Sfeertjequote:Op zondag 11 januari 2026 20:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb deze week extra veel lol gehad van het gewoon laten staan van planten en ze niet te snoeien voor de winter![]()
[ link | afbeelding ]
Rozemarijn
[ link | afbeelding ]
Zo zien de naambordjes bij de planten in Eftelings Danse Macabre er uit.
[ link | afbeelding ]
Is wel een vrij winterharde plant toch?quote:Op zondag 11 januari 2026 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik hoop dat m'n lavendelhaagje deze winter overleeft
Ze zijn best kwetsbaar voor vorst, het advies is om ze te beschermen (ik doe dat niet).quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is wel een vrij winterharde plant toch?
In 10 jaar tijd nog nooit gedaan, geen enkel probleemquote:Op zondag 1 februari 2026 08:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze zijn best kwetsbaar voor vorst, het advies is om ze te beschermen (ik doe dat niet).
Zijn die beesten niet deaudgevroren in de grond van de grote pot op het balkon? En dan dacht ik vaseline smeren op de buitenrand van de pot, omdat er vorig jaar beesten van buiten kwamen gezien de slijmsporen.quote:Op maandag 23 februari 2026 20:14 schreef Twieki het volgende:
Voor degenen die altijd last hebben van onze naakte slijmerige vrienden: Het is binnenkort tijd om wat preventieve maatregelen te nemen in de vorm van (biologische) slakkenkorrels of aaltjes.
Ze zijn nu nog in winterrust, maar met de wat warmere temperaturen de komende tijd, worden ze wakker en gaan ze eitjes leggen, zo'n 500 per slak in totaal. Voorkomen dat ze eitjes gaan leggen, scheelt dus al een boel.
Was het maar waar dat ze allemaal waren doodgevroren, dan hadden we er geen last meer van. Maar nog zo'n nat jaar zoals 2024 toen er écht een slakkenplaag was, dat hoop ik nooit meer mee te maken. Vandaar mijn advies preventieve maatregelen te nemen om te voorkomen dat die beesten zich voortplanten.quote:Op maandag 23 februari 2026 20:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zijn die beesten niet deaudgevroren in de grond van de grote pot op het balkon? En dan dacht ik vaseline smeren op de buitenrand van de pot, omdat er vorig jaar beesten van buiten kwamen gezien de slijmsporen.
De pot zelf heb ik - vóòr de vorst en sneeuw - op een kleinere platte omgekeerde schotel 3 cm. van de grond gezet.
Voor aaltjes sta ik een wachtlijst.
#hopelijk
Heb er afgelopen herfst een aantal uit m'n balkonbakken kunnen vissen, zal mij benieuwen of ze cadeautjes hebben achtergelatenquote:Op maandag 23 februari 2026 20:14 schreef Twieki het volgende:
Voor degenen die altijd last hebben van onze naakte slijmerige vrienden: Het is binnenkort tijd om wat preventieve maatregelen te nemen in de vorm van (biologische) slakkenkorrels of aaltjes.
Ze zijn nu nog in winterrust, maar met de wat warmere temperaturen de komende tijd, worden ze wakker en gaan ze eitjes leggen, zo'n 500 per slak in totaal. Voorkomen dat ze eitjes gaan leggen, scheelt dus al een boel.
Ik had m afgelopen herfst of zo heel flink gesnoeid, omdat ie over het pad en over de schutting naar de buur ging groeien, hij is niet te houwe ! En nu zit ie vol 1000 bloemen die ook allemaal kleine bloemetjes zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |