abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:52:11 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218057963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Eens hoor, maar de mensen die het achterlijke punt verdedigen dat iets pas etnische zuivering is als het een homogene bevolking betreft kunnen nu niet zeggen dat het anti-semitisme is omdat de bevolking helemaal joods zou zijn, dat is meer mijn punt. Het zijn allebei domme stellingen, maar je kan ze helemaal niet beide verdedigen.

Neemt niet weg dat je behoorlijk veel kritiek mag hebben op het risico dat zo'n motie neemt net de Israëlische burgerbevolking.
Er is simpelweg geen sprake van een etnische zuivering. Niemand wordt gezuiverd. Het staat de Palestijnen nog elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Israëlische gijzelaars vrij te laten. Dit wil men niet, prima, dan gaat Israël rustig door.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:54:19 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218057988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:24 schreef poemojn het volgende:

[..]
Hier staat het verslag met die termen https://x.com/rkemp59/status/1936530767649382592
Ja dit zegt dus helemaal niks. Wat werd er gezegd over Lebensraum?

Werd er gesuggereerd dat Israël lebensraum wilden of dat de Palestijnen dat verdienen? Want dat is nogal een belangrijk punt in deze discussie.

Als het woord gebruikt werd om de acties van het regime Netanyahu te duiden (wat me het aannemelijkst lijkt) is het hoogstens smakeloos, maar echt 0 anti-semitisch.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:55:27 #103
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218057998
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is simpelweg geen sprake van een etnische zuivering. Niemand wordt gezuiverd. Het staat de Palestijnen nog elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Israëlische gijzelaars vrij te laten. Dit wil men niet, prima, dan gaat Israël rustig door.
Voor de 300e keer. Hamas moet de wapens neerleggen, Palestijnen zijn een volk.

Ik ga verder niet meer in op je obvious trollengedrag
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218058000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:.

Neemt niet weg dat je behoorlijk veel kritiek mag hebben op het risico dat zo'n motie neemt net de Israëlische burgerbevolking.
Er is veel meer risico voor de Palestijnse burgerbevolking met het niet aannemen van de motie.
En 600 Iraanse burgers gedood van de week door Israelische wapens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 27-06-2025 15:02:43 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:56:43 #105
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218058008
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is niet waar, zodra er ineens Arabieren het slachtoffer kunnen worden van bombardementen maakt men zich wél zorgen. Zowel in de media als de politiek.

Ik denk dat als Israel 50000 Europeanen of Afrikanen of Aziaten dood bombardeert en 80% van hun huizen platmaakt, dat de media en politiek zich er ook druk om maken. Dat is niet speciaal weggelegd voor Arabieren.

Zie bijvoorbeeld de speciale interventie van Rusland in Oekraïne, daar maakt de media en politiek zich ook druk om.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:05:22 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218058072
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus de Amerikanen in de VS en de Israëliërs in Israël of gelden er dan ineens weer andere wetten?
[..]
Er staat nog een vraag voor je open:
[..]

Ook Amerikanen en Israeliers hebben gewoon alle recht om in resp. de VS en Israel te blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218058187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja dit zegt dus helemaal niks. Wat werd er gezegd over Lebensraum?

Werd er gesuggereerd dat Israël lebensraum wilden of dat de Palestijnen dat verdienen? Want dat is nogal een belangrijk punt in deze discussie.

Als het woord gebruikt werd om de acties van het regime Netanyahu te duiden (wat me het aannemelijkst lijkt) is het hoogstens smakeloos, maar echt 0 anti-semitisch.
toch wel, als zo'n woord gebruikt wordt met de lading van WOII om de daden van een land vol slachtoffers van die oorlog aan te duiden, terwijl er meer dan voldoende keus is uit andere neutralere woorden, heeft dat een antisemitische lading in zich. het is meer dan alleen smakeloos.
pi_218058219
Ik denk niet dat Piri moeite heeft met Joden, maar wel met de zeer rechtse regering van Netanyahu, waarvan ze haar afkeer projecteert op het hele land. Dit zie je aan beide uiteinden van het politieke spectrum, waarbij niet alleen politici maar ook leden en stemmers van de partijen als mindere mensen worden beschouwd. In die denktrant is het bovendien gemakkelijk om over burgerslachtoffers heen te stappen.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:39:29 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218058242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:27 schreef poemojn het volgende:

[..]
toch wel, als zo'n woord gebruikt wordt met de lading van WOII om de daden van een land vol slachtoffers van die oorlog aan te duiden, terwijl er meer dan voldoende keus is uit andere neutralere woorden, heeft dat een antisemitische lading in zich. het is meer dan alleen smakeloos.
Daar verschillen wij dan behoorlijk van mening in. Iemand die negatief praat over een ander land's expansiedrift in termen die linken aan Tweede Wereldoorlog is in mijn ogen niet direct een jodenhater.
pi_218058299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:27 schreef poemojn het volgende:

[..]
Je weet volstrekt niet de context waarin dat woord is gebruikt. Je fantaseert dat het met een anti-semitische lading is gebruikt.
Ik schrijf wel eens dat de Israelische terreur mogelijk als endlosung heeft de etnische zuivering, de Palestijnen wegjagen.
Het woord endlosung associeren we met nazisme... en inderdaad ik gebruik dat woord opdat mensen die andere etnische zuivering herinneren. Is geen jodenhaat... is wel de boosheid over die jodenmoord activeren in het hoe deze gazastrookterreur te bekijken.
pi_218058376
als je in een gesprek met Joden van je (deel)partij, waaronder in ieder geval 1 holocaustoverlevende (Samuel de Leeuw) doelbewust zo'n term gebruikt die ook duidelijk als zeer kwetsend is ervaren, kies je zelf voor de mogelijkheid dat je als antisemitisch wordt gezien.
pi_218058505
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 00:51 schreef capricia het volgende:

[..]
"Come to the dark side"
Ik breng het bloed en de rest brengt de toewijding aan de zaak.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218058814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Eens hoor, maar de mensen die het achterlijke punt verdedigen dat iets pas etnische zuivering is als het een homogene bevolking betreft kunnen nu niet zeggen dat het anti-semitisme is omdat de bevolking helemaal joods zou zijn, dat is meer mijn punt. Het zijn allebei domme stellingen, maar je kan ze helemaal niet beide verdedigen.

Ik heb het principieel niet eens met die motie, maar ik zou minder kritiek hebben als ik dit niet had gelezen:
  vrijdag 27 juni 2025 @ 17:46:00 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218059229
Volmondig ja!
  vrijdag 27 juni 2025 @ 17:47:19 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218059241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik heb het principieel niet eens met die motie, maar ik zou minder kritiek hebben als ik dit niet had gelezen:
[ afbeelding ]
Daarom. Ze weet prima wat het gevolg is dus. Het dan toch doorzetten is... vreemd.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 18:01:55 #116
375570 crew  Cyan9
pi_218059353
Meer dan de helft van posts op de laatste twee pagina's heeft niks te maken met de motie waar het in de OP overgaat. Ook hier geldt: inhoudelijk discussiëren over het conflict tussen Israël en Gaza/Iran kan in de daarvoor bedoelde topics. Er zijn er al meerdere, daar hoeven niet nog meer bij.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218059437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:32 schreef poemojn het volgende:
Samuel de Leeuw was niet op het congres maar werd vertegenwoordigd door Rob Oudkerk toch?
Klopt. En daarom kreeg Rob Oudkerk, hoewel tegen de regels, dubbele spreektijd.
Het zegt wel iets over Samuel de Leeuw dat hij de Hoerenloper van de Theemsweg heeft uitgekozen om voor hem het woord te doen. Kon hij echt niemand anders vinden? Nu lijkt het een beetje alsof het hem niet uitmaakt wat voor schoft je bent, als je maar pro-Israel bent. Wat een armoedige moraal.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:29:48 #118
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218059472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
Ookk al was motie Piri door de Kamer aangenomen. In Israel maakt dat geen indruk. Even Trump bellen en binnen een week hebben ze de onderdelen die Nederland niet meer levert.
Maar als meer landen een wapenembargo instellen dan is dat wel een druk op de Israelische regering minder mensen te vermoorden.

Israelische soldaten melden dat ze opdracht kregen uitgehongerde Palestijnen bij voedselplaatsen te doden:
IDF Soldiers Ordered to Shoot Deliberately at Unarmed Gazans Waiting for Humanitarian Aid

Kijk, dat soort ontsporingen krijg je, als een leger in oorlog niet strikt gecontroleerd word.
En het is de regering die de generaals duidelijk opdracht moet geven in toezien op humaan gedrag.
Maar of die regering heeft zelf die moordorders gegeven of ze wisten ervan en deden nks.
Daarom is internationale druk op die terroristen een noodzaak.
Laten er vele moties Piri zijn in vele landen.

De Nederlands politiek én een groot deel van de publieke opinie heeft dus niks geleerd van het onderzoek naar structureel extreem geweld in Indonesie 45-50 door de eigen troepen
Zie jij deze site echt als betrouwbaar?! :D
Life is what you make it.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:30:53 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218059476
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Welke: Haaretz of universiteit Leiden? Lijken me trouwens beide wel betrouwbaar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218059501
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Je bedoelt de krant Haaretz?
Waarom zouden ze liegen over die soldaten?
Andere site met hetzelfde verhaal en meer leesbare tekst.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:40:17 #121
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218059518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er is veel meer risico voor de Palestijnse burgerbevolking met het niet aannemen van de motie.
En 600 Iraanse burgers gedood van de week door Israelische wapens.
Ik denk dat je je daarin vergist. Die Iron Dome heeft ervoor gezorgd dat Israël de afgelopen jaren heel terughoudend kon reageren op de aanhoudende bestokingen uit o.a. Gaza. Als die bescherming wegvalt, of als de Gazanen zo dom zijn om in Israël dood en verderf te gaan zaaien (spoiler: zo dom zijn ze), dan gaan de handschoenen uit en krijg je een escalatie zoals je nu al een kleine twee jaar ziet. Ze gaan niet stilletjes ten onder, hoe graag je dat ook wilt. Dus als ze zich niet mogen beschermen met de prachtige en technologisch geavanceerde Iron Dome, dan zullen ze harder en gewelddadiger toeslaan op het grondgebied van hun aanvallers. De Iron Dome redt dus niet alleen Israëlische levens.
Dat maakt deze motie zo dom en haatdragend. Maar ja, verblind door Jodenhaat kan gl/PvdA niets zien.
pi_218059527
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef Cyan9 het volgende:
Meer dan de helft van posts op de laatste twee pagina's heeft niks te maken met de motie waar het in de OP overgaat.
Is niet waar.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:42:44 #123
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218059531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt de krant Haaretz?
Waarom zouden ze liegen over die soldaten?
Andere site met hetzelfde verhaal en meer leesbare tekst.
Een blik op die site leert dat ze nogal gepreoccupeerd zijn. Om niet te zeggen vooringenomen.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:47:24 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218059559
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat Piri joden haat. Er is geen enkele uitspraak van haar waar dat uit zou blijken.

De motie is vooral intens dom en stompzinnig. Ze zal de regering Netanyahu vast enorm haten en willen straffen, maar ze trekt er alle inwoners van Israel in mee.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 18:48:51 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218059565
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Een blik op die site leert dat ze nogal gepreoccupeerd zijn. Om niet te zeggen vooringenomen.
Ik denk dat JIJ degene bent die vooringenomen is.
quote:
]Het is het derde dagblad van Israël in oplage, na Yediot Ahronot en Maariv. De krant wordt vrij algemeen bestempeld als een 'kwaliteitskrant'.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Haaretz

quote:
As of 2022, Haaretz has the third-largest circulation in Israel.[7] It is widely read by international observers, especially in its English edition, and discussed in the international press.[8] According to the Center for Research Libraries, among Israel's daily newspapers, "Haaretz is considered the most influential and respected for both its news coverage and its commentary."[9]
https://en-m-wikipedia-or(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=rq
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')