quote:Op maandag 7 juli 2025 11:49 schreef Guanabana het volgende:
We zijn alleen niet welkom zie ik @:Arizona
Inwoners Mallorca roepen toeristen dringend op weg te blijven
Ja het is ook lastig... Zo'n eiland heeft natuurlijk ook maar beperkte ruimte en inderdaad zuchten veel Spaanse steden op dit moment onder zeer snel stijgende prijzen voor woonruimte, zowel koop als huur. Deels door AirBNB's, deels ook door digital nomads en verder vooral ook gewoon door het feit dat er niet genoeg gebouwd wordt.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk als we helemáál weg zouden blijven, de economie daar compleet instort
Maar ik snap het aan de andere kant ook wel. De huizen daar worden steeds onbetaalbaarder voor de locals, omdat er zoveel verhuurd wordt. En de vervuiling en de overlast die je krijgt.
Het lijkt me ook zo lastig om dit op te lossen. Je zou een rem kunnen zetten op het aantal AirBNB's misschien?quote:Op maandag 7 juli 2025 19:40 schreef Strani het volgende:
Wat het ook is: De locals profiteren helemaal niet van de hoeveel toeristen nu. De enigen die profiteren zijn mensen die al rijk waren en hebben gespeculeerd, of mensen met AirBNB's. Verder heeft niemand er baat bij. De gemiddelde Spanjaard ziet dat ze nooit iets zullen kunnen kopen en zelfs huren wordt steeds lastiger met de lage lonen hier.
Er is het afgelopen jaar al een hoop gedaan om het aantal AirBNB's flink terug te dringen. Ik hoop ook echt dat dit effect gaat hebben. En ja, Spanje is voor jullie goedkoop maar voor de mensen hier nietquote:Op maandag 7 juli 2025 19:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het lijkt me ook zo lastig om dit op te lossen. Je zou een rem kunnen zetten op het aantal AirBNB's misschien?
En de lonen in het toerisme / horeca omhoog? En de prijzen in de horeca? Spanje is best goedkoop, zeker qua eten en drinken, vind ik. Als je de prijzen omhoog gooit, komen er vanzelf ook minder toeristen en keert de rust weder, maar ja, dan raken er ook weer mensen hun banen kwijt.
Ik heb 'm laatst ook weer eens beluisterdquote:Op maandag 7 juli 2025 20:18 schreef NailQueen het volgende:
Ik kom deze inzending van Bulgarije uit 2020 weer tegen. Ik vind dit nog steeds prachtig
Bekijk deze YouTube-video
De mijne ook. Zo zonde dat we dit nooit op het podium hebben gezien.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb 'm laatst ook weer eens beluisterdM'n favoriet van dat jaar.
Gewoon de fik erin, probleem opgelost.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Er is het afgelopen jaar al een hoop gedaan om het aantal AirBNB's flink terug te dringen. Ik hoop ook echt dat dit effect gaat hebben. En ja, Spanje is voor jullie goedkoop maar voor de mensen hier nietDus als je dingen omhoog gooit kunnen locals al helemaal niks meer buiten de deur doen.
Lonen hoger wordt lastig. Zou natuurlijk mooi zijn en ook terecht, maar ik vrees dat er altijd wel iemand is die het voor minder kan doen. Zeker in de horeca.
Ah, de Oss-oplossingquote:Op maandag 7 juli 2025 21:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gewoon de fik erin, probleem opgelost.
Zijn er daarom zoveel “bosbranden” in Zuid Europa?quote:Op maandag 7 juli 2025 21:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gewoon de fik erin, probleem opgelost.
Ik denk dat je iets op het spoor bent.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zijn er daarom zoveel “bosbranden” in Zuid Europa?
Precies, simpel en effectief.quote:
Nou ja, ik dacht meer aan de bebouwing en zo. Die natuurbranden zijn gewoon zonde.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zijn er daarom zoveel “bosbranden” in Zuid Europa?
Ik vond het zowel Nigloland als Fraispertuis City (Oostenrijk '76 vond ik ook een goede gok @Fred_B) hele leuke parken! Nigloland een soort mini Europa-Park, Fraispertuis het Franse Slagharen, maar dan nog net een maatje groter. Als je een keer in de buurt bent een bezoekje waardquote:
Wil jij mijn huis in de fik zettenquote:Op maandag 7 juli 2025 22:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht meer aan de bebouwing en zo. Die natuurbranden zijn gewoon zonde.
Niet specifiek jouw huis, gewoon alle huizen.quote:
Ik denk dat normale mensen ook nog nooit van die parken hebben gehoord. Terwijl Nederlandse toeristen op doorreis best een interessante doelgroep kunnen zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik vond het zowel Nigloland als Fraispertuis City (Oostenrijk '76 vond ik ook een goede gok @:Fred_B) hele leuke parken! Nigloland een soort mini Europa-Park, Fraispertuis het Franse Slagharen, maar dan nog net een maatje groter. Als je een keer in de buurt bent een bezoekje waard
Meteen ook de reden dat ik er voor het eerst was, zo vaak ben ik er niet in de buurt
Dat maakt het een stuk redelijker inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet specifiek jouw huis, gewoon alle huizen.
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2025 23:00 schreef GeorgeM het volgende:
Wat een geweldige slotfase bij Italië Portugal
Wij waren met de familie jaaaaren geleden in de buurt van Nigloland op vakantie (nog voordat ik attractieparken tof vond) en herinner mij wel dat er flink reclame werd gemaakt voor het park. Maar goed, dan moet je er maar net zitten en nog tijd voor hebben in je agenda, jaquote:Op maandag 7 juli 2025 22:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat normale mensen ook nog nooit van die parken hebben gehoord. Terwijl Nederlandse toeristen op doorreis best een interessante doelgroep kunnen zijn.
Oh ja nou ja dan komen we wel weer naar Leiden met z'n allen!quote:Op maandag 7 juli 2025 22:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet specifiek jouw huis, gewoon alle huizen.
En ze zijn waarschijnlijk op zichzelf ook weer niet de hele reis waard. Maar als er een mooie combinatie gemaakt kan worden is zoiets zeker leukquote:Op maandag 7 juli 2025 22:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik vond het zowel Nigloland als Fraispertuis City (Oostenrijk '76 vond ik ook een goede gok @:Fred_B) hele leuke parken! Nigloland een soort mini Europa-Park, Fraispertuis het Franse Slagharen, maar dan nog net een maatje groter. Als je een keer in de buurt bent een bezoekje waard
Meteen ook de reden dat ik er voor het eerst was, zo vaak ben ik er niet in de buurt
Dat klinkt goedquote:
Beter dan vorige week.quote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:26 schreef NailQueen het volgende:
Verder lees ik dat de pepernoten nu alweer in de supermarkt liggen
Daarvoor moeten we naar de provincie van Cyan9quote:
Onze provincie wordt wel slecht op de kaart gezet zoquote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daarvoor moeten we naar de provincie van Cyan9
https://www.instagram.com(...)MXJjNmFrMm4yb3psaQ==
(Hopelijk werkt de link zo)
Ik melt niet down maar ik vind het wel jammerquote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:00 schreef Redefine het volgende:
Jammer dat VdP niet wint. Maar de enorme meltdown in TDF door de winst van Pogacar is dan weer enorm vermakelijk
Ik heb het niet over jou he. Maar je ziet toch de andere reacties. Die zijn een beetje doorgeslagen. Een heeeeeel klein beetje maar hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik melt niet down maar ik vind het wel jammer![]()
Zijn deelname haalt zoveel spanning weg.
Edit: Meltdownen doe ik alleen om ESF![]()
Ons?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoooooi wat heb ik hier gemist terwijl ik op Werchter was?
Luctor was zijn bed kwijt. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoe was het?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Top! Linkin park gezien, ik voelde me weer 16. En ik heb de blauwe plekken van de moshpit van Gurriers nog staan. Keihard meegezongen bij Green Day. Put my hands in the air bij Yungblud, want dat vroeg ie 50 keer (zijn nieuwe album is top trouwens). Genoten bij Warhaus. En gedanst op iets met een hooizolder van mother mother. En nog veel meer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |