abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218053914
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 23:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik vat je niet. Je ziet dus wel een overduidelijk druipende jodenhaat in de tekst van de motie Piri ?
Misschien je even verdiepen in de betekenis van "verkapt" ?
-
  vrijdag 27 juni 2025 @ 08:24:18 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218054549
Je kan het hier natuurlijk heel logisch mee oneens zijn. Maar "onversneden Jodenhaat", "NSB 2.0" etc. is toch eerder het dom napraten van extreemrechtse boegbeelden dan het hebben van een enigszins realistische blik. Dan snap je echt niet wat hier gebeurt.

Ach, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Niet toevallig dat de hardste woorden hier komen van de mensen met een ziekelijke negatieve focus op een ander geloof.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:07:53 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218054912
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Sorry, ik heb de dagelijkse beschietingen vanuit Iran de afgelopen decennia even gemist geloof ik.

:')

Natuurlijk mogen ze zich verdedigen, maar kennelijk is Piri van mening dat ze momenteel hun positie gebruiken om agressor te zijn. Dat heeft verder niks te maken met anti-semitisme, maar alles met buitenlandpolitiek.

Als het geen islamitische landen waren was de opinie hier ook volledig anders geweest.
Ja, je bent niet zo goed geïnformeerd/ geïnteresseerd. Zoveel was al duidelijk.
Even een samenvatting:
In totaal werden in de afgelopen tien jaar ruim 30 000 raketten en mortieren op Israël afgevuurd.

Belangrijkste afzenders: Hamas, PIJ, Hezbollah, met bijdragen van andere Iraans gesteunde groeperingen.

Iran fungeert als de belangrijkste leverancier van wapens, technologie en organisatorische steun.

En ja, als het niet om islamitische landen ging zou er zeker anders gereageerd worden. Dat is nu eenmaal de prijs die je betaalt als primitieve doodscult die op vernietiging van een buurland uit is.

Maar hey, no jews, no news.
Life is what you make it.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:14:22 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218054990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat de link überhaupt gelegd wordt is kwalijk. Iemand die antisemitisme gebruikt om de tegenstander verdacht te maken misbruikt eigenlijk de term antisemitisme daarmee. Het ironische is dat ze het vaak zelf niet door hebben.
Eens. Overigens geldt dat voor wel meer termen die gebruikt worden om dit conflict te duiden. "Genocide", nog zo'n voorbeeld.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218054999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat de link überhaupt gelegd wordt is kwalijk. Iemand die antisemitisme gebruikt om de tegenstander verdacht te maken misbruikt eigenlijk de term antisemitisme daarmee. Het ironische is dat ze het vaak zelf niet door hebben.
De beschuldiging "antisemitisme" begint wat te lijken op wat de beschuldiging van communisme was in de jaren 50 van de vorige eeuw. Een nieuwe vorm van Mccarthyisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-06-2025 10:48:45 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:26:23 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218055066
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 00:51 schreef capricia het volgende:

[..]
"Come to the dark side"
“We have cookies.”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:35:35 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218055126
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:07 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ja, je bent niet zo goed geïnformeerd/ geïnteresseerd. Zoveel was al duidelijk.
Even een samenvatting:
In totaal werden in de afgelopen tien jaar ruim 30 000 raketten en mortieren op Israël afgevuurd.

Belangrijkste afzenders: Hamas, PIJ, Hezbollah, met bijdragen van andere Iraans gesteunde groeperingen.

Iran fungeert als de belangrijkste leverancier van wapens, technologie en organisatorische steun.

En ja, als het niet om islamitische landen ging zou er zeker anders gereageerd worden. Dat is nu eenmaal de prijs die je betaalt als primitieve doodscult die op vernietiging van een buurland uit is.

Maar hey, no jews, no news.
Nou ja, het ging over decennia aan dagelijkse beschietingen van Iran, gezien deze motie volgt op de aanval van Israël op Iran, maar soit.

Tevens is de discussie hier of het anti-semitisme is, en dat is een vrij absurde. Gezien deze motie direct verband houdt met de aanval die Israël onlangs uitvoerde is dit in de meest logische uitleg gewoon buitenlandpolitiek, zij het op een manier dat er terecht veel tegenstanders zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218055508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nou ja, het ging over decennia aan dagelijkse beschietingen van Iran, gezien deze motie volgt op de aanval van Israël op Iran, maar soit.
Als de VS morgen tegen Israel zegt: schiet op Iran. Hier heb je wapens, geld en een paar van onze adviseurs om jullie daarvoor trainen.

Wie is dan, naast Israel, verantwoordelijk voor het beschieten van Iran?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:25:27 #59
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218055528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Als de VS morgen tegen Israel zegt: schiet op Iran. Hier heb je wapens, geld en een paar van onze adviseurs om jullie daarvoor trainen.

Wie is dan, naast Israel, verantwoordelijk voor het beschieten van Iran?
Fair punt, wat mij betreft mogen de machthebbers in Iran ook in de stront zakken. Maar het gaat mij erom dat mensen hier nogal stellige overdrijvingen doen en daarbij blind Israël steunen in alles. En als je dat niet doet ben je een anti-semiet.
pi_218055557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Fair punt, wat mij betreft mogen de machthebbers in Iran ook in de stront zakken. Maar het gaat mij erom dat mensen hier nogal stellige overdrijvingen doen en daarbij blind Israël steunen in alles. En als je dat niet doet ben je een anti-semiet.
Er wordt nogal vaak onterecht antisemitisme geroepen. Aan de andere kant zijn er veel antisemieten die zich verstoppen onder kritiek op Israel en het zionisme. Beiden vind ik bloedirritant.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:32:49 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218055589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:30 schreef oblo het volgende:

[..]
Er wordt nogal vaak onterecht antisemitisme geroepen. Aan de andere kant zijn er veel antisemieten die zich verstoppen onder kritiek op Israel en het zionisme. Beiden vind ik bloedirritant.
Ja eens, maar het zou me niet verbazen als er clown Bassie op meer antisemitische uitspraken kunnen betrappen dan Piri, om maar wat te noemen.

Paar weken geleden viel half radicaal NWS nog over me heen dat het geen etnische zuivering kon zijn in Gaza, want Israël was een cultureel divers land, dus van zuivering kan nooit sprake zijn. Nu is anti-semitisme, want het is een joods land.

Dan verliezen mensen gewoon alle realiteitszin.
pi_218055628
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt toch zelf deze etiketjes bedacht en in de OP gezet? Het is tenslotte jouw OP en pol.

Je kunt de mensen die op jouw pol een andere meerderheid geven dan wat je gehoopt had, toch niet 'het kwaad' noemen?
Jij begon met de term "kwaad" Ik haakte er op in en ik noemde niet mensen zelf "het kwaad", maar hun fout van de motie verketteren tot jodenhaat.
Vind ik wel erg 'kwaad"
pi_218055638
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja eens, maar het zou me niet verbazen als er clown Bassie op meer antisemitische uitspraken kunnen betrappen dan Piri, om maar wat te noemen.

Paar weken geleden viel half radicaal NWS nog over me heen dat het geen etnische zuivering kon zijn in Gaza, want Israël was een cultureel divers land, dus van zuivering kan nooit sprake zijn. Nu is anti-semitisme, want het is een joods land.

Dan verliezen mensen gewoon alle realiteitszin.
Ja inderdaad, je zou gewoon een normale discussie moeten kunnen voeren over wat er in Gaza gebeurt. Of je nou denkt dat het OK is, etnische zuivering, genocide of iets daar tussenin.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:41:32 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218055670
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:37 schreef oblo het volgende:

[..]
Ja inderdaad, je zou gewoon een normale discussie moeten kunnen voeren over wat er in Gaza gebeurt. Of je nou denkt dat het OK is, etnische zuivering, genocide of iets daar tussenin.
Zeker, en het was toen vrij duidelijk dat in ieder geval enkele ministers van plan waren dat stuk land etnisch te zuiveren. Met plannen over leegvegen, opvangen, herplaatsen (zoveel mogelijk in andere landen). Overigens echt een andere discussie dan genocide.
pi_218056207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zeker, en het was toen vrij duidelijk dat in ieder geval enkele ministers van plan waren dat stuk land etnisch te zuiveren. Met plannen over leegvegen, opvangen, herplaatsen (zoveel mogelijk in andere landen). Overigens echt een andere discussie dan genocide.
Je kunt ook zeggen ... het is een bewust extreem geweld om hamasstrijders te vermoorden. En per ongeluk vermoord men dan meer dan 50.000 burgers en wordt 80% van de verbouwing vernietigd.
Of was het meer dan 'een ongeluk' ? Een systematische minachting van Palestijnen. Of was het bewust veel Palestijnen doden en vermoorden, met als endlosung hen weg te jagen uit de Gaza: etnische zuivering.
Dit soort etnische zuivering is altijd al een strategie geweest van zionisten. De reden dat vele Palestijnen indertijd vluchtten naar Libanon, Jordanié en de Gazastrook
pi_218056265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Klopt, maar discussie over wat er in Gaza gebeurt is denk ik voor een ander topic. Alhoewel TS weer is begonnen met zijn “zionisme is het kwaad” riedeltje.
pi_218056322
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt, maar discussie over wat er in Gaza gebeurt is denk ik voor een ander topic. Alhoewel TS weer is begonnen met zijn “zionisme is het kwaad” riedeltje.
Zionisme is ook een een kwade ideologie. Het is land van een ander volk inpikken met geweld, de joodse etniciteit uit de westerse landen importeren. Dat is kolonies vormen. Een vertakking van historisch europese arrogantie en kolonialisme.
Maar de motie Piri gaat ook over dit bruut geweld , het meest bruut in de Gaza.. Dus ter bespreking in dit topic
  vrijdag 27 juni 2025 @ 11:56:27 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 19:13 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Het gaat om Israel, niet om Joden
Dat is niet waar, zodra er ineens Arabieren het slachtoffer kunnen worden van bombardementen maakt men zich wél zorgen. Zowel in de media als de politiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er staat genocide, daar kun je het niet mee eens zijn, ik zou het niet schrijven.
Maar om dat woordgebruik absurd te vinden is overdreven>
Als je ook de term 'etnische zuivering' absurd vindt dan ken je de geschiedenis niet van het zionisme, wat dat is gericht op landroof, en de Palestijnen verdrijven.
[..]
Ik denk dat het kwaad is de Israelische terreur verbloemen, goedpraten, steunen of de motie Piri afschilderen als kwaad, en sommigen hebben het over jodenhaat en joden willen doden met die motie. Dat is hét kwaad

Ik zou onderstaand filmpje zo niet gemaakt hebben. Is te rellerig van de interviewer/voice-over.
Ook niet zo inleiden in de tweet.
Maar ik kende deze beelden van het GL/PvdA congres niet. Voor wie wilt zien:
[ x ]
Frans Timmermans vindt zionisme geen discriminerende ideologie..
En iemand die zoiets zei op het podium mocht dat niet zeggen. Zo leek het

Zionisme is dan ook geen discriminerende ideologie. Want waarom zou een streven voor (het behoud) van een Joods land discriminatie zijn, maar een streven voor (het behoud van) Islamitische of Christelijke landen niet?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je kunt ook zeggen ... het is een bewust extreem geweld om hamasstrijders te vermoorden. En per ongeluk vermoord men dan meer dan 50.000 burgers en wordt 80% van de verbouwing vernietigd.
Of was het meer dan 'een ongeluk' ? Een systematische minachting van Palestijnen. Of was het bewust veel Palestijnen doden en vermoorden, met als endlosung hen weg te jagen uit de Gaza: etnische zuivering.
Dit soort etnische zuivering is altijd al een strategie geweest van zionisten. De reden dat vele Palestijnen indertijd vluchtten naar Libanon, Jordanié en de Gazastrook
Nee, burgers komen om het leven omdat de Palestijnen zelf geen scheiding tussen burgers en strijders maken en daarnaast worden omgekomen terroristen als burgers meegeteld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218056407
quote:
Is de motie Piri verkapte jodenhaat ?
Nee.

Klaar.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:04:23 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zionisme is ook een een kwade ideologie. Het is land van een ander volk inpikken met geweld, de joodse etniciteit uit de westerse landen importeren. Dat is kolonies vormen. Een vertakking van historisch europese arrogantie en kolonialisme.
Maar de motie Piri gaat ook over dit bruut geweld , het meest bruut in de Gaza.. Dus ter bespreking in dit topic
Ah, het streven voor een Joods thuisland in het gebied waar Joden de inheemse bewoners zijn is een 'kwade ideologie'. Dat zijn claims die wel tegen antisemitisme aan lijken te schuren.

Tevens is er natuurlijk nooit land 'ingepikt' van een ander volk, want welk volk zou dit dan betreffen? Voor Israël werd gesticht hadden de Britten dit onder controle en daarvoor de Ottomanen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218056539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zionisme is het steunen van een Joods thuisland. Joden en Jodendom waren altijd al aanwezig in het gebied wat nu Israel omhelst. De meerderheid van de Joden in Israel komt niet uit het westen en heeft geen westerse achtergrond. Je hebt vele vormen van zionisme. Wat Herzl verder als zionisme zag, is niet hetzelfde als wat Ben Gurion dacht, wat ook niet hetzelfde is als wat Ben Gvir denkt en weer compleet anders dan wat Yair Golan denkt.

Mensen die constant over “het zionisme” praten en alles wat iedereen in Israel doet toeschrijven aan “het zionisme”, laten daarmee zien dat ze totaal geen inhoud hebben. Beetje zoals dat er mensen zijn die het altijd hebben over “de Islam”.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:20:04 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218056618
https://groenlinks.nl/nie(...)ncties-tegen-turkije

Is GroenLinks Turkofoob of werkt dit alleen bij Israel zo?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218056626
Je kunt de Joodse oppositie in Israel en de Judaïstische Joodse gemeenschappen in o.a. Antwerpen en NY die de waanzin van Netanyahu namens een land afkeuren ook niet van jodenhaat beschuldigen. Dus nee.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:21:04 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Zionisme is het steunen van een Joods thuisland. Joden en Jodendom waren altijd al aanwezig in het gebied wat nu Israel omhelst. De meerderheid van de Joden in Israel komt niet uit het westen en heeft geen westerse achtergrond. Je hebt vele vormen van zionisme. Wat Herzl verder als zionisme zag, is niet hetzelfde als wat Ben Gurion dacht, wat ook niet hetzelfde is als wat Ben Gvir denkt en weer compleet anders dan wat Yair Golan denkt.

Mensen die constant over “het zionisme” praten en alles wat iedereen in Israel doet toeschrijven aan “het zionisme”, laten daarmee zien dat ze totaal geen inhoud hebben. Beetje zoals dat er mensen zijn die het altijd hebben over “de Islam”.
Correct.

En ook degenen die lange tijd in Europese landen hebben gewoond zoals Asjkenazische en Sefardische Joden, zijn niet Westers in origine. Daar gaat het vaak mis bij de conclusies die mensen trekken. Die denken dat een Jood die in Polen heeft gewoond eigenlijk een Pool in origine is en dus niets in het Midden-Oosten te zoeken heeft. Niets is minder waar.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:22:52 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218056639
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:20 schreef Beathoven het volgende:
Je kunt de Joodse oppositie in Israel en de Judaïstische Joodse gemeenschappen in o.a. Antwerpen en NY die de waanzin van Netanyahu afkeuren ook niet van jodenhaat beschuldigen. Dus nee.
De oppositie in Israël zijn gewoon zionistisch ingesteld en die zullen geen voorstander zijn van het weghalen van de Iron Dome. Dit is dus wat @oblo al stelde, er zijn vele vormen van zionisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')