Die tegenzin komt vooral van rechtse hoek. Heel normaal. Zie je internationaal overal.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er geen politici waarvan ik vind dat ze premiermateriaal zijn. Timmermans vanwege zijn (internationale) ervaring nog het meest. Halsema vanwege haar persoon. Beiden roepen te veel tegenzin op bij veel mensen waardoor ze ook niet in aanmerking komen.
Van de andere kant is het ook ene rol waar je in moet en kunt groeien. Misschien verrast een volgende premier wel enorm.
Het probleem met dit soort figuren, en dat zag je ook bij Kaag en Jetten, is dat ze zich gedragen als arrogante, hautaine betweters met een opgeheven vingertje. “Wij weten wel wat goed voor u is”.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die tegenzin komt vooral van rechtse hoek. Heel normaal. Zie je internationaal overal.
Ik denk dat Halsema en Timmermans in staat zijn zo nodig zich in te houden en prima acceptabel zijn voor het gematigde midden.
Ach nee.... dat is rechts geleuter.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem met dit soort figuren, en dat zag je ook bij Kaag en Jetten, is dat ze zich gedragen als arrogante, hautaine betweters met een opgeheven vingertje.
Ik vond het een hautaine draak. En totaal ongeschikt voor de binnenlandse politiek. Haar talent ligt ergens anders, ze heeft nu die VN-rol en dat past haar veel beter. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach nee.... dat is rechts geleuter.
Kaag was niet arrogant, noch betweterig. Haar manier van praten leek arrogant. Dat vond ik ook altijd een tekortkoming van haar
Groeten van de superieure cultuur en geschiedenis der Nederlanden van boven de rivieren:quote:Op vrijdag 11 juli 2025 01:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Brabo? Uiteraard niet. Papist tot in de kist.
quote:Den Prince van Oraengien triumphant
Godt sal hem gheven wijsheyt en verstant,
Op dat Gods Woort tot desen stonden,
Mach gepreect worden aen elcken cant,
Liever Turcks dan paus bevonden.
Al is den Turk gheen Christen genaemt,
Hy en heeft niemant om tgeloove gebrant,
Als die papisten doen alle dag
Jetten is wel enorm gegroeid moet ik zeggen. Doet-ie goed.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toegegeven, Rob Jetten heeft z’n toon inmiddels wat gematigd.
Ach, dat speelt natuurlijk enkel in de hoek mee die toch al een hekel heeft aan alles wat progressief isquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha. Iemand die nog meer weerstand oproept dan Timmermans. Dat is op zich al een prestatie van formaat.
Hij moet wel. Zijn partijprogramma is te uitgesproken progressief en pro-Europese integratie om de grootste mee te kunnen worden en je hebt nu natuurlijk VOLT dat in dezelfde vijver vist. Dan is een partijleider met aantoonbare bestuurservaring wel iets waarmee je je kan onderscheiden, en Dassen heeft dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Jetten is wel enorm gegroeid moet ik zeggen. Doet-ie goed.
Ach, daarom. In die hoek zag met Plasterk eventueel nog wel als geschikte PvdA’er, dat zegt ofwel genoegquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weerstand oproepen bij boosrechts is een pré. Iedereen waar zij bij staan te juichen als premier, valt automatisch af als geschikte kandidaat.
Als je graag de grootste wil worden is het wel handig als je boegbeeld ook stemmen trekt buiten de eigen aanhang. Ik heb vrijwel niemand te rechterzijde zien klagen over Kok, Bos of Asscher bijvoorbeeld. Zelfs de ietwat activistische Samson werd nog wel gepruimd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat speelt natuurlijk enkel in de hoek mee die toch al een hekel heeft aan alles wat progressief is.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, daarom. In die hoek zag met Plasterk eventueel nog wel als geschikte PvdA’er, dat zegt ofwel genoeg.
Het verbaast me dat Wierd Duk nog niet is genoemd. Misschien toch net dat stukje politieke ervaring dat mist.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, daarom. In die hoek zag met Plasterk eventueel nog wel als geschikte PvdA’er, dat zegt ofwel genoeg.
Dat begon eigenlijk al toen Kaag de druk op hem wegnam toen zij lijsttrekker werd. Toen kwam hij los en werd het een veel prettiger politicus in mijn ogen. En die groei zet wel door.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Jetten is wel enorm gegroeid moet ik zeggen. Doet-ie goed.
Ik denk dat NSC na 29 oktober niet meer hoeft te formerenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar wat hebben dit soort persoonlijke aanvallen voor zin dan? Het draagt niets bij. Wilders doet al 20 jaar niet anders maar die krijgt dan ook niets voor elkaar. Maar dit is toch geen gedrag voor iemand die pretendeert “premier van alle Nederlanders” te willen zijn?
Straks gaan we weer een jaar formeren omdat de kopstukken eerst nog met allerlei persoonlijke vendetta’s zitten.
Wierd Dukquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:59 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Het verbaast me dat Wierd Duk nog niet is genoemd. Misschien toch net dat stukje politieke ervaring dat mist.
Dat komt vooral doordat die rechterhoek toen nog niet zo geradicaliseerd wasquote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je graag de grootste wil worden is het wel handig als je boegbeeld ook stemmen trekt buiten de eigen aanhang. Ik heb vrijwel niemand te rechterzijde zien klagen over Kok, Bos of Asscher bijvoorbeeld. Zelfs de ietwat activistische Samson werd nog wel gepruimd.
Die ministerspost heeft hem ook wel goed gedaan. Hij heeft op de een of andere manier toch de irritatiezone weten te ontstijgen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat begon eigenlijk al toen Kaag de druk op hem wegnam toen zij lijsttrekker werd. Toen kwam hij los en werd het een veel prettiger politicus in mijn ogen. En die groei zet wel door.
Heeft de VVD Duk alweer liefdevol tegen de borst gedrukt?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:59 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Het verbaast me dat Wierd Duk nog niet is genoemd. Misschien toch net dat stukje politieke ervaring dat mist.
Er bestaat vermoedelijk dan ook geen universum waarbij iemand met de standpunten van Klaver dat ooit bij je zou kunnen doenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die ministerspost heeft hem ook wel goed gedaan. Hij heeft op de een of andere manier toch de irritatiezone weten te ontstijgen.
Iets wat een Jesse Klaver tot op de dag van vandaag niet is gelukt.
De Telegraaf is een kutkrant en opent de aanval op wie dan ook op dat moment een bedreiging voor de VVD vormt. Eerst hebben ze jarenlang NSC lopen slopen, nu moet Bontenbal het weer ontgelden. In die zin is het een compliment als de T je begint te bashen, want dan word je blijkbaar als een serieuze bedreiging gezienquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat komt vooral doordat die rechterhoek toen nog niet zo geradicaliseerd was. Het hele politieke spectrum is naar rechts opgeschoven maar de snelheid waarmee b.v. de VVD dat gedaan heeft kan PvdA/GL natuurlijk niet bijbenen
.
Overigens waren de heren die je noemt destijds natuurlijk ook gewoon de duivel voor de Telegraaf. Maar toen waren de liberalen in en rond de VVD nog niet compleet uitgestorven en werd dat niet zo serieus genomen.
Het probleem is niet de standpunten. Daar kan je een volwassen discussie over voeren. Wat ik niet trek is die betweterige attitude, daar krijg ik echt over jeuk van.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er bestaat vermoedelijk dan ook geen universum waarbij iemand met de standpunten van Klaver dat ooit bij je zou kunnen doen.
Dat ligt eraan welke van de alters je dat vraagt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heeft de VVD Duk alweer liefdevol tegen de borst gedrukt?
En dan is de Telegraaf tegenwoordig zo ongeveer de netste van de rechtse media. Dus die persoonlijke aanvallen (en daarmee het geklaag op die politici vanuit de stemmers) op progressieve en of linkse politici zullen enkel maar toenemen…quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Telegraaf is een kutkrant en opent de aanval op wie dan ook op dat moment een bedreiging voor de VVD vormt. Eerst hebben ze jarenlang NSC lopen slopen, nu moet Bontenbal het weer ontgelden. In die zin is het een compliment als de T je begint te bashen, want dan word je blijkbaar als een serieuze bedreiging gezien
Ontstaat dat gevoel ook niet doordat de “tegenstanders” in het debat bij voorkeur van feitenvrije politiek bedrijven. Dan komen mensen die wel iets hebben met feiten en ratio natuurlijk al snel vervelend over.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is niet de standpunten. Daar kan je een volwassen discussie over voeren. Wat ik niet trek is die betweterige attitude, daar krijg ik echt over jeuk van.
Ben heel benieuwd of die partij nog te redden is of dat ze definitief het voorbeeld van de MAGA-republieken gaan volgen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke van de alters je dat vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |