abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218055274
Geen idee of er al zo'n topic bestaat, maar ik koppel er onderaan ook meteen een vraag aan vast.

Gister sushi gegeten, een restaurant waar we vaker en graag komen. Prima eten, prima snelheid.

Echter, één van de gastvrouwen, telkens dezelfde, was dit keer niet zo plezant:

1. Op tafel staat zo'n lamp. Die kun je omdraaien, dan wordt 'ie rood, als je iets wilt. Gedaan na het invullen van de bestel-lijst. "Meneer! Die lamp is niet voor de lijst bedoeld!" Nou, sorry hoor ff vergeten, en weer door.

2. Onze bestel-lijst was op mysterieuze wijze verdwenen, dit ook zo aangegeven. "Nou meneer, 'verdwijnen' is wel een groot woord, hoor." Ook nog prima, sommige mensen zijn nou eenmaal wat serieuzer dan ik, dus weer door.

3. Na het tweede drankje: "wilt u nog wat te drinken?" Ik had daar nog niet over nagedacht, maar ik had nog wel zin in een drankje, alleen niet meteen een antwoord klaar, dus even de gebruikelijke "ehhh" om een seconde of twee te winnen. Mijn "ehhh" was nog niet klaar en mevrouw stond al: "oh, u weet het nog niet? Ik kom zo wel even terug". Dat toontje ook van d'r. En toen was mijn geduld op. Kijk, ik snap dat je in zo'n sushi-tent van hot naar her moet vliegen met constant van die kleine kut-gerechtjes in je hand/op je arm, maar ga dan in een rustiger etablissement aan het werk als je het niet aan kunt. Dat konden haar collega's immers wel, die hadden wel het geduld.

4. Dochter van 3 had er na 2 uur tafelen wel genoeg van. Logisch, maar alsnog hartstikke rustig, geen drammend gedrag, niet aan het rennen, op hooguit een halve meter stond ze van de tafel (daar krijgen we ook geregeld complimenten over, zo ook gisteren weer van het tafeltje achter ons: "wat een engeltje, die kun je nog eens ergens mee naartoe nemen."), maar de gastvrouw vond dat ze in de weg stond. "Wilt u er nou eindelijk eens voor zorgen dat ze gewoon aan tafel blijft zitten, we lopen hier met dienbladen." Grote bek op gezet en aangegeven dat ze er maar voor gaat zorgen er met een grote boog omheen te lopen, anders ga ík in de weg staan. We waren toen al toe aan het toetje en zij is niet meer aan onze tafel geweest. Betaald, uiteraard geen fooi en weggegaan. Zij is de reden dat wij hier voorlopig niet meer komen.

Regelmatig gaan wij uit eten, maar in al die jaren eigenlijk nooit een slechte ervaring gehad. Dit was de eerste. Moet ik dit in de review zetten? Ik wil uiteraard niet dat zij in de problemen komt, misschien had ze haar dag niet, was ze erg gestresseerd, had ze haar maandelijkse periode, weet ik het. Het kan allemaal.

Wat zijn jouw slechte ervaringen in een restaurant?
pi_218055376
Het klinkt heel erg als een jij-probleem.

Bij binnenkomst heb je ongetwijfeld gezegd dat je weet hoe het werkt, maar vervolgens wordt direct de lamp misbruikt, vervolgens verlies je je bestellijst, daarna ben je niet ready als je gevraagd wordt wat je wil drinken en dan als klap op de vuurpijl laat je ook nog je kind slingeren, terwijl je ziet dat ze met dienbladen lopen.

Je bent gewoon een prutser, maar gelukkig reken je jezelf nog wel zoveel eer toe dat je ook nog denkt dat ze je daar zouden missen. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218055497
Naja, wat is een slechte ervaring... Ik ben niet zo moeilijk. Iedereen kan een slechte dag hebben, dus een 'toontje' kan gebeuren. Ik ben ook geen sjeik sultan dus hoef ook geen preferential treatment te krijgen. Ik bestel, hoop dat ik goed eten krijg, zo niet dan kom ik niet meer terug.

Niemand heeft ooit over mijn tafel gepist of over mijn eten gescheten of zo.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:23:15 #4
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218055515
Je gaat twee uur met een kind van drie naar een sushitent met die rooie lavalampen?
Dit, dus.
pi_218055930
. Dochter van 3 had er na 2 uur tafelen wel genoeg van. Logisch, maar alsnog hartstikke rustig, geen drammend gedrag, niet aan het rennen, op hooguit een halve meter stond ze van de tafel (daar krijgen we ook geregeld complimenten over, zo ook gisteren weer van het tafeltje achter ons: "wat een engeltje, die kun je nog eens ergens mee naartoe nemen."), maar de gastvrouw vond dat ze in de weg stond. "Wilt u er nou eindelijk eens voor zorgen dat ze gewoon aan tafel blijft zitten, we lopen hier met dienbladen." Grote bek op gezet en aangegeven dat ze er maar voor gaat zorgen er met een grote boog omheen te lopen, anders ga ík in de weg staan.

Wees blij dat jullie niet die zaak zijn uitgezet, wat een asociaal gedrag. Ook gewoon waar je kind bij staat. Deze mensen zijn aan het werk, ze hoeven zich niet aan te passen aan jouw kind die niet (meer) op haar derrière kan blijven zitten. Ze lopen rond met (zware) dienbladen en kan ook gewoon gevaarlijk zijn voor je kind als er wat van af valt.
pi_218056012
Ik vind dat soort plekken altijd van die plekken dat je er van uit mag gaan dat de bediening kut is. :@

In een 'normaal' restaurant zou dit misschien wat misplaatst zijn, maar een sushitent met van die lijstjes op tafel... tja. Dat is gewoon voor tokkies, dus dan kan je dat soort bedieningfratsen wel een beetje verwachten. Die stressen hem vaak de pan uit voor een schraal minimumuloontje en lelijke werktijden.

Ik heb nooit echt gehad dat het kut genoeg was om een slechte recensie te plaatsen, maar sowieso neem ik die moeite niet echt. Als het tegenvalt, kom ik gewoon niet meer. Soms geef ik dan alsnog fooi omdat ik vind dat het bijvoorbeeld aan het eten lag, en niet aan de bediening, of andersom. Mensen doen vaak ook gewoon hun best, maar hun best is dan gewoon niet echt bijzonder. :P

PS. Nooit een grote bek opzetten. Dan ben je net zo aso als die bediening. Kunnen normale mensen lekker toekijken terwijl jullie staan te zeiken op elkaar.
-nee-
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:28:01 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218056125
Je gaat naar een vreetschuur maar verwacht wel een 5-sterren behandeling. Ja, doei.

En laat je kind thuis volgende keer.
pi_218056131
Die andere meiden waren wel super; beleefd, geduldig (ondanks de hectiek), zoals bij het bestellen van de ijsjes wat ook niet heel vlot ging, in voor een grapje, 'spelen' met onze kleine of op z'n minst meegaan in haar fantasie en snappen dat een kind van 3 niet het geduld heeft om 2 uur aan een tafel te zitten, net als de mensen achter ons die ook nog gewoon met haar gingen spelen.

Als ik ¤200 lap, in wat voor toko dan ook, wil ik niet geschoffeerd worden. Dat was dit chagrijnige wijf wel aan het doen. Als je kinderen van 3 niet in je toko wilt, om wat voor reden dan ook, pas je beleid aan! Ze hebben geen geleid hierop, hoeft ook niet, dan heb je je bek te houden hierover en behoor je uit te kijken. Dan maar een aso.

Wel jammer, want we kwamen hier graag.
pi_218056145
Wat heb je het zwaar he....
pi_218056148
Godverdomme nou!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:44:22 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218056281
En verder kan je jouw goede en slechte restaurantervaringen gewoon kwijt in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #35
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218056295
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:44 schreef golfer het volgende:
En verder kan je jouw goede en slechte restaurantervaringen gewoon kwijt in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #35
Hoeft niet meer, dank! Dat topic had ik overigens niet gezien. N.a.v. de reacties hier heb ik deze dame in een slecht daglicht gezet in de review. Nogal een opvallend uiterlijk, dus ze zullen ongetwijfeld weten wie ik bedoel. Niet dat ze er iets mee doen, maar boeiend.
pi_218056313
Als je merkt dat je kind het niet meer trekt in een restaurant (of waar dan ook), dan pak je gewoon je spullen en je vertrekt (uiteraard eerst betalen :P) . Dat er meiden in de bediening zijn die leuk mee omgingen is haske lief maar echt, dit hoeven ze niet te doen. Ze zijn daar om mensen te voorzien van eten en drinken. Niet om een ongeduldig prinsesje zoet te houden.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:50:05 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218056329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:46 schreef DjVero het volgende:

Hoeft niet meer, dank! Dat topic had ik overigens niet gezien. N.a.v. de reacties hier heb ik deze dame in een slecht daglicht gezet in de review. Nogal een opvallend uiterlijk, dus ze zullen ongetwijfeld weten wie ik bedoel. Niet dat ze er iets mee doen, maar boeiend.
Je noemt geen namen of rugnummers. Dus we weten niet in welke AYCE vreetschuur jij je zo asociaal hebt gedragen en dus kunnen wij of het restaurant er dus verder niks mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218056371
Kiyoshi Veenendaal. Mensen zijn over het algemeen iets formeler gekleed daar, wat meer high-class, dus als een typische vreetschuur zou ik het niet willen omschrijven. Prijzen liggen ook wel een stukje hoger. Bij AYCE zou het me idd totaal niet boeien, nog los van het feit dat je daar lekker je eigen vreten en drinken bij elkaar moet rapen en weinig van doen hebt met gastheren/gastvrouwen.
pi_218056376
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:46 schreef DjVero het volgende:

[..]
Welke reacties? Ik geloof dat we voornamelijk hebben gezegd dat jij het probleem was.
pi_218056395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Welke reacties? Ik geloof dat we voornamelijk hebben gezegd dat jij het probleem was.
Ik vind het vrij opmerkelijk dat men hier kennelijk over zich heen laat lopen en dus niet van zich af bijt. Zij begon met dat toontje van haar, omdat ik even niet al hun regeltjes scherp had. Maar goed, dat kan, ze had haar dag niet. Maar vervolgens is het opeenstapeling na opeenstapeling.

Gekkigheid.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:57:33 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218056406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:54 schreef DjVero het volgende:
Kiyoshi Veenendaal. Mensen zijn over het algemeen iets formeler gekleed daar, wat meer high-class, dus als een typische vreetschuur zou ik het niet willen omschrijven. Prijzen liggen ook wel een stukje hoger. Bij AYCE zou het me idd totaal niet boeien, nog los van het feit dat je daar lekker je eigen vreten en drinken bij elkaar moet rapen en weinig van doen hebt met gastheren/gastvrouwen.
Jij hebt het dus niet begrepen. Want op hun website staat dat het wel degelijk een AYCE-tent is:
quote:
Bij Kiyoshi Veenendaal kunt u 2,5 uur onbeperkt genieten van heerlijke sushi, grillgerechten en Japanse specialiteiten. Ons all-you-can-eat concept staat garant voor topkwaliteit, uitstekende service en een onvergetelijke smaakbeleving.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218056429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:57 schreef golfer het volgende:
Bij Kiyoshi Veenendaal kunt u 2,5 uur onbeperkt genieten van heerlijke sushi, grillgerechten en Japanse specialiteiten. Ons all-you-can-eat concept staat garant voor topkwaliteit, uitstekende service en een onvergetelijke smaakbeleving.
OK, gaan we....

quote:
Duidelijk niet dus, neem ik nog even mee in mijn vernietigende review, thanks.
pi_218056447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:56 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik vind het vrij opmerkelijk dat men hier kennelijk over zich heen laat lopen en dus niet van zich af bijt. Zij begon met dat toontje van haar, omdat ik even niet al hun regeltjes scherp had. Maar goed, dat kan, ze had haar dag niet. Maar vervolgens is het opeenstapeling na opeenstapeling.

Gekkigheid.
Dan nog hoef je niet uit je plaat te gaan als je ergens op gewezen wordt waar ze gewoon gelijk in had.

'Mevrouw, ik vind uw manier van bedienen en met klanten om gaan niet zo aardig'. Zoiets. Maar mensen hebben volgens mij tegenwoordig geen idee meer hoe normaal te communiceren valt.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:05:56 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218056490
Als ik eigenaar van die tent was geweest had ik je er bij binnenkomst met een peuter al geweigerd en zeker als je een grote mond opzet tegen iemand in de bediening had ik je verboden ooit nog een stap in mijn restaurant te zetten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218056491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dan nog hoef je niet uit je plaat te gaan als je ergens op gewezen wordt waar ze gewoon gelijk in had.

'Mevrouw, ik vind uw manier van bedienen en met klanten om gaan niet zo aardig'. Zoiets. Maar mensen hebben volgens mij tegenwoordig geen idee meer hoe normaal te communiceren valt.
Ik ging niet uit mijn plaat. Ik vroeg haar eerst nog of zij kinderen heeft en of ze snapt dat een 3-jarige echt niet 2 uur lang aan een tafeltje kan zitten. Ze was een jaar of 20-25, dus nee, had ze niet. Mensen achter ons gaven ons gewoon gelijk, hun 17-jarige zoon zat bij hen en die mevrouw vertelde dat ze met hem echt niet naar zo'n restaurant gingen vroeger. Ze complimenteerde me nog dat ik mijn dochter vertelde dat we in een restaurant zijn, dat ze haar niet kan schreeuwen bijvoorbeeld. "Dat zie je tegenwoordig niet veel meer", waren haar letterlijke woorden. ;)

Ander toontje werkt ook andersom. En omdat er van alles aan vooraf ging, was mijn geduld met haar ook op.
pi_218056501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:05 schreef golfer het volgende:
Als ik eigenaar van die tent was geweest had ik je er bij binnenkomst met een peuter al geweigerd en zeker als je een grote mond opzet tegen iemand in de bediening had ik je verboden ooit nog een stap in mijn restaurant te zetten.
Ja leuk voor je, hebben ze echter niet gedaan, hea hmmmm
pi_218056563
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:28 schreef DjVero het volgende:
snappen dat een kind van 3 niet het geduld heeft om 2 uur aan een tafel te zitten
Als jullie dat nou ook hadden gesnapt...
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:18:04 #25
236264 crew  capricia
pi_218056595
Is dit echt?
Je dochter van drie uren lang in een restaurant houden waarbij ze rond gaat lopen. En als de bediening er wat van zegt, want het is gewoon gevaarlijk, boos worden.

Dit moet een grap zijn. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218056619
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:18 schreef capricia het volgende:
Is dit echt?
Je dochter van drie uren lang in een restaurant houden waarbij ze rond gaat lopen. En als de bediening er wat van zegt, want het is gewoon gevaarlijk, boos worden.

Dit moet een grap zijn. :D
En ook gewoon verwachten dat de bediening om haar heen gaat lopen 8)7 _O-
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:20:50 #27
403820 Aberkullie
pi_218056627
quote:
Ik vroeg haar eerst nog of zij kinderen heeft en of ze snapt dat een 3-jarige echt niet 2 uur lang aan een tafeltje kan zitten
:') ___!!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:21:46 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218056632
TS krijgt hier flink tegengas en besluit daarom voor die tent een extra slechte review achter te laten.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:23:25 #29
236264 crew  capricia
pi_218056643
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En ook gewoon verwachten dat de bediening om haar heen gaat lopen 8)7 _O-
:D
Maar wel gratis mee eten natuurlijk. Die kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218056644
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:20 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
:') ___!!
Het wordt beter en beter :D Ik blijf hier even hangen. Dit topic heeft de potentie een klassieker te worden :P
pi_218056663
quote:
82s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:21 schreef Lienekien het volgende:
TS krijgt hier flink tegengas en besluit daarom voor die tent een extra slechte review achter te laten.
Dan kunnen we als fokkers juist precies tegenovergestelde reviews gaan schrijven over een familie met kind wat daar zich zo aso gedroeg. 8-)
pi_218056672
Mensen achter ons gaven ons gewoon gelijk, hun 17-jarige zoon zat bij hen en die mevrouw vertelde dat ze met hem echt niet naar zo'n restaurant gingen vroeger.

Dit was een hint van haar dat je gewoon thuis had moeten blijven met je kind. :D
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:30:59 #33
236264 crew  capricia
pi_218056696
quote:
Waarbij zelfs mensen aan een ander tafeltje zich met jullie en je kind moesten bemoeien.
Dit nog naast de bediening.

Echt.. wouw. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218056713
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarbij zelfs mensen aan een ander tafeltje zich met jullie en je kind moesten bemoeien.
Dit nog naast de bediening.

Echt.. wouw. _O-
Jij leest niet goed.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:32:51 #35
236264 crew  capricia
pi_218056716
Had je wel een telefoon of iPad bij je om je drie jarige aan tafel te vermaken, @DjVero ? Of doen jullie daar niet aan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218056717
Ik ben blij dat ik jullie vermaak. En nog belangerijker uiteraard: dat ik zowaar onderdeel word van de geschiedenis van FOK!
pi_218056726
quote:
Mensen zijn over het algemeen iets formeler gekleed daar, wat meer high-class,
Dat ben je in Nederland al snel, gezien hoe slecht de gemiddelde Nederlander gekleed gaat...
pi_218056727
Dus: kom maar op met de vragen!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:36:29 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218056743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:34 schreef DjVero het volgende:
Dus: kom maar op met de vragen!
Begrijp jij intussen dat jij degene was die op alle mogelijke manieren fout zat en dat het niet de schuld van het restaurant was dat jij zo dom en asociaal bent geweest?
Poef.....gone! ©golfer
pi_218056759
Ik denk dat de frustratie van TS vooral om de toon gaat waarop die dingen gezegd werden.

Koters die blij rondlopen is gewoon normaal in een restaurant. Je hoort als ouder natuurlijk wel op te letten en aan te geven dat ze moeten oppassen voor mensen met dienbladen, maar als een serveerster het te gevaarlijk vindt, wordt het normaal gewoon op vriendelijke toon gezegd.
pi_218056796
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]
Begrijp jij intussen dat jij degene was die op alle mogelijke manieren fout zat en dat het niet de schuld van het restaurant was dat jij zo dom en asociaal bent geweest?
Nee! Zie post TOT hierboven. De toon werd door haar gezet. Actie - reactie.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:45:42 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218056802
Maar als er een bord of glas cola op je kind was gevallen omdat het kind tegen een gastvrouw aanliep was je ook boos geworden toch? Kun je niet gewoon ergens heen gaan waar een speelhoek of speeltuin bij is ofzo? Dat het kind daar heen kan gaan? Dit soort restaurants zonder kindermenu of speelhoek zijn toch vaak wel voor iets oudere kinderen, vanaf een jaar of 8 ofzo dat ze kunnen blijven zitten voor langere tijd.
pi_218056807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:45 schreef Momo het volgende:
Maar als er een bord of glas cola op je kind was gevallen omdat het kind tegen een gastvrouw aanliep was je ook boos geworden toch? Kun je niet gewoon ergens heen gaan waar een speelhoek of speeltuin bij is ofzo? Dat het kind daar heen kan gaan? Dit soort restaurants zonder kindermenu of speelhoek zijn toch vaak wel voor iets oudere kinderen, vanaf een jaar of 8 ofzo dat ze kunnen blijven zitten voor langere tijd.
Nou ja, dat is dan mss voor ons ook een leermomentje. Het was de eerste keer dat we erop aangesproken werden. Maar dan nog, de toon is all that matters. En een beetje wat er dan aan voorafgaat.
pi_218056812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:38 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat de frustratie van TS vooral om de toon gaat waarop die dingen gezegd werden.

Koters die blij rondlopen is gewoon normaal in een restaurant. Je hoort als ouder natuurlijk wel op te letten en aan te geven dat ze moeten oppassen voor mensen met dienbladen, maar als een serveerster het te gevaarlijk vindt, wordt het normaal gewoon op vriendelijke toon gezegd.
Nee, dat is niet normaal.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:47:54 #45
5428 crew  miss_sly
pi_218056813
tegengas mag, schelden of op de man spelen niet
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:50:46 #46
5428 crew  miss_sly
pi_218056829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:38 schreef ToT het volgende:

Het is toch echt afhankelijk van het restaurant. Als het niet druk is, is er wat meer ruimte voor een kind om even van tafel te gaan. Als er een speelruimte/-hoek is, is het personeel gewend dat er kinderen rondlopen en zijn ze daar dus attent op.

In dit geval was het een druk restaurant zo te lezen, en geen speelhoek. Dus constant rondlopend personeel met dienbladen dat niet bedacht is op rondlopende kinderen.

Twee uur is voor een peuter van drie jaar echt heel lang. Knap dat ze dat volhield, maar op het moment dat het dan klaar is, is dat ook het moment om klaar te zijn om te vertrekken.
pi_218056836
TS, je hebt ook restaurants waar ze een speelplaats binnen hebben. Ik raad je dat echt aan. Wij doen dit ook als we ergens gaan eten en het is zo fijn. Kindern vermaken zich en ouders kunnen lekker rustig wat eten.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:52:53 #48
5428 crew  miss_sly
pi_218056847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS, je hebt ook restaurants waar ze een speelplaats binnen hebben. Ik raad je dat echt aan. Wij doen dit ook als we ergens gaan eten en het is zo fijn. Kindern vermaken zich en ouders kunnen lekker rustig wat eten.
En die restaurants en hun personeel zijn bedacht en ingericht op kinderen. Dat maakt ook veel verschil.
pi_218056904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet normaal.
Dan ben jij gezegend met heerlijk rustige kinderen. Prijs jezelf gelukkig! _O_
pi_218057041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:59 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dan ben jij gezegend met heerlijk rustige kinderen. Prijs jezelf gelukkig! _O_
Helemaal niet, maar als ze zich gaan misdragen is het tijd om weg te gaan, of ze zodanig te vermaken dat ze zich weer gaan gedragen.
pi_218057075
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is toch echt afhankelijk van het restaurant. Als het niet druk is, is er wat meer ruimte voor een kind om even van tafel te gaan. Als er een speelruimte/-hoek is, is het personeel gewend dat er kinderen rondlopen en zijn ze daar dus attent op.

In dit geval was het een druk restaurant zo te lezen, en geen speelhoek. Dus constant rondlopend personeel met dienbladen dat niet bedacht is op rondlopende kinderen.

Twee uur is voor een peuter van drie jaar echt heel lang. Knap dat ze dat volhield, maar op het moment dat het dan klaar is, is dat ook het moment om klaar te zijn om te vertrekken.
Kleine nuance: ze liep niet rond, ze stond op hooguit een halve meter van de tafel, met haar knuffel-konijntje te hupsen op/voor de tafel. Ik zorgde er natuurlijk wel voor dat ze niet aan de wandel ging. Maar mevrouw vond het nodig om ons alsnog aan te spreken. En dat is niet het vervelendste, het was de manier waarop....

Op het moment dat zij het écht zat was, waren we toe aan het ijs (wat werd gedaan door een gastvrouw die het wél begreep, gewoon geduldig) en daarna vertrokken we.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 13:24:42 #52
5428 crew  miss_sly
pi_218057189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:16 schreef DjVero het volgende:

[..]
Kleine nuance: ze liep niet rond, ze stond op hooguit een halve meter van de tafel, met haar knuffel-konijntje te hupsen op/voor de tafel. Ik zorgde er natuurlijk wel voor dat ze niet aan de wandel ging. Maar mevrouw vond het nodig om ons alsnog aan te spreken. En dat is niet het vervelendste, het was de manier waarop....

Op het moment dat zij het écht zat was, waren we toe aan het ijs (wat werd gedaan door een gastvrouw die het wél begreep, gewoon geduldig) en daarna vertrokken we.
Ik snap best dat er soms iemand in de bediening rondloopt waarmee het niet klikt. Of die chagrijnig is. Kan gebeuren, hebben we allemaal wel eens last van. Is niet handig als je aan het serveren bent, maar soit.

Maar zie jij echt helemaal niet dat er op jouw gedrag ook wel wat aan te merken valt?
Kan best dat je dochter 'maar een halve meter van de tafel stond te hupsen', maar het is een onvoorspelbaar bewegend iets waar druk personeel over kan vallen en daarmee dus ook je kind kan verwonden. En dat jij uit je stekker gaat vind ik ook niet heel oke.

Kun je niet uitkomen op "de mevrouw uit de bediening en ik hadden het alletwee anders moeten doen"?

En ja, dit:

quote:
Grote bek op gezet en aangegeven dat ze er maar voor gaat zorgen er met een grote boog omheen te lopen, anders ga ík in de weg staan.
Valt bij de meeste mensen onder 'uit je stekker gaan'.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:25:01 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218057193
Die serveerster dacht waarschijnlijk bij binnenkomst van jou 'godverdomme heb ik weer zo een tafel met een kutkind'.

Ga volgende keer gewoon naar McDonalds waar je na 15 minuten weer vertrekt.
pi_218057349
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik snap best dat er soms iemand in de bediening rondloopt waarmee het niet klikt. Of die chagrijnig is. Kan gebeuren, hebben we allemaal wel eens last van. Is niet handig als je aan het serveren bent, maar soit.

Maar zie jij echt helemaal niet dat er op jouw gedrag ook wel wat aan te merken valt?
Kan best dat je dochter 'maar een halve meter van de tafel stond te hupsen', maar het is een onvoorspelbaar bewegend iets waar druk personeel over kan vallen en daarmee dus ook je kind kan verwonden. En dat jij uit je stekker gaat vind ik ook niet heel oke.

Kun je niet uitkomen op "de mevrouw uit de bediening en ik hadden het alletwee anders moeten doen"?

En ja, dit:
[..]
Valt bij de meeste mensen onder 'uit je stekker gaan'.
Nogmaals, actie - reactie. Sla een kut-toon tegen mij aan en ik betaal je met gelijke munt terug. Simpel zat. Natuurlijk hadden dingen anders gekund, dat snap ik ook wel. Heb ik ook in de review gezegd. Ook de tip gegeven dat als de gastvrouw niet tegen kleine kinderen in het etablissement kan ze hier een deurbeleid voor moeten maken, maar dat doen ze natuurlijk niet, want dat kost ze clientèle.

Ja, ik zit me twee uur te ergeren aan dat mens, da's dan ff de frustratie die eruit komt. Niet moeten doen, maarja, volgende keer zou het zo weer (kunnen) gebeuren.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:43:39 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218057390
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 27 juni 2025 13:39 schreef DjVero

Ja, ik zit me twee uur te ergeren aan dat mens, da's dan ff de frustratie die eruit komt. Niet moeten doen, maarja, volgende keer zou het zo weer (kunnen) gebeuren.
Na deze ervaringen zou er voor mij daar geen sprake zijn van een volgende keer.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:45:10 #56
403820 Aberkullie
pi_218057405
Iemand de betreffende review al gevonden?
pi_218057407
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:20 schreef Drxx het volgende:
Naja, wat is een slechte ervaring... Ik ben niet zo moeilijk. Iedereen kan een slechte dag hebben, dus een 'toontje' kan gebeuren. Ik ben ook geen sjeik sultan dus hoef ook geen preferential treatment te krijgen. Ik bestel, hoop dat ik goed eten krijg, zo niet dan kom ik niet meer terug.

Niemand heeft ooit over mijn tafel gepist of over mijn eten gescheten of zo.
Dat weet je helemaal niet
Groot fan van User Wotte
pi_218057519
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:45 schreef Aberkullie het volgende:
Dit dus.

Ik heb lang geleden ook in de horeca gewerkt en ik weet dat na dronken mensen kleine kinderen die niet rustig kunnen blijven zitten het meest irritant zijn. Kleine kinderen zijn totaal onvoorspelbaar. Als een kind "maar een halve meter van de tafel" staat te spelen met een pop, kan ze op elk moment een onvoorspelbare richting oplopen. (Daarom mag je ook niet harder dan 30 in een woonwijk) Dat is niet alleen storend, dat is levensgevaarlijk met personeel dat met volle dienbladen rondloopt. In feite is zo'n kind niet goed opgevoed. Die hoort gewoon stil te zitten en inderdaad, wat doe je met een kind van die leeftijd in zo'n restaurant?
En dan nog de serveerster nog een grote bek geven ook nog. Ik had je direct het restaurant uitgesmeten, met of zonder betaling.
pi_218057547
quote:
Ik heb al zitten zoeken, maar alleen vrij oude en vooral lovende kritieken. Dat van die lamp werd ook ergens genoemd. Misschien is het handig om op die lijst een opmerking te plaatsen dat de lijst en de lamp niet samen gaan.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 13:59:18 #60
236264 crew  capricia
pi_218057550
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:57 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dit dus.

Ik heb lang geleden ook in de horeca gewerkt en ik weet dat na dronken mensen kleine kinderen die niet rustig kunnen blijven zitten het meest irritant zijn. Kleine kinderen zijn totaal onvoorspelbaar. Als een kind "maar een halve meter van de tafel" staat te spelen met een pop, kan ze op elk moment een onvoorspelbare richting oplopen. (Daarom mag je ook niet harder dan 30 in een woonwijk) Dat is niet alleen storend, dat is levensgevaarlijk met personeel dat met volle dienbladen rondloopt. In feite is zo'n kind niet goed opgevoed. Die hoort gewoon stil te zitten en inderdaad, wat doe je met een kind van die leeftijd in zo'n restaurant?
En dan nog de serveerster nog een grote bek geven ook nog. Ik had je direct het restaurant uitgesmeten, met of zonder betaling.
Maar mijnheer moest eerst nog zijn ijsje eten, daar is tenslotte voor betaald.
Echt he. Ga gewoon naar huis als je kind het zat is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218057554
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar mijnheer moest eerst nog zijn ijsje eten, daar is tenslotte voor betaald.
Echt he. Ga gewoon naar huis als je kind het zat is.
Nee, doe dat lekker zelf!

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:43 schreef golfer het volgende:

[..]
Na deze ervaringen zou er voor mij daar geen sprake zijn van een volgende keer.
Haha true :D
pi_218057570
quote:

[..]

Oehhh, tempting. Dat is dan de volgende keer het doel!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:02:08 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218057572
Eergisteren zat ik in een middagrestaurantje in Leeuwarden. Het was een langgerekt tentje. Aan de ene kant hadden ze de deur opengezet en aan de andere kant de toegangsdeur. Het tochtte dus flink, ook omdat het hard waaide.
De mensen naast mij waren dat zat en sloten de deur. Komt de serveerster: “Nee, die moet openblijven anders krijgen ze het in de keuken te warm!!” Briefje op de deur, deur weer open en daar ging ze weer.

:{

Rest van de tijd in de tocht gezeten.
pi_218057616
quote:
quote:
Je kan ons vertellen wat je goed/slecht vond. Deze reacties zullen enkel naar het restaurant verstuurd worden.
Lekker blijven zoeken dus _O-
pi_218057637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:01 schreef DjVero het volgende:

[..]
Als je zo in elkaar zit, heb je nog een lange weg te gaan.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:09:12 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218057656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:01 schreef DjVero het volgende:

[..]
Familie flodder?
pi_218057659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:07 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Als je zo in elkaar zit, heb je nog een lange weg te gaan.
Gratiesj eten, what else does a person need besides a decent waitress?
pi_218057671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:09 schreef DjVero het volgende:

[..]
Gratiesj eten, what else does a person need besides a decent waitress?
Ik snap nu je topic en je karakter. Zelfs respect kan er bij jou niet vanaf.
pi_218057703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:11 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik snap nu je topic en je karakter. Zelfs respect kan er bij jou niet vanaf.
Jij denkt werkelijk dat iemand zich bewust gaat misdragen in een restaurant met als doel gratis voedsel? Zou een mooie wereld worden.... Weet je, ik betaal altijd netjes voor producten en diensten, maar als daar iets aan schort mag je daar best tegen ageren. Dat dat niet helemaal netjes is gegaan, zie ik nu ook wel in. Maar dan nog vind ik dat dat toch echt aan haar lag.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:27:18 #70
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218057768
quote:

[..]
Dat is niet alleen storend, dat is levensgevaarlijk met personeel dat met volle dienbladen rondloopt. In feite is zo'n kind niet goed opgevoed. Die hoort gewoon stil te zitten en inderdaad, wat doe je met een kind van die leeftijd in zo'n restaurant?
Dit is dan ook weer een beetje overdreven. Een kind van 3 wat 2 uur lang stilzit in een vreetschuur.
Dit, dus.
  Forum Admin vrijdag 27 juni 2025 @ 14:33:05 #71
35723 crew  GGMM
pi_218057823
Eigenlijk elke eetervaring waar mensen hun kind van 2 mee naartoe nemen. Hoe egoïstisch ben je dan. Iedereen z'n avond vergallen met zo'n krijsend stuk lawaai.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_218057835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:33 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk elke eetervaring waar mensen hun kind van 2 mee naartoe nemen. Hoe egoïstisch ben je dan. Iedereen z'n avond vergallen met zo'n krijsend stuk lawaai.
Lekker thuis blijven dus!

(die anderen dan....)
pi_218057908
Ik vind dat je een klein kind best mee kan nemen naar een restaurant maar hooguit anderhalf uur (dus flink dooreten en dat ook aangeven bij het personeel) en altijd wat mee nemen voor het kind zodat hij/zij zich niet hoeft te vervelen aan tafel.
Voordat het kind vervelend kan gaan doen omdat het zich verveelt: spullen pakken, betalen en wegwezen.

Zo deden wij dat altijd en dat is altijd goed gegaan
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:49:59 #74
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218057946
quote:
Echt precies een doorsnee all you can eat maar dan met een wat mooier interieur.
Lachen joh.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:51:57 #75
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218057962
Tja... slechte ervaringen.

Ik vind soms de prijzen wel echt absurd worden, laatst in schotland twee sausage rolls met twee koffies voor omgerekend 25 euro, gewoon bij een soort trailer langs de weg met koffiemachine.

in NL zijn sommige dingen ook veel te duur en anderen weer goedkoop. Chinees bijv. blijft geweldig , Wok Noodles zijn enorm overpriced geworden, doner is niet te betalen.
Lachen joh.
  Spellchecker vrijdag 27 juni 2025 @ 15:25:41 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218058174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:33 schreef GGMM het volgende:
https://www.deondernemer.(...)2Fwww.google.com%2F] in dit restaurant zijn 's avonds geen baby's en peuters welkom
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:38:45 #77
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218058236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:06 schreef DjVero het volgende:
Mensen achter ons gaven ons gewoon gelijk, hun 17-jarige zoon zat bij hen en die mevrouw vertelde dat ze met hem echt niet naar zo'n restaurant gingen vroeger. Ze complimenteerde me nog dat ik mijn dochter vertelde dat we in een restaurant zijn, dat ze haar niet kan schreeuwen bijvoorbeeld.
Haar vader daarentegen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218061465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die serveerster dacht waarschijnlijk bij binnenkomst van jou 'godverdomme heb ik weer zo een tafel met een kutkind'.

Ga volgende keer gewoon naar McDonalds waar je na 15 minuten weer vertrekt.
Hij vindt dit high class.
anonieme razernist
pi_218061950
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:17 schreef DjVero het volgende:

[..]
Maar dan nog vind ik dat dat toch echt aan haar lag.
Het ligt echt niet aan de serveerster dat je een tokkie bent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker zaterdag 28 juni 2025 @ 11:07:20 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218063201
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Eergisteren zat ik in een middagrestaurantje in Leeuwarden. Het was een langgerekt tentje. Aan de ene kant hadden ze de deur opengezet en aan de andere kant de toegangsdeur. Het tochtte dus flink, ook omdat het hard waaide.
De mensen naast mij waren dat zat en sloten de deur. Komt de serveerster: “Nee, die moet openblijven anders krijgen ze het in de keuken te warm!!” Briefje op de deur, deur weer open en daar ging ze weer.

Ik had een andere tafel gevraagd.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:21:56 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218063290
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:07 schreef maily het volgende:

[..]
Ik had een andere tafel gevraagd.
Ze lagen allemaal in het verlengde van de deur.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:35:46 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218063368
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:02 schreef Boca_Raton het volgende:

Waarom ben je niet weggegaan??
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:42:34 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218063414
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom ben je niet weggegaan??
Ik had en heb een wond onder mijn voet en was al lang aan het zoeken naar een bushalte. Het was een aardige pech-dag.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 11:57:28 #84
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218063489
@DjVero : Wat doe je uberhaupt in Veenendaal?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218063571
Het valt nog mee dat er nog geen tegen topic over gemaakt is :D
Als iemand zin heeft, voel je vrij :P
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:27:02 #86
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218063718
je moet jezelf doodschamen gek :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:31:38 #87
459912 FlippingCoin
pi_218063743
gelukkig ga ik niet van die tokkietenten, ts is de reden waarom.

tokkies :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218063818
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ze lagen allemaal in het verlengde van de deur.
SPOILER: Nou, lekker dan...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218063925
Ik ben blij dat kinderen niet meer zo worden opgevoed dat ze op peuterleeftijd urenlang stil aan tafel zitten. Maar ga dan niet met ze naar een restaurant waar dat moet. Je moet je leven gewoon anders inrichten als je kinderen hebt. Restaurantkeuze hoort daar ook bij, of een oppas regelen.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 13:08:29 #90
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218063947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 13:03 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Ik ben blij dat kinderen niet meer zo worden opgevoed dat ze op peuterleeftijd urenlang stil aan tafel zitten. Maar ga dan niet met ze naar een restaurant waar dat moet. Je moet je leven gewoon anders inrichten als je kinderen hebt. Restaurantkeuze hoort daar ook bij, of een oppas regelen.
Amen.
pi_218071993
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:32 schreef capricia het volgende:
Had je wel een telefoon of iPad bij je om je drie jarige aan tafel te vermaken, @:djvero ? Of doen jullie daar niet aan?
Niet het hele topic gelezen maar dat je als eerst aan een Ipad of telefoon denkt is ook wel treurig. Lekker tekenen.
pi_218072007
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:03 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Niet het hele topic gelezen maar dat je als eerst aan een Ipad of telefoon denkt is ook wel treurig. Lekker tekenen.
Tekenen is leuk voor max een kwartiertje.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 12:46:29 #93
236264 crew  capricia
pi_218072273
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:03 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Een drie jarige die uren gaat tekenen? Succes! :D

Of laat het anders zeggen, dan heb je dat een kwartiertje gehad, dat tekenen, en dan? TS gaat meerdere uren naar een restaurant met een drie jarige. Zeg jij het maar...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218072304
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Of laat het anders zeggen, dan heb je dat een kwartiertje gehad, dat tekenen, en dan? TS gaat meerdere uren naar een restaurant met een drie jarige. Zeg jij het maar...
Ik zeg dat TS een dommerik is.
  Moderator zondag 29 juni 2025 @ 12:58:11 #95
236264 crew  capricia
pi_218072340
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:52 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ik zeg dat TS een dommerik is.
Het beste is natuurlijk, zoals jij ook al aangeeft, om spullen voor de peuter mee te nemen. Tekenen, een filmpje op een iPad kijken etc.
Maar als het kind het zat is, dan is het gewoon tijd om te vertrekken. En niet denken 'ik heb voor mijn ijsje betaald, dus die moet ik nog hebben'. En dan nog een half uur of langer blijven.

Dat is inderdaad allemaal een beetje dom.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218081293
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 12:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij bent vooral veel aan het invullen....
  maandag 30 juni 2025 @ 15:13:06 #97
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218081783
Dus ik ging laatst naar een restaurant, best netjes enzo. Ging allemaal best goed totdat het geduld van mijn hont op was en deze in het gangpad ging liggen, was nog geen halve meter van de tafel maar werd er wel op aangesproken! Zulke slechte service en zo onvriendelijk! Alsof de bediening niet zelf uit hun doppen kunnen kijken dat er een hond in het gangpad ligt, zo raar.
Hier komen wij niet meer terug, mijn hont kreeg niet eens een waterbak aangeboden of een hondenkoekje. Zo slecht.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218081815
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus ik ging laatst naar een restaurant, best netjes enzo. Ging allemaal best goed totdat het geduld van mijn hont op was en deze in het gangpad ging liggen, was nog geen halve meter van de tafel maar werd er wel op aangesproken! Zulke slechte service en zo onvriendelijk! Alsof de bediening niet zelf uit hun doppen kunnen kijken dat er een hond in het gangpad ligt, zo raar.
Hier komen wij niet meer terug, mijn hont kreeg niet eens een waterbak aangeboden of een hondenkoekje. Zo slecht.
Je hebt het personeel toch wel een grote bek gegeven?
  maandag 30 juni 2025 @ 15:19:30 #99
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218081842
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je hebt het personeel toch wel een grote bek gegeven?
Ja en daarna hebben ze kennis gemaakt met de bek van mijn hont.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 30 juni 2025 @ 15:34:09 #100
403820 Aberkullie
pi_218081999
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Heb je wel gevraagd of de bediening zelf een hond had??
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 15:34:18 #101
5428 crew  miss_sly
pi_218082002
Ja, ho maar weer verder. Volgens mij is de boodschap wel duidelijk en heeft TS ook wel door dat hij niet volledig in zijn recht stond om zo hoog van de toren te blazen.
pi_218082304
Een beetje anders; ben al menig keer bij een echte Chinees geweest (met dim sum, pekingeend met pannenkoeken etc.). Of een Koreaan, zelfs McDonald's of Ikea.
Wat mij opvalt is dat Aziatische kinderen altijd zo braaf zijn. Bij de Chinees tafelen ze urenlang gezellig mee. Eten zonder te jengelen, alleen lachen en alles mee eten. Bij de Koreaan ook braaf alles mee eten en geen geklaag. Bij de McDonald's (toevallig in Scheveningen) was het zo druk toen ik er was (waarschijnlijk daar altijd).
Mensen achter me irritant op de banken ploffen dat ik iedere keer omhoog veerde. Vooral veel gillen (want dat is in natuurlijk), of gejank wat niet stopt en niemand weet waarom of doet er iets aan.
En er zat 1 Aziatisch gezin tussen . Die zaten rustig te eten, zonder geluid te maken. Met een baby, een jongen van een jaar of 3 en een van ongeveer 5-6. Geen geluid, geen klagen, niet mensen boos aankijken. Rustig aan het genieten van hun eten, gevoerd worden zonder uit te spugen of een andere klacht. En daarna zonder trammelant weg.

Ik weet niet of het 1 nationaliteit is, of welke landen in Azië dat hebben, maar ik word er blij en rustig van als ik dat zie. Het kan dus, uiteten met kinderen en ervan genieten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_218083044
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Een beetje anders; ben al menig keer bij een echte Chinees geweest (met dim sum, pekingeend met pannenkoeken etc.). Of een Koreaan, zelfs McDonald's of Ikea.
Wat mij opvalt is dat Aziatische kinderen altijd zo braaf zijn. Bij de Chinees tafelen ze urenlang gezellig mee. Eten zonder te jengelen, alleen lachen en alles mee eten. Bij de Koreaan ook braaf alles mee eten en geen geklaag. Bij de McDonald's (toevallig in Scheveningen) was het zo druk toen ik er was (waarschijnlijk daar altijd).
Mensen achter me irritant op de banken ploffen dat ik iedere keer omhoog veerde. Vooral veel gillen (want dat is in natuurlijk), of gejank wat niet stopt en niemand weet waarom of doet er iets aan.
En er zat 1 Aziatisch gezin tussen . Die zaten rustig te eten, zonder geluid te maken. Met een baby, een jongen van een jaar of 3 en een van ongeveer 5-6. Geen geluid, geen klagen, niet mensen boos aankijken. Rustig aan het genieten van hun eten, gevoerd worden zonder uit te spugen of een andere klacht. En daarna zonder trammelant weg.

Ik weet niet of het 1 nationaliteit is, of welke landen in Azië dat hebben, maar ik word er blij en rustig van als ik dat zie. Het kan dus, uiteten met kinderen en ervan genieten.
Misschien totaal onrelevant voor dit topic (of misschien niet?) maar ik zat laatst een soort van Aziatische versie op Temptation Island te kijken en mán, wat een wereld van verschil. Mensen die op een respectvolle en plezierige manier met elkaar omgingen, wat een verademing met al die asociale en dramatische toestanden die we hier te zien krijgen. Ik kan me voorstellen dat Aziatische kids heel anders opgevoed worden dan Westerse kinderen.
pi_218083092
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien totaal onrelevant voor dit topic (of misschien niet?) maar ik zat laatst een soort van Aziatische versie op Temptation Island te kijken en mán, wat een wereld van verschil. Mensen die op een respectvolle en plezierige manier met elkaar omgingen, wat een verademing met al die asociale en dramatische toestanden die we hier te zien krijgen. Ik kan me voorstellen dat Aziatische kids heel anders opgevoed worden dan Westerse kinderen.
Kinderen moeten hier alles krijgen wat een ander ook heeft, lijkt het wel. Ik begrijp niet hoe het werkt, maar als het in Azië kan; op een prettige manier voor iedereen alles vrolijk opeten, dan moet het hier ook kunnen. Toch?

'Eet dit, in ieder geval 2 happen'. Dan komt het al niet lekker over.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:10:51 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218083132
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:03 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Kinderen moeten hier alles krijgen wat een ander ook heeft, lijkt het wel. Ik begrijp niet hoe het werkt, maar als het in Azië kan; op een prettige manier voor iedereen alles vrolijk opeten, dan moet het hier ook kunnen. Toch?

'Eet dit, in ieder geval 2 happen'. Dan komt het al niet lekker over.
Die van mij is ook een horecatijger, wil alles lekker meegenieten

Toen ze echt klein was gingen we niet lang, maar gewoon zo lang ze het uithield. Maak er een gezellige ervaring van en leer ze idd vanaf kleins af aan dat genieten van eten en gezelschap betekent lekker op een stoel zitten en bij de club horen :)

Meerdere vriendjes en vriendinnetjes zijn net zo, maar ken er ook zat die dat niet kunnen of willen en waar de ouders ook andere prioriteiten en wensen hebben in het leven.
Dan moet je gewoon rekening houden met andere mensen in een restaurant natuurlijk en moven :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218083149
quote:
In Frankrijk zie ik altijd keurige kinderen, lekker gedrild netjes zitten. Misschien ligt dat ook aan het soort restaurants waar ik daar kom.
In Italië zijn kinderen juist de absolute keizer van elk restaurant en het ál personeel plus waarschijnlijk ook nog de buren doen hun best om die kinderen maar zoveel mogelijk aandacht te geven. Welllicht ligt dat aan het lage geboortecijfer daar zodat kinderen een attractie op zichzelf zijn.
anonieme razernist
pi_218083206
Het is mij ook wel eens opgevallen dat Aziatische kinderen makkelijker rustig blijven. Kunnen we een voorbeeld aan nemen in West Europa. Ik ben pedagoog, ik heb veel contact met puberkinderen uit moeizaam werkende gezinnen, en witte kinderen met veel vrijheid zie ik veel, die ouders hebben vaak geen grip.

Aziatisch gezinnen zijn echter vaak wel strikt autoritair, dat past dan weer slecht bij onze moderne Europeae pedagogische visie. De corrigerende tik is in Chinese en Koreaanse gezinnen ook nog veel meer geaccepteerd. Ik heb wel eens een vader zijn tik opgevangen omdat hij zonder gene z'n kind een beuk ging geven waar ik naast zat.

Een middenweg lijkt me beter.
-nee-
pi_218083242
Fransen, Italianen, Spanjaarden en (de meeste) Aziatische landen hebben i.t.t. Nederland een heel andere eetcultuur. Lang en uitgebreid tafelen met het hele gezin/familie is daar heel gewoon, en dat krijgen die kinderen daar dus met de paplepel ingegoten...
  maandag 30 juni 2025 @ 18:37:24 #109
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218083291
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:30 schreef nelaeryn het volgende:
Fransen, Italianen, Spanjaarden en (de meeste) Aziatische landen hebben i.t.t. Nederland een heel andere eetcultuur. Lang en uitgebreid tafelen met het hele gezin/familie is daar heel gewoon, en dat krijgen die kinderen daar dus met de paplepel ingegoten...
Klopt, maar ik denk ook dat het in Nederland veranderd is qua gedrag zeg maar. Zelf ben ik vrij streng christelijk opgevoed. Voor het eten werd er gebeden, als kind, tot een jaar of 12, was het daarna "Here, zegen dit eten, om Jezus' wil, amen." en na het eten werd er een stuk uit de Bijbel gelezen en gedankt. (Kind: "Here, dank U voor dit eten, om Jezus' wil, amen".)
In de tussentijd was er geen sprake van dat je de tafel verliet.

En ik had niet het idee dat het bij ons nou zo bijzonder was.

Maar zoals @Marsenal ook al zei, een middenweg is beter. Maar ja, vind die maar eens...
pi_218083480
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:37 schreef Bargehassus het volgende:
Klopt, maar ik denk ook dat het in Nederland veranderd is qua gedrag zeg maar. Zelf ben ik vrij streng christelijk opgevoed. Voor het eten werd er gebeden, als kind, tot een jaar of 12, was het daarna "Here, zegen dit eten, om Jezus' wil, amen." en na het eten werd er een stuk uit de Bijbel gelezen en gedankt. (Kind: "Here, dank U voor dit eten, om Jezus' wil, amen".)

Maar zoals @:Marsenal ook al zei, een middenweg is beter. Maar ja, vind die maar eens...
Doelde er meer op dat ze in die landen gewoon een stuk Bourgondischer, gastronomischer en gastvrijer zijn ingesteld. Juist niet dat streng Calvinistische dus..

En in Nederland word je, bij wijze van spreken, weggestuurd rond etenstijd, terwijl een Italiaan of Indo zwaar beledigd zal zijn als je niet blijft mee eten ;)
  maandag 30 juni 2025 @ 19:21:52 #111
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218083624
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:05 schreef nelaeryn het volgende:
Doelde er meer op dat ze in die landen gewoon een stuk Bourgondischer, gastronomischer en gastvrijer zijn ingesteld. Juist niet dat streng Calvinistische dus..
Klopt zeker. Ik wilde dan juist weer meer het accent leggen op het niet van tafel gaan tijdens het eten. :)
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:05 schreef nelaeryn het volgende:
En in Nederland word je, bij wijze van spreken, weggestuurd rond etenstijd, terwijl een Italiaan of Indo zwaar beledigd zal zijn als je niet blijft mee eten
Ja, grappig is dat, die verschillen. Zo heb ik buren van (denk ik) Marokkaanse rootes. Als ik 's middags thuis kom uit mijn werk komen daar af en toe de meest heerlijke geuren uit de keuken. Als ik dan de buurman tegen kom "durf" ik hem daar eigenlijk geen compliment voor te geven want dan ben ik weer "bang" dat hij zich dan weer verplicht om mij uit te nodigen. Gebruiken en tradities, af en toe best lastig.
  maandag 30 juni 2025 @ 19:25:22 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218083654
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:37 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Maar zoals @:Marsenal ook al zei, een middenweg is beter. Maar ja, vind die maar eens...
Dat klinkt alsof de maaltijd met elkaar genieten echt een feestje was
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:23 schreef Marsenal het volgende:
Het is mij ook wel eens opgevallen dat Aziatische kinderen makkelijker rustig blijven. Kunnen we een voorbeeld aan nemen in West Europa. Ik ben pedagoog, ik heb veel contact met puberkinderen uit moeizaam werkende gezinnen, en witte kinderen met veel vrijheid zie ik veel, die ouders hebben vaak geen grip.

Aziatisch gezinnen zijn echter vaak wel strikt autoritair, dat past dan weer slecht bij onze moderne Europeae pedagogische visie. De corrigerende tik is in Chinese en Koreaanse gezinnen ook nog veel meer geaccepteerd. Ik heb wel eens een vader zijn tik opgevangen omdat hij zonder gene z'n kind een beuk ging geven waar ik naast zat.

Aziaten leren om vooral hun bek te houden en te conformeren aan de groep. Westerlingen en vooral Nederlanders moeten het op volwassen leeftijd natuurlijk vooral hebben van die slaajbek in werk enzo :+

Culturen, immens interessant O+
pi_218083684
quote:
Een restaurant waar je 2.5 uur onbeperkt kan eten is niet formeel.
pi_218083736
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:25 schreef Molo het volgende:
Culturen, immens interessant O+
Helemaal mee eens :Y)
  maandag 30 juni 2025 @ 19:38:24 #115
459912 FlippingCoin
pi_218083782
aziaten generaliseren, het zijn er gelukkig toch niet zo veel
  maandag 30 juni 2025 @ 19:55:10 #116
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218083988
quote:
Dat klinkt alsof de maaltijd met elkaar genieten echt een feestje was
]

Ik ga er even van uit dat je het ironisch bedoelt en dat je eigenlijk bedoelt dat het vervelend of misschien wel kudt klinkt.
Dat is dan een beetje een valse tegenstelling. Het was geen feestje of vervelend, Het was gewoon onderdeel van de dag. En zoals gezegd, ik had niet de indruk dat het in mijn omgeving nou totaal anders was.

quote:
Culturen, immens interessant
Zeker! :Y
pi_218084153
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:23 schreef Marsenal het volgende:

Middenweg? Gewoon stompen godverdomme.

En voor TS: we kennen de context niet, simpelweg omdat we er niet bij waren. Zoals je het nu schetst komt je er zelf niet zo lekker vanaf natuurlijk, maar voor hetzelfde geld was die dame uit de bediening ook gewoon ronduit onbeschoft. Of je dat dan reden vindt om heel boos te worden is uiteraard ook je eigen keuze.
pi_218084399
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:12 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Middenweg? Gewoon stompen godverdomme.

En voor TS: we kennen de context niet, simpelweg omdat we er niet bij waren. Zoals je het nu schetst komt je er zelf niet zo lekker vanaf natuurlijk, maar voor hetzelfde geld was die dame uit de bediening ook gewoon ronduit onbeschoft. Of je dat dan reden vindt om heel boos te worden is uiteraard ook je eigen keuze.
Dat vond ik ook. Eigenlijk alles wat TS ook daarna zei werd afgeblaft. Of hij nou aardig reageerde of wat eigenwijzer. Ik geloof hem echt wel dat die vrouw onbeschoft was, en je kan het ook op een vriendelijke manier aangeven. Beleefdheid moet niet te maken hebben met wat je er kunt eten. Als hij aangeeft dat hij daar anders op zou reageren en zijn dochter aan tafel hield was het opgelost.

En ja, in Mediterraanse landen wordt uitgebreid getafeld, vaak met de hele familie. Hier lijk het een 'verplichting', en dan word er niet geleerd dat eten is om van te genieten en gezellig te praten over de dag.
  maandag 30 juni 2025 @ 20:50:30 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218084477
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:55 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
]

Ik ga er even van uit dat je het ironisch bedoelt en dat je eigenlijk bedoelt dat het vervelend of misschien wel kudt klinkt.
Dat is dan een beetje een valse tegenstelling. Het was geen feestje of vervelend, Het was gewoon onderdeel van de dag. En zoals gezegd, ik had niet de indruk dat het in mijn omgeving nou totaal anders was.
[..]
Zeker! :Y
In streng gelovige calvinistische huizen is het toch vaak gewoon even jezelf vullen met sobere kost zodat je weer door kunt werken. Geen sociaal gezellig en fijn uitgebreid ritueel, luxe en weelde.
Zo kwam het idd over op mij
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 20:53:59 #120
236264 crew  capricia
pi_218084501
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:50 schreef Molo het volgende:

[..]
In streng gelovige calvinistische huizen is het toch vaak gewoon even jezelf vullen met sobere kost zodat je weer door kunt werken. Geen sociaal gezellig en fijn uitgebreid ritueel, luxe en weelde.
Als de ouderen spreken (ook aan tafel), houden de jongeren hun mond.
En kinderen al helemaal.

Zo is dat in bepaalde gezindte nog steeds.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218084556
quote:
16s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:38 schreef FlippingCoin het volgende:
aziaten generaliseren, het zijn er gelukkig toch niet zo veel
Over generaliseren gesproken, dat had je beter kunnen duiden. Waar generaliseer ik dan precies?
quote:
en (de meeste) Aziatische landen
Japan, Indonesië, Thailand, China, Vietnam, etc., staan allemaal bekend om hun goede keuken, en dat ze in die landen ook veel meer een eetcultuur hebben dan in Nederland.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:05:08 #122
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218084593
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Nou maak je er, naar mijn mening, weer een valse tegenstelling van.
Is er dan voor jou echt geen middenweg?

Ja, het was soms best sober. Maar mijn ouders hadden 5 kinderen (ik ben de jongste) en mijn vader was fabrieksarbeider en mijn moeder huisvrouw dus heel breed hadden ze het niet.

Maar ondanks dat waren de maaltijden prima en de contacten tussen de gezinsleden heel goed.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:06:50 #123
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218084601
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de ouderen spreken (ook aan tafel), houden de jongeren hun mond.
En kinderen al helemaal.

Zo is dat in bepaalde gezindte nog steeds.
Niet bij ons, gelukkig. Was het niet, is het niet.
pi_218085318
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:29 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Een restaurant waar je 2.5 uur onbeperkt kan eten is niet formeel.
Dat zeg ik dan ook niet.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:51:40 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218085552
Voor sommigen is aardewerk en metalen bestek als formeel eten.
pi_218089582
Reactie van het restaurant: "eigenaar gaat zelf nog met de persoon in kwestie in gesprek. Ze werkt er vijf jaar, dus je zou zeggen dat ze wat tactischer had moeten zijn. Je dag niet hebben is geen excuus om zo te reageren. Kinderen zijn en blijven gewoon welkom, ondanks een gebrek aan een speelhoek."

Daarop heb ik ook mijn excuses nog aangeboden voor míjn onfatsoenlijke reactie.
pi_218090258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:46 schreef DjVero het volgende:
Reactie van het restaurant: "eigenaar gaat zelf nog met de persoon in kwestie in gesprek. Ze werkt er vijf jaar, dus je zou zeggen dat ze wat tactischer had moeten zijn. Je dag niet hebben is geen excuus om zo te reageren. Kinderen zijn en blijven gewoon welkom, ondanks een gebrek aan een speelhoek."

Top! Dat is fijn dat er zo word gereageerd, van beide kanten :)
pi_218090335
quote:

Dit werd best wel een heftig backfire-topic, maar ik heb respect voor hoe je daarmee omging, en zeker top dat het nu zo netjes is opgelost.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 14:24:19 #129
236264 crew  capricia
pi_218090344
quote:

Complimenten voor je reacties in dit topic, trouwens.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 14:25:05 #130
5428 crew  miss_sly
pi_218090352
quote:

Eind goed, al goed.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:30:48 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218090420
quote:

Netjes.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218098639
2 uur lang je kind van 3 aan tafel weten te houden, prak je valium door haar eten?
pi_218100122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:37 schreef Questular het volgende:
2 uur lang je kind van 3 aan tafel weten te houden, prak je valium door haar eten?

Wederom een aanname. Ze is echt een engeltje, doorgaans geen probleem voor haar. We hadden van tevoren de afspraak gemaakt dat als het eten kwam ze netjes op haar stoel moest zitten, tussendoor mocht ze bij mij op schoot, waarbij we de stokjes voor het eten hadden omgetoverd tot toverstaf: "hocus pocus, pilatus pas, ik wou dat jij een konijntje was." En dat uiteraard net zo vaak, totdat het eten weer kwam. Of een vork en een lepel 'omgetoverd' tot racewagens (ik kijk graag F1 lol), waarbij de vork telkens als winnaar over de 'streep' kwam. Af en toe bij grote broer op schoot en spelen met niks. Precies ook de reden waarom een telefoon, boekjes of kleurplaten bij haar niet nodig zijn in een restaurant.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Complimenten voor je reacties in dit topic, trouwens.
Noouuuu, mijn eerste reactie is verwijderd. :+
pi_218100141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:22 schreef DjVero het volgende:

[..]

Wederom een aanname. Ze is echt een engeltje, doorgaans geen probleem voor haar. We hadden van tevoren de afspraak gemaakt dat als het eten kwam ze netjes op haar stoel moest zitten, tussendoor mocht ze bij mij op schoot, waarbij we de stokjes voor het eten hadden omgetoverd tot toverstaf: "hocus pocus, pilatus pas, ik wou dat jij een konijntje was." En dat uiteraard net zo vaak, totdat het eten weer kwam. Of een vork en een lepel 'omgetoverd' tot racewagens (ik kijk graag F1 lol), waarbij de vork telkens als winnaar over de 'streep' kwam. Af en toe bij grote broer op schoot en spelen met niks. Precies ook de reden waarom een telefoon, boekjes of kleurplaten bij haar niet nodig zijn in een restaurant.
[..]
Noouuuu, mijn eerste reactie is verwijderd. :+
Niks aanname, ik krijg mijn kind nu niet en ook niet toen hij 3 was 2 uur lang aan een tafel in het restaurant neergezet. Maar aangezien jij echt een hele lap tekst als uitleg neerzet ter verdediging twijfel ik nu wel aan de waarheid van je bewering.
pi_218100150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Niks aanname, ik krijg mijn kind nu niet en ook niet toen hij 3 was 2 uur lang aan een tafel in het restaurant neergezet. Maar aangezien jij echt een hele lap tekst als uitleg neerzet ter verdediging twijfel ik nu wel aan de waarheid van je bewering.
Lekker twijfelen dan!
pi_218100152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:26 schreef DjVero het volgende:

[..]
Lekker twijfelen dan!
Doe ik, wel 2 uur lang.
pi_218135193
quote:

Onze van 2 is ook gewoon opgevoed dat er geen ipad nodig is om samen gezellig aan tafel te zitten en te blijven. Ook als we weleens uit eten gaan. Dit moet natuurlijk geen uren tafelen zijn. Maar een uur anderhalf is prima te doen.
  maandag 7 juli 2025 @ 13:19:27 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218148637
quote:

NLse ouders kunnen hun kinderen niet opvoeden. Alle tegengas is kindermishandeling en kinderen moeten 'kinds kunnen zijn'.

Blijf dan fucking thuis ajb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 14:58:23 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218149655
Rond de feestdagen in Frankrijk in een restaurant, grote tafels met families, ook met (kleine) kinderen. Oesters, Fruit de Mer, hele gegrilde vissen, foie gras, steaks. Geen kind rende rond, aten allemaal mee met de familie, geen kipnuggets en appelmoes.
Kwestie van opvoeden. Maar goed, in NL eten veel grootouders waarschijnlijk dit niet. iiii graatjes,. iiiiii er zit een bot aan mijn vlees.
  maandag 7 juli 2025 @ 15:00:46 #140
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218149678
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Rond de feestdagen in Frankrijk in een restaurant, grote tafels met families, ook met (kleine) kinderen. Oesters, Fruit de Mer, hele gegrilde vissen, foie gras, steaks. Geen kind rende rond, aten allemaal mee met de familie, geen kipnuggets en appelmoes.
Kwestie van opvoeden. Maar goed, in NL eten veel grootouders waarschijnlijk dit niet. iiii graatjes,. iiiiii er zit een bot aan mijn vlees.
Ik heb meer respect voor ouders die hun kind appelmoes geven dan foie gras.
Dit, dus.
  maandag 7 juli 2025 @ 15:16:05 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218149842
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Fijn voor je dat je een puntje vind om over te vallen.
pi_218150021
quote:

[..]
Ja maar met appelmoes kun je niet laten zien hoe welvarend en chique je wel niet bent.
  maandag 7 juli 2025 @ 15:52:18 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218150171
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:40 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja maar met appelmoes kun je niet laten zien hoe welvarend en chique je wel niet bent.
Alsof Fransen het daarom te doen is :D :D :D
pi_218150220
Ja, gaan we nu opvoedkundige stijlen de maat nemen in dit topic? 8)7
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
NLse ouders kunnen hun kinderen niet opvoeden. Alle tegengas is kindermishandeling en kinderen moeten 'kinds kunnen zijn'.
Ik ben van mening dat je kind kind laten zijn (met bepaalde grenzen uiteraard) voor leukere mensen zorgt, dan de 'harde hand' opvoeding. Is het waar? Niemand die het weet...
quote:
Blijf dan fucking thuis ajb.
Eens, ik ga daarom ook niet uit eten met m. Dat komt wel als ie wat ouder is. Dan is het voor iedereen leuk.
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat is je punt? Dat het door jouw observatie lijkt alsof alle Franse kinderen netjes aan tafel kunnen zitten? Of zie je in restaurants wellicht alleen de kinderen die dat daadwerkelijk kunnen, en zit de rest thuis (net als in Nederland)?
En het zijn ook nog allemaal makkelijke eters? En de Nederlanders zijn allemaal moeilijke eters? Oh sorry: iedereen, behalve jij natuurlijk :Y)
  maandag 7 juli 2025 @ 16:02:41 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218150258
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:59 schreef Piles het volgende:

Wat is je punt? Dat het door jouw observatie lijkt alsof alle Franse kinderen netjes aan tafel kunnen zitten? Of zie je in restaurants wellicht alleen de kinderen die dat daadwerkelijk kunnen, en zit de rest thuis (net als in Nederland)?
En het zijn ook nog allemaal makkelijke eters? En de Nederlanders zijn allemaal moeilijke eters? Oh sorry: iedereen, behalve jij natuurlijk :Y)
Dat het een kwestie van opvoeden is, zoals ik ook schreef
  maandag 7 juli 2025 @ 16:08:05 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218150316
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:59 schreef Piles het volgende:
Ja, gaan we nu opvoedkundige stijlen de maat nemen in dit topic? 8)7
[..]
Ik ben van mening dat je kind kind laten zijn (met bepaalde grenzen uiteraard) voor leukere mensen zorgt, dan de 'harde hand' opvoeding. Is het waar? Niemand die het weet...
[..]
Eens, ik ga daarom ook niet uit eten met m. Dat komt wel als ie wat ouder is. Dan is het voor iedereen leuk.

Prima toch? Iedereen blij.
Dat kind kind laten zijn, zitten grenzen aan. Veel ouders weten niet dat die grens in het openbaar een heel stuk eerder ligt dan jezelf door hebt. Daar gaat het vaak mis.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 juli 2025 @ 16:10:39 #147
441440 aquawoman
Bitch please
pi_218150335
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat het een kwestie van opvoeden is, zoals ik ook schreef
Ik denk ook dat het per kind gewoon verschilt. Ik was zelf een enorm rustig kind en mijn ondernamen mij vaak mee uit eten. Maar mijn zusje bleek veel drukker en moeilijker mee te nemen naar restaurants. Zelfde ouders, zelfde opvoeding.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 7 juli 2025 @ 16:51:47 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218150770
Het topic kan beter een andere TT krijgen, namelijk 'Kinderen wel of niet meenemen naar een restaurant?'
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 17:09:34 #149
5428 crew  miss_sly
pi_218150899
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:51 schreef golfer het volgende:
Het topic kan beter een andere TT krijgen, namelijk 'Kinderen wel of niet meenemen naar een restaurant?'
Eens, ik heb het dus aangepast.
  maandag 7 juli 2025 @ 17:27:50 #150
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218151002
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Fijn voor je dat je een puntje vind om over te vallen.
Jij begint over opvoeden toch? Met je puntje.
Dit, dus.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 17:35:36 #151
5428 crew  miss_sly
pi_218151066
En dan kunnen we het best hebben over of je kinderen wel of niet meeneeemt, en zo ja, naar welke restaurants wel, welke niet, en hoe, maar we gaan niet op elkaar zitten bitchen.
pi_218151159
Ik heb meestal danig de smoor in als we naar een restaurant gaan waar kinderen vlakbij zitten. Ga lekker naar de pannenkoekschuur of Yankee Doodle achtige tenten met je kroost.
Heel soms valt het mee, maar meestal niet. Weinig ouders hebben de boel onder controle ben ik wel achter.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 17:51:24 #153
5428 crew  miss_sly
pi_218151270
Juist door kinderen vanaf een jonge leeftijd regelmatig mee te nemen naar een restaurant leren ze hoe ze zich er moeten gedragen. Maar het bouwt wel op. De restaurants dien je wel goed uit te kiezen. Je gaat zeker als ze jong zijn gewoon niet zo lang. Geen voor-. hoofd- en nagerecht waar je een paar uur over doet. Een hoofdgerecht en als het erg goed gaat een dessert.

Maar je in een restaurant gedragen leren ze ook thuis. Wij aten altid aan tafel. En dan maakten we het gezellig. We deden niet moeilijk over hoeveel er gegeten werd, dwongen niets op. Wij bepaalden wat er gegeten werd, en kind hoeveel van wat. Dan gingen we kletsen over de dag, of over wat we nog gingen doen. Het was aan tafel altijd gezellig. Dus ook als we uit eten gingen was dat het geval. En ook thuis bleef kind een bepaalde tijd aan tafel en niet tussendoor telkens van tafel.

Ik denk ook dat er in veel landen een andere cultuur is mbt eten en de aanwezigheid van kinderen. Juist in landen als Italie, Spanje, Frankijk horen kinderen er gewoon bij. Ze zijn deel van de familie, zitten mee aan tafel, nemen deel aan de maaltijd. In Nederland heerst wel veel meer een cultuur dat we kinderen vooral niet moeten horen of zien.
pi_218151478
quote:
Mee eens.
Er is ook helemaal niets mis met appelmoes.
pi_218151561
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mee eens.
Er is ook helemaal niets mis met appelmoes.
Klopt. Er is daarentegen heel veel mis met foie gras.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218151588
Toevallig gisteren met twee kids (4 en 10) sushi wezen eten. Kwestie van aan de lopende band sushi bestellen en met max 1,5 later weer bij de auto staan. Oh en een tablet, daar ben ik heel eerlijk in. We zaten vlakbij het ijsgedeelte waar ook potten met snoep staan en iedere keer zag ik een kereltje van misschien 2 op zijn voetjes snoep uit de potten vissen. Ouders niet gezien. Ik zou daar dus als ouder zijnde gewoon error van krijgen :@ Liever een half uurtje op een tablet dan een kind die elke keer met zijn tengels in een snoeppot zit.
  maandag 7 juli 2025 @ 18:06:52 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218151590
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:44 schreef Seeburg54 het volgende:
Ga lekker naar de pannenkoekschuur of Yankee Doodle achtige tenten met je kroost.
Pannenkoekenschuur en tenten ook echt :')
Dit, dus.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 19:14:10 #158
5428 crew  miss_sly
pi_218152212
Zoals ik al zei: we gaan niet naar elkaar zitten bitchen.
pi_218152392
Ik neem ze onder de 5 gewoon niet gauw mee naar een restaurant. Die boven de vijf kunnen met een kleurboek of wat random speelgoed drie gangen aan tafel blijven, maar dat gebeurd echt alleen als mijn schoonouders weer wat op touw willen zetten en ik ze mentaal voorbereid.

Ik geniet meer van etentjes zonder kinderen. Als ze allemaal 10 zijn geweest, zoals de oudste nu is, dan zie ik het wel weer voor me, met het hele gezin uitgebreid avondjes uit. Tot die tijd: hoofdgerechtje en gaan. Vreetschuren en sushitenten wil ik nooit heen, dus dat valt een beetje af. Maar je moet met kleintjes gewoon met anderhalf uur lekker weg zijn.
-nee-
  maandag 7 juli 2025 @ 19:47:11 #160
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218152479
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:51 schreef miss_sly het volgende:
Juist door kinderen vanaf een jonge leeftijd regelmatig mee te nemen naar een restaurant leren ze hoe ze zich er moeten gedragen. Maar het bouwt wel op. De restaurants dien je wel goed uit te kiezen. Je gaat zeker als ze jong zijn gewoon niet zo lang. Geen voor-. hoofd- en nagerecht waar je een paar uur over doet. Een hoofdgerecht en als het erg goed gaat een dessert.

Maar je in een restaurant gedragen leren ze ook thuis. Wij aten altid aan tafel. En dan maakten we het gezellig. We deden niet moeilijk over hoeveel er gegeten werd, dwongen niets op. Wij bepaalden wat er gegeten werd, en kind hoeveel van wat. Dan gingen we kletsen over de dag, of over wat we nog gingen doen. Het was aan tafel altijd gezellig. Dus ook als we uit eten gingen was dat het geval. En ook thuis bleef kind een bepaalde tijd aan tafel en niet tussendoor telkens van tafel.
Voor het grootste deel helemaal eens!
Even voor wat betreft de twee dikgedrukte gedeelten:
1) Het moest wel altijd in verhouding zijn. Dus even als extreem voorbeeld: Bij een bruine boterham mocht je er op doen wat je wilde, maar niet te veel. Dus een bruine boterham met pindakaas, maar een gewoon laagje. Niet extreem veel. Zeg een halve centimeter of zo. Bij AGV hetzelfde. Je mag best nog een portie, maar wel in de zelfde verhoudingen. En wel je bordje leegeten! Bij een tweede portie was dat altijd de voorwaarde. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk ook dat er in veel landen een andere cultuur is mbt eten en de aanwezigheid van kinderen. Juist in landen als Italie, Spanje, Frankijk horen kinderen er gewoon bij. Ze zijn deel van de familie, zitten mee aan tafel, nemen deel aan de maaltijd. In Nederland heerst wel veel meer een cultuur dat we kinderen vooral niet moeten horen of zien.
Wat betreft het dikgedrukte gedeelte:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zelf ben ik geen groot kinderliefhebber maar ik heb totaal geen problemen met kinderen die zich gewoon normaal gedragen (in mijn ogen, toegegeven). Kinderen mogen best meer lawaai maken en zichtbaar zijn dan volwassenen. Maar ik ben al op een dermate leeftijd dat ik redelijk kan beoordelen wat "normaal" is en wat daar buiten valt. Denk ik. :@

Maar goed, het zal altijd een lastige discussie blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bargehassus op 07-07-2025 20:05:23 ]
pi_218152885
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 18:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Pannenkoekenschuur en tenten ook echt :')
Daar ga ik dan ook met een grote boog omheen.
  maandag 7 juli 2025 @ 20:32:37 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218152893
Heerlijk, met kinderen uit eten gaan. Ze lekker laten kennismaken met lekker eten en de sociale kanten eromheen _O_
Gezellig en fijn O+
pi_218152911
Restaurants die liever geen kinderen ontvangen, zouden er goed aan doen om geen kindermenu aan te bieden.
pi_218153004
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:14 schreef miss_sly het volgende:
Zoals ik al zei: we gaan niet naar elkaar zitten bitchen.
Zo vermoord je een klassiek topic in de dop. Beetje backlash voor deze TS _O_ mag best.
pi_218153050
Wel netjes opgelost DJVero! Lees het nu.
  maandag 7 juli 2025 @ 23:39:03 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218154383
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Daar ga ik dan ook met een grote boog omheen.
Dan moet je misschien zelf in een ander segment restaurant gaan eten waar kinderen sowieso niet komen. Maar dan kost het je te veel en mogen anderen dus een segment omlaag naar tenten en schuren? Zo werkt het niet.
Dit, dus.
pi_218154483
Die kindvriendelijke restaurants waar kinderen mogen rondrennen verpesten het natuurlijk voor normale restaurants waar ze dan ook denken te kunnen rondrennen en met de foie gras smijten enzovoort.
anonieme razernist
pi_218155092
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 23:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan moet je misschien zelf in een ander segment restaurant gaan eten waar kinderen sowieso niet komen. Maar dan kost het je te veel en mogen anderen dus een segment omlaag naar tenten en schuren? Zo werkt het niet.
Oh jawel hoor. Ouders met kinderen die vervelend zijn weten zelf ook best dat andere gasten zich ergeren aan hun kroost. Zorg dat je kinderen manieren hebben geleerd, dan is er niks aan de hand. Maakt niet uit in welk segment je zit wat dat betreft.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 07:12:24 #169
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218155272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 05:48 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Ouders met kinderen die vervelend zijn weten zelf ook best dat andere gasten zich ergeren aan hun kroost. Zorg dat je kinderen manieren hebben geleerd, dan is er niks aan de hand. Maakt niet uit in welk segment je zit wat dat betreft.
Subjectiever dan dit ga je het natuurlijk niet krijgen. De een vindt ze enorm gezellig aan tafel en de ander ergert zich dood aan dat luidruchtig gedoe.
Dit, dus.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 08:52:17 #170
5428 crew  miss_sly
pi_218155817
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:47 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Voor het grootste deel helemaal eens!
Even voor wat betreft de twee dikgedrukte gedeelten:
1) Het moest wel altijd in verhouding zijn. Dus even als extreem voorbeeld: Bij een bruine boterham mocht je er op doen wat je wilde, maar niet te veel. Dus een bruine boterham met pindakaas, maar een gewoon laagje. Niet extreem veel. Zeg een halve centimeter of zo. Bij AGV hetzelfde. Je mag best nog een portie, maar wel in de zelfde verhoudingen. En wel je bordje leegeten! Bij een tweede portie was dat altijd de voorwaarde. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
[..]
Wij hebben aan tafel nooit ergens een ding van gemaakt. Door de dag heen was er altijd groente en fruit om te snacken, een schaaltje yoghurt, volkoren brood. Het avondeten wilden we vooral als een gezellig punt van de dag hebben. En wij aten dan natuurlijk gewoon goed en met smaak, en goed voorbeeld doet goed volgen.
quote:
Wat betreft het dikgedrukte gedeelte:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zelf ben ik geen groot kinderliefhebber maar ik heb totaal geen problemen met kinderen die zich gewoon normaal gedragen (in mijn ogen, toegegeven). Kinderen mogen best meer lawaai maken en zichtbaar zijn dan volwassenen. Maar ik ben al op een dermate leeftijd dat ik redelijk kan beoordelen wat "normaal" is en wat daar buiten valt. Denk ik. :@

Maar goed, het zal altijd een lastige discussie blijven.
Er is wel verschil tussen luidruchtig en luidruchtig.
Kinderen die gezellig meedoen ana tafel, kletsen, iets harder praten, dat is prima. Maar door de tent rennende kinderen die luid schreeuwen is weer heel iets anders.

Maar kijk ook eens naar het gemiddelde menu in een restaurant: een kindermenu is vaak frietjes en dan de keus tussen kipnuggets, een kroket of een frikandel. Als je een vooruitstrevend restaurant hebt, hebben ze er pasta bolognese op staan. En een kleinere portie van het gewone menu vinden veel restaurants ook maar ingewikkeld. In heel veel landen krijg je voor je kind op verzoek echt wel kleinere porties, of een deel van een gerecht, en is er meer variatie in de kindermogelijkheden.

Idem voor oudere mensen, trouwens. Veel senioren hoeven ook niet meer die enorme porties, de helft is ook goed.
pi_218155868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 07:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Subjectiever dan dit ga je het natuurlijk niet krijgen. De een vindt ze enorm gezellig aan tafel en de ander ergert zich dood aan dat luidruchtig gedoe.
Ach ja. Gelukkig is het niet altijd een ergernis, er bestaan ook verstandige ouders en nette kindjes. ;)
pi_218155900
Je hebt 600 mcDonalds, 335 pannekoeken boten en 425 all-youcanvreet tenten.

En nóg moet je per sé in een normaal restaurant gaan zitten? (Zelfs De Beren is al te classy voor kids)

Laat ik het zo zeggen, als ik zojuist een aantal moeilijke keuzes heb gemaakt (menu kiezen),
dan heb ik geen zin in gejank.

Klaar.uit

Waarom kinderen wél meenemen naar een restaurant?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 09:19:35 #173
5428 crew  miss_sly
pi_218155941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:11 schreef Het_Bokje het volgende:

En nóg moet je per sé in een normaal restaurant gaan zitten? (Zelfs De Beren is al te classy voor kids)

Laat ik het zo zeggen, als ik zojuist een aantal moeilijke keuzes heb gemaakt (menu kiezen),

Klaar.uit

Om ze te leren hoe het is om in een restaurant te zitten, eten te bestellen, eens wat anders te proberen dan je thuis eet.
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:32 schreef Molo het volgende:
Heerlijk, met kinderen uit eten gaan. Ze lekker laten kennismaken met lekker eten en de sociale kanten eromheen _O_
Gezellig en fijn O+
Dat dus.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:26:25 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218155971
quote:

Klaar.uit
Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend moet bijkomen van keuzes maken in een menu. Niks minder dan mensonterend dat je wordt blootgesteld aan geluid wat je niet kan verdragen op dat moment. Heel veel sterkte.
Dit, dus.
pi_218155975
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Om ze te leren hoe het is om in een restaurant te zitten, eten te bestellen, eens wat anders te proberen dan je thuis eet.
[..]
Dat dus.
Ja vind ik ook. Ze hoeven niet meteen aan de zwezerik maar een kind kennis laten maken met het reilen en zeilen van een restaurant waar er verwacht wordt dat je je volume leuk houdt is niet vreemd.

Mijn jongste kan dit niet aan, ondanks mijn beste pogingen dit in goede banen te leiden, dus die maakt het amper mee. Als ie 6 is, en communicatief vaardiger, dan is het weer feest.

Het ligt ook gewoon aan de kinderen. Mijn middelste is 6, maar die kan zonder problemen anderhalf uur aan tafel blijven zonder van de stoel af te glijden of opeens irritant te worden. Dan ben je gewoon overal welkom.

Er zijn ook mensen die al gek worden als een kind hardop lacht. We moeten niet vergeten dat ook kinderen gewoon mensen zijn en recht hebben op een bestaan.
-nee-
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 09:42:42 #176
5428 crew  miss_sly
pi_218156068
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja vind ik ook. Ze hoeven niet meteen aan de zwezerik maar een kind kennis laten maken met het reilen en zeilen van een restaurant waar er verwacht wordt dat je je volume leuk houdt is niet vreemd.

Mijn jongste kan dit niet aan, ondanks mijn beste pogingen dit in goede banen te leiden, dus die maakt het amper mee. Als ie 6 is, en communicatief vaardiger, dan is het weer feest.

Het ligt ook gewoon aan de kinderen. Mijn middelste is 6, maar die kan zonder problemen anderhalf uur aan tafel blijven zonder van de stoel af te glijden of opeens irritant te worden. Dan ben je gewoon overal welkom.

Er zijn ook mensen die al gek worden als een kind hardop lacht. We moeten niet vergeten dat ook kinderen gewoon mensen zijn en recht hebben op een bestaan.
Het ligt zeker ook aan het kind. Het is niet alleen een kwestie van opvoeden en aanleren.
Wij hebben een gemakkelijk kind. Wist zich prima te gedragen, ook in restaurants waar wel een speelplek was rende ze niet door de tent, ze lust heel veel en wil eigenlijk alles proeven. Maar wij gingen vooral toen ze echt jonger was ook nooit heel lang. Maar ze leerde ook wel zelf bestellen, bijvoorbeeld. Ik zie nog wel jonge tieners die amper de ober aan durft te kijken, laat staan hard genoeg te durven praten om te vertellen wat ze zouden willen drinken.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:17:09 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156287
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie nog wel jonge tieners die amper de ober aan durft te kijken, laat staan hard genoeg te durven praten om te vertellen wat ze zouden willen drinken.
Herkenbaar. Zou dat door de smartphone en sociale media komen, alles via een beeldscherm?
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 10:22:43 #178
5428 crew  miss_sly
pi_218156319
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Herkenbaar. Zou dat door de smartphone en sociale media komen, alles via een beeldscherm?
Dat heeft er zeker mee te maken. Maar ook niet vaak in de gelegenheid zijn geweest om te oefenen. Want dat is wat opgroeien is natuurlijk: telkens weer dingen oefenen zodat je ze onder de knie krijgt. Of dat nu lopen, praten, rekenen betreft, of je gedragen in een restaurant, weten hoe je vragen stelt aan de ober en hoe je je bestelling netjes doorgeeft.

Wat betreft die telefoons: op de school van mijn tiener was afgelopen jaar het 'telefoon thuis of in de kluis'devies ingevoerd en dat heeft ook voor de ondelringe verhoudingen heel veel verschil gemaakt. Ze moeten ineens weer van persoon tot persoon live praten. Dat is toch wel even anders.
pi_218156574
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heeft er zeker mee te maken. Maar ook niet vaak in de gelegenheid zijn geweest om te oefenen. Want dat is wat opgroeien is natuurlijk: telkens weer dingen oefenen zodat je ze onder de knie krijgt. Of dat nu lopen, praten, rekenen betreft, of je gedragen in een restaurant, weten hoe je vragen stelt aan de ober en hoe je je bestelling netjes doorgeeft.

Wat betreft die telefoons: op de school van mijn tiener was afgelopen jaar het 'telefoon thuis of in de kluis'devies ingevoerd en dat heeft ook voor de ondelringe verhoudingen heel veel verschil gemaakt. Ze moeten ineens weer van persoon tot persoon live praten. Dat is toch wel even anders.
Eerlijk is eerlijk, uit eten kost aardig wat en ik kan me voorstellen dat er gezinnen zijn die het niet kunnen betalen. Dus misschien hebben deze pubers nauwelijks de gelegenheid gehad om te oefenen. Ik was afgelopen zondag inclusief fooi 170 euro kwijt bij een doorsnee sushi tent, 2 kinderen en 2 volwassenen. Ik vind dat aardig wat geld als ik heel eerlijk ben.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 11:10:13 #180
5428 crew  miss_sly
pi_218156680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, uit eten kost aardig wat en ik kan me voorstellen dat er gezinnen zijn die het niet kunnen betalen. Dus misschien hebben deze pubers nauwelijks de gelegenheid gehad om te oefenen. Ik was afgelopen zondag inclusief fooi 170 euro kwijt bij een doorsnee sushi tent, 2 kinderen en 2 volwassenen. Ik vind dat aardig wat geld als ik heel eerlijk ben.
Natuurlijk is het duur. En het is ook flink duurder geworden. Nou is een sushitent, hoe doorsnee ook, nooit goedkoop. Het kan echt flink goedkoper. En oefenen hoe om te gaan met de bediening en bestellen kan ook bij een kleine Italiaan waar je pizza gaat eten. Ben je echt goedkoper uit.

Je hoeft echter niet wekelijks uit eten te gaan om je kind dat te leren. En het kan ook een lunch zijn in een broodjestent. Of zelf laten bestellen bij de snackbar, of iets laten vragen. Het leren interacteren met anderen, juist ook volwassenen, hoort wel bij de opvoeding, vind ik.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:27:15 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218156835
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:52 schreef miss_sly het volgende:

Idem voor oudere mensen, trouwens. Veel senioren hoeven ook niet meer die enorme porties, de helft is ook goed.
Klopt. Alleen zijn er weinig restaurants die daar aan voldoen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:35:02 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Een halve portie heeft niet de halve kostprijs, enige verschil zijn de ingrediënten, dus een senioren menu zal maar een beetje goedkoper zijn. Echter zien veel klanten dit niet zo, Wat ik bij meditairane restaurants vaak doe is 3 voorgerechten nemen ipv voor en hoofd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jan_Onderwater op 08-07-2025 11:40:05 ]
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:38:19 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156901
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vriend van mij is leraar, die ziet de afgelopen 5-10 jaar een enorme verschuiving bij jongeren, Sociale media/Smartphone en corona hebben een enorme impact gehad volgens hem en zijn collega's.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 11:39:32 #184
5428 crew  miss_sly
pi_218156914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een halve portie heeft niet de halve kostprijs, enige verschil zijn de ingrediënten, dus een senioren menu zal maar een beetje goedkoper zijn. Echter zien veel klanten dit niet zo,
Het gaat helemaal niet om de prijs. Het gaat erom dat ze gewoon niet zoveel eten hoeven en al weten bij het bestellen dat ze het niet helemaal op gaan eten. En dat vinden ze dan zonde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vind dat heel erg jammer. Zowel voor de senioren als de kinderen. Zet grote en kleine porties op de kaart met bijbehorende prijs (en een halve zal zeker niet half zoveel kosten) en laat mensen dan kiezen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:44:09 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218156940
Wat betreft kinderen in een restaurant wij gingen vroeger wel eens uit eten met oom, tante en neefje/nichtje die paar jaar jonger waren. Dan wouden hun altijd iets randoms op de kaart hebben. Papa ik wil T-bone. "Liefje weet je dat wel zeker, is vlees met bot" "JAAA" En dat de T-bone dan op tafel kwam. "Papa dat wil ik niet". En toen moest de rest van de tafel de T-bone verdelen en at neefje van iedereen iets mee, en werd er soms extra patat besteld.

:P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:44:41 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156945
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om de prijs. Het gaat erom dat ze gewoon niet zoveel eten hoeven en al weten bij het bestellen dat ze het niet helemaal op gaan eten. En dat vinden ze dan zonde.
[..]
Doggybag?
Ik heb, toen ik nog in de horeca werkte, juist daarom het senioren menu geschrapt, altijd gezeik om de prijs. Vervangen voor bij bijvoorbeeld de verschillende soorten steaks verschillend gewicht aan te geven.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:46:49 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218156958
quote:

Klaar.uit

Waarom mogen ouders en kinderen (die zich kunnen gedragen) alleen maar naar een vreetschuur?
Mekkie haal ik alleen maar af, pannenkoeken avondeten noemen :') en all you can eat = meestal lopen voor je eten en dat doe ik niet graag. Dan zou ik dus nooit ergens eten met mijn kind?

Ik vind overigens zoiets als de beren, tres tapas of de griek prima om met je kind naar toe te gaan.
Daargelaten dat de beren tegenwoordig ook niet meer te vreten is :D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:54:04 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157020
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:44 schreef Momo het volgende:
Wat betreft kinderen in een restaurant wij gingen vroeger wel eens uit eten met oom, tante en neefje/nichtje die paar jaar jonger waren. Dan wouden hun altijd iets randoms op de kaart hebben. Papa ik wil T-bone. "Liefje weet je dat wel zeker, is vlees met bot" "JAAA" En dat de T-bone dan op tafel kwam. "Papa dat wil ik niet". En toen moest de rest van de tafel de T-bone verdelen en at neefje van iedereen iets mee, en werd er soms extra patat besteld.

:P
Uit eten met mijn ma als kind, was 9 of 10
Bij de chinees werd er dan een rijsttafel besteld. Kreeg ik de vraag wat ik wilde drinken.
Chocomel
Ma: JE KRIJGT GEEN CHOCOMEL, JE KAN GEEN CHOCOMEL DRINKEN BIJ DIT ETEN
Ik stond op, pakte mijn jas, en ging weg, liep richting huis. Mijn 8 jaar oudere broer achter mij aan.
Waarom moet je de avond verpesten, eikel?
WTF? IK de avond verpesten, wie brult naar mij dat ik geen chocomel mag, ma is knetter.
Werd terug gesleept naar het de chinees
Kelner kwam aan tafel
Een chocomel alstublieft
Ma kwam de stoom uit de oren. Woest was ze, woest
Wat een kutwijf
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:56:06 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157035
quote:

Klaar.uit

:') :')
pi_218157056
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Waarom mogen ouders en kinderen (die zich kunnen gedragen) alleen maar naar een vreetschuur?
Mekkie haal ik alleen maar af, pannenkoeken avondeten noemen :') en all you can eat = meestal lopen voor je eten en dat doe ik niet graag. Dan zou ik dus nooit ergens eten met mijn kind?

Ik vind overigens zoiets als de beren, tres tapas of de griek prima om met je kind naar toe te gaan.
Daargelaten dat de beren tegenwoordig ook niet meer te vreten is :D
De Beren is al jaren niet meer te vreten :P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:12:34 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De Beren
Ik denk dan altijd aan een gay versie van Hooters

pi_218157179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De Beren is al jaren niet meer te vreten :P
Prima tent dus om je kinderen mee naar toe te nemen, kun je altijd nog claimen dat het niet aan je opvoeding ligt als er gejankt wordt dat het niet te vreten is. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218157261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
:') :')
Ja, kun je wel :') doen, maar ik het wel over 'overlast' gevende kinderen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om je kind en jezelf te trainen om normaal 1uur+ aan tafel te kunnen zitten.

Het is dus nergens voor nodig om kinderen mee te nemen naar normale restaurants, als je niet zeker weet of er niet gekrijst, gejankt, of overgecorrigeerd gaat worden.

Als ik 60-80 euro uitgeef voor een eetbeleving+service, dan is het laatste waar ik op zit te wachten boze ouders+aanhang.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:38:04 #194
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218157314
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:30 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, kun je wel :') doen, maar ik het wel over 'overlast' gevende kinderen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om je kind en jezelf te trainen om normaal 1uur+ aan tafel te kunnen zitten.

Het is dus nergens voor nodig om kinderen mee te nemen naar normale restaurants, als je niet zeker weet of er niet gekrijst, gejankt, of overgecorrigeerd gaat worden.

Als ik 60-80 euro uitgeef voor een eetbeleving+service, dan is het laatste waar ik op zit te wachten boze ouders+aanhang.
Maar wie bepaalt wat een normaal restaurant is of niet.
Ik vind de beren namelijk ook een soort vreetschuur.

En volgens mij is de wok tegenwoordig ook al richting de 50 in het weekend? Dus 60 euro betalen voor een 'eetbeleving' geeft ook geen privileges :P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:44:01 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157374
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:30 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Top Tip
Ga na 20:00 uur eten
pi_218157446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:38 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt wat een normaal restaurant is of niet.
Ik vind de beren namelijk ook een soort vreetschuur.

En volgens mij is de wok tegenwoordig ook al richting de 50 in het weekend? Dus 60 euro betalen voor een 'eetbeleving' geeft ook geen privileges :P
haha, eens hoor. Beren, wokschuren. Wat is 'normaal' inderdaad. Shoarmatenten? :P En inderdaad, 60 is niets. Maarja, het is ook weer een flinke tijd geleden dat ik in een 'echt' restaurant heb gegeten.

Maar wees niet bang, de drang om buitenshuis te eten is niet heel groot bij mij. Dus van mij part zetten ze een ballenbak in ieder restaurant. Iedereen happy. Maar als je 100 lapt voor een paar borden eten+drinks, dan zit je toch niet te wachten op tumult rond de tafel naast je?

Maargoed, het gaat over kinderen en ouders dus ja, dan moet je gewoon je muil houden ofzo merk ik hier als je daar kritiek op hebt.
pi_218157473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Top Tip
Ga na 20:00 uur eten
Tip Top
rot op

Betere oplossing: gewoon niet buitenshuis eten.

Maar snap je dan echt niet dat het iemand zou kunnen storen als er een kind jankend en krijsend aanwezig is op 3 meter als je aan het eten bent. Kijk, als je kids dat niet doen: Helemaal prima hoor, neem ze maar mee. (alsof restaurants op kinderen zitten te wachten....drinken niks.)
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:20:01 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218157725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Maarja, het is ook weer een flinke tijd geleden dat ik in een 'echt' restaurant heb gegeten.
Dus je mening is niet gebaseerd op recente eigen ervaringen.
quote:
Maargoed, het gaat over kinderen en ouders dus ja, dan moet je gewoon je muil houden ofzo merk ik hier als je daar kritiek op hebt.
Lijkt mij een prima idee voor jou.
Heb jij zelf kinderen?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 13:24:57 #199
5428 crew  miss_sly
pi_218157780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:51 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Dat is echt nonsens en zeker niet de tendens in dit topic.

In jouw geval is het ook de toon die de muziek maakt. En je overdrijft schromelijk, want het aantal keren dat mensen op drie meter afstand van je met een krijsend kind langere tijd in een restaurant zitten is echt heel klein. Het zal best eens gebeuren, je hebt gewoon mensen die het niets interesseert, maar het is echt niet de gewone gang van zaken.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 13:26:31 #200
5428 crew  miss_sly
pi_218157797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:55 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Tip Top
rot op

Betere oplossing: gewoon niet buitenshuis eten.

Maar snap je dan echt niet dat het iemand zou kunnen storen als er een kind jankend en krijsend aanwezig is op 3 meter als je aan het eten bent. Kijk, als je kids dat niet doen: Helemaal prima hoor, neem ze maar mee. (alsof restaurants op kinderen zitten te wachten....drinken niks.)
Het is echt een Top Tip. Mensen met (jonge) kinderen zitten echt uiterlijk zes uur aan tafel en zijn voor 8 uur de deur weer uit. Heb je nergens last van. Hooguit van ander luidruchtige groepen in het restaurant met mensen die teveel hebben gedronken en dan ontzettend gezellig worden.
pi_218157832
Het ligt nogal aan de ambiance of het storend is of niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat het kind aan tafel hoort te zitten en rustig te zijn.
pi_218158037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:20 schreef golfer het volgende:

[..]
Dus je mening is niet gebaseerd op recente eigen ervaringen.
[..]
Lijkt mij een prima idee voor jou.
Heb jij zelf kinderen?
Nee, ik heb geen kinderen. Maar wel aan tafel gezeten in een duur lokaal restaurant met mijn broer+gezin2kids.

Dat was de laatste keer (op initiatief van mijn broer). Blijkbaar was er eentje nog niet oud genoeg. Die was 3 ofzo. (Verjaardag Oma oid). Tja, dat was te jong, Maargoed mijn broer koos er ook niet zelf voor, dus het was een leuke les.

Begrijp me goed, als 4+jr. zich gewoon gedraagt, prima. En de meeste ouders/voogden weten wel wanneer ze kinderen naar welke tent kunnen brengen.

Dus, kinderen in restaurants is per definitie geen bezwaar (imo). Net zoals honden. Alles best, maar ga ff ergens anders janken, blaffen of krijsen. Is dat teveel gevraagd? Ik wil gewoon rustig eten, lachen en genieten.

Als ik met vervelende edoch lieve kinderen wil dineren, dan prik ik wel een vorkje mee bij mijn broer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Het_Bokje op 08-07-2025 13:58:44 ]
pi_218158070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het ligt nogal aan de ambiance of het storend is of niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat het kind aan tafel hoort te zitten en rustig te zijn.
Hear hear

Is dat nou teveel gevraagd?
pi_218158076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Hear hear

Is dat nou teveel gevraagd?
Nee absoluut niet
pi_218158125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee absoluut niet
Nouja, ik ben blijkbaar een kinderhater omdat ik rustig wil eten. So be it. Geen kinderen hebben schijnt ook een faux pas te zijn ofzo. Je hebt dan geen inlevingsvermogen lijkt men te denken. Whatever.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 14:04:32 #206
5428 crew  miss_sly
pi_218158131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nouja, ik ben blijkbaar een kinderhater omdat ik rustig wil eten. So be it. Geen kinderen hebben schijnt ook een faux pas te zijn ofzo. Je hebt dan geen inlevingsvermogen lijkt men te denken. Whatever.
Zo kan ie wel weer. Dit is niet de tendens in dit topic, dus stop het zo te framen.
pi_218158135
Ik weet nog wel mijn eerste restaurantbezoek

Mijn moeder had mijn broer en mij helemaal voorbereid. Van "we gaan naar een echt restaurant. Dus dan zitten we netjes aan tafel, praten we zachtjes en eten netjes" het werd heel groot gemaakt (ook al was het een eetcafé op de camping). We vonden het helemaal chique en deftig en fantastisch leuk. We waren "echt groot".

We hadden het trouwens niet in ons hoofd hoeven halen om overlast te geven _O-

(Maar goed... wij moesten elke maaltijd thuis (dus ook de boterham bij bet ontbijt bijv) netjes met mes en vork eten. Geen ellebogen op tafel etc etc etc. Dus misschien ben ik tuttig op dit gebied)
pi_218158194
Ook een kwestie van tijdstip.
Gezinnen met kleinere kinderen komen vaker eind van de middag/ vijf uur of zo.
Volwassenen onder elkaar heb je meer kans op rond 8 uur.
In Nederland dan.
pi_218158277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mijn moeder had mijn broer en mij helemaal voorbereid. Van "we gaan naar een echt restaurant. Dus dan zitten we netjes aan tafel, praten we zachtjes en eten netjes" het werd heel groot gemaakt (ook al was het een eetcafé op de camping). We vonden het helemaal chique en deftig en fantastisch leuk. We waren "echt groot".

(Maar goed... wij moesten elke maaltijd thuis (dus ook de boterham bij bet ontbijt bijv) netjes met mes en vork eten. Geen ellebogen op tafel etc etc etc. Dus misschien ben ik tuttig op dit gebied)
Bij mijn ouders thuis mocht ik brood met mijn handen eten, bij mijn oma met mes en vork. Ik voelde me altijd zo sjiek als kind zijnde als ik brood met mes en vork at, dat ik het thuis ook wilde doen :P :D
pi_218158288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij mijn ouders thuis mocht ik brood met mijn handen eten, bij mijn oma met mes en vork. Ik voelde me altijd zo sjiek als kind zijnde als ik brood met mes en vork at, dat ik het thuis ook wilde doen :P :D
Oh geweldig!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:34:18 #211
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_218158343
Ukkies van drie horen niet los in een restaurant. Niet voor de veiligheid van het personeel en ook niet voor hun eigen veiligheid. Die spullen op die dienbladen kunnen heet zijn.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_218158669
Ik vind wat voor soort restaurant het is geen reden om wel te mogen gillen, rond te rennen of op de stoel of bank te springen.
Of het nou de McDonald's, de Beren, pannenkoekenboerderij, all you can eat- of sterrestaurant is.

Veel mensen (ik ook) houden bijvoorbeeld van pannenkoeken. Dan is het niet iemands schuld dat diegene gaat, want daar mogen kinderen de hele tent bij elkaar gillen/krijsen. Je kunt je waar dan ook gedragen. Als een kind dan naar de tv gaat om dat te kijken is het prima. Als het hard moet lachen heel normaal. Maar gillen, rennen (vaak inclusief hetzelfde hoge geluid) of springen is voor mij niet leuk.

Maar durf ik er iets van te zeggen. Niet meer, ik ben al vaak genoeg terecht gewezen dat ik iemand niet (beleefd) aan mag spreken of vraag mag stellen of het alsjeblieft ietsje zachter mag.
pi_218158695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:56 schreef DjVero het volgende:
Geen idee of er al zo'n topic bestaat, maar ik koppel er onderaan ook meteen een vraag aan vast.

Gister sushi gegeten, een restaurant waar we vaker en graag komen. Prima eten, prima snelheid.

Echter, één van de gastvrouwen, telkens dezelfde, was dit keer niet zo plezant:

1. Op tafel staat zo'n lamp. Die kun je omdraaien, dan wordt 'ie rood, als je iets wilt. Gedaan na het invullen van de bestel-lijst. "Meneer! Die lamp is niet voor de lijst bedoeld!" Nou, sorry hoor ff vergeten, en weer door.

2. Onze bestel-lijst was op mysterieuze wijze verdwenen, dit ook zo aangegeven. "Nou meneer, 'verdwijnen' is wel een groot woord, hoor." Ook nog prima, sommige mensen zijn nou eenmaal wat serieuzer dan ik, dus weer door.

3. Na het tweede drankje: "wilt u nog wat te drinken?" Ik had daar nog niet over nagedacht, maar ik had nog wel zin in een drankje, alleen niet meteen een antwoord klaar, dus even de gebruikelijke "ehhh" om een seconde of twee te winnen. Mijn "ehhh" was nog niet klaar en mevrouw stond al: "oh, u weet het nog niet? Ik kom zo wel even terug". Dat toontje ook van d'r. En toen was mijn geduld op. Kijk, ik snap dat je in zo'n sushi-tent van hot naar her moet vliegen met constant van die kleine kut-gerechtjes in je hand/op je arm, maar ga dan in een rustiger etablissement aan het werk als je het niet aan kunt. Dat konden haar collega's immers wel, die hadden wel het geduld.

4. Dochter van 3 had er na 2 uur tafelen wel genoeg van. Logisch, maar alsnog hartstikke rustig, geen drammend gedrag, niet aan het rennen, op hooguit een halve meter stond ze van de tafel (daar krijgen we ook geregeld complimenten over, zo ook gisteren weer van het tafeltje achter ons: "wat een engeltje, die kun je nog eens ergens mee naartoe nemen."), maar de gastvrouw vond dat ze in de weg stond. "Wilt u er nou eindelijk eens voor zorgen dat ze gewoon aan tafel blijft zitten, we lopen hier met dienbladen." Grote bek op gezet en aangegeven dat ze er maar voor gaat zorgen er met een grote boog omheen te lopen, anders ga ík in de weg staan. We waren toen al toe aan het toetje en zij is niet meer aan onze tafel geweest. Betaald, uiteraard geen fooi en weggegaan. Zij is de reden dat wij hier voorlopig niet meer komen.

Regelmatig gaan wij uit eten, maar in al die jaren eigenlijk nooit een slechte ervaring gehad. Dit was de eerste. Moet ik dit in de review zetten? Ik wil uiteraard niet dat zij in de problemen komt, misschien had ze haar dag niet, was ze erg gestresseerd, had ze haar maandelijkse periode, weet ik het. Het kan allemaal.

De kunst van een goed leven is dat de slechte dagen van anderen je niet beïnvloeden.
Dat is je daar niet gelukt.
Je kunt daarom geen werken en verder totaal negeren dat een personeelslid een slechte dag of karakter heeft.
Vakman pur sang
pi_218158887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het zal bij mij wel de Chinees geweest zijn. Diep onder de indruk.
De tafelschikking daar, d.w.z. het bestek dat rechts naast de borden gedrieen op de bedrukte ('Chinees Indisch restaurant Azië') servetten lag, heb in nog maanden daarna thuis geïmiteerd.
De sensatie van het neerzetten en aansteken van de rechauds ('wat gaat daar allemaal gebeuren' :o ) heb ik niet veel meer meegemaakt daarna.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoCigar op 08-07-2025 16:24:52 ]
anonieme razernist
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:10:40 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218159016
En komt regelmatig een behoorlijk volume en onbehoorlijk gedrag vanuit volwassenen, wel benieuwd hoe sommige users hier daar over denken :D
Of over het concept 'mensen' sowieso _O-
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:13:26 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218159034
In mijn kindertijd waren er in Nederland nauwelijks echte restaurants. Er kwamen de eerste Chinees-Indische restaurants en daar ging je voornamelijk met een pannetje naartoe om 'buitenlands' eten(bami of nasi) af te
halen.

Mijn eerste echte (Franse) restaurant ervaringen waren eens per jaar de viering van mijn vaders verjaardagen. Maar toen was ik al een jaar of 8 en bleef ik keurig aan tafel zitten om mij te verbazen over zoveel andere gerechten (escargots) dan de AVG met de doodgekookte groentes van thuis.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218159153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:10 schreef Molo het volgende:
En komt regelmatig een behoorlijk volume en onbehoorlijk gedrag vanuit volwassenen, wel benieuwd hoe sommige users hier daar over denken :D
Iedereen die andere gasten overstemd dient hardhandig uit het pand verwijderd te worden.
anonieme razernist
pi_218159163
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:24 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Iedereen die andere gasten overstemd dient hardhandig uit het pand verwijderd te worden.
Er is altijd 1 iemand die het meeste geluid maakt, zo blijft er dus nog 1 iemand over in het hele restaurant.
pi_218159172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Er is altijd 1 iemand die het meeste geluid maakt, zo blijft er dus nog 1 iemand over in het hele restaurant.
Overstemd is hier het sleutelwoord.
anonieme razernist
pi_218159259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:10 schreef Molo het volgende:
Een groep bezopen blèrende 'volwassenen' vind ik ook naar. Maar dat geldt niet alleen in een restaurant :D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:44:20 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218159344
We gaan regelmatig uit eten maar ik heb zelden last van wie dan ook. Bij binnenkomst scan ik op kinderen, groepen en rokers, meestal zorg ik dat ik daar ver vandaan zit.

Daarnaast zijn wij vrijwel altijd laat. 15.00 voor de lunch of 19.30 voor avondeten zijn meestal kindvrije tijden. En anders zo rustig dat je zelf je tafel kunt kiezen.
Spoilers!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:53:51 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218159449
quote:
...

Dat er mensen zijn die hun peuters meenemen en vervolgens rond laten lopen. ;)

Even serieus, dat er eentje even niet op een stoel zit omdat het naar de WC moet of zo, alla. Maar in een restaurant zit je op je stoel een tijdje en als je kind dat nog niet kan dan kan het irritant zijn voor andere mensen of misschien zelfs gevaarlijk voor het bedienend personeel dat rondloopt met warm eten.

Uitgezonderd op kinderen gerichte restaurants met speelplekken natuurlijk, maar ook daar lijkt het me een kwestie van fatsoen dat ze dan niet krijsend rondracen bij andere tafels.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:55:47 #223
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218159471
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:13 schreef golfer het volgende:
In mijn kindertijd waren er in Nederland nauwelijks echte restaurants. Er kwamen de eerste Chinees-Indische restaurants en daar ging je voornamelijk met een pannetje naartoe om 'buitenlands' eten(bami of nasi) af te
halen.

Mijn eerste echte (Franse) restaurant ervaringen waren eens per jaar de viering van mijn vaders verjaardagen. Maar toen was ik al een jaar of 8 en bleef ik keurig aan tafel zitten om mij te verbazen over zoveel andere gerechten (escargots) dan de AVG met de doodgekookte groentes van thuis.
Vroeger ging je één keer per jaar en dat was meestal op vakantie of op een feestdag. En inderdaad 9 van de 10 keer Chinees-Indisch. En o wee als je dat speciale, dure uitje vergalde door je onbehoorlijk te gedragen. Het kwam niet eens in ons op om niet aan tafel te blijven zitten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:56:35 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218159487
Ik mijd (ook/zelfs/juist met kind) altijd de restaurants met speelplekken en speeltuinen. Het is een restaurant, geen fucking Monkey Town.

Ook vreselijk als iemand dat voorstelt om heen te gaan, ik heb dan doorgaans ineens andere afspraken _O_
pi_218160446
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:56 schreef Molo het volgende:
Ik mijd (ook/zelfs/juist met kind) altijd de restaurants met speelplekken en speeltuinen. Het is een restaurant, geen fucking Monkey Town.

Ook vreselijk als iemand dat voorstelt om heen te gaan, ik heb dan doorgaans ineens andere afspraken _O_
Oh wij met kinderen net zo hoor.
Alleen heel soms gaan we naar zo’n grote wok. Daar is de speelhoek in een heel andere zaal en heb je geen last van kinderen eigenlijk. Die hoor of zie je daar bijna niet.
Alleen de tokkies erger ik me dan weer aan.

Verder niks zo fijn als een restaurant met goede ambiance, veel sfeer, wat zachtjes gelach op de achtergrond en zeker geen kinderen.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:40:17 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218160515
quote:

Een Groenlinks moedertje die haar Baby op tafel naast ons de luier ging verwisselen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:42:57 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218160541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Een Groenlinks moedertje die haar Baby op tafel naast ons de luier ging verwisselen.
Had je haar gevraagd op welke partij ze had gestemd?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:44:45 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218160556
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoefde niet ik weet wie het was.
pi_218160600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:28 schreef DjVero het volgende:
Die andere meiden waren wel super; beleefd, geduldig (ondanks de hectiek), zoals bij het bestellen van de ijsjes wat ook niet heel vlot ging, in voor een grapje, 'spelen' met onze kleine of op z'n minst meegaan in haar fantasie en snappen dat een kind van 3 niet het geduld heeft om 2 uur aan een tafel te zitten, net als de mensen achter ons die ook nog gewoon met haar gingen spelen.

Als ik ¤200 lap, in wat voor toko dan ook, wil ik niet geschoffeerd worden. Dat was dit chagrijnige wijf wel aan het doen. Als je kinderen van 3 niet in je toko wilt, om wat voor reden dan ook, pas je beleid aan! Ze hebben geen geleid hierop, hoeft ook niet, dan heb je je bek te houden hierover en behoor je uit te kijken. Dan maar een aso.

Wel jammer, want we kwamen hier graag.
Ja iedereen moet zich maar standaard aanpassen aan jou prinsesje :') dan weet je al wat dat wordt later....
No bitch to me
pi_218160791
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat kan ie toch gewoon even erbij verzinnen om zijn verhaal wat sterker te maken?
pi_218162910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:48 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ja iedereen moet zich maar standaard aanpassen aan jou prinsesje :') dan weet je al wat dat wordt later....
Een grote prinses!
pi_218163038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:16 schreef DjVero het volgende:

[..]
Een grote prinses!
-knip-
Als je een peuter hebt en meeneemt naar een restaurant waar dat kan, die na 2 uur even gaat staan en niet schreeuwt of rent dan doe je het goed. Niks mis mee. Dat zo’n wijf dat gaat afzeiken zou ik ook niet waarderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 08-07-2025 23:15:14 ]
Vakman pur sang
  donderdag 10 juli 2025 @ 08:39:44 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218173918
quote:
Liever frietjes dan bietjes, dankzij de ‘Gezonde Smikkelweken’ leren kinderen groente eten
DEN BOSCH - Jayden (5) grúwt van bloemkool en eet het liefst frietjes. Emma (7) ‘lust eigenlijk niks, behalve noodles’. ‘Lussik niet’ zal bij veel gezinnen aan tafel te horen zijn. Om schoolkinderen te leren dat groenten eten leuk én lekker kan zijn, trapt Den Bosch dinsdagmiddag de Gezonde Smikkelweken af, het grootste landelijke groenten (les)programma.

Klik

Eigenlijk schandalig dat dit op school geleerd moet worden en dat ouders daar zelf niet toe in staat zijn.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:39:32 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218174286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klik

Eigenlijk schandalig dat dit op school geleerd moet worden en dat ouders daar zelf niet toe in staat zijn.
Die kinderen die dat op school leren blijven dat alleen op school toepassen en thuis gewoon lekker patat vreten hoor :D

Volgens mij eten kinderen overigens gezonder dan ooit, gemiddeld gezien. De onderlagen van de maatschappij hebben wel overvloed aan slechte voeding tot hun beschikking en wellicht helpt het daar idd wel om die beter te begeleiden

Socialistisch als ik steeds meer word, zou ik ook als ik het voor het zeggen had pleiten voor schoolmaaltijden en scholing over voeding. Daar ligt toch de basis voor de jeugd, die ook later weer volwassenen en ouders worden
Maar preventie is langetermijndenken en dat is politiek en bestuurlijk moeilijk scoren

Die bietjespizza's zien er trouwens uit alsof ze echt niet te vreten zijn. Goede zet :')
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:47:30 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174353
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Die kinderen die dat op school leren blijven dat alleen op school toepassen en thuis gewoon lekker patat vreten hoor :D

Volgens mij eten kinderen overigens gezonder dan ooit, gemiddeld gezien. De onderlagen van de maatschappij hebben wel overvloed aan slechte voeding tot hun beschikking en wellicht helpt het daar idd wel om die beter te begeleiden

Socialistisch als ik steeds meer word, zou ik ook als ik het voor het zeggen had pleiten voor schoolmaaltijden en scholing over voeding. Daar ligt toch de basis voor de jeugd, die ook later weer volwassenen en ouders worden
Maar preventie is langetermijndenken en dat is politiek en bestuurlijk moeilijk scoren

Die bietjespizza's zien er trouwens uit alsof ze echt niet te vreten zijn. Goede zet :')
Goede scholing over voeding en het waarderen van goed eten, ik denk dan aan mensen als Pierre Wind.

Schoolmaaltijden, dan vrees ik dat je overspoeld wordt met mensen die hun agenda pushen (Het moet vegan, halal, vegetarisch, met vis, zonder vis, met vlees want boeren, het moet goedkoop, cateraars, etc etc)
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 10:00:38 #236
5428 crew  miss_sly
pi_218174425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goede scholing over voeding en het waarderen van goed eten, ik denk dan aan mensen als Pierre Wind.

Schoolmaaltijden, dan vrees ik dat je overspoeld wordt met mensen die hun agenda pushen (Het moet vegan, halal, vegetarisch, met vis, zonder vis, met vlees want boeren, het moet goedkoop, cateraars, etc etc)
Op zich is er niets mis met wel/geen vis/vlees/vegetarisch/vegan. Het is namelijk ook prima als ze andere opties zien en aangeboden krijgen. Ik zou er vooral verdrietig van worden als de schoolmaaltijden op z'n Amerikaans zouden worden vormgegeven, met friet en andere vette troep. Daar schiet je niet echt wat mee op.

Mijn dochter zit vanaf augustus op campus en krijg daar dus ook de maaltijden. Ik ben erg benieuwd hoe goed, gezond en gevarieerd die zullen zijn.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:07:24 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174472
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich is er niets mis met wel/geen vis/vlees/vegetarisch/vegan. Het is namelijk ook prima als ze andere opties zien en aangeboden krijgen. Ik zou er vooral verdrietig van worden als de schoolmaaltijden op z'n Amerikaans zouden worden vormgegeven, met friet en andere vette troep. Daar schiet je niet echt wat mee op.

Mijn dochter zit vanaf augustus op campus en krijg daar dus ook de maaltijden. Ik ben erg benieuwd hoe goed, gezond en gevarieerd die zullen zijn.
Bietjespizza? LOL
Bietjespizza met havermelk alpachino met hazelnoot/agavesiroop?
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 10:10:45 #238
5428 crew  miss_sly
pi_218174496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bietjespizza? LOL
Bietjespizza met havermelk alpachino met hazelnoot/agavesiroop?
Je kunt het ook overdrijven :D

Er zijn echter mensen die daar kenelijk blij van worden. Prima toch? Als ik het maar niet hoef te eten :{w
  donderdag 10 juli 2025 @ 15:02:56 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218176598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Werkt in de Nordics al jaren meer dan prima
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:17:00 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218177184
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Werkt in de Nordics al jaren meer dan prima
In Japan ook, maar eerlijk, wat denk jij hoe het in NL zal gaan?
pi_218177301
Ouders zullen al snel roepen dat het een bemoeicultuur is denk als dat geïntroduceerd zou worden. En als het doorgezet wordt is het niet te doen met ouders die dingen zeggen als:
- Mijn dochter krijgt uitsluitend vegan en notenvrij eten.
- Mijn dochter drinkt alleen amandelmelk.
- Mijn zoon mag niks wat gepaneerd is of uit de magnetron komt.
- Alle groenten thuis verwarmen wij hoogstens 3 min en ik verwacht dat hier ook.
- Van kruiden krijgt mijn kind buikpijn.

En dan wordt het alsnog niet doorgezet, omdat gezond en lekker eten maken zo niet te doen is.
Te veel verschillende wensen, die eisen worden (buiten de serieuze allergieën om).

Dat denk ik in ieder geval.
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:04:21 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218177530
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 16:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Ouders zullen al snel roepen dat het een bemoeicultuur is denk als dat geïntroduceerd zou worden. En als het doorgezet wordt is het niet te doen met ouders die dingen zeggen als:
- Mijn dochter krijgt uitsluitend vegan en notenvrij eten.
- Mijn dochter drinkt alleen amandelmelk.
- Mijn zoon mag niks wat gepaneerd is of uit de magnetron komt.
- Alle groenten thuis verwarmen wij hoogstens 3 min en ik verwacht dat hier ook.
- Van kruiden krijgt mijn kind buikpijn.

En dan wordt het alsnog niet doorgezet, omdat gezond en lekker eten maken zo niet te doen is.
Te veel verschillende wensen, die eisen worden (buiten de serieuze allergieën om).

Dat denk ik in ieder geval.
En dat is nog maar het begin
pi_218177749
Of, zoals de vader van een kind zei toen dat haar meegebrachte pakjes fris niet meer mocht drinken op haar lagere school:
'Water is voor honden'.

Edit, het fragment even opgezocht:
,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
anonieme razernist
pi_218177964
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:31 schreef NoCigar het volgende:
Of, zoals de vader van een kind zei toen dat haar meegebrachte pakjes fris niet meer mocht drinken op haar lagere school:
'Water is voor honden'.

Edit, het fragment even opgezocht:
,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''

Geen chablis voor de hond hebben :')
-nee-
pi_218178088
Iedereen die schreeuwt, rondrent, gilt, en/of jankt in een restaurant mag van mij opbokken. Of dat nu een kind of een volwassene is, maakt me niet uit.
Maar ja, een kind moet wel de kans krijgen om het te proberen natuurlijk, er zijn er zat die zich wél kunnen gedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')