abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218157832
Het ligt nogal aan de ambiance of het storend is of niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat het kind aan tafel hoort te zitten en rustig te zijn.
pi_218158037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:20 schreef golfer het volgende:

[..]
Dus je mening is niet gebaseerd op recente eigen ervaringen.
[..]
Lijkt mij een prima idee voor jou.
Heb jij zelf kinderen?
Nee, ik heb geen kinderen. Maar wel aan tafel gezeten in een duur lokaal restaurant met mijn broer+gezin2kids.

Dat was de laatste keer (op initiatief van mijn broer). Blijkbaar was er eentje nog niet oud genoeg. Die was 3 ofzo. (Verjaardag Oma oid). Tja, dat was te jong, Maargoed mijn broer koos er ook niet zelf voor, dus het was een leuke les.

Begrijp me goed, als 4+jr. zich gewoon gedraagt, prima. En de meeste ouders/voogden weten wel wanneer ze kinderen naar welke tent kunnen brengen.

Dus, kinderen in restaurants is per definitie geen bezwaar (imo). Net zoals honden. Alles best, maar ga ff ergens anders janken, blaffen of krijsen. Is dat teveel gevraagd? Ik wil gewoon rustig eten, lachen en genieten.

Als ik met vervelende edoch lieve kinderen wil dineren, dan prik ik wel een vorkje mee bij mijn broer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Het_Bokje op 08-07-2025 13:58:44 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218158070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het ligt nogal aan de ambiance of het storend is of niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat het kind aan tafel hoort te zitten en rustig te zijn.
Hear hear

Is dat nou teveel gevraagd?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218158076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Hear hear

Is dat nou teveel gevraagd?
Nee absoluut niet
pi_218158125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee absoluut niet
Nouja, ik ben blijkbaar een kinderhater omdat ik rustig wil eten. So be it. Geen kinderen hebben schijnt ook een faux pas te zijn ofzo. Je hebt dan geen inlevingsvermogen lijkt men te denken. Whatever.
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 14:04:32 #206
5428 crew  miss_sly
pi_218158131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nouja, ik ben blijkbaar een kinderhater omdat ik rustig wil eten. So be it. Geen kinderen hebben schijnt ook een faux pas te zijn ofzo. Je hebt dan geen inlevingsvermogen lijkt men te denken. Whatever.
Zo kan ie wel weer. Dit is niet de tendens in dit topic, dus stop het zo te framen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218158135
Ik weet nog wel mijn eerste restaurantbezoek

Mijn moeder had mijn broer en mij helemaal voorbereid. Van "we gaan naar een echt restaurant. Dus dan zitten we netjes aan tafel, praten we zachtjes en eten netjes" het werd heel groot gemaakt (ook al was het een eetcafé op de camping). We vonden het helemaal chique en deftig en fantastisch leuk. We waren "echt groot".

We hadden het trouwens niet in ons hoofd hoeven halen om overlast te geven _O-

(Maar goed... wij moesten elke maaltijd thuis (dus ook de boterham bij bet ontbijt bijv) netjes met mes en vork eten. Geen ellebogen op tafel etc etc etc. Dus misschien ben ik tuttig op dit gebied)
pi_218158194
Ook een kwestie van tijdstip.
Gezinnen met kleinere kinderen komen vaker eind van de middag/ vijf uur of zo.
Volwassenen onder elkaar heb je meer kans op rond 8 uur.
In Nederland dan.
pi_218158277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mijn moeder had mijn broer en mij helemaal voorbereid. Van "we gaan naar een echt restaurant. Dus dan zitten we netjes aan tafel, praten we zachtjes en eten netjes" het werd heel groot gemaakt (ook al was het een eetcafé op de camping). We vonden het helemaal chique en deftig en fantastisch leuk. We waren "echt groot".

(Maar goed... wij moesten elke maaltijd thuis (dus ook de boterham bij bet ontbijt bijv) netjes met mes en vork eten. Geen ellebogen op tafel etc etc etc. Dus misschien ben ik tuttig op dit gebied)
Bij mijn ouders thuis mocht ik brood met mijn handen eten, bij mijn oma met mes en vork. Ik voelde me altijd zo sjiek als kind zijnde als ik brood met mes en vork at, dat ik het thuis ook wilde doen :P :D
pi_218158288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij mijn ouders thuis mocht ik brood met mijn handen eten, bij mijn oma met mes en vork. Ik voelde me altijd zo sjiek als kind zijnde als ik brood met mes en vork at, dat ik het thuis ook wilde doen :P :D
Oh geweldig!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:34:18 #211
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_218158343
Ukkies van drie horen niet los in een restaurant. Niet voor de veiligheid van het personeel en ook niet voor hun eigen veiligheid. Die spullen op die dienbladen kunnen heet zijn.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_218158669
Ik vind wat voor soort restaurant het is geen reden om wel te mogen gillen, rond te rennen of op de stoel of bank te springen.
Of het nou de McDonald's, de Beren, pannenkoekenboerderij, all you can eat- of sterrestaurant is.

Veel mensen (ik ook) houden bijvoorbeeld van pannenkoeken. Dan is het niet iemands schuld dat diegene gaat, want daar mogen kinderen de hele tent bij elkaar gillen/krijsen. Je kunt je waar dan ook gedragen. Als een kind dan naar de tv gaat om dat te kijken is het prima. Als het hard moet lachen heel normaal. Maar gillen, rennen (vaak inclusief hetzelfde hoge geluid) of springen is voor mij niet leuk.

Maar durf ik er iets van te zeggen. Niet meer, ik ben al vaak genoeg terecht gewezen dat ik iemand niet (beleefd) aan mag spreken of vraag mag stellen of het alsjeblieft ietsje zachter mag.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_218158695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:56 schreef DjVero het volgende:
Geen idee of er al zo'n topic bestaat, maar ik koppel er onderaan ook meteen een vraag aan vast.

Gister sushi gegeten, een restaurant waar we vaker en graag komen. Prima eten, prima snelheid.

Echter, één van de gastvrouwen, telkens dezelfde, was dit keer niet zo plezant:

1. Op tafel staat zo'n lamp. Die kun je omdraaien, dan wordt 'ie rood, als je iets wilt. Gedaan na het invullen van de bestel-lijst. "Meneer! Die lamp is niet voor de lijst bedoeld!" Nou, sorry hoor ff vergeten, en weer door.

2. Onze bestel-lijst was op mysterieuze wijze verdwenen, dit ook zo aangegeven. "Nou meneer, 'verdwijnen' is wel een groot woord, hoor." Ook nog prima, sommige mensen zijn nou eenmaal wat serieuzer dan ik, dus weer door.

3. Na het tweede drankje: "wilt u nog wat te drinken?" Ik had daar nog niet over nagedacht, maar ik had nog wel zin in een drankje, alleen niet meteen een antwoord klaar, dus even de gebruikelijke "ehhh" om een seconde of twee te winnen. Mijn "ehhh" was nog niet klaar en mevrouw stond al: "oh, u weet het nog niet? Ik kom zo wel even terug". Dat toontje ook van d'r. En toen was mijn geduld op. Kijk, ik snap dat je in zo'n sushi-tent van hot naar her moet vliegen met constant van die kleine kut-gerechtjes in je hand/op je arm, maar ga dan in een rustiger etablissement aan het werk als je het niet aan kunt. Dat konden haar collega's immers wel, die hadden wel het geduld.

4. Dochter van 3 had er na 2 uur tafelen wel genoeg van. Logisch, maar alsnog hartstikke rustig, geen drammend gedrag, niet aan het rennen, op hooguit een halve meter stond ze van de tafel (daar krijgen we ook geregeld complimenten over, zo ook gisteren weer van het tafeltje achter ons: "wat een engeltje, die kun je nog eens ergens mee naartoe nemen."), maar de gastvrouw vond dat ze in de weg stond. "Wilt u er nou eindelijk eens voor zorgen dat ze gewoon aan tafel blijft zitten, we lopen hier met dienbladen." Grote bek op gezet en aangegeven dat ze er maar voor gaat zorgen er met een grote boog omheen te lopen, anders ga ík in de weg staan. We waren toen al toe aan het toetje en zij is niet meer aan onze tafel geweest. Betaald, uiteraard geen fooi en weggegaan. Zij is de reden dat wij hier voorlopig niet meer komen.

Regelmatig gaan wij uit eten, maar in al die jaren eigenlijk nooit een slechte ervaring gehad. Dit was de eerste. Moet ik dit in de review zetten? Ik wil uiteraard niet dat zij in de problemen komt, misschien had ze haar dag niet, was ze erg gestresseerd, had ze haar maandelijkse periode, weet ik het. Het kan allemaal.

Wat zijn jouw slechte ervaringen in een restaurant?
De kunst van een goed leven is dat de slechte dagen van anderen je niet beïnvloeden.
Dat is je daar niet gelukt.
Je kunt daarom geen werken en verder totaal negeren dat een personeelslid een slechte dag of karakter heeft.
Vakman pur sang
pi_218158887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het zal bij mij wel de Chinees geweest zijn. Diep onder de indruk.
De tafelschikking daar, d.w.z. het bestek dat rechts naast de borden gedrieen op de bedrukte ('Chinees Indisch restaurant Azië') servetten lag, heb in nog maanden daarna thuis geïmiteerd.
De sensatie van het neerzetten en aansteken van de rechauds ('wat gaat daar allemaal gebeuren' :o ) heb ik niet veel meer meegemaakt daarna.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoCigar op 08-07-2025 16:24:52 ]
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:10:40 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218159016
En komt regelmatig een behoorlijk volume en onbehoorlijk gedrag vanuit volwassenen, wel benieuwd hoe sommige users hier daar over denken :D
Of over het concept 'mensen' sowieso _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:13:26 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218159034
In mijn kindertijd waren er in Nederland nauwelijks echte restaurants. Er kwamen de eerste Chinees-Indische restaurants en daar ging je voornamelijk met een pannetje naartoe om 'buitenlands' eten(bami of nasi) af te
halen.

Mijn eerste echte (Franse) restaurant ervaringen waren eens per jaar de viering van mijn vaders verjaardagen. Maar toen was ik al een jaar of 8 en bleef ik keurig aan tafel zitten om mij te verbazen over zoveel andere gerechten (escargots) dan de AVG met de doodgekookte groentes van thuis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218159153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:10 schreef Molo het volgende:
En komt regelmatig een behoorlijk volume en onbehoorlijk gedrag vanuit volwassenen, wel benieuwd hoe sommige users hier daar over denken :D
Iedereen die andere gasten overstemd dient hardhandig uit het pand verwijderd te worden.
pi_218159163
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:24 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Iedereen die andere gasten overstemd dient hardhandig uit het pand verwijderd te worden.
Er is altijd 1 iemand die het meeste geluid maakt, zo blijft er dus nog 1 iemand over in het hele restaurant.
pi_218159172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Er is altijd 1 iemand die het meeste geluid maakt, zo blijft er dus nog 1 iemand over in het hele restaurant.
Overstemd is hier het sleutelwoord.
pi_218159259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:10 schreef Molo het volgende:
Een groep bezopen blèrende 'volwassenen' vind ik ook naar. Maar dat geldt niet alleen in een restaurant :D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:44:20 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218159344
We gaan regelmatig uit eten maar ik heb zelden last van wie dan ook. Bij binnenkomst scan ik op kinderen, groepen en rokers, meestal zorg ik dat ik daar ver vandaan zit.

Daarnaast zijn wij vrijwel altijd laat. 15.00 voor de lunch of 19.30 voor avondeten zijn meestal kindvrije tijden. En anders zo rustig dat je zelf je tafel kunt kiezen.
Spoilers!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:53:51 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218159449
quote:
...

Dat er mensen zijn die hun peuters meenemen en vervolgens rond laten lopen. ;)

Even serieus, dat er eentje even niet op een stoel zit omdat het naar de WC moet of zo, alla. Maar in een restaurant zit je op je stoel een tijdje en als je kind dat nog niet kan dan kan het irritant zijn voor andere mensen of misschien zelfs gevaarlijk voor het bedienend personeel dat rondloopt met warm eten.

Uitgezonderd op kinderen gerichte restaurants met speelplekken natuurlijk, maar ook daar lijkt het me een kwestie van fatsoen dat ze dan niet krijsend rondracen bij andere tafels.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:55:47 #223
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218159471
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:13 schreef golfer het volgende:
In mijn kindertijd waren er in Nederland nauwelijks echte restaurants. Er kwamen de eerste Chinees-Indische restaurants en daar ging je voornamelijk met een pannetje naartoe om 'buitenlands' eten(bami of nasi) af te
halen.

Mijn eerste echte (Franse) restaurant ervaringen waren eens per jaar de viering van mijn vaders verjaardagen. Maar toen was ik al een jaar of 8 en bleef ik keurig aan tafel zitten om mij te verbazen over zoveel andere gerechten (escargots) dan de AVG met de doodgekookte groentes van thuis.
Vroeger ging je één keer per jaar en dat was meestal op vakantie of op een feestdag. En inderdaad 9 van de 10 keer Chinees-Indisch. En o wee als je dat speciale, dure uitje vergalde door je onbehoorlijk te gedragen. Het kwam niet eens in ons op om niet aan tafel te blijven zitten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:56:35 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218159487
Ik mijd (ook/zelfs/juist met kind) altijd de restaurants met speelplekken en speeltuinen. Het is een restaurant, geen fucking Monkey Town.

Ook vreselijk als iemand dat voorstelt om heen te gaan, ik heb dan doorgaans ineens andere afspraken _O_
pi_218160446
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:56 schreef Molo het volgende:
Ik mijd (ook/zelfs/juist met kind) altijd de restaurants met speelplekken en speeltuinen. Het is een restaurant, geen fucking Monkey Town.

Ook vreselijk als iemand dat voorstelt om heen te gaan, ik heb dan doorgaans ineens andere afspraken _O_
Oh wij met kinderen net zo hoor.
Alleen heel soms gaan we naar zo’n grote wok. Daar is de speelhoek in een heel andere zaal en heb je geen last van kinderen eigenlijk. Die hoor of zie je daar bijna niet.
Alleen de tokkies erger ik me dan weer aan.

Verder niks zo fijn als een restaurant met goede ambiance, veel sfeer, wat zachtjes gelach op de achtergrond en zeker geen kinderen.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:40:17 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218160515
quote:

Een Groenlinks moedertje die haar Baby op tafel naast ons de luier ging verwisselen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:42:57 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218160541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Een Groenlinks moedertje die haar Baby op tafel naast ons de luier ging verwisselen.
Had je haar gevraagd op welke partij ze had gestemd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:44:45 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218160556
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoefde niet ik weet wie het was.
pi_218160600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:28 schreef DjVero het volgende:
Die andere meiden waren wel super; beleefd, geduldig (ondanks de hectiek), zoals bij het bestellen van de ijsjes wat ook niet heel vlot ging, in voor een grapje, 'spelen' met onze kleine of op z'n minst meegaan in haar fantasie en snappen dat een kind van 3 niet het geduld heeft om 2 uur aan een tafel te zitten, net als de mensen achter ons die ook nog gewoon met haar gingen spelen.

Als ik ¤200 lap, in wat voor toko dan ook, wil ik niet geschoffeerd worden. Dat was dit chagrijnige wijf wel aan het doen. Als je kinderen van 3 niet in je toko wilt, om wat voor reden dan ook, pas je beleid aan! Ze hebben geen geleid hierop, hoeft ook niet, dan heb je je bek te houden hierover en behoor je uit te kijken. Dan maar een aso.

Wel jammer, want we kwamen hier graag.
Ja iedereen moet zich maar standaard aanpassen aan jou prinsesje :') dan weet je al wat dat wordt later....
pi_218160791
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat kan ie toch gewoon even erbij verzinnen om zijn verhaal wat sterker te maken?
pi_218162910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:48 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ja iedereen moet zich maar standaard aanpassen aan jou prinsesje :') dan weet je al wat dat wordt later....
Een grote prinses!
pi_218163038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 22:16 schreef DjVero het volgende:

[..]
Een grote prinses!
-knip-
Als je een peuter hebt en meeneemt naar een restaurant waar dat kan, die na 2 uur even gaat staan en niet schreeuwt of rent dan doe je het goed. Niks mis mee. Dat zo’n wijf dat gaat afzeiken zou ik ook niet waarderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 08-07-2025 23:15:14 ]
Vakman pur sang
  donderdag 10 juli 2025 @ 08:39:44 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218173918
quote:
Liever frietjes dan bietjes, dankzij de ‘Gezonde Smikkelweken’ leren kinderen groente eten
DEN BOSCH - Jayden (5) grúwt van bloemkool en eet het liefst frietjes. Emma (7) ‘lust eigenlijk niks, behalve noodles’. ‘Lussik niet’ zal bij veel gezinnen aan tafel te horen zijn. Om schoolkinderen te leren dat groenten eten leuk én lekker kan zijn, trapt Den Bosch dinsdagmiddag de Gezonde Smikkelweken af, het grootste landelijke groenten (les)programma.

Klik

Eigenlijk schandalig dat dit op school geleerd moet worden en dat ouders daar zelf niet toe in staat zijn.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:39:32 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218174286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klik

Eigenlijk schandalig dat dit op school geleerd moet worden en dat ouders daar zelf niet toe in staat zijn.
Die kinderen die dat op school leren blijven dat alleen op school toepassen en thuis gewoon lekker patat vreten hoor :D

Volgens mij eten kinderen overigens gezonder dan ooit, gemiddeld gezien. De onderlagen van de maatschappij hebben wel overvloed aan slechte voeding tot hun beschikking en wellicht helpt het daar idd wel om die beter te begeleiden

Socialistisch als ik steeds meer word, zou ik ook als ik het voor het zeggen had pleiten voor schoolmaaltijden en scholing over voeding. Daar ligt toch de basis voor de jeugd, die ook later weer volwassenen en ouders worden
Maar preventie is langetermijndenken en dat is politiek en bestuurlijk moeilijk scoren

Die bietjespizza's zien er trouwens uit alsof ze echt niet te vreten zijn. Goede zet :')
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:47:30 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174353
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Die kinderen die dat op school leren blijven dat alleen op school toepassen en thuis gewoon lekker patat vreten hoor :D

Volgens mij eten kinderen overigens gezonder dan ooit, gemiddeld gezien. De onderlagen van de maatschappij hebben wel overvloed aan slechte voeding tot hun beschikking en wellicht helpt het daar idd wel om die beter te begeleiden

Socialistisch als ik steeds meer word, zou ik ook als ik het voor het zeggen had pleiten voor schoolmaaltijden en scholing over voeding. Daar ligt toch de basis voor de jeugd, die ook later weer volwassenen en ouders worden
Maar preventie is langetermijndenken en dat is politiek en bestuurlijk moeilijk scoren

Die bietjespizza's zien er trouwens uit alsof ze echt niet te vreten zijn. Goede zet :')
Goede scholing over voeding en het waarderen van goed eten, ik denk dan aan mensen als Pierre Wind.

Schoolmaaltijden, dan vrees ik dat je overspoeld wordt met mensen die hun agenda pushen (Het moet vegan, halal, vegetarisch, met vis, zonder vis, met vlees want boeren, het moet goedkoop, cateraars, etc etc)
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 10:00:38 #236
5428 crew  miss_sly
pi_218174425
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goede scholing over voeding en het waarderen van goed eten, ik denk dan aan mensen als Pierre Wind.

Schoolmaaltijden, dan vrees ik dat je overspoeld wordt met mensen die hun agenda pushen (Het moet vegan, halal, vegetarisch, met vis, zonder vis, met vlees want boeren, het moet goedkoop, cateraars, etc etc)
Op zich is er niets mis met wel/geen vis/vlees/vegetarisch/vegan. Het is namelijk ook prima als ze andere opties zien en aangeboden krijgen. Ik zou er vooral verdrietig van worden als de schoolmaaltijden op z'n Amerikaans zouden worden vormgegeven, met friet en andere vette troep. Daar schiet je niet echt wat mee op.

Mijn dochter zit vanaf augustus op campus en krijg daar dus ook de maaltijden. Ik ben erg benieuwd hoe goed, gezond en gevarieerd die zullen zijn.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:07:24 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174472
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich is er niets mis met wel/geen vis/vlees/vegetarisch/vegan. Het is namelijk ook prima als ze andere opties zien en aangeboden krijgen. Ik zou er vooral verdrietig van worden als de schoolmaaltijden op z'n Amerikaans zouden worden vormgegeven, met friet en andere vette troep. Daar schiet je niet echt wat mee op.

Mijn dochter zit vanaf augustus op campus en krijg daar dus ook de maaltijden. Ik ben erg benieuwd hoe goed, gezond en gevarieerd die zullen zijn.
Bietjespizza? LOL
Bietjespizza met havermelk alpachino met hazelnoot/agavesiroop?
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 10:10:45 #238
5428 crew  miss_sly
pi_218174496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bietjespizza? LOL
Bietjespizza met havermelk alpachino met hazelnoot/agavesiroop?
Je kunt het ook overdrijven :D

Er zijn echter mensen die daar kenelijk blij van worden. Prima toch? Als ik het maar niet hoef te eten :{w
  donderdag 10 juli 2025 @ 15:02:56 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218176598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Werkt in de Nordics al jaren meer dan prima
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:17:00 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218177184
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Werkt in de Nordics al jaren meer dan prima
In Japan ook, maar eerlijk, wat denk jij hoe het in NL zal gaan?
pi_218177301
Ouders zullen al snel roepen dat het een bemoeicultuur is denk als dat geïntroduceerd zou worden. En als het doorgezet wordt is het niet te doen met ouders die dingen zeggen als:
- Mijn dochter krijgt uitsluitend vegan en notenvrij eten.
- Mijn dochter drinkt alleen amandelmelk.
- Mijn zoon mag niks wat gepaneerd is of uit de magnetron komt.
- Alle groenten thuis verwarmen wij hoogstens 3 min en ik verwacht dat hier ook.
- Van kruiden krijgt mijn kind buikpijn.

En dan wordt het alsnog niet doorgezet, omdat gezond en lekker eten maken zo niet te doen is.
Te veel verschillende wensen, die eisen worden (buiten de serieuze allergieën om).

Dat denk ik in ieder geval.
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:04:21 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218177530
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 16:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Ouders zullen al snel roepen dat het een bemoeicultuur is denk als dat geïntroduceerd zou worden. En als het doorgezet wordt is het niet te doen met ouders die dingen zeggen als:
- Mijn dochter krijgt uitsluitend vegan en notenvrij eten.
- Mijn dochter drinkt alleen amandelmelk.
- Mijn zoon mag niks wat gepaneerd is of uit de magnetron komt.
- Alle groenten thuis verwarmen wij hoogstens 3 min en ik verwacht dat hier ook.
- Van kruiden krijgt mijn kind buikpijn.

En dan wordt het alsnog niet doorgezet, omdat gezond en lekker eten maken zo niet te doen is.
Te veel verschillende wensen, die eisen worden (buiten de serieuze allergieën om).

Dat denk ik in ieder geval.
En dat is nog maar het begin
pi_218177749
Of, zoals de vader van een kind zei toen dat haar meegebrachte pakjes fris niet meer mocht drinken op haar lagere school:
'Water is voor honden'.

Edit, het fragment even opgezocht:
,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
pi_218177964
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:31 schreef NoCigar het volgende:
Of, zoals de vader van een kind zei toen dat haar meegebrachte pakjes fris niet meer mocht drinken op haar lagere school:
'Water is voor honden'.

Edit, het fragment even opgezocht:
,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''

Geen chablis voor de hond hebben :')
-nee-
pi_218178088
Iedereen die schreeuwt, rondrent, gilt, en/of jankt in een restaurant mag van mij opbokken. Of dat nu een kind of een volwassene is, maakt me niet uit.
Maar ja, een kind moet wel de kans krijgen om het te proberen natuurlijk, er zijn er zat die zich wél kunnen gedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')