abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:42:16 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218063412
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:28 schreef maily het volgende:

[..]
Dit zijn toch geen kinderen van 9 en 6 .....
Waarom zou de foto perse van vandaag moeten zijn?
  Spellchecker zaterdag 28 juni 2025 @ 11:43:21 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218063416
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik kan dat persoonlijk niet beoordelen aan de hand van die foto. Dat kinderen klein blijven als ze ondervoed zijn, is wel een gegeven. Misschien zijn die ouders ook heel klein. Geen idee.
Als het mensen met dwerggroei zijn is het een ander verhaal ja.
pi_218063667
Hij was vooral bang voor Covid, waar hij geobsedeerd door was. En ook voor besmetting met andere ziekten. Daarom had hij besloten zijn twee kinderen niet te laten vaccineren, maar bovenal wilde hij niet dat de kinderen mondkapjes droegen . En dan was er nog de angst voor samenzweringen die wereldwijd werden gecreëerd voor de verspreiding van nieuwe virussen en ziekten. Zo zei de vader van de twee "spookbroers" van 9 en 6 jaar , een 54-jarige, oorspronkelijk uit Nederland afkomstig, beeldhouwer en al minstens drie jaar woonachtig in Lauriano, dat hij had besloten de twee kinderen bij iedereen en alles vandaan te houden .

Een manier om hen te beschermen tegen de wereld, en vooral tegen de angsten die daarbij horen. De kinderen, geboren in Duitsland, werden naar Italië gebracht en verborgen in de bossen waar niemand hen zou opmerken. Zo werden ze twee geesten.
https://torino.corriere.i(...)xlk.shtml?refresh_ce
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:54:03 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218063864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik kan dat persoonlijk niet beoordelen aan de hand van die foto. Dat kinderen klein blijven als ze ondervoed zijn, is wel een gegeven. Misschien zijn die ouders ook heel klein. Geen idee.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:43 schreef maily het volgende:

[..]
Als het mensen met dwerggroei zijn is het een ander verhaal ja.
Jullie maken er helemaal een sprookje van met het is een dwergfamilie :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218063978
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 12:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:14:00 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218063985
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 00:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En dat is dan toevallig ontdekt vanwege een evacuatiebevel door overstromingen...

Wordt je verdrietig van hoeveel van dit soort gevallen er nog zijn.
En dit zijn de extreme gevallen die verborgen zijn. Ik word vooral verdrietig van al die kinderen die in het volle zicht van iedereen in de steek gelaten worden uit een misplaatst respect voor de mening van de ouders.

Duizenden kinderen die bang worden gemaakt voor het einde der tijden en ontmoedigd wordt om om te gaan met buitenstaanders en die hun hele gemeenschap kwijtraken als ze niet in de pas lopen.

Duizenden meisjes alleen al die te horen krijgen dat ze alleen geschikt zijn om moeder te worden, niet mogen sporten, spelen, doorleren, zelf hun partner kiezen, zelfstandig denken.

Duizenden kinderen waarvan de ouders vinden dat alles wat niet strookt met hun mening woke is en die buiten de rest van de maatschappij worden geplaatst en van jongs af aan in een bubbel vol desinformatie zitten.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:19:43 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218064043
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 12:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
Nog 5 dwergen erbij, een boze stiefmoeder en een zak appels van de Appie en we hebben een sprookje *O*

Tevens dwergwerpen _O_ *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:20:56 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218064057
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nog 5 dwergen erbij, een boze stiefmoeder en een zak appels van de Appie en we hebben een sprookje *O*

Tevens dwergwerpen _O_ *O*
Dan hoop ik wel dat ze uiteindelijk zindelijk worden, anders wordt dat dwergwerpen een soort Russische roulette :X
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:21:22 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218064063
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan hoop ik wel dat ze uiteindelijk zindelijk worden, anders wordt dat dwergwerpen een soort Russische roulette :X
😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218064310
Nieuwsberichten kunnen dingen vaak opblazen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 28 juni 2025 @ 14:54:34 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218064906
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En dit zijn de extreme gevallen die verborgen zijn. Ik word vooral verdrietig van al die kinderen die in het volle zicht van iedereen in de steek gelaten worden uit een misplaatst respect voor de mening van de ouders.

Duizenden kinderen die bang worden gemaakt voor het einde der tijden en ontmoedigd wordt om om te gaan met buitenstaanders en die hun hele gemeenschap kwijtraken als ze niet in de pas lopen.

Duizenden meisjes alleen al die te horen krijgen dat ze alleen geschikt zijn om moeder te worden, niet mogen sporten, spelen, doorleren, zelf hun partner kiezen, zelfstandig denken.

Duizenden kinderen waarvan de ouders vinden dat alles wat niet strookt met hun mening woke is en die buiten de rest van de maatschappij worden geplaatst en van jongs af aan in een bubbel vol desinformatie zitten.
'kVind dat moeilijk hoor want je hebt nooit 100% zicht op een situatie en je bent toch bang je ergens mee te bemoeien wat je niets aangaat
pi_218064929
quote:

[..]

Dit klinkt alsof alleen jouw manier van opvoeden de beste is. Is ook gevaarlijk.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 15:37:44 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218065314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
'kVind dat moeilijk hoor want je hebt nooit 100% zicht op een situatie en je bent toch bang je ergens mee te bemoeien wat je niets aangaat
Kinderen zijn niet het bezit van hun ouders om mee te doen wat hen goeddunkt. Het zijn mensen met rechten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 15:42:24 #64
441859 crew  Lenny77
pi_218065336
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit klinkt alsof alleen jouw manier van opvoeden de beste is. Is ook gevaarlijk.
Waar schrijft ze haar manier neer?
Alle bovenstaande voorbeelden zijn gewoon keihard waar en zouden echt niet mogen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 15:43:34 #65
441859 crew  Lenny77
pi_218065342
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 12:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij was vooral bang voor Covid, waar hij geobsedeerd door was. En ook voor besmetting met andere ziekten. Daarom had hij besloten zijn twee kinderen niet te laten vaccineren, maar bovenal wilde hij niet dat de kinderen mondkapjes droegen . En dan was er nog de angst voor samenzweringen die wereldwijd werden gecreëerd voor de verspreiding van nieuwe virussen en ziekten. Zo zei de vader van de twee "spookbroers" van 9 en 6 jaar , een 54-jarige, oorspronkelijk uit Nederland afkomstig, beeldhouwer en al minstens drie jaar woonachtig in Lauriano, dat hij had besloten de twee kinderen bij iedereen en alles vandaan te houden .

Een manier om hen te beschermen tegen de wereld, en vooral tegen de angsten die daarbij horen. De kinderen, geboren in Duitsland, werden naar Italië gebracht en verborgen in de bossen waar niemand hen zou opmerken. Zo werden ze twee geesten.
https://torino.corriere.i(...)xlk.shtml?refresh_ce
Spookbroers?? Het was toch een jongen en een meisje?
Dan klopt die foto van die 2 kleuters ook niet...
  Spellchecker zaterdag 28 juni 2025 @ 15:45:56 #66
197773 crew  maily
pi_218065349
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
ik hoorde op het nieuws ook "twee broers".
waarom klopt die foto niet?
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 15:48:37 #67
441859 crew  Lenny77
pi_218065375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:45 schreef maily het volgende:

[..]
ik hoorde op het nieuws ook "twee broers".
waarom klopt die foto niet?
Hm ik baseerde mij op de openingspost, daarin staat jongen en meisje.
Omdat op die foto die hier gepost werd wel een jongen en meisje staat? (Toch wel duidelijk een meisjes jasje bij die kleinste plus dat zijn echt jongere kindjes dan 9 en 6)
  Spellchecker zaterdag 28 juni 2025 @ 15:49:34 #68
197773 crew  maily
pi_218065381
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hm ik baseerde mij op de openingspost, daarin staat jongen en meisje.
Omdat op die foto die hier gepost werd wel een jongen en meisje staat? (Toch wel duidelijk een meisjes jasje bij die kleinste plus dat zijn echt jongere kindjes dan 9 en 6)
ja die foto is inderdaad twijfelachtig .... is het een oude foto?
of een foto van nu met die veel te kleine kindjes (maar dat geloof ik niet)
  zaterdag 28 juni 2025 @ 15:51:18 #69
3542 Gia
User under construction
pi_218065399
quote:

[..]

Er zijn andere culturen met hele andere opvattingen dan onze westerse manier van leven.
Een Amish gemeenschap voedt hun kinderen heel anders op dat een streng Islamitische gemeenschap. Beide staan overigens ver van de westerse vrije waarden.

Wij vinden het goed om kinderen te zien als eigen individuen met een eigen vrije wil, die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes mogen maken. Daarom zien wij zaken als uithuwelijken, niet mogen doorleren, veroordeeld worden tot het moederschap en de man dienen als achterlijk. Zij zien onze manier van leven als verderfelijk.

Wie bepaalt wat het beste is?
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 15:52:30 #70
441859 crew  Lenny77
pi_218065408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:49 schreef maily het volgende:

[..]
ja die foto is inderdaad twijfelachtig .... is het een oude foto?
of een foto van nu met die veel te kleine kindjes (maar dat geloof ik niet)
Oude foto kan natuurlijk maar dan heb je nog dat jasje :s)
Nu, eigenlijk maakt het ook niet uit wat voor foto dat is :@
  Moderator zaterdag 28 juni 2025 @ 15:54:17 #71
441859 crew  Lenny77
pi_218065428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn andere culturen met hele andere opvattingen dan onze westerse manier van leven.
Een Amish gemeenschap voedt hun kinderen heel anders op dat een streng Islamitische gemeenschap. Beide staan overigens ver van de westerse vrije waarden.

Wij vinden het goed om kinderen te zien als eigen individuen met een eigen vrije wil, die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes mogen maken. Daarom zien wij zaken als uithuwelijken, niet mogen doorleren, veroordeeld worden tot het moederschap en de man dienen als achterlijk. Zij zien onze manier van leven als verderfelijk.

Van het moment dat het kind gedwongen wordt om in de extreem ouderlijke pas te lopen of ernstig wordt beperkt met straffe van uitsluiting of erger?
Ja dan weet ik wel wat het beste is.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 15:56:25 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218065461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
Klopt, dat is ook moeilijk. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een buurmeisje uit mijn jeugd, randje Bible Belt. Dat kind werd absurd kort gehouden.

Het mocht bijvoorbeeld niet "ik wil" zeggen, want alleen de Heere had iets te willen. Het mocht op school niet in de klas blijven bij seksuele voorlichting en sommige andere hoofdstukken over biologie (evolutie...). Het mocht haar verjaardag niet vieren, naar kinderfeestjes, of een traktatie aannemen, want het was ondenkbaar dat er iets anders gevierd werd dan de glorie van de Heere.

Bij het schoolkeuzegesprek werd geweigerd om haar naar de havo/vwo-brugklas te laten gaan. Wat haar ouders betreft leerde ze helemaal niet door maar dankzij de leerplicht moest ze dan maar naar de Huishoudschool.

Niemand greep ooit in, want geloof. Ze greep uiteindelijk zelf in -wat ik nooit achter haar had gezocht want het was echt een heel zachtaardig, braaf meisje- door ervandoor te gaan met een jongen. Saillant detail: dit was een Turk (seculier, stoer, vreselijk goed voor haar). Haar ouders kregen nog net geen rolberoerte.

Ik kwam haar een jaar of tien geleden nog eens tegen. Ging goed met haar maar ze had vreselijk last van haar opvoeding gehad en ze heeft zich altijd afgevraagd waarom ouders dit met hun kind konden doen terwijl er niemand ingreep. Mijn ouders zeiden daar altijd over dat ze daar wel aan gedacht hadden en de buren ook, maar dat het altijd stuk liep op wat jij zegt: je ziet niet het alles en op zich zorgden ze goed voor haar. Het waren geen nare mensen en bedoelden het goed vanuit hun overtuiging.
pi_218065502
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Om het nog ingewikkelder te maken; Sven en Liam worden ze ook wel genoemd. https://www.lastampa.it/t(...)ref=LSHA-BH-P4-S3-T1
  zaterdag 28 juni 2025 @ 16:01:22 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218065520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensenrechten, de wet, het recht op zelfbeschikking wat betreft je lichamelijke integriteit, allemaal dingen die niet betrekkelijk zijn.

Behalve als je cultureel relativisme hoog in het vaandel hebt staan.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 16:02:52 #75
3542 Gia
User under construction
pi_218065536
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Van het moment dat het kind gedwongen wordt om in de extreem ouderlijke pas te lopen of ernstig wordt beperkt met straffe van uitsluiting of erger?
Ja dan weet ik wel wat het beste is.
Volgens jouw maatstaven. De gemeenschap waarin dat kind geboren is, denkt er anders over.

Neemt niet weg dat ik dit onderhavige geval sowieso te ver vind gaan. En ook van mening ben dat zaken als uithuwelijken, besnijdenis enz....verboden moeten zijn. Maar het is heel moeilijk om denkbeelden van een bepaalde cultuur om te buigen naar die van onze westerse cultuur. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Vaak hangen die middeleeuwse denkbeelden ook aan een bepaald geloof en wordt je daarmee geïndoctrineerd. Je weet niet beter dan dat het zo hoort en goed is.
Waarom moeten vrouwen van een zeker geloof zich van top tot teen bedekken? Terwijl wij lekker, met dit warme weer, met een korte broek en t-shirtje rond lopen, op teenslippers. Ik vind dat onderdrukking. Hun mannen lopen met opgerolde mouwen, ontblote armen rond. Die mogen dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')