abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:50:15 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218115056
Hoe kunnen 94 mensen voor zo'n gedrocht stemmen :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218115059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja eens, maar uiteindelijk zal je dit als vvd (op een manier) wel willen/moeten doordrukken wil je nog enigzins geloofwaardig overkomen. PvdA/GL wilde asiel zelfs controversieel verklaren en dan moet je het zeer waarschijnlijk opnieuw uit onderhandelen.

Dan heb je als VVD echt niks kunnen bereiken op asiel de afgelopen twee kabinetten als het nu weer niet lukt.
Slechte kwaliteit wetgeving legt de basis voor veel (potentiele) ellende schreven ze in Blind voor mens en recht.

Maarja nu hebben ze wel mooi hun wet, VVD voor Goed Bestuur
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:50:53 #128
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218115061
Voor NSC maar goed dat je met zetels niet in de min kan zakken.

Die laten zich na het rechtstaat inlegvel nu afschepen door een minister van justitie die in een briefje toezegt dat het wel mee gaat vallen met het naleven van de wet. :')

Voor welke rechtstaat is NSC nu, die ene die wordt nageleefd of die ene die oogluikend de andere kant op kijkt?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:51:52 #129
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218115065
Overigens maakt de brief aan de Kamer van van Weel wel deelmuit van de overwegingen van de wetgever en zou door een rechter meegenomen kunnen worden. Maar dat weegt waarschijnlijk alsnog stuk minder zwaar dan het amendement.
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:52:30 #130
38496 Perrin
pi_218115068
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Die laten zich na het rechtstaat inlegvel nu afschepen door een minister van justitie die in een briefje toezegt dat het wel mee gaat vallen met het naleven van de wet. :')

Voor welke rechtstaat is NSC nu, die ene die wordt nageleefd of die ene die oogluikend de andere kant op kijkt?
Ja als er uberhaupt nog kiezers waren die overtuigd zijn dat daar ergens nog een sprankje geloofwaardigheid verborgen zat, zijn die daar nu vast ook wel van genezen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:53:20 #131
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218115071
Met het spoedadvies en opnieuw behandelen in de Kamer geven ze Wilders nog even extra munitie voor de verkiezingen. Die kan nu stellen dat hij aantoonbaar kan laten zien dat met deze partijen iets strengers onmogelijk was
pi_218115075
Haha ook nog een motie die niet vastgesteld kan worden, hoofdelijke stemming

Edit: toch niet want voltallig en dus 75-75 en verworpen
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 23:55:17 #133
5428 crew  miss_sly
pi_218115077
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik kijk niet live, maar als het straks door de 2e kamer komt kun je dit toch wel zo spinnen als de VVD heeft het door de kamer geloodst.
En dan moet ie nog naar de EK en daar strandt ie alsnog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218115078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja als er uberhaupt nog kiezers waren die overtuigd zijn dat daar ergens nog een sprankje geloofwaardigheid verborgen zat, zijn die daar nu vast ook wel van genezen.
Yup die kiezers hobbelen allemaal weer braaf terug naar het CDA. Da's persoonlijk ook niet mijn partij, maar ik ben zo blij dat we na oktober hopelijk van het gros van al die nieuwe brokkenpiloten aka kamerleden van BBB, NSC en wat PVV'ers verlost zijn. De gevestigde partijen weten in de meeste gevallen in ieder geval capabele mensen te selecteren over het algemeen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:56:22 #135
38496 Perrin
pi_218115082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup die kiezers hobbelen allemaal weer braaf terug naar het CDA. Da's persoonlijk ook niet mijn partij, maar ik ben zo blij dat we na oktober hopelijk van het gros van al die nieuwe brokkenpiloten aka kamerleden van BBB, NSC en wat PVV'ers verlost zijn. De gevestigde partijen weten in de meeste gevallen in ieder geval capabele mensen te selecteren over het algemeen.
Idd. Al die nieuwe trendy partijen bleken stuk voor stuk ordes van grootte erger dan waar de kiezer van wegvluchtte. Prutsers die niks voor elkaar kregen en geen flauw idee bleken te hebben waar ze mee bezig zijn of wat ze wilden doen om Nederland beter te maken. Nutteloze zetelvulling.
pi_218115084
Hoelang duurt het nu voor zo’n wet in de eerste kamer behandelt wordt? Kunnen we het vanaf nu tot aan de verkiezingen niet meer over asielmigratie hebben?
pi_218115091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:45 schreef -XOR- het volgende:
NSC krijgt even een veeg uit de pan van Ouwehand.
Misschien kan Ouwehand ook even kijken naar haar fractiegenoot die liever bij Keti Koti stond dan haar werk te doen.
pi_218115093
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Echt he. Wat een waardeloze ruggegraatloze kutclub is dat.
Even een post-it met een notitie van de minister toevoegen en alles is ineens akkoord.
Geen woorden voor
A mind with a heart of it's own
pi_218115099
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Misschien kan Ouwehand beter kijken naar haar fractiegenoot die liever bij Keti Koti stond dan haar werk te doen.
Ouwehand is wel kijkgenot als ze weer eens iemand tot op de schoenveters affikt, kan nog steeds genieten van haar tirade richting Yesilgoz een paar weken geleden _O_
  vrijdag 4 juli 2025 @ 00:03:20 #140
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218115100
Bizar dat de CU en het CDA net voor d :') ie discriminerende wet stemmen.
pi_218115102
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Even een post-it met een notitie van de minister toevoegen en alles is ineens akkoord.
Geen woorden voor
Van Vroonhoven die bijna klaarkwam van vreugde voor de NOS-camera dat ze nu gewoon voor kunnen stemmen :')
  vrijdag 4 juli 2025 @ 00:05:10 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218115109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Geen woorden voor
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218115112
AD:
quote:
Het was het slotakkoord van een knotsgekke dag. Donderdagmiddag voerden NSC’ers en SGP’ers lang beraad op de werkkamer van SGP-leider Chris Stoffer voor lang beraad. De partijen zochten naar ‘een uitweg’, zei Stoffer na afloop. In het kamertje zou koortsachtig zijn gebeld met deskundigen en het ministerie.
Ook wel wonderlijk dat de SGP zocht naar een uitweg alsof het hun eigen voorstel was dat op het hakblok lag... stem gewoon tegen als het je niet zint
  Moderator vrijdag 4 juli 2025 @ 00:08:39 #144
375570 crew  Cyan9
pi_218115116
Dit was wel weer de politiek op z'n best.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218115121
Mag ik nu trouwens concluderen dat we een minister hebben die belooft de wet niet uit te gaan voeren? Lijkt me op zijn minst dubieus :')
A mind with a heart of it's own
pi_218115123
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.
Tjaaaa Ik vreesde het wat NSC zou doen. Mooi lullen over rechtstatelijkheid. maar dan....
Het is ook absurd . NSC en SGP stemmen voor een wet die hulp aan illegale immigranten verbiedt, willen dat eigenlijk niet en geloven graag dat deze regering niet die vervolging gaat uitvoeren. Slappe hap.
pi_218115128
Nu komt de hete aardappel op het bord van de CDA, in september, net voor de verkiezingen. Veel succes ermee.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 00:15:32 #148
38496 Perrin
pi_218115133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Nu komt de hete aardappel op het bord van de CDA, in september, net voor de verkiezingen. Veel succes ermee.
Haagse spelletjes.
pi_218115134
Als de 1e kamer deze wet wegstemt....... wat een mislukte coalitie met de PVV is het toch geweest.
Veel tijd, veel geld.... veel gepruts
pi_218115136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')