Dat is op zich geen probleem, maar wees dan wel bewust dat je onderdeel bent van de overheid, een eed hebt afgelegd en neutraal moet zijn. Al jaren kunnen agenten (en ME) bezwaar maken bij het uitvoeren van werk en dan worden ze ergens anders ingeroosterd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Tja, het zal niemand ontgaan zijn dat er natuurlijk nogal veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen bij de politie werken (zie ook de namen). Dat zullen er ook steeds meer worden want men werft actief op 'diversiteit'. Het is dus onwaarschijnlijk dat dit sentiment snel zal afnemen, zorgwekkend om te zien.
quote:"Twee Israëlische toeristen Center Parcs Kempervennen aangevallen door inwoners regio, nu in Eindhovens ziekenhuis"
https://www.geenstijl.nl/5185259/joodse-toeristen-center-parks
Niet dezelfde Center Parcs (dat was de Eemhof) waar tientallen Israëlische toeristen eerder gefilmd werden met de oproep hen te confronteren
Website Jonet.nl schrijft over de aanval in het Zuid-Brabantse Center Parcs Kempervennen (maps): "Twee Israëlische toeristen werden in De Kempervennen door inwoners van de regio aangevallen. Op sociale media wordt gemeld dat ze het ziekenhuis ingeslagen zijn en nu in Eindhoven zouden verblijven, weg van de plek des onheils. Meer details ontbreken nog. (...) De politie zegt onderzoek te doen naar het incident." Het Israëlische MinBuz schrijft dat het op de hoogte is van de kwestie en deze "monitort en behandelt via de Israëlische ambassade in Den Haag." Het is onduidelijk of de eerdere onderstaande video en oproepen Israëlische toeristen te Flevoland in Center Parcs de Eemhof te confronteren heeft bijgedragen aan dit incident in Center Parcs Kempervennen, maar het zou niet verbazen.
Daarom moet je moslim allochtonen ook helemaal niet toelaten in dat ambt, maar dat mag je niet zeggen. Die zijn in de regel sowieso niet neutraal en helemaal niet waar het Israel betreft.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:43 schreef Montagui het volgende:
Politie dient neutraliteit uit te stralen.
Punt.
Dit is een zorgwekkende ontwikkeling en verdiend een politiek statement.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:18 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Dat is een terroristische aanslag.
quote:Verdachte (15) van mishandeling Israëlische toeristen weer vrij, ‘geen sprake van antisemitisme’
quote:
quote:[...] 'huis-tuin-en-keukenvechtpartij' die ging over de manier van spelen tijdens een potje paintball, zo beweert de advocaat [...]
Dat staat natuurlijk vrij haaks op de verklaring van een betrokkene, die beweerde dat het gevecht werd geïnitieerd vanuit 'Dutch people of Arab origin who beat them and shouted "Kill the Jews" and "FREE PALESTINE", and promised: "We will get to your children".'
https://www.geenstijl.nl/(...)nter-parcs-weer-vrij
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:01 schreef WethouderHekking het volgende:
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken roept op X de Nederlandse regering op om ‘resoluut op te treden tegen deze aanval tegen Israëliërs, en de criminelen te vinden en voor de rechter te brengen.’
[/i]
Wat is hier precies 'leuk' aan dan?quote:
Een ministerie uit Israël wat op X iets eistquote:Op maandag 25 augustus 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is hier precies 'leuk' aan dan?
95% van hen is gewoon in Gaasperdam of Diemen Zuid geboren hoor... Waar zouden ze heen moeten?quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:29 schreef Thorelf het volgende:
kom ik net van super gezellige echt Amsterdamse dag vandaan... Hartjes dag met echte Amsterdammers... loop ik naar centraal station. Zie ik weer allemaal schreeuwers met palestijnse vlaggen!! ik word daar toch zo triest van... wat moeten ze hier.er is genoeg land rond de landen waar ze vandaan komen... blijf uit het westen!!! het hoort hier niet!! totaal anders denkend.
Hun vaderland?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:14 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
95% van hen is gewoon in Gaasperdam of Diemen Zuid geboren hoor... Waar zouden ze heen moeten?
Wat een onzin....quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:52 schreef LethalNinja het volgende:
Joden zijn al langer opnieuw de zondebok. Alleen maar negatief over de Joden. Ze zijn praktisch vogelvrij. Vooral door de Moslims. Die beschouwen de Joden als hun veilige zondebok. Helaas zie ik hier op Fok ook steeds vaker anti semitische uitspraken etc. Kort ben ik daar dan boos over, maar daarna denk ik. Tja vrijheid van meningsuiting dan lees ik af en toe dingen die ik niet door de beugel vind kunnen maar wie ben ik.
Probeer om het omgekeerd in een Moslim land en er is veel minder mogelijk/ toegestaan.
Toch fijn dat de politie dit heeft aangemerkt na alle feiten te horen dat het geen antisemitische aanval was.quote:
Het was dus geen antisemitisme, ook al doe jij dat altijd graag van alles geloven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie er nog weinig nieuws over, even afwachten dus wat er precies is gebeurd. Mocht dit kloppen is het schrikbarend maar helaas niet verbazingwekkend. De red–green alliance heeft vrij spel gekregen voor haatzaaien, intimidatie en ook geweld. Er zullen helaas nog veel meer incidenten gaan volgen als het niet harder wordt aangepakt.
Daar ga je de fout in. Er is wel degelijk antisemitisme en dat kan je dagelijks merken en voelen als je joods bent.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef bianconeri het volgende:
En het is wel verbazingwekkend, er is bijna geen antisemitisme.
Er is naar mijn mening wel degelijk antisemitisme. Het zit in taal en ook bijvoorbeeld bij jeugd die niet goed op de hoogte zijn. Maar je hebt ook een hoop volwassenen (fysiek) die joden het licht niet in de ogen gunnen. We moeten daar onze ogen absoluut niet voor sluiten en het keihard aanpakken als het gebeurd maar ook onderwijzen zodat het niet gebeurd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het was dus geen antisemitisme, ook al doe jij dat altijd graag van alles geloven.
En het is wel verbazingwekkend, er is bijna geen antisemitisme en geen grote incidenten.
Is dat zo?quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is naar mijn mening wel degelijk antisemitisme. Het zit in taal en ook bijvoorbeeld bij jeugd die niet goed op de hoogte zijn. Maar je hebt ook een hoop volwassenen (fysiek) die joden het licht niet in de ogen gunnen. We moeten daar onze ogen absoluut niet voor sluiten en het keihard aanpakken als het gebeurd maar ook onderwijzen zodat het niet gebeurd.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat zulke mensen zich zorgen maken over hun burgers in het buitenland.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een ministerie uit Israël wat op X iets eistdaar zullen ze op de vrijdagmiddagborrel nog even hard om hebben staan lachen.
Er is knokpartij op een CenterParcs in Westerhoven en het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat daarover iets eisen, nota bene op social mediaplatform X?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 07:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat zulke mensen zich zorgen maken over hun burgers in het buitenland.
En wat vind je er eigenlijk zelf van dat Israëlische toeristen zo worden belaagd? Wederom door aanhangers van de door jou zo geliefde religie van de vrede ...
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 07:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat zo?
Gezien de nieuwsartikelen en de harde antisemitisme schreeuwers hier wordt echt op alles het label antisemitisme geplakt.
Slaat echter 99% van de gevallen nergens op.
Zoals bij deze ruzie.
De haat tegen moslims en alles buitenlands is 100x groter.
(Wat allemaal fout is laat dat duidelijk zijn)
quote:Het draait allemaal om een vechtpartij vorige week op De Kempervennen. Volgens de politie ontstond die tussen twee groepen die aan het paintballen waren. Ze kregen ruzie, waarna het conflict verderging op het terras.
Of je leest even terug... staat al in post #158quote:
Exact dit. Maar helaas is het voor heel veel mensen ontzettend lastig om iets van nuancering toe te passen op een conflict. Het is zwart wit, je bent voor de één en automatisch tegen de ander, en daarbij is er geen ruimte voor een middenweg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.
En als dit geen antisemitisme is wil het niet zeggen dat er geen antisemitisme is. Het gevaarlijke als het om Israel gaat is dat mensen alle joden gaan scharen alsof ze vertegenwoordigd worden door Israel alsof ze allemaal achter die genocide staan. Er zijn zat joodse groepen die vooraan staan bij de demonstraties tegen wat er nu allemaal plaats vindt in Gaza en de WB.
De vraag is eigenlijk hoe we eigenlijk dat hokjes denken moeten breken. Behalve moslim ben ik ook gewoon vader, verpleegkundige, oom, etc etc.. Waarom wordt ik een moslim hokje gepropt. En dat is nou exact hetzelfde met joodse mensen. Die zijn meer dan alleen joods.
Dat dus!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
En als dit geen antisemitisme is wil het niet zeggen dat er geen antisemitisme is. Het gevaarlijke als het om Israel gaat is dat mensen alle joden gaan scharen alsof ze vertegenwoordigd worden door Israel alsof ze allemaal achter die genocide staan. Er zijn zat joodse groepen die vooraan staan bij de demonstraties tegen wat er nu allemaal plaats vindt in Gaza en de WB.
Dit was dus duidelijk geen antisemitisme. Is uit het onderzoek naar voren gekomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.
De vraag is eigenlijk hoe we eigenlijk dat hokjes denken moeten breken. Behalve moslim ben ik ook gewoon vader, verpleegkundige, oom, etc etc.. Waarom wordt ik een moslim hokje gepropt. En dat is nou exact hetzelfde met joodse mensen. Die zijn meer dan alleen joods.
De vraag was niet wat jij van de reactie van het Israëlische Ministerie van Buitenlandse Zaken vindt, maar wat jij vindt van het feit dat er dus Israëlische toeristen hier zo worden geconfronteerd met geweld van Nederlandse moslimjongeren?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is knokpartij op een CenterParcs in Westerhoven en het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat daarover iets eisen, nota bene op social mediaplatform X?
Man man, wat een droevige stumperds.
Nee, dat is niet exact hetzelfde. Islam is geen etniciteit maar een geloof en een ideologie die de vrijheid van godsdienst en de rechten van anderen niet respecteert. In tegenstelling tot joden is dat een hokje waarin je jezelf plaatst en waar mensen wat van mogen vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
Aandoenlijke post, maar kritiek (of haat) op moslims komt vaak van Westerse autochtonen en haat jegens Joden komt vaak van moslims. Als we bijvoorbeeld de zeer antisemitische reacties op Cestmocro erbij pakken is er een patroon merkbaar bij de accountnamen, het betreft vooral mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo’n fan van geweld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag was niet wat jij van de reactie van het Israëlische Ministerie van Buitenlandse Zaken vindt, maar wat jij vindt van het feit dat er dus Israëlische toeristen hier zo worden geconfronteerd met geweld van Nederlandse moslimjongeren?
Kortom, in het midden laten dus. De geloofsgenoten moet blijkbaar de hand boven het hoofd worden gehouden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet zo’n fan van geweld.
En wat vind jij er van?
Denk dat het een zorgwekkende situatie is voor iedereen die te maken krijgt met geweld, toch?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, in het midden laten dus. De geloofsgenoten moet blijkbaar de hand boven het hoofd worden gehouden.
Ik vind het een zorgwekkende situatie, het is tragisch dat random Israëlische toeristen op verscheidene plekken in het Westen met haat, intimidatie of zelfs geweld te maken krijgen.
Dat Israëlische toeristen te maken krijgen met haat, intimidatie en geweld is vooral een probleem voor deze mensen en een afgang voor het Westen. Want wie krijgen er nog meer te maken met geweld dan volgens jou?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat het een zorgwekkende situatie is voor iedereen die te maken krijgt met geweld, toch?
Je denkt dat alleen Israëlische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Israëlische toeristen te maken krijgen met haat, intimidatie en geweld is vooral een probleem voor deze mensen en een afgang voor het Westen. Want wie krijgen er nog meer te maken met geweld dan volgens jou?
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom je deze situatie probeert te bagatelliseren door geweld jegens toeristen te algemeniseren. De realiteit is namelijk dat we alleen een toename in haat, intimidatie en geweld jegens Israëlische toeristen zien, niet tegen Zuid-Koreanen, Argentijnen of Ghanezen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je denkt dat alleen Israëlische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?
Ze zijn er wel specifiek naar op zoek ja, dat valt nu niet meer te ontkennen, zelfs niet door mensen zoals jij met een bord voor hun kop van hier tot Tokio.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je denkt dat alleen Israëlische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?
En waarom zou dit niet vallen onder een vorm van geweld wat je net zo erg kunt veroordelen als een kind wat uit huis wordt geplaatst vanwege geweld? Wellicht kun je jezelf eens afvragen waarom je het zo graag in de uitzonderingspositie wilt plaatsen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom je deze situatie probeert te bagatelliseren door geweld jegens toeristen te algemeniseren. De realiteit is namelijk dat we alleen een toename in haat, intimidatie en geweld jegens Israëlische toeristen zien, niet tegen Zuid-Koreanen, Argentijnen of Ghanezen.
Omdat we dit soort geweld dus alleen zien jegens Israëlische toeristen, niet jegens andere nationale groepen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En waarom zou dit niet vallen onder een vorm van geweld wat je net zo erg kunt veroordelen als een kind wat uit huis wordt geplaatst vanwege geweld? Wellicht kun je jezelf eens afvragen waarom je het zo graag in de uitzonderingspositie wilt plaatsen?
Deze post heeft niks te maken met het (toegenomen) antisemitisme, maar gaat helemaal over het conflict Israël-Hamas en Gaza.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:39 schreef Gia het volgende:
Zoals iedereen tegenwoordig beland ik ook in discussies over wie er fout is, Israël of Gaza. Ben je tegen de motie Piri, dan steun je Israël en ben je een racist.
Ik ben tegen oorlog en ik zou willen dat er een oplossing was voor dit conflict. Maar simpelweg verkondigen dat de oplossing is 'Israël zonder wapenaanvoer zetten', slaat nergens op. Want als Israël geen wapens meer krijgt, kan het zich niet meer verdedigen en is het een 'sitting Duck' in het midden Oosten. Want denk maar niet dat Hamas dan stopt met aanvallen, of Iran en Libanon niet weer aan gaan vallen.
Dus, we kunnen concluderen dat die motie Piri onzin was.
Wat gebeurt er als Israël besluit te stoppen met schieten en zich terugtrekt uit Gaza?
Dan gaat Hamas zich hergroeperen en opnieuw een aanval voorbereiden en plegen.
De enige oplossing, m.i. is wat nu gaande is: Heel Gaza bezetten, Hamas opsporen en uitroeien, en dan met de bevolking werken naar een nieuwe regering, die de staat Israël erkent en respecteert en geen terreurorganisaties toestaat onder de bevolking. Maak wat mij betreft van Gaza een ministaatje, echter vol=vol. Het is niet groter dan wat het nu is en je kunt je bevolking niet ongebreideld laten groeien!
Dat laatste geldt overigens voor heel wat meer landen en eigenlijk de hele wereld. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Ik denk zeker dat er mensen tijdens hun zomervakantie belaagd, gediscrimineerd, beroofd, mishandeld e.d. zijn. Maar ik gaf eerder al aan dat ik niet echt een onderscheid maak in iemands afkomst. Een Israëliër die wordt geweigerd voor een taxi is net zo vervelend als een Chinees die wordt beroofd op de Dam. En een ministerie wat dan op X tof gaat lopen doen moet je al helemaal negeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat we dit soort geweld dus alleen zien jegens Israëlische toeristen, niet jegens andere nationale groepen.
Of heb jij voorbeelden van andere groepen die tijdens hun zomervakantie met haat, intimidatie of geweld worden ontvangen? Restauranten of taxi's die mensen op basis van hun nationaliteit buiten zetten?
Nee hoor, een Israëliër die wordt weigert door een taxi vanwege dienst afkomst is iets anders dan een random Chinees diens zakken worden gerold.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat er mensen tijdens hun zomervakantie belaagd, gediscrimineerd, beroofd, mishandeld e.d. zijn. Maar ik gaf eerder al aan dat ik niet echt een onderscheid maak in iemands afkomst. Een Israëliër die wordt geweigerd voor een taxi is net zo vervelend als een Chinees die wordt beroofd op de Dam. En een ministerie wat dan op X tof gaat lopen doen moet je al helemaal negeren.
Ah, nu snap ik welke richting je heen wilt. Maar ik kan er inderdaad vrij weinig zinnigs over zeggen, maar ik vertrouw erop dat de politie vast wel goed gaat onderzoeken wat er precies gebeurd is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een Israëliër die wordt weigert door een taxi vanwege dienst afkomst is iets anders dan een random Chinees diens zakken worden gerold.
Het is oprecht bijzonder om te aanschouwen hoe dit blijft draaien om hetgeen wat er is er gebeurt met Israëlische toeristen en moslimjongeren op zichzelf maar niet af te hoeven keuren.
Je post mist echt elk punt ooit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:39 schreef Gia het volgende:
Zoals iedereen tegenwoordig beland ik ook in discussies over wie er fout is, Israël of Gaza. Ben je tegen de motie Piri, dan steun je Israël en ben je een racist.
Ik ben tegen oorlog en ik zou willen dat er een oplossing was voor dit conflict. Maar simpelweg verkondigen dat de oplossing is 'Israël zonder wapenaanvoer zetten', slaat nergens op. Want als Israël geen wapens meer krijgt, kan het zich niet meer verdedigen en is het een 'sitting Duck' in het midden Oosten. Want denk maar niet dat Hamas dan stopt met aanvallen, of Iran en Libanon niet weer aan gaan vallen.
Dus, we kunnen concluderen dat die motie Piri onzin was.
Wat gebeurt er als Israël besluit te stoppen met schieten en zich terugtrekt uit Gaza?
Dan gaat Hamas zich hergroeperen en opnieuw een aanval voorbereiden en plegen.
De enige oplossing, m.i. is wat nu gaande is: Heel Gaza bezetten, Hamas opsporen en uitroeien, en dan met de bevolking werken naar een nieuwe regering, die de staat Israël erkent en respecteert en geen terreurorganisaties toestaat onder de bevolking. Maak wat mij betreft van Gaza een ministaatje, echter vol=vol. Het is niet groter dan wat het nu is en je kunt je bevolking niet ongebreideld laten groeien!
Dat laatste geldt overigens voor heel wat meer landen en eigenlijk de hele wereld. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |