Als ik zeg wat ik van haar vind ben ik al helemaal het haasje hier denk ik.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
Terwijl zij de wasmachine vult kan het al gebeuren.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
Zo, zit je lekker op je high horse?quote:Op zondag 6 juli 2025 20:52 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.
Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.
En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.
Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
Ik ben ook moeder, maar kijk er echt heel anders naar.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:15 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik ben moeder en kijk er ook zo naar. En het is onmogelijk om je in alle opzichten voor te bereiden op het ouderschap maar het is een bewuste keuze en dan mag je er absoluut meer moeite voor doen.
Bij mij op prive.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Nee hoor staat op openbaar bij mij.
Ik denk dat (zoals anderen ook wel eens schreven) ze echt wel meer hulp van anderen krijgt dan dat ze laat zien op social media. Denk dat ze voor een wip best een avondje oppas wil regelen.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Omdat je haar wrs al volgde voordat ze op privé ging. Ik volgde haar niet en kan niks zien, dus ze staat op privé.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Nope absoluut niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Zo, zit je lekker op je high horse?
Wie denk je wel niet dat je bent? Hele volksstammen overkomt het ouderschap en in veel gevallen komt dat gewoon op z'n pootjes terecht.
En wat vandaag stabiel is, kan morgen zomaar eens instabiel zijn. Vandaag is geen garantie voor morgen.
Ze staat op privé. Als jij bij haar kunt kijken dan volg je haar.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Dat mag, iedereen mag er anders naar kijken.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:46 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik ben ook moeder, maar kijk er echt heel anders naar.
Maar omdat jij deze keuze maakt wil dat nog niet zeggen dat een ander deze keuze ook moet maken, voor iedereen ligt dat weer anders en ik vind het best veroordelend dat daar zo negatief op gereageerd worden, want het is nou niet zo dat het kindje van Sanneke in een onveilige omgeving opgroeit.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:01 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Nope absoluut niet.
Ik mag alleen deze mening hebben. Ik kies nu zelf bewust vanwege mijn ziekte er niet voor om verder te gaan met ons fertiliteitstraject.
Waarom? Ik gun een kind niet bewust een zieke moeder en mijn man niet bewust extra taken
Ik vind het héél wat anders als je gezondheid/financiële situatie of wat dan ook veranderd als je al een of meerdere kinderen hebt. Daar zal ik dan ook nooit en te nimmer over oordelen.
Maar ik vind wel dat je het in zoverre in een land zoals Nederland verplicht bent naar je kind toe om bepaalde dingen in orde te hebben.
Daarbij blijf ik erbij dat een kind zijn geen recht is. Ook niet voor mij als ik nooit gezond meer mag worden of gezonder. En dat is ontzettend klote en zwaar. Maar voor mij staat daarin een eventueel kind op 1 en niet mijn sterke wens. Ik zou mezelf dan een egoïstisch stuk vreten vinden dat ik willens en wetens misschien meer kapot maak dan mij lief is. Dus nee, voor mezelf ook absoluut geen uitzondering.
En nogmaals: het is echt heel wat anders en ontzettend verdrietig wanneer je een kind een zo goed mogelijke stabiele situatie hebt meegegeven en dit veranderd. Deze ouders zou ik alleen maar een hele grote knuffel willen geven. En geloof mij nou maar dat ik écht begrijp dat een situatie per dag bij wijze nog zou kunnen verschillen.
Ik gun hun en vele andere ook zo veel.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:31 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
In eerdere posts gebruikt ze die ook al, en noemt ze ook niet altijd de poly.
Voelt toch sneu om er om te gaan lachen als het over zou zijn, ik gun ze (en met name de kinderen) dat het gewoon goed gaat.
Joh, open deurquote:Op zondag 6 juli 2025 20:52 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.
Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.
We horen altijd van deze vrouw alleen maar. Ik wist niet dit en ik wist niet dat. En altijd is ze het slachtoffer overal van.
Daarbij als jij financieel zo met je geld om gaat als jij een kleine baby hebt vind ik dat écht heel schrijnend. Geen geld hebben voor goede en gezonde maaltijden maar gelukkig wel om uit eten te gaan, dagjes uit te plannen, en meerdere keren per jaar op vakantie te gaan.
En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.
Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
Toen haar oudste dochter nog in beeld kwam benoemde ze ook wel eens dat deze oppastequote:Op zondag 6 juli 2025 21:52 schreef Maremare het volgende:
[..]
Ik denk dat (zoals anderen ook wel eens schreven) ze echt wel meer hulp van anderen krijgt dan dat ze laat zien op social media. Denk dat ze voor een wip best een avondje oppas wil regelen.
Ik zeg ook nergens dat het kindje van Sanneke niet voldoende liefde krijgt want nogmaals: dat is echt het probleem daar niet. Die 2 zijn dol op hun zoon.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar omdat jij deze keuze maakt wil dat nog niet zeggen dat een ander deze keuze ook moet maken, voor iedereen ligt dat weer anders en ik vind het best veroordelend dat daar zo negatief op gereageerd worden, want het is nou niet zo dat het kindje van Sanneke in een onveilige omgeving opgroeit.
Wat niet wegneemt dat ik het heel verdrietig voor jou vind dat jij jouw babyplannen op een laag pitje hebt gezet.
Ik vind het wel heel eerlijk hoe ze ertegen aan kijkt.quote:
Dat naar buiten gaan wordt vanzelf wel meer zodra Mijan beweeglijker wordtquote:Op zondag 6 juli 2025 22:31 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het kindje van Sanneke niet voldoende liefde krijgt want nogmaals: dat is echt het probleem daar niet. Die 2 zijn dol op hun zoon.
Maar niet alles is met liefde (helaas) op te lossen.
Misschien zou het in hun geval al helpen als Sanneke eens hulp zou krijgen bij bijvoorbeeld haar huis uitkomen en gewoon een soort hulplijn die ze ongenegeerd kan bellen met alle vragen die ze heeft of wat ze zichzelf afvraagt.
Het is toch triest dat ze niet eens een rondje wandelt daar alleen op dat park maar dat ze pas met hem gaat wandelen van het stukje van de auto naar de eettent/winkel en dat dit het is.
En een budgetcoach die ze vertelt dat ze andere financiële prioriteiten moeten hebben.
Ik bedoel, hoe kun je aan avondeten 1 of 2 euro willen uitgeven maar wel meerdere keren uit eten gaan, meerdere keren dagjes weg doen, meerdere keren per jaar op (korte) vakanties gaan maar geen geld hebben voor eten? Dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en ik denk dat ze dit van een professioneel iemand te horen zou moeten krijgen voordat zoiets doordringt.
Als die 2 dingen ingeschakeld zouden worden heb ik er wel vetrouwen in. Maar ik ben bang dat ze dit zelf nooit zullen doen of toegeven. Terwijl je van hulp vragen nooit slechter kan worden.
En gelukkig merkt hij daar nu nog niks van maar anders gaat dit ventje daar wel de consequenties uiteindelijk van merken en ik gun een kind niet een 1-0 achterstand om mee te beginnen. Het hoeft ook niet in de plus te zijn maar laat een kind neutraal beginnen in zijn leven.
En ik vind het heel erg jammer van onze eigen wens en geloof me, het is een ontzettend pijnlijke reden waar je dus al helemaal geen invloed op hebt. Dubbel zo pijnlijk omdat het bij ons nooit op de normale manier zal gaan door onder andere 1 van mijn ziektes.
Maar niet bewust nu ten koste van zo'n kleintje.
Ik wil eerst mezelf stabiel 50% beter gaan voelen voordat ik er überhaupt weer aan ga denken. En als dat er dan nooit van komt, dan is dat heel erg pijnlijk en hard maar dan is dat maar zo. En ik kijk er daardoor dus anders naar als heel veel mensen hier en misschien wat harder. Maar ik ben voor mezelf net zo hard als voor een ander.
Tijdens haar werk als *kuch* figurant?quote:Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Het kan wel iets vriendelijker toch?quote:Op zondag 6 juli 2025 21:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Zo, zit je lekker op je high horse?
Wie denk je wel niet dat je bent? Hele volksstammen overkomt het ouderschap en in veel gevallen komt dat gewoon op z'n pootjes terecht.
En wat vandaag stabiel is, kan morgen zomaar eens instabiel zijn. Vandaag is geen garantie voor morgen.
Alleen maar op bed of op de bank liggen is gewoon te weinig stimulans voor hem. Maakt niet uit of ze dat over een paar maanden wel doen, het is nu al te weinig.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:35 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Dat naar buiten gaan wordt vanzelf wel meer zodra Mijan beweeglijker wordt
En wie zegt dat ze geen geld hebben voor avondeten? Dat ze zuinig wil doen en dat haaks staat op uit eten gaan klopt maarja boeie ze doen maar
Kind krijgt gewoon te eten toch?
Ja doei. Nou heb ik het gedaan? Lees anders die post nog even een keer goed door.quote:
Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook onwenselijk en zou het vooral voor S. zelf goed vinden als ze wat meer er opuit ging.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:40 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Alleen maar op bed of op de bank liggen is gewoon te weinig stimulans voor hem. Maakt niet uit of ze dat over een paar maanden wel doen, het is nu al te weinig.
Natuurlijk is het prima als iemand een andere mening hebt, maar uitspraken als slecht voor de ontwikkeling en moeten zorgen voor financiele stabiliteit vind ik nogal veroordelend, dat is mijn mening.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:32 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel eerlijk hoe ze ertegen aan kijkt.
En dat mag haar mening toch zijn? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn
Met M. op de rug!quote:Op zondag 6 juli 2025 22:44 schreef AppelsEieren het volgende:
Kleine sidenote mbt alle vooroordelen over Sanne; we zien niet of ze de wind trotseert en op pad gaat. Of elke dag naar de ingang van het park loopt om de vuilnis weg te brengen samen met kind. We zien bij elkaar opgeteld en de linkjes van de stories afgetrokken zo'n 3 minuten van haar hele dag.
Misschien loopt ze wel dagelijks een marathon en fietst ze de hele dag.
Heeft haar kindje honger?quote:Op zondag 6 juli 2025 22:45 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Ben het met je eens hoor @:beertjeteddy.
Het is fijn dat ze "blij zijn met hun kind" maar dit zorgt niet voor dat er in alle basisbehoeften wordt voorzien. Van liefde voor het kind worden geen maagjes gevuld of haren geknipt.
Zijn maag is toch gevuld en zijn haren worden toch geknipt?quote:Op zondag 6 juli 2025 22:45 schreef Jetteleah2401 het volgende:
Ben het met je eens hoor @:beertjeteddy.
Het is fijn dat ze "blij zijn met hun kind" maar dit zorgt niet voor dat er in alle basisbehoeften wordt voorzien. Van liefde voor het kind worden geen maagjes gevuld of haren geknipt.
Dat kan ik mezelf absoluut voorstellen dat zoiets nooit uitpakt als hoe je het jezelf voorstelt.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:22 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Joh, open deur
De werkelijkheid met een baby kan heel anders zijn dan hoe iemand het zich voorstelde.
Ik vond het verschrikkelijk en heb echt gerouwd om mijn oude leven.
Had niks met voorbereiding te maken.
Volgens mij is het meer zo gegaan, Sanneke heeft informatie gekregen en opgezocht maar gaat erg slecht op tegenstrijdige adviezen en onverwachte scenario's. Autisme of andere reden weet ik niet. En klagen kan ze goed ja, het is bijna een gave hoe ze dingen weet te draaien.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:48 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Dat kan ik mezelf absoluut voorstellen dat zoiets nooit uitpakt als hoe je het jezelf voorstelt.
Maar ik denk wel dat jij jezelf over de simpele dingen hebt ingelezen? Zoals bijvoorbeeld dat je ook toch zomaar plots met wat voor (medische) redenen dan ook een (spoed)keizersnede kan krijgen om eventjes een voorbeeld te benoemen.
Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Niet dat het toch anders uitpakt als verwacht. Meer de dingen waarop je jezelf opzich wél over had kunnen inlezen en dat lijkt Sanneke niet te doen. Die is er absoluut bleu ingegaan en you do you maar dan gaan lopen klagen overal van dat en dat is mij door niemand vertelt!!!
Terwijl je dit soort dingen als je jezelf een beetje inleest gewoon weet.
Overigens stop ik er nu mee over te discussiëren, want anders dan kan het zomaar nogmaals pagina's lang over deze discussie gaan.
Mocht iemand zichzelf geroepen voelen om dit wel te willen dan staat mijn PB open om daar respectvol verder te discussiëren maar ik vind wel dat ieder recht heeft op zijn of haar eigen mening.
Sanneke fanclub? Omdat jullie zo overtuigd zijn van je eigen opvoedskills, en daarom iedereen voordelen die het anders doen, daar vind ik wel wat van, en dat heeft niets met fanclub te maken.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:51 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik snap ook niet waar de hele Sanneke fanclub ineens vandaan komt. Slechtvoor de ontwikkeling ja, isdat zo vreselijk om te zeggen? Het is wel een feit. Kinderen moeten gestimuleerd worden zodat de hersenen verbindingen gaan maken.
En wie gelooft nu werkelijk dat ze super actief is en dat niet laat zien? En wij kunnen het alleen maar hebben over wat ze laat zien;)
Ja, vond ik ook leuk om te horen. Misschien is hij wel heel goed in debatteren en compromissen vinden, als jongere en oudere broer zijnde. 😊quote:Op zondag 6 juli 2025 22:53 schreef Zana het volgende:
Hoorde ik het nu goed in het filmpje van de diplomauitreiking dat G van AM voorzitter van de Leerlingenraad was op zijn school? Dat had ik niet achter hem gezocht, hij maakt altijd zo een rustige beetje introverte indruk.
Absoluut geen fan ik vind het nog steeds een vervelende zeur. Met een nog vervelendere camera positie, zowel zittend als liggend.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:51 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik snap ook niet waar de hele Sanneke fanclub ineens vandaan komt. Slechtvoor de ontwikkeling ja, isdat zo vreselijk om te zeggen? Het is wel een feit. Kinderen moeten gestimuleerd worden zodat de hersenen verbindingen gaan maken.
En wie gelooft nu werkelijk dat ze super actief is en dat niet laat zien? En wij kunnen het alleen maar hebben over wat ze laat zien;)
Drogreden.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:51 schreef Ballerina888 het volgende:
Precies ditquote:Op zondag 6 juli 2025 22:57 schreef AppelsEieren het volgende:
[..]
Absoluut geen fan ik vind het nog steeds een vervelende zeur. Met een nog vervelendere camera positie, zowel zittend als liggend.
Ik gun het kind absoluut veel veel meer, maar om nou continu stellig te beweren dat hij niet voldoende kan ontwikkelen door gebrek aan prikkels vind ik vrij ver gaan. Kind is een half jaar oud.
Ja, dat zal de tijd moeten uitwijzen.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:58 schreef LALAA het volgende:
Ik vind het excuus dat 100 volksstammen het zo doen ook een beetje kortzichtig. Dat zal best, maar dat maakt nog niet dat het in alle gevallen verstandig is of het beste voor een kind.
Sanneke leeft in land waarin we alle mogelijkheden hebben om voorgelicht te worden, dingen op te zoeken via Google of zelf passende informatie op te halen. Die mogelijkheid heeft helaas niet iedereen.
En daarbij snap ik niet, dat als je soms al geen eten kan koken voor jezelf omdat je je zo slecht voelt, je niet kan werken omdat dat je teveel prikkels geeft, en ga zo maar door, dat je dan bedenkt dat een kindje een goede keuze is. Ik vind het zelfs erg egoïstisch om er dan wel voor te kiezen. En dan heeft ze gelukkig (voor zover wij zien) een makkelijke baby. En ja, het kan altijd erger. Hij heeft geen honger, krijgt schone luiers, genoeg kleding, dak boven zijn hoofd. Maar hij wordt ook ouder en zal andere behoeften krijgen. En ik vraag me af of Sanneke en haar vriend capabel genoeg zijn om hem daar voldoende in te (onder)steunen.
Eerst zeg je dat ze amper wandelt/deur niet uitkomt enzo, vervolgens zeg je dat ze meerdere keren dagjes weg doet etc. Dat rijmt voor mijn gevoel niet echt met elkaar.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:31 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het kindje van Sanneke niet voldoende liefde krijgt want nogmaals: dat is echt het probleem daar niet. Die 2 zijn dol op hun zoon.
Maar niet alles is met liefde (helaas) op te lossen.
Misschien zou het in hun geval al helpen als Sanneke eens hulp zou krijgen bij bijvoorbeeld haar huis uitkomen en gewoon een soort hulplijn die ze ongenegeerd kan bellen met alle vragen die ze heeft of wat ze zichzelf afvraagt.
Het is toch triest dat ze niet eens een rondje wandelt daar alleen op dat park maar dat ze pas met hem gaat wandelen van het stukje van de auto naar de eettent/winkel en dat dit het is.
En een budgetcoach die ze vertelt dat ze andere financiële prioriteiten moeten hebben.
Ik bedoel, hoe kun je aan avondeten 1 of 2 euro willen uitgeven maar wel meerdere keren uit eten gaan, meerdere keren dagjes weg doen, meerdere keren per jaar op (korte) vakanties gaan maar geen geld hebben voor eten? Dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en ik denk dat ze dit van een professioneel iemand te horen zou moeten krijgen voordat zoiets doordringt.
Als die 2 dingen ingeschakeld zouden worden heb ik er wel vetrouwen in. Maar ik ben bang dat ze dit zelf nooit zullen doen of toegeven. Terwijl je van hulp vragen nooit slechter kan worden.
En gelukkig merkt hij daar nu nog niks van maar anders gaat dit ventje daar wel de consequenties uiteindelijk van merken en ik gun een kind niet een 1-0 achterstand om mee te beginnen. Het hoeft ook niet in de plus te zijn maar laat een kind neutraal beginnen in zijn leven.
En ik vind het heel erg jammer van onze eigen wens en geloof me, het is een ontzettend pijnlijke reden waar je dus al helemaal geen invloed op hebt. Dubbel zo pijnlijk omdat het bij ons nooit op de normale manier zal gaan door onder andere 1 van mijn ziektes.
Maar niet bewust nu ten koste van zo'n kleintje.
Ik wil eerst mezelf stabiel 50% beter gaan voelen voordat ik er überhaupt weer aan ga denken. En als dat er dan nooit van komt, dan is dat heel erg pijnlijk en hard maar dan is dat maar zo. En ik kijk er daardoor dus anders naar als heel veel mensen hier en misschien wat harder. Maar ik ben voor mezelf net zo hard als voor een ander.
quote:Op zondag 6 juli 2025 23:12 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat ze amper wandelt enzo, vervolgens zeg je dat ze meerdere keren dagjes weg doet etc. Dat rijmt voor mijn gevoel niet echt met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |