abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 08:33:24 #101
367000 roos94
pi_219242754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:07 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Koffie is het beste in de ochtend.
Daarna na de wc en je bagger je zelf zo leeg.

Niks voor niks is de koffie de motor voor de meeste mensen :+
De koffieverslaving is volledig genormaliseerd. Het is niet normaal om koffie nodig te hebben.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 november 2025 @ 09:06:34 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_219242933
Ik koop meestal Espresso Dark Roast van de Hema en ondanks dat dit nog best goedkoop is per kilo en een prima kwaliteit (ik koop ook wel eens echt dure bonen bij het zelfbrandende lokale koffiezaakje en dat smaakt wel anders maar niet per definitie beter), is het ook daar wel enorm duur geworden.

Volgens mij had je nog niet zo lang geleden 2+1 gratis voor rond de 15 euro. Dat is nu van 38 euro.

-edit- opgezocht:

in 2020:
https://web.archive.org/w(...)0-gram-17160004.html

2020: 1 kilo voor 8 euro. (2 voor 12 euro.)
2023: 1 kilo voor 11 euro (3 voor 22 euro)
2025: 1 kilo voor 19 euro (3 voor 38 euro)

dat is 2.5x zo duur in 5 jaar tijd.
pi_219242961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:33 schreef roos94 het volgende:

[..]
De koffieverslaving is volledig genormaliseerd. Het is niet normaal om koffie nodig te hebben.
Men noemt iets pas een verslaving als de negatieve aspecten de positieve ruim overstijgen.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn bij wie dat met koffie het geval is. De meeste zijn gewoon tevreden koffiedrinkers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 november 2025 @ 09:24:02 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219243048
Koop mn bonen vooral bij Simon Levelt.
Vroegah zat ik altijd op +-16 euro per pond. Dat is snel van 18 naar 20 euro gegaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219243063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Men noemt iets pas een verslaving als de negatieve aspecten de positieve ruim overstijgen.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn bij wie dat met koffie het geval is. De meeste zijn gewoon tevreden koffiedrinkers.
Ah, dan kan ik dus tegen mijn vrouw zeggen dat ik helemaal geen seksverslaving heb. Dat heb ik gewoon net zo nodig als zij haar kopje koffie. :7
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:27:26 #106
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219243066
quote:

[..]
Het voedingscentrum adviseert dat je 4 tot 6 koppen thee of koffie (alleen filterkoffie) drinkt op een dag omdat er veel gezondheidsvoordelen aan hangen.

Dit is een beetje hetzelfde als zeggen dat mensen een waterverslaving hebben.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:32:45 #107
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219243087
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Offtopic, maar kaas is ook echt duur. Ik ben bijna blij dat ik lijn. ( dan kan je beter geen kaas eten)

...en ik drink alleen 's morgens maar koffie.
Ligt er aan hoe je 'lijnt' natuurlijk :D .......ik drink nooit koffie, lust het niet net als alcohol.....maar KAAS _O_
To BG or not to BG!
pi_219243099
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als je naar die Bambu Lab reclames kijkt zie je dat ze mikken om zo'n beetje het hele gezin. Pa print even zijn eigen fietszadel en fietshel, zoonlief print zijn eigen cos costume, dochter print haar eigen kekke schoenen en moeders print een lamp als cadeautje voor iemand.

Ze proberen dat produkt te positioneren als een personal manufacturing apparaat en proberen dat te normaliseren. En het gezin waarin ze dit proberen voor te stellen is het standaard gezin de familie Johnson.

Bambu Lab wil gewoon dat iedereen zo'n apparaat scoort en geef ze eens ongelijk. En dat is ook een van de redenen waarom die dingen zo gemakkelijk te bedienen moeten zijn.

Die jongens zijn niet gek.
Ja, ik snap dat bambu lab dat ideale plaatje wil verkopen, maar in de praktijk is er een hele grote groep mensen die dat niet wil of kan, (of denkt dat ze dat niet kunnen). Als je zelf niet kan 3d-tekenen, dan heb je op een gegeven moment alle joda-poppetjes die je online kan vinden wel uitgeprint. En als het piefje van je afwasmaschine kapot gaat, dan kan je waarschijnlijk geen 3d-file online vinden, en waarschijnlijk heb je ook geen passend materiaal thuis dan in de afwasmachine overleeft.

quote:
En ja er bestaat zeker koffie die lekkerder is dan die van mij, maar die is niet in 2 minuten klaar, vandaar dat dit bij mij zo ontstaan is.
Als mijn espressomachine opgewarmd is, dan heb ik ook niet langer dan twee minuten nodig hoor. Zelfs met een losse molen en alles handmatig doen moet dat prima lukken. Maar qua kwaliteit-kostenverhouding win je zeker weten met oploskoffie.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219243101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:32 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ligt er aan hoe je 'lijnt' natuurlijk :D .......ik drink nooit koffie, lust het niet net als alcohol.....maar KAAS _O_
Kaas :r
Koffie :r
Alcohol :r
pi_219243102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ah, dan kan ik dus tegen mijn vrouw zeggen dat ik helemaal geen seksverslaving heb. Dat heb ik gewoon net zo nodig als zij haar kopje koffie. :7
Nou.....als jouw vrouw veel minder vaak wil dan jij, dan kan jouw libido een probleem gaan worden en als dat probleem groter is dan wat het jouw oplevert dan is het technisch gezien een verslaving.

Gek hoe een seks verslaving al dan niet een verslaving kan zijn afhankelijk van je partner, maar zo werkt het wel in de psychiatrie.
pi_219243119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou.....als jouw vrouw veel minder vaak wil dan jij, dan kan jouw libido een probleem gaan worden en als dat probleem groter is dan wat het jouw oplevert dan is het technisch gezien een verslaving.

Gek hoe een seks verslaving al dan niet een verslaving kan zijn afhankelijk van je partner, maar zo werkt het wel in de psychiatrie.
Gelukkig dan dat ze ongeveer net zo vaak wil als mij :9
Géén verslaving dus, wel nodig :D
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:39:17 #112
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219243129
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gek hoe een seks verslaving al dan niet een probleem kan zijn afhankelijk van je partner, maar zo werkt het wel in de psychiatrie.
fixt :6
To BG or not to BG!
pi_219243276
Ik heb trouwens nog een kortingscode voor 50% korting van een Nederlandse branderij voor wie wil.
pi_219243309
Ecosystemen donderen niet in één keer in elkaar. Het gaat geleidelijk. Er zal vast wat voor gezocht worden, maar we krijgen met meer instabiliteit wel grotere uitdagingen te verduren dan alleen wat duurder tot peperduur wordende koffie.
  dinsdag 11 november 2025 @ 11:11:37 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219243598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Ecosystemen donderen niet in één keer in elkaar. Het gaat geleidelijk. Er zal vast wat voor gezocht worden, maar we krijgen met meer instabiliteit wel grotere uitdagingen te verduren dan alleen wat duurder tot peperduur wordende koffie.
alles is duuder, de wereld vergaat, inflatie, hoe kan een koffieboon nu duurder worden of een appel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219243619
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Alles wat betaalbaar en massaal was, is opeens duur en onbereikbaar.
Terwijl er in het bedrijfsleven woekerwinsten worden gedraaid voor aandeelhouders.

Iets zegt mij dat er iets niet klopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219243716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 11:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Terwijl er in het bedrijfsleven woekerwinsten worden gedraaid voor aandeelhouders.

Stem op linkse partijen, zodat zij een meerderheid in het parlement kunnen vormen en de ruimte krijgen om sociaal rechtvaardig, duurzaam en toekomstgericht beleid uit te voeren dat ten goede komt aan iedereen in de samenleving.
pi_219243772
Dat was hoogstens zo bij de linkse partijen van 30 of 40 jaar geleden. Als je tegenwoordig een arbeider of iemand met een laag inkomen bent dan is het domste wat je kunt doen op een linkse partij stemmen.
Dan word je arbeiders/achterstandswijk volgepropt met allemaal asielzoekers waardoor jouw wijk onleefbaar word. De wachttijd voor een sociale huurwoning blijft daardoor maar oplopen. Je mag met veel meer mensen aan de onderkant van de sociale ladder concurreren voor je baan tegen een minimumloon waarmee je steeds moeilijker rond kan komen.

En als tegenprestatie word je een racist genoemd als je daar wat van zegt terwijl die linkse politici in elitewijken wonen waar ze helemaal niks merken van de ellende die ze binnen hebben gehaald. Daarom stemt ook bijna niemand aan de onderkant van de sociale ladder meer op een linkse partij en verliest links verkiezing na verkiezing steeds meer zetels.
pi_219244008
@voetbalmanager2
Het is schrijnend om te zien hoe mensen uit de lagere klasse elkaar beconcurreren alsof ze elkaars vijand zijn. In plaats van samen op te staan tegen de structuren die hen klein houden, richten ze hun frustratie op elkaar. Ze vechten om schaarse banen, goedkope woningen, en minimale erkenning terwijl de echte macht buiten hun bereik blijft.
Deze onderlinge strijd is geen teken van zwakte, maar van manipulatie. Het systeem heeft hen geleerd dat er maar plek is voor enkelen, dat succes ten koste van een ander moet gaan. Maar dat is een leugen. Zolang mensen uit dezelfde sociale laag elkaar blijven ondermijnen, verandert er niets. De elite kijkt toe en lacht: verdeeldheid is hun beste bondgenoot.
Solidariteit is geen luxe, het is noodzaak. Alleen door samenwerking, door het erkennen van elkaars waarde en het bundelen van krachten, kan de lagere klasse haar positie versterken. Concurrentie binnen de onderdrukten is een tragische vergissing en het is tijd om die te corrigeren.
pi_219244070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was hoogstens zo bij de linkse partijen van 30 of 40 jaar geleden. Als je tegenwoordig een arbeider of iemand met een laag inkomen bent dan is het domste wat je kunt doen op een linkse partij stemmen.
Dan word je arbeiders/achterstandswijk volgepropt met allemaal asielzoekers waardoor jouw wijk onleefbaar word. De wachttijd voor een sociale huurwoning blijft daardoor maar oplopen. Je mag met veel meer mensen aan de onderkant van de sociale ladder concurreren voor je baan tegen een minimumloon waarmee je steeds moeilijker rond kan komen.

En als tegenprestatie word je een racist genoemd als je daar wat van zegt terwijl die linkse politici in elitewijken wonen waar ze helemaal niks merken van de ellende die ze binnen hebben gehaald. Daarom stemt ook bijna niemand aan de onderkant van de sociale ladder meer op een linkse partij en verliest links verkiezing na verkiezing steeds meer zetels.
Dit ja
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219244106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 11:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik kan nog niet zeggen dat koffie onbereikbaar is. Maar het wordt voor de onderkant wel moeilijker. Geleidelijk kan het wel een elitedrankje gaan worden.
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:56:49 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219244346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:35 schreef torentje het volgende:
@:voetbalmanager2
Het is schrijnend om te zien hoe mensen uit de lagere klasse elkaar beconcurreren alsof ze elkaars vijand zijn. In plaats van samen op te staan tegen de structuren die hen klein houden, richten ze hun frustratie op elkaar. Ze vechten om schaarse banen, goedkope woningen, en minimale erkenning terwijl de echte macht buiten hun bereik blijft.
Deze onderlinge strijd is geen teken van zwakte, maar van manipulatie. Het systeem heeft hen geleerd dat er maar plek is voor enkelen, dat succes ten koste van een ander moet gaan. Maar dat is een leugen. Zolang mensen uit dezelfde sociale laag elkaar blijven ondermijnen, verandert er niets. De elite kijkt toe en lacht: verdeeldheid is hun beste bondgenoot.
Solidariteit is geen luxe, het is noodzaak. Alleen door samenwerking, door het erkennen van elkaars waarde en het bundelen van krachten, kan de lagere klasse haar positie versterken. Concurrentie binnen de onderdrukten is een tragische vergissing en het is tijd om die te corrigeren.
Dat ben ik met je eens. Maar als je op links blijft stemmen dan maak je dat probleem erger.

Het is voornamelijk aan links te danken dat iedereen aan de onderkant elkaar moet beconcurreren en hele wijken onleefbaar zijn geworden terwijl de linkse politici zelf nooit iets merken van de ellende die ze binnen gehaald hebben.

Het is een absolute schande dat de PvdA nu nog steeds de naam gebruikt waar ze 50 jaar geleden nog wel voor vochten.
pi_219244486
quote:

[..]
Dat geld op alles .
Thee
Limonade
Cola
Melk
Sap

De mens kan makkelijk op water leven namelijk.
Ben je al begonnen er aan. ?

Ondertussen na mijn nachtdienst ben ik nu wakker en ga mijn koffie even pakken.
  dinsdag 11 november 2025 @ 13:51:44 #125
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219244505
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Maar als je op links blijft stemmen dan maak je dat probleem erger.

Het is voornamelijk aan links te danken dat iedereen aan de onderkant elkaar moet beconcurreren en hele wijken onleefbaar zijn geworden terwijl de linkse politici zelf nooit iets merken van de ellende die ze binnen gehaald hebben.

Het is een absolute schande dat de PvdA nu nog steeds de naam gebruikt waar ze 50 jaar geleden nog wel voor vochten.
Al die linkse kabinetten van de laatste jaren, samen met die vermaledijde D66 rechters j0ng0ns! je weet toch!
8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')