abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2025 @ 08:49:48 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219181721
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Het valt me wel vaker op bij mensen die links zijn geen flauw benul hebben waarom mensen rechts zijn. Alsof dat allemaal Dagobert Ducks zijn (grofweg de helft van de bevolking he). Ik heb samengewerkt met vakmensen die het licht wel zagen, en ondanks hun karige loon goed snapten waar het geld aan de strijkstok bleef hangen en rechts stemden.

In Westerse landen geven we meer dan 50% van ons geld aan de overheid. Voor wat? Zodat we een Melkertbanenapparaat bezig kunnen houden? Om mensen afhankelijk te maken en ze alle lust om te leven ontnemen?

Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Nouja, de rechtse PVV won in 2023 de verkiezingen mede door een hele zielige mevrouw die bij een debatshow schaamteloos haar hand ophield voor geld dat de NU NU NU nodig had. Dus blijkbaar willen die mensen vooral meer geld van de overheid.

En minder geld voor een goed voorzieningennivau daar zal niemand tegen zijn. Maar dat is niet wat libertarisme inhoudt.
  maandag 3 november 2025 @ 09:13:37 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219181817
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja, de rechtse PVV won in 2023 de verkiezingen mede door een hele zielige mevrouw die bij een debatshow schaamteloos haar hand ophield voor geld dat de NU NU NU nodig had. Dus blijkbaar willen die mensen vooral meer geld van de overheid.

En minder geld voor een goed voorzieningennivau daar zal niemand tegen zijn. Maar dat is niet wat libertarisme inhoudt.
Laat dat niet eerder zien dat de PVV qua Propaganda eerder Nationalistisch Socialistisch is?
pi_219181828
Zeker. Er is weinig libertarisch dan wel conservatief aan de PVV. De partij komt op voor de belangen van de voormalige achterban van de PvdA die minder/niet hebben geprofiteerd van globalisatie en denkt dat te kunnen doen door meer uit te geven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 09:24:15 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219181863
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:16 schreef Lyrebird het volgende:
Zeker. Er is weinig libertarisch dan wel conservatief aan de PVV. De partij komt op voor de belangen van de voormalige achterban van de PvdA die minder/niet hebben geprofiteerd van globalisatie en denkt dat te kunnen doen door meer uit te geven.
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219182018
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laat dat niet eerder zien dat de PVV qua Propaganda eerder Nationalistisch Socialistisch is?
Ze zijn populistisch, en als je bedenkt dat een hoop economisch rechtse ideeën nou eenmaal niet zo heel lekker peilen is het niet meer dan logisch dat ze die niet overnemen.
pi_219182060
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.
Dat zou kunnen. Ik heb hun verkiezingsprogramma doorgenomen, en er stond weinig in waar ik me in kon vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 november 2025 @ 09:42:58 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219182071
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.
Nou eerlijk is eerlijk, in het afgelopen kabinet wilden ze zielige Cindy wel tegemoet komen voor de helft van het eigen risico.

Wel door de zorgpremie voor iedereen fors hoger te maken, maar dat is een detail.
pi_219182081
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou eerlijk is eerlijk, in het afgelopen kabinet wilden ze zielige Cindy wel tegemoet komen voor de helft van het eigen risico.

Wel door de zorgpremie voor iedereen fors hoger te maken, maar dat is een detail.
Cindy, met haar koopwoning. En dat heerlijke extraatje van de overheid. Zij kon NIET wachten.
pi_219182241
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:


Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Haalt zuid Korea dan dat geld dan wel bij bedrijven en de groot verdieners weg, want links of rechtsom kosten al deze dingen die je noemt flink wat geld voor een maatschappij.
  maandag 3 november 2025 @ 10:34:18 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219182421
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze zijn populistisch, en als je bedenkt dat een hoop economisch rechtse ideeën nou eenmaal niet zo heel lekker peilen is het niet meer dan logisch dat ze die niet overnemen.
Voor zijn kiezers is nu eenmaal dat wat Wilders zegt belangrijker dan wat ie doet.
Zolang kiezers zich laten kopen blijft het ellende.
pi_219182432
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Haalt zuid Korea dan dat geld dan wel bij bedrijven en de groot verdieners weg, want links of rechtsom kosten al deze dingen die je noemt flink wat geld voor een maatschappij.
Ze hebben daar geen verzorgingsmaatschappij en mensen zijn daar nog wel bereid om hun eigen boontjes te doppen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219182626
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 november 2025 @ 12:04:19 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219183093
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:10 schreef Lyrebird het volgende:
Don’t Cry for Argentina
Just maybe, South America is waking up to the fact that socialism offers at best a short-term sugar high — and then a painful hangover.
Ik blijf toch lekker (salon)socialistje :) Alleen heeft links er hier in Zuid-Amerika een complete shitshow van gemaakt waarbij corruptie hoogtij vierde :r
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219184057
quote:
80s.gif Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik blijf toch lekker (salon)socialistje :) Alleen heeft links er hier in Zuid-Amerika een complete shitshow van gemaakt waarbij corruptie hoogtij vierde :r
Haha - waar maakt links er geen shitshow van? Denemarken? De eerste keer dat ik daar aankwam, stond de aankomsthal vol rook. Allemaal Denen die aan het paffen waren. De dokter waar ik mee samenwerkte had al z’n geld in een tweedehands taxi gestoken. Wel lekkere broodjes daar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 13:58:10 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219184106
quote:
80s.gif Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik blijf toch lekker (salon)socialistje :) Alleen heeft links er hier in Zuid-Amerika een complete shitshow van gemaakt waarbij corruptie hoogtij vierde :r
In al de rechtse Zuid Amerikaanse landen is het de afgelopen eeuw vooral pais en vree geweest ja. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219184222
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Het valt me wel vaker op bij mensen die links zijn geen flauw benul hebben waarom mensen rechts zijn. Alsof dat allemaal Dagobert Ducks zijn (grofweg de helft van de bevolking he). Ik heb samengewerkt met vakmensen die het licht wel zagen, en ondanks hun karige loon goed snapten waar het geld aan de strijkstok bleef hangen en rechts stemden.

In Westerse landen geven we meer dan 50% van ons geld aan de overheid. Voor wat? Zodat we een Melkertbanenapparaat bezig kunnen houden? Om mensen afhankelijk te maken en ze alle lust om te leven ontnemen?

Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Ik ken tal van mensen die aan het staatsinfuus hangen en het zijn stuk voor stuk ongelukkige of zelfs depressieve mensen die niet meer weten wat ze met hun leven moeten en soms zelfs euthanasie ambiëren.

De staat is onderhand een soort maffiose organisatie geworden die de halve maatschappij in haar broekzak heeft. Via de uitkeringen en alle andere subsidies en toeslagen worden miljoenen mensen betaald c.q. omgekocht. De staatsmedia zullen natuurlijk nooit een kritische noot over links laten horen en zijn ook dit keer weer sturend geweest bij de verkiezingen. Nog eens een miljoen mensen staan op de loonlijst bij de overheid.

Vrijwel niemand gaat natuurlijk in de hand bijten die hem voedt. Het erge is dat we allang voorbij een omslagpunt zijn waarop dit nog kan worden gestopt, omdat zo'n groot deel van de bevolking van de staat afhankelijk is, dat het bijna een meerderheid betreft. De helft van Nederland werkt zich uit de naad om de andere helft te verzorgen. Na het aftikken van de belasting blijft er nog wat geld over voor het vullen van de auto met overprijsde benzine, het vullen van de boodschappenkar met overprijsde boodschappen en enige consumptieartikelen die natuurlijk ook zwaar belast worden, want laten we niet vergeten dat de belastingen bij de inkomstenbelasting bepaald niet ophouden.

Emigratie is echt de enige mogelijkheid. Wachten op een libertarische revolutie gaat in Nederland nog heel lang duren, tenzij het echt eens goed misgaat en er een Nederlandse Milei opstaat. Laten we het hopen!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 14:13:20 #92
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219184252
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland. _O-
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 november 2025 @ 14:17:54 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219184301
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:10 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik ken tal van mensen die aan het staatsinfuus hangen en het zijn stuk voor stuk ongelukkige of zelfs depressieve mensen die niet meer weten wat ze met hun leven moeten en soms zelfs euthanasie ambiëren.

Waarom help je ze niet aan een baan?
  maandag 3 november 2025 @ 14:19:16 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219184311
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland. _O-
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
Sowieso, hoe sneu moet je leven er niet uitzien als je afgunst hebt naar mensen die in de bijstand zitten.
pi_219184420
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom help je ze niet aan een baan?
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219184473
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.
Die wet is (bijna) 20 jaar geleden afgeschaft en vervangen door de veel strengere WIA...
pi_219184506
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die wet is (bijna) 20 jaar geleden afgeschaft en vervangen door de veel strengere WIA...
Je zegt dat dit niet meer speelt? Dat mensen niet langer op kosten van de staat de verkeerde keuzes kunnen maken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 november 2025 @ 14:39:24 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219184518
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.
k heb geen idee. Blijkbaar willen die mensen zelf gewoon niks.

Maar een soort Skid Row gaan inrichten voor hen lijkt me ook nergens voor nodig en ook niet wenselijk voor de leefbaarheid van onze steden.
  maandag 3 november 2025 @ 14:45:09 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219184553
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 14:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je zegt dat dit niet meer speelt? Dat mensen niet langer op kosten van de staat de verkeerde keuzes kunnen maken?
Menig bedrijf wentelt zijn verkeerde keuzes ook af op de samenleving. Met een stuk hogere kosten. Maak jij je daar ook zo druk over?
  maandag 3 november 2025 @ 14:46:32 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219184563
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland. _O-
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
Argentinië, daarom woon ik hier al 20 jaar O+ En dan kunnen we gelijk weer on topic :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')