abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2025 @ 13:07:19 #126
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218148536
quote:
13s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je hoort het goed: 'Hup Hamas'

[ twitter ]
Elke maar dan ook echt elke herdenking of andere soort steun aan gijzelaars en nabestaanden moet steeds maar verstoord worden.

:r
Kutvolk.
  maandag 7 juli 2025 @ 13:13:38 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218148594
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:07 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Elke maar dan ook echt elke herdenking of andere soort steun aan gijzelaars en nabestaanden moet steeds maar verstoord worden.

:r
Kutvolk.
Ook het feit dat er maar weinig wordt opgetreden tegen dat hoerenvolk.
Het is geen meningsuiting, het is terrorismesteuning.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 14:04:00 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218149021
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zie hier geregeld "hup" IDF langskomen. Daar hoor ik je niet over.
Hamas is aangemerkt als een terroristische organisatie, idf niet. Klein verschilletje.
KuikenGuppy
  maandag 7 juli 2025 @ 14:14:51 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218149119
Een premium artikel van de NRC.

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-07-2025 14:17:52 (ondanks vele, VELE waarschuwingen) ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 7 juli 2025 @ 14:18:06 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218149159
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
Ja, ik heb het wel gehad met die jankverhalen.

Hadithshops, moskeeën, Ramadan wat overal opgelegd wordt, halal, islamitische scholen, hoofddoeken, gescheiden gebedsruimten...

Maar echt, Nederland is zo intolerant.

Integratie is inderdaad mislukt ja. Maar dat ligt niet aan 'Nederland'.

Is het hier allemaal te weinig naar je zin? Vertrek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218149186
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]
Hamas is aangemerkt als een terroristische organisatie, idf niet. Klein verschilletje.
Lekker boeien. In driekwart van de wereld is het omgekeerde waar. IDF doet niet onder voor hamas als het gaat om terreur.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 14:21:32 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218149191
maar we wonen niet in driekwart van de wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 14:21:54 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218149194
hell we willen niet in driekwart van de wereld wonen met hele goede redenen
  maandag 7 juli 2025 @ 14:47:46 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218149481
quote:
Is dit artikel premium @sp3c? Ik kan het gewoon lezen en zie er niet iets vermeld worden als 'premium' of 'plus'.
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik heb het wel gehad met die jankverhalen.

Hadithshops, moskeeën, Ramadan wat overal opgelegd wordt, halal, islamitische scholen, hoofddoeken, gescheiden gebedsruimten...

Maar echt, Nederland is zo intolerant.

Integratie is inderdaad mislukt ja. Maar dat ligt niet aan 'Nederland'.

Is het hier allemaal te weinig naar je zin? Vertrek.
Het blijkt dat velen verwachten dat het andersom werkt en de Nederlandse samenleving zich dus aan hen aanpast.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 14:52:40 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218149589
quote:
ik krijg

quote:
Welkom bij NRC
Als NRC-abonnee heb je onbeperkt toegang tot alle artikelen. Investeer in onze journalistiek en blijf geïnformeerd. Word nu ook abonnee van ¤ 4,38 voor ¤ 2,- per week.

Ik word abonnee
na 2 alinias dus ja, dat lijkt mij een premium artikel
  maandag 7 juli 2025 @ 15:17:54 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218149864
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Lekker boeien. In driekwart van de wereld is het omgekeerde waar. IDF doet niet onder voor hamas als het gaat om terreur.
Hamas is terrorisme.
Leger van israel is het leger van israel.

Jij ziet dat niet zo blijkbaar, daarmee laat jij je kennen en beken je een walgelijke kleur.

Terrorismevriendje.
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 15:19:59 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218149884
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit artikel premium @:sp3c? Ik kan het gewoon lezen en zie er niet iets vermeld worden als 'premium' of 'plus'.
[..]
Het blijkt dat velen verwachten dat het andersom werkt en de Nederlandse samenleving zich dus aan hen aanpast.
Nederland moet ondergeschikt worden aan de islam. Zoals alles ondergeschikt moet zijn aan de islam. De islam is namelijk het enige wat van belang is, kijk maar naar dat bekende vingertje als ze die doodscultus oreren.
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 15:21:49 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218149889
quote:
88s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik krijg
[..]
Ik weet niet hoe het hier zit maar er zijn kranten met een max aantal siteview. Ook voor open artikelen. Zit je daar boven, krijg je hetzelfde 'pay now' blokje.
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 15:37:23 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218149998
quote:
88s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik krijg
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb even op mijn andere laptop gekeken en daar krijg die melding nu ook. Blijkbaar werkt op deze de paywall blocker nog altijd bij de NRC.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 15:54:45 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218150189
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het hier zit maar er zijn kranten met een max aantal siteview. Ook voor open artikelen. Zit je daar boven, krijg je hetzelfde 'pay now' blokje.
Ja ik better safe then sorry

We hebnem al bepaalde sites die direct met de advocaten beginnen te dreigen, dan willen wie die paar diegenen dat niet doen ook niet tegen het hoofd stoten

Ik krijg paywall dus haal ik het weg
pi_218150238
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zie hier geregeld "hup" IDF langskomen. Daar hoor ik je niet over.
Dit dus. Ik durf te zeggen dat ik de uitzondering ben die beide support.
  maandag 7 juli 2025 @ 16:04:23 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218150279
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja ik better safe then sorry

We hebnem al bepaalde sites die direct met de advocaten beginnen te dreigen,
Pff.... }:|
quote:
dan willen wie die paar diegenen dat niet doen ook niet tegen het hoofd stoten

Ik krijg paywall dus haal ik het weg
Ja ik snap het hoor :)
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 16:09:04 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218150327
Het is op zijn minst een bijzonder gezicht, een modern en hip café in dit gebied.

twitter
  maandag 7 juli 2025 @ 16:21:19 #144
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218150454
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
Het is op zijn minst een bijzonder gezicht, een modern en hip café in dit gebied.

[ twitter ]
Bizar inderdaad. Life always finds a way, even in the midst of ruin!

Maar wie bezoeken dat restaurant, zolang het er nog staat?

En blijkbaar vergadert Hamas daar niet? Anders gruis...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 7 juli 2025 @ 16:34:19 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218150637
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Bizar inderdaad. Life always finds a way, even in the midst of ruin!

Maar wie bezoeken dat restaurant, zolang het er nog staat?

En blijkbaar vergadert Hamas daar niet? Anders gruis...
Het is opmerkelijk dat er in een plek waarvan wordt gezegd dat er een 'verschrikkelijke' hongersnood en zelfs een genocide zou zijn, er een of ander hippe koffie bar staat, waar Palestijnen aan het chillen zijn. Dat geeft toch de indruk dat het met de hongersnood en genocide wel meevalt.

En zoals we weten zijn er talloze beelden zoals deze. Neem bijvoorbeeld deze chocolaterie of het cafe daaronder, waar wat Palestijnse jongeren genieten van taart tijdens een verjaardagsfeest. Zulke beelden zul je echter niet in de Westerse media zien, daar zien we alleen de beelden van schreeuwende vrouwen met hoofddoek of huilende kinderen.

twitter

twitter
  maandag 7 juli 2025 @ 16:58:59 #146
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218150828
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk dat er in een plek waarvan wordt gezegd dat er een 'verschrikkelijke' hongersnood en zelfs een genocide zou zijn, er een of ander hippe koffie bar staat, waar Palestijnen aan het chillen zijn. Dat geeft toch de indruk dat het met de hongersnood en genocide wel meevalt.
[..]
Hoe kan dat dan volgens jou? Is er soms een verschil tussen de elite en het gewone volk wat betreft de toegang tot middelen en voorzieningen? Bezoeken misschien alleen de rijkere families, hulpverleners en/of journalisten dat restaurant?

Waar komen die mensenmassa's bij de GHF-distributiepunten vandaan? Waarom zijn ze daar? Of is dat allemaal AI?

Sterker nog, waarom heeft Israël überhaupt samen met de VS de GHF opgericht? Immers, als er geen gebrek is, waarom dan voedsel distribueren?

En genocide is niet bewezen, maar hoe zit het dan met die 60k + 10k doden + vermisten tot nu toe? En hoeveel gewonden zijn er eigenlijk? Inmiddels 140k? En hoeveel daarvan zonder armen of benen?

Dat er altijd lichtpuntjes zijn te midden van elk willekeurig drama lijkt me logisch.

Maar wat valt er nou eigenlijk precies mee?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 7 juli 2025 @ 17:20:03 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218150955
Nieuw rapport over systematisch seksueel geweld in Gaza-oorlog

Een nieuw onderzoek, ingezien door de Britse krant The Times, laat zien hoe seksueel geweld ook na de aanslagen van 7 oktober 2023 door Hamas als wapen is ingezet. In combinatie met andere rapporten kan de conclusie worden getrokken dat seksueel geweld systematisch wordt toegepast in de oorlog in Gaza door zowel Hamas als Israël.

Het Dinah Project, een Israëlisch initiatief dat is opgezet om seksueel geweld door Hamas te documenteren, voerde het onderzoek uit. De oprichters van het initiatief vinden dat het seksueel geweld op 7 oktober te weinig internationale aandacht heeft gekregen - hoewel de VN zich daar wel over uitsprak - en startte daarom het onderzoek.

Ze spraken met vijftien teruggekeerde gijzelaars en zeventien ooggetuigen. Bijna niemand van deze mensen had eerder zijn of haar verhaal gedeeld. De ooggetuigenverslagen gaan over verkrachting, groepsverkrachting en de verkrachting van mensen die al door Hamas waren vermoord. Seksueel geweld werd volgens het rapport op minimaal zes verschillende locaties gebruikt tijdens de terreuraanslagen op 7 oktober.

Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat seksueel geweld is ingezet tegen gijzelaars die naar de Gazastrook waren ontvoerd. Het rapport beschrijft dat slachtoffers op sommige momenten gedwongen naakt moesten zijn. Zo moesten ze douchen terwijl ze werden bekeken. Ook was er sprake van fysieke en verbale seksuele intimidatie en van aanranding. Ook werd er gedreigd met gedwongen huwelijken.
Seksueel geweld in conflicten

Het rapport van het Dinah Project gaat niet over seksueel geweld van Israëliërs tegen Palestijnen, maar uit eerdere onderzoeken kwam naar voren dat ook daar sprake van is. Zo kwam de VN in maart vorig jaar met een rapport waarin het Israëlische leger werd beschuldigd van seksueel geweld in Gaza en op de Westoever na de aanslagen van 7 oktober.

Daarbij gaat het onder meer om verkrachting en verminking van genitaliën. Verder zijn er meldingen van vrouwen, meisjes, jongens en mannen die werden gedwongen zich uit te kleden tot ze naakt waren. Het VN-rapport is gebaseerd op getuigenissen van slachtoffers, ooggetuigen, medisch personeel, academici en advocaten.

Je verkracht in zekere zin de hele gemeenschap.
Thea Hilhorst, hoogleraar humanitaire studies aan de Erasmus Universiteit

"Seksueel geweld wordt veel gebruikt in conflicten, om verschillende redenen", zegt Thea Hilhorst, hoogleraar humanitaire studies aan de Erasmus Universiteit. "Het heeft te maken met superioriteit, het vernederen van een gemeenschap, want je verkracht in zekere zin de hele gemeenschap."

Toch zijn er ook conflicten waarin seksueel geweld niet systematisch wordt ingezet. "In de meeste gevallen wel, maar niet overal", zegt Hilhorst. "Dan gaat het om conflicten tussen gedisciplineerde legers of groepen, die van bovenaf duidelijk te horen krijgen dat seksueel geweld niet mag en die ook worden bestraft als ze het wel doen."
Onderdeel van oorlogspropaganda

Het VN-onderzoek naar seksueel geweld tegen Palestijnen is "de volgende stap in de campagne om Israël zwart te maken", reageert Ruth Haleprin-Kaddari van het Dinah Project in een interview van +972. Volgens haar is de VN eenzijdig en zijn de misdaden van Hamas niet te vergelijken met de acties van Israël.

"Beschuldigingen van seksueel geweld worden vaak onderdeel van de oorlogsretoriek", zegt Hilhorst. "Je kunt met die boodschap veel verontwaardiging en veroordeling oproepen over de barbaarse praktijken van de tegenstander, maar dan ontken je dat het andersom ook gebeurt."

Naast het VN-rapport over seksueel geweld tegen Palestijnen zijn er ook individuele incidenten, waaronder de verkrachting van een Palestijnse gevangene in het beruchte detentiecentrum Sde Teiman. De Palestijnse man werd daar verkracht door meerdere bewakers en raakte zo levensgevaarlijk gewond.

De verkrachting werd vastgelegd door beveiligingscamera's in de gevangenis. Meerdere Israëlische militairen werden gearresteerd. Het detentiecentrum Sde Teiman is opgericht na het begin van de Gaza-oorlog en er zijn sindsdien meermaals meldingen van ernstige misstanden geweest.

"Binnen de VN is er veel aandacht voor seksueel geweld en het is belangrijk het te documenteren. Dan kun je de mensen die het treft ondersteunen - in het geval van Gaza kan dat zodra er meer hulp naar binnen mag", zegt Hilhorst. "Daarnaast moet je het natuurlijk proberen te voorkomen door straffeloosheid te bestrijden."
  maandag 7 juli 2025 @ 17:24:20 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218150977
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:58 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan volgens jou? Is er soms een verschil tussen de elite en het gewone volk wat betreft de toegang tot middelen en voorzieningen? Bezoeken misschien alleen de rijkere families, hulpverleners en/of journalisten dat restaurant?
Hoe de dynamiek binnen de Palestijnse samenleving zit weet ik niet. Het schijnt inderdaad vooral veel via familiebanden en clans te gaan, maar welke er dan in een café zitten en welke er bij voedselpunten staan is mij niet duidelijk.

Het zou best kunnen dat een deel van de Palestijnse samenleving met voedselschaarste te maken heeft, maar dat is dus iets anders dan veel media en actiegroepen ons voor willen houden.
quote:

[..]
Waar komen die mensenmassa's bij de GHF-distributiepunten vandaan? Waarom zijn ze daar? Of is dat allemaal AI?
Nee hoor, dat is geen AI.
quote:

[..]
Sterker nog, waarom heeft Israël überhaupt samen met de VS de GHF opgericht? Immers, als er geen gebrek is, waarom dan voedsel distribueren?
Die zijn vooral opgericht om de voedselvoorziening uit handen van Hamas te krijgen. Dit was namelijk een manier hoe Hamas invloed bleef uitoefenen op de bevolking.
quote:

[..]

En genocide is niet bewezen, maar hoe zit het dan met die 60k + 10k doden + vermisten tot nu toe? En hoeveel gewonden zijn er eigenlijk? Inmiddels 140k? En hoeveel daarvan zonder armen of benen?
Slachtofferaantallen staan nooit gelijk aan een genocide. Er is geen 'threshold' zeg maar op welk moment een oorlog een genocide wordt. Een genocide gaat om bepaalde intentie.

Wetende dat de Palestijnen zelf geen scheiding tussen burger en strijder maken en hun strijders tussen en onder de burgers verschuilen, zou het aantal dan pakweg 50k slachtoffers zeker kunnen. Maakt dat maakt het dus geen genocide.
quote:

[..]
Maar wat valt er nou eigenlijk precies mee?
De omvang van de vermeende hongersnood valt mee. Daarnaast is er dus geen sprake van een genocide.
  maandag 7 juli 2025 @ 17:27:41 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218150998
quote:
13s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:20 schreef Momo het volgende:
Nieuw rapport over systematisch seksueel geweld in Gaza-oorlog

Een nieuw onderzoek, ingezien door de Britse krant The Times, laat zien hoe seksueel geweld ook na de aanslagen van 7 oktober 2023 door Hamas als wapen is ingezet. In combinatie met andere rapporten kan de conclusie worden getrokken dat seksueel geweld systematisch wordt toegepast in de oorlog in Gaza door zowel Hamas als Israël.

Het Dinah Project, een Israëlisch initiatief dat is opgezet om seksueel geweld door Hamas te documenteren, voerde het onderzoek uit. De oprichters van het initiatief vinden dat het seksueel geweld op 7 oktober te weinig internationale aandacht heeft gekregen - hoewel de VN zich daar wel over uitsprak - en startte daarom het onderzoek.

Ze spraken met vijftien teruggekeerde gijzelaars en zeventien ooggetuigen. Bijna niemand van deze mensen had eerder zijn of haar verhaal gedeeld. De ooggetuigenverslagen gaan over verkrachting, groepsverkrachting en de verkrachting van mensen die al door Hamas waren vermoord. Seksueel geweld werd volgens het rapport op minimaal zes verschillende locaties gebruikt tijdens de terreuraanslagen op 7 oktober.

Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat seksueel geweld is ingezet tegen gijzelaars die naar de Gazastrook waren ontvoerd. Het rapport beschrijft dat slachtoffers op sommige momenten gedwongen naakt moesten zijn. Zo moesten ze douchen terwijl ze werden bekeken. Ook was er sprake van fysieke en verbale seksuele intimidatie en van aanranding. Ook werd er gedreigd met gedwongen huwelijken.
Seksueel geweld in conflicten

Het rapport van het Dinah Project gaat niet over seksueel geweld van Israëliërs tegen Palestijnen, maar uit eerdere onderzoeken kwam naar voren dat ook daar sprake van is. Zo kwam de VN in maart vorig jaar met een rapport waarin het Israëlische leger werd beschuldigd van seksueel geweld in Gaza en op de Westoever na de aanslagen van 7 oktober.

Daarbij gaat het onder meer om verkrachting en verminking van genitaliën. Verder zijn er meldingen van vrouwen, meisjes, jongens en mannen die werden gedwongen zich uit te kleden tot ze naakt waren. Het VN-rapport is gebaseerd op getuigenissen van slachtoffers, ooggetuigen, medisch personeel, academici en advocaten.

Je verkracht in zekere zin de hele gemeenschap.
Thea Hilhorst, hoogleraar humanitaire studies aan de Erasmus Universiteit

"Seksueel geweld wordt veel gebruikt in conflicten, om verschillende redenen", zegt Thea Hilhorst, hoogleraar humanitaire studies aan de Erasmus Universiteit. "Het heeft te maken met superioriteit, het vernederen van een gemeenschap, want je verkracht in zekere zin de hele gemeenschap."

Toch zijn er ook conflicten waarin seksueel geweld niet systematisch wordt ingezet. "In de meeste gevallen wel, maar niet overal", zegt Hilhorst. "Dan gaat het om conflicten tussen gedisciplineerde legers of groepen, die van bovenaf duidelijk te horen krijgen dat seksueel geweld niet mag en die ook worden bestraft als ze het wel doen."
Onderdeel van oorlogspropaganda

Het VN-onderzoek naar seksueel geweld tegen Palestijnen is "de volgende stap in de campagne om Israël zwart te maken", reageert Ruth Haleprin-Kaddari van het Dinah Project in een interview van +972. Volgens haar is de VN eenzijdig en zijn de misdaden van Hamas niet te vergelijken met de acties van Israël.

"Beschuldigingen van seksueel geweld worden vaak onderdeel van de oorlogsretoriek", zegt Hilhorst. "Je kunt met die boodschap veel verontwaardiging en veroordeling oproepen over de barbaarse praktijken van de tegenstander, maar dan ontken je dat het andersom ook gebeurt."

Naast het VN-rapport over seksueel geweld tegen Palestijnen zijn er ook individuele incidenten, waaronder de verkrachting van een Palestijnse gevangene in het beruchte detentiecentrum Sde Teiman. De Palestijnse man werd daar verkracht door meerdere bewakers en raakte zo levensgevaarlijk gewond.

De verkrachting werd vastgelegd door beveiligingscamera's in de gevangenis. Meerdere Israëlische militairen werden gearresteerd. Het detentiecentrum Sde Teiman is opgericht na het begin van de Gaza-oorlog en er zijn sindsdien meermaals meldingen van ernstige misstanden geweest.

"Binnen de VN is er veel aandacht voor seksueel geweld en het is belangrijk het te documenteren. Dan kun je de mensen die het treft ondersteunen - in het geval van Gaza kan dat zodra er meer hulp naar binnen mag", zegt Hilhorst. "Daarnaast moet je het natuurlijk proberen te voorkomen door straffeloosheid te bestrijden."
Bijzonder weer.

Er is één man anaal verkracht in een Israëlische gevangenis, dus gebeurt het 'aan beide kanten'.

Ach, ach, ach. Wat een heerlijke valse morele equivalentie weer.
  maandag 7 juli 2025 @ 17:33:56 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218151051
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder weer.

Er is één man anaal verkracht in een Israëlische gevangenis, dus gebeurt het 'aan beide kanten'.

Ach, ach, ach. Wat een heerlijke valse morele equivalentie weer.
quote:

Ook het verminken van genitaliën, gedwongen uitkleden etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')