abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218060452
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geïnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:18:41 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218060503
Sorry, maar staat die Faisel nou schroeven in te draaien met een bithouder van 30 cm?

WTF
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218060513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:12 schreef Soury het volgende:
WTF hoe lang is die keuken wel niet bij F&C. Wat zonde van de ruimte en geen porum.
Helaas, dat weet niemand. Bij de poging van de makelaar was het duidelijk was dat hij al jarenlang niet meer van 10 stappen achterelkaar had gelopen.
pi_218060514
Schoarma uit een gietijzeren pan :9~
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:21:08 #5
136 V.
pi_218060518
WTH acht meter keuken?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218060527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:21 schreef V. het volgende:
WTH acht meter keuken?
15 bijna toch?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218060553
Denk niet dat de zusjes gaan winnen -O-
pi_218060560
Whoops, ik heb de beoordeling keuken van M&A wel gezien, zal maar zeggen dat het geen indruk heeft gemaakt 😅
pi_218060574
Mooi, des te meer kans dat ze volgende week niet winnen ^O^
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:30:35 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218060585
Bah weer Naomi en Victor. Zondeeeee.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:31:36 #11
136 V.
pi_218060589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:22 schreef Soury het volgende:

[..]
15 bijna toch?
Was een inschatting, ik loop iets achter.
Maar die makelaar zette wel kleine dikke-mannen-pasjes, hoor.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:32:41 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218060593
De finale durf ik niet te zien! Echt niet. Straks gaat die heks er met het geld vandoor.
pi_218060606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:31 schreef V. het volgende:

[..]
Was een inschatting, ik loop iets achter.
Maar die makelaar zette wel kleine dikke-mannen-pasjes, hoor.
Die zal wel wat meters af hebben gelegd dus dat zal wel ongeveer kloppen.
pi_218060608
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
De finale durf ik niet te zien! Echt niet. Straks gaat die heks er met het geld vandoor.
Nou ik vond het maar een troostprijs dit keer, dus het valt wel mee.
pi_218060625
Oei die cliffhanger is niet zo best voor Marit en Roelie. Die laten het afweten bij W&E.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 21:40:56 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218060640
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:38 schreef Soury het volgende:
Oei die cliffhanger is niet zo best voor Marit en Roelie. Die laten het afweten bij W&E.
Dat zou niet best zijn.
pi_218060871
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Bah weer Naomi en Victor. Zondeeeee.
Het is voor mij niet eens dat ze niet mogen winnen. Het gaat mis met Naomi op het moment dat ze verliezen. Dan is het opeens niet eerlijk, valsspelen, huilen, ruzie zoeken en klagen. Altijd dat klagen. Het eeuwig blijven zeuren en zuigen.
Je zag het in de uitzending vandaag ook. Naomi vond het niet eerlijk dat Wilfred ging helpen bij Marit&Roelie. En Victor ging daar droog overheen: Ik help Maurits toch ook? Maar nee, dat mocht in haar wereld, dat klopt dan nog wel.
Ik zeg, om in het thema van het bouw-programma te blijven, meten met twee maten.

Blij, nog maar 1 week.
pi_218061024
Eigenlijk vielen mij alle keukens wat tegen. Zag nergens een WOW, haha. Vind dat betegelde blok bij M&R wat tegenvallen en niet echt mooi, wel hun houten vloer, die is prachtig.

Sneu voor Edith, Wilfried is ook echt niks waard zonder haar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2025 @ 22:50:30 #19
862 Arcee
Look closer
pi_218061048
Die dikke denkt dat Marit en Roelie wel eens de uiteindelijke hoofdprijs zouden kunnen winnen.

Ik teken er voor. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218061051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:46 schreef Firuze60 het volgende:
Eigenlijk vielen mij alle keukens wat tegen. Zag nergens een WOW, haha. Vind dat betegelde blok bij M&R wat tegenvallen en niet echt mooi, wel hun houten vloer, die is prachtig.

Sneu voor Edith, Wilfried is ook echt niks waard zonder haar.
De keuken van M&R was niet echt goed te zien vond ik, maar goed was niet af. En het aanrechtblad was niet betegeld. Maar wel natuursteen?
pi_218061055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:52 schreef Soury het volgende:

[..]
De keuken van M&R was niet echt goed te zien vond ik, maar goed was niet af. En het aanrechtblad was niet betegeld. Maar wel natuursteen?
Ik begreep handgebakken tegeltjes.
pi_218061056
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:50 schreef Arcee het volgende:
Die dikke denkt dat Marit en Roelie wel eens de uiteindelijke hoofdprijs zouden kunnen winnen.

Ik teken er voor. ^O^
Die was helemaal lijp van die idioot lange keuken van F&C dus die neem ik niet zo serieus.
pi_218061062
Oeps, je bedoelt het aanrechtblad, zal even terugkijken..
pi_218061063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik begreep handgebakken tegeltjes.
Ja dat eiland maar bij de kraan zeg maar was het niet betegeld.
pi_218061085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:54 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja dat eiland maar bij de kraan zeg maar was het niet betegeld.
Met dat koffiehoekje om de muur? Hmm, zag er wel erg wit en dun uit, leek mij iets van kunststof. Vond die aubergine kleur ook wat saai.
pi_218061089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Met dat koffiehoekje om de muur? Hmm, zag er wel erg wit en dun uit, leek mij iets van kunststof.
Nee ze maakten daar nog een opmerking over dat het juist niet kunststof was.
pi_218061101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:59 schreef Soury het volgende:

[..]
Nee ze maakten daar nog een opmerking over dat het juist niet kunststof was.
Vond kunststof ook al niet erg bij hun passen, maar dan is het wel een dun blad, hoor.
pi_218061117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond kunststof ook al niet erg bij hun passen, maar dan is het wel een dun blad, hoor.
Ik zou het moeten terugkijken want zoveel lieten ze niet zien, en ik heb nog niet op funda gekeken.
pi_218061124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:03 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik zou het moeten terugkijken want zoveel lieten ze niet zien, en ik heb nog niet op funda gekeken.
Op Funda zijn de keukens niet te zien.
pi_218061136
Wat ik ook vreemd vond, waarom was de prijs nu 2500 voor de keuken en de gang? (gelukkig maar, want ik gunde uiteraard N&V geen winst) Terwijl de badkamer en woonkamer 5000 was, was dat twee keer zoveel werk dan?
pi_218061142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik ook vreemd vond, waarom was de prijs nu 2500 voor de keuken en de gang? (gelukkig maar, want ik gunde uiteraard N&V geen winst) Terwijl de badkamer en woonkamer 5000 was, was dat twee keer zoveel werk dan?
Ja apart, ze meldde de prijs ook vandaag pas. Vorige keren werd het aangekondigd dat er 5000 te verdienen viel.
pi_218061150
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:10 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja apart, ze meldde de prijs ook vandaag pas. Vorige keren werd het aangekondigd dat er 5000 te verdienen viel.
haha, het productiebudget staat misschien ook in het rood. :D
pi_218061165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
haha, het productiebudget staat misschien ook in het rood. :D
Ik vermoed van wel, of voor 2500 euro uitgegeven bij de snackbar, vorige keer was het een soepje.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:20:53 #34
136 V.
pi_218061175
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat zou niet best zijn.
Dat zou ZEKER niet best zijn :{
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218061185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:20 schreef V. het volgende:

[..]
Dat zou ZEKER niet best zijn :{
Al zijn die cliffhangers meestal wat overdreven zodat je blijft kijken. Maar dat zou me wel erg tegenvallen.
pi_218061195
In de keuken van F&C zit wel vier meter tussen de kookplaat en de gootsteen.. _O-
pi_218061206
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:23 schreef Firuze60 het volgende:
In de keuken van F&C zit wel vier meter tussen de kookplaat en de gootsteen.. _O-
Ga je dan met je kokend hete pan piepers.
pi_218061212
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Ga je dan met je kokend hete pan piepers.
Hahahaha, ja, plus de verhouding is ook vreemd, giga kookfornuis en heel klein gootsteentje. En ik had die enorme koelkast helemaal aan het eind gezet ipv zowat midden in de woonkamer.
pi_218061219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hahahaha, ja, plus de verhouding is ook vreemd, giga kookfornuis en heel klein gootsteentje. En ik had die enorme koelkast helemaal aan het eind gezet ipv zowat midden in de woonkamer.
Snap niet dat die cowboy er zo lyrisch over was.
pi_218061233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk vanuit de gedachte van een man, minder ver lopen naar het bier. Ik denk ook dat ze niet vaak eten maken wat je moet afgieten, en de afwas gaat gewoon in de vaatwasser, dus voor hen is de keuken helemaal logisch ;)

Ik denk dat die keuken best gaaf kan zijn als alles af en aangekleed is, en je hebt verder in huis geen kast meer nodig.
pi_218061242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:34 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk vanuit de gedachte van een man, minder ver lopen naar het bier.

Ik denk dat die keuken best gaaf kan zijn als alles af en aangekleed is, en je hebt verder in huis geen kast meer nodig.
Ja daar zit wat in, stop je je boeken gewoon in de keukenkastjes
pi_218061265
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:36 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja daar zit wat in, stop je je boeken gewoon in de keukenkastjes
_O- _O-
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:48:13 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218061284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
De koppels die wij niet leuk vinden kregen een lager bedrag. Geen grapje.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:49:43 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218061288
Nvm
pi_218061307
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
De koppels die wij niet leuk vinden kregen een lager bedrag. Geen grapje.
De koppels die de regisseur niet leuk vond kregen een lager bedrag. Zou ook zomaar kunnen.. :Y
pi_218061325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De koppels die de regisseur niet leuk vond kregen een lager bedrag. Zou ook zomaar kunnen.. :Y
Dan hadden ze een week van te voren al moeten weten wie er ging winnen omdat het bedrag niet genoemd werd. Dus dat lijkt me sterk.
pi_218061345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 23:57 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan hadden ze een week van te voren al moeten weten wie er ging winnen omdat het bedrag niet genoemd werd. Dus dat lijkt me sterk.
Nou ja, die prijs voor het winnende toilet sloeg ook nergens op, M&H werden min of meer verplicht om hun woonkamer met Jysk in te richten.
pi_218061373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 00:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou ja, die prijs voor het winnende toilet sloeg ook nergens op, M&H werden min of meer verplicht om hun woonkamer met Jysk in te richten.
Ja ach het is een complete shit show wat dat betreft, heel veel dingen zijn vaag.
pi_218061398
Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar ik vond die keuken van faisel en Chris ook wel tof hoor! Dat hele pand hangt van rare indelingen aan elkaar, dan kan een gekke lange keuken er ook nog wel bij. En ook wel leuk om een keer geen eiland neer te zetten.

Ik vond de drie keukens die uiteindelijk mee mochten dingen naar de prijs wel errug op elkaar lijken allemaal. Zo saaaaaai!
pi_218061402
Gaan we nu nog een hele week kijken naar ruzietjes en de laatste puntjes op de i? Ben wel toe aan de finale inmiddels 🫠
pi_218061410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 00:19 schreef Louuuu_lou het volgende:
Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar ik vond die keuken van faisel en Chris ook wel tof hoor! Dat hele pand hangt van rare indelingen aan elkaar, dan kan een gekke lange keuken er ook nog wel bij. En ook wel leuk om een keer geen eiland neer te zetten.

Ik vond de drie keukens die uiteindelijk mee mochten dingen naar de prijs wel errug op elkaar lijken allemaal. Zo saaaaaai!
Het is wat vreemd op zijn minst zo'n keuken. Verwacht je in een sport kantine of leger des heils. Het zijn geen familie appartementen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 03:14:39 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218061645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:26 schreef KapiteinChris het volgende:
Whoops, ik heb de beoordeling keuken van M&A wel gezien, zal maar zeggen dat het geen indruk heeft gemaakt 😅
Zo hartstikke donker. Trouwens, de keukens van M en A en N en M leken wel identiek.
pi_218062018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Met dat koffiehoekje om de muur? Hmm, zag er wel erg wit en dun uit, leek mij iets van kunststof. Vond die aubergine kleur ook wat saai.
Ik heb ook een dun blad, van composiet. Kan tegenwoordig gewoon.
pi_218062032
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 00:19 schreef Louuuu_lou het volgende:

Op zich klopt dat wel, maar dan moet je wel goed nadenken over hoe ver de koelkast van de kookplaat en de kookplaat van de gootsteen. Dat leek nu erg uit een handige verhouding te zijn.
pi_218062144
Ik vond de keuken van Maurits en Anouk matig, de keuken van Roelie en Marit vond ik helemaal niet zo mooi met al die kleine tegeltjes. Maar ik vond hun badkamer ook niet zo mooi, die hadden dezelfde kleine tegeltjes.

De mooiste keuken heeft wel gewonnen, al vond ik dat stukje oude muur, dat leek wel behang.
pi_218062159
Ik vind de keukens van V&N, M&A en M&H vrij standaard wat je tegenwoordig overal ziet na een verbouwing, M&R gingen ook voor een standaard indeling (één keukenblok met verplicht kookeiland) maar gingen dan voor een aparte look, dat vind ik dan niet mooi maar de jury word daar natuurlijk lyrisch van. De keuken van C&F is natuurlijk helemaal anders en daar is die makelaar gek op om een of andere reden, ik vind het op het eerste gezicht niet mooi en lijkt zo onpraktisch, hopelijk komen nu ook de keuken foto's op Funda, dan krijg ik misschien een beter beeld en vind ik het mooier dan wat ik enkel op televisie heb gezien.

Apart hoe Naomi altijd weer de plank misslaat met haar verontwaardigingde kop hoe het oneerlijk is dat Willy de meiden met de keuken helpt, dan komt Victor met de simpele opmerking dat hij die kontkruiper van een Maurits ook vaak helpt, maar ze blijft maar doorgaan. Je wordt toch moe van zo'n mens.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 09:39:24 #57
136 V.
pi_218062568
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 03:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Zo hartstikke donker. Trouwens, de keukens van M en A en N en M leken wel identiek.
Ik vind dat donkerbruine hout echt niet mooi. Ik trek sws die hele 'hotel chic' rage niet. Ik wil wonen in een knus huis, niet het gevoel hebben dat ik op doorreis ben.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 09:53:20 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218062621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:39 schreef V. het volgende:

[..]
Ik vind dat donkerbruine hout echt niet mooi. Ik trek sws die hele 'hotel chic' rage niet. Ik wil wonen in een knus huis, niet het gevoel hebben dat ik op doorreis ben.
Het is heel onpersoonlijk allemaal.
pi_218064075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:39 schreef V. het volgende:

[..]
Dat vind ik ook, best wel een nadeel als je een gemeubileerd appartement moet kopen. Zo lijkt het wel alsof ze op een aparte doelgroep mikken, expats bijv.
Welk koppel er gaat winnen is totaal niet te voorspellen. Ook zo'n hype vind ik die inbouw wijnkoelers. Wat een onzin allemaal.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:26:10 #60
136 V.
pi_218064105
Ja, hoeveel zuip je dan?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218064111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:26 schreef V. het volgende:
Ja, hoeveel zuip je dan?
Haha, en dan supermarktwijnen erin doen met je Jysk meubilair :D
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:29:25 #62
136 V.
pi_218064132
Waar verder niks mis mee is, zitten prima wijntjes tussen, maar doe idd effe normaal met zo'n koelkast speciaal voor, wat, 12 flessen of zo?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218064159
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:29 schreef V. het volgende:
Waar verder niks mis mee is, zitten prima wijntjes tussen, maar doe idd effe normaal met zo'n koelkast speciaal voor, wat, 12 flessen of zo?
Dat dus, twee flessen witte wijn kan prima in de koelkast even koelen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:31:56 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218064164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat vind ik ook, best wel een nadeel als je een gemeubileerd appartement moet kopen. Zo lijkt het wel alsof ze op een aparte doelgroep mikken, expats bijv.
Welk koppel er gaat winnen is totaal niet te voorspellen. Ook zo'n hype vind ik die inbouw wijnkoelers. Wat een onzin allemaal.
Ze hebben nog één week om álles af te maken. Faisel, Wilfred en Marit krijgen dit niet meer af. Er is te veel te doen en ze hebben geen geld voor klussers meer.

Tellen ze dan wel mee bij de finale? Of gaat het tussen Mark, Anouk en Victor?
pi_218064187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ze hebben nog één week om álles af te maken. Faisel, Wilfred en Marit krijgen dit niet meer af. Er is te veel te doen en ze hebben geen geld voor klussers meer.

Tellen ze dan wel mee bij de finale? Of gaat het tussen Mark, Anouk en Victor?
Wat ik heb begrepen van de vorige serie is dat de aannemer het dan zelf afmaakt en de kosten daarvan verrekend.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:34:55 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218064198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat ik heb begrepen van de vorige serie is dat de aannemer het dan zelf afmaakt en de kosten daarvan verrekend.
Oh jaaa dat is ook zo! Maar dan zijn die drie véél kwijt.
pi_218064218
Ook moesten ze in de vorige serie het gezamenlijke trappenhuis nog afmaken, zie ik ze hier niet gaan doen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:38:31 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218064229
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:37 schreef Firuze60 het volgende:
Ook moesten ze in de vorige serie het gezamenlijke trappenhuis nog afmaken, zie ik ze hier niet gaan doen.
Die eerdere trappenhuizen waren toch vrij klein? Maatje Amsterdam-Zuid. Dus dat kon wel. Maar hier idd. niet.
pi_218064266
Je kunt wel voorspellen wie de duurzaamheidsprijs gaan winnen. Ik denk M&R.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:44:34 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218064273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:43 schreef Firuze60 het volgende:
Je kunt wel voorspellen wie de duurzaamheidsprijs gaan winnen. Ik denk M&R.
Oh heb ik niet op gelet.
pi_218064724
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:37 schreef Firuze60 het volgende:
Hier hadden ze het gezamenlijke appartement.
pi_218069682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 14:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Hier hadden ze het gezamenlijke appartement.
Oja, dat zal het zijn! Hebben ze toch aan het format voldaan.

Ik ga geen spoilers meer zetten over de Funda gegevens, dus lees dan niet verder.

Wat mij op valt.

Het 'goedkooptste' appartement van H&M ligt aan de achterkant van het pand op de eerste verdieping.

quote:
Voor de achterzijde van het pand is een vergunning verleend voor het plaatsen van een stalen balkon ca. 3 x 6 meter. Hierdoor is het mogelijk om een aangename buitenruimte aan de woonkamer toe te voegen.
OK, en dan lees ik verder op Funda.

quote:
Buitenruimte
Ligging
Aan rustige weg en in woonwijk
Balkon/dakterras
Balkon aanwezig
quote:
Algemene informatie:
- Het pand is volledig geïsoleerd en verduurzaamd
- Voorzien van isolerend monumentenglas
- Voorzien van Warp vloerverwarming
- Verwarming middels een all-electric warmtepomp
- Voorzien van een elektrische boiler
- Geen gasaansluiting
- Er zijn voorzieningen aangebracht om zonnepanelen te kunnen plaatsen.
- Wordt volledig gestoffeerd en gemeubileerd opgeleverd.
Conclusie, als koper moet je naast de vraagprijs nogal wat bijspijkeren. Wil je energieneutraal, investeren in zonnepanelen. Wil je een buitenruimte op de eerste verdieping, even wachten op dat stalen balkon (hopelijk wel bij de prijs inbegrepen). Wil je je auto kwijt, oeps, een garage is niet inbegrepen, wel een parkeerplaats voor bijna 20k.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 29-06-2025 00:23:00 ]
pi_218072145
Ik ben ook benieuwd hoe je nu in elk appartement moet komen. Lijkt wel of alles via soort sluipdoor via elkaars appartementen loopt.

Blij dat we de laatste week ingaan. Veel te weinig klussen en veel te veel dom geouwehoer van juffrouw dikkereet gezien. Ook 10 weken en 50 aflevering is veel te veel, dat doe ik niet nog een keer.

En wat doet Dennis bij dit programma? 5 min schermtijd per week, wat een aanfluiting! _O-
pi_218072209
Er is een central hal met lift en trap die kennelijk niet nog niet gebruikt konden worden. Iedereen heeft gewoon een eigen voordeur vanuit die centrale hal (op beide verdiepingen).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 14:22:21 #75
862 Arcee
Look closer
pi_218073084
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:26 schreef GereDathan het volgende:
Ook 10 weken en 50 aflevering is veel te veel, dat doe ik niet nog een keer.
Vind ik niet, mogen van mij ook 70 afleveringen zijn en dus 7 dagen per week. :s)

quote:
En wat doet Dennis bij dit programma? 5 min schermtijd per week, wat een aanfluiting!
Mee eens, hij zou zich tussendoor ook eens in de appartementen kunnen laten zien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 29 juni 2025 @ 15:13:09 #76
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218073689
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:36 schreef NedKelly het volgende:
Er is een central hal met lift en trap die kennelijk niet nog niet gebruikt konden worden. Iedereen heeft gewoon een eigen voordeur vanuit die centrale hal (op beide verdiepingen).
Ik heb elke aflevering gekeken maar dit nooit gezien. Het zal de rommel wel geweest zijn.
pi_218075718
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 15:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik heb elke aflevering gekeken maar dit nooit gezien. Het zal de rommel wel geweest zijn.
Van de week is de hal beneden nog te zien geweest, met de 2 grote openslaande deuren.
Boven kan je het iets minder goed opmaken wat het is, maar het lijkt me met die tijdelijke noodtrap die Victor toen aan probeerde te passen.
  zondag 29 juni 2025 @ 23:19:09 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218077998
Hoe gaat de komende week er uitzien? Zijn dat weer vijf afleveringen maar hoe zit het dan met de finale-uitzending? :?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juni 2025 @ 23:24:59 #79
862 Arcee
Look closer
pi_218078022
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe gaat de komende week er uitzien? Zijn dat weer vijf afleveringen maar hoe zit het dan met de finale-uitzending? :?
Ik gok dat ze deze week nog zo veel mogelijk mogen sleutelen aan hun appartement en dat ze vrijdag met z'n allen in een studio zitten om te horen hoeveel het gekost heeft om hun appartement helemaal af te laten maken + de taxatiewaarde/verkoopprijs.

En dan horen we na wat plussen en minnen wie de winnaars zijn.
pi_218078196
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 23:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Naomi met pronte borstjes dat ze gewonnen hebben 4 dagen lang, en dan de finale
pi_218079956
Ik ben stilzwijgend afgehaakt, na de aflevering van vorige week maandag waar het alleen nog maar over bondjes en geldtekorten en ander drama ging was ik er wel klaar mee. Ik kijk vrijdag wel naar de finale in de hoop dat de kluszusjes winnen, maar ergens vrees ik het ergste :X

Overigens heeft Roelie dit weekend een Q&A gehouden via Insta; een paar van de meest opmerkelijke vragen en antwoorden:

Hoe de fucksels staat Moffel op die laatste foto... :X _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 30 juni 2025 @ 11:56:01 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218080096
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:32 schreef PeterKelder het volgende:
Ik ben stilzwijgend afgehaakt, na de aflevering van vorige week maandag waar het alleen nog maar over bondjes en geldtekorten en ander drama ging was ik er wel klaar mee. Ik kijk vrijdag wel naar de finale in de hoop dat de kluszusjes winnen, maar ergens vrees ik het ergste :X

Overigens heeft Roelie dit weekend een Q&A gehouden via Insta; een paar van de meest opmerkelijke vragen en antwoorden:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe de fucksels staat Moffel op die laatste foto... :X _O-
Jammer Peter, echt jammer. Maar ook Roberto is afgehaakt. Zolang Naomi en Victor niet winnen vind ik het wel best. Maar ja… het zou kunnen.
pi_218080341
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jammer Peter, echt jammer. Maar ook Roberto is afgehaakt. Zolang Naomi en Victor niet winnen vind ik het wel best. Maar ja… het zou kunnen.
Vind ik ook hoor, Het Blok is zowat het enige reality-programma waar ik van kan genieten - juist omdat het gaat om iets waarvan ik weet dat ik het nooit zal kunnen. En natuurlijk moeten we ons bij dit soort programma's ergeren aan bepaalde deelnemers, maar de wijze waarop deze reeks de nadruk op het drama legt en waarbij de productieleiding duidelijk niet (afdoende) ingrijpt bij bepaalde zaken maakt dat er voor nu geen plezier meer in zit om te kijken.
Ik heb hier de afgelopen week mee zitten lezen en dat was al een duidelijke indicator voor hoe de afleveringen zijn ingevuld, en hoewel ik eerst nog twijfelde of ik niet toch zou kijken werd mij duidelijk dat ik mij dan alleen maar zou ergeren en de afleveringen binnen vijf minuten had doorgespoeld :{

Bij een volgend seizoen zal ik sowieso weer aanhaken, al mag ik dan toch hopen dat zender en producent doorhebben dat de wijze waarop ze Het Blok nu maken het format geen recht aan doet en een stevige course correction maken.
pi_218080402
Jammer ik miste je reactie al! En ik vraag me af over er volgend jaar nog een seizoen komt, ze hebben het dit seizoen al zo goedkoop mogelijk gehouden lijkt het.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:42:37 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218080479
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:29 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Vind ik ook hoor, Het Blok is zowat het enige reality-programma waar ik van kan genieten - juist omdat het gaat om iets waarvan ik weet dat ik het nooit zal kunnen. En natuurlijk moeten we ons bij dit soort programma's ergeren aan bepaalde deelnemers, maar de wijze waarop deze reeks de nadruk op het drama legt en waarbij de productieleiding duidelijk niet (afdoende) ingrijpt bij bepaalde zaken maakt dat er voor nu geen plezier meer in zit om te kijken.
Ik heb hier de afgelopen week mee zitten lezen en dat was al een duidelijke indicator voor hoe de afleveringen zijn ingevuld, en hoewel ik eerst nog twijfelde of ik niet toch zou kijken werd mij duidelijk dat ik mij dan alleen maar zou ergeren en de afleveringen binnen vijf minuten had doorgespoeld :{

Bij een volgend seizoen zal ik sowieso weer aanhaken, al mag ik dan toch hopen dat zender en producent doorhebben dat de wijze waarop ze Het Blok nu maken het format geen recht aan doet en een stevige course correction maken.
Ja, het ging te ver en dan die blaaskaak van een Naomi die elk vuurtje opstookt.
pi_218080640
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:35 schreef __Fokker__ het volgende:
Jammer ik miste je reactie al! En ik vraag me af over er volgend jaar nog een seizoen komt, ze hebben het dit seizoen al zo goedkoop mogelijk gehouden lijkt het.
Dat vind ik ook wel tekenend voor dit seizoen ja, er is duidelijk beknibbeld op het budget. Zeker als je kijkt naar de kluschallenge met het eeuwige hamertje-tik, ik zou bijna (met nadruk op bijna) terugverlangen naar de crea-bea opdrachten van vorig seizoen :')

En ergens denk ik dat het aantal afleveringen (50 ipv 35 vorig seizoen) ook meespeelt in hoe dit seizoen enorm leunt op ieder pietluttig akkefietje wat er maar te vinden is, waarbij ik zelfs meen dat ik de crew kon horen watertanden bij wéér een nieuw drama :') Ze moeten 50 afleveringen van 44 minuten vullen dus het is begrijpelijk, maar de balans is totaal zoek tot op het punt dat je bij de opleveringsmomenten denkt van "huh, hoezo is die ruimte ineens klaar?"
pi_218080742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:35 schreef __Fokker__ het volgende:
...... En ik vraag me af over er volgend jaar nog een seizoen komt, ze hebben het dit seizoen al zo goedkoop mogelijk gehouden lijkt het.
Geef je nu op voor seizoen 2026:
https://eu.castitreach.com/ag/esgnl/hetbloks3/welcome.html
pi_218081012
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:10 schreef EdVe het volgende:

[..]
Geef je nu op voor seizoen 2026:
https://eu.castitreach.com/ag/esgnl/hetbloks3/welcome.html
Dat valt dan weer mee.

Zullen ze dan instant noodles krijgen ipv Shoarma? :Y)

Maar eerst deze week nog even.
pi_218081234
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:43 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Dat valt dan weer mee.

Zullen ze dan instant noodles krijgen ipv Shoarma? :Y)
Welnee, ze moeten dan hun eigen lunchpakket meenemen terwijl Dennis al zijn presentaties ruim vooraf heeft opgenomen en die op een scherm getoond worden. Scheelt weer qua budget voor styling en vervoer _O-
pi_218081328
Dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moest werd al snel duidelijk:

* Hamertje tik op de binnenplaats
* Jury die beoordeelde vanaf foto's
* Dennis die een keer per week kwam opdagen
* De vette goedkope hap elke week
* Appjes door (Dennis) bot
* Helft van de jury beoordeelt van een schermpje

En wat is er allemaal gesponsord?

* Materiaal van de Praxis
* Warp vloerverwarming
* Nefit ketel
* Aanleg Wifi
* Jysk meubels

Nog wat vergeten?
pi_218081591
Wat mij ook al jaren stoort is de beperkte tijd per ruimte. Nu snap ik dat er een tijdsdruk moet zijn, maar de huidige tijddruk is dermate hoog dat fatsoenlijk afmaken van een ruimte bijna onmogelijk is. Eigenlijk kunnen enkel V&N wekelijks opleveren omdat het enerzijds Victor zijn vak is én ze dusdanig ruimte in de regels hebben dat er een constante stroom van (veelal gratis, want "vrienden") klussers langs komen. Victor heeft zoveel tijd dat hij zelfs het appartement van M&A ook even meeneemt. W&E daarentegen werden in het begin volledig gestopt door de productie omdat de vergunningen niet eens rond waren voor hun ruimte.

Ook is het tenenkrommend dat er nergens echt wordt ingegrepen op basis van de regels. De boetes waren complete willekeur en stelden niks voor.

Schandalig ook dat de algemene ruimtes zoals de trap niet toegankelijk was het meest van de tijd, absurd dat men steeds door elkaars appartement moest. Dat was echt een zeer grote rem voor M&R.

En zonder racistisch te willen zijn (triest dat ik het moet zeggen, maar het is niet anders), C&F doen hun roots eer aan. F gaat constant in zinloze discussies waarbij vooraf statements maakt die nooit uitkomen, er zit amper tempo in en als er iets gezamenlijks moet gebeuren dan drukt F standaard zijn snor met grote woorden. Compleet onacceptabel.

Wat mij betreft volgend seizoen gewoon de regels handhaven en een opzichter die wel op locatie is én invloed heeft. Ray en Rey zijn 2 natte scheten die compleet genegeerd lijken te worden. Zorg ook dat men voldoende tijd krijgt. Tijdsdruk is prima, maar plan dan 3 of 4 dagen daarna in waarin teams het af kunnen maken. Heb je wel opgeleverd, dan kan je mooi naar huis gaan. Of bedenk iets met een extra appartement om die tijd op te vullen waar je dan in kan werken en als dat verkocht is dat je uren na rato betaald worden, win-win.
En bij opleveren ook duidelijk zijn, een ruimte is af als X en Y. Werkt je toilet niet, dan is het niet af. Zo simpel is het toch? Dat kan je prima jureren met punten, dat je een technisch rapportcijfer geeft en een rapportcijfer voor inrichting/style. Het hoogste cijfer wint, eerlijk en eenvoudig.
pi_218081601
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:59 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Zeker als je kijkt naar de kluschallenge met het eeuwige hamertje-tik, ik zou bijna (met nadruk op bijna) terugverlangen naar de crea-bea opdrachten van vorig seizoen :')
Er moet heus iets leukers te bedenken zijn wat tussen de creabea en deze nonsens in zit.

Wat ik overigens niet begreep, een van de eerste opdrachten was het aankopen van een blikvanger voor in het gezamenlijke appartement. Maar uiteindelijk stond alleen het bankje van M&R daar? Waarom is de rest daar niet neergezet?
  maandag 30 juni 2025 @ 14:55:57 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218081630
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er moet heus iets leukers te bedenken zijn wat tussen de creabea en deze nonsens in zit.

Wat ik overigens niet begreep, een van de eerste opdrachten was het aankopen van een blikvanger voor in het gezamenlijke appartement. Maar uiteindelijk stond alleen het bankje van M&R daar? Waarom is de rest daar niet neergezet?
Degene die de opdracht won diens eye-catcher zou er komen te staan.
pi_218081642
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Klopt en de rest mocht in eigen appartement.
pi_218081737
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:51 schreef GereDathan het volgende:
Wat mij ook al jaren stoort is de beperkte tijd per ruimte. Nu snap ik dat er een tijdsdruk moet zijn, maar de huidige tijddruk is dermate hoog dat fatsoenlijk afmaken van een ruimte bijna onmogelijk is. Eigenlijk kunnen enkel V&N wekelijks opleveren omdat het enerzijds Victor zijn vak is én ze dusdanig ruimte in de regels hebben dat er een constante stroom van (veelal gratis, want "vrienden") klussers langs komen. Victor heeft zoveel tijd dat hij zelfs het appartement van M&A ook even meeneemt. W&E daarentegen werden in het begin volledig gestopt door de productie omdat de vergunningen niet eens rond waren voor hun ruimte.

Ook is het tenenkrommend dat er nergens echt wordt ingegrepen op basis van de regels. De boetes waren complete willekeur en stelden niks voor.

Schandalig ook dat de algemene ruimtes zoals de trap niet toegankelijk was het meest van de tijd, absurd dat men steeds door elkaars appartement moest. Dat was echt een zeer grote rem voor M&R.

En zonder racistisch te willen zijn (triest dat ik het moet zeggen, maar het is niet anders), C&F doen hun roots eer aan. F gaat constant in zinloze discussies waarbij vooraf statements maakt die nooit uitkomen, er zit amper tempo in en als er iets gezamenlijks moet gebeuren dan drukt F standaard zijn snor met grote woorden. Compleet onacceptabel.

Wat mij betreft volgend seizoen gewoon de regels handhaven en een opzichter die wel op locatie is én invloed heeft. Ray en Rey zijn 2 natte scheten die compleet genegeerd lijken te worden. Zorg ook dat men voldoende tijd krijgt. Tijdsdruk is prima, maar plan dan 3 of 4 dagen daarna in waarin teams het af kunnen maken. Heb je wel opgeleverd, dan kan je mooi naar huis gaan. Of bedenk iets met een extra appartement om die tijd op te vullen waar je dan in kan werken en als dat verkocht is dat je uren na rato betaald worden, win-win.
En bij opleveren ook duidelijk zijn, een ruimte is af als X en Y. Werkt je toilet niet, dan is het niet af. Zo simpel is het toch? Dat kan je prima jureren met punten, dat je een technisch rapportcijfer geeft en een rapportcijfer voor inrichting/style. Het hoogste cijfer wint, eerlijk en eenvoudig.
En wat betreft Faisel en Chris. Faisel heeft in het begin de zusjes veel geholpen. Die grote waffel van hem lijkt mij een houding en ook opgestookt door de regie. Waar hij zijn gesnoef wel waarmaakte was zijn kookkunst, de enige maaltijd in het Blok die er lekker uitzag. En timmeren kon ie.
Er zaten meer irritante snoevers in het Blok, bijv Mark, haha, ik kan drummen dus ook timmeren..NOT

En qua klaplopen en zinloze discussies stonden Anouk en Naomi bovenaan. Uren shoppen voor de meest onnozele prullen, bakwagen onnodig bezet houden. Als je dan toch een vooroordeel wilt bevestigen?

Voor de rest eens met jouw post.

[ Bericht 18% gewijzigd door Firuze60 op 30-06-2025 15:45:58 ]
pi_218082430
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Finaal gemist. Winnen was dus een extra plus, dan hoefde het onding niet in je eigen huis _O-
pi_218082461
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En wat betreft Faisel en Chris. Faisel heeft in het begin de zusjes veel geholpen. Die grote waffel van hem lijkt mij een houding en ook opgestookt door de regie. Waar hij zijn gesnoef wel waarmaakte was zijn kookkunst, de enige maaltijd in het Blok die er lekker uitzag. En timmeren kon ie.
Qua koken kan je ook de roots goed zien, heerlijke maaltijden die ze bereiden! Al hebben M&R zich ook wel ingezet voor de maaltijd. En ook dat is weer een irritatiepunt van mij dat sommige mensen de snor drukten en het gezamenlijke corvee gewoon niet meer uitvoeren. Daar zou direct een boete van 1000 euro op moeten staan.

Heb jij F zien timmeren? Ik hoorde hem enkel vertellen dat hij badkamers installeert, maar zelfs dat lukte hem niet. Na al die weken doucht hij nog steeds elders en kon zijn pot zonder problemen naar het gezamenlijke appartement toe.

C heb ik veel hoger zitten. Is niet vroeg op, maar kan en doet veel voor zover ik het zie.

quote:
Er zaten meer irritante snoevers in het Blok, bijv Mark, haha, ik kan drummen dus ook timmeren..NOT
Uiteindelijk lijken M&H het wel waar te maken. Ondanks de stroeve start leveren ze wel wat mij betreft.

quote:
En qua klaplopen en zinloze discussies stonden Anouk en Naomi bovenaan. Uren shoppen voor de meest onnozele prullen, bakwagen onnodig bezet houden. Als je dan toch een vooroordeel wilt bevestigen?
Dat is 200% waar. Ongelofelijk irritant. Ze hebben nog geen schroevendraaier vastgehad.
pi_218082521
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Qua koken kan je ook de roots goed zien, heerlijke maaltijden die ze bereiden! Al hebben M&R zich ook wel ingezet voor de maaltijd. En ook dat is weer een irritatiepunt van mij dat sommige mensen de snor drukten en het gezamenlijke corvee gewoon niet meer uitvoeren. Daar zou direct een boete van 1000 euro op moeten staan.

Heb jij F zien timmeren? Ik hoorde hem enkel vertellen dat hij badkamers installeert, maar zelfs dat lukte hem niet. Na al die weken doucht hij nog steeds elders en kon zijn pot zonder problemen naar het gezamenlijke appartement toe.

C heb ik veel hoger zitten. Is niet vroeg op, maar kan en doet veel voor zover ik het zie.
Ik bedoelde met het timmeren, het winnen van dat suffe spelletje 'Hamertje Tik' :D
[..]
quote:
Uiteindelijk lijken M&H het wel waar te maken. Ondanks de stroeve start leveren ze wel wat mij betreft.
[..]
Wat mij opviel, dat ze heel opgeruimd werkten, nooit geen bende in hun appartement, dat kost natuurlijk veel tijd. En door steeds die koffiepauzes plus peuk in beeld te zetten werden zij ook geframed.

quote:
Dat is 200% waar. Ongelofelijk irritant. Ze hebben nog geen schroevendraaier vastgehad.
En als Naomi een paar Ikea-kastjes probeerde te schroeven, kon Victor de puinhoop gaan oplossen. _O-
pi_218082699
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 18:01 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Van de week is de hal beneden nog te zien geweest, met de 2 grote openslaande deuren.
Boven kan je het iets minder goed opmaken wat het is, maar het lijkt me met die tijdelijke noodtrap die Victor toen aan probeerde te passen.
Af en toe kreeg je een blik vanuit de voordeur van het pand, eerst zag je nog dwars door het gebouw, dus ook de achterdeur van W&E, waarboven de letters Katrien staan. Hun voordeur is dus halverwege die hal, de rest van de gang hoort bij hun appartement.
Terecht merkte Victor op dat die noodtrap naar de eerste verdieping in feite gewoon een mobiele bouwstelling met trap was, totaal ongeschikt en te smal om er zware spullen mee naar boven te sjouwen. Victor heeft het aardig slim opgelost om een paar keer de bouwspullen via een buitenlift en raam naar binnen te krijgen.
En logisch dat V&N en M&H dat recht van overpad kregen via die (ook tijdelijk) bredere buitentrap door het appartement van M&R. Heb mij dus best flink zitten ergeren aan het gezeik daarover van de zussen.

Er is voor mij nog een raadsel wat betreft het pand. F&C hadden onder hun appartement ook een kelder met een ingang van buiten. Wat is daarmee gebeurd? Plus die zolderverdieping onder dat schuine dak?

Het meest zichtbare originele gebouw is nummer 13, er is later een stuk (ook een eeuw geleden) aangebouwd, dat is doorgebroken. Wat ik heel erg lelijk vind dat ze daar de gevelstenen grijs hebben gekalkt, kennelijk waren de originele bakstenen buitenmuren erg verweerd ofso.

Plus (jajaja, ben purist) dat ik die dichtgemetselde originele ramen aan de zijkant van het pand ook zonde vind, zowel bij N&V als A&M. Herstel dan iig aan de buitenkant het pand zo origineel mogelijk. Veel meer buitenlicht bij hun woonkamers dan. PLUS origineel, suf stel commissie monumentenzorg, ipv te zeiken over een kleurtje verf, dat er hooguit een halve eeuw op heeft gezeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Firuze60 op 30-06-2025 17:43:11 ]
pi_218083011
En nu ik toch bezig ben om mij op te winden over die monumentenzorgcommissie en dat ambtenarengedoe alsof ze zo belangrijk zijn.
Als ze die stijlkamer zo graag willen behouden, zet dan GVD dat gejatte beeld dat nu in het museum staat ook terug!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')