abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219169654
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:10 schreef Lyrebird het volgende:
Je werkt gemiddeld tot 10 juni voor de overheid voordat je je verdiende euro’s in eigen zak mag stoppen. En dan sta je altijd in de file, woon je in een klein huisje op iemand anders z’n lip en woon je tussen de horken.
De lastendruk in Nederland is 38% van het BBP (onder EU gemiddelde). Dat is dus niet tot 10 juni.

Nog even los van het onderliggende frame: "ik heb het allemaal helemaal zelf gedaan!".
  zaterdag 1 november 2025 @ 17:18:04 #52
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219169656
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:10 schreef Lyrebird het volgende:
Je werkt gemiddeld tot 10 juni voor de overheid voordat je je verdiende euro’s in eigen zak mag stoppen. En dan sta je altijd in de file, woon je in een klein huisje op iemand anders z’n lip en woon je tussen de horken.
Nou we zijn allebei blij dat je weg bent. Win-win.
  zaterdag 1 november 2025 @ 17:26:03 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219169733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De lastendruk in Nederland is 38% van het BBP (onder EU gemiddelde). Dat is dus niet tot 10 juni.

Nog even los van het onderliggende frame: "ik heb het allemaal helemaal zelf gedaan!".
1. Rond 2010 lag de lastendruk ongeveer rond de 38%, en die is sindsdien geleidelijk gestegen naar circa 40,2% van het bbp in 2021. Een stijging van bijna 6%
2. De algemene lastendruk zegt niet zoveel over de individuele.
pi_219169767
Tax Freedom Day was 10 juni in 2023 (C-GPT). Zijn BTW en accijnzen inbegrepen bij de 40% lastendruk?

Voor 2025 is het 17 juni. Weer een extra week buffelen voor de overheid.

https://www.rtl.nl/econom(...)m_source=chatgpt.com

[ Bericht 62% gewijzigd door Lyrebird op 01-11-2025 17:36:32 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:28:00 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219170219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Okay dus je vind dat milei het helemaal verkeerd doet, maar bij hoe het wel moet, dan wordt je nergens concreet blijf je hangen in vage algemeenheden.
Wat verwacht je nu? Dat ik de complete begroting en het uivoeringsplan van Economische zaken van heel Argentinie hier even over ga doen?
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:30:08 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219170233
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:31 schreef Lyrebird het volgende:
Tax Freedom Day was 10 juni in 2023 (C-GPT). Zijn BTW en accijnzen inbegrepen bij de 40% lastendruk?

Voor 2025 is het 17 juni. Weer een extra week buffelen voor de overheid.

https://www.rtl.nl/econom(...)m_source=chatgpt.com
Ja we zijn ontzettend zielig allemaal.
pi_219170255
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
1. Rond 2010 lag de lastendruk ongeveer rond de 38%, en die is sindsdien geleidelijk gestegen naar circa 40,2% van het bbp in 2021. Een stijging van bijna 6%
2. De algemene lastendruk zegt niet zoveel over de individuele.
Het was 38.5% in 2023, volgens OESO
https://www.oecd.org/cont(...)b46e/c87a3da5-en.pdf

Voor wat betreft 2024 is de trend waarschijnlijk negatief. Dus een lagere lastendruk.

Wat jij zegt klopt dus niet. Dat deze lastendruk oneerlijk is verdeeld klopt, maar juist een batterij aan rechtse regeringen hebben dat zo vormgegeven.
pi_219170327
Er is geen rechtse regering in Nederland KK. Die zouden namelijk de staat afbreken. Jouw “rechtse” regeringen laten de staat alleen maar groeien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:45:09 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219170378
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat verwacht je nu? Dat ik de complete begroting en het uivoeringsplan van Economische zaken van heel Argentinie hier even over ga doen?
Jij weet het toch beter?
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:02:10 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219170526
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:41 schreef Lyrebird het volgende:
Er is geen rechtse regering in Nederland KK. Die zouden namelijk de staat afbreken. Jouw “rechtse” regeringen laten de staat alleen maar groeien.
"De staat afbreken", omdat je hoopt er een grijpstuiver meer aan over te houden is dan ook nogal holle retoriek.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:03:49 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219170542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij weet het toch beter?
Ja dat gaf ik ook al globaal aan. Dat Argentinie vooral een betere economie moet bouwen. Maar kennelijk is het toch nooit goed wat ik zeg.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:52:11 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219170933
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat gaf ik ook al globaal aan. Dat Argentinie vooral een betere economie moet bouwen. Maar kennelijk is het toch nooit goed wat ik zeg.
Nee, het is niet concreet. "Een betere economie bouwen" lekker makkelijk, Hoe?
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:04:35 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219171049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het is niet concreet. "Een betere economie bouwen" lekker makkelijk, Hoe?
-Corruptie en overbodige bureaucratie, die ondernemers in de weg zitten gericht aanpakken
-Contacten leggen met grote investeerders of bedrijven om te zien of ze wat in Argentinie kunnen doen
-Zorgen dat er kredieten zijn voor investeringen van bedrijven

Allemaal zaken die werken om een economie te verbeteren.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:06:11 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219171056
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
-Corruptie en overbodige bureaucratie, die ondernemers in de weg zitten gericht aanpakken
-Contacten leggen met grote investeerders of bedrijven om te zien of ze wat in Argentinie kunnen doen
-Zorgen dat er kredieten zijn voor investeringen van bedrijven

Allemaal zaken die werken om een economie te verbeteren.
Laat ook maar, je hebt dus geen idee wat een concrete maatregel is. Je blijft in vage algemeenheden keuvelen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:09:25 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219171087
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laat ook maar, je hebt dus geen idee wat een concrete maatregel is. Je blijft in vage algemeenheden keuvelen.
Je mag hier alleen een mening hebben als je hier hele beleidsnota's gaat schrijven op microniveau? :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:11:14 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219171112
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je mag hier alleen een mening hebben als je hier hele beleidsnota's gaat schrijven op microniveau? :')
Je mag prima een mening hebben, dat heeft tante Truus uit appelscha ook.
pi_219174281
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"De staat afbreken", omdat je hoopt er een grijpstuiver meer aan over te houden is dan ook nogal holle retoriek.
Nee. Je verwijdert dood hout, zodat het zwaartepunt verschuift van consumeren naar produceren. Er zijn te veel mensen afhankelijk van de staat die niets toevoegen.

Bedrijven doen dit routinematig: snijden in afdelingen die niet langer relevant zijn. Onze overheden snappen dit niet. Die kunnen alleen maar groeien

De Amerikaanse overheid is nu een maand op slot en pas nu zijn er problemen bij de luchtverkeersleiding en de TSA, waarbij je je af zou moeten vragen waarom dat federale ambtenaren zijn.

Blijkbaar doen al die andere ambtenaren er nauwelijks toe. Als bakkers geen brood bakken, dan hebben we morgen een probleem.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219174306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
-Corruptie en overbodige bureaucratie, die ondernemers in de weg zitten gericht aanpakken
-Contacten leggen met grote investeerders of bedrijven om te zien of ze wat in Argentinie kunnen doen
-Zorgen dat er kredieten zijn voor investeringen van bedrijven

Allemaal zaken die werken om een economie te verbeteren.
Die investeringen worden niet gemaakt als de economie niet interessant is om in te investeren. Zijn de mensen goed opgeleid in Argentinië, kunnen ze daar een wafer fab draaien? Zo nee, wat hebben ze daar dan wel te bieden? Land en tuinbouw? Zijn hun varkens beter en goedkoper dan de onze? Dan de Amerikaanse varkens? Hoe zorgt men er voor dat er een paper trail is voor ieder varken, zodat we weten wat er in is gegaan, en of ieder varken altijd gezond is geweest, etc.

Maken is veel en veel moeilijker dan consumeren. Maar linkse economen geven daar geen aandacht aan. Elon Musk had een mooi voorbeeld bij Joe Rogan: twee economen lopen door het bos. Ze komen een berg mest tegen. Econoom 1 daagt de ander uit om die mest op te eten voor $100. Dan lopen ze verder en komen ze nog een berg tegen. Econoom 2 daagt de andere uit om die mest op de eten voor $100.

Dan vraagt de een af waarom ze allebei een berg mest hebben gegeten, zonder er beter van te worden. Maar, zegt Econoom 1, denk er aan hoe veel beter de economie is geworden!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219174741
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 05:57 schreef Lyrebird het volgende:


Maken is veel en veel moeilijker dan consumeren. Maar linkse economen geven daar geen aandacht aan.
Conservatieve rechts populistische beweringen doen zonder verfieerbare onderbouwingen is het makkelijkste wat er is.

Doorzichtige propaganda over een tegenstander (of ben je al zo geprogrameerd dat je links als gevaarlijke vijanden ziet?) naschreeuwen is veel makkelijker dan zelf nadenken. :D
  zondag 2 november 2025 @ 11:15:55 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175503
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]populistische beweringen doen zonder verfieerbare onderbouwingen is het makkelijkste wat er is.
True, dat is waar voor het hele politieke spectrum en over elk topic, vergeet ook niet op de persoon spelen en de stropop, vage algemeenheden die nog het meest op astrologische stukjes lijken, en zo zijn er nog een heel stel.
pi_219175520
Sinds wanneer is consumeren moeilijker dan maken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 3 november 2025 @ 06:22:00 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219181234
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 05:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee. Je verwijdert dood hout, zodat het zwaartepunt verschuift van consumeren naar produceren. Er zijn te veel mensen afhankelijk van de staat die niets toevoegen.

Bedrijven doen dit routinematig: snijden in afdelingen die niet langer relevant zijn. Onze overheden snappen dit niet. Die kunnen alleen maar groeien

De Amerikaanse overheid is nu een maand op slot en pas nu zijn er problemen bij de luchtverkeersleiding en de TSA, waarbij je je af zou moeten vragen waarom dat federale ambtenaren zijn.

Blijkbaar doen al die andere ambtenaren er nauwelijks toe. Als bakkers geen brood bakken, dan hebben we morgen een probleem.
Dit draait allemaal om de brei heen. Kijk niemand zal er tegen zijn om nutteloze zaken weg te doen. Maar uiteindelijk wil men wel voorzieningen die een staat levert. Dat is ook wat ons onderscheid van een land als Somalie, waar niks is geregeld.

In een welvarend last wonen kost nu eenmaal geld. Het goede nieuws is dat je verdienvermogen daar ook op is gebaseerd. Ga maar eens proberen je salaris te verdienen in een ontwikkelingsland.
  maandag 3 november 2025 @ 06:24:01 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219181235
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Conservatieve rechts populistische beweringen doen zonder verfieerbare onderbouwingen is het makkelijkste wat er is.

Doorzichtige propaganda over een tegenstander (of ben je al zo geprogrameerd dat je links als gevaarlijke vijanden ziet?) naschreeuwen is veel makkelijker dan zelf nadenken. :D
Het komt allemaal op een ding neer bij deze tak daarvan en dat is gewoon persoonlijke hebzucht en de wens dat die ander zijn leven nog kutter is dat het jouwe.
pi_219181251
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:19 schreef Lyrebird het volgende:
Sinds wanneer is consumeren moeilijker dan maken?
Sinds wanneer is het nu te moeilijk om al die linkse economen met hun onderzoeken te noemen waarvan jij beweert dat deze economen daar geen aandacht aan geven. ^O^
pi_219181398
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 06:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het komt allemaal op een ding neer bij deze tak daarvan en dat is gewoon persoonlijke hebzucht en de wens dat die ander zijn leven nog kutter is dat het jouwe.
Nee. Het valt me wel vaker op bij mensen die links zijn geen flauw benul hebben waarom mensen rechts zijn. Alsof dat allemaal Dagobert Ducks zijn (grofweg de helft van de bevolking he). Ik heb samengewerkt met vakmensen die het licht wel zagen, en ondanks hun karige loon goed snapten waar het geld aan de strijkstok bleef hangen en rechts stemden.

In Westerse landen geven we meer dan 50% van ons geld aan de overheid. Voor wat? Zodat we een Melkertbanenapparaat bezig kunnen houden? Om mensen afhankelijk te maken en ze alle lust om te leven ontnemen?

Zuid-Korea is nog steeds in oorlog en heeft een gigantisch leger paraat staan, wat betaald moet worden. Desondanks betaal je daar met een modaal inkomen nauwelijks belasting en toch kun je rekenen op uitstekende voorzieningen, zoals de beste gezondheidszorg in de wereld. Het kan wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')