abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218120378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:21 schreef freak1 het volgende:
we gaan nu commaneuken dat zie je zelf ook he...
Nee hoor, jij nam de term "non-conformiteit" in de mond. Prima, maar dan ook de wettelijke bepalingen daarvan volgen. Anders ga je nat.

Dat betekent: het eerste jaar nadat het nieuwe dak is opgeleverd, ligt de bewijs last bij de dakdekker. Het moment van aankoop van het huis door TS is daarbij helemaal niet relevant.

quote:
het dak was recent vervangen bij aankoop huis (3 maanden voor aankoop huis geloof ik)
10 maanden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218121075
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap niet wat je moeilijk doet, je weet waar het zit.
Gewoon de kantstrook opnieuw laten doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:04 schreef freak1 het volgende:
of heel lief tegen de orginele dakdekker doen en het hem laten repareren en samen kijke of er enige coulance kan komen
Ik heb de OP nog eens gelezen, volgens mij heeft TS dat al laten doen (en is er nu een geschil over de rekening):
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:38 schreef Anton91 het volgende:
Het aangaan van discussie (waarom ik naar rechtsbijstand ging ipv hem betalen)
@TS: correct me if I'm wrong
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218121298
De andere partij is hier gekomen voor het opstellen van een rapport en herstel offerte, maar dit is nog niet uitgevoerd of in opdracht.

Het proberen te regelen met die dakdekker dat heb ik in het begin ook zeker geprobeerd. Maar dit ontaarde al snel in een gesprek van is niet mijn probleem, ik heb geen zaken met jou gedaan en als je het wel mijn probleem maakt dan lossen we het wel anders op.

Als hij had gezegd van ik kan wel een keer langskomen om te kijken wat het probleem is en dan zien we verder dan hadden we een heel andere discussie gehad.
pi_218121348
Dan snap ik deze niet:
quote:
waarom ik naar rechtsbijstand ging ipv hem betalen
Betalen voor wát dan wel?
.
pi_218121361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:59 schreef r_one het volgende:
Dan snap ik deze niet:
[..]
Betalen voor wát dan wel?
Voor het repareren van een lekkage.
pi_218121453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Voor het repareren van een lekkage.
Zou je ietsjepietsje duidelijker kunnen zijn? Heeft hij het nou wel of niet gerepareerd, is het probleem nu wel of niet daarmee verholpen?

Want in #63 lees ik dat er NIET gerepareerd is:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:50 schreef Anton91 het volgende:
herstel offerte, maar dit is nog niet uitgevoerd of in opdracht

[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 04-07-2025 18:24:49 ]
.
pi_218121480
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Zou je ietsjepietsje duidelijker kunnen zijn? Heeft hij het nou wel of niet gerepareerd, is het probleem nu wel of niet daarmee verholpen?
De dakdekker is na ongeveer 5 maanden voor het eerst langs gekomen, daar zou hij naar de lekkage kijken (volgens mij had hij telefonisch aangegeven het te komen repareren maar is hij daarop terug gekomen).

Dat was uiteindelijk alleen een discussie met allerlei verwijten die ik naar mij toe kreeg, maar daar gaf hij aan dat als ik hem in februari had gebeld met het feit dat ik een lekkage heb, hij dat tegen betaling had kunnen repareren.

Edit:
Het is ook niet gerepareerd, 30 juni 2025 is de dakdekker langs geweest die het dak vernieuwd heeft, 1 juli 2025 is een andere partij geweest voor het maken van een herstel offerte + zij zouden nog met een inspectie rapport komen.
pi_218121505
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]
De dakdekker is na ongeveer 5 maanden voor het eerst langs gekomen, daar zou hij naar de lekkage kijken (volgens mij had hij telefonisch aangegeven het te komen repareren maar is hij daarop terug gekomen).

Dat was uiteindelijk alleen een discussie met allerlei verwijten die ik naar mij toe kreeg, maar daar gaf hij aan dat als ik hem in februari had gebeld met het feit dat ik een lekkage heb, hij dat tegen betaling had kunnen repareren.

Edit:
Het is ook niet gerepareerd, 30 juni 2025 is de dakdekker langs geweest die het dak vernieuwd heeft, 1 juli 2025 is een andere partij geweest voor het maken van een herstel offerte + zij zouden nog met een inspectie rapport komen.
Dus er is niet gerepareerd.
Dus er is geen betaalplicht voor een reparatie.
Dus "i,p,v, hem betalen" slaat nergens op.
.
pi_218121545
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus er is niet gerepareerd.
Dus er is geen betaalplicht voor een reparatie.
Dus "i,p,v, hem betalen" slaat nergens op.
Er is ook geen betaalplicht, maar ik herhaal het op de manier waarop hij dat tegen mij zei.

Als ik het een beetje samen moet vatten zou ik zeggen dat hij een nieuwe betaalde opdracht wil voor het repararen van een dak en het feit dat dit dak door hem vernieuwd is doet er niet toe. Ten eerste omdat er volgens hem geen enkele garantie op zit en ten tweede omdat ik een andere partij ben dan degene die het dak heeft laten vervangen/opdracht heeft gegeven.
pi_218121579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Er is ook geen betaalplicht, maar ik herhaal het op de manier waarop hij dat tegen mij zei.

Als ik het een beetje samen moet vatten zou ik zeggen dat hij een nieuwe betaalde opdracht wil voor het repararen van een dak en het feit dat dit dak door hem vernieuwd is doet er niet toe. Ten eerste omdat er volgens hem geen enkele garantie op zit en ten tweede omdat ik een andere partij ben dan degene die het dak heeft laten vervangen/opdracht heeft gegeven.
Maar hij kwam op 30-06 dus naar aanleiding van jouw melding bij de rbv en was daar gepikeerd over? Want de rbv was toen al wel bij hem bekend en onderwerp van gesprek, las ik.
.
pi_218121685
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar hij kwam op 30-06 dus naar aanleiding van jouw melding bij de rbv en was daar gepikeerd over? Want de rbv was toen al wel bij hem bekend en onderwerp van gesprek, las ik.
Bericht van PicoBello BV richting rbv op 27 mei:
quote:
Goedemiddag

Hierbij laat ik weten, dat ik bereid ben – zonder dat ik enige aansprakelijkheid erken – om naar het dak te kijken en de mogelijke lekkage te onderzoeken. De heer kan daarvoor contact opnemen voor het maken van een afspraak.
Vervolgens heb ik geprobeerd te bellen en hebben we een telefoongesprek gehad van 23 minuten waarbij hij er met gestrekt been in ging.

Het gesprek begon met: Oohh jij bent die arme stakker zonder geld die wil dat ik zijn dak gratis kom repareren.

Vervolgens nog allemaal verwijten naar m'n hoofd gekregen inclusief subtiele bedreigingen etc. Hij begon pas wat af te zwakken toen ik vertelde dat ik het gesprek opnam. Het was net een stier die een rode lap voor z'n ogen had en het was onmogelijk om een constructief gesprek te hebben.

Uiteindelijk hadden we afgesproken dat hij 27 juni tussen 10-11u zou komen en toen ik om 12u belde klonk hij verbaasd en leek niet te weten wie ik was. Vervolgens belde hij terug dat zijn collega met de bus ergens op de vluchtstrook/naast de snelweg stond maar hij wist alleen te vertellen dat hij niet wist waar die stond.

EDIT:
Uiteindelijk is de afspraak dus opnieuw ingepland en die was 1 juli.

[ Bericht 6% gewijzigd door Anton91 op 04-07-2025 19:09:21 ]
pi_218121870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:54 schreef Anton91 het volgende:
Hij begon pas wat af te zwakken toen ik vertelde dat ik het gesprek opnam.
Anton oh Anton....

Wat ben je allemaal aan het doen man?

Het gesprek opnemen...... Men vangt vliegen met stroop, niet met azijn. Dus doe gewoon eens normaal tegen deze mensen. Dan willen ze misschien echt iets voor je doen.

Al met al is dit een heel raar topic geworden door 1 of andere wonderlijke sociale botsing en miscommunicatie. Probeer dat te repareren anders gaan ze nooit meer wat voor je doen....

En als ik het goed begrijp dan was jij niet eens de opdrachtgever en was het niet jouw huis ten tijde van de vervanging. Dat wetende vind ik dat je wel een hele grote broek aantrekt en je behoorlijk onfatsoenlijk opstelt t.o.v. de mensen die er iets aan zouden kunnen doen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218122157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Anton oh Anton....

Wat ben je allemaal aan het doen man?

Het gesprek opnemen...... Men vangt vliegen met stroop, niet met azijn. Dus doe gewoon eens normaal tegen deze mensen. Dan willen ze misschien echt iets voor je doen.

Al met al is dit een heel raar topic geworden door 1 of andere wonderlijke sociale botsing en miscommunicatie. Probeer dat te repareren anders gaan ze nooit meer wat voor je doen....

En als ik het goed begrijp dan was jij niet eens de opdrachtgever en was het niet jouw huis ten tijde van de vervanging. Dat wetende vind ik dat je wel een hele grote broek aantrekt en je behoorlijk onfatsoenlijk opstelt t.o.v. de mensen die er iets aan zouden kunnen doen. :)
Jij en anderen mogen natuurlijk jullie visie op mij ventileren en denken dat ik hier het probleem ben. Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er in ieder geval twee lekkages door dat bedrijf ontstaan en de derde lekkage is nu punt van discussie. Er zijn twee daken gerenoveerd voor ¤3500 per stuk, in drie uurtjes tijd. Ik kan je vertellen dat mijn buren net zo in de wedstrijd staan en ook naar rechtsbijstand zijn gegaan.

Het enige verschil tussen de buren en mij is dat zij die ¤3500 wel van hun rekening naar dat bedrijf overgeboekt hebben en dat dat de reden is dat die dakdekker uiteindelijk iets op hun dak heeft uitgevoerd onder het mom van garantie/goodwill.

Linksom of rechtsom gaat dat dak natuurlijk gerepareerd worden, maar de herstel offerte die ik heb gehad is iets van ¤1500, maar jij denkt dus dat ik mij blijkbaar gewoon dankbaar moet opstellen richting bedrijven die werkzaamheden hier hebben uitgevoerd en vervolgens geen enkele verantwoording nemen en mij bedreigen?
pi_218122190
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:56 schreef Anton91 het volgende:
Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er in ieder geval twee lekkages door dat bedrijf ontstaan en de derde lekkage is nu punt van discussie.
Ja mogelijk moet ik e.e.a. nog eens goed doorlezen maar m.i. is / was dat hier helemaal niet aan de orde.
Het wordt zeg maar niet echt duidelijk door een feitelijk verhaal met een tijdlijn.

Edit: dit gedaan en mijn indruk klopt. Het is een zeer wazig verhaal en volgens mij slaat #39 de spijker op de kop.

Waar ik op reageerde staat volgens mij nergens en zijn "nieuwe" "feiten".

Je zou kunnen proberen om er een chronologisch verhaal van te maken met feitelijkheden zonder irrelevante zijsprongen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bart2002 op 04-07-2025 20:04:51 ]
pi_218122463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Er zijn twee daken gerenoveerd voor ¤3500 per stuk, in drie uurtjes tijd.
Wat is dit? Jaloezie? Wat een vreemde reactie.
Kan helemaal niet zo snel met de trim erbij, of ze kwamen met heel veel mensen.
En je woonde er niet eens.
Vakman pur sang
pi_218122592
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
Waar ik op reageerde staat volgens mij nergens en zijn "nieuwe" "feiten".
Neem anders gewoon even de tijd en lees het nog een keer, want tussen post #1 en post #39 (waar jij naar refereerde) kun je dat lezen.

Als je een chronologische tijdslijn wil van alle gebeurtenissen zou je ook post #30 nog eens kunnen lezen.

De initiele vraag daar ga ik geen antwoord meer op krijgen verwacht ik en mede daardoor had ik al gezegd dat ik zou wachten tot diegene van rechtsbijstand terug is van verlof.
pi_218122648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is dit? Jaloezie? Wat een vreemde reactie.
Kan helemaal niet zo snel met de trim erbij, of ze kwamen met heel veel mensen.
En je woonde er niet eens.
Weer lekker op de man.

Maar hier de bron vermelding: Buurman
pi_218122672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 20:21 schreef Anton91 het volgende:
Als je een chronologische tijdslijn wil van alle gebeurtenissen zou je ook post #30 nog eens kunnen lezen.
Ja sorry Maestro maar daar staat werkelijk niks,

Ik zou zeggen slaap er een nachtje over en probeer het chrono(logisch) samen te vatten.
pi_218123297
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En dat klopt waarschijnlijk gewoon zo, veel bedrijven zeker met lange garanties hebben gewoon in hun voorwaarden staan dat garantie niet overdraagbaar is bij verkoop. En daarnaast lekt het op een plek waar hij niets heeft gedaan, of hij dat wel of niet had moeten doen weet jij niet want jij bent niet bij de gesprekken geweest en hebt geen offerte.

Als je het dak gerepareerd wil hebben moet je gewoon betalen, of je dat nu aan de oude dakdekker doet die jij niet vertrouwt of aan een nieuwe die geen garantie geeft maar vast zijn best zal doen het goed te doen moet jij dan zelf weten. Of je moet het zoals gezegd zelf doen, een plek waar het nooit op regent kun je voor een heel deel zelf echt wel doen met materiaal uit de bouwmarkt. Een loodslab vervangen kan ook iedereen wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218124421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 18:54 schreef Anton91 het volgende:
Het gesprek begon met: Oohh jij bent die arme stakker zonder geld die wil dat ik zijn dak gratis kom repareren.
Wat een mafklapper 8)7

Ik had het gesprek acuut afgebroken en hem vriendelijk verzocht mij terug te bellen zodra hij weer normaal kon doen. Goedemiddag.

Maar dat terzijde.
.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 22:55:13 #81
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218124562
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat een mafklapper 8)7

Ik had het gesprek acuut afgebroken en hem vriendelijk verzocht mij terug te bellen zodra hij weer normaal kon doen. Goedemiddag.

Maar dat terzijde.
Die techniek zal niet zo goed werken in dit soort situaties lijkt me :9

Ts wil iets hebben van hem, niet andersom.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218124584
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:55 schreef embedguy het volgende:

[..]
Die techniek zal niet zo goed werken in dit soort situaties lijkt me :9

Ts wil iets hebben van hem, niet andersom.
't Is geen gunst wat TS van 'm verwacht hè.

En dan nog, zonder een beetje normaal communiceren bereik je al helemáál niks. Je hoeft je echt niet te laten schofferen met scheldwoorden en -partijen, hoe sterk de meningen ook verdeeld zijn.
.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 23:05:15 #83
436847 embedguy
pi_218124640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:57 schreef r_one het volgende:

[..]
't Is geen gunst wat TS van 'm verwacht hè.

Wél in de ogen van die man natuurlijk. Die man zou echt nooit gaan terugbellen hoor. Die lacht er om, om er vervolgens een dag later nog een keer om te lachen samen met zijn vrouw en weer een dag later tijdens een pot bier met zijn maten.

Persoonlijk geef ik hem geen ongelijk. Het zou wel iets komisch hebben :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is happening now.
pi_218124654
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat een mafklapper 8)7

Maar dat terzijde.
“Oh jij bent die arme stakker.” Heeft de ondernemer ook nooit gezegd, dat is wat TS er in zijn hoofd van maakt. Door hetgeen wat de dakdekker zei, en een eigen draai daar aan.
Vakman pur sang
pi_218124672
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:05 schreef embedguy het volgende:

[..]
Wél in de ogen van die man natuurlijk. Die man zou echt nooit gaan terugbellen hoor. Die lacht er om, om er vervolgens een dag later nog een keer om te lachen samen met zijn vrouw en weer een dag later tijdens een pot bier met zijn maten.
Prima, Kan de jurist verder met de volgende stap.
.
pi_218124689
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
“Oh jij bent die arme stakker.” Heeft de ondernemer ook nooit gezegd, dat is wat TS er in zijn hoofd van maakt. Door hetgeen wat de dakdekker zei, en een eigen draai daar aan.
Volgens mij heeft TS het zelfs opgenomen maar als jij het zegt (en niet zo'n beetje stellig ook), zal je het idd wel beter weten dan TS.
.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 23:14:13 #87
436847 embedguy
pi_218124703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Prima, Kan de jurist verder met de volgende stap.
Ja kan. Óf je slikt je reactie in en probeert er samen met die man eruit te komen. Dat kan natuurlijk ook.

Al snap ik wel dat die dakdekker minder handige reacties uitlokt en het lastig is om dat te weerstaan.
Life is happening now.
pi_218124731
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:14 schreef embedguy het volgende:
Óf je slikt je reactie in en probeert er samen met die man eruit te komen. Dat kan natuurlijk ook.
Blijf even realistisch, oké?
De bereidheid "er samen uit te komen" was er helemaal niet. En is er ook nooit geweest. En zal ook nooit komen.
.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 23:19:37 #89
436847 embedguy
pi_218124737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Volgens mij heeft TS het zelfs opgenomen maar als jij het zegt (en niet zo'n beetje stellig ook), zal je het idd wel beter weten dan TS.
Fyi die zin van ts was dus één van die dingen die niet letterlijk genomen moeten worden.

Althans, daar ga ik helemaal vanuit :P anders is het wel heel bijzonder, haha.
Life is happening now.
pi_218124744
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:19 schreef embedguy het volgende:

[..]
Fyi die zin van ts was dus één van die dingen die niet letterlijk genomen moeten worden.
Wat brengt jou tot die aanname?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')