abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218056650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Heel erg benieuwd naar dit getuigenverslag en de context dan. Want ik kan me er weinig bij voorstellen. Overigens ben jij tot nu toe de enige die het gebruikt, ouwe openlijke nazi.

Overigens werd die term door de nazi's in eerste instantie gebruikt voor de expansiedrift en had het nog niks te maken met hun Entlosung. Die gruwelen kwamen later pas.
Hier staat het verslag met die termen https://x.com/rkemp59/status/1936530767649382592
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:31:31 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:24 schreef poemojn het volgende:

[..]
Hier staat het verslag met die termen https://x.com/rkemp59/status/1936530767649382592
Die had ik nog niet gelezen. Schrikbarend, maar niet verassend verder. In GroenLinks kringen kun je dit helaas tegenwoordig wel verwachten. En dit stukje ook:
quote:
Een gezamenlijke bijeenkomst met GroenLinks-leden werd volgens hem een dieptepunt. „Er werd ronduit antisemitische taal gebruikt. Mensen spraken over ’Lebensraum’. Onze mensen gingen in tranen naar huis. Er was haat. Er was agressie. Er was geen enkel begrip.”

Hij voelt zich structureel aangesproken op het gedrag van de Israëlische regering. „Ik ben een Nederlandse Jood. Geboren, getrouwd, gewerkt, kinderen gekregen in Nederland. Maar ik moet me elke dag verantwoorden voor Netanyahu. Terwijl niemand aan een Chinees vraagt wat hij van de kampen in Xinjiang vindt. Niemand vraagt een Marokkaan naar het regime in Rabat. Maar mij? Altijd.”

„Ik heb niks met Netanyahu. Geen goed woord voor hem. Maar ik wens er niet op aangesproken te worden. Ik ben Nederlander. En Joods. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor wat daar gebeurt.”
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218056703
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De oppositie in Israël zijn gewoon zionistisch ingesteld en die zullen geen voorstander zijn van het weghalen van de Iron Dome. Dit is dus wat @:oblo al stelde, er zijn vele vormen van zionisme.
Piri stelt dat Netanyahu ongelimiteerd overal kan bombarderen en platwalsen omdat de Iron dome er is. Ben je het daarmee eens?
pi_218056705
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het streven voor een Joods thuisland in het gebied waar Joden de inheemse bewoners zijn is een 'kwade ideologie'. Dat zijn claims die wel tegen antisemitisme aan lijken te schuren.

Tevens is er natuurlijk nooit land 'ingepikt' van een ander volk, want welk volk zou dit dan betreffen? Voor Israël werd gesticht hadden de Britten dit onder controle en daarvoor de Ottomanen.
:')

En hoe kregen de Britten en Ottomanen het onder controle?
"Pools are perfect for holding water"
pi_218056708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:24 schreef poemojn het volgende:

[..]
Er staat niet wat er letterlijk gezegd en bedoeld is met het woord lebensraum.
Door wie ? In een klein groepje, op het podium ?
pi_218056715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er staat niet wat er letterlijk gezegd en bedoeld is met het woord lebensraum.
Door wie ? In een klein groepje, op het podium ?
ik las het als, op een van de eerdere bijeenkomsten met GroenLinks(ers). Samuel de Leeuw was niet op het congres maar werd vertegenwoordigd door Rob Oudkerk toch?
pi_218056733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Als Palestina leeg land was, geen bevolking , dan is controle krijgen niet moeilijk.
Maar er woonden en wonen Palestijnen, al eeuwen, en de zionisten zijn nog steeds bezig het hele land onder controle krijgen. Nu met extreem geweld te Gaza
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:36:47 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056746
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Britten via militaire strijd met de Ottomanen en de Ottomanen na een militaire strijd met de Mammelukken. De realiteit is namelijk dat dit de norm is geweest in de geschiedenis. Gebied werd gewonnen via een militaire strijd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218056753
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 27-06-2025 12:37:47 ]
pi_218056764
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Britten via militaire strijd met de Ottomanen en de Ottomanen na een militaire strijd met de Mammelukken. De realiteit is namelijk dat dit de norm is geweest in de geschiedenis. Gebied werd gewonnen via een militaire strijd.
En 'een stuk land via militaire strijd winnen' staat bij jou niet gelijk aan 'inpikken'?

Rusland probeert Oekraïne niet in te pikken?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:39:40 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als Palestina leeg land was, geen bevolking , dan is controle krijgen niet moeilijk.
Maar er woonden en wonen Palestijnen, al eeuwen, en de zionisten zijn nog steeds bezig het hele land onder controle krijgen. Nu met extreem geweld te Gaza
Nee hoor, er woonden slechts een paar honderdduizend Arabieren die daar voornamelijk zijn gekomen door ...

Jawel, het veroveren van gebied. Arabieren en de Islam kennen namelijk niet hun oorsprong in dit gebied.

Daarnaast staat deze vraag nog voor je open:
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet waar, zodra er ineens Arabieren het slachtoffer kunnen worden van bombardementen maakt men zich wél zorgen. Zowel in de media als de politiek.
[..]
Zionisme is dan ook geen discriminerende ideologie. Want waarom zou een streven voor (het behoud) van een Joods land discriminatie zijn, maar een streven voor (het behoud van) Islamitische of Christelijke landen niet?
[..]
Nee, burgers komen om het leven omdat de Palestijnen zelf geen scheiding tussen burgers en strijders maken en daarnaast worden omgekomen terroristen als burgers meegeteld.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:43:26 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:39 schreef probeer het volgende:

[..]
En 'een stuk land via militaire strijd winnen' staat bij jou niet gelijk aan 'inpikken'?

Rusland probeert Oekraïne niet in te pikken?
Als je dit argument wilt maken, dan moeten we dus concluderen dat ook de Arabieren hier niets te zoeken hebben? Immers hebben zij het ook ooit veroverd, gearabiseerd en geïslamiseerd.
pi_218056848
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je dit argument wilt maken, dan moeten we dus concluderen dat ook de Arabieren hier niets te zoeken hebben? Immers hebben zij het ook ooit veroverd, gearabiseerd en geïslamiseerd.
Ik wilde er geen argument van maken, ik wilde je alleen even op het hiaat in je redenatie wijzen.

Maarja, dat hele 'wanneer wordt een verovering internationaal wel of niet erkend' is nogal een hekel en subjectief ding, waarbij uiteindelijk inderdaad altijd een streep getrokken wordt. Anders is alles van de oermensen.

Maar om nou te zeggen dat de Britten en Ottomanen het nooit veroverd hebben ... Ehh. Tuurlijk hebben ze dat. De vraag is welke veroveringen van dat gebied, de rest als legitiem erkent.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:56:29 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik wilde er geen argument van maken, ik wilde je alleen even op het hiaat in je redenatie wijzen.

Maarja, dat hele 'wanneer wordt een verovering internationaal wel of niet erkend' is nogal een hekel en subjectief ding, waarbij uiteindelijk inderdaad altijd een streep getrokken wordt. Anders is alles van de oermensen.

Maar om nou te zeggen dat de Britten en Ottomanen het nooit veroverd hebben ... Ehh. Tuurlijk hebben ze dat. De vraag is welke veroveringen van dat gebied, de rest als legitiem erkent.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd.

Ik stelde dat voordat Israël is opgericht, de Britten dit gebied onder controle hadden en daar weer voor de Ottomanen. Dat is dus ets anders dan dat zij het nooit veroverd zouden hebben, natuurlijk hebben zij dit wel anders hadden ze ook nooit onder controle kunnen krijgen. Dat spreekt voor zich.
pi_218056870
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De oppositie in Israël zijn gewoon zionistisch ingesteld en die zullen geen voorstander zijn van het weghalen van de Iron Dome. Dit is dus wat @:oblo al stelde, er zijn vele vormen van zionisme.
Wat ik erg opmerkelijk vind is dat als het over zionisme en Israel gaat, vaak de zogenaamde progressieve en genuanceerde users voorop staan om hun onderbuik te legen. Alles met betrekking tot zionisme en Israel over een kam scheren, vooral emotioneel reageren en totaal geen inhoudelijke kennis hebben.

Hoe zou dat komen?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:14 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218056898
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waar denk je dat de onderworpen volkeren zijn gebleven?

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 27-06-2025 13:07:15 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:32:16 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218057263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En waar denk je dat de onderworpen volkeren zijn gebleven?
Sommige volkeren zijn gevlucht (Christenen bijvoorbeeld naar Anatolië en Italië), anderen (onder dwang) bekeerd en hebben zich vermengd met Arabieren die zich in dit gebied begonnen te bevestigen en ten derde had je nog religieuze minderheden die vasthielden aan hun eigen religie en daardoor de status van 'dhimmi' kregen.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:33:14 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218057277
Juist, ze die hebben zich dus vermengd en leven er nog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:40:39 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218057352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:33 schreef -XOR- het volgende:
Juist, ze die hebben zich dus vermengd en leven er nog.
Je doet nu aan cherry-picking.

Tevens als mensen zich vermengen met een veroverende en koloniserende partij, waardoor hun eigen cultuur verloren gaat kun je niet spreken van dat die er nog is. Sommige mensen zullen deels afstammen van de volkeren die er ooit waren, maar verder dan afkomst gaat dit niet.

Als bijvoorbeeld Saoediërs het hier in Nederland over zouden nemen, Arabisch tot de officiële taal maken en de Islam tot de officiële religie. 9 miljoen Nederlanders vluchten en de andere 9 miljoen vermengen zich met Saoediërs, dan kun je over een paar eeuw niet meer stellen dat Nederlanders nog bestaan. Dan is die cultuur min of meer uitgewist. Ja, er zullen nog mensen zijn die wellicht 20% Nederlandse afkomst hebben, maar meer ook niet.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:43:33 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218057387
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je doet nu aan cherry-picking.

Tevens als mensen zich vermengen met een veroverende en koloniserende partij, waardoor hun eigen cultuur verloren gaat kun je niet spreken van dat die er nog is. Sommige mensen zullen deels afstammen van de volkeren die er ooit waren, maar verder dan afkomst gaat dit niet.

Als bijvoorbeeld Saoediërs het hier in Nederland over zouden nemen, Arabisch tot de officiële taal maken en de Islam tot de officiële religie. 9 miljoen Nederlanders vluchten en de andere 9 miljoen vermengen zich met Saoediërs, dan kun je over een paar eeuw niet meer stellen dat Nederlanders nog bestaan. Dan is die cultuur min of meer uitgewist. Ja, er zullen nog mensen zijn die wellicht 20% Nederlandse afkomst hebben, maar meer ook niet.
Dus de oorspronkelijke Nederlander bestaat niet meer? Het waren niet de Yamnaya die de hunebedden bouwden he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:52:08 #96
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218057463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dus de oorspronkelijke Nederlander bestaat niet meer? Het waren niet de Yamnaya die de hunebedden bouwden he.
In het voorbeeld dat ik gaf bestaat de Nederlander en de Nederlandse cultuur zoals we die de afgelopen eeuwen kennen, niet meer nee.

En we kunnen dit ook verleggen naar de VS. Of zou jij bijvoorbeeld ook will beweren dat omdat er een paar Amerikanen 20% native American zijn er nog een handjevol 100% native Americans zijn, het eigenlijk precies hetzelfde is als voor de verovering van Noord-Amerika door Europeanen? De realiteit is natuurlijk dat vele inheemse stammen en culturen verloren zijn gegaan.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:58:06 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218057535
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In het voorbeeld dat ik gaf bestaat de Nederlander en de Nederlandse cultuur zoals we die de afgelopen eeuwen kennen, niet meer nee.

En we kunnen dit ook verleggen naar de VS. Of zou jij bijvoorbeeld ook will beweren dat omdat er een paar Amerikanen 20% native American zijn er nog een handjevol 100% native Americans zijn, het eigenlijk precies hetzelfde is als voor de verovering van Noord-Amerika door Europeanen? De realiteit is natuurlijk dat vele inheemse stammen en culturen verloren zijn gegaan.
Iedere bevolking is een samenstelling van migratiegolven na elkaar, sommige daarvan verliepen wat vreedzamer dan andere, maar van iedereen die nu ergens is waren de voorouders ooit ergens anders. De levant is continu bewoond geweest, de Palestijnen die daar wonen, die 'horen' daar gewoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218057843
Ookk al was motie Piri door de Kamer aangenomen. In Israel maakt dat geen indruk. Even Trump bellen en binnen een week hebben ze de onderdelen die Nederland niet meer levert.
Maar als meer landen een wapenembargo instellen dan is dat wel een druk op de Israelische regering minder mensen te vermoorden.

Israelische soldaten melden dat ze opdracht kregen uitgehongerde Palestijnen bij voedselplaatsen te doden:
IDF Soldiers Ordered to Shoot Deliberately at Unarmed Gazans Waiting for Humanitarian Aid

Kijk, dat soort ontsporingen krijg je, als een leger in oorlog niet strikt gecontroleerd word.
En het is de regering die de generaals duidelijk opdracht moet geven in toezien op humaan gedrag.
Maar of die regering heeft zelf die moordorders gegeven of ze wisten ervan en deden nks.
Daarom is internationale druk op die terroristen een noodzaak.
Laten er vele moties Piri zijn in vele landen.

De Nederlands politiek én een groot deel van de publieke opinie heeft dus niks geleerd van het onderzoek naar structureel extreem geweld in Indonesie 45-50 door de eigen troepen

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 27-06-2025 14:41:22 ]
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:45:25 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218057910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Iedere bevolking is een samenstelling van migratiegolven na elkaar, sommige daarvan verliepen wat vreedzamer dan andere, maar van iedereen die nu ergens is waren de voorouders ooit ergens anders. De levant is continu bewoond geweest, de Palestijnen die daar wonen, die 'horen' daar gewoon.
Ah, dus de Amerikanen in de VS en de Israëliërs in Israël of gelden er dan ineens weer andere wetten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
Ookk al was motie Piri door de Kamer aangenomen. In Israel maakt dat geen indruk. Even Trump bellen en binnen een week hebben ze de onderdelen die Nederland niet meer levert.
Maar als meer landen een wapenembargo instellen dan is dat wel een druk op de Israelische regering minder mensen te vermoorden.

Israelische soldaten melden dat ze opdracht kregen uitgehongerde Palestijnen bij voedselplaatsen te doden:
IDF Soldiers Ordered to Shoot Deliberately at Unarmed Gazans Waiting for Humanitarian Aid

Kijk, dat soort ontsporingen krijg je, als een leger in oorlog niet strikt gecontroleerd word.
En het is de regering die de generaals duidelijk opdracht moet geven in toezien op humaan gedrag.
Maar of die regering heeft zelf die moordorders gegeven of ze wisten ervan en deden nks.
Daarom is internationale druk op die terroristen een noodzaak.
Laten er vele moties Piri zijn in vele landen.

De Nederlands politiek én een groot deel van de publieke opinie heeft dus niks geleerd van het onderzoek naar structureel extreem geweld in Indonesie 45-50 door de eigen troepen
Er staat nog een vraag voor je open:
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet waar, zodra er ineens Arabieren het slachtoffer kunnen worden van bombardementen maakt men zich wél zorgen. Zowel in de media als de politiek.
[..]
Zionisme is dan ook geen discriminerende ideologie. Want waarom zou een streven voor (het behoud) van een Joods land discriminatie zijn, maar een streven voor (het behoud van) Islamitische of Christelijke landen niet?
[..]
Nee, burgers komen om het leven omdat de Palestijnen zelf geen scheiding tussen burgers en strijders maken en daarnaast worden omgekomen terroristen als burgers meegeteld.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 14:47:06 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218057919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt, maar discussie over wat er in Gaza gebeurt is denk ik voor een ander topic. Alhoewel TS weer is begonnen met zijn “zionisme is het kwaad” riedeltje.
Eens hoor, maar de mensen die het achterlijke punt verdedigen dat iets pas etnische zuivering is als het een homogene bevolking betreft kunnen nu niet zeggen dat het anti-semitisme is omdat de bevolking helemaal joods zou zijn, dat is meer mijn punt. Het zijn allebei domme stellingen, maar je kan ze helemaal niet beide verdedigen.

Neemt niet weg dat je behoorlijk veel kritiek mag hebben op het risico dat zo'n motie neemt net de Israëlische burgerbevolking.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')