Hi-la-risch toch, Anne Frank en een boekenkast.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh, die zie ik niet eens meer na al die jaren in het Feyenoord-topic. Geen idee trouwens of daar ophef over was. Misschien kan ik voorgedrukte aangifteformulieren klaarleggen ervoor.
De meeste joden stellen nog steeds het joodse gebod om jongetjes te besnijden boven het grondwettelijke recht op integriteit van het menselijk lichaam.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vertel, hoeveel in Nederland verbijvende Joden hebben we die de Mozasche wetten willen invoeren c.q. boven de grondwet stellen?
WaT seg jij aLLEmaal?!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Van de jouwe lees ik meestal 2 drie zinnen.
Of:
De jouwe, daar lees ik meestal 2 drie zinnen van.
Zolang joden vasthouden aan de traditie om pasgeboren jongetjes genitaal te verminken, valt het met de verlichting en liberalisering van het jodendom toch echt vies tegen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:57 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is simpelweg dat de Islam onvergelijkbaar is met het Christendom en het Jodendom die beide een eeuwenlange geschiedenis in Europa hebben en ook een periode van verlichting en liberalisering hebben doorgemaakt.
Besnijdenis is een doodnormale ingreep die zelfs medische voordelen kan bieden. Dit is al vaak uitgebreid besproken. Als dat verminking is, dan is het verwijderen van de amandelen of het zetten van buisjes ook 'verminking'.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zolang joden vasthouden aan de traditie om pasgeboren jongetjes genitaal te verminken, valt het met de verlichting en liberalisering van het jodendom toch echt vies tegen.
Enkele dagen geleden 3 vrouwen vermoord door hun partner. Howard, toch.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam past dan ook niet bij een Westers land als Nederland. Dat is simpelweg een feitelijke constatering. Kijk naar een gemiddeld Islamitisch land en vergelijk die normen en waarden (bijvoorbeeld mbt vrouwen, homo's, etnische en religieuze minderheden) met die in Nederland. Dat zul je een zeer groot contrast zien.
De realiteit is simpelweg dat de Islam onvergelijkbaar is met het Christendom en het Jodendom die beide een eeuwenlange geschiedenis in Europa hebben en ook een periode van verlichting en liberalisering hebben doorgemaakt.
Vraag me ook af hoeveel moslims de Koran ook volledig hebben gelezen in het Arabisch (want vertalen mag officieel niet).quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vond ik ook wel leuk toen ik een collega - zo'n 'moslims worden gediscrimineerd in dit land blablabla' type even verwees naar wat er echt in de koran staat, o.a. over hemzelf als ongelovige ketter. Alsof 'ie water zag branden. De Bijbel en christendom, dat is afschuwelijk. Koran en islam? Hele volksstammen denken dat dat een soort super-tolerante progressieve religie is, of zo.
Inmiddels is de medische wetenschap daar wel van teruggekomen. De medische voordelen van besnijdenis zijn erg twijfelachtig, en daarnaast zijn er wel degelijk bewezen nadelen en risico's.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:03 schreef HowardRoark het volgende:
Besnijdenis is een doodnormale ingreep die zelfs medische voordelen kan bieden. Dit is al vaak uitgebreid besproken. Als dat verminking is, dan is het verwijderen van de amandelen of het zetten van buisjes ook 'verminking'.
Uiteraard moeten de moslims er ook mee stoppen. In de islam is het geen verplichting.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:03 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens ook opvallend dat het argument van 'Ja, maar besnijdenis ..' alleen tegenover Joden wordt gebruikt. In veel delen van de Angelsaksische wereld (grotendeels Christelijk) is besnijdenis ook de norm of natuurlijk nog maar te zwijgen over de olifant in de kamer: de Islam.
Raar om mij te quoten en dan te komen met iets dat geen ontkenning is van de stellingquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen ophef, niets.
[..]
[ x ]
Het duurde dit keer inderdaad ruim 5 dagen terugscrollen.
Vervang de Islam door het Jodendom
Het land zou -terecht- te klein zijn
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke vorm van religie is achterlijk, daar maak ik geen onderscheid in.
Het plezierige vind ik dat je dat in Nederland anno nu kunt vinden, zonder direct te hoeven vrezen voor onplezierige gevolgen voor je persoonlijke veiligheid. Dat is niet vanzelf gegaan, daar is heel wat bloed voor vergoten. Zelfs nog in de jaren '60 kon 'Godslastering je op doodsbedreigingen komen te staan. Zo werden bijvoorbeeld Mies Bouwman (een lievere vrouw kun je je haast niet voorstellen) en haar gezin destijds nog ernstig bedreigd door hardcore christenen vanwege een parodie op het Onze Vader op tv. Zelfs zodanig dat ze enige tijd politiebescherming hebben gekregen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke vorm van religie is achterlijk, daar maak ik geen onderscheid in.
quote:De waanzin dendert voort: de Liberaal Joodse gemeente in Den Haag krijgt van een hovenier te horen dat zijn werkers geen snoeiwerkzaamheden wensen uit te voeren, want wegens de situatie in Gaza wil men niet werken voor een Joodse instelling.
Zie post #81.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
[ x ]
https://www.geenstijl.nl/(...)or-joodse-instelling
Ik mag toch aannemen dat dit bedrijf aangeklaagd wordt.
Waarom, je mag toch helemaal zelf weten welke klussen je aanneemt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
[ x ]
https://www.geenstijl.nl/(...)or-joodse-instelling
Ik mag toch aannemen dat dit bedrijf aangeklaagd wordt.
Zeker, helemaal eens, maar stom om dan deze discriminatoire reden te geven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom, je mag toch helemaal zelf weten welke klussen je aanneemt.
Schandalig.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Warm bad in Amsterdam voor de nieuwe speler van Ajax
quote:Other diners glanced over, startled. Then looked away. And carried on eating.
"Wir haben es nicht gewut."quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:38 schreef Qarrad het volgende:
Drie Isralische klassieke muzikanten uit restaurant gezet.
En wmb het ergste:
[..]
French ministers condemn ‘excessive use of force’ after Jewish youths were removed from plane in Spainquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, weer een bizarre situatie als deze verhalen kloppen.
[ twitter ]
Het is natuurlijk wel een punt, waarmee men antisemitisme denkt goed te kunnen praten.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:20 schreef golfer het volgende:
Nogmaals, kunnen jullie de discussie over Isral versus Hamas/Palestijnen elders voeren en
KAN HET HIER WEER GAAN OVER AL DAN NIET TOEGENOMEN ANTISEMITISME
Niet als je puur op basis van afkomst discrimineert.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom, je mag toch helemaal zelf weten welke klussen je aanneemt.
https://www.geenstijl.nl/(...)enjacht-center-parcsquote:NL 'actiegroepen' filmen Isralische toeristen op vakantiepark, roepen op tot "mobilisatie, maak duidelijk dat ze niet welkom zijn"
Helaas niets nieuws, in 2015 klonk de oproep om Isralische toeristen in Nederland "total loss te slaan" ook al eens. Maar zo'n in het geheim gefilmde video van gezinnen inclusief heel jonge kinderen in kinderwagens op omgekeerde CIDI-reis is toch wel van een andere orde. In de oorspronkelijke video wordt de locatie expliciet genoemd. En de afsluitende oproep onderaan de begeleidende tekst laat ook weinig te raden over: "If all else fails: mobilize, show them we see them, and make clear they are NOT welcome". De politie weet er overigens al van: "We zijn op de hoogte en doen onderzoek naar het filmpje. Ook de reacties online worden gevolgd. Daarnaast houden we de situatie extra scherp in de gaten." Dat hoop je dan maar ja. Het CIDI heeft aangifte gedaan.
Tja, zogenaamd gaat het alleen om "zionisten".quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)enjacht-center-parcs
Misschien kunnen de activisten bordjes ophangen bij de ingang van vakantieparken. "Voor joden verboden", of zoiets.
Volgens Isral liefhebbers wonen er in Isral niet alleen joden. Dus om dit weer te linken aan joden en aan antisemitisme is mij een raadsel. Immers Isralirs zijn niet per definite semites... Oh wacht de Palestijnen wel.quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zogenaamd gaat het alleen om "zionisten".
Waarom zouden Isralirs niet per definitie semieten zijn?quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Volgens Isral liefhebbers wonen er in Isral niet alleen joden. Dus om dit weer te linken aan joden en aan antisemitisme is mij een raadsel. Immers Isralirs zijn niet per definite semites... Oh wacht de Palestijnen wel.
Waarom heb jij een terreurvlaggetje als avatar?quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Volgens Isral liefhebbers wonen er in Isral niet alleen joden. Dus om dit weer te linken aan joden en aan antisemitisme is mij een raadsel. Immers Isralirs zijn niet per definite semites... Oh wacht de Palestijnen wel.
Volgens jou was het gemengd toch? Ethiopische joden zijn sowieso niet semitisch bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden Isralirs niet per definitie semieten zijn?
Palestijnen zijn eveneens gemengd. Waar Joden dit hebben gedaan met (Zuid-)Europeanen, hebben Palestijnen dit gedaan met Arabieren, (Zuid-)Europeanen en Noord- en Oost-Afrikanen. Je ziet namelijk in de Palestijnse samenleving veel mensen met Egyptische afkomst en ook zwarte mensen, dat zijn afstammelingen van voormalige slaven.quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Volgens jou was het gemengd toch? Ethiopische joden zijn sowieso niet semitisch bijvoorbeeld.
quote:Genetic studies indicate that Ethiopian Jews (Beta Israel) have a predominantly East African genetic makeup, with a smaller but significant component of Levantine or Middle Eastern ancestry.
Dominantly East African: Research consistently shows that Ethiopian Jews derive a large majority of their ancestry, often cited as around 80%, from an East African or Horn African population. This aligns with their geographical location and genetic similarities to non-Jewish Ethiopian groups.
Levantine/Middle Eastern Ancestry: While their DNA is primarily East African, studies have identified a distinct Middle Eastern influence. This is often seen in certain paternal lineages (Y-chromosomal haplotypes), such as E-M34, which is considered a marker for Near Eastern ancestry. This suggests a history of distant Middle Eastern paternal ancestry, likely from a small number of founders who intermixed with the local population.
Contrast with other Jewish groups: This genetic profile differs from other Jewish communities, such as Ashkenazi and Sephardi Jews, who typically have a much higher percentage of Levantine ancestry (often 50-70%) mixed with European ancestry.
The genetic evidence supports the theory that the Beta Israel community was likely founded by a small group of individuals with Middle Eastern origins who migrated to Ethiopia and intermixed with the local population, or a local population that converted to Judaism with a small number of Middle Eastern founders.
Bron: Google Gemini
Ook weer vrij triest.quote:Het Joods Politie Netwerk is tijdelijk uit het netwerkoverleg van de politie gestapt. De reden: Joodse agenten worden voortdurend aangesproken op de situatie in Gaza. Intussen vechten op LinkedIn (oud-)collega’s elkaar de tent uit over begrippen als neutraliteit.
Vragen stellen over Gaza is blijkbaar ook al verboden en antisemitismequote:Op woensdag 20 augustus 2025 16:25 schreef Qarrad het volgende:
https://niw.nl/we-hebben-geen-zin-meer-in-politiek/
[..]
Ook weer vrij triest.
quote:Volgens het OM komt dit door de kwaliteit van de beelden. Het rechercheteam heeft tienduizend uur aan beeldmateriaal bestudeerd. Maar het heeft ook te maken met een dieperliggend probleem. De Amsterdamse hoofdofficier van justitie zei eerder dat ‘de respons vanuit de samenleving tegen valt’. Voor herkenning van de verdachten is het OM grotendeels afhankelijk van de Amsterdamse samenleving. Maar de bereidheid om verdachten aan te geven lijkt daar niet te bestaan.
quote:Isralisch gezin uit taxi gegooid in Wenen: "Israli's zijn moordenaars! Ik wil geen babymoordenaars in mijn auto."
Volgens het rapport stapten haar gezin en twee kinderen van 13 en 10 jaar vorige week in een Uber-auto naar een lokaal restaurant in Wenen voor een verjaardagsfeest. Tijdens de rit merkte de chauffeur dat het gezin Hebreeuws sprak en besefte dat sommige passagiers in Isral woonden. Hij begon tegen hen te schreeuwen: "Israli's zijn moordenaars! Ik wil geen babymoordenaars in mijn auto."
quote:Ruzie binnen politie om oorlog in Gaza: Joodse agenten door collega’s weggezet als ’verlengstuk van Isralische lobby’
ROTTERDAM - Joodse politieagenten in Nederland zijn het zat om voortdurend door collega’s te worden aangesproken op de oorlog tussen Isral en Hamas. Het Joods Politienetwerk (JPN) is uit een overleg gestapt, schrijft het Nieuw Isralietisch Weekblad (NIW). „We willen niet dat conflicten elders een wig drijven tussen mensen hier”, zegt de politie.
...
Hier uitgebreider: https://niw.nl/we-hebben-geen-zin-meer-in-politiek/quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Hier uitgebreider: https://niw.nl/we-hebben-geen-zin-meer-in-politiek/
quote:Dat laatste wordt treffend gellustreerd door het socialmediagedrag van de Haagse politieofficier Mohammed El Arrag, voorzitter van het Marokkaans-Nederlands netwerk.
quote:Aanleiding voor de discussie is een LinkedIn-bericht van het sectorhoofd bij de politie Flevoland, Ben Nassir Bouayad. Naar aanleiding van de rodelijndemonstratie in Den Haag in mei van dit jaar schrijft hij: “Stil zijn is geen optie meer. Wanneer mensenrechten, humanitair en internationaal recht in het geding komen, raakt dat ook mijn opdracht.
quote:Ook Mourad Chejjar, plaatsvervangend districtshoofd in Amsterdam-West, doet een duit in het zakje met een heel betoog onder de titel: ‘Neutraliteit is geen stilzwijgen bij onrecht’.
Tja, het zal niemand ontgaan zijn dat er natuurlijk nogal veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen bij de politie werken (zie ook de namen). Dat zullen er ook steeds meer worden want men werft actief op 'diversiteit'. Het is dus onwaarschijnlijk dat dit sentiment snel zal afnemen, zorgwekkend om te zien.quote:Er bestaan ook zorgen over de afkalvende neutraliteit. Zo reageert politie-informatieanalist Ilhami Yanmaz: “Politisering van het politieambt hangt nu in een willekeurig grijs gebied en dat moet stoppen.
Dat is op zich geen probleem, maar wees dan wel bewust dat je onderdeel bent van de overheid, een eed hebt afgelegd en neutraal moet zijn. Al jaren kunnen agenten (en ME) bezwaar maken bij het uitvoeren van werk en dan worden ze ergens anders ingeroosterd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Tja, het zal niemand ontgaan zijn dat er natuurlijk nogal veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen bij de politie werken (zie ook de namen). Dat zullen er ook steeds meer worden want men werft actief op 'diversiteit'. Het is dus onwaarschijnlijk dat dit sentiment snel zal afnemen, zorgwekkend om te zien.
quote:"Twee Isralische toeristen Center Parcs Kempervennen aangevallen door inwoners regio, nu in Eindhovens ziekenhuis"
https://www.geenstijl.nl/5185259/joodse-toeristen-center-parks
Niet dezelfde Center Parcs (dat was de Eemhof) waar tientallen Isralische toeristen eerder gefilmd werden met de oproep hen te confronteren
Website Jonet.nl schrijft over de aanval in het Zuid-Brabantse Center Parcs Kempervennen (maps): "Twee Isralische toeristen werden in De Kempervennen door inwoners van de regio aangevallen. Op sociale media wordt gemeld dat ze het ziekenhuis ingeslagen zijn en nu in Eindhoven zouden verblijven, weg van de plek des onheils. Meer details ontbreken nog. (...) De politie zegt onderzoek te doen naar het incident." Het Isralische MinBuz schrijft dat het op de hoogte is van de kwestie en deze "monitort en behandelt via de Isralische ambassade in Den Haag." Het is onduidelijk of de eerdere onderstaande video en oproepen Isralische toeristen te Flevoland in Center Parcs de Eemhof te confronteren heeft bijgedragen aan dit incident in Center Parcs Kempervennen, maar het zou niet verbazen.
Daarom moet je moslim allochtonen ook helemaal niet toelaten in dat ambt, maar dat mag je niet zeggen. Die zijn in de regel sowieso niet neutraal en helemaal niet waar het Israel betreft.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:43 schreef Montagui het volgende:
Politie dient neutraliteit uit te stralen.
Punt.
Dit is een zorgwekkende ontwikkeling en verdiend een politiek statement.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:18 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Dat is een terroristische aanslag.
quote:Verdachte (15) van mishandeling Isralische toeristen weer vrij, ‘geen sprake van antisemitisme’
quote:
quote:[...] 'huis-tuin-en-keukenvechtpartij' die ging over de manier van spelen tijdens een potje paintball, zo beweert de advocaat [...]
Dat staat natuurlijk vrij haaks op de verklaring van een betrokkene, die beweerde dat het gevecht werd genitieerd vanuit 'Dutch people of Arab origin who beat them and shouted "Kill the Jews" and "FREE PALESTINE", and promised: "We will get to your children".'
https://www.geenstijl.nl/(...)nter-parcs-weer-vrij
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:01 schreef WethouderHekking het volgende:
Het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken roept op X de Nederlandse regering op om ‘resoluut op te treden tegen deze aanval tegen Isralirs, en de criminelen te vinden en voor de rechter te brengen.’
[/i]
Wat is hier precies 'leuk' aan dan?quote:
Een ministerie uit Isral wat op X iets eistquote:Op maandag 25 augustus 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is hier precies 'leuk' aan dan?
95% van hen is gewoon in Gaasperdam of Diemen Zuid geboren hoor... Waar zouden ze heen moeten?quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:29 schreef Thorelf het volgende:
kom ik net van super gezellige echt Amsterdamse dag vandaan... Hartjes dag met echte Amsterdammers... loop ik naar centraal station. Zie ik weer allemaal schreeuwers met palestijnse vlaggen!! ik word daar toch zo triest van... wat moeten ze hier.er is genoeg land rond de landen waar ze vandaan komen... blijf uit het westen!!! het hoort hier niet!! totaal anders denkend.
Hun vaderland?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:14 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
95% van hen is gewoon in Gaasperdam of Diemen Zuid geboren hoor... Waar zouden ze heen moeten?
Wat een onzin....quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:52 schreef LethalNinja het volgende:
Joden zijn al langer opnieuw de zondebok. Alleen maar negatief over de Joden. Ze zijn praktisch vogelvrij. Vooral door de Moslims. Die beschouwen de Joden als hun veilige zondebok. Helaas zie ik hier op Fok ook steeds vaker anti semitische uitspraken etc. Kort ben ik daar dan boos over, maar daarna denk ik. Tja vrijheid van meningsuiting dan lees ik af en toe dingen die ik niet door de beugel vind kunnen maar wie ben ik.
Probeer om het omgekeerd in een Moslim land en er is veel minder mogelijk/ toegestaan.
Toch fijn dat de politie dit heeft aangemerkt na alle feiten te horen dat het geen antisemitische aanval was.quote:
Het was dus geen antisemitisme, ook al doe jij dat altijd graag van alles geloven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie er nog weinig nieuws over, even afwachten dus wat er precies is gebeurd. Mocht dit kloppen is het schrikbarend maar helaas niet verbazingwekkend. De red–green alliance heeft vrij spel gekregen voor haatzaaien, intimidatie en ook geweld. Er zullen helaas nog veel meer incidenten gaan volgen als het niet harder wordt aangepakt.
Daar ga je de fout in. Er is wel degelijk antisemitisme en dat kan je dagelijks merken en voelen als je joods bent.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef bianconeri het volgende:
En het is wel verbazingwekkend, er is bijna geen antisemitisme.
Er is naar mijn mening wel degelijk antisemitisme. Het zit in taal en ook bijvoorbeeld bij jeugd die niet goed op de hoogte zijn. Maar je hebt ook een hoop volwassenen (fysiek) die joden het licht niet in de ogen gunnen. We moeten daar onze ogen absoluut niet voor sluiten en het keihard aanpakken als het gebeurd maar ook onderwijzen zodat het niet gebeurd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het was dus geen antisemitisme, ook al doe jij dat altijd graag van alles geloven.
En het is wel verbazingwekkend, er is bijna geen antisemitisme en geen grote incidenten.
Is dat zo?quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is naar mijn mening wel degelijk antisemitisme. Het zit in taal en ook bijvoorbeeld bij jeugd die niet goed op de hoogte zijn. Maar je hebt ook een hoop volwassenen (fysiek) die joden het licht niet in de ogen gunnen. We moeten daar onze ogen absoluut niet voor sluiten en het keihard aanpakken als het gebeurd maar ook onderwijzen zodat het niet gebeurd.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat zulke mensen zich zorgen maken over hun burgers in het buitenland.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een ministerie uit Isral wat op X iets eistdaar zullen ze op de vrijdagmiddagborrel nog even hard om hebben staan lachen.
Er is knokpartij op een CenterParcs in Westerhoven en het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat daarover iets eisen, nota bene op social mediaplatform X?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 07:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat zulke mensen zich zorgen maken over hun burgers in het buitenland.
En wat vind je er eigenlijk zelf van dat Isralische toeristen zo worden belaagd? Wederom door aanhangers van de door jou zo geliefde religie van de vrede ...
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 07:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat zo?
Gezien de nieuwsartikelen en de harde antisemitisme schreeuwers hier wordt echt op alles het label antisemitisme geplakt.
Slaat echter 99% van de gevallen nergens op.
Zoals bij deze ruzie.
De haat tegen moslims en alles buitenlands is 100x groter.
(Wat allemaal fout is laat dat duidelijk zijn)
quote:Het draait allemaal om een vechtpartij vorige week op De Kempervennen. Volgens de politie ontstond die tussen twee groepen die aan het paintballen waren. Ze kregen ruzie, waarna het conflict verderging op het terras.
Of je leest even terug... staat al in post #158quote:
Exact dit. Maar helaas is het voor heel veel mensen ontzettend lastig om iets van nuancering toe te passen op een conflict. Het is zwart wit, je bent voor de n en automatisch tegen de ander, en daarbij is er geen ruimte voor een middenweg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.
En als dit geen antisemitisme is wil het niet zeggen dat er geen antisemitisme is. Het gevaarlijke als het om Israel gaat is dat mensen alle joden gaan scharen alsof ze vertegenwoordigd worden door Israel alsof ze allemaal achter die genocide staan. Er zijn zat joodse groepen die vooraan staan bij de demonstraties tegen wat er nu allemaal plaats vindt in Gaza en de WB.
De vraag is eigenlijk hoe we eigenlijk dat hokjes denken moeten breken. Behalve moslim ben ik ook gewoon vader, verpleegkundige, oom, etc etc.. Waarom wordt ik een moslim hokje gepropt. En dat is nou exact hetzelfde met joodse mensen. Die zijn meer dan alleen joods.
Dat dus!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
En als dit geen antisemitisme is wil het niet zeggen dat er geen antisemitisme is. Het gevaarlijke als het om Israel gaat is dat mensen alle joden gaan scharen alsof ze vertegenwoordigd worden door Israel alsof ze allemaal achter die genocide staan. Er zijn zat joodse groepen die vooraan staan bij de demonstraties tegen wat er nu allemaal plaats vindt in Gaza en de WB.
Dit was dus duidelijk geen antisemitisme. Is uit het onderzoek naar voren gekomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen geen vergelijk spelletje wie er het meeste gehaat wordt om daarna te zeggen weet je jullie worden minder gehaat dus dan is het minder erg. Het is in feite hetzelfde probleem. Joden haat en haat tegen moslims komt uit dezelfde kern. Het frame wat die haat mogelijk maakt is dezelfde. Het wordt wel anders ingekleurd en er worden andere excuses gezocht om het goed te praten maar het is in kern hetzelfde.
De vraag is eigenlijk hoe we eigenlijk dat hokjes denken moeten breken. Behalve moslim ben ik ook gewoon vader, verpleegkundige, oom, etc etc.. Waarom wordt ik een moslim hokje gepropt. En dat is nou exact hetzelfde met joodse mensen. Die zijn meer dan alleen joods.
De vraag was niet wat jij van de reactie van het Isralische Ministerie van Buitenlandse Zaken vindt, maar wat jij vindt van het feit dat er dus Isralische toeristen hier zo worden geconfronteerd met geweld van Nederlandse moslimjongeren?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is knokpartij op een CenterParcs in Westerhoven en het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat daarover iets eisen, nota bene op social mediaplatform X?
Man man, wat een droevige stumperds.
Nee, dat is niet exact hetzelfde. Islam is geen etniciteit maar een geloof en een ideologie die de vrijheid van godsdienst en de rechten van anderen niet respecteert. In tegenstelling tot joden is dat een hokje waarin je jezelf plaatst en waar mensen wat van mogen vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
Aandoenlijke post, maar kritiek (of haat) op moslims komt vaak van Westerse autochtonen en haat jegens Joden komt vaak van moslims. Als we bijvoorbeeld de zeer antisemitische reacties op Cestmocro erbij pakken is er een patroon merkbaar bij de accountnamen, het betreft vooral mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo’n fan van geweld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag was niet wat jij van de reactie van het Isralische Ministerie van Buitenlandse Zaken vindt, maar wat jij vindt van het feit dat er dus Isralische toeristen hier zo worden geconfronteerd met geweld van Nederlandse moslimjongeren?
Kortom, in het midden laten dus. De geloofsgenoten moet blijkbaar de hand boven het hoofd worden gehouden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet zo’n fan van geweld.
En wat vind jij er van?
Denk dat het een zorgwekkende situatie is voor iedereen die te maken krijgt met geweld, toch?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, in het midden laten dus. De geloofsgenoten moet blijkbaar de hand boven het hoofd worden gehouden.
Ik vind het een zorgwekkende situatie, het is tragisch dat random Isralische toeristen op verscheidene plekken in het Westen met haat, intimidatie of zelfs geweld te maken krijgen.
Dat Isralische toeristen te maken krijgen met haat, intimidatie en geweld is vooral een probleem voor deze mensen en een afgang voor het Westen. Want wie krijgen er nog meer te maken met geweld dan volgens jou?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat het een zorgwekkende situatie is voor iedereen die te maken krijgt met geweld, toch?
Je denkt dat alleen Isralische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Isralische toeristen te maken krijgen met haat, intimidatie en geweld is vooral een probleem voor deze mensen en een afgang voor het Westen. Want wie krijgen er nog meer te maken met geweld dan volgens jou?
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom je deze situatie probeert te bagatelliseren door geweld jegens toeristen te algemeniseren. De realiteit is namelijk dat we alleen een toename in haat, intimidatie en geweld jegens Isralische toeristen zien, niet tegen Zuid-Koreanen, Argentijnen of Ghanezen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je denkt dat alleen Isralische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?
Ze zijn er wel specifiek naar op zoek ja, dat valt nu niet meer te ontkennen, zelfs niet door mensen zoals jij met een bord voor hun kop van hier tot Tokio.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je denkt dat alleen Isralische toeristen in het westen te maken krijgen met geweld?
En waarom zou dit niet vallen onder een vorm van geweld wat je net zo erg kunt veroordelen als een kind wat uit huis wordt geplaatst vanwege geweld? Wellicht kun je jezelf eens afvragen waarom je het zo graag in de uitzonderingspositie wilt plaatsen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht moet je jezelf eens afvragen waarom je deze situatie probeert te bagatelliseren door geweld jegens toeristen te algemeniseren. De realiteit is namelijk dat we alleen een toename in haat, intimidatie en geweld jegens Isralische toeristen zien, niet tegen Zuid-Koreanen, Argentijnen of Ghanezen.
Omdat we dit soort geweld dus alleen zien jegens Isralische toeristen, niet jegens andere nationale groepen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En waarom zou dit niet vallen onder een vorm van geweld wat je net zo erg kunt veroordelen als een kind wat uit huis wordt geplaatst vanwege geweld? Wellicht kun je jezelf eens afvragen waarom je het zo graag in de uitzonderingspositie wilt plaatsen?
Deze post heeft niks te maken met het (toegenomen) antisemitisme, maar gaat helemaal over het conflict Isral-Hamas en Gaza.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:39 schreef Gia het volgende:
Zoals iedereen tegenwoordig beland ik ook in discussies over wie er fout is, Isral of Gaza. Ben je tegen de motie Piri, dan steun je Isral en ben je een racist.
Ik ben tegen oorlog en ik zou willen dat er een oplossing was voor dit conflict. Maar simpelweg verkondigen dat de oplossing is 'Isral zonder wapenaanvoer zetten', slaat nergens op. Want als Isral geen wapens meer krijgt, kan het zich niet meer verdedigen en is het een 'sitting Duck' in het midden Oosten. Want denk maar niet dat Hamas dan stopt met aanvallen, of Iran en Libanon niet weer aan gaan vallen.
Dus, we kunnen concluderen dat die motie Piri onzin was.
Wat gebeurt er als Isral besluit te stoppen met schieten en zich terugtrekt uit Gaza?
Dan gaat Hamas zich hergroeperen en opnieuw een aanval voorbereiden en plegen.
De enige oplossing, m.i. is wat nu gaande is: Heel Gaza bezetten, Hamas opsporen en uitroeien, en dan met de bevolking werken naar een nieuwe regering, die de staat Isral erkent en respecteert en geen terreurorganisaties toestaat onder de bevolking. Maak wat mij betreft van Gaza een ministaatje, echter vol=vol. Het is niet groter dan wat het nu is en je kunt je bevolking niet ongebreideld laten groeien!
Dat laatste geldt overigens voor heel wat meer landen en eigenlijk de hele wereld. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Ik denk zeker dat er mensen tijdens hun zomervakantie belaagd, gediscrimineerd, beroofd, mishandeld e.d. zijn. Maar ik gaf eerder al aan dat ik niet echt een onderscheid maak in iemands afkomst. Een Isralir die wordt geweigerd voor een taxi is net zo vervelend als een Chinees die wordt beroofd op de Dam. En een ministerie wat dan op X tof gaat lopen doen moet je al helemaal negeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat we dit soort geweld dus alleen zien jegens Isralische toeristen, niet jegens andere nationale groepen.
Of heb jij voorbeelden van andere groepen die tijdens hun zomervakantie met haat, intimidatie of geweld worden ontvangen? Restauranten of taxi's die mensen op basis van hun nationaliteit buiten zetten?
Nee hoor, een Isralir die wordt weigert door een taxi vanwege dienst afkomst is iets anders dan een random Chinees diens zakken worden gerold.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat er mensen tijdens hun zomervakantie belaagd, gediscrimineerd, beroofd, mishandeld e.d. zijn. Maar ik gaf eerder al aan dat ik niet echt een onderscheid maak in iemands afkomst. Een Isralir die wordt geweigerd voor een taxi is net zo vervelend als een Chinees die wordt beroofd op de Dam. En een ministerie wat dan op X tof gaat lopen doen moet je al helemaal negeren.
Ah, nu snap ik welke richting je heen wilt. Maar ik kan er inderdaad vrij weinig zinnigs over zeggen, maar ik vertrouw erop dat de politie vast wel goed gaat onderzoeken wat er precies gebeurd is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een Isralir die wordt weigert door een taxi vanwege dienst afkomst is iets anders dan een random Chinees diens zakken worden gerold.
Het is oprecht bijzonder om te aanschouwen hoe dit blijft draaien om hetgeen wat er is er gebeurt met Isralische toeristen en moslimjongeren op zichzelf maar niet af te hoeven keuren.
Je post mist echt elk punt ooit.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:39 schreef Gia het volgende:
Zoals iedereen tegenwoordig beland ik ook in discussies over wie er fout is, Isral of Gaza. Ben je tegen de motie Piri, dan steun je Isral en ben je een racist.
Ik ben tegen oorlog en ik zou willen dat er een oplossing was voor dit conflict. Maar simpelweg verkondigen dat de oplossing is 'Isral zonder wapenaanvoer zetten', slaat nergens op. Want als Isral geen wapens meer krijgt, kan het zich niet meer verdedigen en is het een 'sitting Duck' in het midden Oosten. Want denk maar niet dat Hamas dan stopt met aanvallen, of Iran en Libanon niet weer aan gaan vallen.
Dus, we kunnen concluderen dat die motie Piri onzin was.
Wat gebeurt er als Isral besluit te stoppen met schieten en zich terugtrekt uit Gaza?
Dan gaat Hamas zich hergroeperen en opnieuw een aanval voorbereiden en plegen.
De enige oplossing, m.i. is wat nu gaande is: Heel Gaza bezetten, Hamas opsporen en uitroeien, en dan met de bevolking werken naar een nieuwe regering, die de staat Isral erkent en respecteert en geen terreurorganisaties toestaat onder de bevolking. Maak wat mij betreft van Gaza een ministaatje, echter vol=vol. Het is niet groter dan wat het nu is en je kunt je bevolking niet ongebreideld laten groeien!
Dat laatste geldt overigens voor heel wat meer landen en eigenlijk de hele wereld. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Echter dat is nog geen antisemitisme.....quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een Isralir die wordt weigert door een taxi vanwege dienst afkomst is iets anders dan een random Chinees diens zakken worden gerold.
Het is oprecht bijzonder om te aanschouwen hoe dit blijft draaien om hetgeen wat er is er gebeurt met Isralische toeristen en moslimjongeren op zichzelf maar niet af te hoeven keuren.
quote:Iraanse link met aanval op Australische synagoge ontdekt via financieringsspoor, zegt inlichtingendienst, schrijft Reuters
De Australische inlichtingendienst heeft de financiering van gemaskerde criminelen die naar verluidt brand stichtten in een synagoge in Melbourne, op het spoor gekomen. Daarmee is een link gelegd tussen de antisemitische aanval en Iran, aldus functionarissen. Degenen die van de misdaad worden beschuldigd, wisten waarschijnlijk niet dat Teheran hun marionettenspeler was, meldt Reuters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |