Yep! Een zeer vergelijkbaar takenpakket. De nieuwe presidentiële garde voor alle vuile klusjes.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doet me denken aan een bepaalde Duitse paramilitaire organisatie die 100 jaar geleden werd opgericht. Maar dan maak ik een Godwin natuurlijk.
Ze speelde een rol en daar prikken mensen snel doorheen. Was ze meer vanuit haar eigen kracht gegaan dan was ze veel beter overgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goh ik ben het eens een keer met je eens. Jammer dat ze niet gekozen werd omdat ze zo 'onsympathiek' overkwam. Dat heb je al snel bij sterke vrouwen.
Je moet idealisme niet verwarren met de realiteit. De realiteit is dat mensen als het gaat om macht helemaal niet vergevensgezind zijn. Pretenderen alsof dat wel zo is is verschrikkelijk naïef en dodelijk voor een politicus.quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gast, ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij volwassen bent. Dit is toch werkelijk niet hoe de wereld in elkaar zou moeten steken? Grow the fuck up.
Je ziet wel wat er van komt die dodelijke empathie en goedgelovigheid. In west Europa hebben we nu te maken met dagelijkse steekpartijen, vervreemding en terreurdreiging omdat empathie plaats heeft gemaakt voor gezond verstand.quote:Op donderdag 3 juli 2025 04:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit is mijns inziens extreem enge praat.
Als mensen met dit soort ideeën de landen (gaan) besturen dan komt daar weinig goeds van.
Bekijk deze YouTube-video
Totale aantal massaschietpartijen in de VS verbreekt nu al record van 2022quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet wel wat er van komt die dodelijke empathie en goedgelovigheid. In west Europa hebben we nu te maken met dagelijkse steekpartijen, vervreemding en terreurdreiging omdat empathie plaats heeft gemaakt voor gezond verstand.
Is de samenleving er de afgelopen 20 jaar er beter op geworden met het waanidee dat we allen dezelfde waarden delen?
Het gaat in de VS niet veel beter. Die beweging weg van empathie is al een tijdje bezig daar tenslotte.quote:Daarmee staat het dodental in de Verenigde Staten als gevolg van massaschietpartijen met ten minste vier doden in 2023 nu op 197 in totaal. In dat cijfer zijn de schutters die daarna ook zichzelf om het leven brachten niet meegerekend. Ook dit dodental was sinds 2006 nog nooit in één jaar zo hoog. En 2023 duurt bovendien nog een paar weken. Tevens raakten 91 mensen gewond bij de 38 massaschietpartijen dit jaar.
De meesten hier delen inderdaad niet dezelfde waarden als extreem-rechts. Jij kennelijk wel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet wel wat er van komt die dodelijke empathie en goedgelovigheid. In west Europa hebben we nu te maken met dagelijkse steekpartijen, vervreemding en terreurdreiging omdat empathie plaats heeft gemaakt voor gezond verstand.
Is de samenleving er de afgelopen 20 jaar er beter op geworden met het waanidee dat we allen dezelfde waarden delen?
Wat jij tentoonspreidt, is nu juist ideologie. Het heeft niets met politiek te maken, stop met het veinzen van fatsoen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je moet idealisme niet verwarren met de realiteit. De realiteit is dat mensen als het gaat om macht helemaal niet vergevensgezind zijn. Pretenderen alsof dat wel zo is is verschrikkelijk naïef en dodelijk voor een politicus.
Ik denk dat het reuze meevalt anders had je er wel eentje gepost.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier zijn zoveel vernietigende antwoorden op te geven....
En die school shooters dan? Ik denk dat je op deze manier best kunt aantonen dat het probleem vaak in mannen zit, die zijn nogal oververtegenwoordigd in de gevangenis. Maar daar doe je vast niet aan, want het moet en zal over 'buitenlanders' gaan. Niet willen dat iemand ineens geen rechten meer heeft, omdat een of andere droplul dat vindt, staat absoluut niet gelijk aan 'dodelijke empathie'. Eigenlijk beschuldig jij mensen hier van bepaalde dingen, waar je voor een rechter vast een toontje lager gaat zingen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook heel presidentieel om zo te reagerenquote:Op donderdag 3 juli 2025 04:53 schreef Kijkertje het volgende:
Jamie Raskin Introduces New Preamble For 'Big Ugly Bill' Slamming Trump And Republicans:
Bekijk deze YouTube-video
Donald Trump:
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lszpcu24sp2p
[ afbeelding ]
Wie is hier mentaal sterker?
Moeilijk, moeilijk![]()
Er is niets extreem rechts aan beleid waar de samenleving beter van word. Tenzij je vind dat met de enorme migratiestromen van de afgelopen 20 jaar de landen er beter van zijn geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De meesten hier delen inderdaad niet dezelfde waarden als extreem-rechts. Jij kennelijk wel.
Geweld is er altijd al geweest.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar een ideologie met concentratiekampen en geen rechten, ja dat is historisch gezien niet dodelijk...quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is niets extreem rechts aan beleid waar de samenleving beter van word. Tenzij je vind dat met de enorme migratiestromen van de afgelopen 20 jaar de landen er beter van zijn geworden.
Er is echt niemand die dat anno 2025 met droge ogen durft te beweren.
Tenzij je geniet van dagelijkse steekpartijen, vrouwen die s’avonds de deur niet meer uit durven te gaan en om de zoveel tijd een terroristische aanslag en in sommige landen zoals het VK etnische conflicten.
Als je dat een verrijking vind dan voel je je waarschijnlijk meer thuis in het midden oosten.
Schoolshooters zijn inderdaad een probleem, dat de meeste misdaden door mannen worden gepleegd is een gegeven waar we weinig aan kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En die school shooters dan? Ik denk dat je op deze manier best kunt aantonen dat het probleem vaak in mannen zit, die zijn nogal oververtegenwoordigd in de gevangenis. Maar daar doe je vast niet aan, want het moet en zal over 'buitenlanders' gaan. Niet willen dat iemand ineens geen rechten meer heeft, omdat een of andere droplul dat vindt, staat absoluut niet gelijk aan 'dodelijke empathie'. Eigenlijk beschuldig jij mensen hier van bepaalde dingen, waar je voor een rechter vast een toontje lager gaat zingen.
De VS ís een migratieland sinds 1492. Met je "afgelopen 20 jaar".quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is niets extreem rechts aan beleid waar de samenleving beter van word. Tenzij je vind dat met de enorme migratiestromen van de afgelopen 20 jaar de landen er beter van zijn geworden.
Er is echt niemand die dat anno 2025 met droge ogen durft te beweren.
Tenzij je geniet van dagelijkse steekpartijen, vrouwen die s’avonds de deur niet meer uit durven te gaan en om de zoveel tijd een terroristische aanslag en in sommige landen zoals het VK etnische conflicten.
Als je dat een verrijking vind dan voel je je waarschijnlijk meer thuis in het midden oosten.
Hahaha, jij leeft echt nog in de oertijd, he? 'Een man zonder begeleiding is een ongeleid projectiel', wat een ontzettende BS.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Schoolshooters zijn inderdaad een probleem, dat de meeste misdaden door mannen worden gepleegd is een gegeven waar we weinig aan kunnen doen.
Mannen zijn nu eenmaal gewelddadiger dan vrouwen, het zit in onze natuur. Het is juist aan de samenleving om die impulsen te beteugelen door mannen een doel te geven.
Een man zonder begeleiding en zonder een doel is een ongeleid projectiel helaas.
Maar goed dat is een heel ander probleem dan de dodelijke empathie waar ik het over had.
Nogmaals is de samenleving er beter op geworden de afgelopen 20 jaar?
Kunnen homos nu veilig hand in hand over straat in Amsterdam? Hoe zit het met de openbare zwembaden? Zijn die veiliger geworden met de ongebreidelde immigratie naar west Europa?
Kun je daar eerlijk antwoord op geven zonder whataboutisms?
Ik heb het over het algemeen en dodelijke empathie. Ik gaf als voorbeeld west Europa aan om te illustreren hoe dodelijke empathie een samenleving aantoonbaar slechter maakt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS ís een migratieland sinds 1492. Met je "afgelopen 20 jaar".
Daarbij is er historisch ook behoorlijke aversie geweest tegen golven vanuit b.v. Duitsland, Ierland en Italië.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
25 jaar geleden kon dat nog. Ik zag het regelmatig toen in mijn uitstapjes naar Amsterdam.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha, jij leeft echt nog in de oertijd, he? 'Een man zonder begeleiding is een ongeleid projectiel', wat een ontzettende BS.
Noem jij eens een periode in Nederland waar je ongestoord als homo's hand in hand kon lopen... Weer die mannen die zich niet kunnen inhouden...
Toch spijtig dat de indianen nooit een geschreven geschiedenis met geloof erbij verzonnen hebben. Anders zou daar een mooie 2 Staten oplossing gemaakt kunnen worden waarbij de indianen deze blanke bezetters steeds minder land gunnen..quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bedoel je met 'dodelijke empathie' de complete destructie van de inheemse Amerikaanse bevolking, de holocaust, of Gaza? Of gaat het om de wens 65 miljoen latinos ter dood te veroordelen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen en dodelijke empathie. Ik gaf als voorbeeld west Europa aan om te illustreren hoe dodelijke empathie een samenleving aantoonbaar slechter maakt.
Misschien helpt het om eerst even te lezen voordat je reageert.
Allemaal BS, ik vind dat jij bijvoorbeeld ook niet bijdraagt aan het welzijn van de samenleving. Je doet de stelling dat de samenleving er niet beter op geworden is de afgelopen 20 jaar. Zonder enige vorm van onderzoek of wat dan ook, leg jij meteen verbanden met 'buitenlanders', terwijl zulke dingen moeilijk meetbaar zijn en daarnaast geef je zomaar allerlei mensen de schuld ervan, terwijl je compleet blind bent voor de geschiedenis, waar je in de meeste periodes verschrikkelijk veel geweld had.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen en dodelijke empathie. Ik gaf als voorbeeld west Europa aan om te illustreren hoe dodelijke empathie een samenleving aantoonbaar slechter maakt.
Misschien helpt het om eerst even te lezen voordat je reageert.
'Moeten ze maar geen overtreding begaan'quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
Zie dat Alligator Treblinka al last heeft van overstromingen. Is in combinatie met de hitte en de straks grote hoeveelheden mensen een garantie voor de aller gezondste omstandigheden.
Hoho, zoals je weet is er maar één etnische groep in het westen die van het westen aanspraak mag maken op een eigen land omdat ze daar 2k jaar geleden ook al woonden. De andere groepen mogen vooral hun mond houden en moeten blij zijn met een aftands reservaatje hier of daar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch spijtig dat de indianen nooit een geschreven geschiedenis met geloof erbij verzonnen hebben. Anders zou daar een mooie 2 Staten oplossing gemaakt kunnen worden waarbij de indianen deze blanke bezetters steeds minder land gunnen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |