Ja graag. Stop met zeuren over anderen en onderneem zelf eens iets. Ik vind zelf een focus op gebieden waar we enige invloed hebben logischer.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, in grote delen van deze wereld is er zelfs nog real existierende slavernij.
Misschien kunnen we daar iets tegen organiseren?
Zo... hoeveel invloed hebben wij op de VS, precies?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja graag. Stop met zeuren over anderen en onderneem zelf eens iets. Ik vind zelf een focus op gebieden waar we enige invloed hebben logischer.
Je zou inderdaad denken dat iemand die contra mensenrechtenschendingen is, zich ook zeer ernstig stoort aan de wijze waarop Israel tekeer gaat. En daar echt een punt van maakt - in niet mis te verstane woorden afstand van neemt enzovoorts.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja graag. Stop met zeuren over anderen en onderneem zelf eens iets. Ik vind zelf een focus op gebieden waar we enige invloed hebben logischer.
Reeds gedaan, dat wil je gewoon niet lezen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou inderdaad denken dat iemand die contra mensenrechtenschendingen is, zich ook zeer ernstig stoort aan de wijze waarop Israel tekeer gaat. En daar echt een punt van maakt - in niet mis te verstane woorden afstand van neemt enzovoorts.
En niet gaat zitten huilen dat er elders ook mensenrechtenschendingen zijn en de focus op Israël niet eerlijk is. Dan zou die eerder zeggen, inderdaad: laten we beginnen waar we het meest invloed hebben - op onze eigen belangrijkste bondgenoot, waarvan wij zeggen dat die ' een voorbeeld zou moeten zijn voor de rest van het Midden-Oosten'.
Ik stop ook maar met belasting betalen dan. Op de staatsbegroting is dat toch maar een klein beetje. Dus dan kan ik net zo goed niks geven. Moeten anderen maar doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat. Pretenderen dat het kleine Nederland de klimaatcatastrofe gaat tegenhouden zodra het wat, 0.1 graad minder hitte produceert, en dat daarom het hele land in de klimaatfuik geloodst moet worden doet het al jaren enorm goed in bepaalde contreien.
Ik hoop dat je weet dat dit een drogreden is, de klassieke valse analogie?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik stop ook maar met belasting betalen dan. Op de staatsbegroting is dat toch maar een klein beetje. Dus dan kan ik net zo goed niks geven. Moeten anderen maar doen.
Meer invloed dan op een Saoedi Arabië in ieder geval, om maar eens een dwarsstraat te noemen. En dat betekent niet dat je het 'even moet parkeren', maar prima 'even mag prioriteren'. Als een compleet volk verdreven wordt - er ideeën zijn om een gebied etnisch te zuiveren, het gebied eruitziet als een maanlandschap en de dader daarvan een van onze grootste bondgenoten is ... dan nodigt dat wel uit tot even de aandacht daarop focussen..quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo... hoeveel invloed hebben wij op de VS, precies?
Jij denkt dat Trump - of Biden voor hem - wakker ligt van wat Nederland vindt?
En zolang we ergens 'geen invloed' hebben moeten we mensenrechten even parkeren?
Je komt zelf met drogredenen dat we als Nederland maar niets moeten doen aan klimaatbeleid omdat we zo klein zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat dit een drogreden is, de klassieke valse analogie?
Zonder belasting stort het maatschappelijk systeem dat Nederland heet direct ineen.
Daar zal India verder niet van wakker liggen.
Zo maar laten, dan?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meer invloed dan op een Saoedi Arabië in ieder geval, om maar eens een dwarsstraat te noemen. En dat betekent niet dat je het 'even moet parkeren', maar prima 'even mag prioriteren'. Als een compleet volk verdreven wordt - er ideeën zijn om een gebied etnisch te zuiveren, het gebied eruitziet als een maanlandschap en de dader daarvan een van onze grootste bondgenoten is ... dan nodigt dat wel uit tot even de aandacht daarop focussen..
Nee, dat is niet wat ik zeg. Waarom is alles bij jou altijd extreem?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je komt zelf met drogredenen dat we als Nederland maar niets moeten doen aan klimaatbeleid omdat we zo klein zijn.
Dan hoef ik ook geen belasting te betalen met mijn salaris. Dat doet dan ASML maar.
Wanneer ga je zelf eens al die demonstraties organiseren dan? Aangezien je het zelf ook niet doet en enkel bezig bent andermans demonstraties af te vallen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo maar laten, dan?
Wanneer gaan die mensenrechten, woede en verontwaardiging ook daar gelden?
Bondgenootschap is de graadmeter?
En zoals ik al zei: de Pro-Palestina club in Nederland heeft Israël sowieso nooit als bondgenoot gezien, en het gros ervan zal Westerse waarden ook worst wezen, is mijn donkerbruine vermoeden.
Je begint zelf over die 0.1 graad die we invloed hebben om het belachelijk te maken. Dat is gewoon een domme frame van domrechts om niks te hoeven doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg. Waarom is alles bij jou altijd extreem?
Nee, geen sympathie - je lijkt eerder een volstrekt apathische houding te nemen. Daar waar elk weldenkend persoon met afschuw en walging kijkt naar de wijze waarop de Israëliërs tekeer gaan in dat gebied. Dat vind ik gewoon bijzonder voor iemand die meent mensenrechten zo hoog te hebben zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds gedaan, dat wil je gewoon niet lezen.
Maar het staat je vrij een quote te vinden waaruit ook maar enige sympathie blijkt voor Netanyahu, Smotrich of kolonisten.
Eentje.
Het zou je zelfs sieren dat eens te doen i.p.v. steeds weer te proberen iemand in een hoekje te zetten dat wellicht makkelijker past in je wereldbeeld, maar gewoon niet klopt en in feite een leugen is.
Lees nog eens rustig terug wat ik daarover zeg.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer ga je zelf eens al die demonstraties organiseren dan? Aangezien je het zelf ook niet doet en enkel bezig bent andermans demonstraties af te vallen.
Het verschil: ik kijk met afschuw en walging naar elk menselijk leed.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, geen sympathie - je lijkt eerder een volstrekt apathische houding te nemen. Daar waar elk weldenkend persoon met afschuw en walging kijkt naar de wijze waarop de Israëliërs tekeer gaan in dat gebied. Dat vind ik gewoon bijzonder voor iemand die meent mensenrechten zo hoog te hebben zitten.
Wat ik eerder zie is dat je de mensen die daarover wel hun boosheid en walging uiten wegzet als extreem-linkse wappies. Want ze zijn zo selectief en hebben het niet over Iran ofzo. Je zet jezelf daarmee in een hoekje, dat doet niemand anders.
Je donkerbruin vermoeden is irrelevant voor deze hele discussie. En mensenrechtenschendingen in andere landen worden ook continu aan de orde gesteld. Misschien even de site van 'linkse' clubs als Amnesty bezoeken, of Oxfam. Maar ook eens even kijken hoe Europa omgaat met handelsverdragen met landen waar potentieel mensenrechtenschendingen plaatsvinden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo maar laten, dan?
Wanneer gaan die mensenrechten, woede en verontwaardiging ook daar gelden?
Bondgenootschap is de graadmeter?
En zoals ik al zei: de Pro-Palestina club in Nederland heeft Israël sowieso nooit als bondgenoot gezien, en het gros ervan zal Westerse waarden ook worst wezen, is mijn donkerbruine vermoeden.
Wij hebben niet zo veel invloed op Amerika.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo... hoeveel invloed hebben wij op de VS, precies?
Jij denkt dat Trump - of Biden voor hem - wakker ligt van wat Nederland vindt?
En zolang we ergens 'geen invloed' hebben moeten we mensenrechten even parkeren?
Niets meer van vinden dan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wij hebben niet zo veel invloed op Amerika.
Als je zo begaan bent met mensenrechten waarom gebruik je ze alleen als whataboutisme? Wat onderneem jij dan voor mensenrechten in onderbelichte gebieden. Ja behalve ze dus gebruiken voor je argumentjes.
Zoals gesteld, je duwt andere mensen in een hoekje, waardoor jijzelf in de andere hoek terechtkomt. Ik denk niet dat je een slecht mens bent, zeker niet - maar het ontbreekt je soms echt aan nuance. Zo zonde, want je bent volgens mij best intelligent.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het verschil: ik kijk met afschuw en walging naar elk menselijk leed.
En inderdaad kan ik bar weinig met boosheid en walging wanneer die zo overduidelijk tribaal en selectief is. Ik ben niet in een hoekje te zetten, en dat maakt het voor veel mensen heel ingewikkeld.
Dat is (i.i.g. mij) nog niet duidelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:30 schreef Faraday01 het volgende:
Drukke dag gehad. Hoe staat het er voor en gaat er gestemd worden?
Hoorde net rond 23:10quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is (i.i.g. mij) nog niet duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |