abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 17:35:36 #151
5428 crew  miss_sly
pi_218151066
En dan kunnen we het best hebben over of je kinderen wel of niet meeneeemt, en zo ja, naar welke restaurants wel, welke niet, en hoe, maar we gaan niet op elkaar zitten bitchen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218151159
Ik heb meestal danig de smoor in als we naar een restaurant gaan waar kinderen vlakbij zitten. Ga lekker naar de pannenkoekschuur of Yankee Doodle achtige tenten met je kroost.
Heel soms valt het mee, maar meestal niet. Weinig ouders hebben de boel onder controle ben ik wel achter.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 17:51:24 #153
5428 crew  miss_sly
pi_218151270
Juist door kinderen vanaf een jonge leeftijd regelmatig mee te nemen naar een restaurant leren ze hoe ze zich er moeten gedragen. Maar het bouwt wel op. De restaurants dien je wel goed uit te kiezen. Je gaat zeker als ze jong zijn gewoon niet zo lang. Geen voor-. hoofd- en nagerecht waar je een paar uur over doet. Een hoofdgerecht en als het erg goed gaat een dessert.

Maar je in een restaurant gedragen leren ze ook thuis. Wij aten altid aan tafel. En dan maakten we het gezellig. We deden niet moeilijk over hoeveel er gegeten werd, dwongen niets op. Wij bepaalden wat er gegeten werd, en kind hoeveel van wat. Dan gingen we kletsen over de dag, of over wat we nog gingen doen. Het was aan tafel altijd gezellig. Dus ook als we uit eten gingen was dat het geval. En ook thuis bleef kind een bepaalde tijd aan tafel en niet tussendoor telkens van tafel.

Ik denk ook dat er in veel landen een andere cultuur is mbt eten en de aanwezigheid van kinderen. Juist in landen als Italie, Spanje, Frankijk horen kinderen er gewoon bij. Ze zijn deel van de familie, zitten mee aan tafel, nemen deel aan de maaltijd. In Nederland heerst wel veel meer een cultuur dat we kinderen vooral niet moeten horen of zien.
pi_218151478
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:00 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb meer respect voor ouders die hun kind appelmoes geven dan foie gras.
Mee eens.
Er is ook helemaal niets mis met appelmoes.
pi_218151561
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mee eens.
Er is ook helemaal niets mis met appelmoes.
Klopt. Er is daarentegen heel veel mis met foie gras.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218151588
Toevallig gisteren met twee kids (4 en 10) sushi wezen eten. Kwestie van aan de lopende band sushi bestellen en met max 1,5 later weer bij de auto staan. Oh en een tablet, daar ben ik heel eerlijk in. We zaten vlakbij het ijsgedeelte waar ook potten met snoep staan en iedere keer zag ik een kereltje van misschien 2 op zijn voetjes snoep uit de potten vissen. Ouders niet gezien. Ik zou daar dus als ouder zijnde gewoon error van krijgen :@ Liever een half uurtje op een tablet dan een kind die elke keer met zijn tengels in een snoeppot zit.
  maandag 7 juli 2025 @ 18:06:52 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218151590
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:44 schreef Seeburg54 het volgende:
Ga lekker naar de pannenkoekschuur of Yankee Doodle achtige tenten met je kroost.
Pannenkoekenschuur en tenten ook echt :')
Dit, dus.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 19:14:10 #158
5428 crew  miss_sly
pi_218152212
Zoals ik al zei: we gaan niet naar elkaar zitten bitchen.
pi_218152392
Ik neem ze onder de 5 gewoon niet gauw mee naar een restaurant. Die boven de vijf kunnen met een kleurboek of wat random speelgoed drie gangen aan tafel blijven, maar dat gebeurd echt alleen als mijn schoonouders weer wat op touw willen zetten en ik ze mentaal voorbereid.

Ik geniet meer van etentjes zonder kinderen. Als ze allemaal 10 zijn geweest, zoals de oudste nu is, dan zie ik het wel weer voor me, met het hele gezin uitgebreid avondjes uit. Tot die tijd: hoofdgerechtje en gaan. Vreetschuren en sushitenten wil ik nooit heen, dus dat valt een beetje af. Maar je moet met kleintjes gewoon met anderhalf uur lekker weg zijn.
-nee-
pi_218152479
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:51 schreef miss_sly het volgende:
Juist door kinderen vanaf een jonge leeftijd regelmatig mee te nemen naar een restaurant leren ze hoe ze zich er moeten gedragen. Maar het bouwt wel op. De restaurants dien je wel goed uit te kiezen. Je gaat zeker als ze jong zijn gewoon niet zo lang. Geen voor-. hoofd- en nagerecht waar je een paar uur over doet. Een hoofdgerecht en als het erg goed gaat een dessert.

Maar je in een restaurant gedragen leren ze ook thuis. Wij aten altid aan tafel. En dan maakten we het gezellig. We deden niet moeilijk over hoeveel er gegeten werd, dwongen niets op. Wij bepaalden wat er gegeten werd, en kind hoeveel van wat. Dan gingen we kletsen over de dag, of over wat we nog gingen doen. Het was aan tafel altijd gezellig. Dus ook als we uit eten gingen was dat het geval. En ook thuis bleef kind een bepaalde tijd aan tafel en niet tussendoor telkens van tafel.
Voor het grootste deel helemaal eens!
Even voor wat betreft de twee dikgedrukte gedeelten:
1) Het moest wel altijd in verhouding zijn. Dus even als extreem voorbeeld: Bij een bruine boterham mocht je er op doen wat je wilde, maar niet te veel. Dus een bruine boterham met pindakaas, maar een gewoon laagje. Niet extreem veel. Zeg een halve centimeter of zo. Bij AGV hetzelfde. Je mag best nog een portie, maar wel in de zelfde verhoudingen. En wel je bordje leegeten! Bij een tweede portie was dat altijd de voorwaarde. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 17:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk ook dat er in veel landen een andere cultuur is mbt eten en de aanwezigheid van kinderen. Juist in landen als Italie, Spanje, Frankijk horen kinderen er gewoon bij. Ze zijn deel van de familie, zitten mee aan tafel, nemen deel aan de maaltijd. In Nederland heerst wel veel meer een cultuur dat we kinderen vooral niet moeten horen of zien.
Wat betreft het dikgedrukte gedeelte:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zelf ben ik geen groot kinderliefhebber maar ik heb totaal geen problemen met kinderen die zich gewoon normaal gedragen (in mijn ogen, toegegeven). Kinderen mogen best meer lawaai maken en zichtbaar zijn dan volwassenen. Maar ik ben al op een dermate leeftijd dat ik redelijk kan beoordelen wat "normaal" is en wat daar buiten valt. Denk ik. :@

Maar goed, het zal altijd een lastige discussie blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2025 20:05:23 ]
pi_218152885
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 18:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Pannenkoekenschuur en tenten ook echt :')
Daar ga ik dan ook met een grote boog omheen.
  maandag 7 juli 2025 @ 20:32:37 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218152893
Heerlijk, met kinderen uit eten gaan. Ze lekker laten kennismaken met lekker eten en de sociale kanten eromheen _O_
Gezellig en fijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218152911
Restaurants die liever geen kinderen ontvangen, zouden er goed aan doen om geen kindermenu aan te bieden.
pi_218153004
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:14 schreef miss_sly het volgende:
Zoals ik al zei: we gaan niet naar elkaar zitten bitchen.
Zo vermoord je een klassiek topic in de dop. Beetje backlash voor deze TS _O_ mag best.
pi_218153050
Wel netjes opgelost DJVero! Lees het nu.
  maandag 7 juli 2025 @ 23:39:03 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218154383
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Daar ga ik dan ook met een grote boog omheen.
Dan moet je misschien zelf in een ander segment restaurant gaan eten waar kinderen sowieso niet komen. Maar dan kost het je te veel en mogen anderen dus een segment omlaag naar tenten en schuren? Zo werkt het niet.
Dit, dus.
pi_218154483
Die kindvriendelijke restaurants waar kinderen mogen rondrennen verpesten het natuurlijk voor normale restaurants waar ze dan ook denken te kunnen rondrennen en met de foie gras smijten enzovoort.
pi_218155092
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 23:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan moet je misschien zelf in een ander segment restaurant gaan eten waar kinderen sowieso niet komen. Maar dan kost het je te veel en mogen anderen dus een segment omlaag naar tenten en schuren? Zo werkt het niet.
Oh jawel hoor. Ouders met kinderen die vervelend zijn weten zelf ook best dat andere gasten zich ergeren aan hun kroost. Zorg dat je kinderen manieren hebben geleerd, dan is er niks aan de hand. Maakt niet uit in welk segment je zit wat dat betreft.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 07:12:24 #169
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218155272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 05:48 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Ouders met kinderen die vervelend zijn weten zelf ook best dat andere gasten zich ergeren aan hun kroost. Zorg dat je kinderen manieren hebben geleerd, dan is er niks aan de hand. Maakt niet uit in welk segment je zit wat dat betreft.
Subjectiever dan dit ga je het natuurlijk niet krijgen. De een vindt ze enorm gezellig aan tafel en de ander ergert zich dood aan dat luidruchtig gedoe.
Dit, dus.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 08:52:17 #170
5428 crew  miss_sly
pi_218155817
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:47 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Voor het grootste deel helemaal eens!
Even voor wat betreft de twee dikgedrukte gedeelten:
1) Het moest wel altijd in verhouding zijn. Dus even als extreem voorbeeld: Bij een bruine boterham mocht je er op doen wat je wilde, maar niet te veel. Dus een bruine boterham met pindakaas, maar een gewoon laagje. Niet extreem veel. Zeg een halve centimeter of zo. Bij AGV hetzelfde. Je mag best nog een portie, maar wel in de zelfde verhoudingen. En wel je bordje leegeten! Bij een tweede portie was dat altijd de voorwaarde. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
[..]
Wij hebben aan tafel nooit ergens een ding van gemaakt. Door de dag heen was er altijd groente en fruit om te snacken, een schaaltje yoghurt, volkoren brood. Het avondeten wilden we vooral als een gezellig punt van de dag hebben. En wij aten dan natuurlijk gewoon goed en met smaak, en goed voorbeeld doet goed volgen.
quote:
Wat betreft het dikgedrukte gedeelte:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zelf ben ik geen groot kinderliefhebber maar ik heb totaal geen problemen met kinderen die zich gewoon normaal gedragen (in mijn ogen, toegegeven). Kinderen mogen best meer lawaai maken en zichtbaar zijn dan volwassenen. Maar ik ben al op een dermate leeftijd dat ik redelijk kan beoordelen wat "normaal" is en wat daar buiten valt. Denk ik. :@

Maar goed, het zal altijd een lastige discussie blijven.
Er is wel verschil tussen luidruchtig en luidruchtig.
Kinderen die gezellig meedoen ana tafel, kletsen, iets harder praten, dat is prima. Maar door de tent rennende kinderen die luid schreeuwen is weer heel iets anders.

Maar kijk ook eens naar het gemiddelde menu in een restaurant: een kindermenu is vaak frietjes en dan de keus tussen kipnuggets, een kroket of een frikandel. Als je een vooruitstrevend restaurant hebt, hebben ze er pasta bolognese op staan. En een kleinere portie van het gewone menu vinden veel restaurants ook maar ingewikkeld. In heel veel landen krijg je voor je kind op verzoek echt wel kleinere porties, of een deel van een gerecht, en is er meer variatie in de kindermogelijkheden.

Idem voor oudere mensen, trouwens. Veel senioren hoeven ook niet meer die enorme porties, de helft is ook goed.
pi_218155868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 07:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Subjectiever dan dit ga je het natuurlijk niet krijgen. De een vindt ze enorm gezellig aan tafel en de ander ergert zich dood aan dat luidruchtig gedoe.
Ach ja. Gelukkig is het niet altijd een ergernis, er bestaan ook verstandige ouders en nette kindjes. ;)
pi_218155900
Je hebt 600 mcDonalds, 335 pannekoeken boten en 425 all-youcanvreet tenten.

En nóg moet je per sé in een normaal restaurant gaan zitten? (Zelfs De Beren is al te classy voor kids)

Laat ik het zo zeggen, als ik zojuist een aantal moeilijke keuzes heb gemaakt (menu kiezen),
dan heb ik geen zin in gejank.

Klaar.uit

Waarom kinderen wél meenemen naar een restaurant?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 09:19:35 #173
5428 crew  miss_sly
pi_218155941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:11 schreef Het_Bokje het volgende:

En nóg moet je per sé in een normaal restaurant gaan zitten? (Zelfs De Beren is al te classy voor kids)

Laat ik het zo zeggen, als ik zojuist een aantal moeilijke keuzes heb gemaakt (menu kiezen),

Klaar.uit

Om ze te leren hoe het is om in een restaurant te zitten, eten te bestellen, eens wat anders te proberen dan je thuis eet.
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:32 schreef Molo het volgende:
Heerlijk, met kinderen uit eten gaan. Ze lekker laten kennismaken met lekker eten en de sociale kanten eromheen _O_
Gezellig en fijn O+
Dat dus.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:26:25 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218155971
quote:

Klaar.uit
Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend moet bijkomen van keuzes maken in een menu. Niks minder dan mensonterend dat je wordt blootgesteld aan geluid wat je niet kan verdragen op dat moment. Heel veel sterkte.
Dit, dus.
pi_218155975
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Om ze te leren hoe het is om in een restaurant te zitten, eten te bestellen, eens wat anders te proberen dan je thuis eet.
[..]
Dat dus.
Ja vind ik ook. Ze hoeven niet meteen aan de zwezerik maar een kind kennis laten maken met het reilen en zeilen van een restaurant waar er verwacht wordt dat je je volume leuk houdt is niet vreemd.

Mijn jongste kan dit niet aan, ondanks mijn beste pogingen dit in goede banen te leiden, dus die maakt het amper mee. Als ie 6 is, en communicatief vaardiger, dan is het weer feest.

Het ligt ook gewoon aan de kinderen. Mijn middelste is 6, maar die kan zonder problemen anderhalf uur aan tafel blijven zonder van de stoel af te glijden of opeens irritant te worden. Dan ben je gewoon overal welkom.

Er zijn ook mensen die al gek worden als een kind hardop lacht. We moeten niet vergeten dat ook kinderen gewoon mensen zijn en recht hebben op een bestaan.
-nee-
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 09:42:42 #176
5428 crew  miss_sly
pi_218156068
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja vind ik ook. Ze hoeven niet meteen aan de zwezerik maar een kind kennis laten maken met het reilen en zeilen van een restaurant waar er verwacht wordt dat je je volume leuk houdt is niet vreemd.

Mijn jongste kan dit niet aan, ondanks mijn beste pogingen dit in goede banen te leiden, dus die maakt het amper mee. Als ie 6 is, en communicatief vaardiger, dan is het weer feest.

Het ligt ook gewoon aan de kinderen. Mijn middelste is 6, maar die kan zonder problemen anderhalf uur aan tafel blijven zonder van de stoel af te glijden of opeens irritant te worden. Dan ben je gewoon overal welkom.

Er zijn ook mensen die al gek worden als een kind hardop lacht. We moeten niet vergeten dat ook kinderen gewoon mensen zijn en recht hebben op een bestaan.
Het ligt zeker ook aan het kind. Het is niet alleen een kwestie van opvoeden en aanleren.
Wij hebben een gemakkelijk kind. Wist zich prima te gedragen, ook in restaurants waar wel een speelplek was rende ze niet door de tent, ze lust heel veel en wil eigenlijk alles proeven. Maar wij gingen vooral toen ze echt jonger was ook nooit heel lang. Maar ze leerde ook wel zelf bestellen, bijvoorbeeld. Ik zie nog wel jonge tieners die amper de ober aan durft te kijken, laat staan hard genoeg te durven praten om te vertellen wat ze zouden willen drinken.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:17:09 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156287
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie nog wel jonge tieners die amper de ober aan durft te kijken, laat staan hard genoeg te durven praten om te vertellen wat ze zouden willen drinken.
Herkenbaar. Zou dat door de smartphone en sociale media komen, alles via een beeldscherm?
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 10:22:43 #178
5428 crew  miss_sly
pi_218156319
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Herkenbaar. Zou dat door de smartphone en sociale media komen, alles via een beeldscherm?
Dat heeft er zeker mee te maken. Maar ook niet vaak in de gelegenheid zijn geweest om te oefenen. Want dat is wat opgroeien is natuurlijk: telkens weer dingen oefenen zodat je ze onder de knie krijgt. Of dat nu lopen, praten, rekenen betreft, of je gedragen in een restaurant, weten hoe je vragen stelt aan de ober en hoe je je bestelling netjes doorgeeft.

Wat betreft die telefoons: op de school van mijn tiener was afgelopen jaar het 'telefoon thuis of in de kluis'devies ingevoerd en dat heeft ook voor de ondelringe verhoudingen heel veel verschil gemaakt. Ze moeten ineens weer van persoon tot persoon live praten. Dat is toch wel even anders.
pi_218156574
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heeft er zeker mee te maken. Maar ook niet vaak in de gelegenheid zijn geweest om te oefenen. Want dat is wat opgroeien is natuurlijk: telkens weer dingen oefenen zodat je ze onder de knie krijgt. Of dat nu lopen, praten, rekenen betreft, of je gedragen in een restaurant, weten hoe je vragen stelt aan de ober en hoe je je bestelling netjes doorgeeft.

Wat betreft die telefoons: op de school van mijn tiener was afgelopen jaar het 'telefoon thuis of in de kluis'devies ingevoerd en dat heeft ook voor de ondelringe verhoudingen heel veel verschil gemaakt. Ze moeten ineens weer van persoon tot persoon live praten. Dat is toch wel even anders.
Eerlijk is eerlijk, uit eten kost aardig wat en ik kan me voorstellen dat er gezinnen zijn die het niet kunnen betalen. Dus misschien hebben deze pubers nauwelijks de gelegenheid gehad om te oefenen. Ik was afgelopen zondag inclusief fooi 170 euro kwijt bij een doorsnee sushi tent, 2 kinderen en 2 volwassenen. Ik vind dat aardig wat geld als ik heel eerlijk ben.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 11:10:13 #180
5428 crew  miss_sly
pi_218156680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, uit eten kost aardig wat en ik kan me voorstellen dat er gezinnen zijn die het niet kunnen betalen. Dus misschien hebben deze pubers nauwelijks de gelegenheid gehad om te oefenen. Ik was afgelopen zondag inclusief fooi 170 euro kwijt bij een doorsnee sushi tent, 2 kinderen en 2 volwassenen. Ik vind dat aardig wat geld als ik heel eerlijk ben.
Natuurlijk is het duur. En het is ook flink duurder geworden. Nou is een sushitent, hoe doorsnee ook, nooit goedkoop. Het kan echt flink goedkoper. En oefenen hoe om te gaan met de bediening en bestellen kan ook bij een kleine Italiaan waar je pizza gaat eten. Ben je echt goedkoper uit.

Je hoeft echter niet wekelijks uit eten te gaan om je kind dat te leren. En het kan ook een lunch zijn in een broodjestent. Of zelf laten bestellen bij de snackbar, of iets laten vragen. Het leren interacteren met anderen, juist ook volwassenen, hoort wel bij de opvoeding, vind ik.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:27:15 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218156835
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:52 schreef miss_sly het volgende:

Idem voor oudere mensen, trouwens. Veel senioren hoeven ook niet meer die enorme porties, de helft is ook goed.
Klopt. Alleen zijn er weinig restaurants die daar aan voldoen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:35:02 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Een halve portie heeft niet de halve kostprijs, enige verschil zijn de ingrediënten, dus een senioren menu zal maar een beetje goedkoper zijn. Echter zien veel klanten dit niet zo, Wat ik bij meditairane restaurants vaak doe is 3 voorgerechten nemen ipv voor en hoofd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jan_Onderwater op 08-07-2025 11:40:05 ]
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:38:19 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156901
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vriend van mij is leraar, die ziet de afgelopen 5-10 jaar een enorme verschuiving bij jongeren, Sociale media/Smartphone en corona hebben een enorme impact gehad volgens hem en zijn collega's.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 11:39:32 #184
5428 crew  miss_sly
pi_218156914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een halve portie heeft niet de halve kostprijs, enige verschil zijn de ingrediënten, dus een senioren menu zal maar een beetje goedkoper zijn. Echter zien veel klanten dit niet zo,
Het gaat helemaal niet om de prijs. Het gaat erom dat ze gewoon niet zoveel eten hoeven en al weten bij het bestellen dat ze het niet helemaal op gaan eten. En dat vinden ze dan zonde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vind dat heel erg jammer. Zowel voor de senioren als de kinderen. Zet grote en kleine porties op de kaart met bijbehorende prijs (en een halve zal zeker niet half zoveel kosten) en laat mensen dan kiezen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:44:09 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218156940
Wat betreft kinderen in een restaurant wij gingen vroeger wel eens uit eten met oom, tante en neefje/nichtje die paar jaar jonger waren. Dan wouden hun altijd iets randoms op de kaart hebben. Papa ik wil T-bone. "Liefje weet je dat wel zeker, is vlees met bot" "JAAA" En dat de T-bone dan op tafel kwam. "Papa dat wil ik niet". En toen moest de rest van de tafel de T-bone verdelen en at neefje van iedereen iets mee, en werd er soms extra patat besteld.

:P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:44:41 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218156945
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om de prijs. Het gaat erom dat ze gewoon niet zoveel eten hoeven en al weten bij het bestellen dat ze het niet helemaal op gaan eten. En dat vinden ze dan zonde.
[..]
Doggybag?
Ik heb, toen ik nog in de horeca werkte, juist daarom het senioren menu geschrapt, altijd gezeik om de prijs. Vervangen voor bij bijvoorbeeld de verschillende soorten steaks verschillend gewicht aan te geven.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:46:49 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218156958
quote:

Klaar.uit

Waarom mogen ouders en kinderen (die zich kunnen gedragen) alleen maar naar een vreetschuur?
Mekkie haal ik alleen maar af, pannenkoeken avondeten noemen :') en all you can eat = meestal lopen voor je eten en dat doe ik niet graag. Dan zou ik dus nooit ergens eten met mijn kind?

Ik vind overigens zoiets als de beren, tres tapas of de griek prima om met je kind naar toe te gaan.
Daargelaten dat de beren tegenwoordig ook niet meer te vreten is :D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:54:04 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157020
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:44 schreef Momo het volgende:
Wat betreft kinderen in een restaurant wij gingen vroeger wel eens uit eten met oom, tante en neefje/nichtje die paar jaar jonger waren. Dan wouden hun altijd iets randoms op de kaart hebben. Papa ik wil T-bone. "Liefje weet je dat wel zeker, is vlees met bot" "JAAA" En dat de T-bone dan op tafel kwam. "Papa dat wil ik niet". En toen moest de rest van de tafel de T-bone verdelen en at neefje van iedereen iets mee, en werd er soms extra patat besteld.

:P
Uit eten met mijn ma als kind, was 9 of 10
Bij de chinees werd er dan een rijsttafel besteld. Kreeg ik de vraag wat ik wilde drinken.
Chocomel
Ma: JE KRIJGT GEEN CHOCOMEL, JE KAN GEEN CHOCOMEL DRINKEN BIJ DIT ETEN
Ik stond op, pakte mijn jas, en ging weg, liep richting huis. Mijn 8 jaar oudere broer achter mij aan.
Waarom moet je de avond verpesten, eikel?
WTF? IK de avond verpesten, wie brult naar mij dat ik geen chocomel mag, ma is knetter.
Werd terug gesleept naar het de chinees
Kelner kwam aan tafel
Een chocomel alstublieft
Ma kwam de stoom uit de oren. Woest was ze, woest
Wat een kutwijf
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:56:06 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157035
quote:

Klaar.uit

:') :')
pi_218157056
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Waarom mogen ouders en kinderen (die zich kunnen gedragen) alleen maar naar een vreetschuur?
Mekkie haal ik alleen maar af, pannenkoeken avondeten noemen :') en all you can eat = meestal lopen voor je eten en dat doe ik niet graag. Dan zou ik dus nooit ergens eten met mijn kind?

Ik vind overigens zoiets als de beren, tres tapas of de griek prima om met je kind naar toe te gaan.
Daargelaten dat de beren tegenwoordig ook niet meer te vreten is :D
De Beren is al jaren niet meer te vreten :P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:12:34 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De Beren
Ik denk dan altijd aan een gay versie van Hooters

pi_218157179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De Beren is al jaren niet meer te vreten :P
Prima tent dus om je kinderen mee naar toe te nemen, kun je altijd nog claimen dat het niet aan je opvoeding ligt als er gejankt wordt dat het niet te vreten is. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218157261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
:') :')
Ja, kun je wel :') doen, maar ik het wel over 'overlast' gevende kinderen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om je kind en jezelf te trainen om normaal 1uur+ aan tafel te kunnen zitten.

Het is dus nergens voor nodig om kinderen mee te nemen naar normale restaurants, als je niet zeker weet of er niet gekrijst, gejankt, of overgecorrigeerd gaat worden.

Als ik 60-80 euro uitgeef voor een eetbeleving+service, dan is het laatste waar ik op zit te wachten boze ouders+aanhang.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:38:04 #194
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218157314
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:30 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, kun je wel :') doen, maar ik het wel over 'overlast' gevende kinderen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om je kind en jezelf te trainen om normaal 1uur+ aan tafel te kunnen zitten.

Het is dus nergens voor nodig om kinderen mee te nemen naar normale restaurants, als je niet zeker weet of er niet gekrijst, gejankt, of overgecorrigeerd gaat worden.

Als ik 60-80 euro uitgeef voor een eetbeleving+service, dan is het laatste waar ik op zit te wachten boze ouders+aanhang.
Maar wie bepaalt wat een normaal restaurant is of niet.
Ik vind de beren namelijk ook een soort vreetschuur.

En volgens mij is de wok tegenwoordig ook al richting de 50 in het weekend? Dus 60 euro betalen voor een 'eetbeleving' geeft ook geen privileges :P
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:44:01 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218157374
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:30 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Top Tip
Ga na 20:00 uur eten
pi_218157446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:38 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt wat een normaal restaurant is of niet.
Ik vind de beren namelijk ook een soort vreetschuur.

En volgens mij is de wok tegenwoordig ook al richting de 50 in het weekend? Dus 60 euro betalen voor een 'eetbeleving' geeft ook geen privileges :P
haha, eens hoor. Beren, wokschuren. Wat is 'normaal' inderdaad. Shoarmatenten? :P En inderdaad, 60 is niets. Maarja, het is ook weer een flinke tijd geleden dat ik in een 'echt' restaurant heb gegeten.

Maar wees niet bang, de drang om buitenshuis te eten is niet heel groot bij mij. Dus van mij part zetten ze een ballenbak in ieder restaurant. Iedereen happy. Maar als je 100 lapt voor een paar borden eten+drinks, dan zit je toch niet te wachten op tumult rond de tafel naast je?

Maargoed, het gaat over kinderen en ouders dus ja, dan moet je gewoon je muil houden ofzo merk ik hier als je daar kritiek op hebt.
pi_218157473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Top Tip
Ga na 20:00 uur eten
Tip Top
rot op

Betere oplossing: gewoon niet buitenshuis eten.

Maar snap je dan echt niet dat het iemand zou kunnen storen als er een kind jankend en krijsend aanwezig is op 3 meter als je aan het eten bent. Kijk, als je kids dat niet doen: Helemaal prima hoor, neem ze maar mee. (alsof restaurants op kinderen zitten te wachten....drinken niks.)
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:20:01 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218157725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Maarja, het is ook weer een flinke tijd geleden dat ik in een 'echt' restaurant heb gegeten.
Dus je mening is niet gebaseerd op recente eigen ervaringen.
quote:
Maargoed, het gaat over kinderen en ouders dus ja, dan moet je gewoon je muil houden ofzo merk ik hier als je daar kritiek op hebt.
Lijkt mij een prima idee voor jou.
Heb jij zelf kinderen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 13:24:57 #199
5428 crew  miss_sly
pi_218157780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:51 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Dat is echt nonsens en zeker niet de tendens in dit topic.

In jouw geval is het ook de toon die de muziek maakt. En je overdrijft schromelijk, want het aantal keren dat mensen op drie meter afstand van je met een krijsend kind langere tijd in een restaurant zitten is echt heel klein. Het zal best eens gebeuren, je hebt gewoon mensen die het niets interesseert, maar het is echt niet de gewone gang van zaken.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 13:26:31 #200
5428 crew  miss_sly
pi_218157797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:55 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Tip Top
rot op

Betere oplossing: gewoon niet buitenshuis eten.

Maar snap je dan echt niet dat het iemand zou kunnen storen als er een kind jankend en krijsend aanwezig is op 3 meter als je aan het eten bent. Kijk, als je kids dat niet doen: Helemaal prima hoor, neem ze maar mee. (alsof restaurants op kinderen zitten te wachten....drinken niks.)
Het is echt een Top Tip. Mensen met (jonge) kinderen zitten echt uiterlijk zes uur aan tafel en zijn voor 8 uur de deur weer uit. Heb je nergens last van. Hooguit van ander luidruchtige groepen in het restaurant met mensen die teveel hebben gedronken en dan ontzettend gezellig worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')