abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218143456
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/fluflu's, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Bespreek enkel openbare accounts. Fluflu's met een privé account mogen niet besproken worden.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij, als mods zien natuurlijk niet altijd alles en daarom hebben we op FOK! een topic report systeem waarmee je ons een beetje mee kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een topic report plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Info uit MED

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor Feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 19:06:36 #2
382129 crew  Donna
pi_218143533
Hahahaha zat je te wachten voor deze titel??
pi_218143588
Dbm : wolkbreuk, waar dan? De ruitenwisser staat op standje standaard.
Bingo kaart bijna volmet angsten:
Parkeergarage
Hoosbui
Kind met iemand mee in auto
Stikgevaar
...
pi_218143606
Ik kan hvk niet vinden op Facebook, onder welke naam?
pi_218143616
Sophie Ousri heeft een nieuwe TT over de momtok app😬
pi_218143618
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:16 schreef Henrike het volgende:
Huisvolkids_

[ Bericht 0% gewijzigd door JaNeeDan op 06-07-2025 19:23:55 ]
pi_218143693
Sommige mensen zoals bijvoorbeeld een Sanneke zouden eerst een examen moeten maken over het leven met kinderen.

Zak je? Ga eerst maar eens een cursus volgen en opnieuw examen doen. Pas als je slaagt, kan je aan kinderen beginnen. God wat zou dat een uitkomst voor haar en vele andere zijn. Ze wist ook bijvoorbeeld niet dat haar bevalling uit zou kunnen lopen op een keizersnede. Dan kom je toch wel echt uit een ei hoor.

En geef dit soort mensen verplicht een week zo'n oefenbaby. En dan ook het standje huilbaby aanzetten aub.

Want deze vrouw boft met haar zoon en als hij een keertje niet in zijn hummetje is moet iedereen het ook de gehele dag aanhoren. Niet gek trouwens, als je voordat je een kind had elke dag minimaal tot 10 uur in je bed lag te meuren.

Misschien zouden sommige mensen beter kunnen nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beertjeteddy op 06-07-2025 20:16:43 ]
pi_218143726
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:16 schreef Henrike het volgende:
Je kan ook zoeken op Vriendin.
pi_218143770
Naast het geluid en t behang zitten er in dat spel ook 1000 prikkels (speel t zelf).
pi_218143810
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:33 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Naast het geluid en t behang zitten er in dat spel ook 1000 prikkels (speel t zelf).
En dan nog de kinderen die om je heen scharrelen

Ik snap het ook echt niet, ga dan lekker gamen als je kinderen op bed liggen?
pi_218143828
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:25 schreef Beertjeteddy het volgende:
Sommige mensen zoals bijvoorbeeld een Sanneke zouden eerst een examen moeten maken over het leven met kinderen.

Zak je? Ga eerst maar eens een cursus volgen en opnieuw examen doen. Pas als je slaagt, kan je aan kinderen beginnen. God wat zou dat een uitkomst voor haar en vele andere zijn. Ze wist ook bijvoorbeeld niet dat haar bevalling uit zou kunnen lopen op een keizersnede. Dan kom je toch wel echt uit een ei hoor.

En geef dit soort mensen verplicht een week zo'n oefenbaby. En dan ook het standje huilbaby aanzetten aub.

Want deze vrouw boft met haar zoon en als hij een keertje niet in zijn hummetje is moet iedereen het ook de gehele dag aanhoren. Niet gek trouwens, als je voordat je een kind had elke dag minimaal tot 10 uur in je bed lag te meuren.

Ik vind het onverantwoord dat sommige mensen kinderen krijgen.
Ik wist ook bij god niet waar ik aan begonnen was en bepaalde aspecten van mijn leven waren totaal niet kind proof
Is allemaal goed gekomen stap voor stap
Vind het een beetje overtrokken dat het onverantwoord zou zijn dat zij een kind heeft. Ze zorgt vast prima voor hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Missinglink24 op 06-07-2025 19:47:33 ]
pi_218143836
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:14 schreef Henrike het volgende:
Dbm : wolkbreuk, waar dan? De ruitenwisser staat op standje standaard.
Bingo kaart bijna volmet angsten:
Parkeergarage
Hoosbui
Kind met iemand mee in auto
Stikgevaar
...
Ik geloof helemaal niet in haar angsten. Het wordt steeds gekker wat ze allemaal uitkraamt.
pi_218143898
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:25 schreef Beertjeteddy het volgende:

Ik vind het onverantwoord dat sommige mensen kinderen krijgen.
Helemaal mee eens, al is een examen wel heel radicaal en onuitvoerbaar
pi_218143914
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:41 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niet in haar angsten. Het wordt steeds gekker wat ze allemaal uitkraamt.
Die vrouw komt aandacht te kort joh. Hoe meer schokkende dingen zij roept hoe meer reacties.
pi_218143916
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:47 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, al is een examen wel heel radicaal en onuitvoerbaar
Sanneke is een enorme zeikerd maar waarom zou uitgerekend zij nou zo ongeschikt zijn om moeder te zijn? Omdat ze op der luie anjer zit de hele dag? Zo zijn er hele volksstammen, er zijn wel ergere dingen hoor.
pi_218143949
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]

Dat sowieso, dat spel heeft best wat dood/vecht gebeuren, je kan er voor kiezen om gewoon alleen rond te lopen, maar op het begin moet je van alles door voordat dat mogelijk is.
Echt niet dat ik dat speel als mijn kinderen in de buurt zijn.
pi_218143952
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:06 schreef Donna het volgende:
Hahahaha zat je te wachten voor deze titel??
JA! :+
pi_218143969
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:40 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Ik wist ook bij god niet waar ik aan begonnen was en bepaalde aspecten van mijn leven waren totaal niet kind proof
Is allemaal goed gekomen stap voor stap
Vind het een beetje overtrokken dat het onverantwoord zou zijn dat zij een kind heeft. Ze zorgt vast prima voor hem.
Idd, je denkt het te weten tot ze er ineens zijn.

Ik ben het wel eens met dat sommige mensen geen kinderen moeten krijgen, maar denk dat Sanneke niet in die categorie valt.
pi_218144011
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:49 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Sanneke is een enorme zeikerd maar waarom zou uitgerekend zij nou zo ongeschikt zijn om moeder te zijn? Omdat ze op der luie anjer zit de hele dag? Zo zijn er hele volksstammen, er zijn wel ergere dingen hoor.
Ik zeg helemaal niet dat ze ongeschikt is, wel dat ze zich beter kon/kan voorbereiden.
pi_218144062
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:58 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze ongeschikt is, wel dat ze zich beter kon/kan voorbereiden.
Ja, eigenlijk was mijn reactie nog op de reactie boven jou.

Beter voorbereiden, ja had gekund maar ze loopt vooral te zeuren online, daar heeft Mijan niet zo'n last van lijkt me.

Wat dat betreft zijn er andere kinderen van andere fluflu's waar ik me veel meer zorgen over maak.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 20:05:13 #21
382129 crew  Donna
pi_218144067
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:58 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Ik vind het moederschap en een baby nou bij uitstek iets waar je je eigenlijk niet op kan voorbereiden.

En het zou fijn zijn als er iets minder hoog van de toren geblazen wordt met 'sommige mensen hadden geen kinderen moeten krijgen' en alles in die strekking. Gisteren is er ook al een waarschuwing geweest.
pi_218144185
Helaas een privé account.

[ Bericht 89% gewijzigd door Donna op 06-07-2025 21:09:29 ]
pi_218144225
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vind het moederschap en een baby nou bij uitstek iets waar je je eigenlijk niet op kan voorbereiden.

En het zou fijn zijn als er iets minder hoog van de toren geblazen wordt met 'sommige mensen hadden geen kinderen moeten krijgen' en alles in die strekking. Gisteren is er ook al een waarschuwing geweest.
Ik heb de strekking veranderd. Het was wel een beetje té en dat besef ik me nadat ik het nogmaals las. Mijn excuses voor iedereen die ik ermee direct of indirect geraakt hebt. Dat was absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik snap soms niet dat bepaalde dingen zoals voortplanting zo ontzettend oneerlijk zijn verdeeld in de wereld. En ach, zo nog wel veel meer en daar zouden we ook over kunnen discussiëren. :')

Maar een cursus ouderschap zou voor sommige mensen wel een uitkomst zijn en er eens paar keer goed over nadenken. Ik begrijp natuurlijk dat zoiets overigens onuitvoerbaar is hoor. :') Maar soms zou ik toch wel eens willen dat mensen zichzelf eens meer inlezen en zouden nadenken voordat ze zichzelf laten bezwangeren. Het is niet iets wat je kan retourneren als het je eventjes niet bevalt.

En niet alleen types zoals Sanneke, overigens. Ook bij andere moeders denk ik dit vaker wel eens.
pi_218144299
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:26 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Ik heb de strekking veranderd. Het was wel een beetje té en dat besef ik me nadat ik het nogmaals las. Mijn excuses voor iedereen die ik ermee direct of indirect geraakt hebt. Dat was absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik snap soms niet dat bepaalde dingen zoals voortplanting zo ontzettend oneerlijk zijn verdeeld in de wereld. En ach, zo nog wel veel meer en daar zouden we ook over kunnen discussiëren. :')

Maar een cursus ouderschap zou voor sommige mensen wel een uitkomst zijn en er eens paar keer goed over nadenken. Ik begrijp natuurlijk dat zoiets overigens onuitvoerbaar is hoor. :') Maar soms zou ik toch wel eens willen dat mensen zichzelf eens meer inlezen en zouden nadenken voordat ze zichzelf laten bezwangeren. Het is niet iets wat je kan retourneren als het je eventjes niet bevalt.

En niet alleen types zoals Sanneke, overigens. Ook bij andere moeders denk ik dit vaker wel eens.
Dan nog vind ik dit helemaal niet van toepassing op Sanneke. Ze lijkt me heel blij met haar zoon. Haar klaag houding hoort gewoon bij haar.
En niemand kan zich voorbereiden op wat het ouderschap werkelijk inhoudt.
pi_218144311
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Helaas een privé account.
Ja, ik ga volgende week naar diezelfde plek dus vind het wel leuk om mee te kijken met haar nu

[ Bericht 11% gewijzigd door Donna op 06-07-2025 21:09:49 ]
pi_218144328
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]

Gamen lukt mij echt niet. Een tv die te hard aanstaat +allerlei achtergrondgeluiden, drama. En ik heb geen longcovid maar wel snel
Overprikkelt
pi_218144342
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:41 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ach en nu is ze ook nog niet afgevallen maar zelfs aangekomen.
Ja als je niet meer wandelt, minder sport en verkeerd eet en op de bank series gaat kijken.
Maar het is de schuld van haar schildklier , tuurlijk
pi_218144348
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:26 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]

Sommige mensen mogen in die zin ook wel eens nadenken of een bepaald aantal kinderen wel mentaal haalbaar is. Ik heb het hiermee over momfluencers.

Er zit overigens wel een bepaalde maatschappelijke druk. Ervaar het nu zelf ook: veel mensen vragen wanneer er een tweede komt (ons zoontje is nu een paar dagen 2) en als ik aangeef dat het bij één blijft krijg je dus reacties als, wat zielig, als je er een hebt moet je ook een tweede nemen, etc. Hoewel ik normaalgesproken nooit echt gevoelig ben voor groepsdruk ofzo raakt het me wel merk ik. Ook om het idee dat mijn zoontje straks alleen achterblijft. Maar tegelijkertijd heeft hij recht op een mentaal stabiele moeder en dat is iets wat ik niet kan garanderen (kans is groot dat ik dan mentaal vanalles krijg) als er een tweede zou komen. Ook mijn partner wil het bij één laten.

Ik kan me voorstellen als je gevoelig bent voor die groepsdruk je al snel aan een tweede kind begint terwijl je je moet afvragen of je het überhaupt wel aankan.
pi_218144369
Als het bij Sanneke de autisme is die haar zo maakt moet ze daar misschien hulp bij zoeken. Ik weet niet in hoeverre dat kan, maar er is vast wel iemand die haar kan helpen met het omgaan met autisme. Het mannetje is nu nog zo klein en er komen nog zoveel uitdagingen aan, het moederschap is niet altijd makkelijk, en dan kan ze er misschien beter mee omgaan. (En als het niet autisme gerelateerd net zo natuurlijk)
pi_218144389
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Denk wel dat Sanneke er te makkelijk over heeft gedacht. De bevalling, de zwangerschapsgymnastiek.
Ze vond het ook vreemd dat ze zomaar een keizersnee kreeg.
In dat opzicht vind ik haar best wel naïef .
Maar denk ook dat dat bij haar autisme past.
Misschien heeft ze ook geen ervaring,voorbeeld van vriendinnen met baby's.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat het allemaal erg nieuw en ingewikkeld is.
Wat ik wel zie is dat ze erg gek is met Mijan , liefde is er wel .
pi_218144395
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Privé account
Sanne staat nog steeds op prive

[ Bericht 13% gewijzigd door Donna op 06-07-2025 21:10:15 ]
pi_218144439
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:43 schreef IlseMarije het volgende:
Als het bij Sanneke de autisme is die haar zo maakt moet ze daar misschien hulp bij zoeken. Ik weet niet in hoeverre dat kan, maar er is vast wel iemand die haar kan helpen met het omgaan met autisme. Het mannetje is nu nog zo klein en er komen nog zoveel uitdagingen aan, het moederschap is niet altijd makkelijk, en dan kan ze er misschien beter mee omgaan. (En als het niet autisme gerelateerd net zo natuurlijk)
Daar kan je inderdaad hulp bij krijgen.
pi_218144450
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Henrike het volgende:

[..]
Denk wel dat Sanneke er te makkelijk over heeft gedacht. De bevalling, de zwangerschapsgymnastiek.
Ze vond het ook vreemd dat ze zomaar een keizersnee kreeg.
In dat opzicht vind ik haar best wel naïef .
Maar denk ook dat dat bij haar autisme past.
Misschien heeft ze ook geen ervaring,voorbeeld van vriendinnen met baby's.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat het allemaal erg nieuw en ingewikkeld is.
Wat ik wel zie is dat ze erg gek is met Mijan , liefde is er wel .
Ja dat klopt zeker, ze is gek op Mijan!
pi_218144467
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:34 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Dan nog vind ik dit helemaal niet van toepassing op Sanneke. Ze lijkt me heel blij met haar zoon. Haar klaag houding hoort gewoon bij haar.
En niemand kan zich voorbereiden op wat het ouderschap werkelijk inhoudt.
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.

Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.

We horen altijd van deze vrouw alleen maar. Ik wist niet dit en ik wist niet dat. En altijd is ze het slachtoffer overal van.
Daarbij als jij financieel zo met je geld om gaat als jij een kleine baby hebt vind ik dat écht heel schrijnend. Geen geld hebben voor goede en gezonde maaltijden maar gelukkig wel om uit eten te gaan, dagjes uit te plannen, en meerdere keren per jaar op vakantie te gaan.

En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.

Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
pi_218144505
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:52 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.

Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.

We horen altijd van deze vrouw alleen maar. Ik wist niet dit en ik wist niet dat. En altijd is ze het slachtoffer overal van.
Daarbij als jij financieel zo met je geld om gaat als jij een kleine baby hebt vind ik dat écht heel schrijnend. Geen geld hebben voor goede en gezonde maaltijden maar gelukkig wel om uit eten te gaan, dagjes uit te plannen, en meerdere keren per jaar op vakantie te gaan.

En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.

Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
Ja ik ben het hier helemaal mee eens, al is het misschien een wat harde mening. Ik heb zelf ook geen kinderen en ook niet perse de behoefte dus heb het idee dat ik er soms wat ‘nuchterder/onaardiger’ naar kijk
pi_218144555
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:41 schreef funkyfabulous het volgende:

[..]
Sommige mensen mogen in die zin ook wel eens nadenken of een bepaald aantal kinderen wel mentaal haalbaar is. Ik heb het hiermee over momfluencers.

Er zit overigens wel een bepaalde maatschappelijke druk. Ervaar het nu zelf ook: veel mensen vragen wanneer er een tweede komt (ons zoontje is nu een paar dagen 2) en als ik aangeef dat het bij één blijft krijg je dus reacties als, wat zielig, als je er een hebt moet je ook een tweede nemen, etc. Hoewel ik normaalgesproken nooit echt gevoelig ben voor groepsdruk ofzo raakt het me wel merk ik. Ook om het idee dat mijn zoontje straks alleen achterblijft. Maar tegelijkertijd heeft hij recht op een mentaal stabiele moeder en dat is iets wat ik niet kan garanderen (kans is groot dat ik dan mentaal vanalles krijg) als er een tweede zou komen. Ook mijn partner wil het bij één laten.

Ik kan me voorstellen als je gevoelig bent voor die groepsdruk je al snel aan een tweede kind begint terwijl je je moet afvragen of je het überhaupt wel aankan.
Absoluut mee eens!
Mijn man en ik hebben ook altijd gezegd, als onze wens ooit uit mag komen, maximaal 1.
Er is helemaal niks mis met 1 kind en dat is absoluut niet zielig, sterker nog. Ik had het liever zo gehad. Klinkt heel hard, maar het was beter geweest voor ons gehele gezin.

Ik kom uit een gezin met 2 andere en daar is alleen maar een hoop gezeik uit gekomen. Wij als gezin en eigenlijk als hele familie hebben nu geen contact meer met 1 broer/zus en dit is nu al meerdere keren voorgevallen maar nu ben ik daar persoonlijk absoluut klaar mee. Ik heb daar geen energie meer voor.
Vorige keer meer dan 8 jaar geen contact gehad. Enige punt waar ik nu mee zit is wat ik ermee moet doen als mijn ouders komen te overlijden, dat vind ik heel lastig. Ik weet dat daar dan ontzettend veel gezeik van gaat komen.

Mijn man is juist weer enigskind en die is daar ontzettend dankbaar voor als hij de puinhoop in mijn gezin ziet.

Al met al: meerdere kinderen zijn geen garantie voor een hechte band dus neem jezelf dat asjeblieft nooit kwalijk. Daarbij is een mentale gezonde moeder/vader belangrijk. Als ze fijne vrienden hebben of ooit een fijne partner komen ze ook heel ver.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:08:22 #37
382129 crew  Donna
pi_218144588
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Earring het volgende:

[..]
Dit.
Ik ga nu vegen. 👆🏼
pi_218144591
😂 Ik heb dat spel wat debbie speelt ook liggen maar krijg het niet gespeeld 😵‍💫 en zou het idd niet spelen met kleine kinderen in de buurt 🤔
Knap hoor dat Debbie het wel kan!
pi_218144628
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:04 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Absoluut mee eens!
Mijn man en ik hebben ook altijd gezegd, als onze wens ooit uit mag komen, maximaal 1.
Er is helemaal niks mis met 1 kind en dat is absoluut niet zielig, sterker nog. Ik had het liever zo gehad. Klinkt heel hard, maar het was beter geweest voor ons gehele gezin.

Ik kom uit een gezin met 2 andere en daar is alleen maar een hoop gezeik uit gekomen. Wij als gezin en eigenlijk als hele familie hebben nu geen contact meer met 1 broer/zus en dit is nu al meerdere keren voorgevallen maar nu ben ik daar persoonlijk absoluut klaar mee. Ik heb daar geen energie meer voor.
Vorige keer meer dan 8 jaar geen contact gehad. Enige punt waar ik nu mee zit is wat ik ermee moet doen als mijn ouders komen te overlijden, dat vind ik heel lastig. Ik weet dat daar dan ontzettend veel gezeik van gaat komen.

Mijn man is juist weer enigskind en die is daar ontzettend dankbaar voor als hij de puinhoop in mijn gezin ziet.

Al met al: meerdere kinderen zijn geen garantie voor een hechte band dus neem jezelf dat asjeblieft nooit kwalijk. Daarbij is een mentale gezonde moeder/vader belangrijk. Als ze fijne vrienden hebben of ooit een fijne partner komen ze ook heel ver.
Zeker is dat niet zielig, vind ik zo'n onzin als mensen dat zeggen. En absoluut beter 1 kind dat onvoorwaardelijke aandacht krijgr dan de sommige grote gezinnen waar het een puinbak is.
pi_218144633
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Dit.
Ik ga nu vegen. 👆🏼
Als je er volgt kan je dit niet zien 😉 of ze weer open of gesloten staat
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:14:39 #41
382129 crew  Donna
pi_218144659
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:12 schreef Lolaliedje30 het volgende:

[..]
Als je er volgt kan je dit niet zien 😉 of ze weer open of gesloten staat
Klopt.
Het is hier toen genoemd dat ze op privé staat. En op juice channels.

Je kan wel op 'ontvolgen' klikken en dan krijg je een melding dat je een aanvraag moet doen om zo'n account weer te mogen volgen. Zo kan je weten dat het een privé account is.
pi_218144664
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Earring het volgende:

[..]
Sorry! Had er niet bij stilgestaan! Het is al verwijderd zie ik.
pi_218144674
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:58 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Ja ik ben het hier helemaal mee eens, al is het misschien een wat harde mening. Ik heb zelf ook geen kinderen en ook niet perse de behoefte dus heb het idee dat ik er soms wat ‘nuchterder/onaardiger’ naar kijk
Ik ben moeder en kijk er ook zo naar. En het is onmogelijk om je in alle opzichten voor te bereiden op het ouderschap maar het is een bewuste keuze en dan mag je er absoluut meer moeite voor doen.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:15:59 #44
184769 crew  Deisyy
pi_218144681
quote:

[..]

Wat een nare veroordelende post :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_218144730
#poly is nu vervangen voor #samengesteldgezin

😂😂
pi_218144829
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:21 schreef Lolaliedje30 het volgende:

😂😂
*meelezer hier*

Dat wilde ik ook komen typen 😆
pi_218144848
Volgens mij gebruikt ze poly alleen bij foto's zonder kinderen.
pi_218144864
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:21 schreef Lolaliedje30 het volgende:

😂😂
In eerdere posts gebruikt ze die ook al, en noemt ze ook niet altijd de poly.
Voelt toch sneu om er om te gaan lachen als het over zou zijn, ik gun ze (en met name de kinderen) dat het gewoon goed gaat.
pi_218144888
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:38:52 #50
382129 crew  Donna
pi_218144940
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
Dat kan in 1 minuut klaar zijn hoor...
pi_218144953
quote:
Als ik zeg wat ik van haar vind ben ik al helemaal het haasje hier denk ik. :')
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:39:32 #52
184769 crew  Deisyy
pi_218144954
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat kan in 1 minuut klaar zijn hoor...
_O-
pi_218144990
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Earring het volgende:

[..]
Nee hoor staat op openbaar bij mij.
pi_218144993
quote:
Terwijl zij de wasmachine vult kan het al gebeuren.
pi_218145004
quote:

[..]

Zo, zit je lekker op je high horse?

Wie denk je wel niet dat je bent? Hele volksstammen overkomt het ouderschap en in veel gevallen komt dat gewoon op z'n pootjes terecht.

En wat vandaag stabiel is, kan morgen zomaar eens instabiel zijn. Vandaag is geen garantie voor morgen.
pi_218145022
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:15 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik ben moeder en kijk er ook zo naar. En het is onmogelijk om je in alle opzichten voor te bereiden op het ouderschap maar het is een bewuste keuze en dan mag je er absoluut meer moeite voor doen.
Ik ben ook moeder, maar kijk er echt heel anders naar.
pi_218145033
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Bij mij op prive.
pi_218145077
quote:
Ik denk dat (zoals anderen ook wel eens schreven) ze echt wel meer hulp van anderen krijgt dan dat ze laat zien op social media. Denk dat ze voor een wip best een avondje oppas wil regelen.
pi_218145095
quote:

[..]
Omdat je haar wrs al volgde voordat ze op privé ging. Ik volgde haar niet en kan niks zien, dus ze staat op privé.
pi_218145164
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]

Wie denk je wel niet dat je bent? Hele volksstammen overkomt het ouderschap en in veel gevallen komt dat gewoon op z'n pootjes terecht.

En wat vandaag stabiel is, kan morgen zomaar eens instabiel zijn. Vandaag is geen garantie voor morgen.
Nope absoluut niet.

Ik mag alleen deze mening hebben. Ik kies nu zelf bewust vanwege mijn ziekte er niet voor om verder te gaan met ons fertiliteitstraject.

Waarom? Ik gun een kind niet bewust een zieke moeder en mijn man niet bewust extra taken

Ik vind het héél wat anders als je gezondheid/financiële situatie of wat dan ook veranderd als je al een of meerdere kinderen hebt. Daar zal ik dan ook nooit en te nimmer over oordelen.

Maar ik vind wel dat je het in zoverre in een land zoals Nederland verplicht bent naar je kind toe om bepaalde dingen in orde te hebben.

Daarbij blijf ik erbij dat een kind zijn geen recht is. Ook niet voor mij als ik nooit gezond meer mag worden of gezonder. En dat is ontzettend klote en zwaar. Maar voor mij staat daarin een eventueel kind op 1 en niet mijn sterke wens. Ik zou mezelf dan een egoïstisch stuk vreten vinden dat ik willens en wetens misschien meer kapot maak dan mij lief is. Dus nee, voor mezelf ook absoluut geen uitzondering.

En nogmaals: het is echt heel wat anders en ontzettend verdrietig wanneer je een kind een zo goed mogelijke stabiele situatie hebt meegegeven en dit veranderd. Deze ouders zou ik alleen maar een hele grote knuffel willen geven. En geloof mij nou maar dat ik écht begrijp dat een situatie per dag bij wijze nog zou kunnen verschillen.
pi_218145174
quote:

[..]
Ze staat op privé. Als jij bij haar kunt kijken dan volg je haar.
pi_218145182
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:46 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ik ben ook moeder, maar kijk er echt heel anders naar.
Dat mag, iedereen mag er anders naar kijken.
pi_218145195
DBM zegt de laatste tijd zo vaak dat ze 'vergeet' te eten, maar hoe gaat dat dan als zij met haar gezin aan tafel zit voor ontbijt en avondeten? Zit zij dan met het gezin aan tafel, iedereen eet, en uren later denkt zij 'ach, ik ben vergeten te eten?'

Dat wandelen heeft ze ook maar een korte tijd volgehouden...

Ze zegt dat ze amper eet, en ongveer 1500 calorieën eet, maar ze had toch een tijdje geleden gezegd dat ze minimaal 2500 calorieën moest eten ivm het sporten?

Die vrouw waait met alle winden mee, roeptoetert steeds maar wat...of Threads reageerde ze laatst eens op iemand die iets beweerde, en dan reageert zij gelijk 'neeeere, echt?', terwijl het helemaal niet klopte. Zij neemt dat dan heel snel voor waarheid aan zonder zichzelf af te vragen of het wel klopt, of waarheid is.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 22:08:09 #64
184769 crew  Deisyy
pi_218145205
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:01 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Nope absoluut niet.

Ik mag alleen deze mening hebben. Ik kies nu zelf bewust vanwege mijn ziekte er niet voor om verder te gaan met ons fertiliteitstraject.

Waarom? Ik gun een kind niet bewust een zieke moeder en mijn man niet bewust extra taken

Ik vind het héél wat anders als je gezondheid/financiële situatie of wat dan ook veranderd als je al een of meerdere kinderen hebt. Daar zal ik dan ook nooit en te nimmer over oordelen.

Maar ik vind wel dat je het in zoverre in een land zoals Nederland verplicht bent naar je kind toe om bepaalde dingen in orde te hebben.

Daarbij blijf ik erbij dat een kind zijn geen recht is. Ook niet voor mij als ik nooit gezond meer mag worden of gezonder. En dat is ontzettend klote en zwaar. Maar voor mij staat daarin een eventueel kind op 1 en niet mijn sterke wens. Ik zou mezelf dan een egoïstisch stuk vreten vinden dat ik willens en wetens misschien meer kapot maak dan mij lief is. Dus nee, voor mezelf ook absoluut geen uitzondering.

En nogmaals: het is echt heel wat anders en ontzettend verdrietig wanneer je een kind een zo goed mogelijke stabiele situatie hebt meegegeven en dit veranderd. Deze ouders zou ik alleen maar een hele grote knuffel willen geven. En geloof mij nou maar dat ik écht begrijp dat een situatie per dag bij wijze nog zou kunnen verschillen.
Maar omdat jij deze keuze maakt wil dat nog niet zeggen dat een ander deze keuze ook moet maken, voor iedereen ligt dat weer anders en ik vind het best veroordelend dat daar zo negatief op gereageerd worden, want het is nou niet zo dat het kindje van Sanneke in een onveilige omgeving opgroeit.

Wat niet wegneemt dat ik het heel verdrietig voor jou vind dat jij jouw babyplannen op een laag pitje hebt gezet.
pi_218145247
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:31 schreef Die_van_verderop het volgende:

[..]
In eerdere posts gebruikt ze die ook al, en noemt ze ook niet altijd de poly.
Voelt toch sneu om er om te gaan lachen als het over zou zijn, ik gun ze (en met name de kinderen) dat het gewoon goed gaat.
Ik gun hun en vele andere ook zo veel.
En ik heb zelf ook terug gekeken op haar pagina maar zovaak word #samengesteldgezin niet gebruikt hoor.
En tja bij elkaar blijven voor de kinderen is in geen enkele relatie goed. En zo makkelijk als de kids weer aan elkaar gewend waren kunnen ze ook zo weer zonder elkaar hoe hard dat ook klinkt. Dat hoort helaas er soms bij als (stief) ouders uit elkaar gaan. Ze zouden niet de eerste en ook zeker niet de laatste zijn 😉😉
pi_218145323
quote:

[..]

Joh, open deur

De werkelijkheid met een baby kan heel anders zijn dan hoe iemand het zich voorstelde.

Ik vond het verschrikkelijk en heb echt gerouwd om mijn oude leven.
Had niks met voorbereiding te maken.
pi_218145432
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:52 schreef Maremare het volgende:

[..]
Ik denk dat (zoals anderen ook wel eens schreven) ze echt wel meer hulp van anderen krijgt dan dat ze laat zien op social media. Denk dat ze voor een wip best een avondje oppas wil regelen.
Toen haar oudste dochter nog in beeld kwam benoemde ze ook wel eens dat deze oppaste
Oudste wordt nu helemaal niet meer benoemd al een aardige tijd.
pi_218145441
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Maar omdat jij deze keuze maakt wil dat nog niet zeggen dat een ander deze keuze ook moet maken, voor iedereen ligt dat weer anders en ik vind het best veroordelend dat daar zo negatief op gereageerd worden, want het is nou niet zo dat het kindje van Sanneke in een onveilige omgeving opgroeit.

Wat niet wegneemt dat ik het heel verdrietig voor jou vind dat jij jouw babyplannen op een laag pitje hebt gezet.
Ik zeg ook nergens dat het kindje van Sanneke niet voldoende liefde krijgt want nogmaals: dat is echt het probleem daar niet. Die 2 zijn dol op hun zoon.
Maar niet alles is met liefde (helaas) op te lossen.

Misschien zou het in hun geval al helpen als Sanneke eens hulp zou krijgen bij bijvoorbeeld haar huis uitkomen en gewoon een soort hulplijn die ze ongenegeerd kan bellen met alle vragen die ze heeft of wat ze zichzelf afvraagt.

Het is toch triest dat ze niet eens een rondje wandelt daar alleen op dat park maar dat ze pas met hem gaat wandelen van het stukje van de auto naar de eettent/winkel en dat dit het is.

En een budgetcoach die ze vertelt dat ze andere financiële prioriteiten moeten hebben.

Ik bedoel, hoe kun je aan avondeten 1 of 2 euro willen uitgeven maar wel meerdere keren uit eten gaan, meerdere keren dagjes weg doen, meerdere keren per jaar op (korte) vakanties gaan maar geen geld hebben voor eten? Dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en ik denk dat ze dit van een professioneel iemand te horen zou moeten krijgen voordat zoiets doordringt.

Als die 2 dingen ingeschakeld zouden worden heb ik er wel vetrouwen in. Maar ik ben bang dat ze dit zelf nooit zullen doen of toegeven. Terwijl je van hulp vragen nooit slechter kan worden.

En gelukkig merkt hij daar nu nog niks van maar anders gaat dit ventje daar wel de consequenties uiteindelijk van merken en ik gun een kind niet een 1-0 achterstand om mee te beginnen. Het hoeft ook niet in de plus te zijn maar laat een kind neutraal beginnen in zijn leven.

En ik vind het heel erg jammer van onze eigen wens en geloof me, het is een ontzettend pijnlijke reden waar je dus al helemaal geen invloed op hebt. Dubbel zo pijnlijk omdat het bij ons nooit op de normale manier zal gaan door onder andere 1 van mijn ziektes.
Maar niet bewust nu ten koste van zo'n kleintje.
Ik wil eerst mezelf stabiel 50% beter gaan voelen voordat ik er überhaupt weer aan ga denken. En als dat er dan nooit van komt, dan is dat heel erg pijnlijk en hard maar dan is dat maar zo. En ik kijk er daardoor dus anders naar als heel veel mensen hier en misschien wat harder. Maar ik ben voor mezelf net zo hard als voor een ander.
pi_218145450
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:15 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Wat een nare veroordelende post :{
Ik vind het wel heel eerlijk hoe ze ertegen aan kijkt.
En dat mag haar mening toch zijn? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn
pi_218145468
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:31 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat het kindje van Sanneke niet voldoende liefde krijgt want nogmaals: dat is echt het probleem daar niet. Die 2 zijn dol op hun zoon.

Misschien zou het in hun geval al helpen als Sanneke eens hulp zou krijgen bij bijvoorbeeld haar huis uitkomen en gewoon een soort hulplijn die ze ongenegeerd kan bellen met alle vragen die ze heeft of wat ze zichzelf afvraagt.

Het is toch triest dat ze niet eens een rondje wandelt daar alleen op dat park maar dat ze pas met hem gaat wandelen van het stukje van de auto naar de eettent/winkel en dat dit het is.

En een budgetcoach die ze vertelt dat ze andere financiële prioriteiten moeten hebben.

Ik bedoel, hoe kun je aan avondeten 1 of 2 euro willen uitgeven maar wel meerdere keren uit eten gaan, meerdere keren dagjes weg doen, meerdere keren per jaar op (korte) vakanties gaan maar geen geld hebben voor eten? Dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en ik denk dat ze dit van een professioneel iemand te horen zou moeten krijgen voordat zoiets doordringt.

Als die 2 dingen ingeschakeld zouden worden heb ik er wel vetrouwen in. Maar ik ben bang dat ze dit zelf nooit zullen doen of toegeven. Terwijl je van hulp vragen nooit slechter kan worden.

En gelukkig merkt hij daar nu nog niks van maar anders gaat dit ventje daar wel de consequenties uiteindelijk van merken en ik gun een kind niet een 1-0 achterstand om mee te beginnen. Het hoeft ook niet in de plus te zijn maar laat een kind neutraal beginnen in zijn leven.

En ik vind het heel erg jammer van onze eigen wens en geloof me, het is een ontzettend pijnlijke reden waar je dus al helemaal geen invloed op hebt. Dubbel zo pijnlijk omdat het bij ons nooit op de normale manier zal gaan door onder andere 1 van mijn ziektes.
Ik wil eerst mezelf stabiel 50% beter gaan voelen voordat ik er überhaupt weer aan ga denken. En als dat er dan nooit van komt, dan is dat heel erg pijnlijk en hard maar dan is dat maar zo. En ik kijk er daardoor dus anders naar als heel veel mensen hier en misschien wat harder. Maar ik ben voor mezelf net zo hard als voor een ander.
Dat naar buiten gaan wordt vanzelf wel meer zodra Mijan beweeglijker wordt

En wie zegt dat ze geen geld hebben voor avondeten? Dat ze zuinig wil doen en dat haaks staat op uit eten gaan klopt maarja boeie ze doen maar
Kind krijgt gewoon te eten toch?
pi_218145472
quote:
Tijdens haar werk als *kuch* figurant?
pi_218145474
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]

Het kan wel iets vriendelijker toch?
pi_218145485
Nogmaals ik heb meer zorgen over een aantal andere kinderen van andere flu flu's.
En dat kunnen ook best mensen met genoeg geld zijn of die vaak naar buiten gaan.
pi_218145509
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:35 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze geen geld hebben voor avondeten? Dat ze zuinig wil doen en dat haaks staat op uit eten gaan klopt maarja boeie ze doen maar
Alleen maar op bed of op de bank liggen is gewoon te weinig stimulans voor hem. Maakt niet uit of ze dat over een paar maanden wel doen, het is nu al te weinig.
pi_218145534
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:36 schreef Henrike het volgende:

[..]
Het kan wel iets vriendelijker toch?
Ja doei. Nou heb ik het gedaan? Lees anders die post nog even een keer goed door.

EDIT: laat maar, je bent het met haar eens.
pi_218145559
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:40 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Alleen maar op bed of op de bank liggen is gewoon te weinig stimulans voor hem. Maakt niet uit of ze dat over een paar maanden wel doen, het is nu al te weinig.
Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook onwenselijk en zou het vooral voor S. zelf goed vinden als ze wat meer er opuit ging.
Tegelijk denk ik loopt wel los. On sommige culturen zit de baby het 1e jaar alleen maar in een draagdoek op de rug van mama.
pi_218145563
Kleine sidenote mbt alle vooroordelen over Sanne; we zien niet of ze de wind trotseert en op pad gaat. Of elke dag naar de ingang van het park loopt om de vuilnis weg te brengen samen met kind. We zien bij elkaar opgeteld en de linkjes van de stories afgetrokken zo'n 3 minuten van haar hele dag.

Misschien loopt ze wel dagelijks een marathon en fietst ze de hele dag.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 22:45:12 #78
184769 crew  Deisyy
pi_218145571
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:32 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel eerlijk hoe ze ertegen aan kijkt.
En dat mag haar mening toch zijn? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn
Natuurlijk is het prima als iemand een andere mening hebt, maar uitspraken als slecht voor de ontwikkeling en moeten zorgen voor financiele stabiliteit vind ik nogal veroordelend, dat is mijn mening.
pi_218145575
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:44 schreef AppelsEieren het volgende:
Kleine sidenote mbt alle vooroordelen over Sanne; we zien niet of ze de wind trotseert en op pad gaat. Of elke dag naar de ingang van het park loopt om de vuilnis weg te brengen samen met kind. We zien bij elkaar opgeteld en de linkjes van de stories afgetrokken zo'n 3 minuten van haar hele dag.

Misschien loopt ze wel dagelijks een marathon en fietst ze de hele dag.
Met M. op de rug!
Nee maar klopt, wie zien niet zoveel.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld AM waarbij je ongeveer de hele dag live mee kan kijken.
pi_218145576
Ben het met je eens hoor @beertjeteddy.

Het is fijn dat ze "blij zijn met hun kind" maar dit zorgt niet voor dat er in alle basisbehoeften wordt voorzien. Van liefde voor het kind worden geen maagjes gevuld of haren geknipt.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 22:47:36 #81
184769 crew  Deisyy
pi_218145588
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:45 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Ben het met je eens hoor @:beertjeteddy.

Het is fijn dat ze "blij zijn met hun kind" maar dit zorgt niet voor dat er in alle basisbehoeften wordt voorzien. Van liefde voor het kind worden geen maagjes gevuld of haren geknipt.
Heeft haar kindje honger?

En sinds wanneer is haren knippen een basisbehoefte? :D
pi_218145591
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:45 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Ben het met je eens hoor @:beertjeteddy.

Zijn maag is toch gevuld en zijn haren worden toch geknipt?

Ze moet er alleen een hoop over zeiken, karakter, doe je niks aan 😉
pi_218145593
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:22 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Joh, open deur

De werkelijkheid met een baby kan heel anders zijn dan hoe iemand het zich voorstelde.

Ik vond het verschrikkelijk en heb echt gerouwd om mijn oude leven.
Had niks met voorbereiding te maken.
Dat kan ik mezelf absoluut voorstellen dat zoiets nooit uitpakt als hoe je het jezelf voorstelt.
Maar ik denk wel dat jij jezelf over de simpele dingen hebt ingelezen? Zoals bijvoorbeeld dat je ook toch zomaar plots met wat voor (medische) redenen dan ook een (spoed)keizersnede kan krijgen om eventjes een voorbeeld te benoemen.

Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Niet dat het toch anders uitpakt als verwacht. Meer de dingen waarop je jezelf opzich wél over had kunnen inlezen en dat lijkt Sanneke niet te doen. Die is er absoluut bleu ingegaan en you do you maar dan gaan lopen klagen overal van dat en dat is mij door niemand vertelt!!!
Terwijl je dit soort dingen als je jezelf een beetje inleest gewoon weet.

Overigens stop ik er nu mee over te discussiëren, want anders dan kan het zomaar nogmaals pagina's lang over deze discussie gaan.

Mocht iemand zichzelf geroepen voelen om dit wel te willen dan staat mijn PB open om daar respectvol verder te discussiëren maar ik vind wel dat ieder recht heeft op zijn of haar eigen mening.
pi_218145610
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:48 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Dat kan ik mezelf absoluut voorstellen dat zoiets nooit uitpakt als hoe je het jezelf voorstelt.
Maar ik denk wel dat jij jezelf over de simpele dingen hebt ingelezen? Zoals bijvoorbeeld dat je ook toch zomaar plots met wat voor (medische) redenen dan ook een (spoed)keizersnede kan krijgen om eventjes een voorbeeld te benoemen.

Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Niet dat het toch anders uitpakt als verwacht. Meer de dingen waarop je jezelf opzich wél over had kunnen inlezen en dat lijkt Sanneke niet te doen. Die is er absoluut bleu ingegaan en you do you maar dan gaan lopen klagen overal van dat en dat is mij door niemand vertelt!!!
Terwijl je dit soort dingen als je jezelf een beetje inleest gewoon weet.

Overigens stop ik er nu mee over te discussiëren, want anders dan kan het zomaar nogmaals pagina's lang over deze discussie gaan.

Mocht iemand zichzelf geroepen voelen om dit wel te willen dan staat mijn PB open om daar respectvol verder te discussiëren maar ik vind wel dat ieder recht heeft op zijn of haar eigen mening.
Volgens mij is het meer zo gegaan, Sanneke heeft informatie gekregen en opgezocht maar gaat erg slecht op tegenstrijdige adviezen en onverwachte scenario's. Autisme of andere reden weet ik niet. En klagen kan ze goed ja, het is bijna een gave hoe ze dingen weet te draaien.
pi_218145613
Ik snap ook niet waar de hele Sanneke fanclub ineens vandaan komt. Slechtvoor de ontwikkeling ja, isdat zo vreselijk om te zeggen? Het is wel een feit. Kinderen moeten gestimuleerd worden zodat de hersenen verbindingen gaan maken.
En wie gelooft nu werkelijk dat ze super actief is en dat niet laat zien? En wij kunnen het alleen maar hebben over wat ze laat zien;)
pi_218145623
Hoorde ik het nu goed in het filmpje van de diplomauitreiking dat Guus van AM voorzitter van de Leerlingenraad was op zijn school? Dat had ik niet achter hem gezocht, hij maakt altijd zo een rustige beetje introverte indruk.
pi_218145625
M scheelt 3 maanden met mijn jongste.
M is 3 maanden jonger.
De mijne is pas vorige week begonnen met tijgeren.
En hij wordt overal mee naar toe gesleept!
Van winkels, zwemles oudste, kdv , strand park bos etc etc.
Ziet de hele wereld. We hebben niet eens een box. Maar wat dat betreft moet ik Sanne gelijk geven dat M 'voor' loopt.
In iedergeval op de mijne die zich ook prima adequaat ontwikkeld en heel heel veel prikkels krijgt op een dag, waar hij volop van geniet. Maar de bewegingen die M nu maakte maakte die van mij op die leeftijd echt nog niet. Lag lekker dom stil.

Al met al denk ik dat het dus allemaal reuze mee valt qua wel of geen prikkels thuis en Mijan zijn ontwikkeling.

Ik gun hem alleen wel de buitenshuis ervaring van een kapper.... en snel een beetje voordat het zijn ontwikkeling op zien en ruimtelijk inzicht gaat hinderen 🙈🤣
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 22:54:00 #88
184769 crew  Deisyy
pi_218145627
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:51 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik snap ook niet waar de hele Sanneke fanclub ineens vandaan komt. Slechtvoor de ontwikkeling ja, isdat zo vreselijk om te zeggen? Het is wel een feit. Kinderen moeten gestimuleerd worden zodat de hersenen verbindingen gaan maken.
En wie gelooft nu werkelijk dat ze super actief is en dat niet laat zien? En wij kunnen het alleen maar hebben over wat ze laat zien;)
Sanneke fanclub? Omdat jullie zo overtuigd zijn van je eigen opvoedskills, en daarom iedereen voordelen die het anders doen, daar vind ik wel wat van, en dat heeft niets met fanclub te maken.
pi_218145647
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:53 schreef Zana het volgende:
Hoorde ik het nu goed in het filmpje van de diplomauitreiking dat G van AM voorzitter van de Leerlingenraad was op zijn school? Dat had ik niet achter hem gezocht, hij maakt altijd zo een rustige beetje introverte indruk.
Ja, vond ik ook leuk om te horen. Misschien is hij wel heel goed in debatteren en compromissen vinden, als jongere en oudere broer zijnde. 😊
pi_218145650
quote:
Absoluut geen fan ik vind het nog steeds een vervelende zeur. Met een nog vervelendere camera positie, zowel zittend als liggend.

Ik gun het kind absoluut veel veel meer, maar om nou continu stellig te beweren dat hij niet voldoende kan ontwikkelen door gebrek aan prikkels vind ik vrij ver gaan. Kind is een half jaar oud.
pi_218145654
quote:
Drogreden.

Sanneke kan best wat hulp gebruiken voor zichzelf, wat een positief effect zal hebben op de gezinsdynamiek. Ik vind het nogal wat wat er vandaag over Sanne en haar zoontje is gezegd. Ik kan dat niet zeggen, zo van het schermpje op basis van wat beelden. Daarnaast gun ik iedereen net wat meer you do you.
  zondag 6 juli 2025 @ 22:58:50 #92
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_218145656
Ik vind het excuus dat 100 volksstammen het zo doen ook een beetje kortzichtig. Dat zal best, maar dat maakt nog niet dat het in alle gevallen verstandig is of het beste voor een kind.

Sanneke leeft in land waarin we alle mogelijkheden hebben om voorgelicht te worden, dingen op te zoeken via Google of zelf passende informatie op te halen. Die mogelijkheid heeft helaas niet iedereen.

En daarbij snap ik niet, dat als je soms al geen eten kan koken voor jezelf omdat je je zo slecht voelt, je niet kan werken omdat dat je teveel prikkels geeft, en ga zo maar door, dat je dan bedenkt dat een kindje een goede keuze is. Ik vind het zelfs erg egoïstisch om er dan wel voor te kiezen. En dan heeft ze gelukkig (voor zover wij zien) een makkelijke baby. En ja, het kan altijd erger. Hij heeft geen honger, krijgt schone luiers, genoeg kleding, dak boven zijn hoofd. Maar hij wordt ook ouder en zal andere behoeften krijgen. En ik vraag me af of Sanneke en haar vriend capabel genoeg zijn om hem daar voldoende in te (onder)steunen.
pi_218145661
Dbm heeft er even chat gtp bijgehaald om uit te leggen waarom ze is aangekomen.
En haar arts 'verteld' een ander verhaal dan degene die kritiek durft te hebben.
pi_218145673
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:57 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]
Absoluut geen fan ik vind het nog steeds een vervelende zeur. Met een nog vervelendere camera positie, zowel zittend als liggend.

Ik gun het kind absoluut veel veel meer, maar om nou continu stellig te beweren dat hij niet voldoende kan ontwikkelen door gebrek aan prikkels vind ik vrij ver gaan. Kind is een half jaar oud.
Precies dit
pi_218145679

[ Bericht 100% gewijzigd door Jetteleah2401 op 06-07-2025 23:04:35 (Oeps, dubbel) ]
pi_218145681
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:58 schreef LALAA het volgende:
Ik vind het excuus dat 100 volksstammen het zo doen ook een beetje kortzichtig. Dat zal best, maar dat maakt nog niet dat het in alle gevallen verstandig is of het beste voor een kind.

Sanneke leeft in land waarin we alle mogelijkheden hebben om voorgelicht te worden, dingen op te zoeken via Google of zelf passende informatie op te halen. Die mogelijkheid heeft helaas niet iedereen.

En daarbij snap ik niet, dat als je soms al geen eten kan koken voor jezelf omdat je je zo slecht voelt, je niet kan werken omdat dat je teveel prikkels geeft, en ga zo maar door, dat je dan bedenkt dat een kindje een goede keuze is. Ik vind het zelfs erg egoïstisch om er dan wel voor te kiezen. En dan heeft ze gelukkig (voor zover wij zien) een makkelijke baby. En ja, het kan altijd erger. Hij heeft geen honger, krijgt schone luiers, genoeg kleding, dak boven zijn hoofd. Maar hij wordt ook ouder en zal andere behoeften krijgen. En ik vraag me af of Sanneke en haar vriend capabel genoeg zijn om hem daar voldoende in te (onder)steunen.
Ja, dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Dat ze niet kon werken door de prikkels vind ik wat lastig te geloven, denk eerder dat haar karakter/houding haar hier bij in de weg zit
pi_218145715
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:31 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat ze amper wandelt/deur niet uitkomt enzo, vervolgens zeg je dat ze meerdere keren dagjes weg doet etc. Dat rijmt voor mijn gevoel niet echt met elkaar.
pi_218145727
Grappig dat jullie het allemaal zo goed weten wat er 24/7 bij mensen gebeurt
Die paar minuten die je per dag ziet..
pi_218145735
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:12 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Eerst zeg je dat ze amper wandelt enzo, vervolgens zeg je dat ze meerdere keren dagjes weg doet etc. Dat rijmt voor mijn gevoel niet echt met elkaar.
:')
Jij volgt haar overduidelijk niet.

Ze loopt nooit, tenzij.
En als ze bijvoorbeeld ergens gaan eten is het van de parkeerplaats naar de eettent en is dit de wandeling en moet ze dit korte stukje filmen onder het mom kijk ik wandel!

Dat zijn de enige wandelingen die wij haar zien doen en die ze altijd filmt. Als zij meer zou wandelen, zou ze het zeker filmen want dat is content.
Meer kan ik er niet over zeggen want meer laat zij niet zien. Behalve linkjes waar we op moeten klikken en foto's in haar huis.
pi_218145739
Haha, kan me de eerste dag met baby 1 thuis nog herinneren. Wilden gaan avondeten. Hap. Baby huilen. Ik ging zwaar over de zeik. Kan ik verdorie niet eens normaal eten???
Me niet goed ingelezen.
Joh, ook Sanneke moet nog in haar rol als moeder groeien. Komt vast goed.
pi_218145746
Ik vind dat er best grof gesproken wordt over Sanneke. Haar problematiek lijkt voor te komen uit haar autisme. En misschien heb ik nieuws voor sommige mensen hier: autisme bij vrouwen openbaart zich vaak anders dan autisme bij mannen.

Ik begrijp dat niet iedereen begrip voor haar kan opbrengen. Ik begrijp niet dat haar omgeving haar niet in bescherming neemt om haar leven niet zo openbaar te zetten. Waarom grijpt haar man niet in?

Maar haar een slechte moeder noemen en zeggen dat de baby geen basis zorg krijgt gaat echt te ver.
pi_218145747
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:15 schreef Moppie1982 het volgende:
Grappig dat jullie het allemaal zo goed weten wat er 24/7 bij mensen gebeurt
Die paar minuten die je per dag ziet..
Nou... bij sommigen krijg je echt een verslag van minuut tot minuut hoor. Dan wordt iig de illusie dat je alles ziet wel gewekt.
pi_218145791
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:17 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]

Ze loopt nooit, tenzij.
En als ze bijvoorbeeld ergens gaan eten is het van de parkeerplaats naar de eettent en is dit de wandeling en moet ze dit korte stukje filmen onder het mom kijk ik wandel!

Dat zijn de enige wandelingen die wij haar zien doen en die ze altijd filmt. Als zij meer zou wandelen, zou ze het zeker filmen want dat is content.
Meer kan ik er niet over zeggen want meer laat zij niet zien. Behalve linkjes waar we op moeten klikken en foto's in haar huis.
Je kunt dit echt niet weten, tenzij je met haar in 1 huis woont. Kortom: je vult enorm veel in over haar leven.
pi_218145811
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:54 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Sanneke fanclub? Omdat jullie zo overtuigd zijn van je eigen opvoedskills, en daarom iedereen voordelen die het anders doen, daar vind ik wel wat van, en dat heeft niets met fanclub te maken.
Ik denk dat al onze ouders voor hun eerste jaar een stuk minder prikkels kregen dan de baby van Sanneke. En die groeiden ook allemaal prima op.
Sterker nog, mijn vader was de 13e. Daar werd echt helemaal niets ontwikkeld, hadden ze echt geen tijd voor _O-

Opvoeden is super trendgevoelig ook. En hoewel ik echt denk dat het (vooral voor het welzijn van Sanneke) goed zou zijn om vaker de deur uit te gaan, op stupid mental healthwalk, denk ik niet dat ze de ontwikkeling van haar kind echt dwars zit.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_218145826
Zoals ze in de podcast ‘Ik ken iemand die’ zeggen: die andere ouders doen ook maar wat. En: ik zie later de rekening van de psycholoog wel verschijnen.

Je kunt echt precies niets zeggen over de ontwikkeling van een kind op basis van insta-posts (gelukkig).
Daarbij, hoe ouder een kind wordt, hoe groter de kring van mensen die invloed op het kind hebben wordt.
Juffen, vriendjes, ouders van vriendjes, trainers, mensen op straat.
Ik vind de privacy van je kinderen te grabbel gooien echt heel kwalijk, maar de ontwikkeling van een kind kan ik vanaf hier niet zo makkelijk beoordelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_218145933
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:41 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ja doei. Nou heb ik het gedaan? Lees anders die post nog even een keer goed door.

EDIT: laat maar, je bent het met haar eens.
Nee hoor , maar ik heb wel respect voor andermans mening,
Om dan te roepen: wie denk jij wel niet wie je bent vind ik persoonlijk niet heel aardig. En dat hoeft toch niet?
pi_218145936
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:45 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Natuurlijk is het prima als iemand een andere mening hebt, maar uitspraken als slecht voor de ontwikkeling en moeten zorgen voor financiele stabiliteit vind ik nogal veroordelend, dat is mijn mening.
Dat mag jij vinden toch?
pi_218145958
quote:
3s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:59 schreef Snaky het volgende:
Dbm heeft er even chat gtp bijgehaald om uit te leggen waarom ze is aangekomen.
En haar arts 'verteld' een ander verhaal dan degene die kritiek durft te hebben.
Iets doet me hierbij aan onze Debbie denken
pi_218146261
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:54 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niks over mijn opvoedskills gezegd, ik heb het over wat ik zie bij Sanneke. Of ze dingen doet die wij niet zien kunnen we het natuurlijk niet over hebben. We bespreken hier alleen wat we zien.
De ontwikkeling van een jong kind is toevallig wel waar ik meer vanaf weet. Nergens schreef ik dat zijn ontwikkeling niet goed zou zijn. Ik schrijf dat hij te weinig gestimuleerd wordt. En ja dat is met een baby van (nog maar) een half jaar heel belangrijk!

Iemand die beweert dat zij wellicht heel actief is met hem maar dat niet filmt houdt zichzelf voor de gek. Alles is content. Bovendien zegt ze wekelijks dat ze wel met hem ergens heen zou willen of naar buiten. Maar dat kan niet, want geen electrische bakfiets en geen bus voor de deur.
Dit is allemaal niet compleet verzonnen, ik denk dat degenen die nu zo "leuk" over Sanneke doen nog niet zo lang of vaak bij haar kijken.
pi_218146280
Over dat koken wat iemand hier benoemde, dat zei ze zelf mensen. Dat wordt hier niet verzonnen. En dat ze HAAR EIGEN WOORDEN: te dik is voor een gewone bakfiets of wandelen ook.
Allemaal haar eigen uitspraken. Beetje flauw om nu lullig te gaan doen tegen degenen die zich zorgen maken over dat jongetje nav deze opmerkingen en de beelden die we daarbij krijgen.
Sanneke zet dit beeld (of het nu waar is of niet) zelf weg! En influencers moeten eens snappen dat het zo werkt.
pi_218146397
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 07:28 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niks over mijn opvoedskills gezegd, ik heb het over wat ik zie bij Sanneke. Of ze dingen doet die wij niet zien kunnen we het natuurlijk niet over hebben. We bespreken hier alleen wat we zien.
De ontwikkeling van een jong kind is toevallig wel waar ik meer vanaf weet. Nergens schreef ik dat zijn ontwikkeling niet goed zou zijn. Ik schrijf dat hij te weinig gestimuleerd wordt. En ja dat is met een baby van (nog maar) een half jaar heel belangrijk!

Iemand die beweert dat zij wellicht heel actief is met hem maar dat niet filmt houdt zichzelf voor de gek. Alles is content. Bovendien zegt ze wekelijks dat ze wel met hem ergens heen zou willen of naar buiten. Maar dat kan niet, want geen electrische bakfiets en geen bus voor de deur.
Dit is allemaal niet compleet verzonnen, ik denk dat degenen die nu zo "leuk" over Sanneke doen nog niet zo lang of vaak bij haar kijken.
Ik heb het ook opgenomen voor haar, puur omdat ik de uitspraak over dat zij geen kinderen had moeten krijgen heel heftig vond. Ze is echt wel een liefdevolle moeder, ze verwaarloosd hem niet. Ja ze onderneemt weinig en dat kan op den duur wel voor verveling en gaan zorgen bij het kind. En zorgt voor weinig stimulans. Maar dat ze geen kind had moeten krijgen vond ik dus niet terecht.

Laatst kreeg ze een vraag of ze nog een 2e wilde en hiervan vond ik weer dat ze er wel goed over nadacht.
pi_218146402
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:01 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik heb het ook opgenomen voor haar, puur omdat ik de uitspraak over dat zij geen kinderen had moeten krijgen heel heftig vond. Ze is echt wel een liefdevolle moeder, ze verwaarloosd hem niet. Ja ze onderneemt weinig en dat kan op den duur wel voor verveling en gaan zorgen bij het kind. En zorgt voor weinig stimulans. Maar dat ze geen kind had moeten krijgen vond ik dus niet terecht.

Laatst kreeg ze een vraag of ze nog een 2e wilde en hiervan vond ik weer dat ze er wel goed over nadacht.
Dat is ook wel weer van een andere orde ja. Mijn post werd ook een paar keer gequot en daar reageer ik dus op. Want beweren dat het voor de ontwikkeling niets uitmaakt is pertinent onwaar.
pi_218146415
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 07:28 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]

Eens. Maar absoluut geen veilig thuis waardig hoor. Heb hier ook zo'n mensen in de buurt wonen zitten hele dag met de kleiñe thuis. Zie je nooit buiten. Nu gaat kind sinds kort naar peuteropvang en gaat ze naar buiten omdat mama haar op de scooter brengt. En verder nooit.
De moeder zit ook thuis.

Weet je wat het ook is. Ik zou het Sanne oprecht gunnen. Een leven met minder negativiteit. Ze heeft genoeg meegemaakt in haar leven en autisme. Maar haar manier van communiceren is echt wel enorm veranderd sinds de diagnose. Gewoon bot, lullig.. en dan afgooien op autisme. Ligt altijd aan een ander.

En gewoon zon rare vergelijken en tegenstrijdigheden.
pi_218146444
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:06 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Eens. Maar absoluut geen veilig thuis waardig hoor. Heb hier ook zo'n mensen in de buurt wonen zitten hele dag met de kleiñe thuis. Zie je nooit buiten. Nu gaat kind sinds kort naar peuteropvang en gaat ze naar buiten omdat mama haar op de scooter brengt. En verder nooit.
De moeder zit ook thuis.

Weet je wat het ook is. Ik zou het Sanne oprecht gunnen. Een leven met minder negativiteit. Ze heeft genoeg meegemaakt in haar leven en autisme. Maar haar manier van communiceren is echt wel enorm veranderd sinds de diagnose. Gewoon bot, lullig.. en dan afgooien op autisme. Ligt altijd aan een ander.

En gewoon zon rare vergelijken en tegenstrijdigheden.
O maar ik heb veilig thuis nergens genoemd hoor.
pi_218146476
Is het nu weer even klaar met dat gemopper op elkaar ;)

Ik vol Lot Keckeis nu een tijdje: Wat een heerlijk positief mens is dat zeg! Waar menig fluflu al loopt te klagen over vakantie en kinderen thuis, ziet zij daar gewoon naar uit...keek vanochtend om 6 uur een kerstfilm met 1 van de kinderen enz.

Verademing zeg.
pi_218146554
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:19 schreef SterreKaatje het volgende:

Ik vol Lot Keckeis nu een tijdje: Wat een heerlijk positief mens is dat zeg! Waar menig fluflu al loopt te klagen over vakantie en kinderen thuis, ziet zij daar gewoon naar uit...keek vanochtend om 6 uur een kerstfilm met 1 van de kinderen enz.

Verademing zeg.
🤣🤣 jij hebt die ene vakantie gemist vorig jaar denk ik
pi_218146597
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:31 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
🤣🤣 jij hebt die ene vakantie gemist vorig jaar denk ik

Hahaha, ja daar ben ik toen ook volledig op afgeknapt🙈

Kort verhaal: huisje was niet naar hun zin qua inrichting en styling, zij en haar man hebben toen de hele avond en nacht daarom zitten huilen, ze zijn vervolgens de rest van de vakantie (met toestemming van de directie van het park)het hele huisje gaan restylen, leuk voor die kinderen..
pi_218146607
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:03 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer van een andere orde ja. Mijn post werd ook een paar keer gequot en daar reageer ik dus op. Want beweren dat het voor de ontwikkeling niets uitmaakt is pertinent onwaar.
Ik had er ff bij moeten zetten dat ik niet meer weet wie die opmerking maakte, was niet persoonlijk naar jou bedoeld.
pi_218146611
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:37 schreef opwegnaar het volgende:

[..]
Hahaha, ja daar ben ik toen ook volledig op afgeknapt🙈

Kort verhaal: huisje was niet naar hun zin qua inrichting en styling, zij en haar man hebben toen de hele avond en nacht daarom zitten huilen, ze zijn vervolgens de rest van de vakantie (met toestemming van de directie van het park)het hele huisje gaan restylen, leuk voor die kinderen..
Ohja haha dat was ook wen goed verhaal, gezellige vakantie 😂
pi_218146618
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:15 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
O maar ik heb veilig thuis nergens genoemd hoor.
Nee jij niet. Maar kwam wel eens langs. 😶 En zoals mijn schoonmoeder altijd zei: vroeger lagen kinderen de hele dag in de box. Was er geen tijd voor.
Dus qua ontwikkeling schade, zal wel meevallen.

Maar hoop gewoon oprecht dat S zelf eens wat meer naar de positieve dingen kon kijken. Dat helpt bij verwerken wel.
En waarschijnlijk voor samenwerkingen ook. (En dan op normale hoogte filmen )🤪
pi_218146632
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:19 schreef SterreKaatje het volgende:

Verademing zeg.
Zij klaagt over dingen waarvan je denkt: serieus? Vorig jaar ging ze een vakantiehuisje herinrichten omdat het niet haar smaak was. En niet hun eigen huisje hoor. Een gehuurd huisje. Daar maakte ze een drama van. Echt, doe normaal. Dan sta je echt ver van de realiteit af.
pi_218146667
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Nee jij niet. Maar kwam wel eens langs. 😶 En zoals mijn schoonmoeder altijd zei: vroeger lagen kinderen de hele dag in de box. Was er geen tijd voor.

Maar hoop gewoon oprecht dat S zelf eens wat meer naar de positieve dingen kon kijken. Dat helpt bij verwerken wel.
Ik weet niet wat ‘vroeger’ is maar kinderen die een hele dag in een box lagen (her)ken ik absoluut niet.
pi_218146691
Hvk krijgt er best van langs idd op Facebook.
Nou kan ze dit soort reactie ook wel verwachten.
6 kinderen, 5 vaders. Ze verdient haar eigen geld niet door hard werken.
Ik schrik wel weer van de puinhoop daar, ze kan die kids toch wel leren opruimen?
En dat etnocentrisch, ik vind het te verschrikkelijk voor woorden. Een pak wraps op tafel met wat Boursin.
De helft hangt of staat aan de tafel met een tablet voor hun neus.
Maar die zooi Zal nog wel ff liggen want het is maandag: de bibliotheek wacht
pi_218146707
Volgens mijn 8 jarige heeft Lot Keckeis een minecraft hoofd (vierkant). En nu kan ik dat niet meer niet zien. :*
pi_218146725
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ohja haha dat was ook wen goed verhaal, gezellige vakantie 😂
Oh wahahaha laat maar dan...
  maandag 7 juli 2025 @ 09:12:34 #126
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_218146846
quote:

[..]

Maar dat was vroeger, toen wist men misschien niet beter of kon het niet anders. En ik denk dat die generatie, ook als ik kijk naar mijn eigen ouders, de nodige problemen ervaren. Alleen daar wordt niet graag over gepraat.

En we leven nu toch in een andere tijd, ook met meer prikkels zodra je buiten de deur komt. Ik kijk meer naar het grotere plaatje en dan voorzie ik gewoon een hoop uitdagingen voor haar zolang ze zich blijft verschuilen achter dik en autistisch.
pi_218146852
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 22:35 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]

Ze heeft ook letterlijk aangegeven dat er voldoende inkomsten zijn en dat het niet om een geld tekort gaat. Op het negatieve zitten mensen soms bovenop hier en het andere wordt aan voorbij gegaan.
pi_218146855
Ik heb HVK wel eens een bericht gestuurd waarom de kinderen niet helpen met opruimen/niet wat nieuws uit de kast trekken voor het andere is opgeruimd.

Reactie: als ik het zelf doe gaat het sneller.

Tja. Volgens mij is er niks mis met je kinderen dingen leren. Bijvoorbeeld opruimen. Helpen met de afwas. En nee, dat zal niet direct goed en snel gaan. Maar ze leren er wel van en het scheelt haar opruimen tot 22.30 en dan nog niet klaar zijn.
pi_218146867
Judith vraagt tips voor een betaalbare overnachting voor haar ouders en haar kind. Een overnachting die een beetje betaalbaar is voor haar ouders. Ik zou een overnachting voor mijn ouders betalen, ze passen immers op mijn kind.
pi_218146910
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:17 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]

Ze loopt nooit, tenzij.

Je zou het ook gewoon kunnen vragen hè. Want zij deelt idd vrij weinig. Maar ik weet inmiddels dat ze in de ochtend naar buiten gaat en dat Mijan de hele middag zo’n beetje slaapt.
Mijn oordeel: hij is ook veel te jong voor 1 slaapje dus niet gek dat hij zolang slaapt in de middag 😬
pi_218146916
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:51 schreef ZombieQueen het volgende:
Volgens mijn 8 jarige heeft Lot Keckeis een minecraft hoofd (vierkant). En nu kan ik dat niet meer niet zien. :*
Hahaha heerlijk.

Ik trek haar slecht, lang geleden ontvolgd. Zo druk met niets, de meest simpele dingen moeten over the top, ook iets teveel perfecte plaatje en dat nachten doorhalen van haar, voelde iets teveel 'kijk mij geweldig zijn' voor mij.
pi_218146925
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 09:13 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ik heb HVK wel eens een bericht gestuurd waarom de kinderen niet helpen met opruimen/niet wat nieuws uit de kast trekken voor het andere is opgeruimd.

Reactie: als ik het zelf doe gaat het sneller.

Tja. Volgens mij is er niks mis met je kinderen dingen leren. Bijvoorbeeld opruimen. Helpen met de afwas. En nee, dat zal niet direct goed en snel gaan. Maar ze leren er wel van en het scheelt haar opruimen tot 22.30 en dan nog niet klaar zijn.
Ik heb haar ooit de tip gegeven om met de kinderen samen te koken, steeds met 1 en dan gezellig aan de tafel met allen.
Zelfde antwoord; als ik het zelf doe gaat het sneller.
Ja klopt maar of je dat moet willen met 6 kids.
Ze mogen daar ook alles tegelijk overhoop trekken, meisjes leren op school toch ook dat er wordt opgeruimd.
pi_218146941
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:21 schreef Kletsdoos165 het volgende:
Ik vind dat er best grof gesproken wordt over Sanneke. Haar problematiek lijkt voor te komen uit haar autisme. En misschien heb ik nieuws voor sommige mensen hier: autisme bij vrouwen openbaart zich vaak anders dan autisme bij mannen.

Ik begrijp dat niet iedereen begrip voor haar kan opbrengen. Ik begrijp niet dat haar omgeving haar niet in bescherming neemt om haar leven niet zo openbaar te zetten. Waarom grijpt haar man niet in?

Maar haar een slechte moeder noemen en zeggen dat de baby geen basis zorg krijgt gaat echt te ver.
Dankuwel :Y
Ik durfde er niets meer over te zeggen want ik kom bijna alleen maar over alsof ik labels moet verdedigen. Maar de dingen die Sanneke laat zien zijn zeker vaak wel onderdelen van ASS. Maar daarnaast is ze gewoon een zeikerd ook.
En voor een ieder die hier heeft geroepen dat zij een schande is voor de autisten en dat de mensen met ass in jullie buurt wel normaal doen: dat heet maskeren omdat ze/we graag normaal over willen komen voor de buitenwereld. Pff

[ Bericht 0% gewijzigd door Hocuspocus2 op 07-07-2025 09:33:58 ]
pi_218146978
.

[ Bericht 96% gewijzigd door Rimboequeen op 07-07-2025 09:37:02 ]
pi_218146997
Bij de uitleg van DBM is het dan toch ook logisch dat je in een tekort van kcal moet gaan zitten. Of is dat te simpel gedacht?
pi_218147053
Onder het interview op Facebook bij Vriendin staat een reactie dat Natalie (HvK) niet zo moet liegen. Dat de vader van Jayda haar met heel veel dingen helpt en dat ze bijna een relatie hebben. Ook de andere vaders zijn wel in beeld zegt degene die reageert.

Denk dat wel meer mensen dat vermoeden ook wel hadden. Het bevestigt mijn gevoel wel.
pi_218147067
Even correctie: het hoeft niet Jayda haar vader te zijn waar ze min of meer een relatie mee heeft. De reactie heeft het over 1 van de vaders.
pi_218147072
quote:

[..]

Vroeger stonden de sigaretten in glaasjes op tafel, lag er overal asbest op de daken, lagen kinderen los in de reiswieg op de achterbank van de auto. Jaja mensen, uit de jaren 80 hier;)
Gelukkig hebben we nu nieuwe inzichten. En de hele dag liggen voor een baby in box, bank of bed is geen wenselijke situatie.
pi_218147091
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 09:51 schreef Latteanais het volgende:
Onder het interview op Facebook bij Vriendin staat een reactie dat Natalie (HvK) niet zo moet liegen. Dat de vader van Jayda haar met heel veel dingen helpt en dat ze bijna een relatie hebben. Ook de andere vaders zijn wel in beeld zegt degene die reageert.

Denk dat wel meer mensen dat vermoeden ook wel hadden. Het bevestigt mijn gevoel wel.
Er zijn zelden berichten bij Vriendin die zoveel reacties krijgen 😂.
Ik schrik er echt wel van dat ze een 7e geen probleem zou vinden. Helemaal omdat ze bijna dagelijks laat zien hoe niet leuk ouderschap is (volgens haar dan).
pi_218147101
quote:

[..]

Nou, ik weet dat ik dat heb gezegd maar absoluut niet over Sanneke, dus leg me dat niet in de mond.

Dat ging over HVK en haar kind van nog geen 1 alleen laten bij een kind van toendertijd 8. (?)
Ik heb dat niet meegekregen maar ik was flabbergasted toen ik dat van iemand hier te horen had gekregen dat zij dat had gedaan.
Daar kunnen héél veel dingen mis gaan. Brand, 1 van de 2 kan ineens stikken, vallen of wat dan ook. Ik vind dat soort dingen levensgevaarlijk.

Dat vind ik onverantwoord en wat ik daarover zei is: Veilig thuis achtige praktijken als dit écht zo is gebeurd. Daar had zoveel mis kunnen gaan.

Dus nee, ik vind niet dat voor Sanneke bijvoorbeeld veilig thuis zou moeten worden gebeld. Ik denk wel dat ze gebaat is bij hulp maar die moet ze toch echt zelf zoeken. En ik denk dat wanneer zij die zou ontvangen, het écht beter zou kunnen gaan.

En leuk dat ze per prive bericht stuurt naar andere met erin dat ze elke dag wandelt/met M naar buiten gaat maar ik geloof daar gewoon niet in. Want als ze dat zou doen, haar kennende zou ze dat filmen want nogmaals: content.
Enige wat ze meestal filmt is in hun caravan of inderdaad de linkjes om op te klikken. Dat is een beeld dat ze zélf vormt.

En gelukkig weten wij tegenwoordig beter dan pak 'm weg 50 jaar geleden over de ontwikkeling van kinderen.
Er zijn ook dingen geweest waarvan we terugkijken en nu alleen maar kunnen denken hoe is het mogelijk geweest.

Onder andere dat het vroeger heel normaal was om te roken in het bijzijn van kinderen of bijvoorbeeld zelfs boven een wieg of als je een kindje vast had(!)
Nou ik ben inmiddels toch wel blij dat we weten dat we dit soort dingen niet moeten doen en dit not done is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beertjeteddy op 07-07-2025 10:03:55 ]
pi_218147241
Sommige reacties bij Vriendin op het artikel bij HVK gaan wel heel ver.
Vooral van mannen. Bijzonder dat die op de pagina van een vrouwenblad komen/die volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Huisopdehoek op 07-07-2025 11:03:44 ]
pi_218147257
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 08:51 schreef ZombieQueen het volgende:
Whaha ik zie het ook gewoon🤣
pi_218147271
AM slaat de bedden verschonen een weekje over omdat ze het rustig aan moet doen van Maarten.
Dat mag in de krant!!

Van de andere kant: Zelf wil ik juist graag een schoon bed nadat ik er met koorts in gelegen heb.
Waarom kan Maarten de bedden niet een keer verschonen?
pi_218147272
E
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 09:58 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Nou, ik weet dat ik dat heb gezegd maar absoluut niet over Sanneke, dus leg me dat niet in de mond.

[ afbeelding ]

Dat ging over HVK en haar kind van nog geen 1 alleen laten bij een kind van toendertijd 8. (?)
Ik heb dat niet meegekregen maar ik was flabbergasted toen ik dat van iemand hier te horen had gekregen dat zij dat had gedaan.
Daar kunnen héél veel dingen mis gaan. Brand, 1 van de 2 kan ineens stikken, vallen of wat dan ook. Ik vind dat soort dingen levensgevaarlijk.

Dat vind ik onverantwoord en wat ik daarover zei is: Veilig thuis achtige praktijken als dit écht zo is gebeurd. Daar had zoveel mis kunnen gaan.

Dus nee, ik vind niet dat voor Sanneke bijvoorbeeld veilig thuis zou moeten worden gebeld. Ik denk wel dat ze gebaat is bij hulp maar die moet ze toch echt zelf zoeken. En ik denk dat wanneer zij die zou ontvangen, het écht beter zou kunnen gaan.

En leuk dat ze per prive bericht stuurt naar andere met erin dat ze elke dag wandelt/met M naar buiten gaat maar ik geloof daar gewoon niet in. Want als ze dat zou doen, haar kennende zou ze dat filmen want nogmaals: content.
Enige wat ze meestal filmt is in hun caravan of inderdaad de linkjes om op te klikken. Dat is een beeld dat ze zélf vormt.

En gelukkig weten wij tegenwoordig beter dan pak 'm weg 50 jaar geleden over de ontwikkeling van kinderen.
Er zijn ook dingen geweest waarvan we terugkijken en nu alleen maar kunnen denken hoe is het mogelijk geweest.

Onder andere dat het vroeger heel normaal was om te roken in het bijzijn van kinderen of bijvoorbeeld zelfs boven een wieg of als je een kindje vast had(!)
Nou ik ben inmiddels toch wel blij dat we weten dat we dit soort dingen niet moeten doen en dit not done is.
Exact, dat Sanneke in de ochtend lekker buiten is geloof ik werkelijk niets van. Zeker vanwege het commentaar dat ze krijgt had ze dat zeker laten zien.
pi_218147304
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:19 schreef Harper het volgende:
AM slaat de bedden verschonen een weekje over omdat ze het rustig aan moet doen van Maarten.
Dat mag in de krant!!

Van de andere kant: Zelf wil ik juist graag een schoon bed nadat ik er met koorts in gelegen heb.
Dat kan hij wel maar mag hij niet denk haha
En Juul zou dat ook best een keer kunnen doen
Gelukkig kon ze zondag wel met het gezin eten, dat gebeurt zo weinig🤭dus dat was boffen
pi_218147319
En het is idd heel positief dat LotKeckeis zo blij is als haar kind om 6 uur wakker is en een kerstfilm wil kijken. Maar ik vind het niet zo realistisch.
Doet me denken aan de tijd dat ik baby's had, de gebroken nachten werden me soms echt te veel. En dat had ik zo'n type in mn omgeving die beweerde dat "ze zoooo genoot van de nachtvoedingen, heerlijk om de baby weer te zien" en zo'n halleluja verhaal.
Tuurlijk joh...🤣
pi_218147341
En
quote:
Dat mag in de krant!!

En Maarten heeft haar "bedreigd dat...". Ik blijf mij er over verbazen dat je met zulke basale taalfouten schrijver kunt zijn. Want bedreigen is best iets anders dan dreigen. Het valt bij Annemarie ook altijd zo enorm op wanneer ze hulp van AI inroept voor haar teksten en reacties, dan zie je ineens een totaal andere stijl.
pi_218147403
En sowieso: waarom weer story's gaan plaatsen als je ziek bent. Doe eens gek en plaats een week geen story's. Niemand die daar wakker van ligt.

En om mij nog even verder te verbazen: elk jaar voor de zomervakantie gaat Annemarie al haar samenwerkingen langs om te kijken wat nog bij haar past (dat lijkt bij samenwerkingen niet echt een criterium te zijn, maar oké). Prima, maar waarom in die drukke week voor de zomervakantie waar ze altijd over klaagt. Die weken waarin ook een boek af moet. Dat zou ik, als zelfbenoemd planningsgoeroe, toch iets anders plannen. Of is dat zeuren over die drukke weken gewoon aansluiten bij je volgers en ingaan op wat ze willen horen 😁.
pi_218147420
En de pubers verschonen hun bed zelf. Dat moet nog even vermeld 😁. Dat is ook wel heel knap natuurlijk.
pi_218147443
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:35 schreef Tarantelle het volgende:
En sowieso: waarom weer story's gaan plaatsen als je ziek bent. Doe eens gek en plaats een week geen story's. Niemand die daar wakker van ligt.

En om mij nog even verder te verbazen: elk jaar voor de zomervakantie gaat Annemarie al haar samenwerkingen langs om te kijken wat nog bij haar past (dat lijkt bij samenwerkingen niet echt een criterium te zijn, maar oké). Prima, maar waarom in die drukke week voor de zomervakantie waar ze altijd over klaagt. Die weken waarin ook een boek af moet. Dat zou ik, als zelfbenoemd planningsgoeroe, toch iets anders plannen. Of is dat zeuren over die drukke weken gewoon aansluiten bij je volgers en ingaan op wat ze willen horen 😁.
Haha anders heeft ze niets om te klagen en kan ze dus nergens tegenaan schoppen;)
Waarom die lijst niet in bv februari doornemen, zo'n maand waarop het niet zo druk is. Maakt toch niet uit wanneer je dat doet?
pi_218147460
En over Hipenhot blijf ik mij ook verbazen. Hoe verzin je het om voor 2 volle dagen naar Kos te gaan? En het is niet voor het eerst. Het is ook niet zo dat er op kortere afstand geen mooi weer en bezienswaardigheden te vinden zijn.
pi_218147523
quote:
Dat mag in de krant!!

Ja zeg, zó overdraagbaar is dat huishouden ook weer niet hoor. Geldt ook voor de strijk. 🥴
pi_218147525
En wat Bij_Wendy betreft: ze is ontzettend blij met de keuken en daar gaat het om, maar ik blijf de oude situatie mooier vinden. Het kookeiland vind ik een misser in de ruimte, waardoor de erker niet meer zo goed in de kamer past. Juist bij een leefkeuken zou ik gekozen hebben voor een comfortabele zithoek bij de erker, met een tafel en goede stoelen. Voor mij mist er nu gezelligheid.

Ik vind het altijd heel leuk om mensen te volgen die gaan verbouwen. Soms omdat ik gewoon de potentie zelf niet zie in een huis. Zo heb ik ook DeviervanKim een tijdje gevolgd. Daar zag ik de potentie zelf niet en ook na de verbouwing niet (de tuin heeft wel potentie).
pi_218147616
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:36 schreef Tarantelle het volgende:
En de pubers verschonen hun bed zelf. Dat moet nog even vermeld 😁. Dat is ook wel heel knap natuurlijk.
Zoals altijd. Dus blijven de bedden van de jongste 2 en hun eigen bed over. Wat een werk…
pi_218147628
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:55 schreef Tarantelle het volgende:
En wat Bij_Wendy betreft: ze is ontzettend blij met de keuken en daar gaat het om, maar ik blijf de oude situatie mooier vinden. Het kookeiland vind ik een misser in de ruimte, waardoor de erker niet meer zo goed in de kamer past. Juist bij een leefkeuken zou ik gekozen hebben voor een comfortabele zithoek bij de erker, met een tafel en goede stoelen. Voor mij mist er nu gezelligheid.

Ik vind het altijd heel leuk om mensen te volgen die gaan verbouwen. Soms omdat ik gewoon de potentie zelf niet zie in een huis. Zo heb ik ook DeviervanKim een tijdje gevolgd. Daar zag ik de potentie zelf niet en ook na de verbouwing niet (de tuin heeft wel potentie).
Ik snap de donkere kleuren bij Wendy niet. Het vorige huis was heel donker, dat werd met hulp van een interieurstylist aangepakt en hier is weer gekozen voor donkere kleuren. En inderdaad, ik mis ook een goede eettafel met dito stoelen in de keuken.
pi_218147638
En AM gaat bekijken of de samenwerkingen nog bij haar passen. Ik ga er vanuit dat dat andersom ook het geval is.
pi_218147736
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:06 schreef Huisopdehoek het volgende:
En AM gaat bekijken of de samenwerkingen nog bij haar passen. Ik ga er vanuit dat dat andersom ook het geval is.
Ik zou als ik haar was vooral kijken of alle meuk nog in huis past en daarop een keuze maken 🙈
pi_218147759
Laten we een crowdfunding opzetten voor Debbie!!!🙌💩
pi_218147780
Ik vind veel samenwerkingen totaal niet bij Annemarie passen, met (vroeger) de tuinwinkel en De drukke mama's op kop. Veel plastic meuk, waarvan niemand weet wat je er mee moet en waartegen Annemarie vroeger zelf ageerde. Zelfde met het festival in Delft (ik heb Annemarie tot nu toe niet kunnen betrappen op enige interesse in kunst) en de vele boeken, die ze verplicht doorbladert, omdat ze nu eenmaal schrijver is.

De samenwerkingen zijn wel effectief en ik vermoed dat dat het belangrijkste criterium is voor beide partijen (money makes the world go 'round).
pi_218147900
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:18 schreef Johanna38 het volgende:
Voor wat? Om dat gat in haar hand te dichten?
pi_218147914
Het klopt ook gewoon niet, ze heeft het over medicijnen van 500 euro, maar de eigen bijdrage is 250 per jaar. En mocht het gaat om haar adhd medicijnen dan kan ze dit terugvragen. Van haar andere medicijnen heb ik geen verstand.
pi_218147925
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:06 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik snap de donkere kleuren bij Wendy niet. Het vorige huis was heel donker, dat werd met hulp van een interieurstylist aangepakt en hier is weer gekozen voor donkere kleuren. En inderdaad, ik mis ook een goede eettafel met dito stoelen in de keuken.
Verder is er niet veel te beleven in de tuin voor de meiden buiten blaadjes en hommels. Die zullen het zwembad wel missen.

Ik vind het maar een donker hol dat huis en id in het vorige huis moest alles van het raam en lichter en nu is het net een HP huis.
Zij is zo wispelturig en Vincent maar weer de wensen van haar klaar maken. Over een jaar is ze er weer zat van. Ik vind haar raar en vreselijk verwend en nooit tevreden.
pi_218147956
quote:
Heel die opsomming kosten en ik denk alleen "dat is een dure hobby " want delen van wat ze vertelt over ziek zijn klopt ook niet met wat ze eerder vertelde.. "in Gambia maar 2 activiteiten gedaan " is ook niet waar 🤣
En woensdag komt eindelijk haar extra aandacht bolide.. van de week nog lekker achter de buggy rennen en straks kan ze ineens niets meer 🙃
Haar verhaal voelde trouwens enorm naar dat ze weer een solo trip wilt maken 🤣 ze heeft Roy volgens mij overgehaald 🤣
pi_218147966
quote:
‘Sinds januari heb ik voor de gesprekken met de internist ook een eigen bijdrage van een paar honderd euro’

Huh? Dat gaat toch, na je eigen risico op te hebben gebruikt, vanuit de basisverzekering?
pi_218147992
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:42 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
‘Sinds januari heb ik voor de gesprekken met de internist ook een eigen bijdrage van een paar honderd euro’

Huh? Dat gaat toch, na je eigen risico op te hebben gebruikt, vanuit de basisverzekering?
Meer dan helft van het verhaal klopt toch niet 😅 en ze zit nog steeds aan het begin van haar planner te schrijven en er staat ook niets in echt.. waarom laat ze dit zien? Dat is toch raar
pi_218147997
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:42 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]

Ja, gewoon eigen risico
pi_218148017
Pfff hoe ze die tosti maakt..
Telefoon neerzetten en dan "nonchalant" met verpakkingen en kaas gooien 🫩 even rondkijken of er iets interessants is... o tosti past niet... uhm tja... uhhh einde mega staaltje content 🫤
pi_218148027
Emdr betaald ze zelf 😆 ik vind het weer bijzonder bij elkaar verzonnen
Misschien kan ze beter in haar planner bij houden welke verhalen ze vertelt... haar brainfog helpt niet mee in deze
pi_218148036
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:35 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Verder is er niet veel te beleven in de tuin voor de meiden buiten blaadjes en hommels. Die zullen het zwembad wel missen.

Ik vind het maar een donker hol dat huis en id in het vorige huis moest alles van het raam en lichter en nu is het net een HP huis.
Zij is zo wispelturig en Vincent maar weer de wensen van haar klaar maken. Over een jaar is ze er weer zat van. Ik vind haar raar en vreselijk verwend en nooit tevreden.
Nou, die meiden zijn inmiddels toch al wel zo oud dat ze zich prima kunnen vermaken buiten de tuin.
Ik vraag me vooral af of Wendy zelf haar ei kwijt kan in deze tuin. We gaan het zien. De kas is alvast besteld.
pi_218148045
Nu ben ik nieuwsgierig naar het minecraft hoofd en vakantiehuisjes hysterie van die Lot Keckels ik ga es ff volgen
pi_218148055
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:55 schreef Tarantelle het volgende:
Hun vorige huis was mijn smaak niet. Het lage plafond maakte de woonkamer heel donker.
Maar van dit huis (wat ik ervan gezien heb) snap ik ook niet alles. De keuken is best mooi maar zo´n groot huis en dan geen tafel in de keuken? Zo jammer. En de donkere kleuren zijn niks voor mij.
pi_218148076
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:52 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Pfff hoe ze die tosti maakt..
Telefoon neerzetten en dan "nonchalant" met verpakkingen en kaas gooien 🫩 even rondkijken of er iets interessants is... o tosti past niet... uhm tja... uhhh einde mega staaltje content 🫤
Waarom heb ik hier naar gekeken 😂😂
pi_218148114
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:55 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Emdr betaald ze zelf 😆 ik vind het weer bijzonder bij elkaar verzonnen
Misschien kan ze beter in haar planner bij houden welke verhalen ze vertelt... haar brainfog helpt niet mee in deze
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat je een vrijgevestigde therapeut zelf betaald want geen/veel kortere wachtlijsten.
pi_218148117
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:59 schreef Harper het volgende:

[..]
Hun vorige huis was mijn smaak niet. Het lage plafond maakte de woonkamer heel donker.
Maar van dit huis (wat ik ervan gezien heb) snap ik ook niet alles. De keuken is best mooi maar zo´n groot huis en dan geen tafel in de keuken? Zo jammer. En de donkere kleuren zijn niks voor mij.
Eens. In het vorige huis was de ruimte beneden veel te groot en te laag. Absoluut niet gezellig, ook na het werk van de interieurstylist niet.
pi_218148163
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:16 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik zou als ik haar was vooral kijken of alle meuk nog in huis past en daarop een keuze maken 🙈
Volgens mij pleurt ze het grootste deel weg na promotie want het is daar niet volgestouwd met spullen
pi_218148178
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:08 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat je een vrijgevestigde therapeut zelf betaald want geen/veel kortere wachtlijsten.
Een vrijgevestigd therapuet wordt ook vergoed vanuit de verzekering als ze aangesloten zijn bij een verzekeraar en je via de huisarts bent doorverwezen.
Wel is een max per sessie, ik dacht 80 euro dus als het duurder is betaal je het restant.
Dit kan je allemaal van de belasting aftrekken als je boven het drempelbedrag uitkomt.
pi_218148186
Ach zolang ze nog geld heeft voor labulu poppetjes en nijntje meuk zal ze het wel overleven
pi_218148190
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:35 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]

Je laatste zin vind ik wel heel onaardig. Volgens mij benadrukt ze nu juist vaak hoe blij ze is met dit huis. Wat ik mij wel kan voorstellen. We gaan het zien. Ik vind haar nu heel leuk om te volgen
pi_218148193
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:17 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Volgens mij pleurt ze het grootste deel weg na promotie want het is daar niet volgestouwd met spullen
Ik vermoed dat een deel ook weer terug gaat. Ik zou zelf ongelukkig worden van elke keer die zooi in huis. En wat leer je je kinderen ermee? Voor hen is het normaal, dat zou voor mijzelf een zorg zijn.
pi_218148198
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:20 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Je laatste zin vind ik wel heel onaardig. Volgens mij benadrukt ze nu juist vaak hoe blij ze is met dit huis. Wat ik mij wel kan voorstellen. We gaan het zien. Ik vind haar nu heel leuk om te volgen
Ik heb bij Wendy wel altijd het gevoel dat er weer een moment komt dat ze onrustig wordt. Of het lag aan het huis waar ze woonde, maar ze was altijd op zoek naar iets nieuws
pi_218148202
quote:
Of ze verkoopt haar Labubu figuren. En alle andere meuk.
pi_218148203
quote:

[..]
O zeker... maar eerst vertelde ze een ander verhaal ... eerst had ze eindelijk emdr want wachtlijst en waren mensen ook al verbaasd dat het zo snel was.. maar dat kon omdat het online was (was toen het verhaal)
Ze heeft ook een stuk of 4 intakes toen gehad wat ook al raar was
pi_218148205
DMB: 'niet gaan is geen optie, behalve als ik uitgeput of ziek ben'

Dat is dus altijd
pi_218148215
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:18 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Een vrijgevestigd therapuet wordt ook vergoed vanuit de verzekering als ze aangesloten zijn bij een verzekeraar en je via de huisarts bent doorverwezen.
Wel is een max per sessie, ik dacht 80 euro dus als het duurder is betaal je het restant.
Dit kan je allemaal van de belasting aftrekken als je boven het drempelbedrag uitkomt.
Ik wet niet wat het is, maar ik vind het een beetje ongeloofwaardig, ze gooit het nu op de kosten, of wellicht heeft Roy inderdaad gezegd, het kost allemaal heel vel en je bent alleen maar achteruit aan het gaan, we gaan er mee stoppen.

Ik denk niet dat een elektrische rolstoel echt helpend is, sterker nog ik denk juist het tegendeel!
pi_218148223
Juicechannel meldt opnieuw dat ze van meerdere bronnen vernomen hebben dat de poly echt voorbij is ondanks de ontkenning van MB en de anderen
pi_218148232
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:26 schreef Missinglink24 het volgende:
Juicechannel meldt opnieuw dat ze van meerdere bronnen vernomen hebben dat de poly echt voorbij is ondanks de ontkenning van MB en de anderen
Wat is het toch ook triest als het waar is, zijn ook gewoon 7 kinderen bij betrokken.
pi_218148238
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:20 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Er lijkt (van nature denk ik) altijd onrust bij Wendy te zitten. En geld is daar geen belemmerende factor (dat is fijn, maar misschien ook een nadeel soms). Ik hoop dat ze nu haar plek gevonden heeft en hier gelukkiger wordt. Ze zit nu wel in een echte sofen-omgeving. Ik hoop dat ze de konijnen nog heeft, daar zie je iets meer van.

Het huis waar ze nu wonen vind ik heel mooi (al zouden mijn keuzes qua inrichting anders zijn) en de tuin is groot voor in de stad, maar het is wel een grootte waarbij je keuzes moet maken en niet alles kan. En het huis zo mij te groot zijn denk ik, soms is iets kleiner knusser.
pi_218148257
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:27 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Wat is het toch ook triest als het waar is, zijn ook gewoon 7 kinderen bij betrokken.
Is het ook.
pi_218148260
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:22 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
O zeker... maar eerst vertelde ze een ander verhaal ... eerst had ze eindelijk emdr want wachtlijst en waren mensen ook al verbaasd dat het zo snel was.. maar dat kon omdat het online was (was toen het verhaal)
Ze heeft ook een stuk of 4 intakes toen gehad wat ook al raar was
Eigenlijk zou je al haar stories waarin ze iets vertelt over ziek zijn moeten opslaan of opschrijven. (Opslaan dan heb je het op beeld) Het is natuurlijk van de zotte om dat te doen maar zo kun je wel bewijzen dat ze maar wat praat en niet de waarheid vertelt.
pi_218148262
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:28 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Er lijkt (van nature denk ik) altijd onrust bij Wendy te zitten. En geld is daar geen belemmerende factor (dat is fijn, maar misschien ook een nadeel soms). Ik hoop dat ze nu haar plek gevonden heeft en hier gelukkiger wordt. Ze zit nu wel in een echte sofen-omgeving. Ik hoop dat ze de konijnen nog heeft, daar zie je iets meer van.

Het huis waar ze nu wonen vind ik heel mooi (al zouden mijn keuzes qua inrichting anders zijn) en de tuin is groot voor in de stad, maar het is wel een grootte waarbij je keuzes moet maken en niet alles kan. En het huis zo mij te groot zijn denk ik, soms is iets kleiner knusser.
Ik vind het heel mooi.
Niet mijn stijl, maar wel een warme, mooie stijl. Niet zo cliche.
Vind haar ook wel zen om te volgen. Kan niet echt iets negatiefs over haar zeggen hoor. Iets gemist?
pi_218148269
quote:

[..]
Nou precies dit. Vreselijk triest voor de kinderen.
pi_218148270
quote:

[..]
En hoe lang zijn ze nu met z'n drieën? Volgens mij heel kort nog maar?
pi_218148282
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:24 schreef miep123456 het volgende:

[..]
Ik wet niet wat het is, maar ik vind het een beetje ongeloofwaardig, ze gooit het nu op de kosten, of wellicht heeft Roy inderdaad gezegd, het kost allemaal heel vel en je bent alleen maar achteruit aan het gaan, we gaan er mee stoppen.

Ik denk niet dat een elektrische rolstoel echt helpend is, sterker nog ik denk juist het tegendeel!
Ik kijk wel uit naar de beelden. In de bolide de camping over om verse broodjes te halen.
pi_218148288
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:24 schreef miep123456 het volgende:

[..]

Wel fijn dat ze weer naar een osteopaat gaat! Kost ook niks🙄
  maandag 7 juli 2025 @ 12:38:53 #195
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_218148304
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:32 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
En hoe lang zijn ze nu met z'n drieën? Volgens mij heel kort nog maar?
Wat is heel kort?
Volgens mij (bijna) 3 jaar.
Da ge zomaar voorbij kent komme fietsen mee zo'n blije bakkes?!
pi_218148305
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:31 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Ik vind het heel mooi.
Vind haar ook wel zen om te volgen. Kan niet echt iets negatiefs over haar zeggen hoor. Iets gemist?
Haha. Ik weet niet hoe lang je haar volgt maar Wendy was in het verleden zeker niet altijd zen.
pi_218148312
quote:

[..]
Ik denk dat Debbie misschien wel een keer niet gelooft werd en geen doorverwijzing kreeg. Ja dan moet je zelf betalen.
Ik hoor haar ook nooit over de vermoeidheidskliniek.
Ik denk nog steeds dat ze die heeft verzonnen.
Ze post alle bezoekjes aan artsen en ze is hier nog nooit fysiek geweest? Sorry maar dat geloof ik dus niet.
Ooit moet je daar een keer fysiek nasrtoe
  maandag 7 juli 2025 @ 12:40:22 #198
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_218148321
maar waarom een osteopaat en niet naar de osteopaat (die met het scheve diploma)

[ Bericht 2% gewijzigd door rebel-angel op 07-07-2025 12:41:06 (woord vergeten) ]
W
Z
E
pi_218148323
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik kijk wel uit naar de beelden. In de bolide de camping over om verse broodjes te halen.
Ik verheug me erop
pi_218148356
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:31 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Eigenlijk zou je al haar stories waarin ze iets vertelt over ziek zijn moeten opslaan of opschrijven. (Opslaan dan heb je het op beeld) Het is natuurlijk van de zotte om dat te doen maar zo kun je wel bewijzen dat ze maar wat praat en niet de waarheid vertelt.
Mwah mn geheugen en dat van anderen werkt goed genoeg om te zien dat er dingen niet kloppen. Aan wie zouden wij dat moeten bewijzen? Ze zoekt het maar uit, ben niet met der getrouwd 🤣
pi_218148359
quote:

[..]
Eens.
En ik vraag me af hoe ze de woonsituatie gaan aanpakken.
pi_218148360
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:39 schreef Harper het volgende:

[..]
Haha. Ik weet niet hoe lang je haar volgt maar Wendy was in het verleden zeker niet altijd zen.
Maar hoe lang moet je iemand nog beoordelen op z’n verleden? Ze heeft volgens mij een mooie ontwikkeling gemaakt door de tijd heen
pi_218148361
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef rebel-angel het volgende:
maar waarom een osteopaat en niet naar de osteopaat (die met het scheve diploma)
Viel mij ook op. Afgelopen weekend deelde ze nog wel iets van DE osteopaat.
pi_218148379
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:26 schreef Missinglink24 het volgende:
Heel heftig als het waar blijkt te zijn. Vooral voor de kids, en ook voor de mentale gesteldheid van MB. En wat een crappy timing dan met die enorme verbouwing van het nieuwe huis. Huis an sich zal al wat gekost hebben, verbouwing eroverheen.
pi_218148380
Wel bizar dan hoe goed de bollens kunnen faken
pi_218148388
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:44 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Maar hoe lang moet je iemand nog beoordelen op z’n verleden? Ze heeft volgens mij een mooie ontwikkeling gemaakt door de tijd heen
Mwah. Jij jouw mening, ik de mijne.
Ik denk dat ze vooral heel selectief is met wat ze deelt. En dat doet ze goed.
pi_218148399
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:39 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ik denk dat Debbie misschien wel een keer niet gelooft werd en geen doorverwijzing kreeg. Ja dan moet je zelf betalen.
Ik hoor haar ook nooit over de vermoeidheidskliniek.
Ik denk nog steeds dat ze die heeft verzonnen.
Ze post alle bezoekjes aan artsen en ze is hier nog nooit fysiek geweest? Sorry maar dat geloof ik dus niet.
Ooit moet je daar een keer fysiek nasrtoe
En dan nu zeggen dat ze merkt dat er qua echte behandeling niet veel gebeurt. Misschien omdat niet alles online kan? Zomaar een idee hoor.
pi_218148420
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:46 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:
Wel bizar dan hoe goed de bollens kunnen faken
Ja, als het waar is.
Voor de oplettende kijker waren er al wel meerdere zaken te zien of juist niet te zien wat vragen opriep.

En over dat faken, kan me voorstellen dat je dat in eerste instantie afspreekt met elkaar maar iedereen kan al van mijlenver aan zien komen dat dat niet vol te houden is.
pi_218148448
W
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:51 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Ja, als het waar is.
Voor de oplettende kijker waren er al wel meerdere zaken te zien of juist niet te zien wat vragen opriep.

En over dat faken, kan me voorstellen dat je dat in eerste instantie afspreekt met elkaar maar iedereen kan al van mijlenver aan zien komen dat dat niet vol te houden is.
Welke dingen heb jij dan gezien, wat vragen opriep?
pi_218148466
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:44 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Viel mij ook op. Afgelopen weekend deelde ze nog wel iets van DE osteopaat.
DE osteopaat is eigenlijk een kinder osteopaat, dus die is misschien wel klaar met experimenteren bij Debbie. Heeft ze in het verleden wel gedaan trouwens, dus wie weet vertelt Debbie ons binnenkort dat ze toch naar deze oude bekende gaat. Alles kan wat dat betreft in Barneveld, want iedereen heeft graag een lijntje om de ernstig door LC beperkte Debbie te helpen. Net als de huisarts die haar speciaal langs laat komen om recente onderzoeksresultaten van minimaal een jaar oud met haar te delen. 😉

Edit: ondanks haar beperkte handkracht kan Debbie wel heel soepel oude kaas schaven, zie ik!

[ Bericht 4% gewijzigd door Danielle_ op 07-07-2025 13:04:26 ]
pi_218148491
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:48 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En dan nu zeggen dat ze merkt dat er qua echte behandeling niet veel gebeurt. Misschien omdat niet alles online kan? Zomaar een idee hoor.
Precies dat,
De vermoeidheidskliniek had in het begin al aangegeven dat een fysiek bezoek de voorkeur had, Debbie heeft destijds gelijk gezegd dat ze dat niet kon.
Ze is er 1 keer naartoe geweest voor een intake.
Toen moest ze wachten omdat er geen internist was.
Vanaf toen alles online.
En ze had ze nodig ivm rolstoel aanvraag en WMO, dat blijkt nu wel weer.
Ze heeft nu eindelijk haar rolstoel voor elkaar en haar WMO dus die klus is geklaard.
En dat ze achteruitgaat ipv vooruit kan ik mij ook voorstellen.
Ze doet niks maar dan ook niks aan haar conditie, niet wandelen niet fietsen geen fysio onder begeleiding.
Alleen maar slapen want dat moet volgens de arts.
Zal zij nou niet zelf begrijpen dat haar lichaam steeds meer verzwakt omdat ze haar conditie niet op peil houd?
Ik ben zelf chronisch longpstient en hoe minder ik doe hoe slechter het gaat.
Al is het maar een half uurtje wandelen, stukje fietsen.
Ze hoeft ook geen uren wat te doen maar beginners met een blokje om.
En pak die fiets gewoon eens en kijk wat er gebeurd.
Door hem te laten staan ging je ook niet vooruit, dus je hebt niets verliezen.
pi_218148497
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:57 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
DE osteopaat is eigenlijk een kinder osteopaat, dus die is misschien wel klaar met experimenteren bij Debbie. Heeft ze in het verleden wel gedaan trouwens, dus wie weet vertelt Debbie ons binnenkort dat ze toch naar deze oude bekende gaat. Alles kan wat dat betreft in Barneveld, want iedereen heeft graag een lijntje om de ernstig door LC beperkte Debbie te helpen. Net als de huisarts die haar speciaal langs laat komen om recente onderzoeksresultaten van minimaal een jaar oud met haar te delen. 😉
Alles draait om Debbie, zij is hét boegbeeld van de LC patiënten. Valt nog mee dat ze nog niet is uitgenodigd voor talkshows.
pi_218148501
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:55 schreef Raradefayee het volgende:
W
[..]
Je kon wel zien dat de dynamiek, de blikken naar elkaar anders waren.
pi_218148508
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:55 schreef Raradefayee het volgende:
W
[..]
Nou, overduidelijk natuurlijk het gewichtsverlies van MB die aangaf dat dit kwam omdat het niet goed met haar ging.
Verandering in gedrag, geen dingen meer gezamenlijk ondernemen maar apart wat 'out of character' is
Geen ode aan hun huwelijk of de poly
Geen vakantieplannen
Familie die opnieuw veel minder in beeld is
En vast nog meer wat me nu even niet te binnen schiet

Deze zaken los van elkaar zeggen niet veel maar met de 'juice' in het achterhoofd vallen de puzzelstukjes op hun plaats
pi_218148549
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:31 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Ik vind het heel mooi.
Met jou eens. Ik volg haar ook graag
En het huis vind ik prachtig. Kleur erker niet de mijne maar het gaat ook niet om mij
pi_218148555
En dan de ouders van MB die zeiden (programma mooiste meisje van de klas) dat ze bang waren dat hun dochter alleen zou achterblijven. Tja als je iedereen en hun achterneef op z’n mond kust en met stafleden van PSV gaat zoenen dan blijf je inderdaad alleen achter. Ze zoekt de spanning op. Blijkbaar was KB niet genoeg voor haar. Voor Jacqueline niet en na Jacqueline ook niet.
pi_218148558
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:02 schreef Henrike het volgende:

[..]
Precies dat,
De vermoeidheidskliniek had in het begin al aangegeven dat een fysiek bezoek de voorkeur had, Debbie heeft destijds gelijk gezegd dat ze dat niet kon.
Ze is er 1 keer naartoe geweest voor een intake.
Toen moest ze wachten omdat er geen internist was.
Vanaf toen alles online.
En ze had ze nodig ivm rolstoel aanvraag en WMO, dat blijkt nu wel weer.
Ze heeft nu eindelijk haar rolstoel voor elkaar en haar WMO dus die klus is geklaard.
En dat ze achteruitgaat ipv vooruit kan ik mij ook voorstellen.
Ze doet niks maar dan ook niks aan haar conditie, niet wandelen niet fietsen geen fysio onder begeleiding.
Alleen maar slapen want dat moet volgens de arts.
Zal zij nou niet zelf begrijpen dat haar lichaam steeds meer verzwakt omdat ze haar conditie niet op peil houd?
Ik ben zelf chronisch longpstient en hoe minder ik doe hoe slechter het gaat.
Al is het maar een half uurtje wandelen, stukje fietsen.
Ze hoeft ook geen uren wat te doen maar beginners met een blokje om.
En pak die fiets gewoon eens en kijk wat er gebeurd.
Door hem te laten staan ging je ook niet vooruit, dus je hebt niets verliezen.
Ik geloof geen woord van wat zij zegt. Er is geen arts die zegt dat ze veel moet slapen. Balans! Maar die slaat bij haar altijd door in haar eigen voordeel.
pi_218148584
En Michelle blijft een bijzonder persoon: na een ski-ongeluk was haar knie kapot, moest ze geopereerd worden. Maar wonder boven wonder kon ze toch nog op hakken lopen en was de operatie nergens voor nodig.

Ik vind het knap van haar hoor. Ze is van een klein appartementje naar een woonboerderij verhuisd. Een goedlopend bedrijf, knappe kinderen, voor het oog liefdevolle partners, veel vrienden en familie die voor haar klaarstaat. daar ben ik echt jaloers op. Maar niet op dat goed weer spelen en liegen voor de fame.
pi_218148587
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:09 schreef Bubbeltjeswater het volgende:
En dan de ouders van MB die zeiden (programma mooiste meisje van de klas) dat ze bang waren dat hun dochter alleen zou achterblijven. Tja als je iedereen en hun achterneef op z’n mond kust en met stafleden van PSV gaat zoenen dan blijf je inderdaad alleen achter. Ze zoekt de spanning op. Blijkbaar was KB niet genoeg voor haar. Voor Jacqueline niet en na Jacqueline ook niet.
Ik denk dat zij een ongezonde relatie met haar ouders heeft als in dat programma bekeek . En je zag de Instagram posts idd veranderen , minder #alleenmaarliefde
pi_218148600
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik denk alleen maar waar gaat ze het laten in de krappe camper... en voor dagjes uit? Hoe neemt ze het mee dan? De kinderwagen paste niet in de auto daarom nam ze snel een buggy.. een rolstoel is toch groter??
pi_218148629
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:12 schreef Lovelii2026 het volgende:

[..]
Ik denk dat zij een ongezonde relatie met haar ouders heeft als in dat programma bekeek . En je zag de Instagram posts idd veranderen , minder #alleenmaarliefde
Ik vond de hele dynamiek in dat gezin raar overkomen in dat programma. M die vertelde dat ze vooral goedkeuring van haar vader wil, moeder die voor haar antwoorden eerst naar vader keek. Ik kreeg daar echt de kriebels van.
pi_218148647
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:48 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dit dus... soms kunnen dingen online.. soms gebeurt er dan te weinig en moet je dieper aanpakken 👌 maar als je niets mankeert behalve behoefte aan aandacht valt er weinig te verbeteren
pi_218148653
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:14 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik denk alleen maar waar gaat ze het laten in de krappe camper... en voor dagjes uit? Hoe neemt ze het mee dan? De kinderwagen paste niet in de auto daarom nam ze snel een buggy.. een rolstoel is toch groter??
Misschien heeft die camper een garage? En anders klap je zo’n rolstoel natuurlijk zo in en leg je tijdens het vervoer evt. plat op bed (tip: wel even vastmaken Debbie). En met een beetje geluk kan die rolstoel op een fietsendrager voor dagjes uit met de auto.
pi_218148678
Ik heb er altijd een hekel aan dat alle roddels gelijk geloofd worden.
Ik vond dat filmpje heel onduidelijk (wat ik me er nog van herinner, lang geleden gezien) en had net zo goed met dr broer kunnen zijn daar is/was ze ook altijd zo klef mee 🙈

Ik kan me best voorstellen dat je ff in een dip beland na alles wat zij doen qua werk, verbouwen, poly, verhuizen. Geen enkele relatie is altijd maar maximaal gezellig en verliefdheid.
En als t wel waar zou zijn dan zou ik het echt erg vinden voor de kinderen.
pi_218148679
Als ik M, K en J zou zijn zou ik de mensen om mij heen nu trouwens echt met argusogen bekijken.
pi_218148704
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:25 schreef JaNeeDan het volgende:
Als ik M, K en J zou zijn zou ik de mensen om mij heen nu trouwens echt met argusogen bekijken.
Nou idd
pi_218148711
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:08 schreef Earring het volgende:

[..]
En het huis vind ik prachtig. Kleur erker niet de mijne maar het gaat ook niet om mij
Oh, ik vind het ook wel leuk hoor. Maar dat is meer omdat ik al jaren een tuin met (meest) inheemse planten heb en nogal een natuurfreak ben. Ik krijg alleen een lichtelijke error van het feit dat Wendy planten consequent met "ze" aanspreekt. Gaat echt nergens over, maar ik vind dat altijd zo raar staan. Planten zijn in de meeste gevallen geen hij of zij, dus ik vermijd het gebruik van persoonlijke voornaamwoorden enigszins.
pi_218148732
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:21 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Misschien heeft die camper een garage? En anders klap je zo’n rolstoel natuurlijk zo in en leg je tijdens het vervoer evt. plat op bed (tip: wel even vastmaken Debbie). En met een beetje geluk kan die rolstoel op een fietsendrager voor dagjes uit met de auto.
De camper die ze liet zien die ze gehuurd hebben straks heeft geen garage.. (was net iets minder barrel dan vorig jaar) maar waar laat je hem snachts? Zo groot was binnen niet... staat er steeds ook ingeklapt steeds een ding..
Maar goed moet ze zelf weten 👌 ik zou het lastig vinden als je je kont niet kan keren
pi_218148757
Het is te hopen dat de camping asfaltpaden heeft. Anders wordt het nog een lastig verhaal met de rolstoel
pi_218148779
En die fiets van J.: echt heel comfortabel zal zo'n laag zadel niet fietsen voor zo'n meisje. Een tijdje geleden, toen ik weer eens een filmpje zag, zag je Maarten het zadel hoger zetten en toen reageerde Annemarie heel bits dat het zadel maar een piepklein stukje hoger mocht. Want Annemarie wist als moeder wat goed is voor haar kinderen.

Hoezo weet een vader dat niet? Waarom wordt J. op dit vlak zo klein gehouden? Annemarie lijkt soms zo bepalend in de opvoeding te zijn.
pi_218148786
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:35 schreef Earring het volgende:
Het is te hopen dat de camping asfaltpaden heeft. Anders wordt het nog een lastig verhaal met de rolstoel
Misschien kan ze met AM mee naar de volgende crosstraining. 😂
pi_218148794
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
De camper die ze liet zien die ze gehuurd hebben straks heeft geen garage.. (was net iets minder barrel dan vorig jaar) maar waar laat je hem snachts? Zo groot was binnen niet... staat er steeds ook ingeklapt steeds een ding..
Maar goed moet ze zelf weten 👌 ik zou het lastig vinden als je je kont niet kan keren
Wij hebben een camper gehad en ik vond het zonder kinderen en rolstoel al krap. En de keuze voor een camper terwijl ze naar één camping gaan snap ik al helemaal niet. Even boodschappen doen: hele camper moet mee, ergens naartoe: hele camper mee. Zo onhandig.
pi_218148919
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:09 schreef Bubbeltjeswater het volgende:
😳😳 stond dat ook op de juicechannels?
pi_218148927
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:50 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
😳😳 stond dat ook op de juicechannels?
Dat van iedereen en z’n achterneef niet😂
pi_218148937
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:51 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
🤣🤣
pi_218148978
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:51 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Hahahaha nee dat laatste niet nee, maar je ziet haar op haar stories vaak anderen op hun mond zoenen. Van haar broertje tot vriendinnen, vrienden en mannen van haar vriendinnen. Ze discrimineert in ieder geval niet.

Ieder voor zich, maar ik vind een kus op de mond toch iets intiems en bestemd voor mijn partner.
pi_218149022
Dat hele skybox verhaal is hier niet echt besproken toen, of wel? Die werd net een hoop bombarie geopend toen en ineens poef weg
pi_218149032
Ondertussen kan Lot zowat niet in de bakfiets klimmen met die super onhandige jurk
pi_218149034
Hoeveel e-books heeft Debby ondertussen verkocht?
pi_218149069
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:05 schreef Huisopdehoek het volgende:
Hoeveel e-books heeft Debby ondertussen verkocht?
4, geloof niet dat dat ooit nog meer wordt.
pi_218149085
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:59 schreef Bubbeltjeswater het volgende:

[..]
Hahahaha nee dat laatste niet nee, maar je ziet haar op haar stories vaak anderen op hun mond zoenen. Van haar broertje tot vriendinnen, vrienden en mannen van haar vriendinnen. Ze discrimineert in ieder geval niet.

Ieder voor zich, maar ik vind een kus op de mond toch iets intiems en bestemd voor mijn partner.
Ik ben sowieso niet zo lijfelijk ingesteld. En dat gezoen snap ik al helemaal niet.
pi_218149095
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:09 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik geloof geen woord van wat zij zegt. Er is geen arts die zegt dat ze veel moet slapen. Balans! Maar die slaat bij haar altijd door in haar eigen voordeel.
Daarom, en ze moet wat bedenken op het moment dat artsen en therapeuten de handen van haar aftrekken. Ze zou toch ook een nieuwe therapie krijgen? Dat meldde ze 2 weken geleden, niets meer over gehoord.
Ze merkt dat de aandacht van artsen verslapt en moet dus weer wat bedenken.
pi_218149098
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:38 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Misschien kan ze met AM mee naar de volgende crosstraining. 😂
🤭
pi_218149100
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:04 schreef Missinglink24 het volgende:
Dat hele skybox verhaal is hier niet echt besproken toen, of wel? Die werd net een hoop bombarie geopend toen en ineens poef weg
Volgens mij wel. Zal niet uitgebreid zijn geweest.
pi_218149109
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:08 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
4, geloof niet dat dat ooit nog meer wordt.
In elk geval niet genoeg om haar medische kosten te dekken.
pi_218149148
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:14 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
In elk geval niet genoeg om haar medische kosten te dekken.
Scherp! _O-
pi_218149149
Bestaan er serieus campers met een garage? Ik zie echt niet in hoe ze dat ding op vakantie mee gaan nemen. Nu heb ik sowieso het gevoel dat ik iets heel anders in mijn hoofd heb dan wat Debbie gaat krijgen. Ben benieuwd, het zal breed uitgemeten worden als die binnen is🙈.

En dat verhaal van die skybox heb ik nooit helemaal begrepen/mee gekregen. Die box was er, werd verbouwd/gestyled ofzo en ineens hadden ze hem niet meer 🤷‍♀️
pi_218149151
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:12 schreef Henrike het volgende:

[..]
Daarom, en ze moet wat bedenken op het moment dat artsen en therapeuten de handen van haar aftrekken. Ze zou toch ook een nieuwe therapie krijgen? Dat meldde ze 2 weken geleden, niets meer over gehoord.
Ze merkt dat de aandacht van artsen verslapt en moet dus weer wat bedenken.
In haar stories van vandaag schrijft ze dat ze na de zomer met een behandeling begint.
pi_218149176
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:17 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Bestaan er serieus campers met een garage? Ik zie echt niet in hoe ze dat ding op vakantie mee gaan nemen. Nu heb ik sowieso het gevoel dat ik iets heel anders in mijn hoofd heb dan wat Debbie gaat krijgen. Ben benieuwd, het zal breed uitgemeten worden als die binnen is🙈.

En dat verhaal van die skybox heb ik nooit helemaal begrepen/mee gekregen. Die box was er, werd verbouwd/gestyled ofzo en ineens hadden ze hem niet meer 🤷‍♀️
Ja, dat is een opbergruimte onder bijv. een bed. Dan heb je aan de buitenkant een deur en daarachter kan je dan spullen kwijt. Dat wordt een garage genoemd. Wij hadden bijvoorbeeld een verhoogd tweepersoonsbed in de camper. De ruimte daaronder was vanaf de buitenkant toegankelijk. Dan heb je dus flink wat opbergruimte voor bijv. (rol)stoelen, luifel, speelgoed etc.

Er bestaan zelfs campers waar je een auto in mee kunt nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door JaNeeDan op 07-07-2025 14:25:12 ]
pi_218149250
Ik hoop dat ze ook weet dat je met een camperop en je B rijbewijs ook maar een x aantal kilo's mag vervoeren. Dat is inclusief personen en brandstof enzovoort
pi_218149278
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:27 schreef Lalaland79 het volgende:
Ik hoop dat ze ook weet dat je met een camperop en je B rijbewijs ook maar een x aantal kilo's mag vervoeren. Dat is inclusief personen en brandstof enzovoort
Je mag er vanuit gaan dat ze dat hebben uitgezocht en dat dat ook duidelijk omschreven staat bij de advertentie van de camper.
Hoe dan ook, ik snap die camper niet. Een accommodatie huren is veel comfortabeler. En dan heb je gewoon je auto bij de hand.
pi_218149320
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:32 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Je mag er vanuit gaan dat ze dat hebben uitgezocht en dat dat ook duidelijk omschreven staat bij de advertentie van de camper.
Hoe dan ook, ik snap die camper niet. Een accommodatie huren is veel comfortabeler. En dan heb je gewoon je auto bij de hand.
Ik heb ooit 1 echt unit van een camper gezien waar een mini Cooper of een Fiat 500 (dat weet ik niet meer, lang geleden het was een iig een kleine auto). Maar had niet verwacht dat je zoiets zou hebben als jij omschrijft.

Ik snap idd de keuze voor die camper ook niet, ik denk sat een camper fijn is om rond te trekken, maar niet voor op 1 plek te staan.
Had een huisje/stacaravan/tent gehuurd en neem je eigen auto mee.
Denk alleen dat het grootste probleem is dat hun auto niet groot genoeg is om met zijn 5en op vakantie te gaan.
pi_218149361
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:25 schreef JaNeeDan het volgende:
Met zulke vrienden heb je in ieder geval geen vijanden nodig.
pi_218149511
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:38 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik heb ooit 1 echt unit van een camper gezien waar een mini Cooper of een Fiat 500 (dat weet ik niet meer, lang geleden het was een iig een kleine auto). Maar had niet verwacht dat je zoiets zou hebben als jij omschrijft.

Ik snap idd de keuze voor die camper ook niet, ik denk sat een camper fijn is om rond te trekken, maar niet voor op 1 plek te staan.
Had een huisje/stacaravan/tent gehuurd en neem je eigen auto mee.
Denk alleen dat het grootste probleem is dat hun auto niet groot genoeg is om met zijn 5en op vakantie te gaan.
Wij hadden zelf zoveel ruimte in de garage dat onze fietsen daarin pasten. Ideaal!

Toen ze deze auto uitzochten wisten ze al dat die te klein zou zijn voor bijv. vakanties. Ze zei toen dat ze dan konden ruilen met haar ouders die dezelfde auto hebben maar dan een iets ruimere uitvoering. Waarom ze voor deze auto kozen terwijl ze zwanger was van de jongste is mij ook een raadsel.
pi_218149565
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:08 schreef Earring het volgende:

[..]
Ik volg haar ook, vindt het leuk hoe ze de tuin gaat veranderen
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_218149594
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:42 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Met zulke vrienden heb je in ieder geval geen vijanden nodig.
Dat dus. Ik vraag mij nu opeens af of J eigenlijk ook (nog) eigen vrienden heeft. Of zal haar hele leven bestaan uit het leven wat M en K al hadden?
pi_218149659
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:48 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Wij hadden zelf zoveel ruimte in de garage dat onze fietsen daarin pasten. Ideaal!

Toen ze deze auto uitzochten wisten ze al dat die te klein zou zijn voor bijv. vakanties. Ze zei toen dat ze dan konden ruilen met haar ouders die dezelfde auto hebben maar dan een iets ruimere uitvoering. Waarom ze voor deze auto kozen terwijl ze zwanger was van de jongste is mij ook een raadsel.
Klopt niet helemaal... ze hadden deze auto besteld omdat haar ouders die ook hebben.. ze hebben toen 2 kinderen en maxi cosi bij haar ouders geprobeerd en dat paste dus hebben ze de auto besteld maar bleek een ander type te zijn die kleiner is dan die van haar ouders 🙈 was echt een "alweer net niet" actie
pi_218149705
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:58 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Klopt niet helemaal... ze hadden deze auto besteld omdat haar ouders die ook hebben.. ze hebben toen 2 kinderen en maxi cosi bij haar ouders geprobeerd en dat paste dus hebben ze de auto besteld maar bleek een ander type te zijn die kleiner is dan die van haar ouders 🙈 was echt een "alweer net niet" actie
Ha, dan is het dus net iets anders gegaan. Hoe dan ook, niet handig. Maar ze heeft toen wel gezehd de auto’s te ruilen voor vakanties etc.
pi_218149713
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:52 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dat dus. Ik vraag mij nu opeens af of J eigenlijk ook (nog) eigen vrienden heeft. Of zal haar hele leven bestaan uit het leven wat M en K al hadden?
Ze laat ze in elk geval nooit zien, dat kan, maar haar instaleven bestaat alleen uit M. en K. en hun circle.
pi_218149754
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:58 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik denk dat er een max jaar km opgenomen is in het lease contract van de auto? En ze dus niet met eigen auto op vakantie kunnen ongeacht ruimte.

Nou vind ik het een hele rare actie maar zou het voor de kids wel een leuk avontuur vinden in een huisje op wielen. Je begint je vakantiepret al.
pi_218149760
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:05 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ze laat ze in elk geval nooit zien, dat kan, maar haar instaleven bestaat alleen uit M. en K. en hun circle.
Ze laat ook nooit zien dat ze ergens alleen naartoe gaat.
pi_218149771
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:52 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Daar horen we eigenlijk niks over. Ik hoop hoe dan ook dat het gewoon onzin is en dat eigenlijk alleen al vanwege het feit dat hier veel kinderen mee gemoeid zijn die elkaar als broers/zus moesten gaan zien. Wat ga je die kinderen dan vertellen vraag ik mezelf af.
pi_218149823
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:09 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]
Ik denk dat er een max jaar km opgenomen is in het lease contract van de auto? En ze dus niet met eigen auto op vakantie kunnen ongeacht ruimte.

Nou vind ik het een hele rare actie maar zou het voor de kids wel een leuk avontuur vinden in een huisje op wielen. Je begint je vakantiepret al.
Debbie gaat ook het liefst all inclusive op vakantie (haar woorden) dus misschien zijn ze nooit uitgegaan van autovakanties.
Het begin van de vakantie was bij onze kinderen al zodra we de koffers inpakten. Ongeacht of we met de auto of het vliegtuig gingen.
pi_218149845
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:11 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Daar horen we eigenlijk niks over. Ik hoop hoe dan ook dat het gewoon onzin is en dat eigenlijk alleen al vanwege het feit dat hier veel kinderen mee gemoeid zijn die elkaar als broers/zus moesten gaan zien. Wat ga je die kinderen dan vertellen vraag ik mezelf af.
Waarschijnlijk hetzelfde als de vorige keer: er gaat iemand weg, er komt iemand bij.
pi_218149893
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:09 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]

Geen idee wat voor contract ze hebben.. maar toen zei ze dat ze voor vakantie de auto zouden ruilen met ouders omdat de kinderwagen nog niet eens in de auto paste en als ze met 5 weg gaan er geen 3 kinderstoelen achter passen
pi_218149951
De zoon van Judith (juuds_singlemom_life) begint na de zomer in groep 3, dus volgens Judith kan hij na een half jaar wel aardig lezen. Daarom mag hij nu 6x de Okki, een tijdschrift speciaal voor de beginnende lezers in groep 3 én 4, want daarna past een tijdschrift vanaf 7 jaar met een natuur/wetenschappelijk thema natuurlijk veel beter bij hem. Ze heeft niet helemaal door dat het zomaar kan zijn dat hij halverwege groep 3 nog lang niet zo ver is dat hij überhaupt de Okki al goed leest? 🤣
pi_218149961
Sanneke eet vanavond een preisoepje. ‘Minder dan ¤ 2,- 😍’

Ik zou er mijn maag niet mee kunnen vullen als avondeten, maar fijn dat ze wat gevonden heeft onder de 2,-

[ Bericht 1% gewijzigd door Huisopdehoek op 07-07-2025 15:49:11 ]
pi_218150003
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:31 schreef Danielle_ het volgende:
De zoon van Judith (juuds_singlemom_life) begint na de zomer in groep 3, dus volgens Judith kan hij na een half jaar wel aardig lezen. Daarom mag hij nu 6x de Okki, een tijdschrift speciaal voor de beginnende lezers in groep 3 én 4, want daarna past een tijdschrift vanaf 7 jaar met een natuur/wetenschappelijk thema natuurlijk veel beter bij hem. Ze heeft niet helemaal door dat het zomaar kan zijn dat hij halverwege groep 3 nog lang niet zo ver is dat hij überhaupt de Okki al goed leest? 🤣
Volgens mij kregen wij vroeger de okkie ook “pas” in groep 4.
pi_218150032
quote:
Tja..... maar haar kind leest al heel goed he.. die groep 3 gaat hij in een treinvaart door en dan kan hij zo door naar de universiteit 👌 niet dat ze dat wilt want tja het blijft een school 🤷
pi_218150076
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:41 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Tja..... maar haar kind leest al heel goed he.. die groep 3 gaat hij in een treinvaart door en dan kan hij zo door naar de universiteit 👌 niet dat ze dat wilt want tja het blijft een school 🤷
Hij leest echt niet beter dan andere kinderen met beginnende interesse in letters en lezen, wat in groep 2 een heel normaal verschijnsel is. Maar eens hoor, Judith heeft ‘m vast al ingeschreven op de uni. Wel voor facultatieve lessen natuurlijk😉
pi_218150107
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:38 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Volgens mij kregen wij vroeger de okkie ook “pas” in groep 4.
Is ook wel een beetje de insteek van het tijdschrift: al leuk voor kinderen met veel interesse in lezen in groep 3, maar voor de meeste kinderen ook in groep 4 nog meer dan uitdagend genoeg. 😉
pi_218150144
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:32 schreef Huisopdehoek het volgende:
Sanneke eet vanavond een preisoepje. ‘Minder dan ¤ 2,- 😍’

Ik zou er mijn maag niet mee kunnen vullen als abo deren, maar fijn dat ze wat gevonden heeft onder de 2,-
In mag toch hopen dat dit niet de hoofdmaaltijd is. Als dat wel zo is verwacht ik op z’n minst broodjes o.i.d. erbij.
pi_218150168
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 09:54 schreef Latteanais het volgende:
Even correctie: het hoeft niet Jayda haar vader te zijn waar ze min of meer een relatie mee heeft. De reactie heeft het over 1 van de vaders.
Die reactie op facebook heb ik geschreven, en ja het is idd de vader van Jayda🫣 Als je goed tussen de andere reacties leest zie je mensen schrijven dat ze vorige zomer met alle 6 de kids all inclusive in Tunesië zat voor 3 weken. Deze "influencer" leeft op leugens en iedereen trapt erin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iknietjij88 op 07-07-2025 16:15:51 (In strijd met regels, teveel info) ]
pi_218150178
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:49 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
In mag toch hopen dat dit niet de hoofdmaaltijd is. Als dat wel zo is verwacht ik op z’n minst broodjes o.i.d. erbij.
Maar we begrijpen haar natuurlijk verkeerd (zij is immers niet onduidelijk): het moest maximaal ¤ 2,- per gerecht zijn. 4 gerechten is dan ook prima.
pi_218150182
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:45 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Hij leest echt niet beter dan andere kinderen met beginnende interesse in letters en lezen, wat in groep 2 een heel normaal verschijnsel is. Maar eens hoor, Judith heeft ‘m vast al ingeschreven op de uni. Wel voor facultatieve lessen natuurlijk😉
Dat hij zo goed leest is sarcasme natuurlijk. Hij leest ook niet slecht voor groep 2... maar denk dat het straks wel kan gaan frustreren als ze steeds dingen (boeken, rekenwerkjes enzovoort) blijft aanbieden boven zijn kunnen.
pi_218150184
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Dat hij zo goed leest is sarcasme natuurlijk. Hij leest ook niet slecht voor groep 2... maar denk dat het straks wel kan gaan frustreren als ze steeds dingen (boeken, rekenwerkjes enzovoort) blijft aanbieden boven zijn kunnen.
Dan lijkt me het plezier van lezen ook te dalen.
pi_218150199
Huisje.in.brabant is op vakantie. En uiteraard hebben haar kinderen het fantastisch gedaan tijdens de vliegreis. Ik vraag mij bij haar weleens af of er leven in de kinderen zit.
pi_218150216
quote:
Gelukkig won ze dit nu bij de postcodeloterij. Anders had het een beetje zonde geweest want dat leest hij echt nog niet nu
pi_218150221
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dan lijkt me het plezier van lezen ook te dalen.
Toevallig de Okkie vandaag bekeken. Vond m wel wat simpel. Zoek dezelfde letters... Etc.

Mijn kind is 4,5 en leest ook al op het niveau wat half groep 3 is volgens leervolgsystemen. Heeft die interesse. Ik denk dat ik hem dit jaar al een abbo op Discovery kan doen. In groep 2 zijn er sowieso meer kinderen die wat lezen.
pi_218150297
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Weet ik hoor, dat sarcasme 😉 Het is inderdaad ook heus niet slecht, maar niet nu al uitzonderlijk goed. Maar daar zijn we het wel over eens geloof ik, net als dat ik met je mee hoop dat ze hem niet steeds gaat overvragen straks…
pi_218150312
Zo grappig, AM; iedereen is enthousiast over mijn boek😂🤣ja want mensen die niet enthousiast zijn die laat ze niet aan het woord, bij vragen die je stelt word je geblokt.
pi_218150330
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:41 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik denk dat Bob het zwaar gaat krijgen in groep 3.
Een kind wat autonoom word opgevoed zal zich nu aan de regels moeten gaan houden, waar mama het best vind dat hij zijn eigen weg gaat.
Ik ben heel benieuwd hoe dit aankomende schooljaar gaat verlopen we zullen zien.
pi_218150336
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:05 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Weet ik hoor, dat sarcasme 😉 Het is inderdaad ook heus niet slecht, maar niet nu al uitzonderlijk goed. Maar daar zijn we het wel over eens geloof ik, net als dat ik met je mee hoop dat ze hem niet steeds gaat overvragen straks…
Ik vind dat echt het dubbele aan Judith... enorm tegen het schoolsysteem maar kind moet wel presteren in schoolse vakken 🤷
pi_218150526
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:10 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik vind dat echt het dubbele aan Judith... enorm tegen het schoolsysteem maar kind moet wel presteren in schoolse vakken 🤷
Tot het rapporten-tijd is, dan is het even niet zo belangrijk allemaal zodat ze kan verdoezelen dat ze het eigenlijk tegen vindt vallen😜
pi_218150574
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:58 schreef Missinglink24 het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig naar het minecraft hoofd en vakantiehuisjes hysterie van die Lot Keckels ik ga es ff volgen
Oh zij heeft toen (vorig jaar?) echt een paar hysterische dagen entertainment verzorgd, toen ze haar gehuurde vakantiehuisje volledig ging restylen omdat het niet naar haar zin was. Echt serieus een dag lang van je vakantie (!!) naar de woonwinkels zodat ze de juiste vibe had.
(ik weet niet meer hoe het precies zat maar dat was echt een wilde trip!)

Ik zie dat ze nu met drie kinderen, een jeep en een daktent gaat kamperen in een niet-direct-weergarantie-land dus dat lijkt me heerlijke content.

[ Bericht 8% gewijzigd door AccurateAllegiance op 07-07-2025 16:34:12 ]
pi_218150618
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:09 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ik denk dat Bob het zwaar gaat krijgen in groep 3.
Een kind wat autonoom word opgevoed zal zich nu aan de regels moeten gaan houden, waar mama het best vind dat hij zijn eigen weg gaat.
Ik ben heel benieuwd hoe dit aankomende schooljaar gaat verlopen we zullen zien.
Ze heeft in ieder geval al weer reisplannen nu ze Bob zijn rooster met studiedagen heeft gezien
pi_218150631
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Oh zij heeft toen (vorig jaar?) echt een paar hysterische dagen entertainment verzorgd, toen ze haar gehuurde vakantiehuisje volledig ging restylen omdat het niet naar haar zin was. Echt serieus een dag lang van je vakantie (!!) naar de woonwinkels zodat ze de juiste vibe had.
Ik dacht serieus dat ze onder invloed was ofzo.
pi_218150638
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:33 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik dacht serieus dat ze onder invloed was ofzo.
Ja dat was echt te raar toch?
pi_218150706
Milou heeft een nieuwe koelkast en filmt hoe ze hem vult🙈.
Nou mensen als jullie woensdag willen zien hoe ik mn wasmachine vul dan roepen he?🤣
pi_218150732
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:42 schreef Ballerina888 het volgende:
Nou mensen als jullie woensdag willen zien hoe ik mn wasmachine vul dan roepen he?🤣
Ik ga zo boodschappen doen... zal ik live gaan als ik de kasten in ga ruimem? Eventueel met q&a
pi_218150742
Nog even over de Bollens hoor. Maar het is wel verdacht stil nu. De laatste tijd voel ik 'm daar allang niet meer. Normaal hartstikke klef met z'n drieën. Alles helemaal geweldig, kids geweldig, nooit jaloezie of ruzie.
Maar dat er daar iets aan de hand is, mag wel duidelijk zijn.

Als er niets aan de hand is, dan heb je toch heel snel samen een filmpje gemaakt om het te ontkrachten?
Dus of ze zijn nog aan het uitzoeken hoe ze verder gaan en hopen dat het nog goed kan komen. Of ze houden inderdaad de schijn op. Ik denk het eerste eerlijk gezegd.

Zo zie je maar, alles kan perfect ogen, je kan alles hebben wat je hartje begeerd, maar dat maakt nog geen geluk!
pi_218150798
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:32 schreef Earring het volgende:

[..]
Ze heeft in ieder geval al weer reisplannen nu ze Bob zijn rooster met studiedagen heeft gezien
Ze gaat deze zomer met haar ouders naar Italie, zou ze ook weer met die een ouder reizen op vakantie gaan en dan nog “reisvlinders” hebben voor komend schooljaar, het mag wat kosten.
pi_218150805
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:46 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik ga zo boodschappen doen... zal ik live gaan als ik de kasten in ga ruimem? Eventueel met q&a
Deel je dan ook nog even de link van je horloge? 😉
pi_218150806
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:42 schreef Ballerina888 het volgende:
Wel een like voor een like he?
En als ik comment hoe goed je het doet, doe je dat dan ook bij mij?
pi_218150841
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:55 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Ze gaat deze zomer met haar ouders naar Italie, zou ze ook weer met die een ouder reizen op vakantie gaan en dan nog “reisvlinders” hebben voor komend schooljaar, het mag wat kosten.
Ze gaat eerst naar een bruiloft in Oostenrijk (of Zwitserland) en B en ongetwijfeld andere kinderen zijn daar niet uitgenodigd. Ik kan me dat wel voorstellen, een groep al-dan-niet autonome kinderen heeft een bepaalde sfeer op een feest waar andere mensen het middelpunt horen te zijn.
pi_218150853
quote:

[..]
Met bonnetjes en wat je er mee kan koken a.u.b.
pi_218150857
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:56 schreef JaNeeDan het volgende:
Huisje.in.brabant is op vakantie. En uiteraard hebben haar kinderen het fantastisch gedaan tijdens de vliegreis. Ik vraag mij bij haar weleens af of er leven in de kinderen zit.
Krijg bij haar altijd een beetje het idee dat ze haar kinderen als een soort poppen behandeld 😅
pi_218150873
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:01 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Met bonnetjes en wat je er mee kan koken a.u.b.
Maar wel alleen als t voor onder de 3euro kan alsjeblieft. En geen pijnboompitten.
pi_218150897
quote:

[..]
Alleen als je van die bakken van de Wibra hebt en dan zo'n hippe restock video maakt (wat een jaar geleden hip was)
pi_218150962
quote:
Inderdaad! Wat een druk ligt er op die jongen.
pi_218150994
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]

Ik zie dat ze nu met drie kinderen, een jeep en een daktent gaat kamperen in een niet-direct-weergarantie-land dus dat lijkt me heerlijke content.
Ben nu net gaan volgen, ze zit nu al in mn allergie met haar maximaal dit en dat maar wie weet trekt dat nog bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')