Er is simpelweg geen sprake van een etnische zuivering. Niemand wordt gezuiverd. Het staat de Palestijnen nog elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Israëlische gijzelaars vrij te laten. Dit wil men niet, prima, dan gaat Israël rustig door.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Eens hoor, maar de mensen die het achterlijke punt verdedigen dat iets pas etnische zuivering is als het een homogene bevolking betreft kunnen nu niet zeggen dat het anti-semitisme is omdat de bevolking helemaal joods zou zijn, dat is meer mijn punt. Het zijn allebei domme stellingen, maar je kan ze helemaal niet beide verdedigen.
Neemt niet weg dat je behoorlijk veel kritiek mag hebben op het risico dat zo'n motie neemt net de Israëlische burgerbevolking.
Ja dit zegt dus helemaal niks. Wat werd er gezegd over Lebensraum?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 12:24 schreef poemojn het volgende:
[..]
Hier staat het verslag met die termen https://x.com/rkemp59/status/1936530767649382592
Voor de 300e keer. Hamas moet de wapens neerleggen, Palestijnen zijn een volk.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is simpelweg geen sprake van een etnische zuivering. Niemand wordt gezuiverd. Het staat de Palestijnen nog elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Israëlische gijzelaars vrij te laten. Dit wil men niet, prima, dan gaat Israël rustig door.
Er is veel meer risico voor de Palestijnse burgerbevolking met het niet aannemen van de motie.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:.
Neemt niet weg dat je behoorlijk veel kritiek mag hebben op het risico dat zo'n motie neemt net de Israëlische burgerbevolking.
Ik denk dat als Israel 50000 Europeanen of Afrikanen of Aziaten dood bombardeert en 80% van hun huizen platmaakt, dat de media en politiek zich er ook druk om maken. Dat is niet speciaal weggelegd voor Arabieren.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is niet waar, zodra er ineens Arabieren het slachtoffer kunnen worden van bombardementen maakt men zich wél zorgen. Zowel in de media als de politiek.
Ook Amerikanen en Israeliers hebben gewoon alle recht om in resp. de VS en Israel te blijven.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus de Amerikanen in de VS en de Israëliërs in Israël of gelden er dan ineens weer andere wetten?
[..]
Er staat nog een vraag voor je open:
[..]
toch wel, als zo'n woord gebruikt wordt met de lading van WOII om de daden van een land vol slachtoffers van die oorlog aan te duiden, terwijl er meer dan voldoende keus is uit andere neutralere woorden, heeft dat een antisemitische lading in zich. het is meer dan alleen smakeloos.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dit zegt dus helemaal niks. Wat werd er gezegd over Lebensraum?
Werd er gesuggereerd dat Israël lebensraum wilden of dat de Palestijnen dat verdienen? Want dat is nogal een belangrijk punt in deze discussie.
Als het woord gebruikt werd om de acties van het regime Netanyahu te duiden (wat me het aannemelijkst lijkt) is het hoogstens smakeloos, maar echt 0 anti-semitisch.
Daar verschillen wij dan behoorlijk van mening in. Iemand die negatief praat over een ander land's expansiedrift in termen die linken aan Tweede Wereldoorlog is in mijn ogen niet direct een jodenhater.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
toch wel, als zo'n woord gebruikt wordt met de lading van WOII om de daden van een land vol slachtoffers van die oorlog aan te duiden, terwijl er meer dan voldoende keus is uit andere neutralere woorden, heeft dat een antisemitische lading in zich. het is meer dan alleen smakeloos.
Je weet volstrekt niet de context waarin dat woord is gebruikt. Je fantaseert dat het met een anti-semitische lading is gebruikt.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
toch wel, als zo'n woord gebruikt wordt met de lading van WOII om de daden van een land vol slachtoffers van die oorlog aan te duiden, terwijl er meer dan voldoende keus is uit andere neutralere woorden, heeft dat een antisemitische lading in zich. het is meer dan alleen smakeloos.
Ik breng het bloed en de rest brengt de toewijding aan de zaak.quote:
Ik heb het principieel niet eens met die motie, maar ik zou minder kritiek hebben als ik dit niet had gelezen:quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Eens hoor, maar de mensen die het achterlijke punt verdedigen dat iets pas etnische zuivering is als het een homogene bevolking betreft kunnen nu niet zeggen dat het anti-semitisme is omdat de bevolking helemaal joods zou zijn, dat is meer mijn punt. Het zijn allebei domme stellingen, maar je kan ze helemaal niet beide verdedigen.
Daarom. Ze weet prima wat het gevolg is dus. Het dan toch doorzetten is... vreemd.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb het principieel niet eens met die motie, maar ik zou minder kritiek hebben als ik dit niet had gelezen:
[ afbeelding ]
Klopt. En daarom kreeg Rob Oudkerk, hoewel tegen de regels, dubbele spreektijd.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 12:32 schreef poemojn het volgende:
Samuel de Leeuw was niet op het congres maar werd vertegenwoordigd door Rob Oudkerk toch?
Zie jij deze site echt als betrouwbaar?!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
Ookk al was motie Piri door de Kamer aangenomen. In Israel maakt dat geen indruk. Even Trump bellen en binnen een week hebben ze de onderdelen die Nederland niet meer levert.
Maar als meer landen een wapenembargo instellen dan is dat wel een druk op de Israelische regering minder mensen te vermoorden.
Israelische soldaten melden dat ze opdracht kregen uitgehongerde Palestijnen bij voedselplaatsen te doden:
IDF Soldiers Ordered to Shoot Deliberately at Unarmed Gazans Waiting for Humanitarian Aid
Kijk, dat soort ontsporingen krijg je, als een leger in oorlog niet strikt gecontroleerd word.
En het is de regering die de generaals duidelijk opdracht moet geven in toezien op humaan gedrag.
Maar of die regering heeft zelf die moordorders gegeven of ze wisten ervan en deden nks.
Daarom is internationale druk op die terroristen een noodzaak.
Laten er vele moties Piri zijn in vele landen.
De Nederlands politiek én een groot deel van de publieke opinie heeft dus niks geleerd van het onderzoek naar structureel extreem geweld in Indonesie 45-50 door de eigen troepen
Welke: Haaretz of universiteit Leiden? Lijken me trouwens beide wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zie jij deze site echt als betrouwbaar?!
Je bedoelt de krant Haaretz?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zie jij deze site echt als betrouwbaar?!
Ik denk dat je je daarin vergist. Die Iron Dome heeft ervoor gezorgd dat Israël de afgelopen jaren heel terughoudend kon reageren op de aanhoudende bestokingen uit o.a. Gaza. Als die bescherming wegvalt, of als de Gazanen zo dom zijn om in Israël dood en verderf te gaan zaaien (spoiler: zo dom zijn ze), dan gaan de handschoenen uit en krijg je een escalatie zoals je nu al een kleine twee jaar ziet. Ze gaan niet stilletjes ten onder, hoe graag je dat ook wilt. Dus als ze zich niet mogen beschermen met de prachtige en technologisch geavanceerde Iron Dome, dan zullen ze harder en gewelddadiger toeslaan op het grondgebied van hun aanvallers. De Iron Dome redt dus niet alleen Israëlische levens.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is veel meer risico voor de Palestijnse burgerbevolking met het niet aannemen van de motie.
En 600 Iraanse burgers gedood van de week door Israelische wapens.
Is niet waar.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef Cyan9 het volgende:
Meer dan de helft van posts op de laatste twee pagina's heeft niks te maken met de motie waar het in de OP overgaat.
Een blik op die site leert dat ze nogal gepreoccupeerd zijn. Om niet te zeggen vooringenomen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt de krant Haaretz?
Waarom zouden ze liegen over die soldaten?
Andere site met hetzelfde verhaal en meer leesbare tekst.
Ik denk dat JIJ degene bent die vooringenomen is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een blik op die site leert dat ze nogal gepreoccupeerd zijn. Om niet te zeggen vooringenomen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Haaretzquote:]Het is het derde dagblad van Israël in oplage, na Yediot Ahronot en Maariv. De krant wordt vrij algemeen bestempeld als een 'kwaliteitskrant'.
https://en-m-wikipedia-or(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=rqquote:As of 2022, Haaretz has the third-largest circulation in Israel.[7] It is widely read by international observers, especially in its English edition, and discussed in the international press.[8] According to the Center for Research Libraries, among Israel's daily newspapers, "Haaretz is considered the most influential and respected for both its news coverage and its commentary."[9]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |