quote:An Israeli delegation is heading to Qatar for indirect talks with Hamas on a possible hostage and ceasefire deal in Gaza.
The proposal would reportedly see about half of the living hostages and about half of the dead hostages returned to Israel over 60 days, in five separate releases.
Eight living hostages would be freed on the first day and two released on the 50th day, according to an Arab diplomat from one of the mediating countries, it is reported.
Five dead hostages would be returned on the seventh day, five more on the 30th day and eight more on the 60th day.
That would leave 22 hostages still held in Gaza, 10 of them believed to be alive. It is not clear whether Israel or Hamas would determine who is to be released.

quote:Op zondag 6 juli 2025 14:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is geen narrative boven de moslimgemeenschap maar een verzinsel binnen jullie koppen
[..]
Omdat je ze simpelweg niet allemaal verborgen kon opruimen. Dat is de enige reden dat ze er nog zijn.

Maar wat heb je wel....quote:Op zondag 6 juli 2025 17:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb geen vlag in mijn UI. Of een moordenaar.
Dat is al een verschil.
Het tribale zit verder meer in het ogen sluiten voor daden van je eigen groep, en andere groepen tot duivels betitelen vanwege precies dezelfde daden.
Zo moeilijk is het niet.

Ik denk dat ze zonder gijzelaars aan een poker tafel zitten zonder kaarten. Maar het kidnappen van mensen maakt ze niet echt geliefd aan de andere kant. Dus ze hebben zich vreselijk in de problemen gebracht.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:30 schreef havanagila het volgende:
Wat denken ze nou te bereiken door niet alle gijzelaars vrij te laten, of ze überhaupt op 7 oktober te ontvoeren, behalve nog meer dode Palestijnen?
Net of het Hamas maar om 1 ding gaat...
Maar Israel is natuurlijk de vreselijke bezetter die het Palestijnse volk onderdrukt, deze oorlog is begonnen, vrede weigert, en vul maar in.

Ik vind het moedig van Israël dat ze blijven proberen om een staakt het vuren te realiseren, in de wetenschap dat Hamas daar sowieso geen zin in heeft en toch telkens met allerlei nieuwe onrealistische eisen blijft komen.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:05 schreef Qarrad het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)d-lie-ahead-13393205
En ondertussen wordt er nog steeds hard gewerkt aan die deal over het staakt het vuren.
[..]

Israël wil helemaal geen staakt het vuren. Ze worden door Trump gedwongen. Ze zijn nu al een uitweg aan het zoeken.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het moedig van Israël dat ze blijven proberen om een staakt het vuren te realiseren, in de wetenschap dat Hamas daar sowieso geen zin in heeft en toch telkens met allerlei nieuwe onrealistische eisen blijft komen.

Ja. Ik heb daar gewoon bewondering en respect voor. Israël steekt daar steeds zoveel energie in.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het moedig van Israël dat ze blijven proberen om een staakt het vuren te realiseren, in de wetenschap dat Hamas daar sowieso geen zin in heeft en toch telkens met allerlei nieuwe onrealistische eisen blijft komen.

Ja je denkt toch niet dat ik Jane weg doequote:Op zondag 6 juli 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Spulletjes uit China blijven er wel in?

Ik heb geen idee wat dat is.quote:Op zondag 6 juli 2025 22:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja je denkt toch niet dat ik Jane weg doe

Het voorstel voor een staakt-het-vuren dat nu op tafel ligt is niet op initiatief van Israël maar komt uit de koker van de gebruikelijke bemiddelaars: de Verenigde Staten (drukmiddel), en Qatar en Egypte (faciliterend).quote:Op zondag 6 juli 2025 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Zelfs als wat jij daar post waar is, dat is is het niet, heb je ongelijk. Sterker: voor de oprichting van de staat Israël noemden Joden zich ook Palestijnen.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wetenschappelijke onderbouwing paar posts terug. Toedels

Wat is er nog in leven van dat gespuis?quote:

Even in de kaarten kijken: https://gazasmostwanted.com/quote:Op maandag 7 juli 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is er nog in leven van dat gespuis?

Deze graag ruilen voor een paar gijzelaars.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je hoort het goed: 'Hup Hamas'
[ twitter ]

Ik zie hier geregeld "hup" IDF langskomen. Daar hoor ik je niet over.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
Je hoort het goed: 'Hup Hamas'
[ twitter ]

https://www.haaretz.com/i(...)-hamas/00000197-df47quote:We Live and Die Together': Gazans Protest With Photos of Israeli Children Killed by Hamas
After Israeli activists began protesting the war by holding up photos of children killed in airstrikes, the Gaza Youth Committee is now reciprocating. 'We've seen them raise photos of Palestinian children, and we want to say clearly: We, too, are against the killing of Israeli children'

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |