Als je naar die Bambu Lab reclames kijkt zie je dat ze mikken om zo'n beetje het hele gezin. Pa print even zijn eigen fietszadel en fietshel, zoonlief print zijn eigen cos costume, dochter print haar eigen kekke schoenen en moeders print een lamp als cadeautje voor iemand.quote:Op maandag 10 november 2025 21:48 schreef knoopie het volgende:
Het verhaal dat de 3d printer "binnenkort" net zo normaal is als een magnetron horen we al sinds decennia, en ik zie het niet gebeuren. Er zijn hele hordes mensen die hun fiets naar de fietsenmaker brengen als ze een lekke band hebben, of een klusjesman bellen om gordijnen op te hangen. En dat zijn er veel meer dan je denkt. Wat gaan dat soort mensen doen met een 3d printer?
Een FDM printer heb ik trouwens al, maar ik zit nu wel te kijken naar een resin printer. Voor kleinere/nauwkeurige onderdelen, en bijvoorbeeld doorzichtig en/of heel flexibel materiaal. Daar doet bambulabs (nog) niet mee.
Omdat ik geen koffie drink wou mijn man ook stoppen en toen heeft hij drie weken last gehad met slapen. Erg verslavend dus. Probeer het zelf inderdaad maar eens.quote:Op maandag 10 november 2025 22:10 schreef Chadi het volgende:
Ach tijd om ook van de koffie af te komen. Kan best zonder als het moet. Als ik ze daarbij ook nog dwars kan zitten prima
Valt nog altijd wel mee vergeleken met roken/drinken/smartphone/etc.quote:Op maandag 10 november 2025 22:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Omdat ik geen koffie drink wou mijn man ook stoppen en toen heeft hij drie weken last gehad met slapen. Erg verslavend dus. Probeer het zelf inderdaad maar eens.
Ik heb eerder een maand zonder gezeten omdat ik op een plaats was waar de koffie te sterk was. Dat was even wennen. En inderdaad ook wat moeite met slapen.quote:Op maandag 10 november 2025 22:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Omdat ik geen koffie drink wou mijn man ook stoppen en toen heeft hij drie weken last gehad met slapen. Erg verslavend dus. Probeer het zelf inderdaad maar eens.
Kan je adviseren om eens een anderen merk te gaan proberen .quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:54 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoge prijs of niet, blijf gewoon het vertrouwde DE spul kopen. Per maand gaan er ongeveer 3,4 pakken van 500 gram er door heen.
Ik heb paar jaar geleden paar merken geprobeerd, want iemand uit de koffiebusiness beweerde hetzelfde, ik heb geen lekker alternatief gevondenquote:Op dinsdag 11 november 2025 07:07 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Kan je adviseren om eens een anderen merk te gaan proberen .
DE is echt niet meer zo lekker namelijk.
Offtopic, maar kaas is ook echt duur. Ik ben bijna blij dat ik lijn. ( dan kan je beter geen kaas eten)quote:
Koffie is het beste in de ochtend.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:13 schreef roos94 het volgende:
Al die gekkies met hun koffieverslaving terwijl koffie extreem ranzig is
Óóóóh ik moet sochtends echt een bakkie hoor! Anders word ik niet wakker hihhihihaho
De koffieverslaving is volledig genormaliseerd. Het is niet normaal om koffie nodig te hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:07 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Koffie is het beste in de ochtend.
Daarna na de wc en je bagger je zelf zo leeg.
Niks voor niks is de koffie de motor voor de meeste mensen
Men noemt iets pas een verslaving als de negatieve aspecten de positieve ruim overstijgen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
De koffieverslaving is volledig genormaliseerd. Het is niet normaal om koffie nodig te hebben.
Ah, dan kan ik dus tegen mijn vrouw zeggen dat ik helemaal geen seksverslaving heb. Dat heb ik gewoon net zo nodig als zij haar kopje koffie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men noemt iets pas een verslaving als de negatieve aspecten de positieve ruim overstijgen.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn bij wie dat met koffie het geval is. De meeste zijn gewoon tevreden koffiedrinkers.
Het voedingscentrum adviseert dat je 4 tot 6 koppen thee of koffie (alleen filterkoffie) drinkt op een dag omdat er veel gezondheidsvoordelen aan hangen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
De koffieverslaving is volledig genormaliseerd. Het is niet normaal om koffie nodig te hebben.
Ligt er aan hoe je 'lijnt' natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2025 07:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Offtopic, maar kaas is ook echt duur. Ik ben bijna blij dat ik lijn. ( dan kan je beter geen kaas eten)
...en ik drink alleen 's morgens maar koffie.
Ja, ik snap dat bambu lab dat ideale plaatje wil verkopen, maar in de praktijk is er een hele grote groep mensen die dat niet wil of kan, (of denkt dat ze dat niet kunnen). Als je zelf niet kan 3d-tekenen, dan heb je op een gegeven moment alle joda-poppetjes die je online kan vinden wel uitgeprint. En als het piefje van je afwasmaschine kapot gaat, dan kan je waarschijnlijk geen 3d-file online vinden, en waarschijnlijk heb je ook geen passend materiaal thuis dan in de afwasmachine overleeft.quote:Op maandag 10 november 2025 22:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je naar die Bambu Lab reclames kijkt zie je dat ze mikken om zo'n beetje het hele gezin. Pa print even zijn eigen fietszadel en fietshel, zoonlief print zijn eigen cos costume, dochter print haar eigen kekke schoenen en moeders print een lamp als cadeautje voor iemand.
Ze proberen dat produkt te positioneren als een personal manufacturing apparaat en proberen dat te normaliseren. En het gezin waarin ze dit proberen voor te stellen is het standaard gezin de familie Johnson.
Bambu Lab wil gewoon dat iedereen zo'n apparaat scoort en geef ze eens ongelijk. En dat is ook een van de redenen waarom die dingen zo gemakkelijk te bedienen moeten zijn.
Die jongens zijn niet gek.
Als mijn espressomachine opgewarmd is, dan heb ik ook niet langer dan twee minuten nodig hoor. Zelfs met een losse molen en alles handmatig doen moet dat prima lukken. Maar qua kwaliteit-kostenverhouding win je zeker weten met oploskoffie.quote:En ja er bestaat zeker koffie die lekkerder is dan die van mij, maar die is niet in 2 minuten klaar, vandaar dat dit bij mij zo ontstaan is.
Kaasquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je 'lijnt' natuurlijk.......ik drink nooit koffie, lust het niet net als alcohol.....maar KAAS
Nou.....als jouw vrouw veel minder vaak wil dan jij, dan kan jouw libido een probleem gaan worden en als dat probleem groter is dan wat het jouw oplevert dan is het technisch gezien een verslaving.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, dan kan ik dus tegen mijn vrouw zeggen dat ik helemaal geen seksverslaving heb. Dat heb ik gewoon net zo nodig als zij haar kopje koffie.
Gelukkig dan dat ze ongeveer net zo vaak wil als mijquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou.....als jouw vrouw veel minder vaak wil dan jij, dan kan jouw libido een probleem gaan worden en als dat probleem groter is dan wat het jouw oplevert dan is het technisch gezien een verslaving.
Gek hoe een seks verslaving al dan niet een verslaving kan zijn afhankelijk van je partner, maar zo werkt het wel in de psychiatrie.
fixtquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou.....als jouw vrouw veel minder vaak wil dan jij, dan kan jouw libido een probleem gaan worden en als dat probleem groter is dan wat het jouw oplevert dan is het technisch gezien een verslaving.
Gek hoe een seks verslaving al dan niet een probleem kan zijn afhankelijk van je partner, maar zo werkt het wel in de psychiatrie.
alles is duuder, de wereld vergaat, inflatie, hoe kan een koffieboon nu duurder worden of een appelquote:Op dinsdag 11 november 2025 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Ecosystemen donderen niet in één keer in elkaar. Het gaat geleidelijk. Er zal vast wat voor gezocht worden, maar we krijgen met meer instabiliteit wel grotere uitdagingen te verduren dan alleen wat duurder tot peperduur wordende koffie.
Alles wat betaalbaar en massaal was, is opeens duur en onbereikbaar.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Ecosystemen donderen niet in één keer in elkaar. Het gaat geleidelijk. Er zal vast wat voor gezocht worden, maar we krijgen met meer instabiliteit wel grotere uitdagingen te verduren dan alleen wat duurder tot peperduur wordende koffie.
Stem op linkse partijen, zodat zij een meerderheid in het parlement kunnen vormen en de ruimte krijgen om sociaal rechtvaardig, duurzaam en toekomstgericht beleid uit te voeren dat ten goede komt aan iedereen in de samenleving.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat betaalbaar en massaal was, is opeens duur en onbereikbaar.
Terwijl er in het bedrijfsleven woekerwinsten worden gedraaid voor aandeelhouders.
Iets zegt mij dat er iets niet klopt.
Dit jaquote:Op dinsdag 11 november 2025 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was hoogstens zo bij de linkse partijen van 30 of 40 jaar geleden. Als je tegenwoordig een arbeider of iemand met een laag inkomen bent dan is het domste wat je kunt doen op een linkse partij stemmen.
Dan word je arbeiders/achterstandswijk volgepropt met allemaal asielzoekers waardoor jouw wijk onleefbaar word. De wachttijd voor een sociale huurwoning blijft daardoor maar oplopen. Je mag met veel meer mensen aan de onderkant van de sociale ladder concurreren voor je baan tegen een minimumloon waarmee je steeds moeilijker rond kan komen.
En als tegenprestatie word je een racist genoemd als je daar wat van zegt terwijl die linkse politici in elitewijken wonen waar ze helemaal niks merken van de ellende die ze binnen hebben gehaald. Daarom stemt ook bijna niemand aan de onderkant van de sociale ladder meer op een linkse partij en verliest links verkiezing na verkiezing steeds meer zetels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |