abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:07:34 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218371546
Een account van ene Btissame C. verspreidt al maanden nare berichten over """zionisten""" (uhu) maar nu het wat in het oog begint te lopen omdat ze als thuiszorgmedewerkers aankondigt ze graag dood te spuiten is ze ineens gehackt. Opnieuw, uhu :')
  woensdag 30 juli 2025 @ 17:26:55 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218371696
Schrikbarend, ook weer van de te verwachten achtergrond helaas.

Het doet denken aan de eerdere situatie met twee Australische verplegers (ook met een migratieachtergrond uit Islamitische landen) die aan het dreigen waren 'Isralische patinten' om het leven te zullen brengen.

De disproportionele aanwezigheid van antisemitisme in de Islamtische contreien dient te worden blijven benoemd, ongeacht voor hoeveel woede en ergernis dit in bepaalde kringen ook zorgt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218371788
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, weer een bizarre situatie als deze verhalen kloppen.

[ twitter ]
French ministers condemn ‘excessive use of force’ after Jewish youths were removed from plane in Spain
https://www.timesofisrael(...)from-plane-in-spain/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 4 augustus 2025 @ 13:43:17 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218414696
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  maandag 4 augustus 2025 @ 17:20:59 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218416683
Nogmaals, kunnen jullie de discussie over Isral versus Hamas/Palestijnen elders voeren en

KAN HET HIER WEER GAAN OVER AL DAN NIET TOEGENOMEN ANTISEMITISME
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  maandag 4 augustus 2025 @ 17:34:31 #131
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218416793
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:20 schreef golfer het volgende:
Nogmaals, kunnen jullie de discussie over Isral versus Hamas/Palestijnen elders voeren en

KAN HET HIER WEER GAAN OVER AL DAN NIET TOEGENOMEN ANTISEMITISME

Het is natuurlijk wel een punt, waarmee men antisemitisme denkt goed te kunnen praten.

Zie bepaalde reacties in het topic over het incident in Itali.

Men "begrijpt" het allemaal, vind het logisch etc. Het zou de pro Palestina beweging sieren om afstand te nemen van de geweld.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 04-08-2025 19:30:13 ]
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:08:44 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218418366
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom, je mag toch helemaal zelf weten welke klussen je aanneemt.
Niet als je puur op basis van afkomst discrimineert.

Maar goed, ik heb het tegen een figuur met een hihaho-Anne-Frank-boekenkast-UI.

Voor de rest ben je waarschijnlijk heul erg tegen 'rasogisme'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218458432
Canada:
twitter

Maar volgens de pro-pallies heeft kritiek op Israel niets met joden te maken.
pi_218534448
quote:
NL 'actiegroepen' filmen Isralische toeristen op vakantiepark, roepen op tot "mobilisatie, maak duidelijk dat ze niet welkom zijn"

Helaas niets nieuws, in 2015 klonk de oproep om Isralische toeristen in Nederland "total loss te slaan" ook al eens. Maar zo'n in het geheim gefilmde video van gezinnen inclusief heel jonge kinderen in kinderwagens op omgekeerde CIDI-reis is toch wel van een andere orde. In de oorspronkelijke video wordt de locatie expliciet genoemd. En de afsluitende oproep onderaan de begeleidende tekst laat ook weinig te raden over: "If all else fails: mobilize, show them we see them, and make clear they are NOT welcome". De politie weet er overigens al van: "We zijn op de hoogte en doen onderzoek naar het filmpje. Ook de reacties online worden gevolgd. Daarnaast houden we de situatie extra scherp in de gaten." Dat hoop je dan maar ja. Het CIDI heeft aangifte gedaan.

https://www.geenstijl.nl/(...)enjacht-center-parcs

Misschien kunnen de activisten bordjes ophangen bij de ingang van vakantieparken. "Voor joden verboden", of zoiets.
pi_218535657
quote:
15s.gif Op maandag 18 augustus 2025 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)enjacht-center-parcs

Misschien kunnen de activisten bordjes ophangen bij de ingang van vakantieparken. "Voor joden verboden", of zoiets.
Tja, zogenaamd gaat het alleen om "zionisten".
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218535737
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, zogenaamd gaat het alleen om "zionisten".
Volgens Isral liefhebbers wonen er in Isral niet alleen joden. Dus om dit weer te linken aan joden en aan antisemitisme is mij een raadsel. Immers Isralirs zijn niet per definite semites... Oh wacht de Palestijnen wel.
pi_218536035
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 19:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Volgens Isral liefhebbers wonen er in Isral niet alleen joden. Dus om dit weer te linken aan joden en aan antisemitisme is mij een raadsel. Immers Isralirs zijn niet per definite semites... Oh wacht de Palestijnen wel.
Waarom zouden Isralirs niet per definitie semieten zijn?
pi_218537478
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 19:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom heb jij een terreurvlaggetje als avatar?
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_218537688
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden Isralirs niet per definitie semieten zijn?
Volgens jou was het gemengd toch? Ethiopische joden zijn sowieso niet semitisch bijvoorbeeld.
pi_218537809
kom ik net van super gezellige echt Amsterdamse dag vandaan... Hartjes dag met echte Amsterdammers... loop ik naar centraal station. Zie ik weer allemaal schreeuwers met palestijnse vlaggen!! ik word daar toch zo triest van... wat moeten ze hier.er is genoeg land rond de landen waar ze vandaan komen... blijf uit het westen!!! het hoort hier niet!! totaal anders denkend.
pi_218538802
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 22:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Volgens jou was het gemengd toch? Ethiopische joden zijn sowieso niet semitisch bijvoorbeeld.
Palestijnen zijn eveneens gemengd. Waar Joden dit hebben gedaan met (Zuid-)Europeanen, hebben Palestijnen dit gedaan met Arabieren, (Zuid-)Europeanen en Noord- en Oost-Afrikanen. Je ziet namelijk in de Palestijnse samenleving veel mensen met Egyptische afkomst en ook zwarte mensen, dat zijn afstammelingen van voormalige slaven.

Ethiopische Joden zijn een speciale groep, het is niet echt duidelijk waar die vandaan komen. Waarschijnlijk hebben zij zich ergens bekeerd, maar ondanks dit hebben ze wel duidelijk andere genetische samenstelling dan andere groepen Ethiopirs, waarbij 10 - 20% Levantijns is. Zie ook:
quote:
Genetic studies indicate that Ethiopian Jews (Beta Israel) have a predominantly East African genetic makeup, with a smaller but significant component of Levantine or Middle Eastern ancestry.

Dominantly East African: Research consistently shows that Ethiopian Jews derive a large majority of their ancestry, often cited as around 80%, from an East African or Horn African population. This aligns with their geographical location and genetic similarities to non-Jewish Ethiopian groups.

Levantine/Middle Eastern Ancestry: While their DNA is primarily East African, studies have identified a distinct Middle Eastern influence. This is often seen in certain paternal lineages (Y-chromosomal haplotypes), such as E-M34, which is considered a marker for Near Eastern ancestry. This suggests a history of distant Middle Eastern paternal ancestry, likely from a small number of founders who intermixed with the local population.

Contrast with other Jewish groups: This genetic profile differs from other Jewish communities, such as Ashkenazi and Sephardi Jews, who typically have a much higher percentage of Levantine ancestry (often 50-70%) mixed with European ancestry.

The genetic evidence supports the theory that the Beta Israel community was likely founded by a small group of individuals with Middle Eastern origins who migrated to Ethiopia and intermixed with the local population, or a local population that converted to Judaism with a small number of Middle Eastern founders.

Bron: Google Gemini
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:25:37 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218549213
https://niw.nl/we-hebben-geen-zin-meer-in-politiek/

quote:
Het Joods Politie Netwerk is tijdelijk uit het netwerkoverleg van de politie gestapt. De reden: Joodse agenten worden voortdurend aangesproken op de situatie in Gaza. Intussen vechten op LinkedIn (oud-)collega’s elkaar de tent uit over begrippen als neutraliteit.
Ook weer vrij triest.
pi_218549295
quote:
Vragen stellen over Gaza is blijkbaar ook al verboden en antisemitisme :') :')
  woensdag 20 augustus 2025 @ 16:40:09 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218549309
Het OM krijgt de hoofddaders van de Jodenjacht niet opgespoord

quote:
Volgens het OM komt dit door de kwaliteit van de beelden. Het rechercheteam heeft tienduizend uur aan beeldmateriaal bestudeerd. Maar het heeft ook te maken met een dieperliggend probleem. De Amsterdamse hoofdofficier van justitie zei eerder dat ‘de respons vanuit de samenleving tegen valt’. Voor herkenning van de verdachten is het OM grotendeels afhankelijk van de Amsterdamse samenleving. Maar de bereidheid om verdachten aan te geven lijkt daar niet te bestaan.
pi_218549339
quote:
Isralisch gezin uit taxi gegooid in Wenen: "Israli's zijn moordenaars! Ik wil geen babymoordenaars in mijn auto."

Volgens het rapport stapten haar gezin en twee kinderen van 13 en 10 jaar vorige week in een Uber-auto naar een lokaal restaurant in Wenen voor een verjaardagsfeest. Tijdens de rit merkte de chauffeur dat het gezin Hebreeuws sprak en besefte dat sommige passagiers in Isral woonden. Hij begon tegen hen te schreeuwen: "Israli's zijn moordenaars! Ik wil geen babymoordenaars in mijn auto."
pi_218554097
quote:
Ruzie binnen politie om oorlog in Gaza: Joodse agenten door collega’s weggezet als ’verlengstuk van Isralische lobby’

ROTTERDAM - Joodse politieagenten in Nederland zijn het zat om voortdurend door collega’s te worden aangesproken op de oorlog tussen Isral en Hamas. Het Joods Politienetwerk (JPN) is uit een overleg gestapt, schrijft het Nieuw Isralietisch Weekblad (NIW). „We willen niet dat conflicten elders een wig drijven tussen mensen hier”, zegt de politie.

...
twitter
pi_218554235
pi_218554327
Sprakeloos met al die drek.
Ga maar thuis blijven op 4 mei, iedereen die dit goedkeurt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218554329
quote:
quote:
Dat laatste wordt treffend gellustreerd door het socialmediagedrag van de Haagse politieofficier Mohammed El Arrag, voorzitter van het Marokkaans-Nederlands netwerk.
quote:
Aanleiding voor de discussie is een LinkedIn-bericht van het sectorhoofd bij de politie Flevoland, Ben Nassir Bouayad. Naar aanleiding van de rodelijndemonstratie in Den Haag in mei van dit jaar schrijft hij: “Stil zijn is geen optie meer. Wanneer mensenrechten, humanitair en internationaal recht in het geding komen, raakt dat ook mijn opdracht.
quote:
Ook Mourad Chejjar, plaatsvervangend districtshoofd in Amsterdam-West, doet een duit in het zakje met een heel betoog onder de titel: ‘Neutraliteit is geen stilzwijgen bij onrecht’.
quote:
Er bestaan ook zorgen over de afkalvende neutraliteit. Zo reageert politie-informatieanalist Ilhami Yanmaz: “Politisering van het politieambt hangt nu in een willekeurig grijs gebied en dat moet stoppen.
Tja, het zal niemand ontgaan zijn dat er natuurlijk nogal veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen bij de politie werken (zie ook de namen). Dat zullen er ook steeds meer worden want men werft actief op 'diversiteit'. Het is dus onwaarschijnlijk dat dit sentiment snel zal afnemen, zorgwekkend om te zien.
pi_218554350
Politie dient neutraliteit uit te stralen.

Punt.

Dit is een zorgwekkende ontwikkeling en verdiend een politiek statement.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')