Nouja, de rechtse PVV won in 2023 de verkiezingen mede door een hele zielige mevrouw die bij een debatshow schaamteloos haar hand ophield voor geld dat de NU NU NU nodig had. Dus blijkbaar willen die mensen vooral meer geld van de overheid.quote:Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Het valt me wel vaker op bij mensen die links zijn geen flauw benul hebben waarom mensen rechts zijn. Alsof dat allemaal Dagobert Ducks zijn (grofweg de helft van de bevolking he). Ik heb samengewerkt met vakmensen die het licht wel zagen, en ondanks hun karige loon goed snapten waar het geld aan de strijkstok bleef hangen en rechts stemden.
In Westerse landen geven we meer dan 50% van ons geld aan de overheid. Voor wat? Zodat we een Melkertbanenapparaat bezig kunnen houden? Om mensen afhankelijk te maken en ze alle lust om te leven ontnemen?
Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Laat dat niet eerder zien dat de PVV qua Propaganda eerder Nationalistisch Socialistisch is?quote:Op maandag 3 november 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja, de rechtse PVV won in 2023 de verkiezingen mede door een hele zielige mevrouw die bij een debatshow schaamteloos haar hand ophield voor geld dat de NU NU NU nodig had. Dus blijkbaar willen die mensen vooral meer geld van de overheid.
En minder geld voor een goed voorzieningennivau daar zal niemand tegen zijn. Maar dat is niet wat libertarisme inhoudt.
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.quote:Op maandag 3 november 2025 09:16 schreef Lyrebird het volgende:
Zeker. Er is weinig libertarisch dan wel conservatief aan de PVV. De partij komt op voor de belangen van de voormalige achterban van de PvdA die minder/niet hebben geprofiteerd van globalisatie en denkt dat te kunnen doen door meer uit te geven.
Ze zijn populistisch, en als je bedenkt dat een hoop economisch rechtse ideeën nou eenmaal niet zo heel lekker peilen is het niet meer dan logisch dat ze die niet overnemen.quote:Op maandag 3 november 2025 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laat dat niet eerder zien dat de PVV qua Propaganda eerder Nationalistisch Socialistisch is?
Dat zou kunnen. Ik heb hun verkiezingsprogramma doorgenomen, en er stond weinig in waar ik me in kon vinden.quote:Op maandag 3 november 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.
Nou eerlijk is eerlijk, in het afgelopen kabinet wilden ze zielige Cindy wel tegemoet komen voor de helft van het eigen risico.quote:Op maandag 3 november 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat de pvv zegt op te komen voor de voormalig achterban van de PvdA. In de 2e kamer volgen "ze" gewoon braaf de VVD.
Cindy, met haar koopwoning. En dat heerlijke extraatje van de overheid. Zij kon NIET wachten.quote:Op maandag 3 november 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou eerlijk is eerlijk, in het afgelopen kabinet wilden ze zielige Cindy wel tegemoet komen voor de helft van het eigen risico.
Wel door de zorgpremie voor iedereen fors hoger te maken, maar dat is een detail.
Haalt zuid Korea dan dat geld dan wel bij bedrijven en de groot verdieners weg, want links of rechtsom kosten al deze dingen die je noemt flink wat geld voor een maatschappij.quote:Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Voor zijn kiezers is nu eenmaal dat wat Wilders zegt belangrijker dan wat ie doet.quote:Op maandag 3 november 2025 09:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze zijn populistisch, en als je bedenkt dat een hoop economisch rechtse ideeën nou eenmaal niet zo heel lekker peilen is het niet meer dan logisch dat ze die niet overnemen.
Ze hebben daar geen verzorgingsmaatschappij en mensen zijn daar nog wel bereid om hun eigen boontjes te doppen.quote:Op maandag 3 november 2025 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Haalt zuid Korea dan dat geld dan wel bij bedrijven en de groot verdieners weg, want links of rechtsom kosten al deze dingen die je noemt flink wat geld voor een maatschappij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Ik blijf toch lekker (salon)socialistjequote:Op maandag 3 november 2025 11:10 schreef Lyrebird het volgende:
Don’t Cry for Argentina
Just maybe, South America is waking up to the fact that socialism offers at best a short-term sugar high — and then a painful hangover.
Haha - waar maakt links er geen shitshow van? Denemarken? De eerste keer dat ik daar aankwam, stond de aankomsthal vol rook. Allemaal Denen die aan het paffen waren. De dokter waar ik mee samenwerkte had al z’n geld in een tweedehands taxi gestoken. Wel lekkere broodjes daar.quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik blijf toch lekker (salon)socialistjeAlleen heeft links er hier in Zuid-Amerika een complete shitshow van gemaakt waarbij corruptie hoogtij vierde
In al de rechtse Zuid Amerikaanse landen is het de afgelopen eeuw vooral pais en vree geweest ja.quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik blijf toch lekker (salon)socialistjeAlleen heeft links er hier in Zuid-Amerika een complete shitshow van gemaakt waarbij corruptie hoogtij vierde
Ik ken tal van mensen die aan het staatsinfuus hangen en het zijn stuk voor stuk ongelukkige of zelfs depressieve mensen die niet meer weten wat ze met hun leven moeten en soms zelfs euthanasie ambiëren.quote:Op maandag 3 november 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Het valt me wel vaker op bij mensen die links zijn geen flauw benul hebben waarom mensen rechts zijn. Alsof dat allemaal Dagobert Ducks zijn (grofweg de helft van de bevolking he). Ik heb samengewerkt met vakmensen die het licht wel zagen, en ondanks hun karige loon goed snapten waar het geld aan de strijkstok bleef hangen en rechts stemden.
In Westerse landen geven we meer dan 50% van ons geld aan de overheid. Voor wat? Zodat we een Melkertbanenapparaat bezig kunnen houden? Om mensen afhankelijk te maken en ze alle lust om te leven ontnemen?
Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Waarom help je ze niet aan een baan?quote:Op maandag 3 november 2025 14:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ken tal van mensen die aan het staatsinfuus hangen en het zijn stuk voor stuk ongelukkige of zelfs depressieve mensen die niet meer weten wat ze met hun leven moeten en soms zelfs euthanasie ambiëren.
Sowieso, hoe sneu moet je leven er niet uitzien als je afgunst hebt naar mensen die in de bijstand zitten.quote:Op maandag 3 november 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland.![]()
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.quote:Op maandag 3 november 2025 14:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom help je ze niet aan een baan?
Die wet is (bijna) 20 jaar geleden afgeschaft en vervangen door de veel strengere WIA...quote:Op maandag 3 november 2025 14:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.
Je zegt dat dit niet meer speelt? Dat mensen niet langer op kosten van de staat de verkeerde keuzes kunnen maken?quote:Op maandag 3 november 2025 14:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die wet is (bijna) 20 jaar geleden afgeschaft en vervangen door de veel strengere WIA...
k heb geen idee. Blijkbaar willen die mensen zelf gewoon niks.quote:Op maandag 3 november 2025 14:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen waarom ze zelf geen baan kunnen krijgen. Mijn Nederlandse buren hebben vanaf hun 40e in de WAO gezeten en zich tot aan hun dood stierlijk verveeld. Zonder WAO uitkering hadden ze harde keuzes moeten maken. Een extra opleiding volgen, afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. De Nederlandse staat heeft het nemen van verkeerde keuzes gesubsidieerd. Ik heb zelden zulke depressieve mensen gezien.
Menig bedrijf wentelt zijn verkeerde keuzes ook af op de samenleving. Met een stuk hogere kosten. Maak jij je daar ook zo druk over?quote:Op maandag 3 november 2025 14:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je zegt dat dit niet meer speelt? Dat mensen niet langer op kosten van de staat de verkeerde keuzes kunnen maken?
Argentinië, daarom woon ik hier al 20 jaarquote:Op maandag 3 november 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Net of we in dit land al de afgrond zijn ingestort en we op het niveau van Congo zijn aanbeland.![]()
Noem me een land waar het beter toeven is dan in Nederland. Ik wacht wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |