abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:30:05 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218157829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Typisch weer in je slachtoffer rol kruipen.
Jouw gedrag in een notendop.

Altijd de ander. Altijd.
1 ding hier: als je terroristenvriendjes op 7 oktober thuis waren gebleven, was dit allemaal niet gebeurd he.
Keuzes. Consequenties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:51:33 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218158013
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:58 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Los van de Israëli Authorititties: iedereen weet nu toch wel dat de Ministry of Health een Hamas-orgaan is? Die cijfers moet je tenminste tussen aanhalingstekens zetten, net als bij Israëlische berichten.

En de Israëlische Authorititties hebben volgens mij nooit cijfers vrijgegeven buiten schattingen om.
Officieel is MoH een PA-orgaan en het salaris van de meeste medewerkers komt dan ook uit Ramallah (Westoever).

Als Hamas probeert om de cijfers van MoH te beïnvloeden dan zou mij dat niets verbazen, maar hoe ze dat zouden kunnen doen zonder dat dit later vanzelf door de mand valt is mij een raadsel.

Standaard overlijdensregistratie MoH betreft: Naam, ID Nummer, Geslacht, Leeftijd en Datum/Plaats van Overlijden.

Ik acht het aannemelijker dat er cijfers per individueel incident op het veld worden overdreven en naar de pers worden geduwd, dan de cijfers van afkomstig van MoH.

What ChatGPT (o3, Advanced Reasoning) daar nog aan toevoegt op basis van een hele waslijst met actuele bronnen van overheidsinstanties, hulporganisaties en gerespecteerde media:

The Gaza MoH is not a flawless source — and it has no incentive to publish Hamas combatant deathsbut over 15 years of wars its raw fatality totals have proven broadly accurate when later audited. No credible evidence shows systematic inflation by orders of magnitude; if anything, the collapse of Gaza’s health infrastructure now risks significant undercounting. Until an independent, territory-wide forensic effort is possible, the MoH figures — scrutinised and adjusted as new evidence appears — remain the best real-time yard-stick available.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218158520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Volgens het internationaal humanitair recht is het irrelevant wie de oorlog begint. Het is dus zowel op Hamas als op Israël van toepassing. Beide partijen zijn verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers die zij zelf maken.

Voor Hamas geldt daarnaast dat het volgens het internationaal humanitair recht niet is toegestaan om burgers als schild te gebruiken (oorlogsmisdaad).

Blijkbaar is dat hoe het werkt.
Onzin. Dat recht maakt heel duidelijk dat het heel relevant is wie begon. En merk op dat je de gruweldaden van Hamas op 7 oktober helemaal niet benoemt. Als iets een oorlogsmisdaad is in dat conflict, is het 7 oktober wel.

En wat echt werkt is dat joden zich niet meer met hen laten sollen. Het antisemitisme is weer de jaren '30, alleen joden hebben nu het IDF. Is dat even balen voor de jodenhaters! Nee, zo makkelijk gaat dat niet meer!

En wat blijkbaar ook gewoon kan werken zonder enige repercussie: gewoon hele minderheden totaal uitroeien. Denk aan de Yezidi's, de Zoroasters, de Alawieten, Christenen. Hey, allemaal minderheden in de islamitische landen. En wat gebeurt er door dat 'internationaal recht'?

Niks.
pi_218158666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jouw gedrag in een notendop.

Altijd de ander. Altijd.
1 ding hier: als je terroristenvriendjes op 7 oktober thuis waren gebleven, was dit allemaal niet gebeurd he.
Keuzes. Consequenties.
Typisch gedrag bij dit soort (trol) accounts. Altijd jij-bakken, nooit inhoudelijk op normale vragen ingaan.
pi_218158770
https://x.com/koshercockney/status/1942558011081253297

7 oktober.

Beelden van een interview die je in het NOS journaal nooit zal zien.
pi_218158807
https://www.hln.be/israel(...)-moet-dood~af61b872/

Een soldaat die hier uitlegt wat al die Haaretz verschillende keren is aangegeven en wat Palestijnen al maanden aangeven. Ze schieten op alles wat beweegt omdat dat de opdracht is. Kinderen, vrouwen, zieken... Het maakt ze niets uit.
pi_218158862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:56 schreef Homey het volgende:

[..]
Onzin. Dat recht maakt heel duidelijk dat het heel relevant is wie begon. En merk op dat je de gruweldaden van Hamas op 7 oktober helemaal niet benoemt. Als iets een oorlogsmisdaad is in dat conflict, is het 7 oktober wel.

En wat echt werkt is dat joden zich niet meer met hen laten sollen. Het antisemitisme is weer de jaren '30, alleen joden hebben nu het IDF. Is dat even balen voor de jodenhaters! Nee, zo makkelijk gaat dat niet meer!

En wat blijkbaar ook gewoon kan werken zonder enige repercussie: gewoon hele minderheden totaal uitroeien. Denk aan de Yezidi's, de Zoroasters, de Alawieten, Christenen. Hey, allemaal minderheden in de islamitische landen. En wat gebeurt er door dat 'internationaal recht'?

Niks.
Een aantal zaken die mij opvallen:

1- Internationaal oorlogsrecht gaat niet alleen over het aanwijzen van de agressor en de acties die de defensieve partij vervolgens mag nemen. Uit de logica van jouw post volgt namelijk dat ALS de oorlog op 7-10-2023 begon, Israël zich niet aan het oorlogsrecht hoeft te houden en dat is natuurlijk ook niet zo.

2- De oorlog is niet op 7-10-2023 begonnen maar is een van de vele momenten in het huidige conflict. Weliswaar met gruwelijke afloop maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een katalysator is geweest voor Israël om Gaza leeg te vegen.

3- Je stelt Israël gelijk aan Joden. Het is een vorm van antisemitisme om te doen alsof alle Joden verantwoordelijk zijn voor het beleid van de staat Israël.

Ja en die laatste opmerking; ik blijf het opvallend vinden dat alle pro-Israël posters hier continue naar andere bevolgingen, stammen, gelovigen moeten grijpen. Alsof je alleen iets over Israël en haar beleid mag zeggen als je van alle andere genocide's ook een uitgesproken mening hebt.
pi_218158935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

1- Internationaal oorlogsrecht gaat niet alleen over het aanwijzen van de agressor en de acties die de defensieve partij vervolgens mag nemen. Uit de logica van jouw post volgt namelijk dat ALS de oorlog op 7-10-2023 begon, Israël zich niet aan het oorlogsrecht hoeft te houden en dat is natuurlijk ook niet zo.

2- De oorlog is niet op 7-10-2023 begonnen maar is een van de vele momenten in het huidige conflict. Weliswaar met gruwelijke afloop maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een katalysator is geweest voor Israël om Gaza leeg te vegen.

3- Je stelt Israël gelijk aan Joden. Het is een vorm van antisemitisme om te doen alsof alle Joden verantwoordelijk zijn voor het beleid van de staat Israël.

Ja en die laatste opmerking; ik blijf het opvallend vinden dat alle pro-Israël posters hier continue naar andere bevolgingen, stammen, gelovigen moeten grijpen. Alsof je alleen iets over Israël en haar beleid mag zeggen als je van alle andere genocide's ook een uitgesproken mening hebt.
Wat jij hier pent klopt niet. Deze oorlog is wel degelijk begonnen op 7 oktober. De Palestijnen begonnen -> feit.

En de boodschap is heel helder voor (verkapte) antisemieten zoals jou: joden laten niet meer met zich sollen. Sterker nog, ze slaan veel harder terug. Dat is even wennen voor de wereld. De Palestijnen ondervinden hoe dat nu is. En als ze daar een einde aan willen maken: stop zelf de oorlog. De Palestijnen begonnen. En de Palestijnen kunnen ook elke dag stoppen. De bal ligt bij hen.
pi_218158999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:57 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat jij hier pent klopt niet. Deze oorlog is wel degelijk begonnen op 7 oktober. De Palestijnen begonnen -> feit.

En de boodschap is heel helder voor (verkapte) antisemieten zoals jou: joden laten niet meer met zich sollen. Sterker nog, ze slaan veel harder terug. Dat is even wennen voor de wereld. De Palestijnen ondervinden hoe dat nu is. En als ze daar een einde aan willen maken: stop zelf de oorlog. De Palestijnen begonnen. En de Palestijnen kunnen ook elke dag stoppen. De bal ligt bij hen.
Met deze post toon je uitstekend aan hoe we jouw posts moeten schatten.

Ik ga er geen aandacht meer aan besteden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:19:02 #211
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_218159094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

klopt op zich wel; de oorlog is begonnen, echt begonnen, toen israel als land werd gesticht en de palestijnen/arabieren ervoor kozen israel te gaan vernietigen.

en over gaza: welke andere keuze heeft israel nog dan? hamas heeft alleszo weten te krijgen, dat ze isael in een eindeloze oorlog vast hebben. israel zelf wil alleen maar hun land. even afgezien van een fanatieke extremistische minderheid.
maar als de huidige grenzen betekenen dat hamas palestijnen, iran, hezbollah, noem maar op, tot in het eind der tijden bezig kunnen blijven met israel beschieten en beschadigen, mensen doden... wat voor keuzes heb je dan nog? ben oprecht benieuwd naar je antwoord.
pi_218159106
quote:
In elke oorlog wordt het oorlogsrecht met voeten getreden. Gemaakt door politici en bestuurders, maar als puntje bij paaltje komt is het zij of wij.

quote:
Natuurlijk is de oorlog wel op 7 oktober begonnen. Hamas (lees Iran) begon de grootste pogrom sinds WOII en Israël heeft harder teruggeslagen dan ooit, iets wat zelfs Iran niet had verwacht. Het conflict is echter al veel ouder. Je kan in principe al teruggaan naar de Islamitische veroveringen in de 7de eeuw als je wilt.

quote:
Natuurlijk is Irsaël een Joodse staat. 75% van Israël is Joods, van zeer liberaal tot ultra-orthodox. Vergeet niet dat Joden ook een etnische group zijn en niet louter een religieuze.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_218159249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
klopt op zich wel; de oorlog is begonnen, echt begonnen, toen israel als land werd gesticht en de palestijnen/arabieren ervoor kozen israel te gaan vernietigen.

en over gaza: welke andere keuze heeft israel nog dan? hamas heeft alleszo weten te krijgen, dat ze isael in een eindeloze oorlog vast hebben. israel zelf wil alleen maar hun land. even afgezien van een fanatieke extremistische minderheid.
maar als de huidige grenzen betekenen dat hamas palestijnen, iran, hezbollah, noem maar op, tot in het eind der tijden bezig kunnen blijven met israel beschieten en beschadigen, mensen doden... wat voor keuzes heb je dan nog? ben oprecht benieuwd naar je antwoord.
Ik vind dat een hele terechte maar tevens verschrikkelijk moeilijk te beantwoorden vraag.

Dat Israël vandaag de dag nog bestaat heeft te maken met hun bijna superieure zelfverdedigingsapparaat. Maar zonder de terreurdaad van 7 oktober was het voor Israël eigenlijk onmogelijk geweest om Gaza binnen te vallen zoals ze dat nu doen.

Maar daarbij vind ik wel dat we kritisch moeten blijven op het handelen van Israël. Zouden we dat als internationale gemeenschap niet doen, dan zou Israël geen haar beter zijn dan Hamas en om eerlijk te zijn is mijn mening dat ze dat lijntje al redelijk gepasseerd hebben.
pi_218159270
https://news.sky.com/vide(...)ans-in-gaza-13393447

Video van de soldaat wiens verhaal verteld wordt.
pi_218159276
Vandaag in de Podcast BNR een interview met ondernemer Roland Kahn (o.a. Coolcat)
Als je die man hoort praten snap ik wel dat linkse mensen moeite hebben met Joodse mensen.
Die is, zoals vele Joden, behoorlijk rechts.
Ik heb er zelf geen moeite mee, ook die arrogantie en het enorme zelfvertrouwen en de vele miljoenen die die mensen hebben deert mij niet. Wel geven ze zelf aan daar veel last van te hebben.

Zelf vind ik die on-Nederlandse borstklopperij en trotsheid inspirerend.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:55:55 #216
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218159475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:56 schreef Homey het volgende:
[..]
[..]
Verdrag van Genève betreffende de bescherming van burgers in oorlogstijd

DEEL I. ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1. Algemene beginselen en toepassingsgebied
1 De Hoge Verdragsluitende Partijen verbinden zich, dit Protocol onder alle omstandigheden te eerbiedigen en te doen eerbiedigen.

Omdat het IHR onder alle omstandigheden geldt (dus zonder wederkerigheid, en volgens het beginsel van gelijkheid van oorlogvoerende partijen), is Israël juridisch verantwoordelijk voor onrechtmatige burgerdoden in Gaza, net zoals Hamas verantwoordelijk is voor onrechtmatige burgerdoden in Israël.

Hoe wordt bepaald of burgerdoden onrechtmatig zijn?
- Onderscheidingsbeginsel: Aanvullend Protocol I (1977), Artikel 48
- Proportionaliteitsbeginsel: Aanvullend Protocol I (1977), Artikel 51

Uiteraard is de aanval van Hamas op Israël in oktober 2023 een oorlogsmisdaad, en zoals ik al eerder zei, ook het gebruik van burgers als menselijk schild door Hamas is een oorlogsmisdaad, maar dit alles ontslaat Israël niet van de verantwoordelijkheid voor onrechtmatige burgerdoden in Gaza.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:16:58 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218159667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Volgens het internationaal humanitair recht is het irrelevant wie de oorlog begint. Het is dus zowel op Hamas als op Israël van toepassing. Beide partijen zijn verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers die zij zelf maken.

Voor Hamas geldt daarnaast dat het volgens het internationaal humanitair recht niet is toegestaan om burgers als schild te gebruiken (oorlogsmisdaad).

Blijkbaar is dat hoe het werkt.
Dit 'recht' wordt helaas nogal selectief toegepast.

Men begint pas met het wapperen met het internationaal recht zodra Israël terugslaat, niet als het wordt aangevallen. Vanuit dat oogpunt is het ook aannemelijk dat mensen die dit doen het eigenlijk helemaal niet zo nauw nemen met het internationale recht, maar slechts denken dit te kunnen gebruiken om Israël te bedwingen iets terug te doen. Want veel van deze mensen zouden helaas het allerliefst zien dat Israël incasseert en concessies doet of zelfs compleet wordt vernietigd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218159750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Verdrag van Genève betreffende de bescherming van burgers in oorlogstijd

DEEL I. ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1. Algemene beginselen en toepassingsgebied
1 De Hoge Verdragsluitende Partijen verbinden zich, dit Protocol onder alle omstandigheden te eerbiedigen en te doen eerbiedigen.

Omdat het IHR onder alle omstandigheden geldt (dus zonder wederkerigheid, en volgens het beginsel van gelijkheid van oorlogvoerende partijen), is Israël juridisch verantwoordelijk voor onrechtmatige burgerdoden in Gaza, net zoals Hamas verantwoordelijk is voor onrechtmatige burgerdoden in Israël.

Hoe wordt bepaald of burgerdoden onrechtmatig zijn?
- Onderscheidingsbeginsel: Aanvullend Protocol I (1977), Artikel 48
- Proportionaliteitsbeginsel: Aanvullend Protocol I (1977), Artikel 51

Uiteraard is de aanval van Hamas op Israël in oktober 2023 een oorlogsmisdaad, en zoals ik al eerder zei, ook het gebruik van burgers als menselijk schild door Hamas is een oorlogsmisdaad, maar dit alles ontslaat Israël niet van de verantwoordelijkheid voor onrechtmatige burgerdoden in Gaza.
Die Homey lult onzin. Hij houdt je alleen maar bezig.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:23:49 #219
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218159787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:37 schreef Chadi het volgende:
https://news.sky.com/vide(...)ans-in-gaza-13393447

Video van de soldaat wiens verhaal verteld wordt.
We hebben het in deze discussie volgens mij al eens eerder gehad over risico, impact en vermoeden van onduidelijke geweldsinstructies, en wat daar de gevolgen van kunnen zijn (bijvoorbeeld heel veel doden bij GHF-distributiepunten).

Dit is heel erg kut voor de mensen die compleet onnodig kogels of granaten mogen proberen te vangen, en het is ook heel erg kut voor de IDF-soldaten omdat de gevolgen van onduidelijke geweldsinstructies kunnen leiden tot moreel of existentieel letsel, iets dat sterk samenhangt met post-traumatische stress, depressie en zelfmoordneigingen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:24:53 #220
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218159795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die Homey lult onzin. Hij houdt je alleen maar bezig.
@Homey doet in ieder geval z'n huiswerk niet inderdaad.
pi_218159819
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Men begint pas met het wapperen met het internationaal recht zodra Israël terugslaat, niet als het wordt aangevallen. Vanuit dat oogpunt is het ook aannemelijk dat mensen die dit doen het eigenlijk helemaal niet zo nauw nemen met het internationale recht, maar slechts denken dit te kunnen gebruiken om Israël te bedwingen iets terug te doen. Want veel van deze mensen zouden helaas het allerliefst zien dat Israël incasseert en concessies doet of zelfs compleet wordt vernietigd.
Nu is zelfs het internationaal recht een stok om Israël mee te slaan? :') Ieders hele gehuil over terrorisme hier is gebaseerd op internationaal recht, dan is het kennelijk wél een argument om te gebruiken? Echt je act wordt nog altijd met de dag zieliger, ik dacht dat het niet meer lager kon :N
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:27:11 #222
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218159834
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Israël ligt extra onder het vergrootglas omdat het zich een westerse democratie noemt en sinds 1967 een bezettingsmacht is, en vooral door dat laatste gelden er extra juridische normen (verdragen). Veel resoluties m.b.t. de Westelijke Jordaanoever en Gaza richten zich ook op naleving van het bezettingsrecht, en dat verklaart de grote stapel resoluties sinds 1967.

We verwachten dus blijkbaar meer van Israël ^O^
pi_218160078
Was dit al eerder gedeeld?

https://www.thetimes.com/(...)-witnesses-wn8sgp3qn

Ik zou voor zoiets de nukes inzetten, maar goed dat ik niet de leiding heb.
pi_218160098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:23 schreef Hallulama het volgende:

[..]
We hebben het in deze discussie volgens mij al eens eerder gehad over risico, impact en vermoeden van onduidelijke geweldsinstructies, en wat daar de gevolgen van kunnen zijn (bijvoorbeeld heel veel doden bij GHF-distributiepunten).

Dit is heel erg kut voor de mensen die compleet onnodig kogels of granaten mogen proberen te vangen, en het is ook heel erg kut voor de IDF-soldaten omdat de gevolgen van onduidelijke geweldsinstructies kunnen leiden tot moreel of existentieel letsel, iets dat sterk samenhangt met post-traumatische stress, depressie en zelfmoordneigingen.
Het zijn geen onduidelijke instructies. De instructies zijn duidelijk. Dood iedereen is de instructie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chadi op 08-07-2025 17:59:32 ]
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:59:27 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218160161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:26 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nu is zelfs het internationaal recht een stok om Israël mee te slaan? :') Ieders hele gehuil over terrorisme hier is gebaseerd op internationaal recht, dan is het kennelijk wél een argument om te gebruiken? Echt je act wordt nog altijd met de dag zieliger, ik dacht dat het niet meer lager kon :N
Als het internationale recht selectief wordt toegepast, zeker. Dan wordt het inderdaad gebruikt om Israël te bedwingen zoals ik al heb aangegeven. Niemand zal namelijk over het internationale recht beginnen als de Palestijnen iets doen.

En over het Palestijnse terreur gesproken, dit is door jou in een eerder deel van dit topic als 'terecht' weggezet. Dat betrof waarschijnlijk wel het dieptepunt in dit topic. Vanuit dat oogpunt ben jij niet de aangewezen persoon om over andermans postgedrag te beginnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218160190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:47 schreef Ann-Lynn het volgende:

Achter een paywall maar met deze link wel te lezen:
https://web.archive.org/w(...)-witnesses-wn8sgp3qn

Uit het artikel:
quote:
“To say ‘When I joined Hamas I meant only to murder women and children, but I am very much against rape’ is ridiculous. Everything that was done within the framework of the attack you are responsible for.”
En dat te bedenken dat Navo-bondgenoot Turkije gewoon openlijk Hamas steunt.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:02:44 #227
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218160197
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het zijn geen onduidelijke instructies. De instructies zijn duidelijk.
Hij zegt "the rules of engagement are unclear" toch? Daardoor ben je dus overgeleverd aan de willekeur van de "active commander". Die mag dan zelf duidelijke instructies geven, maar dat zijn dan dus zijn instructies, en niet de instructies.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:04:27 #228
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_218160212
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik vind dat een hele terechte maar tevens verschrikkelijk moeilijk te beantwoorden vraag.

Dat Israël vandaag de dag nog bestaat heeft te maken met hun bijna superieure zelfverdedigingsapparaat. Maar zonder de terreurdaad van 7 oktober was het voor Israël eigenlijk onmogelijk geweest om Gaza binnen te vallen zoals ze dat nu doen.

Maar daarbij vind ik wel dat we kritisch moeten blijven op het handelen van Israël. Zouden we dat als internationale gemeenschap niet doen, dan zou Israël geen haar beter zijn dan Hamas en om eerlijk te zijn is mijn mening dat ze dat lijntje al redelijk gepasseerd hebben.
dat denk ik zeker niet. israel verdient zeker kritiek, net als iedereen. en er worden fouten gemaakt.
maar net zo erg als hamas? nee.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:06:13 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218160232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:47 schreef Ann-Lynn het volgende:

Was inderdaad al gepost. Tja, dit wisten we helaas. Dit is wat het Palestijnse terreur in de praktijk is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Israël ligt extra onder het vergrootglas omdat het zich een westerse democratie noemt en sinds 1967 een bezettingsmacht is, en vooral door dat laatste gelden er extra juridische normen (verdragen). Veel resoluties m.b.t. de Westelijke Jordaanoever en Gaza richten zich ook op naleving van het bezettingsrecht, en dat verklaart de grote stapel resoluties sinds 1967.

En dat zou dus niet moeten. Er zijn in het internationale recht geen speciale regels voor Westerse en niet-Westerse partijen.
quote:

[..]

Toen Jordanië controle had over de Westelijke Jordaanoever en Egypte over de Gazastrook ging dit immers niet op. De vele resoluties tegen Israël zijn dan ook slechts politiek spel binnen de VN, waar de volledige Arabische en Islamitische wereld en anti-Westerse actoren een meerderheid vormen. Want over daadwerkelijke bezettingen zoals die van Marokko in de Westelijke Sahara of Turkije op Cyprus, is door diezelfde groep namelijk amper tot geen ophef.
quote:

[..]
Nee hoor, er is simpelweg sprake van veel hypocrisie en dus een enorme dubbele standaard.
pi_218160300
quote:

[..]

Bijzonder dat die meetlat zo krom is. Alsof de inwoners van Gaza holbewoners zijn, dat lijkt me toch niet de kern van jouw betoog.
pi_218160840
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als het internationale recht selectief wordt toegepast, zeker. Dan wordt het inderdaad gebruikt om Israël te bedwingen zoals ik al heb aangegeven. Niemand zal namelijk over het internationale recht beginnen als de Palestijnen iets doen.
Niemand? Je doet het nota bene zelf man _O-
quote:
En over het Palestijnse terreur gesproken, dit is door jou in een eerder deel van dit topic als 'terecht' weggezet. Dat betrof waarschijnlijk wel het dieptepunt in dit topic. Vanuit dat oogpunt ben jij niet de aangewezen persoon om over andermans postgedrag te beginnen.
Terreur kun je in vele gevallen prima terecht noemen, zonder de daad an sich goed te keuren. Dat jij te simpel bent om zoiets te begrijpen verklaart meteen waarom je zo simpel bent dat je een kant meent te moeten kiezen en halsstarrig die kant blijft verdedigen, ook al zijn ze geen haar beter dan de andere kant.
What Would Goku Do
pi_218161067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Bijzonder dat die meetlat zo krom is. Alsof de inwoners van Gaza holbewoners zijn, dat lijkt me toch niet de kern van jouw betoog.
Dat niet maar door veel inteelt en een schrijnend gebrek aan zelfreflectie en zelfverheffing maakt dat het gemiddelde IQ van de Palestijnen behoorlijk laag is. Veel lager dan de gemiddelde Israëliër. Kan zijn dat dat IQ verschil tussen 2 naburige landen het grootste is in de wereld.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:39:11 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218161070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
[..]
Terreur kun je in vele gevallen prima terecht noemen, zonder de daad an sich goed te keuren. Dat jij te simpel bent om zoiets te begrijpen verklaart meteen waarom je zo simpel bent dat je een kant meent te moeten kiezen en halsstarrig die kant blijft verdedigen, ook al zijn ze geen haar beter dan de andere kant.
Die XR Einsteins kunnen Palestina nog niet op een kaart aanwijzen man. Thailand wel, want daar gaan ze deze zomer weer naar toe. Uitrusten van al dat wereldredden.

Randstedelijk chique activisme.

En ja, ik zie mensen die de Palestina-vlaggen zwaaien hier inderdaad als Hamas-adepten. Totaal gehersenspoelde radicale zondagsactivisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218161120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die XR Einsteins kunnen Palestina nog niet op een kaart aanwijzen man. Thailand wel, want daar gaan ze deze zomer weer naar toe. Uitrusten van al dat wereldredden.

En ja, ik zie mensen die de Palestina-vlaggen zwaaien hier inderdaad als Hamas-adepten. Totaal gehersenspoelde radicale zondagsactivisten.
Jij begrijpt hun vrij voor de hand liggende systeemkritiek niet en noemt hén daardoor dom? Mijn hemel.
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:44:31 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218161131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:43 schreef viagraap het volgende:

[..]
Jij begrijpt hun vrij voor de hand liggende systeemkritiek niet en noemt hén daardoor dom? Mijn hemel.
'Systeemkritiek'. Mag ik even overgeven?

Wanneer gaat XR de straat op voor vrouwen- en homorechten in dat islamitische Noord-Afrika en Midden-Oosten? Wanneer gaat het snelwegen bezetten om aandacht te vragen voor kindhuwelijken en slavernij in die regio?

Dat gaat het niet, want XR zit gewoon vuistdiep in de salafistische aars. Want ja, kleurtje en niet-christelijk en niet-Westers.

Ik acht de kans dan ook levensgroot dat al die Jan-Willems en Anne-Fleurs binnen nu en vijf jaar bekeerd zijn. Wat kunnen wij domme witte kolonialen toch veel leren van die bij elkaar verzonnen bagger van Mo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:00:20 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218161282
quote:

[..]
[..]
Nee hoor, elk weldenkend mens kan concluderen (het langer spelende conflict in ogenschouw en diens historie genomen) dat Israël uiteraard onze steunt verdient.

Immers, je scharen achter een samenleving zoals de Palestijnse, waar moslimfundamentalisme, antisemitisme, terrorisme en martelaarschap breed omarmd worden en men zelfs een letterlijke geschiedenis kent van collaboratie met nazi-Duitsland, is op alle vlakken ronduit verwerpelijk te noemen.

Het Palestijnse terreur is dan ook niet 'terecht' zoals jij hebt zitten beweren, maar het is verachtelijk en barbaars. Dat jij dit niet meer kunt zien, wat helaas bij jou vanaf het eerste moment al duidelijk was, dan ligt dat probleem bij jezelf en niet bij andere mensen die nog wel een functionerend moreel kompas hebben.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:01:10 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218161288
Woke, waarom dat achterlijk is?

Zie: Queers for Palestine.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218161488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wanneer gaat XR de straat op voor vrouwen- en homorechten in dat islamitische Noord-Afrika en Midden-Oosten? Wanneer gaat het snelwegen bezetten om aandacht te vragen voor kindhuwelijken en slavernij in die regio?

Dat gaat het niet, want XR zit gewoon vuistdiep in de salafistische aars. Want ja, kleurtje en niet-christelijk en niet-Westers.

Ik acht de kans dan ook levensgroot dat al die Jan-Willems en Anne-Fleurs binnen nu en vijf jaar bekeerd zijn. Wat kunnen wij domme witte kolonialen toch veel leren van die bij elkaar verzonnen bagger van Mo.
Wat dacht je van de vele illegale besnijdenissen van meisjes in steden als Amsterdam. Gewoon hier in Nederland. Kan gewoon, gebeurt gewoon.
pi_218161504
In heel Palestina woont geen enkele jood.

Stel je voor dat in Nederland geen enkele moslim zou wonen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:24:26 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218161509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat dacht je van de vele illegale besnijdenissen van meisjes in steden als Amsterdam. Gewoon hier in Nederland. Kan gewoon, gebeurt gewoon.
Islam mag je in dit land niet bekritiseren.

Dan ben je namelijk erger dan Adolf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:26:21 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218161535
Let op mijn woorden.

Die deugneuzerige demonstranten van Pro-Pallie en XR gaan binnenkort gewoon zaken als slavernij, vrouwenbesnijdenis, vrouwenonderdrukking, homohaat en kindhuwelijken framen als 'culturele verrijkingen' waar wij racistische blanke Hollanders nog veel van kunnen leren.

Echt. Geef het tijd, en de universiteiten en media braken het uit, de zegeningen van religieus primitivisme.

Je wil immers geen racist genoemd worden, want dat is het ergste.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:09:31 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162065
quote:
Israëlische minister Katz wil van Gazaanse stad Rafah een gesloten kamp maken

De Gazaanse stad Rafah ligt nu nog in puin, maar als het aan de Israëlische minister Katz van Defensie ligt, verrijst daar binnenkort een afgesloten kamp waar Palestijnen worden gehuisvest. Hij deelde zijn plan gisteravond met Israëlische journalisten. In eerste instantie zouden 600.000 Palestijnen op de plek moeten verblijven, uiteindelijk moet dat worden uitgebreid naar alle Palestijnen in de Gazastrook. En: wie eenmaal het kamp betreedt, mag er niet meer uit.

Het is niet voor het eerst dat er over het verplaatsen of verdrijven van de Gazaanse bevolking wordt gesproken. Afgelopen februari zei de Amerikaanse president Trump dat de Gazanen naar omliggende landen moeten vertrekken. Het verwoeste Gaza zou Trump vervolgens willen transformeren tot "de Rivièra van het Midden-Oosten". Experts van over de hele wereld waarschuwden toen al dat dit neerkomt op etnische zuivering.

'Humanitaire stad'
Katz zelf omschrijft het geplande kamp als een "humanitaire stad" die gebouwd moet worden tijdens het 60-daagse staakt-het-vuren waarover op dit moment wordt onderhandeld. Allereerst is het bestemd voor de Palestijnen die nu in Al-Mawasi verblijven, een gebied dat door Israël is aangewezen als humanitaire zone maar volgens hulporganisaties nog regelmatig wordt aangevallen. Zij moeten verplicht een 'veiligheidscheck' ondergaan om het kamp te mogen betreden. Wie eenmaal binnen is, mag dan niet meer weg.

De minister van Defensie slaat daarmee een andere toon aan dan de Israëlische legerleiding. Die zei afgelopen zondag nog dat het concentreren en verplaatsen van de Gazaanse bevolking geen oorlogsdoel is.

Over wie de dagelijkse leiding in het kamp zou moeten hebben, deed Katz geen uitspraken. Hij suggereerde dat een internationale organisatie de leiding in handen krijgt terwijl Israëlische militairen de grenzen van het kamp bewaken. Ook zei hij niets over wat er gebeurt met Gazanen die weigeren naar het kamp te verhuizen.

Eenzelfde constructie werd eerder opgezet voor het runnen van speciale voedselhulppunten, waarvoor de omstreden Amerikaans-Israëlische organisatie GHF in het leven werd geroepen. Bij die punten werden de afgelopen weken honderden Palestijnen gedood, onder meer doordat Israëlische militairen op Gazanen schoten.
Vrijwillige basis

Katz deed zijn uitspraken op het moment dat premier Netanyahu op bezoek was in het Witte Huis. Ook Netanyahu spreekt al langer van het verplaatsen van Gazanen naar andere landen, maar benadrukt dan dat dit op vrijwillige basis moet gebeuren. Tijdens zijn bezoek herhaalde hij dat. "Als mensen willen blijven, kunnen ze blijven", zei de premier. "Maar als ze willen vertrekken, moeten ze kunnen vertrekken."

Maar volgens Peter Malcontent, onderzoeker internationale betrekkingen aan de Universiteit Utrecht, komt van die vrijwilligheid in de praktijk weinig terecht. "In een kamp waar zo veel Palestijnen in een klein gebied moeten wonen, zullen de omstandigheden slecht zijn. Uiteindelijk worden mensen tot het punt gedreven dat ze uit zichzelf zullen zeggen dat ze weg willen."

Ook de Israëlische mensenrechtenadvocaat Michael Sfard uit felle kritiek op het plan van Katz. Tegen The Guardian omschrijft hij het plan van Katz als een blauwdruk voor misdaden tegen de menselijkheid. "De Palestijnen hebben met zo veel dwingende maatregelen te maken dat een vertrek uit Gaza nooit als legaal kan worden gezien."
Een kamp waar je niet meer uit kan, zo kun je toch niet met burgers van een ander land om gaan?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:11:34 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Een kamp waar je niet meer uit kan, zo kun je toch niet met burgers van een ander land om gaan?
Vrouwen, homo's, kinderen en andersdenkenden zitten in het M.O. en Noord-Afrika al eeuwen in dat soort kampen.

Mentale, maar alsnog een gevangenschap.

Die nadruk op ISRAËL, het grote kwade ISRAËL, blijft hilarisch.

Dat het vooral veilig en deugend is, snap ik dan weer volledig. Hup Hamas enzo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:14:31 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vrouwen, homo's, kinderen en andersdenkenden zitten in het M.O. en Noord-Afrika al eeuwen in dat soort kampen.

Die nadruk op ISRAËL, het grote kwade ISRAËL, blijft hilarisch.
Ok, dus in landen met een primitieve geloofsovertuiging mag je alles maken als Westers land omdat ze ook erbarmelijk omgaan met anderen in hun samenleving?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:15:31 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok, dus in landen met een primitieve geloofsovertuiging mag je alles maken als Westers land omdat ze ook erbarmelijk omgaan met anderen in hun samenleving?
Nee.

Het is alleen wat dommig als je hier als Nederlander overtuigd van het grote intersectionele gelijk met een Pallie-vlag staat te wapperen.

Over pro-LGBTQ loopt te janken, die vreselijke Trump en de PVV, en hoe erg misogynie is, en ondertussen een sjaaltje omdoet en FRIE PALLESTIJN loopt te krijsen.

Staat wat debiel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:18:38 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee.

Het is alleen wat dommig als je hier als Nederlander overtuigd van het grote intersectionele gelijk met een Pallie-vlag staat te wapperen.

Over pro-LGBTQ loopt te janken, die vreselijke Trump en de PVV, en hoe erg misogynie is, en ondertussen een sjaaltje omdoet en FRIE PALLESTIJN loopt te krijsen.

Staat wat debiel.
Maar ik sta helemaal niet met Pallie vlag te wapperen, ik weet niet wat jij mij nou in de schoenen wil schuiven. Beide partijen hebben 10 kg boter op hun kop. Het gaat over mensen in kampen stoppen en nog gaan mensen het goed staan praten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:20:43 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162208
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar ik sta helemaal niet met Pallie vlag te wapperen, ik weet niet wat jij mij nou in de schoenen wil schuiven. Beide partijen hebben 10 kg boter op hun kop. Het gaat over mensen in kampen stoppen en nog gaan mensen het goed staan praten.
Beide kampen krijgen alleen niet dezelfde aandacht.

Het is al anderhalf jaar Pro-Pallie wat de klok staat, zeker in media en academia.

En daar ben ik wel klaar mee.

Goedpraten? Ik ageer al JAREN tegen de onderdrukking van mensen op basis niet van wie, maar WAT ze zijn. En daarom heb ik onderhand genoeg van al die deugkneuzen en hun sjaaltjes en pallie-sjaaltjes die kennelijk geen IDEE hebben wat voor HEL het Midden-Oosten en Noord-Afrika voor miljoenen mensen was en is, al ver voor dit hele conflict.

Maar dat interesseert ze niet, dat vrouwen, homo's en andersdenkenden in die islamitische heilstaten al eeuwen worden onderdrukt, dat aldaar nog gewoon zuivere slavernij en kinduithuwelijk bestaat, dat je daar voor jaren de cel in gaat dan wel je kop verliest als je voor je rechten opkomt of simpelweg je mening geeft.

Dat domme 'progressief-linkse' volk in Nederland, academia en media voorop, is vooral bezig met een narcistische kruistocht tegen het veilige, want niet-islamitische, niet-Westerse en niet-Europese Israël.

Mensenrechten? Dat interesseert pro-Palestina hier geen flikker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218162226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit lijkt geen werkbare oplossing. Het probleem is dat eigenlijk niemand weet hoe het nu verder moet.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:22:32 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beide kampen krijgen alleen niet dezelfde aandacht.

Het is al anderhalf jaar Pro-Pallie wat de klok staat, zeker in media en academia.

En daar ben ik wel klaar mee.
Ach en Pro Pallie mensen zitten weer te janken hoe de media te Pro Israël is en dat er geen aandacht is voor bepaalde zaken.
pi_218162248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh gelukkig dan is het prima. Lets go
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:25:25 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:22 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dit lijkt geen werkbare oplossing. Het probleem is dat eigenlijk niemand weet hoe het nu verder moet.
Er is ook eigenlijk geen oplossing, beide groepen hebben historische roots in het gebied. En beide groepen gaan nergens heen en zullen vechten tot het einde om dat te verdedigen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:25:26 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162278
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh gelukkig dan is het prima. Lets go
Nee...

Maar misschien aardig om even aan te kaarten dat buiten Israël om het leven voor miljoenen mensen in die heerlijke islamitische heilstaten al eeuwen een HEL is.

Mag dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:26:11 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach en Pro Pallie mensen zitten weer te janken hoe de media te Pro Israël is en dat er geen aandacht is voor bepaalde zaken.
De media Pro-Israël?

In welk universum?

Douwe Bob schijnt nu al heiligverklaard te zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:28:30 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162335
Guttegut wat heeft 'progressief' Nederland ineens interesse in mensenrechten in het Midden-Oosten.

Lachwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:30:02 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De media Pro-Israël?

In welk universum?

Douwe Bob schijnt nu al heiligverklaard te zijn.
Carice en anderen winden zich regelmatig op over hoe pro Israël bijvoorbeeld een NOS is.

Er zijn nog verschillende meningen of de MSM te pro Israël of te pro Palestina zou zijn
https://www.villamedia.nl(...)n-gaza-onder-de-loep
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:31:09 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Carice en anderen winden zich regelmatig op over hoe pro Israël bijvoorbeeld een NOS is.

Er zijn nog verschillende meningen of de MSM te pro Israël of te pro Palestina zou zijn
https://www.villamedia.nl(...)n-gaza-onder-de-loep
Juist.

Hoeveel pro-Israël demo's zie je precies?

Hoeveel Israëlische vlaggen zie je?

Hoeveel gekloot op social media dat pro-Israël is heb je precies aangetroffen?

Hoeveel Palestijnse studenten wordt gezegd dat het beter is weg te blijven?

Hoeveel uni's zijn er al door pro-Israël bezet?

Hoeveel stations?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:33:02 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Guttegut wat heeft 'progressief' Nederland ineens interesse in mensenrechten in het Midden-Oosten.

Lachwekkend.
Ok noted, omdat de rest van het MO schijt heeft aan mensenrechten, mag je niks meer zeggen over als Israël iets doet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist.

Hoeveel pro-Israël demo's zie je precies?

Hoeveel Israëlische vlaggen zie je?

Hoeveel gekloot op social media dat pro-Israël is heb je precies aangetroffen?
Joh het hele sociale media staat daar vol mee. Bijvoorbeeld Kakverse Memes heeft het daar vaak over.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:33:32 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok noted, omdat de rest van het MO schijt heeft aan mensenrechten, mag je niks meer zeggen over als Israël iets doet.
[..]
Joh het hele sociale media staat daar vol mee. Bijvoorbeeld Kakverse Memes heeft het daar vaak over.
Dat mag wel, het staat alleen wat selectief en dommig.

En veilig, vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218162416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee...

Maar misschien aardig om even aan te kaarten dat buiten Israël om het leven voor miljoenen mensen in die heerlijke islamitische heilstaten al eeuwen een HEL is.

Mag dat?
Ah man je vergeet de Oeigoeren, of Congo of een ander conflict nu of in de afgelopen dertig jaar. Je hebt boter op je hoofd. Je geeft zelf geen kut om mensenrechten of internationaal recht. Hef jezelf op en recht daarna je rug
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:34:26 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat mag wel, het staat alleen wat selectief en dommig.

En veilig, vooral.
Ik moet dus bij elke post over Israël ook iets zeggen over moslims anders dan ben ik selectief en dommig?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:34:30 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162430
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah man je vergeet de Oeigoeren, of Congo of een ander conflict nu of in de afgelopen dertig jaar en misdaden tegen de menselijkheid. Je hebt boter op je hoofd. Je geeft zelf geen kut om mensenrechten of internationaal recht. Hef jezelf op en recht daarna je rug
Als ik boter op mijn hoofd zou hebben zou ik wel een universiteit bestormen met een Palestina-vlag en sjaaltje, woest slogans roepende, in heel slecht Engels.

Vrom de riffer doe de see, Pallestein wil bee frie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:35:25 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik moet dus bij elke post over Israël ook iets zeggen over moslims anders dan ben ik selectief en dommig?
Nee, het is selectief en dommig om enkel en alleen de ballen te hebben om misstanden in het M.O. aan te kaarten zolang het maar het oh zo veilige, niet-islamitische Israël betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218162456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als ik boter op mijn hoofd zou hebben zou ik wel een universiteit bestormen met een Palestina-vlag en sjaaltje, woest slogans roepende, in heel slecht Engels.
er zijn duizend conflicten en je pikt er elke keer maar ééntje uit. Wat zou ettovanbelgie daarvan en daarover vinden....
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:37:05 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218162464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is selectief en dommig om enkel en alleen de ballen te hebben om misstanden in het M.O. aan te kaarten zolang het maar het oh zo veilige, niet-islamitische Israël betreft.
Oh, daar heb ik wel de ballen voor, heb jij ook de ballen om kritiek te hebben op Israël of voelt dat woke en deugend? Kan Israël niks verkeerd doen want moslims slecht?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:37:35 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162469
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
er zijn duizend conflicten en je pikt er elke keer maar ééntje uit. Wat zou ettovanbelgie daarvan en daarover vinden....
LOL...

IK pik er steeds eentje uit?

Dat narcistisch chronisch demonstrerend volk kan ALLEEN nog maar in Palestina denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:38:09 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh, daar heb ik wel de ballen voor, heb jij ook de ballen om kritiek te hebben op Israël of voelt dat woke en deugend? Kan Israël niks verkeerd doen want moslims slecht?
Heb ik ook.

Croft even op Smotrich, Netanyahu en kolonisten. Of Trump en Gaza. Succes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 21:58:04 #267
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218162730
Ik heb een idee: Paradise-by-Propofol. Wat als Israël nou gewoon even Gaza volgooit met slaapgasgranaten en in alle rust Hamas er simpelweg tussenuit vist? De rest van de Gazanen laten ze dan pakweg 40 maanden tukken. Ondertussen bouwen ze de boel opnieuw op, en daarna is het voor iedereen heerlijk Robijn-fris wakker worden in een eigen bed, en in een eigen huis! Traumateams staan vervolgens klaar om, na het ontbijt (yoghurt met granola en een glaasje jus), aan de slag te gaan met het helpen verwerken van dit alles.

En daarna gewoon weer fris en fruitig het leven tegemoet!

Is dat wat?

Als ze dit nou meteen hadden gedaan, dan hoefde er niet eens iets opnieuw opgebouwd te worden en hadden ze die 70k doden en 140k gewonden ook niet aan de economie hoeven te onttrekken.

Gemiste kans?
pi_218162799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:58 schreef Hallulama het volgende:
Ik heb een idee: Paradise-by-Propofol. Wat als Israël nou gewoon even Gaza volgooit met slaapgasgranaten en in alle rust Hamas er simpelweg tussenuit vist?
Dat hebben de Russen een keer geprobeerd in het Dubrovka Theater tegen Tsjetsjeense terroristen. Was geen succes.
pi_218162881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
LOL...

IK pik er steeds eentje uit?

Dat narcistisch chronisch demonstrerend volk kan ALLEEN nog maar in Palestina denken.
Ik heb geen idee eigenlijk wie je precies bedoelt met dat volk. Ik zie een lange rant wat op nagenoeg elke demonstrant ter wereld slaat.

Ik vraag me af of niet iedereen die dit topic vol post, ongeacht aan 'welke kant hij of zij staat', ook zo'n malloot is waar jij je al maanden zo ongelofelijk over opwind. Iedereen vergeet wel een ander conflict of land, of volk, of gebied, of regering of iets.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:15:20 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162897
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb geen idee eigenlijk wie je precies bedoelt met dat volk. Ik zie een lange rant wat op nagenoeg elke demonstrant ter wereld slaat.

Ik vraag me af of niet iedereen die dit topic vol post, ongeacht aan 'welke kant hij of zij staat', ook zo'n malloot is waar jij je al maanden zo ongelofelijk over opwind
Neuh, enkel de intersectionelen en de salafi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218162900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gut val de mensen weer aan... In plaats van de genocide af te keuren
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:16:37 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gut val de mensen weer aan... In plaats van de genocide af te keuren
Doe ik al, heb ik verder geen vlaggetjes voor nodig. Laat staan dat ik eerst even ga kijken of de slachtoffers ervan wel mijn verontwaardiging verdienen.

Ga je nog marcheren voor de Amazone-indianen?

Vrouwenrechten in Afghanistan?

Homorechten in Saudi-Arabië?

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-07-2025 22:22:53 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218162941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom zou iemand de straat op moeten gaan om jou te overtuigen van de ernst van iets wat je zelf al inziet? Wat loop je te raaskallen?
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:19:59 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218162943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:19 schreef viagraap het volgende:

[..]
Waarom zou iemand de straat op moeten gaan om jou te overtuigen van de ernst van iets wat je zelf al inziet? Wat loop je te raaskallen?
Welke ernst is dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:20:19 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218162947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Je bedoelt vooral dat sommigen niet meer objectief naar deze kwestie kunnen kijken omdat de Palestijnen voor 99% moslim zijn en als 'van kleur' worden gezien. Dat maakt ze semi-heilig of zo. Voor mensen die tegen moslims zijn, ben je in Israël aan het verkeerde adres aangezien 30% van het land moslim is. Duizenden dienen zelfs vrijwillig in het leger.

Een aanzienlijk deel van de Arabische Israëliërs is namelijk juist heel erg dankbaar te leven in een land dat hun talloze vrijheden en mogelijkheden biedt. Die zouden ze in eigenlijk geen enkel ander Arabisch of Islamitisch land kunnen krijgen.

Joden, Druze, Bedoeïenen, Arabieren, ze zitten allemaal bij de IDF. Een 'ongemakkelijke waarheid' voor sommigen die graag doet alsof Israël een 'wit' en 'koloniaal' land is.

pi_218162983
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, elk weldenkend mens kan concluderen (het langer spelende conflict in ogenschouw en diens historie genomen) dat Israël uiteraard onze steunt verdient.

Immers, je scharen achter een samenleving zoals de Palestijnse, waar moslimfundamentalisme, antisemitisme, terrorisme en martelaarschap breed omarmd worden en men zelfs een letterlijke geschiedenis kent van collaboratie met nazi-Duitsland, is op alle vlakken ronduit verwerpelijk te noemen.

Het Palestijnse terreur is dan ook niet 'terecht' zoals jij hebt zitten beweren, maar het is verachtelijk en barbaars. Dat jij dit niet meer kunt zien, wat helaas bij jou vanaf het eerste moment al duidelijk was, dan ligt dat probleem bij jezelf en niet bij andere mensen die nog wel een functionerend moreel kompas hebben.
Mijn moreel kompas is op zijn minst gebaseerd op het daadwerkelijk kunnen lezen en begrijpen van de bronnen over het langer spelende conflict. Jouw morele kompas is ofwel vrij beroerd, ofwel compleet van het padje omdat je niet in staat bent bronnen te beoordelen of zelfs maar te begrijpen wat er staat. Dat is geen aantijging, dat is een geconstateerd feit op basis van letterlijk iedere keer dat je jouw kromme ideeën probeert te ondersteunen met bewijs.

Het is zelfs zo erg, dat je bovenstaand niet zult onderkennen, precies om de redenen die er staan. 'Lekker makkelijk, dit is een cirkelredenering zo' zul je dan zeggen, want of je bedonderd jezelf of je bedonderd dit forum met je desinformatie, of die nou moedwillig is of niet.
What Would Goku Do
pi_218162987
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt vooral dat sommigen niet meer objectief naar deze kwestie kunnen kijken omdat de Palestijnen voor 99% moslim zijn en als 'van kleur' worden gezien. Dat maakt ze semi-heilig of zo. Voor mensen die tegen moslims zijn, ben je in Israël aan het verkeerde adres aangezien 30% van het land moslim is. Duizenden dienen zelfs vrijwillig in het leger.

Een aanzienlijk deel van de Arabische Israëliërs is namelijk juist heel erg dankbaar te leven in een land dat hun talloze vrijheden en mogelijkheden biedt. Die zouden ze in eigenlijk geen enkel ander Arabisch of Islamitisch land kunnen krijgen.

Joden, Druze, Bedoeïenen, Arabieren, ze zitten allemaal bij de IDF. Een 'ongemakkelijke waarheid' voor sommigen die graag doet alsof Israël een 'wit' en 'koloniaal' land is.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar wordt wat afgeneukt in dat IDF, daarom wil iedereen er ook in. (Geen gein)
Vakman pur sang
pi_218162992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke ernst is dat?
De ernst van de pijnlijke zaken die je zelf noemde. Werkelijk waar, je begrijpend lezen lijkt echt iedere dag ondermaatser te worden man. Pijnlijk dit.
What Would Goku Do
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:26:25 #279
485843 crew  Jippie
pi_218163025
quote:

[..]
[..]
Terreur kun je in vele gevallen prima terecht noemen, zonder de daad an sich goed te keuren.
Je maakt jezelf totaal ongeloofwaardig met deze uitspraak of je bent de Nederlandse taal niet goed machtig.

Je kunt terreur als normale burger nooit terecht noemen, wel kun je begrip hebben voor de achterliggende reden. Als je iets niet duidelijk formuleert zul je niet begrepen worden.
pi_218163036
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je maakt jezelf totaal ongeloofwaardig met deze uitspraak of je bent de Nederlandse taal niet goed machtig.

Je kunt terreur als normale burger nooit terecht noemen, wel kun je begrip hebben voor de achterliggende reden. Als je iets niet duidelijk formuleert zul je niet begrepen worden.
Potato, potato.Wat zou jij doen als je halve familie wordt vermoord door degenen die je basisschool ook bombarderen? Ff flink zuchten en door?
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:29:12 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163042
Terreur goedkeuren.

Affijn, mijn punt is helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218163044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doe ik al, heb ik verder geen vlaggetjes voor nodig. Laat staan dat ik eerst even ga kijken of de slachtoffers ervan wel mijn verontwaardiging verdienen.

Ga je nog marcheren voor de Amazone-indianen?

Vrouwenrechten in Afghanistan?

Homorechten in Saudi-Arabië?
Nee genocide in Gaza. Als je het over homo's in SA wil hebben open je daar een topic over.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:30:02 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
Potato, potato.Wat zou jij doen als je halve familie wordt vermoord door degenen die je basisschool ook bombarderen? Ff flink zuchten en door?
Nee dan ga je een dansende meid vastpakken, bespugen, verkrachten, neersteken, gewrichten loskoppelen en vervolgens sleur je d'r in een jeep door de stad.

Logisch.

Frie Pallestein enzo.

Wat een nobele verzetsstrijders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:30:18 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee genocide in Gaza. Als je het over homo's in SA wil hebben open je daar een topic over.
Waar we je nooit zullen zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:32:36 #285
485843 crew  Jippie
pi_218163061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dan zou ik daar naartoe reizen en daar stampij maken in plaats van op een forum ver weg in woede en zelfmedelijden te verzinken. Nooit is terreur de juiste weg om een doel te bereiken.
pi_218163066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar we je nooit zullen zien.
Is het zo belangrijk voor je dat ik daar aanschuif?

Dan doe ik je wel een plezier.
pi_218163067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee dan ga je een dansende meid vastpakken, bespugen, verkrachten, neersteken, gewrichten loskoppelen en vervolgens sleur je d'r in een jeep door de stad.

Logisch.

Frie Pallestein enzo.

Wat een nobele verzetsstrijders.
Of je ontvoert mensen, geeft ze weinig te eten, martelt en verkracht ze systematisch en pikt en passant hun land in. Je doet nu net alsof maar één kant zich beestachtig gedraagt.
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:33:37 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat je zelf een dergelijk topic nooit zult openen zegt mij genoeg.

Maar Palestina... dat zijn broeders en zusters.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:34:41 #289
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218163078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er is ook nog dat dossier necrofilie onder eenden. Ik vind dat ook niet kunnen.
pi_218163079
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan zou ik daar naartoe reizen en daar stampij maken in plaats van op een forum ver weg in woede en zelfmedelijden te verzinken. Nooit is terreur de juiste weg om een doel te bereiken.
Stampij maken hoe? In de hypothetische situatie woon je daar bovendien al. Je vergelijkt het nu met random andere dingen, wat is je punt? Alsof ieder mens altijd de beste weg kiest om een doel te bereiken in zulke omstandigheden. Kijk bijvoorbeeld naar Israël, die nemen ook een twijfelachtige route.
What Would Goku Do
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:35:34 #291
485843 crew  Jippie
pi_218163083
Geveegd, en kappen met dat onderlinge gehakketak.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:35:46 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef viagraap het volgende:

[..]
Stampij maken hoe? In de hypothetische situatie woon je daar bovendien al. Je vergelijkt het nu met random andere dingen, wat is je punt? Alsof ieder mens altijd de beste weg kiest om een doel te bereiken in zulke omstandigheden. Kijk bijvoorbeeld naar Israël, die nemen ook een twijfelachtige route.
Blanke Afrikaners die de boel opblazen...

Begrip?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218163089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 21:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb geen hoge pet op van de pro pallie mensen, maar zelfs dat kan ik me niet voorstellen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218163094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blanke Afrikaners die de boel opblazen...

Begrip?
Mensen die zich in een hoek gedreven voelen, doen rare dingen. Begrip. Totale onbegrip voor de informatie die ze daartoe hebben denken gevonden te hebben om op dat besluit te komen, maar dat kan prima naast elkaar bestaan.
What Would Goku Do
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:37:17 #295
485843 crew  Jippie
pi_218163095
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:34 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat voor voorbeeld gaf je dan, hypothetisch of praktijk? Als het hypothetisch is zou je je eigen kapot moeten schamen om begrip voor terreur te hebben.
pi_218163109
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:37 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat voor voorbeeld gaf je dan, hypothetisch of praktijk? Als het hypothetisch is zou je je eigen kapot moeten schamen om begrip voor terreur te hebben.
Het voorbeeld van het zijn van een Palestijn in Gaza natuurlijk. En waar slaat die laatste zin op? Begrijp je wat het woord betekent :?
What Would Goku Do
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:38:57 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hou dan gewoon een monoloog als je toch zo goed weet wat anderen denken en vinden.
Dat doen je eigen posts al voor me.

En dat is geen unicum.

Dat hele volksstammen hier met Palestina-vlaggen lopen te wapperen is natuurlijk vooral omdat Palestina als islamitisch land wordt gezien. Niet gek ook dat de Hadithshop hier in de stad trots zo'n vaandel in de etalage heeft staan, naast zulke verheffende attributen als niqaabs en burka's.

De vraag is natuurlijk waarom zo'n hobbywinkel die vlag wappert.

Het antwoord weten we allemaal.

Waren Palestijnen niet islamitisch geweest, hadden de straten hier leeggestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218163113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:23 schreef viagraap het volgende:

[..]
De ernst van de pijnlijke zaken die je zelf noemde. Werkelijk waar, je begrijpend lezen lijkt echt iedere dag ondermaatser te worden man. Pijnlijk dit.
Niemand weet iets van die conflicten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 8 juli 2025 @ 22:39:43 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218163119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het voorbeeld van het zijn van een Palestijn in Gaza natuurlijk. En waar slaat die laatste zin op? Begrijp je wat het woord betekent :?
Homoseksueel zijn in Gaza... zijn interessante websites over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218163131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Niemand weet iets van die conflicten.
:?
What Would Goku Do
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:42:47 #301
485843 crew  Jippie
pi_218163134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heb je wel eens aan den lijve of dichtbij in het gezin geweld ondervonden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')