quote:
Op vrijdag 4 juli 2025 19:56 schreef Anton91 het volgende:[..]
Jij en anderen mogen natuurlijk jullie visie op mij ventileren en denken dat ik hier het probleem ben. Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er in ieder geval twee lekkages door dat bedrijf ontstaan en de derde lekkage is nu punt van discussie. Er zijn twee daken gerenoveerd voor ¤3500 per stuk, in drie uurtjes tijd. Ik kan je vertellen dat mijn buren net zo in de wedstrijd staan en ook naar rechtsbijstand zijn gegaan.
Het enige verschil tussen de buren en mij is dat zij die ¤3500 wel van hun rekening naar dat bedrijf overgeboekt hebben en dat dat de reden is dat die dakdekker uiteindelijk iets op hun dak heeft uitgevoerd onder het mom van garantie/goodwill.
Linksom of rechtsom gaat dat dak natuurlijk gerepareerd worden, maar de herstel offerte die ik heb gehad is iets van ¤1500, maar jij denkt dus dat ik mij blijkbaar gewoon dankbaar moet opstellen richting bedrijven die werkzaamheden hier hebben uitgevoerd en vervolgens geen enkele verantwoording nemen en mij bedreigen?
okay, ik probeer het nog 1 keer;
met alle respect, maar al die randzaken enzaken die jij irrelevant vind en vond, doen heel erg ter zake. er komt ook steeds meer en meer bovendrijven. zie o.a. de reactie van
@r_one hieronder... het hangt echt van vaagheid aan elkaar... ik doe iig mijn best om je te helpen, ik speel niks op de man en hoop dat je ook serieus blijft reageren.
wat ik ontzettend proef in je reacties is dat je die dakdekker zo ongeveer het licht in zijn ogen niet gunt. reacties van dat hij even in 3 uurtjes 3500 verdiende zijn zeker niet nodig en dragen niets bij. blijkbaar was dat een prima prijs want daar is akkoord voor gegeven destijds. een waarde oordeel over hoe iemand zijn geld verdiend in welk tijdsbestek is dus ook echt niet nodig.
ik ga dus nogmaals proberen een en ander uit te pluizen, zie hieronder
quote:
Op vrijdag 4 juli 2025 17:14 schreef r_one het volgende:[..]
[..]
Ik heb de OP nog eens gelezen, volgens mij heeft TS dat al laten doen (en is er nu een geschil over de rekening):
[..]
@:TS: correct me if I'm wrong
er komt weer vanalles bovendrijven in latere posts, dus hier een nieuwe poging;
allereerst, omdat TS daar over blijft beginnen, mbt de initieele vraag die ik ondertussen een beetje begrijp;
had er bij vervangen dakbedekking ook meteen de randstroken en de bitumen over de randstroken en evt. de loodslabben gedaan moeten worden?antwoord : alleen als dat wordt afgesproken. dat staat in je offerte en is besproken tijdens aannemen opdracht. als je geen offerte hebt en niet bij de afspraken aanwezig was is daar geen zinnig woord over te zeggen.
dan veel belangrijker;
mbt garanties
er is een verwachte levensduur van een product (wel of niet in combinatie met een dienst). die garanties zitten op een product en in dit geval de woning, niet op de verkoper van de woning.
er mag dan zoveel verkocht en aangekocht worden, dat doet voor de garantie niets af.
zie bijv ook dit topic op tweakers
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2243260 (laatste reactie heeft ook de linkjes) of een praktijkvoorbeeld bij Radar
https://radar.avrotros.nl(...)orige-eigenaar-33567 .
echter, en daarom ben ik vrij zeker dat je bakzeil gaat halen;
-we kennen nog altijd de algemene voorwaarden niet. hij kan overal adverteren met die 10 jaar garantie, jij hebt 0 bewijs dat hij 10 jaar garantie op de dakbedekking heeft gegeven. hij kan alles op zijn website zetten, maar dat is geen overeenkomst. de overeenkomst (Getekende offerte bijv.) geeft aan wat er wel of niet bij zit. klip en klaar. en in zijn algemene voorwaarden mag hij best zetten dat die garantie niet overdraagbaar is. standaard moet hij overigens 2 jaar geven en volgens mij val je daar nog in.
-jij bent geen dak expert. toch heb je al vastgesteld dat de schade voortvloeit uit zijn dakrenovatie. je zegt echter ook dat de oude bitumen lekt. ik kan mij geen enkele reden bedenken waarom dat onder zijn garantie zou moeten vallen. tenzij het stuk lekt wat hij heeft aangelegd heeft hij niets te schaften met de nieuwe lekkage en je hebt ook nog steeds niet uitgelegd waarom hij daarvoor verantwoordelijk is. omdat jij geen enkele weet hebt van gemaakte afspraken heb je geen idee wat er besproken is. als ik een lekke band laat maken bij een fietsenmaker is hij niet ineens verantwordelijk voor een krom stuur.
-je hebt het ineens over dit is de 3e lekkage. daar had je het nog niet eerder over? dat lees ik ook in geen enkele eerdere post?
verder blijven er maar nieuwe dingen voorbijkomen, ik snap er echt geen hol meer van.
samenvattend zou mijn conclusie zijn
-het lekt in een gedeelte wat de dakdekker niet heeft aangepakt en is dus ook niet zijn probleem
-ook al zou de garantie niet overdraagbaar zijn (Weten we niet) dan nog is dit binnen 2 jaar na aanleg en mocht het stuk wat hij wel heeft aangepakt lekken, moet hij daar gewoon garantie op leveren.