Eens, ze zouden beter af zijn als ze eens de berequote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:22 schreef Hexagon het volgende:
Dit soort mafklapper ouders maakt maar weer al te duidelijk dat de samenleving altijd een contragewicht moet bieden in de opvoeding.
Als ze wát?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:23 schreef damsco het volgende:
[..]
Eens, ze zouden beter af zijn als ze eens de bere
Wat een wonder.quote:
Bij jullie thuis stond de pleedeur altijd open of die hadden jullie weggegooid ofzo?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:33 schreef marretak het volgende:
Vreemd verhaal want dieren en ook de mens copieren vaak gedrag van ouders en dus ok zien ouders kakken op plee en gaan dat dan bijv op hun 3e speelsgewijs nadoen?
En waar waren de kinderen in de tussentijd dan? Nog steeds in Duitsland?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:19 schreef Momo het volgende:
Aan de politie vertelde de man dat hij voordat hij in Lauriano terechtkwam met zijn vrouw en kinderen een tijd in Duitsland heeft gewoond.
De man zei dat zijn kinderen ‘pas enkele weken’ bij hem in Italië waren,
Hóe dan?quote:maar uit onderzoek blijkt dat dit niet waar was.
Ik heb dieren nog nooit op een plee zien kakkenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij jullie thuis stond de pleedeur altijd open of die hadden jullie weggegooid ofzo?
men kan ook zien door deuren heen, mens heeft groot inbeeldend vermogenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:01 schreef the-eye het volgende:
Bij jullie thuis stond de pleedeur altijd open of die hadden jullie weggegooid ofzo?
https://youtube.com/shorts/dbvPm7TSwTk?si=YnEE78cLC8y7XdX3quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb dieren nog nooit op een plee zien kakken
kat idem ditoquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
Da's zeikenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/dbvPm7TSwTk?si=YnEE78cLC8y7XdX3
Ik wel. Kat van ons, 32 jaar geleden, plaste op de wc. Die dronk ook van de straal van een stromende kraan en ging zitten op commando en gaf 'pootje', 'ander pootje'.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat alles gekopieerd van papa kat en mama kat?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wel. Kat van ons, 32 jaar geleden, plaste op de wc. Die dronk ook van de straal van een stromende kraan en ging zitten op commando en gaf 'pootje', 'ander pootje'.
Sommige kattenrassen poepen/plassen van nature al op toiletpotten. Dus echt ''knap' is dat niet, is gewoon hun instinct.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:38 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat alles gekopieerd van papa kat en mama kat?
Knap![]()
#5quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Sommige kattenrassen poepen/plassen van nature al op toiletpotten. Dus echt ''knap' is dat niet, is gewoon hun instinct.
Awww want elke nederlander heet Kees en Geertruida!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 06:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gezien de namen laat dat “Nederlandse” maar weg, dit heeft geen betekenis meer.
En foto.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:16 schreef Tegan het volgende:
Wat voor mij onbegrijpelijk is, is dat deze kinderen met naam worden gepubliceerd overal.
Ze kunnen toch niet lezenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:16 schreef Tegan het volgende:
Wat voor mij onbegrijpelijk is, is dat deze kinderen met naam worden gepubliceerd overal.
Dat zijn toch geen kinderen van 6 en 9?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:42 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En foto.
[ afbeelding ]https://www.blitzquotidia(...)allanagrafe-3724047/
Zouden de kinderen expres niet ingeschreven staan en weggehouden van het normale leven omdat hun ouders via Duitsland of Nederland kindertoeslagen opstrijken?
Ze waren geboren en geregistreerd in Duitsland, maar voor de Italiaanse staat hadden ze nooit bestaan.
https://www.informazione.(...)ne-iscritti-a-scuola
"Doodsbang voor virussen",![]()
dit is waarom vader Lauriano's spookbroertjes en -zusjes niet naar school stuurde.
[betaalmuurartikel.]
https://torino.repubblica(...)ore_virus-424696908/
Als je extreem ondervoed geweest bent wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen kinderen van 6 en 9?
Nou inderdaad, ik keek de foto en zag 2 peuters lopenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen kinderen van 6 en 9?
Volgens het beschrift en andere bronnen wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zijn dat wel de betreffende kinderen?
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zijn dat wel de betreffende kinderen?
Tja. Wat maakt het uit of die kinderen nou wel of niet bij naam genoemd worden?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
Wat maakt het uit of die kinderen nou wel of niet op die foto staan?
Het is daar nu bloedheet ? Wanneer is deze foto dan gemaakt ?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:42 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En foto.
[ afbeelding ]https://www.blitzquotidia(...)allanagrafe-3724047/
Zouden de kinderen expres niet ingeschreven staan en weggehouden van het normale leven omdat hun ouders via Duitsland of Nederland kindertoeslagen opstrijken?
Ze waren geboren en geregistreerd in Duitsland, maar voor de Italiaanse staat hadden ze nooit bestaan.
https://www.informazione.(...)ne-iscritti-a-scuola
"Doodsbang voor virussen",![]()
dit is waarom vader Lauriano's spookbroertjes en -zusjes niet naar school stuurde.
[betaalmuurartikel.]
https://torino.repubblica(...)ore_virus-424696908/
Dat weet ik toch niet? Ik was er niet bij.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is daar nu bloedheet ? Wanneer is deze foto dan gemaakt ?
Goeie vraag!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is daar nu bloedheet ? Wanneer is deze foto dan gemaakt ?
Uit een Belgisch artikel:quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:07 schreef Kim-Holland het volgende:
Misschien is dit wel de ski-uitrusting waarmee pa wil laten zien dat ze echt niet verwaarloosd worden.
Dit zijn toch geen kinderen van 9 en 6 .....quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Uit een Belgisch artikel:
Uit het rapport van de jeugdrechtbank blijkt dat de moeder er zelden was om voor haar kinderen te zorgen en dat de vader hen verwaarloosde. Door ze te plaatsen in twee verschillende jeugdinstellingen hoopt de rechter dat ze een beetje structuur krijgen in hun leven.
https://www.nieuwsblad.be(...)ampers/74462058.html
Ze hebben het over een rechtbank verslag, volgens mij zijn die al maanden geleden uit huis gehaald. Het heeft trouwens tot eind april regelmatig gesneeuwd in de Alpen.
Ik zie in de link geen foto met kinderen. Ik ken alleen een foto met twee kinderen in een gang met dikke winterkleding aan, bedoel je die?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:28 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen kinderen van 9 en 6 .....
Ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie in de link geen foto met kinderen. Ik ken alleen een foto met twee kinderen in een gang met dikke winterkleding aan, bedoel je die?
Ik kan dat persoonlijk niet beoordelen aan de hand van die foto. Dat kinderen klein blijven als ze ondervoed zijn, is wel een gegeven. Misschien zijn die ouders ook heel klein. Geen idee.quote:
Waarom zou de foto perse van vandaag moeten zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:28 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen kinderen van 9 en 6 .....
Als het mensen met dwerggroei zijn is het een ander verhaal ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan dat persoonlijk niet beoordelen aan de hand van die foto. Dat kinderen klein blijven als ze ondervoed zijn, is wel een gegeven. Misschien zijn die ouders ook heel klein. Geen idee.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan dat persoonlijk niet beoordelen aan de hand van die foto. Dat kinderen klein blijven als ze ondervoed zijn, is wel een gegeven. Misschien zijn die ouders ook heel klein. Geen idee.
Jullie maken er helemaal een sprookje van met het is een dwergfamiliequote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:43 schreef maily het volgende:
[..]
Als het mensen met dwerggroei zijn is het een ander verhaal ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Jullie maken er helemaal een sprookje van met het is een dwergfamilie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
En dit zijn de extreme gevallen die verborgen zijn. Ik word vooral verdrietig van al die kinderen die in het volle zicht van iedereen in de steek gelaten worden uit een misplaatst respect voor de mening van de ouders.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En dat is dan toevallig ontdekt vanwege een evacuatiebevel door overstromingen...
Wordt je verdrietig van hoeveel van dit soort gevallen er nog zijn.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Jullie maken er helemaal een sprookje van met het is een dwergfamilie
Nog 5 dwergen erbij, een boze stiefmoeder en een zak appels van de Appie en we hebben een sprookjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens dwergwerpen![]()
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dan hoop ik wel dat ze uiteindelijk zindelijk worden, anders wordt dat dwergwerpen een soort Russische roulettequote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog 5 dwergen erbij, een boze stiefmoeder en een zak appels van de Appie en we hebben een sprookje
Tevens dwergwerpen![]()
😱quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat ze uiteindelijk zindelijk worden, anders wordt dat dwergwerpen een soort Russische roulette
'kVind dat moeilijk hoor want je hebt nooit 100% zicht op een situatie en je bent toch bang je ergens mee te bemoeien wat je niets aangaatquote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit zijn de extreme gevallen die verborgen zijn. Ik word vooral verdrietig van al die kinderen die in het volle zicht van iedereen in de steek gelaten worden uit een misplaatst respect voor de mening van de ouders.
Duizenden kinderen die bang worden gemaakt voor het einde der tijden en ontmoedigd wordt om om te gaan met buitenstaanders en die hun hele gemeenschap kwijtraken als ze niet in de pas lopen.
Duizenden meisjes alleen al die te horen krijgen dat ze alleen geschikt zijn om moeder te worden, niet mogen sporten, spelen, doorleren, zelf hun partner kiezen, zelfstandig denken.
Duizenden kinderen waarvan de ouders vinden dat alles wat niet strookt met hun mening woke is en die buiten de rest van de maatschappij worden geplaatst en van jongs af aan in een bubbel vol desinformatie zitten.
Dit klinkt alsof alleen jouw manier van opvoeden de beste is. Is ook gevaarlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit zijn de extreme gevallen die verborgen zijn. Ik word vooral verdrietig van al die kinderen die in het volle zicht van iedereen in de steek gelaten worden uit een misplaatst respect voor de mening van de ouders.
Duizenden kinderen die bang worden gemaakt voor het einde der tijden en ontmoedigd wordt om om te gaan met buitenstaanders en die hun hele gemeenschap kwijtraken als ze niet in de pas lopen.
Duizenden meisjes alleen al die te horen krijgen dat ze alleen geschikt zijn om moeder te worden, niet mogen sporten, spelen, doorleren, zelf hun partner kiezen, zelfstandig denken.
Duizenden kinderen waarvan de ouders vinden dat alles wat niet strookt met hun mening woke is en die buiten de rest van de maatschappij worden geplaatst en van jongs af aan in een bubbel vol desinformatie zitten.
Kinderen zijn niet het bezit van hun ouders om mee te doen wat hen goeddunkt. Het zijn mensen met rechten.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
'kVind dat moeilijk hoor want je hebt nooit 100% zicht op een situatie en je bent toch bang je ergens mee te bemoeien wat je niets aangaat
Waar schrijft ze haar manier neer?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof alleen jouw manier van opvoeden de beste is. Is ook gevaarlijk.
Spookbroers?? Het was toch een jongen en een meisje?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij was vooral bang voor Covid, waar hij geobsedeerd door was. En ook voor besmetting met andere ziekten. Daarom had hij besloten zijn twee kinderen niet te laten vaccineren, maar bovenal wilde hij niet dat de kinderen mondkapjes droegen . En dan was er nog de angst voor samenzweringen die wereldwijd werden gecreëerd voor de verspreiding van nieuwe virussen en ziekten. Zo zei de vader van de twee "spookbroers" van 9 en 6 jaar , een 54-jarige, oorspronkelijk uit Nederland afkomstig, beeldhouwer en al minstens drie jaar woonachtig in Lauriano, dat hij had besloten de twee kinderen bij iedereen en alles vandaan te houden .
Een manier om hen te beschermen tegen de wereld, en vooral tegen de angsten die daarbij horen. De kinderen, geboren in Duitsland, werden naar Italië gebracht en verborgen in de bossen waar niemand hen zou opmerken. Zo werden ze twee geesten.
https://torino.corriere.i(...)xlk.shtml?refresh_ce
ik hoorde op het nieuws ook "twee broers".quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Spookbroers?? Het was toch een jongen en een meisje?
Dan klopt die foto van die 2 kleuters ook niet...
Hm ik baseerde mij op de openingspost, daarin staat jongen en meisje.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:45 schreef maily het volgende:
[..]
ik hoorde op het nieuws ook "twee broers".
waarom klopt die foto niet?
ja die foto is inderdaad twijfelachtig .... is het een oude foto?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm ik baseerde mij op de openingspost, daarin staat jongen en meisje.
Omdat op die foto die hier gepost werd wel een jongen en meisje staat? (Toch wel duidelijk een meisjes jasje bij die kleinste plus dat zijn echt jongere kindjes dan 9 en 6)
Er zijn andere culturen met hele andere opvattingen dan onze westerse manier van leven.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oude foto kan natuurlijk maar dan heb je nog dat jasjequote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:49 schreef maily het volgende:
[..]
ja die foto is inderdaad twijfelachtig .... is het een oude foto?
of een foto van nu met die veel te kleine kindjes (maar dat geloof ik niet)
Van het moment dat het kind gedwongen wordt om in de extreem ouderlijke pas te lopen of ernstig wordt beperkt met straffe van uitsluiting of erger?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn andere culturen met hele andere opvattingen dan onze westerse manier van leven.
Een Amish gemeenschap voedt hun kinderen heel anders op dat een streng Islamitische gemeenschap. Beide staan overigens ver van de westerse vrije waarden.
Wij vinden het goed om kinderen te zien als eigen individuen met een eigen vrije wil, die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes mogen maken. Daarom zien wij zaken als uithuwelijken, niet mogen doorleren, veroordeeld worden tot het moederschap en de man dienen als achterlijk. Zij zien onze manier van leven als verderfelijk.
Wie bepaalt wat het beste is?
Klopt, dat is ook moeilijk. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een buurmeisje uit mijn jeugd, randje Bible Belt. Dat kind werd absurd kort gehouden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
'kVind dat moeilijk hoor want je hebt nooit 100% zicht op een situatie en je bent toch bang je ergens mee te bemoeien wat je niets aangaat
Om het nog ingewikkelder te maken; Sven en Liam worden ze ook wel genoemd. https://www.lastampa.it/t(...)ref=LSHA-BH-P4-S3-T1quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Spookbroers?? Het was toch een jongen en een meisje?
Dan klopt die foto van die 2 kleuters ook niet...
Mensenrechten, de wet, het recht op zelfbeschikking wat betreft je lichamelijke integriteit, allemaal dingen die niet betrekkelijk zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn andere culturen met hele andere opvattingen dan onze westerse manier van leven.
Een Amish gemeenschap voedt hun kinderen heel anders op dat een streng Islamitische gemeenschap. Beide staan overigens ver van de westerse vrije waarden.
Wij vinden het goed om kinderen te zien als eigen individuen met een eigen vrije wil, die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes mogen maken. Daarom zien wij zaken als uithuwelijken, niet mogen doorleren, veroordeeld worden tot het moederschap en de man dienen als achterlijk. Zij zien onze manier van leven als verderfelijk.
Volgens jouw maatstaven. De gemeenschap waarin dat kind geboren is, denkt er anders over.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Van het moment dat het kind gedwongen wordt om in de extreem ouderlijke pas te lopen of ernstig wordt beperkt met straffe van uitsluiting of erger?
Ja dan weet ik wel wat het beste is.
Je kan ook beter weten maar niet mogen of kunnen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens jouw maatstaven. De gemeenschap waarin dat kind geboren is, denkt er anders over.
Neemt niet weg dat ik dit onderhavige geval sowieso te ver vind gaan. En ook van mening ben dat zaken als uithuwelijken, besnijdenis enz....verboden moeten zijn. Maar het is heel moeilijk om denkbeelden van een bepaalde cultuur om te buigen naar die van onze westerse cultuur. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Vaak hangen die middeleeuwse denkbeelden ook aan een bepaald geloof en wordt je daarmee geïndoctrineerd. Je weet niet beter dan dat het zo hoort en goed is.
Waarom moeten vrouwen van een zeker geloof zich van top tot teen bedekken? Terwijl wij lekker, met dit warme weer, met een korte broek en t-shirtje rond lopen, op teenslippers. Ik vind dat onderdrukking. Hun mannen lopen met opgerolde mouwen, ontblote armen rond. Die mogen dat wel.
Een wappievader dus die zijn kinderen niet vaccineerde en ze zo erg mishandelde dat ze niet eens geleerd hebben om te pratenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij was vooral bang voor Covid, waar hij geobsedeerd door was. En ook voor besmetting met andere ziekten. Daarom had hij besloten zijn twee kinderen niet te laten vaccineren, maar bovenal wilde hij niet dat de kinderen mondkapjes droegen . En dan was er nog de angst voor samenzweringen die wereldwijd werden gecreëerd voor de verspreiding van nieuwe virussen en ziekten. Zo zei de vader van de twee "spookbroers" van 9 en 6 jaar , een 54-jarige, oorspronkelijk uit Nederland afkomstig, beeldhouwer en al minstens drie jaar woonachtig in Lauriano, dat hij had besloten de twee kinderen bij iedereen en alles vandaan te houden .
Een manier om hen te beschermen tegen de wereld, en vooral tegen de angsten die daarbij horen. De kinderen, geboren in Duitsland, werden naar Italië gebracht en verborgen in de bossen waar niemand hen zou opmerken. Zo werden ze twee geesten.
Onderschat de rol van hun moeder niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een wappievader dus die zijn kinderen niet vaccineerde en ze zo erg mishandelde dat ze niet eens geleerd hebben om te praten
die heeft zich er nauwelijks mee bemoeidquote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onderschat de rol van hun moeder niet.
Dat dus, een keer de politie bellen was genoeg geweest.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:41 schreef maily het volgende:
[..]
die heeft zich er nauwelijks mee bemoeid
Zo gek als een deurquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Dit! Ik heb mijn ouders nooit zien schijtenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat je kids in luiers lopen is tot daar an toe, maar een mondkapje kan echt niet!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij was vooral bang voor Covid, waar hij geobsedeerd door was. En ook voor besmetting met andere ziekten. Daarom had hij besloten zijn twee kinderen niet te laten vaccineren, maar bovenal wilde hij niet dat de kinderen mondkapjes droegen .
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:32 schreef Paddo het volgende:
[..]
Dat je kids in luiers lopen is tot daar an toe, maar een mondkapje kan echt niet!
Wij (de westerse wereld) natuurlijk. 100 jaar geleden (los van de techniek) hadden we dit gesprek niet eens kunnen voeren want toen zat iedereen er nog in zoals jij schetst. Wij als westerse wereld zijn daarna ontwikkeld , de rest niet of minder snel. Natuurlijk is onze manier(elk individu mag zelf beslissen en heeft daarmee ook verantwoordelijkheid) het beste.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Die pa zegt dat ze die luiers aankregen bij de Italiaanse jeugdzorg. Omdat ze geen schone onderbroeken hadden, en dat de pers er op los liegt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:32 schreef Paddo het volgende:
[..]
Dat je kids in luiers lopen is tot daar an toe, maar een mondkapje kan echt niet!
Dat is jouw mening, waarvan elk invidu mag beslissen of ie het daarmee eens is of niet, toch?quote:Op zondag 29 juni 2025 02:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wij (de westerse wereld) natuurlijk. 100 jaar geleden (los van de techniek) hadden we dit gesprek niet eens kunnen voeren want toen zat iedereen er nog in zoals jij schetst. Wij als westerse wereld zijn daarna ontwikkeld , de rest niet of minder snel. Natuurlijk is onze manier(elk individu mag zelf beslissen en heeft daarmee ook verantwoordelijkheid) het beste.
Waarmee je exact mijn punt bevestigt.quote:Op zondag 29 juni 2025 12:42 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waarvan elk invidu mag beslissen of ie het daarmee eens is of niet, toch?
quote:De vader van twee Nederlandse ‘spookkinderen’ die in het Noord-Italiaanse Piemonte door de kinderbescherming uit huis zijn gehaald, zegt hulp te willen accepteren. De jongens van 6 en 9 jaar werden bij toeval ontdekt toen hun geïsoleerde woonerf na noodweer werd ontruimd.
De kinderen staan inmiddels onder toezicht van de Italiaanse jeugdzorg. Frederik T. en zijn vrouw mogen hun zonen één uur per twee weken zien, zolang het onderzoek naar de vermeende verwaarlozing voortduurt.
De spaarzame bezoeken vallen hem zwaar: „Ze hebben heimwee en klampen zich aan ons vast als we afscheid nemen”, zegt hij in een interview met de Duitse krant Bild. Hij ontkent dat ze de kinderen verwaarloosden.
Een team van advocaten vecht nu om de voogdij. „Ik heb 1500 euro neergelegd, maar uiteindelijk kost het waarschijnlijk tien keer zoveel”, zegt T. De vader ziet dan ook in dat hij enkele fouten heeft gemaakt en belooft het in de toekomst anders aan te pakken, mits hij zijn kroost terugkrijgt.
„Het spijt me dat ik de kinderen niet bij de Italiaanse autoriteiten heb ingeschreven. En ik heb er ook spijt van dat ik geen huishoudelijke hulp heb aangevraagd voor de ziekte van mijn vrouw. Als we Noah en Ryan terugkrijgen, accepteer ik hulp”, besluit de vader.
Onder de radar
De Nederlandse vader trouwde in 2015 in Duitsland en kocht samen met zijn echtgenote een huis in Altenkirchen (Rijnland-Palts). Daar werden ook kinderen Noah (6) en Ryan (6) geboren.
In 2022 schrijft het gezin zich uit in Duitsland ‘om te reizen en de kinderen thuisonderwijs te geven’, aldus de vader. Nog datzelfde jaar kopen ze voor zo’n 150.000 euro een vervallen boerderij in het Italiaanse dorpje Lauriano nabij Turijn.
In het amper 1400 inwoners tellende plaatsje leven ze drie jaar lang grotendeels onder de radar, terwijl Frederik de boerderij probeert te renoveren. De vader schrijft zichzelf wél in bij de lokale autoriteiten, maar de jongens niet. De kinderen gaan niet naar school en hebben voor zover bekend geen contact met de lokale bevolking.
Agenten schrikken
De burgemeester van Lauriano, Mara Baccolla, zegt niet te hebben geweten van het bestaan van de kinderen tot het gezin in het voorjaar geëvacueerd moest worden. „Ik heb de man maar één keer gezien”, klinkt het.
In april krijgt de regio te maken met noodweer. Vanwege het risico op een aardverschuiving geeft Baccolla de opdracht de boerderij te ontruimen. Daar treft de politie niet alleen Frederik T. aan, maar ook Noah en Ryan.
Ze schrikken van wat ze aantreffen: de jongens dragen luiers en zouden niet kunnen praten. De moeder is dan afwezig, ze is op dat moment in Nederland voor behandelingen van multiple sclerose, aldus de vader.
Geen kleding beschikbaar
Hulpverleners brengen Frederik T. en zijn kroost naar een sporthal en daarna naar een opvanghuis. Een week later komen zes politieagenten samen met drie maatschappelijk werkers de kinderen ophalen om die in een tehuis te plaatsen, omdat ze vermoeden dat ze door hun ouders worden verwaarloosd.
Hun vader schetst een ander beeld van de thuissituatie. Hij zegt dat de jongens luiers droegen tijdens de evacuatie, omdat er op dat moment geen schone, droge kleding beschikbaar was.
Hij weerspreekt dat zijn kinderen niet kunnen praten. „Ze spreken Engels, maar geen Italiaans”, aldus de vader, die uitlegt dat de jongens thuisonderwijs kregen. „We geven ze online les. Ze leren schrijven en rekenen. Noah kan tot honderd tellen”, beweert vader Frederik T.
Dat ging om Noah van 6 die dat kon.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:37 schreef kipknots het volgende:
En een kind van 9 dat tot 100 kan tellen als een prestatie zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |