https://www.nu.nl/konings(...)defensie-werken.htmlquote:Prinses Amalia gaat rechten studeren en bij Defensie werken
Prinses Amalia start in het nieuwe collegejaar met de bachelor Nederlands Recht aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is ze toegelaten tot het Defensity College, het werkstudentprogramma van Defensie dat studenten opleidt tot militair reservist.
De prinses van Oranje heeft haar bachelor Politics, Psychology, Law and Economics (PPLE) aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) inmiddels bijna afgerond. Vanaf september volgt ze de bachelor Nederlands Recht op dezelfde universiteit.
Naast haar studie is de 21-jarige Amalia toegelaten tot het opleidingsprogramma Defensity College. Dat combineert ze de komende twee jaar met haar studie.
Vanwege de breuk in haar arm die ze recent opliep kan de prinses nog niet aan alle fysieke onderdelen van het defensieprogramma meedoen. Ze begint ermee zodra haar herstel dat toelaat.
Absoluut niet!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:19 schreef maily het volgende:
Maxima had beter de outfits tussen de onderste en bovenste gebeurtenis kunnen wisselen
Dat had an sich met het gezin wel een mooi plaatje opgeleverd maar tegelijk had ze weggevallen bij de achtergrond.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:19 schreef maily het volgende:
Maxima had beter de outfits tussen de onderste en bovenste gebeurtenis kunnen wisselen
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Teslynd het volgende:
Amalia is bijna onherkenbaar veranderd op deze eerste afbeelding.
Ariane is het meeste zichzelf gebleven, wat ook kon omdat ze minder in de schijnwerpers stond.
Alexia staat daar te graag in en lijkt al snel ouwelijk te worden. De dochter van prinses Christina zag er op haar 18e al uit alsof ze in de dertig was.
Het is in elk geval een leuke gezinsfoto.
Jaren geleden waren er ook een paar leuke van prinses Beatrix met de kleinkinderen, op de brug van kasteeltje Drakenstein. .
Huh? Hoezo lijkt Alexia al snel ouwelijk? Ik vind haar jurk wel wat suffig, maar zijzelf lijkt toch niet snel ouwelijk omdat ze, volgens jou, graag in de spotlight staat? Ik snap dat verband ook helemaal niet. Hoe heeft het één invloed op het ander?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Teslynd het volgende:
Ariane is het meeste zichzelf gebleven, wat ook kon omdat ze minder in de schijnwerpers stond.
Alexia staat daar te graag in en lijkt al snel ouwelijk te worden. De dochter van prinses Christina zag er op haar 18e al uit alsof ze in de dertig was.
Jaren geleden waren er ook een paar leuke van prinses Beatrix met de kleinkinderen, op de brug van kasteeltje Drakenstein. .
Alexia leek als puber inderdaad nogal graag in de schijnwerpers te staan. Maar vooral het laatste jaar geeft ze me niet echt die indruk meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Teslynd het volgende:
Hier klopt iets niet ......quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Teslynd het volgende:
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:08 schreef maily het volgende:
[..]
Alexia? De dochter van prinses Christina?
T is warm hequote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:08 schreef maily het volgende:
[..]
Alexia? De dochter van prinses Christina?
Misschien is ze wel fan hemquote:Op woensdag 2 juli 2025 06:55 schreef vencodark het volgende:
Beetje die dude van Eurovision 2023.
Bekijk deze YouTube-video
Käärijä-Godquote:Op woensdag 2 juli 2025 06:55 schreef vencodark het volgende:
Beetje die dude van Eurovision 2023.
Leuk,quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:41 schreef Tourniquet het volgende:
Het volledige persgesprek:
Ben er ook geen fan van, maar wellicht heeft het te maken met haar geopereerde bovenarm? Nu nog een overduidelijk litteken dat ze niet zichtbaar wil en/of dat ook pijn doet als er de hele tijd een strakke mouw langs schuurt?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:46 schreef Soury het volgende:
Wat een gruwelijk lelijk groen ding. Doet me denken aan Seinfeld
Vocal fryquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Leuk,. Ik blijf het zo grappig en opvallend vinden dat Alexia haar stem zo afwijkt van alle andere vrouwen in het directe gezin. Beetje standaard ‘schor’. Zoiets.
En leuk om te zien dat Ariane zo nerveus was,. Geeft toch altijd zo’n ‘ook gewoon normale mensen’-gevoel. Het doet me ook terugdenken aan die eerste paar momenten van Alexia, toen aan het water in het wit (meen ik). Die keek toen ook zo zoekend rond en wat stamelend,
. Logisch natuurlijk.
Vind ik eigenlijk niet. Ze is een beetje afgevallen, meer is het niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:48 schreef Teslynd het volgende:
We zijn haar meer gewend met haar haren los.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:35 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Ze is een beetje afgevallen, meer is het niet.
Nooit van gehoord, maar ik vind Alexias stem niet zo bijzonder dat het van een tijdelijke trend lijkt te komen. Zulke stemmen ken ik al minstens 15 jaar. Het is zo’n typisch studentikoos ‘geluid’. Sommige studenten klinken standaard zo; alsof ze altijd een feestje hebben gehad,quote:
Heeft het monotone niet gewoon (deels) te maken met het feit dat ze er helemaal niet wil zijn,quote:
Het is een “bekakte” aangeleerde interessant voordoend stemgeluid.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:48 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar ik vind Alexias stem niet zo bijzonder dat het van een tijdelijke trend lijkt te komen. Zulke stemmen ken ik al minstens 15 jaar. Het is zo’n typisch studentikoos ‘geluid’. Sommige studenten klinken standaard zo; alsof ze altijd een feestje hebben gehad,.
Ja dat zou heel goed kunnen, dat klopt ook helemaal met de houding die ze tijdens dat soort momenten heeft, alsof ze er weinig zin in heeft.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Heeft het monotone niet gewoon (deels) te maken met het feit dat ze er helemaal niet wil zijn,? En met ‘er’ doel ik niet alleen op dit persmoment, maar letterlijk elk persmoment en/of Koninklijke activiteit,
Dus gewoon wat verveeld en flauw zonder enthousiasme in haar stem?
Alexiaquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:41 schreef Tourniquet het volgende:
Ik ken dit stemgeluid echt al jaren en je gaat mij niet vertellen dat al die meiden met zo’n stem dit allemaal zichzelf aangeleerd hebben,quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een “bekakte” aangeleerde interessant voordoend stemgeluid.
Toelichting: … Vocal fry is ook een spreekstijl die in bepaalde kringen populair is, zoals bij jonge vrouwen. …en
… Sommige taalkundigen geloven dat stemproblemen ontstaan doordat vrouwen in een lager register proberen een gevoel van autoriteit uit te stralen .…
Synoniem van stem fractuur 😂
Ze had toen ook na Prinsjesdag (meen ik) ook dat ze in die koets zat, en te liplezen viel dat ze zoiets zei als ‘blij dat het erop zit’ of iets dergelijks,quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja dat zou heel goed kunnen, dat klopt ook helemaal met de houding die ze tijdens dat soort momenten heeft, alsof ze er weinig zin in heeft.
Die ga ik even kijkenquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ze had toen ook na Prinsjesdag (meen ik) ook dat ze in die koets zat, en te liplezen viel dat ze zoiets zei als ‘blij dat het erop zit’ of iets dergelijks,.
Edit: even opgezocht: “blij dat het voorbij is”.
https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)de-koets-prinsjesdag
Ik hoorde dit al over Paris Hilton. Hoeveel jaar geleden is dat wel niet. Niet echt een trend, meer een gegeven bijna.quote:
Is het meer dan alleen stemgeluid? Want Paris heeft zelf toch gewoon best een lage stem.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik hoorde dit al over Paris Hilton. Hoeveel jaar geleden is dat wel niet. Niet echt een trend, meer een gegeven bijna.
Kopieergedrag !?quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ken dit stemgeluid echt al jaren en je gaat mij niet vertellen dat al die meiden met zo’n stem dit allemaal zichzelf aangeleerd hebben,.
Tja…de toelichting was op ‘vocal fry’…verder is het een prima meid, die haar weg gaat vinden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:03 schreef vencodark het volgende:
Gezeik over haar chagrijnige hoofd, gezeik over haar gewicht, gezeik over haar stem.![]()
Alexia, de prinses die het nooit goed zal doen.
SPOILER: Ter vergelijkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Surrounded by losers, misfits and boozers”
ik vind het vooral met een soort licht kreuntje in je stem praten de hele tijd. De hoogte / laagte nooit zo opgelet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is het meer dan alleen stemgeluid? Want Paris heeft zelf toch gewoon best een lage stem.
En terecht,quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:25 schreef Deisyy het volgende:
Ze kijkt ook alsof ze het helemaal niet leuk vindt, tijdens prinsjesdag, maar ook tijdens de fotoshoot van afgelopen week.
Lijkt me anders best leuk zo'n ritje in die karrrr.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En terecht,. Is toch ook geen zak aan?
Geloof er nog steeds niets van,quote:
Ik zeik helemaal niet over haar stem of ‘chagrijnige hoofd’ of haar gewicht. Als je terugleest zul je zien dat ik het juist voor haar opneem steeds.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:03 schreef vencodark het volgende:
Gezeik over haar chagrijnige hoofd, gezeik over haar gewicht, gezeik over haar stem.![]()
Alexia, de prinses die het nooit goed zal doen.
Niet jij, de andere negatieve opmerkingen in deze topicreeks .quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeik helemaal niet over haar stem of ‘chagrijnige hoofd’ of haar gewicht. Als je terugleest zul je zien dat ik het juist voor haar opneem steeds.
Ik vind haar de leukste prinses.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef KinKiJan het volgende:
Zie het probleem eigenlijk ook niet. Dat meisje heeft er niet om gevraagd, zie liever af en toe een logische blijk van desinteresse dan een constant gemaakte neplach om 'het volk te behagen'.
Om nog even in te haken op 'vocal fry'. Onderstaand filmpje laat perfect zien wat daarmee bedoeld wordt, en al snap ik dat het lage stemgeluid daaraan doet denken, ik hoor toch ook echt meer een studentikoos, bekakt geluid dan het vreselijk irritante 'vocal fry'.Dit dus.SPOILER: Ter vergelijkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:43 schreef KinKiJan het volgende:
Zie het probleem eigenlijk ook niet. Dat meisje heeft er niet om gevraagd, zie liever af en toe een logische blijk van desinteresse dan een constant gemaakte neplach om 'het volk te behagen'.
Om nog even in te haken op 'vocal fry'. Onderstaand filmpje laat perfect zien wat daarmee bedoeld wordt, en al snap ik dat het lage stemgeluid daaraan doet denken, ik hoor toch ook echt meer een studentikoos, bekakt geluid dan het vreselijk irritante 'vocal fry'.Ja heb je gelijk inSPOILER: Ter vergelijkingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Als ze in de Den Haag Zuidwest was opgegroeid had ze 100% niet deze wijze van spreken/inzet stem gehad iigquote:Op donderdag 3 juli 2025 08:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Geloof er nog steeds niets van,. Het zou ook direct betekenen dat meiden niet zo’n stem van zichzelf kunnen hebben.
Die 3 meiden zijn alledrie in Wassenaar/Bezuidenhout opgegroeid, maar het gaat om de stem/spraak van één van de drie?quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ze in de Den Haag Zuidwest was opgegroeid had ze 100% niet deze wijze van spreken/inzet stem gehad iig
Ik ken het uit het studentenleven van nachten doorhalen, zuipen en roken, die meiden klinken allemaal zo, ik in die tijd ookquote:Op woensdag 2 juli 2025 19:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ken dit stemgeluid echt al jaren en je gaat mij niet vertellen dat al die meiden met zo’n stem dit allemaal zichzelf aangeleerd hebben,.
Zo lief hoe trots Amalia naar Ariane kijkt als zij aan het woord isquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:41 schreef Tourniquet het volgende:
In een of ander interview waarin ze aangaf wat ze na de middelbare school van plan was, klonk ze ook al zo.quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ken het uit het studentenleven van nachten doorhalen, zuipen en roken, die meiden klinken allemaal zo, ik in die tijd ook.
Geen idee of je het over mijn reacties hebt, maar ik zeg hier gewoon wat ik zie, zonder daar mijn mening over te geven, maar die heb ik wel. Als Alexia het inderdaad zo erg vindt om bij dat soort dagen aanwezig te zijn hoop ik voor haar dat zij wat meer naar de achtergrond mag verdwijnen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet jij, de andere negatieve opmerkingen in deze topicreeks .
De Argentijnse huismeester, als in: de huismeester van haar huis in Argentinië.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:38 schreef maily het volgende:
Huismeester van Koningin Maxima vermist; familie vreest misdrijf; geen kans dat we hem nog levend vinden
Helaas premium-artikel.
Ik zoek nog even verder ....
Kan het gewoon lezen ..........quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:38 schreef maily het volgende:
Huismeester van Koningin Maxima vermist; familie vreest misdrijf; geen kans dat we hem nog levend vinden
Helaas premium-artikel.
Ik zoek nog even verder ....
Neequote:
Ik linkte naar de T.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee
Ook geen premium dit
https://www.nu.nl/konings(...)hileense-jungle.html
Dat artikel i. De Telegraaf is geen premium, ik kan het gewoon lezen en heb geen abo.quote:
Dat weet ik,quote:
Oke.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat artikel i. De Telegraaf is geen premium, ik kan het gewoon lezen en heb geen abo.
Je kunt per (een of andere) tijdseenheid een aantal artikelen lezen zonder premium iddquote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:05 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.
Ik niet.
Waarschijnlijk weer wel als ik mijn koekjesgeschiedenis heb gewist.
Dat stond in dat artikel in de T dat hierover als eerste gepost was, die was geloof ik ook nooit meer gevonden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:13 schreef Molo het volgende:
Ergens in een ander artikel stond dat de vader van die huismeester ook al eerder vermist was geraakt in hetzelfde gebied
Wanneer, stond er niet bij, vaag verhaal gezien de leeftijd van deze meneer...
https://www.instagram.com(...)MzRlODBiNWFlZA%3D%3Dquote:Prinses Ariane heeft op zondag haar Internationaal Baccalaureaat diploma behaald aan het United World College Adriatic. Dat maakt de Rijksvoorlichtingsdienst bekend.
De prinses heeft de eerste vier jaar van haar middelbareschooltijd doorgebracht in Den Haag en vervolgde haar opleiding in de zomer van 2023 in het Italiaanse Triëst.
"De vlag kan uit op Paleis Huis ten Bosch!" staat bij een filmpje op het Instagramaccount van de koninklijke familie. Daar is te zien dat de prinses de Nederlandse vlag en haar schooltas omhoog hijst.
Ariane heeft nog niet bekendgemaakt welke studie ze gaat volgen nu ze is geslaagd.
Lijkt me niet een heel erg formeel kiekje. Alexia komt net uit bed gerold zo te zien. Verder lijkt het mij een interessante studie die Amalia heeft gedaan en nog gaat doen, en zeker relevant.quote:Op maandag 14 juli 2025 20:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Diploma-uitreiking Amalia, ook al heeft ze door haar arm haar diploma nog niet.
[ afbeelding ]
wat lijkt Amalia hier ineens ontzettend slank!!!!!quote:Op maandag 14 juli 2025 20:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
De matcha princess 🍵quote:Op maandag 14 juli 2025 22:00 schreef Eightyone het volgende:
Een stil "ik wil deze shit niet"-protest op links.
Deze foto laat volgens mij precies de persoonlijkheden van alledrie de prinsessen zien.quote:Op maandag 14 juli 2025 20:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is geen premium-artikel:quote:Op maandag 14 juli 2025 22:57 schreef maily het volgende:
Die broek van Ariane is wel heul lang trouwens .....
en er is iets met het telefoonhoesje van Alexia
Telefoonhoesje prinses Alexia trekt de aandacht; matcha princess
helaas premium-artikel
Wat een non nieuwsquote:Op maandag 14 juli 2025 22:57 schreef maily het volgende:
Die broek van Ariane is wel heul lang trouwens .....
en er is iets met het telefoonhoesje van Alexia
Telefoonhoesje prinses Alexia trekt de aandacht; matcha princess
helaas premium-artikel
Die staat volgens mij altijd goed op de foto. Een blije, oprechte lach. Heel spontaan.quote:
Jazeker! En dat ze een keer niet in zo'n wijde soepjurk op de foto staat doet haar ook erg goed.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:50 schreef Pisces29 het volgende:
Amalia ziet er voor mij even niet uit als een toekomstige prinses, maar een gewone jonge blije meid. Leuk.
En allen totaal buiten bereik van jouquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |