Jullie denken een Milei nodig te hebben. 'nuff saidquote:Op maandag 3 november 2025 14:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Argentinië, daarom woon ik hier al 20 jaarEn dan kunnen we gelijk weer on topic
Ja. Geen cent naar wanbeleid. Ik heb helemaal niets met crony kapitalisme.quote:Op maandag 3 november 2025 14:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Menig bedrijf wentelt zijn verkeerde keuzes ook af op de samenleving. Met een stuk hogere kosten. Maak jij je daar ook zo druk over?
Wanneer kunnen we je publicatie in Nature verwachten?quote:Op maandag 3 november 2025 14:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja. Geen cent naar wanbeleid. Ik heb helemaal niets met crony kapitalisme.
Hexagon, waarom stemmen mensen rechts? Is dat omdat ze hebzuchtig zijn en niets met anderen willen delen, of is dat omdat ze snappen dat overheden per definitie geld over de balk gooien omdat ze een monopolie hebben en in sprookjes geloven, zoals man made global warming, open borders en Keynesiaans Sinterklazen?
Het lijkt inderdaad vooral hebzucht te zijn ja. En een soort eeuwig idee dat ze tekort gedaan worden.quote:Op maandag 3 november 2025 14:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja. Geen cent naar wanbeleid. Ik heb helemaal niets met crony kapitalisme.
Hexagon, waarom stemmen mensen rechts? Is dat omdat ze hebzuchtig zijn en niets met anderen willen delen, of is dat omdat ze snappen dat overheden per definitie geld over de balk gooien omdat ze een monopolie hebben en in sprookjes geloven, zoals man made global warming, open borders en Keynesiaans Sinterklazen?
Cindy van de PVV was echt niet rechts. Ja21 komt het dichtst bij klassiek rechts-conservatief.quote:Op maandag 3 november 2025 14:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad vooral hebzucht te zijn ja. En een soort eeuwig idee dat ze tekort gedaan worden.
Onze Cindy die NU NU NU geld wilde was er een prima voorbeeld van.
Jij eerst. Doe je iets nuttigs voor de kost? Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar ik laat me verrassen.quote:Op maandag 3 november 2025 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we je publicatie in Nature verwachten?
Waarom het meteen zo negatief opvatten?quote:Op maandag 3 november 2025 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jij eerst. Doe je iets nuttigs voor de kost? Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar ik laat me verrassen.
Omdat je m'n vraag niet beantwoordt. Er komt zelden iets uit jouw toetsenbord waardoor de entropie afneemt.quote:Op maandag 3 november 2025 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom het meteen zo negatief opvatten?
Ik zie je namelijk al weken (?) in een topic met grote stelligheid over dat onderwerp posten, dus ik vroeg me af wanneer je tot publicatie overgaat.
Ik heb vroeger dan ook geleerd dat de entropie van het heelal, waar ik deel van uit maak, alleen maar toe kan nemen.quote:Op maandag 3 november 2025 15:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Omdat je m'n vraag niet beantwoordt. Er komt zelden iets uit jouw toetsenbord waardoor de entropie afneemt.
Het gaat niet om het ontkennen van milieuproblematiek. Het gaat over het niet toepassen van de wetenschappelijke methode. Rechts waarschuwt al jaren dat we voorgelogen worden en dat CO2 slechts dient als een stok om de hond (lees: belastingbetaler) mee te slaan. Langzaam komt iedereen er achter dat we onze concurrentiepositie aan het verkwanselen zijn met dit beleid. Zelfs die engerd Bill Gates heeft het licht gezien en begint terug te krabbelen.quote:Op maandag 3 november 2025 15:24 schreef Hexagon het volgende:
Het ontkennen van milieuproblemen past ook wel in die hoek ja. Het aanpakken kost immers geld dat niet naar jezelf gaat.
Plaatselijk kan het wel degelijk afnemen.quote:Op maandag 3 november 2025 15:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb vroeger dan ook geleerd dat de entropie van het heelal, waar ik deel van uit maak, alleen maar toe kan nemen.
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Als je ervan houdt om ingemetseld te zitten tussen je buren op een klein appartementje waar je de hoofdprijs voor betaalt, dagelijks te moeten zoeken naar een plekje om je auto, motor of fiets te parkeren, de verwarming niet al te hoog te zetten omdat het gas onbetaalbaar is geworden, omringd te worden door soms best wel asociale, luidruchtige en arrogante mensen, je steden te zien veranderen in een soort Midden-Oosten, en dat alles terwijl je ongeveer 60 tot 70% belasting betaalt (inclusief btw), dan is Nederland inderdaad goed toeven.quote:Op maandag 3 november 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland.![]()
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
Weer veel onderbuik gelul waarbij ik deze onzin even door prik.quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:44 schreef TAmaru het volgende:
Ten eerste is dat onzin, want waarom heb je in heel veel landen ter wereld zonder sociale vangnetten dan vrijwel nauwelijks drugsgebruikers, zwervers, etc.? Het is helaas een cultureel verschijnsel.
Kijk hier maar: https://worldpopulationre(...)/drug-use-by-countryquote:Op dinsdag 4 november 2025 07:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer veel onderbuik gelul waarbij ik deze onzin even door prik.
De sociale vangnetten in de vs zijn minimaal toch staat dat land met stip op 1 qau drugsgebruik. In Nederland slingeren we in de middenmoot rond.
Goed Argument weer.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:26 schreef Hexagon het volgende:
Dan ga je lekker in Afrika wonen. Als je het hier zo zwaar hebt snap ik niet wat je hier nog doet.
Het culturele verschijnsel waar je het over hebt heet armoede. Ga maar eens in arme landen kijken. Ook daar wonen mensen op straat. En nog veel ook.quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is maar net waar je de nadruk op legt. Als je ervan houdt om ingemetseld te zitten tussen je buren op een klein appartementje waar je de hoofdprijs voor betaalt, dagelijks te moeten zoeken naar een plekje om je auto, motor of fiets te parkeren, de verwarming niet al te hoog te zetten omdat het gas onbetaalbaar is geworden, omringd te worden door soms best wel asociale, luidruchtige en arrogante mensen, je steden te zien veranderen in een soort Midden-Oosten, en dat alles terwijl je ongeveer 60 tot 70% belasting betaalt (inclusief btw), dan is Nederland inderdaad goed toeven.
Er zijn inderdaad te veel mensen in dit land die in de reflex schieten van "ik wil niks, ik kan niets, ik ben ziek, zwak en misselijk" als ze zien dat daar een goed verdienmodel in zit. Als ik die Ed uit de Uitkeringstrekkers zie, die dan zogenaamd niet kan werken omdat hij slechte knieën heeft en zich stukrookt aan de wiet die de belastingbetaler voor hem betaalt, dan zie ik alles wat er mis is met dit land.
En dan kun je inderdaad zeggen: wat nu als we slappe figuren zoals Ed niet subsidieerden, dan zou hij op straat belanden, in de drugs belanden, gaan stelen, etc.
Ten eerste is dat onzin, want waarom heb je in heel veel landen ter wereld zonder sociale vangnetten dan vrijwel nauwelijks drugsgebruikers, zwervers, etc.? Het is helaas een cultureel verschijnsel.
Ten tweede ben ik dan meer van de lijn dat Ed dan gewoon hard moet worden aangepakt. Dat is in zekere zin een principekwestie. Maar ik geloof wel degelijk dat het beter is om in een samenleving te leven waarin ik 20% inkomstenbelasting betaal en de helft daarvan naar politie en justitie gaat, dan in een samenleving waar ik 40% inkomstenbelasting betaal en de helft naar luie figuren zoals Haagse Ed gaat.
Doe eens een gokje waarom er in het M.O minder drugs gebruikt wordt dan "bij ons".quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk hier maar: https://worldpopulationre(...)/drug-use-by-country
Dan zie je wel dat de VS en Canada er gewoon negatief uitspringen.
Maar bijv. in Afrika, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten etc. is het drugsgebruik allemaal lager dan bij ons. En dat zijn allemaal landen zonder al te veel voorzieningen. Zelfs in drugsland Brazilië is het lager dan in verzorgingsstaat Verenigd Koninkrijk.
Nouja hij breekt hier de lans voor Afrika omdat daar door geen sociaal vangnet geen junks zouden zijn.quote:
+ weinig belastingen en gas is er ook nog eens betaalbaar en je hoeft de verwarming er ook niet al te hoog te zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja hij breekt hier de lans voor Afrika omdat daar door geen sociaal vangnet geen junks zouden zijn.
Als je dat zo belangrijk vind dan kun je beter daar je heil gaan zoeken.
Dus voortaan als jij meent dat er iets elders beter geregeld is, vertrek jij?quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja hij breekt hier de lans voor Afrika omdat daar door geen sociaal vangnet geen junks zouden zijn.
Als je dat zo belangrijk vind dan kun je beter daar je heil gaan zoeken.
Wel als mijn ideaal zo fundamenteel zou afwijken van de norm hier.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus voortaan als jij meent dat er iets elders beter geregeld is, vertrek jij?
Nee, we hadden het over een terloopse opmerking.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel als mijn ideaal zo fundamenteel zou afwijken van de norm hier.
Een procentje hier of een regeltje daar zijn het niet waard om elders helemaal opnieuw te beginnen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over een terloopse opmerking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |