Je kan met verhuur wel de schade beperken, ik denk niet Rasmussen op een topsalaris zit trouwens, maar dat zal bij Pirlo vd Boomen wel anders liggen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Betwijfel of voor deze matige spelers interesse gaat komen.
Een Sparta of een NEC ofzo wil vast Rasmussen hebben, maar die gaan niet kunnen betalen.
Akpom raak je wel kwijt evenals Sosa. Forbs zullen ze voor de juiste prijs ook wel een gok mee willen nemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Betwijfel of voor deze matige spelers interesse gaat komen.
Een Sparta of een NEC ofzo wil vast Rasmussen hebben, maar die gaan niet kunnen betalen.
Eind augustus op blote voeten van Volendam teruglopen naar Amsterdam na een smadelijke nederlaagquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:49 schreef PowerLoungen het volgende:
Kroes en Sjon hebben geleerd van de grootmeester Co Adriaanse.
Kleedkamer 2GENOT
Het gaat om vele miljoenen, weinig kinderachtigs aan. Nee lekker niks doen en dan volgend seizoen voor 15-20 miljoen salaris uitgeven aan niksnutten.quote:
Waarom zou Chuba Akpom deze behandeling exact verdienen? Puur om een salarisstrookje?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat om vele miljoenen, weinig kinderachtigs aan. Nee lekker niks doen en dan volgend seizoen voor 15-20 miljoen salaris uitgeven aan niksnutten.
Ze hebben natuurlijk wel gewoon een arbeidsovereenkomst, dus de vraag is of dit eigenlijk zomaar kan als die jongens zich verder niet hebben misdragen oid.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat om vele miljoenen, weinig kinderachtigs aan. Nee lekker niks doen en dan volgend seizoen voor 20 miljoen salaris uitgeven aan niksnutten.
Die zal wel geheime documenten van Kroes en Heitinga in handen hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En dan Wijndal wel een kans geven.
Tja.
Die verdient volgend seizoen dan ook geen 3-5 miljoen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En dan Wijndal wel een kans geven.
Tja.
Lekker naar paaseieren (Tadic) zoeken die er niet zijn . Brabbie met deurloopjes van 10 km naar de kantine .quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Eind augustus op blote voeten van Volendam teruglopen naar Amsterdam na een smadelijke nederlaag.
Zit er wel dicht tegenaan in tegenstelling tot Rasmussen lolquote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die verdient volgend seizoen dan ook geen 3-5 miljoen.
Akpom heeft het ook best verdienstelijk gedaan als je nagaat dat ie veel als invaller gebruikt is. Geen basisspeler, maar best bruikbaar.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waarom zou Chuba Akpom deze behandeling exact verdienen? Puur om een salarisstrookje?
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waarom zou Chuba Akpom deze behandeling exact verdienen? Puur om een salarisstrookje?
Wie verdient deze behandeling wel dan? Dit is gewoon ronduit pesten van het ergste soort.quote:
Ik zie ook echt niet in dat Akpom, Sosa en Forbs niet van waarde kunnen zijn in de Eredivisie.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Eens, maar het moet ook allemaal wel waar zijn, het is wel Mike die het nieuws brengt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft nu weer alle ingangen terug met Kroes en Sjon . Zie je ook in de belachelijk positieve manier van schrijven over die 2 .quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, maar het moet ook allemaal wel waar zijn, het is wel Mike die het nieuws brengt.
Dat geloof ik wel en dat die jongens gezegd is dat ze niet meer welkom bij de selectie zijn ook wel, want je wil gewoon verder.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:24 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft nu weer alle ingangen terug met Kroes en Sjon . Zie je ook in de belachelijk positieve manier van schrijven over die 2 .
Voor spelers die je aan wil trekken kan het anders een goede reden zijn om never nooit naar zo'n onbeschofte kutclub te gaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gezien de salarissen die sommige daarvan dreigen te gaan verdienen volgend seizoen lijkt me dit soort maximale druk een prima middel.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor spelers die je aan wil trekken kan het anders een goede reden zijn om never nooit naar zo'n onbeschofte kutclub te gaan.
Via Whatsapp is ronduit verderfelijk maar als je ze recht geeft op training kan niemand er wat van zeggen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel en dat die jongens gezegd is dat ze niet meer welkom bij de selectie zijn ook wel, want je wil gewoon verder.
De manier waarop heb ik wel m'n twijfels over want ik neem aan dat hun zaakwaarnemers al geruime tijd geleden zijn ingelicht.
Dat kan je dan ook normaal zeggen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh?
Ik vind het gewoon een hele domme zet.
Daarom geloof ik het ook niet zo, het zijn uiteraard bijna allemaal moeilijk verkoopbare spelers, dan geef je de zaakwaarnemers zoveel tijd als mogelijk om ze ergens anders te slijten.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Via Whatsapp is ronduit verderfelijk maar als je ze recht geeft op training kan niemand er wat van zeggen.
dat laatste zal me niks verbazen idd. Laat men maar met bewijzen komen, tot die tijd een onzinverhaal natuurlijkquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom geloof ik het ook niet zo, het zijn uiteraard bijna allemaal moeilijk verkoopbare spelers, dan geef je de zaakwaarnemers zoveel tijd als mogelijk om ze ergens anders te slijten.
Dus dat ze niet welkom zijn bij het eerste zullen ze al een tijdje weten, misschien was dat appje even een herinnering daar aan.
Het gaat natuurlijk niet om duidelijkheid. Het gaat om de manier waarop en het pesterige karakter.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom, het is profvoetbal, duidelijkheid lijkt me het beste voor iedereen.
Ik verneem inmiddels dat het WhatsApp gedeelte onzin is, ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, maar het moet ook allemaal wel waar zijn, het is wel Mike die het nieuws brengt.
Nietszeggende cijfers.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:23 schreef tong80 het volgende:
Ajax jeugd.................
https://www.msn.com/nl-nl(...)ore-neer/ar-AA1HARU4
21-1
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om duidelijkheid. Het gaat om de manier waarop en het pesterige karakter.
Het zou mij niet verbazen als iemand nu verzoekt bij de rechtbank om het contract te ontbinden, dat ze daar gelijk in krijgen en dus zonder transfersom weg kunnen lopen.
Ik kan je garanderen dat Ajax nog geld wil vangen voor deze heren.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]ik denk niet dat ze dat bij Ajax erg zouden vinden, ze zijn al blij als ze van de loonlijst af zijn.
Natuurlijk, maar als dat niet lukt zijn ze blij als ze van de loonlijst af zijn, maar we wachten de rechtzaken af.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat Ajax nog geld wil vangen voor deze heren.
ja is het alweer ontkracht?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]ik denk niet dat ze dat bij Ajax erg zouden vinden, ze zijn al blij als ze van de loonlijst af zijn.
Maar het was dus fakenews die whatsappjes, wat ik al vermoedde.
Ik kreeg van iemand door: het is eerst in een gesprek medegedeeld. Een persoonlijk gesprek met Kroes. Al weken bekend. En deze week is er telefonisch contact geweest om het verder toe te lichten. Dat schijnt door twee zaakwaarnemers bevestigd te zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zie post #39, ik vertrouw @:Alaphilippe_ wel in deze.
Klinkt ook een stuk logischer toch, maar goed, dat was niet sensationeel genoeg voor Mike.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik kreeg van iemand door: het is eerst in een gesprek medegedeeld. En deze week is er telefonisch contact geweest om het verder toe te lichten. Dat schijnt door twee zaakwaarnemers bevestigd te zijn.
Maar de inhoud klopte wel?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik kreeg van iemand door: het is eerst in een gesprek medegedeeld. Een persoonlijk gesprek met Kroes. Al weken bekend. En deze week is er telefonisch contact geweest om het verder toe te lichten. Dat schijnt door twee zaakwaarnemers bevestigd te zijn.
Heel logisch: "Je mag weg hoor. En we lichten over een paar weken nog toe waarom".quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klinkt ook een stuk logischer toch, maar goed, dat was niet sensationeel genoeg voor Mike.
Dit kan echt niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:06 schreef Caland het volgende:
Door plaatsing voor de Champions League krijgen de Mislintat-aankopen een salarisverhoging van vijftig procent.
MislintatGOD
Geen wonder dat non-voetballer Branco zich vorige maand heeft laten opereren.
Och, klein bedrag op die tientallen miljoenen waarvan Ajax zich verzekerd heeft.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:06 schreef Caland het volgende:
Door plaatsing voor de Champions League krijgen de Mislintat-aankopen een salarisverhoging van vijftig procent.
MislintatGOD
Branco van den Boomengardequote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om duidelijkheid. Het gaat om de manier waarop en het pesterige karakter.
Het zou mij niet verbazen als iemand nu verzoekt bij de rechtbank om het contract te ontbinden, dat ze daar gelijk in krijgen en dus zonder transfersom weg kunnen lopen.
Maakt die bullshit van parkeerplaats afnemen tot erger alsnog niet beter.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klinkt ook een stuk logischer toch, maar goed, dat was niet sensationeel genoeg voor Mike.
Voor hem is het ook wel interessant omdat hij op een hoog salaris zit, Sutalo ook, maar die speelt dus dat is wat anders.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:06 schreef Caland het volgende:
MislintatGOD
Was 30% ofzo. En opzich was dat idee van Mislintat op zich zo gek nog niet om de salarissen te koppelen aan op welk Europees toneel Ajax acteert. Past ook in de visie Cruijff (lager basissalaris, hogere prestatiebonus)quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:06 schreef Caland het volgende:
MislintatGOD
Je bedoelt werknemers die je zelf met volle verstand onder contract hebt genomen? Dat je duidelijk maakt aan een speler dat er geen plaats meer is in de hoofdmacht lijkt me duidelijk, maar dan zou je er alles aan moeten doen om samen tot een oplossing te komen, spelers vernederen lijkt me geen handige oplossing.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat om vele miljoenen, weinig kinderachtigs aan. Nee lekker niks doen en dan volgend seizoen voor 15-20 miljoen salaris uitgeven aan niksnutten.
Het is die spelers in april al meegedeeld, dus niet echt een verrassing, je moet gewoon verder, het wordt pas vervelend als je ze niet zou betalen.quote:Op zondag 29 juni 2025 04:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoelt werknemers die je zelf met volle verstand onder contract hebt genomen? Dat je duidelijk maakt aan een speler dat er geen plaats meer is in de hoofdmacht lijkt me duidelijk, maar dan zou je er alles aan moeten doen om samen tot een oplossing te komen, spelers vernederen lijkt me geen handige oplossing.
Maar als je al beslist hebt dat je ze niet gaat gebruiken, geeft het toch alleen maar ruis, ik begrijp de ophef niet zo.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:26 schreef peaceman het volgende:
Als het allemaal waar is, is het een schandalige manier van omgaan met mensen. Zij kunnen er niets aan doen dat Misnilat ze voor vaak teveel geld ophaalde en de contracten die afgesloten zijn.
Daarbij vind ik het vooraf buitensluiten van mensen nogal wat.
Je kunt op voorhand verwachten dat je ze ws niet gaat gebruiken, maar dat is geen zekerheid. Je kunt van mening veranderen bij een speler door hoe iemand traint, zich opstelt binnen de club.
Dit verdient bepaald niet de schoonheidsprijs en zal de verkoopwaarde van deze spelers ook bepaald niet hoger maken. Dus de verkoopprijzen die Kroes & co in hun hoofd hebben, is bij voorbaat al niet reëel, want geen club gaat dat betalen.
Wat hebben Gorter, Hlynsson en Rasmussen misdaan dat ze niet eens mee mogen meetrainen. Voor zover wij weten hebben die zich altijd prima opgesteld. Niets geeist ofzo.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar als je al beslist hebt dat je ze niet gaat gebruiken, geeft het toch alleen maar ruis, ik begrijp de ophef niet zo.
Want je moet wat misdaan hebben om dat te rechtvaardigen? Je moet het vanuit het andere perspectief bekijken en dat is vanuit de selectie waar je mee wil werken, logisch dat die voorrang hebben op alle faciliteiten die er zijn en dat je geen stoorzenders wil hebben in de voorbereiding.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat hebben Gorter, Hlynsson en Rasmussen misdaan dat ze niet eens mee mogen meetrainen. Voor zover wij weten hebben die zich altijd prima opgesteld. Niets geeist ofzo.
Ik vind het heel raar.
Dat je ze niet goed genoeg vindt als club staat daar los van.
En jij denkt dat ze nu voor deze spelers gaan ontvangen wat ze er voor willen hebben? Andere clubs zijn niet gek hoor.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want je moet wat misdaan hebben om dat te rechtvaardigen? Je moet het vanuit het andere perspectief bekijken en dat is vanuit de selectie waar je mee wil werken, logisch dat die voorrang hebben op alle faciliteiten die er zijn en dat je geen stoorzenders wil hebben in de voorbereiding.
Topsport is hard, het is niet Balophetdak 7 waar iedereen speeltijd krijgt.
Fijn dat ze niet gek zijn, maar Ajax wil er niet mee verder, dat is dus een ingecalculeerd risico.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze nu voor deze spelers gaan ontvangen wat ze er voor willen hebben? Andere clubs zijn niet gek hoor.
En wie zegt dat het stoorzenders gaan zijn?! Dat is vooringenomen.
Je had ze ook lekker bij Jong Ajax kunnen dumpen, of nog zoveel andere mogelijke tussenwegen. Dit zijn wel heel erg drastische maatregelen en het totale uiterste van al het andere, zeker voor gasten als Rasmussen en Hlynnson. Prima dat je ze uit de selectie zet en er niet mee verder wil, dat hoort bij voetbal. Maar deze invulling is natuurlijk een tikkie belachelijk.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Fijn dat ze niet gek zijn, maar Ajax wil er niet mee verder, dat is dus een ingecalculeerd risico.
Dus ze moeten maar leuk meedoen zonder uitzicht op speeltijd, dat gaat vast allemaal goed.
Ajax zit in de financiële problemenquote:Op zondag 29 juni 2025 09:50 schreef manny het volgende:
Jeetje. Wel een boel meningen over iets waar we zelf niet bij zijn geweest en onze bron Mike aantoonbaar structureel onbetrouwbaar is.
Duidelijkheid bieden aan mensen (speler en zaakwaarnemer) en een duidelijk signaal geven dat het hem niet wordt bij Ajax. Erg hoor. Heel erg.
Kleedkamer 2 en niet meetrainen voor pak em beet 50.000 euro of een ton per maand. Verschrikkelijke wantoestanden, zo ga je niet met mensen om!
Een publieke vernedering goedpraten omdat ze een goed salaris hebben.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:50 schreef manny het volgende:
Jeetje. Wel een boel meningen over iets waar we zelf niet bij zijn geweest en onze bron Mike aantoonbaar structureel onbetrouwbaar is.
Duidelijkheid bieden aan mensen (speler en zaakwaarnemer) en een duidelijk signaal geven dat het hem niet wordt bij Ajax. Erg hoor. Heel erg.
Kleedkamer 2 en niet meetrainen voor pak em beet 50.000 euro of een ton per maand. Verschrikkelijke wantoestanden, zo ga je niet met mensen om!
hoe klein ben je als club bezig zegquote:Op de parkeerplaats voor het eerste elftal en de staf is geen plek meer voor de auto’s van de uit de gratie geraakte voetballers
Dat je iemand niet in de selectie opneemt, of laat mee trainen kan ik me wat bij voorstellen, maar geen gebruik meer mogen maken van de faciliteiten waar je als topsporter van gebruik dient te maken zoals fysio of parkeerplaatsen is gewoon pesterij, dan kan je voetbalclub zijn, je bent nog steeds een werkgever die goed werkgeverschap moet tonen, niet proberen stoer te doen door je eigen mislukte beleid goed te praten. Net zoals ze van de spelers mogen verwachten dat ze fit zijn, en zich aan de gemaakte afspraken houden, het niet meewerken aan een transfer is geen reden, als je echt af wilt van een speler zeg je gewoon: Sorry knul, we betalen je contract door zolang je wilt maar je bent niet meer welkom op de club.quote:Op zondag 29 juni 2025 07:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is die spelers in april al meegedeeld, dus niet echt een verrassing, je moet gewoon verder, het wordt pas vervelend als je ze niet zou betalen.
Wat een geleuter man, je hebt een selectie en daar horen zijn niet meer bij, zo simpel is dat.quote:Op zondag 29 juni 2025 10:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je iemand niet in de selectie opneemt, of laat mee trainen kan ik me wat bij voorstellen, maar geen gebruik meer mogen maken van de faciliteiten waar je als topsporter van gebruik dient te maken zoals fysio of parkeerplaatsen is gewoon pesterij, dan kan je voetbalclub zijn, je bent nog steeds een werkgever die goed werkgeverschap moet tonen, niet proberen stoer te doen door je eigen mislukte beleid goed te praten. Net zoals ze van de spelers mogen verwachten dat ze fit zijn, en zich aan de gemaakte afspraken houden, het niet meewerken aan een transfer is geen reden, als je echt af wilt van een speler zeg je gewoon: Sorry knul, we betalen je contract door zolang je wilt maar je bent niet meer welkom op de club.
Jij gaat het ook niet oke vinden als jouw baas jou opeens zat is en tegen jou zegt dat je alleen van 5 uur middags tot 8 uur avonds want dan is iedereen weg en om 8 uur is de pand weer dicht. En je mag voortaan niet op bedrijfsterrein parkeren maar 10 minuten verderop op openbare parkeerplaats.quote:Op zondag 29 juni 2025 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een geleuter man, je hebt een selectie en daar horen zijn niet meer bij, zo simpel is dat.
Ik zou het niet fijn vinden, al klopt het qua uren niet wat jij stelt, maar als mijn baas mij dat 3 maanden van te voren meedeelt, had ik al wat anders gevonden voor het zover was.quote:Op zondag 29 juni 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij gaat het ook niet oke vinden als jouw baas jou opeens zat is en tegen jou zegt dat je alleen van 5 uur middags tot 8 uur avonds want dan is iedereen weg en om 8 uur is de pand weer dicht. En je mag voortaan niet op bedrijfsterrein parkeren maar 10 minuten verderop op openbare parkeerplaats.
Ik weet het niet, wij hebben ook wel eens een collega onder een tijdelijk contract gehad die écht niet (meer) functioneerde en op een gegeven moment was het ook van, ‘ja we hebben geen werk meer voor je, we denken dat het beter is als je gewoon thuis blijft’.quote:Op zondag 29 juni 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij gaat het ook niet oke vinden als jouw baas jou opeens zat is en tegen jou zegt dat je alleen van 5 uur middags tot 8 uur avonds want dan is iedereen weg en om 8 uur is de pand weer dicht. En je mag voortaan niet op bedrijfsterrein parkeren maar 10 minuten verderop op openbare parkeerplaats.
Inderdaad, het is hun eigen schuld dat ze er nog zitten!quote:Op zondag 29 juni 2025 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou het niet fijn vinden, al klopt het qua uren niet wat jij stelt, maar als mijn baas mij dat 3 maanden van te voren meedeelt, had ik al wat anders gevonden voor het zover was.
In dit geval is er gewoon een doorlopend contractquote:Op zondag 29 juni 2025 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wij hebben ook wel eens een collega onder een tijdelijk contract gehad die écht niet (meer) functioneerde en op een gegeven moment was het ook van, ‘ja we hebben geen werk meer voor je, we denken dat het beter is als je gewoon thuis blijft’.
Hoe ondubbelzinniger je bent, hoe makkelijker het is. Ze zijn gewoon geen onderdeel van de groep meer. Het is wel hard voor die jongens maar ik denk ook wel een beetje dat dit topsport is.
Ik denk juist vrij normaal dat de TD dit doet, hij gaat over de selectie en wie hij beschikbaar stelt. Het heeft geen zin om de trainer tijd en moeite te laten steken in spelers die je toch weg wil hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit mededelen via WhatsApp, ook echt.
En welke macht heeft Heitinga precies als Kroes deze mededeling brengt?
quote:Op zondag 29 juni 2025 11:09 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is hun eigen schuld dat ze er nog zitten!
Die collega kreeg ook netjes uitbetaald, ik wil gewoon zeggen dat de situatie ook niet klinkklaar is bij een ‘normale’ werkgever als iemand tijdelijk onder contract staat maar écht niet meer nodig is.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
In dit geval is er gewoon een doorlopend contract
En als die collegaas van jou geen werk meer hebben om te doen dan wil dat niet zeggen dat het contract wat ondertekent is niet meer rechtsgeldig is.
uitbetalen totdat het contract eindigt
zo simpel zijn de regels
Het is een zielige schertsvertoning voor een beursgenoteerde clubquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit mededelen via WhatsApp, ook echt.
En welke macht heeft Heitinga precies als Kroes deze mededeling brengt?
Ik ben zelf ook een keer op een onvriendelijke manier weggegaan ergens, ze wilden me dat laatste maandje niet cadeau doen dus dan kom je wel maar je maakt geen deel meer uit van het beleid dat gaat over de periode dat je er niet meer bent, dat lijkt me wel logisch.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wij hebben ook wel eens een collega onder een tijdelijk contract gehad die écht niet (meer) functioneerde en op een gegeven moment was het ook van, ‘ja we hebben geen werk meer voor je, we denken dat het beter is als je gewoon thuis blijft’.
Hoe ondubbelzinniger je bent, hoe makkelijker het is. Ze zijn gewoon geen onderdeel van de groep meer. Het is wel hard voor die jongens maar ik denk ook wel een beetje dat dit topsport is.
Het lastige is dat je vaak op ze nog wil gaan verdienen. De spelers waar het om gaat zijn geen huurspelers. Ze moeten nog wat centjes opleveren het liefst. Je kunt ze natuurlijk mededelen dat ze niet meer in aanmerking komen voor Ajax 1.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
3-4 miljoen verscheuren???quote:Op zondag 29 juni 2025 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Desnoods spreek je onderling af dat je contract verscheurt.
En die zit op een aardig salaris meen ik.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig gaan we nu Wijndal weer een kans geven LOL
Ik denk dat contracten verscheuren financieel ook niet het handigst is.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het lastige is dat je vaak op ze nog wil gaan verdienen. De spelers waar het om gaat zijn geen huurspelers. Ze moeten nog wat centjes opleveren het liefst. Je kunt ze natuurlijk mededelen dat ze niet meer in aanmerking komen voor Ajax 1.
Ze zouden mee kunnen trainen met Jong Ajax om hun conditie op peil te houden en misschien nog wat ritme opdoen. Lijkt me ook interessanter voor andere clubs. Desnoods spreek je onderling af dat je contract verscheurt.
Blijft altijd moeilijk, het zijn niet 1 of 2 spelers die je dan makkelijk inpast, maar 7, dan kan je die beter apart houden en apart laten trainen, ik neem aan dat ze wel een programma voor ze maken en er een trainer opzetten.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat contracten verscheuren financieel ook niet het handigst is.
Ze de keuze geven om bij Jong Ajax aan te sluiten is altijd een redelijke, zo’n selectie kan altijd een kwaliteitsimpuls gebruiken voor de trainingen. Je moet denk ik altijd eerst samen een oplossing zoeken voordat je ze verbant. Met de kleine dingetjes moet je sowieso oppassen want die gaan breed uitgemeten worden.
Ik vind het sowieso een beetje gek om Hlynsson en Rasmussen op diezelfde lijst te zetten, die spelen al jaren bij Ajax en zullen echt niet tot de grootverdieners horen, daar ga je ook niet de jackpot voor krijgen, dat vind ik wel een beetje zielig en zet geen goed tendens.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft altijd moeilijk, het zijn niet 1 of 2 spelers die je dan makkelijk inpast, maar 7, dan kan je die beter apart houden en apart laten trainen, ik neem aan dat ze wel een programma voor ze maken en er een trainer opzetten.
Die salarissen van Mislintat waren helemaal niet zo absurd, zeker als je ze vergelijkt met wat Overmars op het laatst betaalde aan spelers als bijvoorbeeld Wijndal.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso een beetje gek om Hlynsson en Rasmussen op diezelfde lijst te zetten, die spelen al jaren bij Ajax en zullen echt niet tot de grootverdieners horen, daar ga je ook niet de jackpot voor krijgen, dat vind ik wel een beetje zielig en zet geen goed tendens.
Maar Branco, Akpom, Sosa en Forbs zijn wel anders, die kunnen sowieso wel prima mee op dit niveau maar niet voor een absurd Mislintat salaris. Dat je het daar harder speelt begrijp ik meer want een vergelijkbare situatie voor spelers ga je waarschijnlijk nooit meer krijgen.
De wereld is wat dat betreft helemaal gek geworden.quote:Op zondag 29 juni 2025 12:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Ajax is toch een beetje de weg kwijt kwa salarissen in Nederland
[ link | afbeelding ]
moet je dan maar eens nagaan wat de echte salariskosten zijn..quote:Op zondag 29 juni 2025 12:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
De wereld is wat dat betreft is de wereld helemaal gek geworden.
Dan is het de werkgevet die aantoonbaar een onwerkbare situatie creëert en de werknemer prima zich 'ziek' kan melden.quote:Op zondag 29 juni 2025 00:20 schreef De_Pel het volgende:
Even los van clubvoorkeur, want elke club heeft in mindere of meerdere mate wel eens zoiets meegemaakt… probeer het je eens voor te stellen op je eigen werk![]()
“Hee Sjaak, je verdient te veel, dus ga maar lekker op een flexwerkplek zitten, met een oude halfgare laptop, en waag het niet om je aan de lunchtafel te laten zien”
Kan toch niet![]()
Bizar wereldje dat profvoetbal.
Niet met je eens, al is er best wel wat op hem aan te merken, maar vertel hoe zou jij het aanpakken, als je eigenlijk al sinds de voorbereiding van 2024 niet met die gasten verder wil?quote:Op zondag 29 juni 2025 13:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het de werkgevet die aantoonbaar een onwerkbare situatie creëert en de werknemer prima zich 'ziek' kan melden.
Dat we van de Mislintat spelers afwillen is top. Hoe lul kroese het aanpakt, nee. Laat zien dat het een totale onbenul is. Hij heeft tot nu toe 0 blijk gegeven van professonalisme en kunde, dus hoe kunnen we aan deze gast onze club toevertrouwen.
Laat het idee maar varen dat dit soort praktijken zijn voorbehouden voor voetbalclubs. In het bedrijfsleven worden werknemers zonder pardon weggepromoveerd naar inhoudsloze functies als 'Local chief engagement officer' op een kleine nevenvestiging waar 'hun expertise optimaal ingezet kan worden om de duurzame groei van onze formule te waarborgen'. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 29 juni 2025 00:20 schreef De_Pel het volgende:
Even los van clubvoorkeur, want elke club heeft in mindere of meerdere mate wel eens zoiets meegemaakt… probeer het je eens voor te stellen op je eigen werk![]()
“Hee Sjaak, je verdient te veel, dus ga maar lekker op een flexwerkplek zitten, met een oude halfgare laptop, en waag het niet om je aan de lunchtafel te laten zien”
Kan toch niet![]()
Bizar wereldje dat profvoetbal.
Details heb ik nog niet voor je. Wel iets menselijker denk ik.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, al is er best wel wat op hem aan te merken, maar vertel hoe zou jij het aanpakken, als je eigenlijk al sinds de voorbereiding van 2024 niet met die gasten verder wil?
Waar is de tijd van iemand terugzetten naar de tweede selectie gebleven.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, al is er best wel wat op hem aan te merken, maar vertel hoe zou jij het aanpakken, als je eigenlijk al sinds de voorbereiding van 2024 niet met die gasten verder wil?
Inderdaad, als speler zou je kunnen denken, ik heb een contract, als jullie zo gaan doen dan ga ik toch op de tribune zitten, gemakkelijker geld verdienen is er bijna nietquote:Op zondag 29 juni 2025 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Details heb ik nog niet voor je. Wel iets menselijker denk ik.
Als ze het signaal nu nog niet begrepen hebben, dan is er toch wel wat mis met het denkvermogen.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waar is de tijd van iemand terugzetten naar de tweede selectie gebleven.
Leek mij altijd al een zeer duidelijk signaal.
Anders hadden ze ook op de tribune gezeten, dus dat maakt weinig uit.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad, als speler zou je kunnen denken, ik heb een contract, als jullie zo gaan doen dan ga ik toch op de tribune zitten, gemakkelijker geld verdienen is er bijna niet
Deze spelers mogen niet uitkomen voor het tweede, althans de meeste. Het tweede heeft te maken met de regels die zijn opgesteld om Jong Ajax mee te laten doen met betaald voetbal.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waar is de tijd van iemand terugzetten naar de tweede selectie gebleven.
Leek mij altijd al een zeer duidelijk signaal.
Trainen kan je overal.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Deze spelers mogen niet uitkomen voor het tweede, althans de meeste. Het tweede heeft te maken met de regels die zijn opgesteld om Jong Ajax mee te laten doen met betaald voetbal.
Ze gaan toch ook wel trainen, maar dat je niet 7 man naar jong Ajax gooit begrijp ik echt wel.quote:
Juist meer reden om nu gewoon de beentjes op tafel te gooien.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:25 schreef Tjacka het volgende:
Als ik Branco van de Boomen was zou het mij echt helemaal niets schelen. Die 2,5 miljoen krijgt hij nooit meer bij een andere club.
Met dat verschil dat er aan deze spelers nog geld verdiend moet worden.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:11 schreef Wertha het volgende:
[..]
Laat het idee maar varen dat dit soort praktijken zijn voorbehouden voor voetbalclubs. In het bedrijfsleven worden werknemers zonder pardon weggepromoveerd naar inhoudsloze functies als 'Local chief engagement officer' op een kleine nevenvestiging waar 'hun expertise optimaal ingezet kan worden om de duurzame groei van onze formule te waarborgen'. Om maar een voorbeeld te noemen.
De gevolgen zijn dan precies hetzelfde als voor deze selectie spelers. Je hoort er niet meer bij en kunt met je leasebak ergens anders naartoe rijden om je te melden tussen de andere weggepromoveerde slachtoffers.
Hij heeft afgelopen seizoen verdomd weinig gespeeld, dus zoveel verandert er niet voor hem.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Juist meer reden om nu gewoon de beentjes op tafel te gooien.
Ruim 3.5 miljoen, er komt 50% bij wegens CL.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:25 schreef Tjacka het volgende:
Als ik Branco van de Boomen was zou het mij echt helemaal niets schelen. Die 2,5 miljoen krijgt hij nooit meer bij een andere club.
Hij zat op 2,35 en dat wordt nu 3,5quote:Op zondag 29 juni 2025 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ruim 3.5 miljoen, er komt 50% bij wegens CL.
quote:Op zondag 29 juni 2025 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2,35 miljoen voor een gokje uit Frankrijk alleen is al vrij bizar. Dan maar geen parkeerplaats Bogarde stijlquote:
Ik dacht 33 procent, maar ik wist niet zeker of je ook wedstrijden gespeeld moest hebben voor dat percentagequote:Op zondag 29 juni 2025 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nogmaals, zelfs in Saudi gaat hij dit niet krijgen. Branco lijkt mij ook een lieve maar gewone jongen die het liefst in een omgeving blijft die hij kent. Dus die gaat niet weg.quote:Op zondag 29 juni 2025 13:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Juist meer reden om nu gewoon de beentjes op tafel te gooien.
Kroes is een enorm domme populistquote:Op zondag 29 juni 2025 14:14 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
2,35 miljoen voor een gokje uit Frankrijk alleen is al vrij bizar. Dan maar geen parkeerplaats Bogarde stijl
Oh wist niet dat ze voor Kroes uit de selectie zijn gezet. Dit werkt toch niet? De waarde van die spelers daalt natuurlijk nu ook gewoon. Vrij populistische oplossing ditquote:
Dacht dat je het salaris bedoelde.quote:Op zondag 29 juni 2025 14:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh wist niet dat ze voor Kroes uit de selectie zijn gezet. Dit werkt toch niet? De waarde van die spelers daalt natuurlijk nu ook gewoon. Vrij populistische oplossing dit
Mwa contract ontbinden en ergens een tekenbonus krijgenquote:Op zondag 29 juni 2025 14:36 schreef raptorix het volgende:
Je dacht toch ook niet dat Branco voor 8 ton gaat spelen bij een NEC/Utrecht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |