abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219241092
quote:
Pak koffie wordt nog eens 10 procent duurder, en bereid je maar voor op meer prijsstijgingen
De prijzen voor koffie in de Nederlandse supermarkten blijven oplopen. Jumbo heeft de prijzen voor een pak filterkoffie van Douwe Egberts met 84 cent verhoogd. Marktleider Albert Heijn hanteerde na meerdere prijsstijgingen al dezelfde prijs. Volgens retailexpert Paul Moers zullen consumenten zich erop moeten voorbereiden dat het einde nog niet in zicht is.

De bekende koffie in de rode verpakking, een pond Aroma Rood snelfiltermaling Douwe Egberts, kost nu bij zowel Jumbo als Albert Heijn 8,99 euro. Dat meldt vakblad Distrifood, dat koffieprijzen van verschillende supermarkten op een rijtje zette. Plus vraagt hetzelfde bedrag als Jumbo en Albert Heijn. Dirk blijft vooralsnog op het lage niveau van 8,15 euro zitten.

Prijzen zijn extreem
De prijs voor de veelgebruikte Arabica-boon daalde de zomer iets op de wereldmarkt, maar zit nu juist weer in een lift. De huidige prijzen blijven daardoor extreem. Redenen daarvoor zijn misoogsten in koffieproducerende landen door droogte, kou en extreme regen. Geschrokken van de hoge prijzen, gingen handelaren en koffiebranders snel nog extra voorraad aanleggen, wat de prijzen nog verder deed oplopen.

Retailexpert Paul Moers verwacht dat het einde van prijsstijgingen voorlopig nog niet in zicht is. Volgens hem moeten consumenten zich daarop voorbereiden: „Klimaatverandering heeft een prijs. Droogtes zijn bijvoorbeeld niet meer in de hand te houden, waardoor grondstoffen duur zullen blijven.’’

Dat Jumbo nu Albert Heijn volgt, vindt hij een teken aan de wand. „Een supermarkt kan met een product als koffie juist marktaandeel winnen van de concurrentie, maar blijkbaar lukt het toch niet om de prijzen laag te houden.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)stijgingen~a510e745/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219241115
Straks is koffie duurder dan saffraan
  maandag 10 november 2025 @ 20:41:34 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241118
De cacao(poeder) is op dit moment anders ook tering duur.
pi_219241136
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:41 schreef Tengano het volgende:
De cacao(poeder) is op dit moment anders ook tering duur.
Alles is duur.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 10 november 2025 @ 20:55:32 #80
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241198
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Alles is duur.
Valt wel mee. De Bambu Lab printers zijn anders fors in prijs gedaald.

Je scoort nu al een P1S voor 369 euro.
pi_219241263
cacaopoeder is ook FLINK duur geworden zeg :{
pi_219241328
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:55 schreef Tengano het volgende:

[..]

De bambulab printers zijn wel heel erg goedkoop. Bijna te goedkoop... Ik vertrouw het niet, omdat ik niet begrijp hoe die nog geld daaraan kan verdienen. Worden ze zwaar gesubsidieerd door de overheid in China, of betaal je met je info? Of proberen ze eerst alle concurrentie uit de markt te drukken om daarna pas winst te gaan maken?

Anyway, ik bestel mijn bonen altijd bij Roastmarket of bij lokale koffiebranders. Versheid is bijna net zo belangrijk als de kwaliteit van de bonen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219241362
Doe maar een bakkie pleur
pi_219241368
Tip.

Thermosfles en op werk met koffie vullen, en mee naar huis nemen. 1 liter Koffie voor 12 uur warm ;)

https://www.action.com/nl(...)paign=product_shared

[ Bericht 16% gewijzigd door Newone82 op 10-11-2025 21:31:59 ]
pi_219241378
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:55 schreef Tengano het volgende:

[..]

Kipfilet binnen twee jaar bijna in prijs met 100% gestegen, noem het maar niks.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219241380
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:23 schreef Newone82 het volgende:
Tip.

Thermosfles en op werk met koffie vullen, en mee naar huis nemen. 1 liter Koffie voor 12 uur warm ;)

https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000198089724/
Zwerver
pi_219241391
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:25 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Zwerver
Scheelt ¤1 per dag aan koffie thuis maken.

Toch weer ¤365 op jaarbasis. Op mijn werk speciale koffie knop voor in een kan.
Ideaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Newone82 op 10-11-2025 21:42:54 ]
  maandag 10 november 2025 @ 21:38:42 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241457
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:17 schreef knoopie het volgende:
De bambulab printers zijn wel heel erg goedkoop. Bijna te goedkoop... Ik vertrouw het niet, omdat ik niet begrijp hoe die nog geld daaraan kan verdienen. Worden ze zwaar gesubsidieerd door de overheid in China, of betaal je met je info? Of proberen ze eerst alle concurrentie uit de markt te drukken om daarna pas winst te gaan maken?

Anyway, ik bestel mijn bonen altijd bij Roastmarket of bij lokale koffiebranders. Versheid is bijna net zo belangrijk als de kwaliteit van de bonen.
Ik denk dat ze het ook kunnen doen omdat er gewoon meer van verkocht worden en ze inderdaad aan het investeren zijn in een nog een groter marktaandeel. Daarnaast proberen ze volgens mij ook een beetje te gokken op een product (3D printer) dat straks net zo normaal is als een magnetron. En als je dan de nummer 1 speler op de markt bent, zoals nu, dan is je kostje wel gekocht.

Ik gebruik trouwens zelf altijd oploskoffie. Ik vul eerst een mok met de helft volle melk, de andere helft water. Dan 2 minuten in de magnetron, 1 schepje oploskoffie van de LIDL, dat Gold merk, roeren en ik heb een lekkere cafe leche. Beetje suiker erin smaakt nog beter, maar die laat ik toch maar weg.
pi_219241516
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het ook kunnen doen omdat er gewoon meer van verkocht worden en ze inderdaad aan het investeren zijn in een nog een groter marktaandeel. Daarnaast proberen ze volgens mij ook een beetje te gokken op een product (3D printer) dat straks net zo normaal is als een magnetron. En als je dan de nummer 1 speler op de markt bent, zoals nu, dan is je kostje wel gekocht.
Het verhaal dat de 3d printer "binnenkort" net zo normaal is als een magnetron horen we al sinds decennia, en ik zie het niet gebeuren. Er zijn hele hordes mensen die hun fiets naar de fietsenmaker brengen als ze een lekke band hebben, of een klusjesman bellen om gordijnen op te hangen. En dat zijn er veel meer dan je denkt. Wat gaan dat soort mensen doen met een 3d printer?
Een FDM printer heb ik trouwens al, maar ik zit nu wel te kijken naar een resin printer. Voor kleinere/nauwkeurige onderdelen, en bijvoorbeeld doorzichtig en/of heel flexibel materiaal. Daar doet bambulabs (nog) niet mee.

quote:
Ik gebruik trouwens zelf altijd oploskoffie. Ik vul eerst een mok met de helft volle melk, de andere helft water. Dan 2 minuten in de magnetron, 1 schepje oploskoffie van de LIDL, dat Gold merk, roeren en ik heb een lekkere cafe leche. Beetje suiker erin smaakt nog beter, maar die laat ik toch maar weg.
Tsja, smaken verschillen...
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219241651
Ach tijd om ook van de koffie af te komen. Kan best zonder als het moet. Als ik ze daarbij ook nog dwars kan zitten prima
  maandag 10 november 2025 @ 22:25:13 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241763
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:48 schreef knoopie het volgende:
Het verhaal dat de 3d printer "binnenkort" net zo normaal is als een magnetron horen we al sinds decennia, en ik zie het niet gebeuren. Er zijn hele hordes mensen die hun fiets naar de fietsenmaker brengen als ze een lekke band hebben, of een klusjesman bellen om gordijnen op te hangen. En dat zijn er veel meer dan je denkt. Wat gaan dat soort mensen doen met een 3d printer?
Een FDM printer heb ik trouwens al, maar ik zit nu wel te kijken naar een resin printer. Voor kleinere/nauwkeurige onderdelen, en bijvoorbeeld doorzichtig en/of heel flexibel materiaal. Daar doet bambulabs (nog) niet mee.
Als je naar die Bambu Lab reclames kijkt zie je dat ze mikken om zo'n beetje het hele gezin. Pa print even zijn eigen fietszadel en fietshel, zoonlief print zijn eigen cos costume, dochter print haar eigen kekke schoenen en moeders print een lamp als cadeautje voor iemand.

Ze proberen dat produkt te positioneren als een personal manufacturing apparaat en proberen dat te normaliseren. En het gezin waarin ze dit proberen voor te stellen is het standaard gezin de familie Johnson.

Bambu Lab wil gewoon dat iedereen zo'n apparaat scoort en geef ze eens ongelijk. En dat is ook een van de redenen waarom die dingen zo gemakkelijk te bedienen moeten zijn.

Die jongens zijn niet gek.

En ja er bestaat zeker koffie die lekkerder is dan die van mij, maar die is niet in 2 minuten klaar, vandaar dat dit bij mij zo ontstaan is.
  maandag 10 november 2025 @ 22:29:01 #92
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219241786
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:10 schreef Chadi het volgende:
Ach tijd om ook van de koffie af te komen. Kan best zonder als het moet. Als ik ze daarbij ook nog dwars kan zitten prima
Omdat ik geen koffie drink wou mijn man ook stoppen en toen heeft hij drie weken last gehad met slapen. Erg verslavend dus. Probeer het zelf inderdaad maar eens.
To BG or not to BG!
pi_219241991
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:29 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Omdat ik geen koffie drink wou mijn man ook stoppen en toen heeft hij drie weken last gehad met slapen. Erg verslavend dus. Probeer het zelf inderdaad maar eens.
Valt nog altijd wel mee vergeleken met roken/drinken/smartphone/etc.

Maar ik hou van beschaving, ik wil een keurig nette verslaving. *O*
pi_219242388
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:29 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik heb eerder een maand zonder gezeten omdat ik op een plaats was waar de koffie te sterk was. Dat was even wennen. En inderdaad ook wat moeite met slapen.
Maar als dit een principe kwestie gaat worden dan doe ik het zo weer.
pi_219242458
Hoge prijs of niet, blijf gewoon het vertrouwde DE spul kopen. Per maand gaan er ongeveer 3,4 pakken van 500 gram er door heen. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_219242496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:54 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoge prijs of niet, blijf gewoon het vertrouwde DE spul kopen. Per maand gaan er ongeveer 3,4 pakken van 500 gram er door heen. :)
Kan je adviseren om eens een anderen merk te gaan proberen .
DE is echt niet meer zo lekker namelijk.

Maar goed hier draait een echte koffie apparaat waar gewoon bonen in gaat.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 07:13:12 #97
367000 roos94
pi_219242511
Al die gekkies met hun koffieverslaving terwijl koffie extreem ranzig is :')

Óóóóh ik moet sochtends echt een bakkie hoor! Anders word ik niet wakker hihhihihaho
pi_219242516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:07 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Kan je adviseren om eens een anderen merk te gaan proberen .
DE is echt niet meer zo lekker namelijk.
Ik heb paar jaar geleden paar merken geprobeerd, want iemand uit de koffiebusiness beweerde hetzelfde, ik heb geen lekker alternatief gevonden
pi_219242580
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 20:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Alles is duur.
Offtopic, maar kaas is ook echt duur. Ik ben bijna blij dat ik lijn. ( dan kan je beter geen kaas eten)

...en ik drink alleen 's morgens maar koffie.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 11-11-2025 07:45:53 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219242656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:13 schreef roos94 het volgende:
Al die gekkies met hun koffieverslaving terwijl koffie extreem ranzig is :')

Óóóóh ik moet sochtends echt een bakkie hoor! Anders word ik niet wakker hihhihihaho
Koffie is het beste in de ochtend.
Daarna na de wc en je bagger je zelf zo leeg.

Niks voor niks is de koffie de motor voor de meeste mensen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')