abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:00:00 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218046957
quote:
Ongeveer een vijfde van alle migranten staat nodeloos aan de kant

Als migranten even vaak een baan zouden hebben als Nederlanders zonder migratieachtergrond, dan zouden zo'n 331.000 meer migranten werken dan nu het geval is. Dat concludeert de Adviesraad Migratie in een vandaag verschenen rapport over het onbenut arbeidspotentieel onder migranten.

Het komt neer op ongeveer een vijfde van alle migranten, met wie de onderzoekers mensen bedoelen die zelf in het buitenland zijn geboren en hun beide ouders ook. De adviesraad komt op dat cijfer door het percentage werkenden onder autochtone Nederlanders tussen de 25 en 65 jaar te vergelijken met het percentage werkenden onder de groep migranten.

Het verschil in arbeidsdeelname met in Nederland geboren mensen is het grootst onder migranten van 45 jaar en ouder en vrouwen. In de groep migranten onder de 45 jaar is het zogenoemde onbenut arbeidspotentieel onder vrouwen zelfs twee keer zo groot als onder mannen.

Moslim migranten
Vooral bij Turkse, Marokkaanse en Syrische migranten is het onbenut arbeidspotentieel hoog. "Als migranten verhoudingsgewijs even vaak zouden werken als Nederlanders zonder migratieachtergrond, zouden er beduidend meer mensen aan het werk zijn", schrijft de adviesraad.

"Dit zou belangrijke voordelen hebben voor de migranten zelf (een hoger inkomen), voor werkgevers (minder personeelstekorten), en voor de samenleving (minder beroep op uitkeringen, meer belastinginkomsten, meer personeel voor essentiële voorzieningen en minder arbeidsmigranten nodig)."

Om te zorgen dat meer van hen aan het werk komen, is vooral een goede opleiding en meer kennis van de Nederlandse taal belangrijk, zegt het orgaan. "Maar ook andere factoren kunnen een rol spelen, zoals erkenning van buitenlandse diploma's, (opvattingen over) de rolverdeling tussen mannen en vrouwen en discriminatie."

Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)nodeloos-aan-de-kant

En dan moet je nagaan dat de doelpalen omtrent de definitie migrant al een aantal keer is aangepast. Ten fauveure en het bedekken van feitelijkheden omtrent buitenlanders/migranten/allochtonen. In werkelijkheid liggen de cijfers nog veel hoger natuurlijk.

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door RamboDirk op 26-06-2025 10:09:00 ]
pi_218046966
Misschien mensen eerder toestemming geven om te werken. Niet na 3 jaar pas
pi_218046967
Je verwacht het niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218046969
Heel dat debacle kost ons veel en veel meer dan dat het daadwerkelijk oplevert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218047008
Werkgevers zullen er wel blij mee zijn dat armen elkaar gaan beconcurreren om een hoger inkomen door zwaar werk.
pi_218047021
Waarom wordt de verblijfsstatus van Turken en Marokkanen, wat meestal geen vluchtelingen zijn, niet ingetrokken als ze een beroep doen op bijstand, zoals bij migranten uit de EU?
pi_218047032
Migratie is vooral goed voor de migranten zelf. Voor het ontvangende land is het juist nadelig.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:15:57 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218047062
Ik vind het nog niet eens echt schokkende cijfers. Het lijkt mij vrij logisch dat werkloosheid hoger zal zijn bij een groep die de taal niet machtig is en uit een andere cultuur komt dan de autochtone bevolking.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:20:15 #9
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218047095
Joh
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 10:21:08 #10
367000 roos94
pi_218047100
Laten we dan in het bericht niet beginnen over het wetenschappelijk aangetoonde feit dat bij een stapel sollicitatiebrieven Mohammed en Shangeeta direct onderop belanden wanneer er enkel nog maar naar de naam was gekeken en nieteens naar het cv - wanneer er ook brieven beschikbaar zijn van Florine en Bas. De werkgever kijkt met grote regelmaat niet eens naar de CVs van Mohammed en Shangeeta. Daar beginnen we niet aan. Florine en Bas mogen wel op gesprek komen. Mohammed en Shangeeta krijgen een email dat de functie al vervuld is en krijgen een succes gewenst met de verdere zoektocht naar een andere uitdaging.
pi_218047114
Onbenut arbeidspotentieel klinkt wel een stuk leuker als uitkeringstrekkers.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218047125
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
Laten we dan in het bericht niet beginnen over het wetenschappelijk aangetoonde feit dat bij een stapel sollicitatiebrieven Mohammed en Shangeeta direct onderop belanden wanneer er enkel nog maar naar de naam was gekeken en nieteens naar het cv - wanneer er ook brieven beschikbaar zijn van Florine en Bas. De werkgever kijkt met grote regelmaat niet eens naar de CVs van Mohammed en Shangeeta. Daar beginnen we niet aan. Florine en Bas mogen wel op gesprek komen. Mohammed en Shangeeta krijgen een email dat de functie al vervuld is en krijgen een succes gewenst met de verdere zoektocht naar een andere uitdaging.
En wat zou de reden zijn?
pi_218047129
Met Evelien van Roemburg aan het roer...
quote:
Om te zorgen dat meer van hen aan het werk komen, is vooral een goede opleiding en meer kennis van de Nederlandse taal belangrijk, zegt het orgaan. "Maar ook andere factoren kunnen een rol spelen, zoals erkenning van buitenlandse diploma's, (opvattingen over) de rolverdeling tussen mannen en vrouwen en discriminatie."
blijft het pappen en nathouden.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:28:00 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218047140
Maar willen die mensen die nu niet werken wel gaan werken?
pi_218047142
Dit onderzoek kun je elk jaar herhalen en je zult zien dat de cijfers blijven stijgen zoalng de "gratis geldmagneet" actief blijft.

Iedereen die die zich niet zelf kan bedruipen terugsturen waar hij vandaan komt. Bij personen bij wie dat niet lukt een tijdelijke verblijfstatus toekennen met bed-bad-brood i.p.v. een riante uitkering.
Geen compleet huis met voorrang maar een keurig bed op een slaapzaal dat je elke ochtend zelf moet opmaken.

En kom d'r gerust in met je scheld partijen, ik heb de bingokaart al klaarliggen.
-
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 10:30:06 #16
367000 roos94
pi_218047158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat een hoop mensen alle allochtonen over 1 kam scheren misschien? Maar vervolgend wel lopen tieren dat ze niet werken. Geniaal!
pi_218047163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:26 schreef Nober het volgende:
Met Evelien van Roemburg aan het roer...
[..]
blijft het pappen en nathouden.
Of je stuurt ze terug naar een land waar ze de taal al kennen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:37:57 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218047217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:01 schreef Chadi het volgende:
Dat is inderdaad een bron van een hoop ellende. Niet in de laatste plaats omdat je in je taalverwerving na 6 maanden een soort plateau bereikt waarna het een stuk meer moeite kost om op een acceptabel niveau te komen vanaf daar.

Als je wilt dat mensen participeren, moet je ze laten participeren.
pi_218047227
quote:
Nou, om eerlijk te zijn zou ik precies hetzelfde doen als ik een klein bedrijfje zou hebben en personeel aan zou moeten nemen.

En zo zou het ons ook vergaan als wij in Turkije, Marokko of Syrie (als het weer een beetje wederopgebouwd is) een baan zouden zoeken.
  Spellchecker donderdag 26 juni 2025 @ 10:45:19 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:46:11 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218047268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:28 schreef Momo het volgende:
Nou, als je geld kunt vangen door onder te verhuren? :z
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218047288
quote:
Wanneer je als werkgever negatieve ervaringen hebt gehad met een 'Mohammed' of een 'Shangeeta' dan kan ik me voorstellen dat je sollicitanten met dergelijke namen niet snel meer uitnodigd voor een gesprek als er ook sollicitanten zijn met namen die je meer aanspreken.

Is dat eerlijk naar een andere 'Mohammed' of 'Shangeeta'? Nee.

Welkom in de realiteit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218047302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Discriminatie? Racisme? Vooroordelen?
Er zijn ook meer dan genoeg Jannen, Pieten en Klazen die crimineel onderlegd zijn, maar personen met deze namen worden dan wel uitgenodigd.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:50:52 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218047307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:28 schreef Momo het volgende:
Ik zie wel eens van die groepjes Somalische vrouwen met hun boodschappentasjes bij de bushalte staan en dan denk ik: die gaan we hier gewoon nooit aan het werk krijgen. Interesseert ze ook niet, volgens mij.
pi_218047310
Zaten ze maar echt thuis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:52:27 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218047320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik zie wel eens van die groepjes Somalische vrouwen met hun boodschappentasjes bij de bushalte staan en dan denk ik: die gaan we hier gewoon nooit aan het werk krijgen. Interesseert ze ook niet, volgens mij.
Het is in best wat culturen ook wel echt een taboe om te werken als (getrouwde) vrouw
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 10:54:00 #27
367000 roos94
pi_218047330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wanneer je als werkgever negatieve ervaringen hebt gehad met een 'Mohammed' of een 'Shangeeta' dan kan ik me voorstellen dat je sollicitanten met dergelijke namen niet snel meer uitnodigd voor een gesprek als er ook sollicitanten zijn met namen die je meer aanspreken.

Welkom in de realiteit.
Ja, zo lust ik er nog een paar. Welkom in de realiteit. Zo kun je alles op zijn beloop laten. Het is de realiteit dus dan is het oke?
pi_218047337
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:54 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja, zo lust ik er nog een paar. Welkom in de realiteit. Zo kun je alles op zijn beloop laten. Het is de realiteit dus dan is het oke?
Wat begrijp je niet aan het woordje 'nee'?
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 10:57:32 #29
367000 roos94
pi_218047347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan het woordje 'nee'?
"Wanneer je als werkgever negatieve ervaringen hebt gehad met een 'Mohammed' of een 'Shangeeta' dan kan ik me voorstellen dat je sollicitanten met dergelijke namen niet snel meer uitnodigd voor een gesprek als er ook sollicitanten zijn met namen die je meer aanspreken."

Dit is discriminatie in zijn zuiverste vorm. En dat kan jij je voorstellen?
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:58:44 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218047354
Het is de schuld van iedereen behalve van de migranten.
pi_218047355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:57 schreef roos94 het volgende:

[..]
"Wanneer je als werkgever negatieve ervaringen hebt gehad met een 'Mohammed' of een 'Shangeeta' dan kan ik me voorstellen dat je sollicitanten met dergelijke namen niet snel meer uitnodigd voor een gesprek als er ook sollicitanten zijn met namen die je meer aanspreken."

Ja.

Vind ik dat ok?

Nee.
pi_218047357
quote:
niet goed gelezen of zo?
quote:
pi_218047365
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:57 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook doen.
Als blijkt dat statistisch gezien de criminaliteit in deze groep 7 x zo hoog is dan gaat mijn voorkeur naar een ander uit. Discrimineren betekent hier gewoon "onderscheid maken".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 11:02:18 #34
367000 roos94
pi_218047376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja, zou ik ook doen.
Als blijkt dat statistisch gezien de criminaliteit in deze groep 7 x zo hoog is dan gaat mijn voorkeur naar een ander uit. Discrimineren betekent hier gewoon "onderscheid maken".
Hoe hoog is de criminaliteits cijfers voor allochtone vrouwen in NL dan? Want Shangeeta wordt ook niet aangenomen. Het zijn altijd weer die Hindoestaanse vrouwtjes die de banken beroven drugs smokkelen, geweld plegen en de maatschappij de vernieling inbrengen toch? :?
pi_218047465
Ik zou de statistieken per gebied wel eens willen zien. Hier in R'dam eo zie ik veel allochtone mannen alsmede vrouwen gewoon aan het werk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218047493
Dit is PVV propaganda voor de verkiezingen

Dit soort stukjes komen voornamelijk in het nieuws als er verkiezingen eraan komen *O*
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218047517
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:58 schreef Twiitch het volgende:
Het is de schuld van iedereen behalve van de migranten.
Het is de schuld van de werkgevers die willen namelijk dat armen goedkoop het zware werk doen en hopen dat de armen elkaar gaan beconcurreren voor die onderbetaalde zware banen.
pi_218047619
Uit het rapport:

Taalkennis cruciaal
Een goede opleiding en kennis van de Nederlandse taal zijn de belangrijkste factoren die
het onbenutte arbeidspotentieel verkleinen. Maar ook andere factoren kunnen een rol
spelen, zoals erkenning van buitenlandse diploma’s, (opvattingen over) de rolverdeling
tussen mannen en vrouwen en discriminatie
.

Hier liggen duidelijk taken voor de overheid zoals begeleiding en bestrijding discriminatie.

Bron: https://www.adviesraadmigratie.nl/binaries/adviesraadmigratie/documenten/publicaties/2025/06/26/talenten-benutten-het-onbenutte-arbeidspotentieel-van-migranten/Factsheet_Talenten_benutten_Adviesraad_Migratie_juni+2025.pdf
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218047789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Uit het rapport:

Taalkennis cruciaal
Een goede opleiding en kennis van de Nederlandse taal zijn de belangrijkste factoren die
het onbenutte arbeidspotentieel verkleinen. Maar ook andere factoren kunnen een rol
spelen, zoals erkenning van buitenlandse diploma’s, (opvattingen over) de rolverdeling
tussen mannen en vrouwen en discriminatie
.

Hier liggen duidelijk taken voor de overheid zoals begeleiding en bestrijding discriminatie.

Bron: https://www.adviesraadmigratie.nl/binaries/adviesraadmigratie/documenten/publicaties/2025/06/26/talenten-benutten-het-onbenutte-arbeidspotentieel-van-migranten/Factsheet_Talenten_benutten_Adviesraad_Migratie_juni+2025.pdf
Ow ja, bij elk van de factoren?

De taalvaardigheid er in rammen of per injectie toedienen misschien?
De medicijnman met ehbo diploma die zich in eigen land "dokter" mag noemen hier ook maar aanstellen als hersenchirurg dan maar.
En waarom is het eigenlijk een probleem om iemand die vrouwen met de nek aankijkt en ze geen eens een hand wil geven aan te stellen in een commerciele functie en hem vrij te stellen van contacten met vrouwen.
Uiteraard speelt dicriminatie een rol maar dit vormt geen absolute blokkade, je ziet genoeg mensen met een migratieachtergrond die wel een baan hebben.
-
pi_218047815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:16 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit is PVV propaganda voor de verkiezingen

Dit soort stukjes komen voornamelijk in het nieuws als er verkiezingen eraan komen *O*
Kom nou zeg, is een quote van de nos.
Dit is eerder bedoeld om de racisme- en discriminatiekaart te kunnen spelen door de "goeien".
-
pi_218047828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ow ja, bij elk van de factoren?

De taalvaardigheid er in rammen of per injectie toedienen misschien?
De medicijnman met ehbo diploma die zich in eigen land "dokter" mag noemen hier ook maar aanstellen als hersenchirurg dan maar.
En waarom is het eigenlijk een probleem om iemand die vrouwen met de nek aankijkt en ze geen eens een hand wil geven aan te stellen in een commerciele functie en hem vrij te stellen van contacten met vrouwen.
Uiteraard speelt dicriminatie een rol maar dit vormt geen absolute blokkade, je ziet genoeg mensen met een migratieachtergrond die wel een baan hebben.
Was er maar een land waar ze wel de taal bespreken, hun diploma's worden erkent en ze vrouwen geen hand hoeven te geven.
pi_218047911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zou de statistieken per gebied wel eens willen zien. Hier in R'dam eo zie ik veel allochtone mannen alsmede vrouwen gewoon aan het werk.
Probleem met dit soort lijstjes is dat het nooit in bredere contexten geplaatst wordt.

De migrant van schrödinger pikt alle baantjes in en zit werkeloos thuis. En natuurlijk is beide een beetje waar omdat je over een groep als individu schrijft. Maar eigenlijk kun je dat ook gewoon over autochtone Nederlanders schrijven.

Ik ken persoonlijk een arts uit Syrië die met een stage begon en nu in een groot ziekenhuis werkt. Een andere kennis werkt voor een hotel in Amsterdam. De laatste gaf aan dat het hem daar opviel dat niemand Nederlands sprak (hij heeft het zelf snel geleerd). Toen hij vroeg hoe dat kwam zeiden ze "als er een Nederlander solliciteert is de kans groot dat we 'm aannemen, maar er is geen interesse vanuit die hoek".

Ik ben zelf van mening dat ik blij ben met kundig personeel op plaatsen en mensen die doen wat ze willen doen. Het maakt mij niet uit of er iemand met een migratieachtergrond zit of een Nederlander.
pi_218047920
In Denemarken moeten migranten na een aantal jaar verplicht aan het werk voor het behoud van hun uitkering. Zulke dwang zou je hier ook moeten invoeren want de mentaliteit van dat volk is gewoon verkeerd.
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 12:07:29 #44
367000 roos94
pi_218047929
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:06 schreef RotatoR het volgende:
dat volk
Gaat het lekker met je?
pi_218047949
quote:
In Denemarken moeten migranten na een aantal jaar verplicht aan het werk voor het behoud van hun uitkering. Zulke dwang zou je hier ook moeten invoeren want de mentaliteit van dat volk is gewoon verkeerd.
Ben ik met je eens. Al was het maar vrijwilligerswerk. Maar ook autochtonen met een uitkering zouden gestimuleerd moeten worden dat te doen. Ik ben ook helemaal niet tegen gesubsidieerd werk. Zeker niet in tijden waarin bedrijven met het 'AI-zwaard' klaarstaan.
pi_218047956
quote:
Dat is natuurlijk niet zo vreemd in een stad die grotendeels uit allochtonen bestaat.

Dat verandert natuurlijk niks aan het gemiddelde beeld dat de arbeidsparticipatie onder allochtonen lager is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218047959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:07 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gaat het lekker met je?
Ik las even over dat deel heen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 juni 2025 @ 12:14:10 #48
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218047972
quote:
Onzin. Ik heb ook een berg afwijzingen gehad en mijn naam is zo Hollands als wat.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:16:28 #49
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218047988
quote:
Ik was ooit eens bij de lokale KFC. In die hele zaak echt alleen maar negerinnen aan het werk. Niks anders. Ben dan toch wel benieuwd of die discriminatie wel echt maar één kant op werkt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218047992
Is dit nieuws? Dit weten we al 60 jaar! Zijn die onderzoekers op een doordeweekse vrije dag eens door de randstad gelopen? _O-
pi_218047996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Probleem met dit soort lijstjes is dat het nooit in bredere contexten geplaatst wordt.

De migrant van schrödinger pikt alle baantjes in en zit werkeloos thuis. En natuurlijk is beide een beetje waar omdat je over een groep als individu schrijft. Maar eigenlijk kun je dat ook gewoon over autochtone Nederlanders schrijven.

Ik ken persoonlijk een arts uit Syrië die met een stage begon en nu in een groot ziekenhuis werkt. Een andere kennis werkt voor een hotel in Amsterdam. De laatste gaf aan dat het hem daar opviel dat niemand Nederlands sprak (hij heeft het zelf snel geleerd). Toen hij vroeg hoe dat kwam zeiden ze "als er een Nederlander solliciteert is de kans groot dat we 'm aannemen, maar er is geen interesse vanuit die hoek".

Ik ben zelf van mening dat ik blij ben met kundig personeel op plaatsen en mensen die doen wat ze willen doen. Het maakt mij niet uit of er iemand met een migratieachtergrond zit of een Nederlander.
Ik denk dat dat heel werkgevers niet uitmaakt. Die willen uiteindelijk gewoon hun tent draaiend houden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 12:17:37 #52
367000 roos94
pi_218047998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Onzin. Ik heb ook een berg afwijzingen gehad en mijn naam is zo Hollands als wat.
Maar je naam wordt niet afgewezen alleen vanwege het feit dat hij Hollands is.
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:18:32 #53
pi_218048000
quote:
Het gaat in het bericht om mensen die in het buitenland geboren zijn. Die allochtonen die jij ziet kunnen wel derde generatie zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:20:31 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218048013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Welkom in de realiteit.
Bij kleine bedrijven misschien. Ik werk voor een bedrijf dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk zet, ook asielzoekers. Heb heel prettig samengewerkt met een Syrier in het verleden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218048053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is in best wat culturen ook wel echt een taboe om te werken als (getrouwde) vrouw
En dus? In onze cultuur is het geen taboe om te werken als vrouw.
Van telegraaf.nl
quote:
VVD: ’Vrouwen verplichten tot solliciteren’
Hoog tijd om daar iets aan te doen, vindt VVD-Kamerlid Bente Becker: ,,Als je in Nederland woont zijn man en vrouw gelijk. Als je dat niet bevalt hoef je hier niet te wonen. In relatie tot werk betekent dit dat iedere vrouwelijke statushouder wat de VVD betreft een eigen gesprek heeft met de overheid en ook de vrouw moet solliciteren. Te veel gemeenten gaan erin mee dat dat vanwege cultuur alleen de man zou moeten werken.
:X Ongelooflijk...

[ Bericht 1% gewijzigd door CarbonC op 26-06-2025 13:39:18 ]
pi_218048071
quote:
Tja, negatieve stereotypes hebben sommige groepen migranten zelf voor gezorgd met hun gedrag.

En in de hoogopgeleide contreien werkt het trouwens helemaal niet op deze manier. Daar staat men te springen voor een Mohammed of Shangeeta en worden Florine en vooral Bas afgewezen vanwege 'te weinig diversiteit'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:27:41 #57
pi_218048079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En dus? In onze cultur is het geen taboe om te werken als vrouw.
Van telegraaf.nl
[..]
:X Ongelooflijk...
Als alleen de man werkt, en hij kan van zijn loon het hele gezin onderhouden zonder terug hoeven te valken op toeslagen, dan prima natuurlijk.

Alleen, tsja...
pi_218048090
Misschien kunnen we van die Somaliers Piraten omscholen tot kapers, en ze in die Golf bij Iran hun werk te laten doen, de helft van de buit mogen ze zelf houden.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218048096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat dat heel werkgevers niet uitmaakt. Die willen uiteindelijk gewoon hun tent draaiend houden.
Klopt. Het komt uiteindelijk gewoon platweg neer op vraag en aanbod. Men scant vaak ook eerst binnen de eigen kringen en het gros van de sollicitanten mag op positie 20 of lager aansluiten zodat ze kunnen zeggen dat ze de beste uit 40 hebben kunnen kiezen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:31:00 #60
pi_218048102
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, negatieve stereotypes hebben sommige groepen migranten zelf voor gezorgd met hun gedrag.

En in de hoogopgeleide contreien werkt het trouwens helemaal niet op deze manier. Daar staat men te springen voor een Mohammed of Shangeeta en worden Florine en vooral Bas afgewezen vanwege 'te weinig diversiteit'.
Los van diversiteitsquota zijn expats uit India en Zuid-Oost Azië erg populair bij veel bedrijven.
pi_218048114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:28 schreef raptorix het volgende:
Misschien kunnen we van die Somaliers Piraten omscholen tot kapers, en ze in die Golf bij Iran hun werk te laten doen, de helft van de buit mogen ze zelf houden.

[ afbeelding ]
Waarom moeten Somalische piraten in een topic over werkeloosheid onder migranten in Nederland? Even de beeldvorming negatief buigen?

Je bent inhoudelijk sterker dan dit.
pi_218048121
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Los van diversiteitsquota zijn expats uit India en Zuid-Oost Azië erg populair bij veel bedrijven.
Dat komt omdat die door een goede voorselectie gaan, ik werk vrij veel met ze, wat het geval is dat er remote heel veel goedkope mensen zitten voor de meest simpele klusjes, af en toe zie je dan wel eens: Hey das een slimme gast, en ook nog eens communicatief. Vervolgens laten we hem wat lastigere dingen doen, en als dat bevalt dan halen we ze naar hier.
pi_218048123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarom moeten Somalische piraten in een topic over werkeloosheid onder migranten in Nederland? Even de beeldvorming negatief buigen?

Je bent inhoudelijk sterker dan dit.
Ik mag hopen dat je doorhad dat dit grappig was, en niet serieus.
pi_218048134
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik was ooit eens bij de lokale KFC. In die hele zaak echt alleen maar negerinnen aan het werk. Niks anders. Ben dan toch wel benieuwd of die discriminatie wel echt maar één kant op werkt.
Die kunnen gewoon beter kip bakken
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218048229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt. Het komt uiteindelijk gewoon platweg neer op vraag en aanbod. Men scant vaak ook eerst binnen de eigen kringen en het gros van de sollicitanten mag op positie 20 of lager aansluiten zodat ze kunnen zeggen dat ze de beste uit 40 hebben kunnen kiezen.
Denk dat dat per sector verschilt. Wij kunnen nauwelijks geschikt personeel vinden. Als er 3 kandidaten zijn is het luxe.
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:48:03 #66
pi_218048258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Die kunnen gewoon beter kip bakken
Discriminatie van den blanken mensch :(
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:49:19 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218048267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:01 schreef Chadi het volgende:
Want het moet wel snel anders hoeft het niet meer ofzo? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door the-eye op 26-06-2025 13:01:27 ]
pi_218048479
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dit is precies het punt wat gemist word in veel van deze discussies. Het zal de gemiddelde ondernemer zijn reet roesten wat de afkomst is van een werknemer is. Die wil over het algemeen geld verdienen, een mooi product maken met zo min mogelijk gezeik.

Taal en opleiding is vaak nog wel te leren, cultuur en arbeidsethos is veel lastiger. Hoe verder de cultuur van de dominante cultuur afstaat hoe lastiger het deze mensen het dan hebben.

Als je als werkgever te vaak gezeik/problemen hebt gehad met groepen waar je makkelijker een label aan kan hangen ga je bij werving hier toch (on)bewust rekening mee houden. Eind van de rit heb je een bedrijf te runnen, geen sociale werkplaats.

Mohammed kan zich dan ook afvragen waarom Xiaolong wel makkelijker word aangenomen en daar een voorbeeld aannemen in plaats van de slacht offer rol aan te nemen,

Als ik in Turkije wil ga werken moet ik ook niet verwachten dat alles op zijn Nederlands gaat. Dan moet ik me ook aanpassen aan de werkcultuur daar. Doe ik dat niet dan lig ik er ook vrij rap uit.
pi_218048580
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als alleen de man werkt, en hij kan van zijn loon het hele gezin onderhouden zonder terug hoeven te valken op toeslagen, dan prima natuurlijk.

Alleen, tsja...
Dan nog niet, want voor elke niet werkende vrouw (/man, partner dus eigenlijk) moet er weer een arbeidsmigrant binnengehaald worden die dat werkt gaat doen. Gevolg: nog meer druk op de woningmarkt en allerlei voorzieningen.
pi_218048591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:17 schreef descon het volgende:

[..]
Dit is precies het punt wat gemist word in veel van deze discussies. Het zal de gemiddelde ondernemer zijn reet roesten wat de afkomst is van een werknemer is. Die wil over het algemeen geld verdienen, een mooi product maken met zo min mogelijk gezeik.

Taal en opleiding is vaak nog wel te leren, cultuur en arbeidsethos is veel lastiger. Hoe verder de cultuur van de dominante cultuur afstaat hoe lastiger het deze mensen het dan hebben.

Als je als werkgever te vaak gezeik/problemen hebt gehad met groepen waar je makkelijker een label aan kan hangen ga je bij werving hier toch (on)bewust rekening mee houden. Eind van de rit heb je een bedrijf te runnen, geen sociale werkplaats.

Mohammed kan zich dan ook afvragen waarom Xiaolong wel makkelijker word aangenomen en daar een voorbeeld aannemen in plaats van de slacht offer rol aan te nemen,

Als ik in Turkije wil ga werken moet ik ook niet verwachten dat alles op zijn Nederlands gaat. Dan moet ik me ook aanpassen aan de werkcultuur daar. Doe ik dat niet dan lig ik er ook vrij rap uit.
De vraag is: past de importtsunami zich aan aan onze cultuur of past onze cultuur zich aan aan de importtsunami?
  Moderator / Redactie FP donderdag 26 juni 2025 @ 13:28:17 #71
Brabo Bastard
pi_218048598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De vraag is: past de importtsunami zich aan aan onze cultuur of past onze cultuur zich aan aan de importtsunami?
Ik denk dat we het antwoord hier wel op weten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218048600
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat is gewoon afstemming op de doelgroep.
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:30:03 #73
pi_218048613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dan nog niet, want voor elke niet werkende vrouw (/man, partner dus eigenlijk) moet er weer een arbeidsmigrant binnengehaald worden die dat werkt gaat doen. Gevolg: nog meer druk op de woningmarkt en allerlei voorzieningen.
Dat moet helemaal niet. Maar werkgevers wordt geen strobreed in de weg gelegd op dat gebied.
pi_218048621
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat moet helemaal niet. Maar werkgevers wordt geen strobreed in de weg gelegd op dat gebied.
Wie gaat dan het werk doen dat door de niet-werkende partner gedaan had kunnen worden?
pi_218048670
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Logisch: ze hoeven over de eerste 30% van hun salaris geen inkomstenbelasting te betalen en nemen dus met een lager salaris genoegen.
pi_218048672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:30 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat een hoop mensen alle allochtonen over 1 kam scheren misschien? Maar vervolgend wel lopen tieren dat ze niet werken. Geniaal!
Dit dus het ligt weer aan een ander?

Ik denk dat de zin hierboven precies aangeeft waar het probleem zit, en dat schuurt.

[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 26-06-2025 13:41:52 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:38:18 #77
pi_218048704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wie gaat dan het werk doen dat door de niet-werkende partner gedaan had kunnen worden?
Dat niet elke vacature altijd gelijk gevuld kan worden is heel normaal, en het is niet erg om een lichte schaarste aan arbeid te hebben. Dat maakt werknemers minder kwetsbaar en het werkt het idee dat je mensen per pallet kunt importeren als ware het zakken meel niet in de hand. Bovendien is de druk op onze voorzieningen al groot genoeg.
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:40:59 #78
pi_218048721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Logisch: ze hoeven over de eerste 30% van hun salaris geen inkomstenbelasting te betalen en nemen dus met een lager salaris genoegen.
Ben ik ook al op tegen. Je woont hier, je werkt hier. Dan betaal je ook gewoon dezelfde belasting. Wie heeft ooit bedacht dat we expats (in de praktijk dus hun werkgevers) moeten voortrekken? Zal de VVD wel zijn geweest.
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:41:43 #79
pi_218048734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De doelgroep zijn zwarte vrouwen? Of mensen die eten willen krijgen van zwarte vrouwen?
pi_218048763
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat niet elke vacature altijd gelijk gevuld kan worden is heel normaal, en het is niet erg om een lichte schaarste aan arbeid te hebben.
Er zijn nu 1 miljoen(!) arbeidsmigranten in Nederland. We hebben een forse schaarste aan arbeidkrachten. Je brengt het nu alsof het juist voordelen heeft om maar 1 werkende in een huishouden te hebben.
quote:
Dat maakt werknemers minder kwetsbaar en het werkt het idee dat je mensen per pallet kunt importeren als ware het zakken meel niet in de hand. Bovendien is de druk op onze voorzieningen al groot genoeg.
Wat bedoel je hiermee? Als die vrouwen (partners) aan het werk gaan is er toch minder druk op uitkeringen en toeslagen? En men bouwt pensioen op: pensioenopbouw zorgt dat er ook na pensionering niet allerlei toeslagen nodig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 26-06-2025 14:53:09 ]
pi_218048809
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
De doelgroep zijn zwarte vrouwen? Of mensen die eten willen krijgen van zwarte vrouwen?
Heb je wel gezien wat er voornamelijk bij een KFC naar binnen waggelt?
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:54:19 #82
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218048857
quote:
De werkloosheid in Nederland is de laatste tijd vrij stabiel. In mei 2025 was het werkloosheidspercentage 3,8%, wat gelijk is aan het percentage van de maand ervoor. Er zijn ongeveer 385.000 mensen werkloos.
quote:
Als migranten even vaak een baan zouden hebben als Nederlanders zonder migratieachtergrond, dan zouden zo'n 331.000 meer migranten werken dan nu het geval is.
85% van de werklozen binne buutnlanders
pi_218048957
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ben ik ook al op tegen. Je woont hier, je werkt hier. Dan betaal je ook gewoon dezelfde belasting. Wie heeft ooit bedacht dat we expats (in de praktijk dus hun werkgevers) moeten voortrekken? Zal de VVD wel zijn geweest.
Het idee is dat wij economisch rendabele mensen wegjatten uit andere (ontwikkelings)landen.
Dat vervolgens de minder rendabele mensen ook naar ons land willen komen is dan weer raar :') 8)7
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:12:08 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218049003
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
En dan moet je nagaan dat de doelpalen omtrent de definitie migrant al een aantal keer is aangepast. Ten fauveure en het bedekken van feitelijkheden omtrent buitenlanders/migranten/allochtonen. In werkelijkheid liggen de cijfers nog veel hoger natuurlijk.

makkelijker maken om een BSN nummer te krijgen , zonder BSN mag je niet werken
Overheid is bang dat werk hebben hen een status geeft
https://www.coa.nl/nl/ver(...)n-krijgen-duurt-lang
quote:
Waarom werken relatief weinig mensen die in een asielprocedure zitten?
"Als ik dat aan werkgevers vraag, krijg ik antwoorden als: 'Asielzoekers hebben geen burgerservicenummer (BSN)', of: 'Een tewerkstellingsvergunning aanvragen bij UWV duurt te lang.'"

Is het lastig om als asielzoeker aan het werk te gaan?
"Als je 6 maanden in Nederland bent, heb je recht op een BSN.
Maar er is een steeds grotere achterstand bij de aanvraagprocedures.

En het aanvragen van een tewerkstellingsvergunning bij UWV duurt ook lang.
Werkgevers hebben dus gelijk als ze daarover klagen en ik snap dat ze geen zin hebben in bureaucratisch gedoe. Maar ze staan te springen om personeel..
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:16:39 #85
323876 michaelmoore
pi_218049025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het idee is dat wij economisch rendabele mensen wegjatten uit andere (ontwikkelings)landen.

deden ze dat maar , maar dan moeten we wel eerst woningen gaan bouwen , en daar schort het aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218049047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Discriminatie? Racisme? Vooroordelen?
Er zijn ook meer dan genoeg Jannen, Pieten en Klazen die crimineel onderlegd zijn, maar personen met deze namen worden dan wel uitgenodigd.
Simpele kansberekening, tuurlijk gaat het ook weleens bij Pieten en Klazen mis. Echter veeel minder vaak.
pi_218049060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
deden ze dat maar , maar dan moeten we wel eerst woningen gaan bouwen , en daar schort het aan
Dat is natuurlijk de taak van de overheid.
Groetjes, het zo-min-mogelijk-belasting-betalende bedrijfsleven.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:21:28 #88
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218049071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
makkelijker maken om een BSN nummer te krijgen , zonder BSN mag je niet werken
Overheid is bang dat werk hebben hen een status geeft
[..]

Bedankt Hans maar asielzoekers zitten niet in de statistieken. Ben benieuwd wanneer je dit nu eens gaat begrijpen. Verschil tussen asielzoeker en statushouder.
pi_218049233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Buiten het salaris om...mensen die hun eigen land verlaten om in een ander ver land te gaan werken zijn over het algemeen erg gemotiveerd om te werken. Maar dat zijn kennismigranten en hun visum is afhankelijk van hun werk. Worden ze ontslagen hebben ze 3 maanden om wat anders te zoeken of hun visum word ingetrokken en gaan ze terug naar hun thuisland.

De landen die negatief genoemd worden in het onderzoek zijn niet de landen waar kennismigranten over het algemeen vandaan komen.

De klaplopers komen vaak uit landen waar terug sturen geen of lastige optie is.

Ga je een migrant terug sturen naar een oorlogsgebied omdat deze niet kan mee komen in onze moderne maatschappij ? Verplicht aan het werk zetten is ook een lastige optie...welke werkgever zit op ongemotiveerd personeel te wachten ?

Dan zitten ze niks te doen en blijven ze in hun eigen bubbel zitten en het probleem alleen maar groter maken.

Aan de andere kant zouden wij ons eens moeten afvragen waarom de buurlanden deze mensen niet willen hebben. Denk dat een groot deel van de antwoorden hier ook ligt ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door descon op 26-06-2025 14:48:08 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:54:46 #90
pi_218049311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er zijn nu 1 miljoen(!) arbeidsmigranten in Nederland. We hebben een forse schaarste aan allochtone arbeidkrachten. Je brengt het nu alsof het juist voordelen heeft om maar 1 werkende in een huishouden te hebben.
1 miljoen vind ik geen schaarste, maar veel te veel. Je kan je afvragen of al die bedrijfstakken waar ze in zitten wel per se hier moeten zijn.

Eenverdieners hebben bijvoorbeeld ook het voordeel dat ze de kinderopvang niet zo zwaar belasten.

Hoe dan ook, of gezinnen eenverdiener of tweeverdiener willen zijn, moeten ze lekker zelf weten.
quote:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Als die vrouwen (partners) aan het werk gaan is er toch minder druk op uitkeringen en toeslagen? En men bouwt pensioen op: pensioenopbouw zorgt dat er ook na pensionering niet allerlei toeslagen nodig zijn.
Ja klopt, ik dacht aan die arbeidsmigranten.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:56:00 #91
pi_218049321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Heb je wel gezien wat er voornamelijk bij een KFC naar binnen waggelt?
Nee, ik ging langs de drive-through.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:57:42 #92
pi_218049330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat vervolgens de minder rendabele mensen ook naar ons land willen komen is dan weer raar :') 8)7
Vaak hebben die landen zelf ook wel een redelijke standaard, in elk geval voor mensen van dat niveau. Alhoewel ik liever in Nederland woon dan in India.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:59:48 #93
pi_218049349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:20 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de taak van de overheid.
Groetjes, het zo-min-mogelijk-belasting-betalende bedrijfsleven.
Vroeger! Toen de Shell nog hele woonwijken uit de grond stampte, alwaar vandaan de arbeider met lunchkoffertje in de hand naar zijn werk wandelde.
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:01:45 #94
pi_218049365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:42 schreef descon het volgende:

[..]

Ga je een migrant terug sturen naar een oorlogsgebied omdat deze niet kan mee komen in onze moderne maatschappij ? Verplicht aan het werk zetten is ook een lastige optie...welke werkgever zit op ongemotiveerd personeel te wachten ?
Als je leven wordt gered door een land dat je wil opnemen en je kansen wil geven, zou dat juist moeten motiveren.
pi_218049858
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 15:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je leven wordt gered door een land dat je wil opnemen en je kansen wil geven, zou dat juist moeten motiveren.
Waarom zou je hard gaan werken als je toch voorlopig geen aansluiting kan vinden bij de moderne westerse maatschappij.

Want je hebt een woning, krijgt maandelijks wat geld gestort om van te leven.

Je spreekt de taal niet, je diploma's worden hier niet erkend en je hebt niks aan je werkervaring.

Je bent veroordeeld tot banen met een laag inkomen zoals schoonmaak waarmee je amper meer verdiend als bijstand trekken.

Dan is het toch makkelijker om lekker thuis te hangen met je kansloze vrienden met de zelfde achtergrond.

Als je in een kleihut bent opgegroeid en je moest schijten in een kuil dan is een sociale huurwoning al een grote upgrade.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:06:18 #96
323876 michaelmoore
pi_218049865
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vroeger! Toen de Shell nog hele woonwijken uit de grond stampte, alwaar vandaan de arbeider met lunchkoffertje in de hand naar zijn werk wandelde.
niet alleen shell ook stork , phillips , spoor, jaffa en woningbouwverenigingen, toen zat men niet mee om een paar weiland om te katten naar woningbouw
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:07:48 #97
323876 michaelmoore
pi_218049875
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Bedankt Hans maar asielzoekers zitten niet in de statistieken. Ben benieuwd wanneer je dit nu eens gaat begrijpen. Verschil tussen asielzoeker en statushouder.
asielzoekers mogen ook niet werken als men een BSN nummer heeft zonder werkvergunning

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-06-2025 16:31:33 ]
pi_218049887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet snel anders zit je vast geroest
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:28:49 #99
323876 michaelmoore
pi_218050025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
SPOILER
als men een BSN nummer heeft dan kan men wel als ZZP er aan de slag , een werkvergunning die krijg je niet gauw van UWV als werkgever zijnde

quote:
Werkvergunning asielzoeker. Als een asielzoeker van buiten de EU/EER of Zwitserland in Nederland komt werken, moet de werkgever een tewerkstellingsvergunning (TWV) aanvragen.
Ook als de asielzoeker op dit moment een WW-uitkering ontvangt, of al eerder voor een Nederlandse werkgever gewerkt heeft.
quote:
Hoe snel krijg je een werkvergunning?
Als een tewerkstellingsvergunning nodig is, heeft de IND circa 7 weken nodig. Hebt u een gecombineerde vergunning voor verblijf en arbeid nodig, dan heeft de IND eveneens circa 7 weken nodig.
Is uw werkgever een niet-erkende referent?

Dan beslist de IND binnen 90 dagen.
asielzoekers hebben geen verblijfsvergunning
quote:
Wat zijn de voorwaarden voor een tewerkstellingsvergunning?
Er zijn 4 algemene voorwaarden voor een TWV:
De buitenlandse werknemer heeft een geldige verblijfsvergunning.
De werkgever houdt zich aan de arbeidsvoorwaarden.
De werkgever heeft de arbeidswetgeving niet overtreden.
De werkgever regelt voor de buitenlandse werknemer een veilige en schone plek om te wonen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:46:53 #100
pi_218050126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef descon het volgende:

[..]
Waarom zou je hard gaan werken als je toch voorlopig geen aansluiting kan vinden bij de moderne westerse maatschappij.

Je spreekt de taal niet, je diploma's worden hier niet erkend en je hebt niks aan je werkervaring.

Je bent veroordeeld tot banen met een laag inkomen zoals schoonmaak waarmee je amper meer verdiend als bijstand trekken.

Dan is het toch makkelijker om lekker thuis te hangen met je kansloze vrienden met de zelfde achtergrond.

Als je in een kleihut bent opgegroeid en je moest schijten in een kuil dan is een sociale huurwoning al een grote upgrade.
Uit plichtsbesef? Als terugbetaling aan het land dat je heeft gered van welke vervolging het ook was? Uit een gevoel van trots en eigenwaarde? Vanuit een besef dat de maatschappij waar je in terecht bent gekomen anders niet meer houdbaar is? Voor het sociaal contact buiten je bubbel? Of gewoon voor het geld, omdat je echt wel hogerop kunt komen als je wilt en je een beter leven wilt voor jezelf en je gezin?

Maar zoals een wijs man ooit zei: dat moet in je aard liggen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 17:03:59 #101
323876 michaelmoore
pi_218050254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef descon het volgende:

[..]

ik heb altijd heel veel geld verdiend tot mijn pensioen en nu ben ik (72) met pensioen en werk ik voor minimumloon 3 dagen per week, gewoon omdat ik het leuk vind met andere mensen om te gaan

en het is goed voor mijn conditie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-06-2025 18:48:54 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 17:27:51 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218050372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Koekoek.
pi_218050455
Moslimvrouwen mogen vaak niet eens werken van hun man. Als je een hoger arbeidsdeelname wil van migranten moet je vooral niet deze groep binnenhalen.
pi_218050486
quote:
Dit is ook gelul. Bij overheidsinstanties en grote corporaties sta je met 5-0 voor als je solliciteert met een buitenlandse naam. Bij uitgevers blijkbaar ook, want een schrijver kwam pas aan de bak toen hij een Marokkaanse naam verzon als auteur.
pi_218050488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:50 schreef TheJanitor het volgende:
Moslimvrouwen mogen vaak niet eens werken van hun man. Als je een hoger arbeidsdeelname wil van migranten moet je vooral niet deze groep binnenhalen.
Wat een onzin. Dit verzin je ter plekke.

[ Bericht 2% gewijzigd door Niels0Kurovski op 26-06-2025 18:06:40 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 26 juni 2025 @ 18:03:12 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_218050502
Zie net in het journaal dat het vooral komt doordat ze minder kansen krijgen dan autochtonen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218050523
Het is ook ronduit belachelijk wat voor een administratief zooitje het is om buitenlandse diploma’s te vertalen naar Nederlandse diploma’s. VWN klaagt al jaren over de traagheid van dat systeem, terwijl er in AZC’s ook genoeg mensen zitten met echt wel een stel hersens, maar die kunnen niet aan de bak voordat ze de juiste papieren hebben.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:13:46 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218050562
quote:
Wat een enorme gemiste kans om mentaliteit en cultuureigen opvattingen niet te belichten bij de factoren die een rol spelen. Dat komt ook de geloofwaardigheid van het zoveelste (overbodige) adviesorgaan niet ten goede.
Life is what you make it.
pi_218050571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:03 schreef tong80 het volgende:
Zie net in het journaal dat het vooral komt doordat ze minder kansen krijgen dan autochtonen.

Dat is dus gelul en propoganda; hooguit bij MKB-bedrijven maar niet bij de overheid of corporaties met DEI beleid. Daar sta je als autochtone man achteraan in de rij.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 juni 2025 @ 18:15:54 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_218050572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:15 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Dat is dus gelul, hooguit bij MKB-bedrijven maar niet bij de overheid of corporaties met DEI beleid. Daar sta je als autochtone man achteraan in de rij.
Het ging hier over bv ingenieurs en dat soort.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218050616
Is integratie deze keer wel ter sprake gekomen, of is dit topic ook niet verder gekomen dan iedereen er uitsmijten?
pi_218050632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat een onzin. Dit verzin je ter plekke.
Neehoor. De vrouw hoort thuis schoon te maken en eten te maken, kinderen verzorgen. De man zorgt voor het inkomen.
pi_218050655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:26 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Neehoor. De vrouw hoort thuis schoon te maken en eten te maken, kinderen verzorgen. De man zorgt voor het inkomen.
Heb je vast een bron voor.
pi_218050683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het artikel in de OP:

(opvattingen over) de rolverdeling tussen mannen en vrouwen
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:34:12 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218050690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
Is integratie deze keer wel ter sprake gekomen, of is dit topic ook niet verder gekomen dan iedereen er uitsmijten?
Oh, integratie in de parallelle samenleving gaat prima hoor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:37:05 #116
323876 michaelmoore
pi_218050712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:26 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
hij kan ok de vrouw verkopen toch
pi_218050795
Alle kerels uit dat soort landen gewoon weigeren. Die vrouwen willen meestal wel werken, vooral als ze niet onder de duim zitten bij zo'n woestijnbaviaan. Zijn ook veel intelligenter dan hun mannelijke variant.
pi_218050799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de tekst.
pi_218050847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:52 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de tekst.
“Er is geen bezwaar tegen dat jullie zoeken naar de gunst van jullie Heer”. Dit vers onderstreept het recht van zowel mannen als vrouwen om te streven naar economische welvaart.

Een relevante Hadith, overgeleverd door Jabir bin Abdullah, illustreert dit punt verder. Zijn tante, een gescheiden vrouw, wilde haar dadelpalmen verzorgen. Toen een man haar vertelde dat ze niet naar buiten mocht gaan, zocht ze advies bij de Profeet Mohammed (vrede zij met hem). De Profeet antwoordde:

“Ja, verzorg je dadelpalmen, want je zou aalmoezen kunnen geven of een goede daad kunnen verrichten” (Sahih Muslim). Dit toont aan dat vrouwen actief mogen deelnemen aan economische activiteiten, vooral wanneer dit kan leiden tot goede daden.
  donderdag 26 juni 2025 @ 19:19:09 #120
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218051017
quote:
Dan is het beter geen moslim migranten toe te laten, de werkgevers zitten immers, begrijpelijk, niet op moslims te wachten.
Het probleem met namen kan opgelost worden door enkel namen van een namenlijst toe te staan en buitenlandse namen te vertalen naar westerse equivalenten.
Zo wordt mohammed dan Benedictus en Shangeeta wordt Muze of iets dergelijks.

Ibrahim - Abraham
Yusuf - Jozef
Zakariya - Zacharias

[ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 26-06-2025 19:54:32 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218051355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
“Er is geen bezwaar tegen dat jullie zoeken naar de gunst van jullie Heer”. Dit vers onderstreept het recht van zowel mannen als vrouwen om te streven naar economische welvaart.

Een relevante Hadith, overgeleverd door Jabir bin Abdullah, illustreert dit punt verder. Zijn tante, een gescheiden vrouw, wilde haar dadelpalmen verzorgen. Toen een man haar vertelde dat ze niet naar buiten mocht gaan, zocht ze advies bij de Profeet Mohammed (vrede zij met hem). De Profeet antwoordde:

“Ja, verzorg je dadelpalmen, want je zou aalmoezen kunnen geven of een goede daad kunnen verrichten” (Sahih Muslim). Dit toont aan dat vrouwen actief mogen deelnemen aan economische activiteiten, vooral wanneer dit kan leiden tot goede daden.
Leuk die sprookjes, maar wat verandert dat aan:

(opvattingen over) de rolverdeling tussen mannen en vrouwen
pi_218051486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga je huiswerk maken dombo
Ga de OP lezen, mongooltje
  donderdag 26 juni 2025 @ 20:14:59 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218051645
quote:
Ja dat gelul zijn we wel klaar mee. Als je in de huidige arbeidsmarkt geen baan kunt vinden wil je gewoon niet werken.

Komt geheel overeen met het beeld van alle grote steden als je overdag een rondje loopt.

Ik ga me oriënteren op een verhuizing uit Nederland. Deze trend gaat alleen maar kutter worden.
  donderdag 26 juni 2025 @ 21:27:57 #124
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218052347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja dat gelul zijn we wel klaar mee. Als je in de huidige arbeidsmarkt geen baan kunt vinden wil je gewoon niet werken.

Komt geheel overeen met het beeld van alle grote steden als je overdag een rondje loopt.

Ik ga me oriënteren op een verhuizing uit Nederland. Deze trend gaat alleen maar kutter worden.
Maar D66 wil nu ook een stop! Echt waar!
pi_218052784
quote:
Behalve dat de proef met anoniem solliciteren moest worden afgelast omdat er minder allochtonen op gesprek werden gevraagd dan daarvoor, en dat er met een accent gesproken moest worden bij telefonisch contact om tot de gewenste uitkomsten te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218052857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:14 schreef Richestorags het volgende:
Als je in de huidige arbeidsmarkt geen baan kunt vinden wil je gewoon niet werken.
Een goedbetaalde baan vinden waarbij de werkdruk niet te hoog is, is niet zo gemakkelijk voor armen, want voor zo'n baan moet men met geen mooie snoet geboren zijn.
pi_218052936
quote:

[..]

Wat moet ik met deze versen uit het sprookjesboek? Deze zinnen zijn amibgu. Iedereen kan daar zijn interpretatie aan ophangen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 23:51:23 #128
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_218053660
Altijd is Mohammed ziek
midden in de week maar éénmaal niet
want dan wacht het UVW
en groeit dan zijn portemonnee
Altijd is Mohammed ziek
midden in de week maar éénmaal niet
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_218054078
Zijn toch wel een paar mensen hier die zich mogen verontschuldigen naar mij,

Ik roep dit al tien jaar.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 07:53:55 #130
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218054336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 21:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Behalve dat de proef met anoniem solliciteren moest worden afgelast omdat er minder allochtonen op gesprek werden gevraagd dan daarvoor, en dat er met een accent gesproken moest worden bij telefonisch contact om tot de gewenste uitkomsten te komen.
Dat was wel komisch ja
pi_218054413
De NOS moet echt stoppen met migranten als slachtoffers neerzetten. De tijd dat een Achmed onderaan de stapel komt is allang voorbij. Ze zijn niet verdoemd tot schoonmaakbaantjes met al de traineeships en DEI voordelen die er in onze samenleving zijn.

Tegelijkertijd zijn er genoeg bedrijven geweest die pogingen gedaan hebben om migranten in hun bedrijf op te nemen, zoals klusbedrijven, loodgieters, dakwerkers, overal waar tekorten waren, maar door een lakse houding met een gebrek aan motivatie en slechte taalbeheersing, kostten ze meer tijd, ook op de lange termijn, dan dat het opleverde. Als aan een dood paard trekken.

Een migrant die echt zijn best doet om de taal te beheersen, onderdeel van de Nederlandse samenleving en cultuur te worden, heeft geen enkel probleem om een (goede) baan te vinden.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 08:34:53 #132
Brabo Bastard
pi_218054670
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:04 schreef Cockwhale het volgende:
De NOS moet echt stoppen met migranten als slachtoffers neerzetten. De tijd dat een Achmed onderaan de stapel komt is allang voorbij. Ze zijn niet verdoemd tot schoonmaakbaantjes met al de traineeships en DEI voordelen die er in onze samenleving zijn.

Tegelijkertijd zijn er genoeg bedrijven geweest die pogingen gedaan hebben om migranten in hun bedrijf op te nemen, zoals klusbedrijven, loodgieters, dakwerkers, overal waar tekorten waren, maar door een lakse houding met een gebrek aan motivatie en slechte taalbeheersing, kostten ze meer tijd, ook op de lange termijn, dan dat het opleverde. Als aan een dood paard trekken.

Een migrant die echt zijn best doet om de taal te beheersen, onderdeel van de Nederlandse samenleving en cultuur te worden, heeft geen enkel probleem om een (goede) baan te vinden.
Dit. Ongeacht welke sector ook.
"Omae wa mou shindeiru."
  Miss 200.000.000! vrijdag 27 juni 2025 @ 08:36:32 #133
367000 roos94
pi_218054688
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dit. Ongeacht welke sector ook.
Ook als deze migrant een hoofddoek draagt?
pi_218054707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dan ben je dus geen onderdeel van de Nederlandse cultuur, he?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 08:39:31 #135
Brabo Bastard
pi_218054720
quote:

[..]
Ja. Ik heb het bij ons bedrijf gezien. Ook heel goed geïntegreerd. Kennis van zaken. Drang om te leren. Wilden verder komen. Werkten hard.

Het kan gewoon.
"Omae wa mou shindeiru."
  Miss 200.000.000! vrijdag 27 juni 2025 @ 08:39:40 #136
367000 roos94
pi_218054722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dan ben je dus geen onderdeel van de Nederlandse cultuur, he?
[ afbeelding ]
Dus iemand met een hoofddoek kan niet geintegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij? Want "De Nederlander" is 1 type persoon? Nederland is van oudsher christelijk, zijn alle atheïsten dan ook niet geintegreerd?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 08:48:17 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218054782
quote:
Die uitkomst is een uitvloeisel, geen oorzaak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:14:15 #138
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218054988
quote:

[..]
Sterker nog. Gemeenten/Overheden/Semi-overheid krijgen een klein stijfje als ze een moslima kunnen aannemen. Duidelijker zichtbare deugpunten scoren kun je niet.
pi_218055048
quote:

Ik merk zelfs
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ja. Ik heb het bij ons bedrijf gezien. Ook heel goed geïntegreerd. Kennis van zaken. Drang om te leren. Wilden verder komen. Werkten hard.

Het kan gewoon.
Zeker, ik merk zelfs dat goed geïntegreerde Turken/Marokkanen (ambitieus, praten goed Nederlands, intelligent) misschien zelfs sneller doorgroeien dan autochtone Nederlanders (met vergelijkbare skills). Bedrijven en managers houden juist van "diversiteit" dus grijpen dat snel aan.

Dit waren dan ook degene die helemaal niet of niet streng gelovig zijn.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:31:51 #140
323876 michaelmoore
pi_218055104
quote:

klopt zat Marokkanen op hoge posities in het bedrijfsleven , pas maar op wat je zegt op sollicitatie gesprek
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:57:25 #141
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218055282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:10 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom wordt de verblijfsstatus van Turken en Marokkanen, wat meestal geen vluchtelingen zijn, niet ingetrokken als ze een beroep doen op bijstand, zoals bij migranten uit de EU?
Zulke dingen zijn makkelijk te roepen, en heel lastig in te voeren.
Kijk alleen al naar de 'legal' praktijken hier achter en dan snap je wel waarom.

Overigens voor heel veel dingen goed dat dingen vast staan, en dat de overheid niet alles kan maken (veel wel).
Dit maakt het wel lastig om altijd wettelijke dingen te doen.
Lachen joh.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:59:29 #142
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218055301
Lastig onderwerp, zou graag zien dat deze mensen ook aan het werk gaan. lijkt mij dat, net zoals de meeste mensen, zij liever gewoon een 'normaal ' leven leiden en werken, sparen, vakantie gaan etcetera.
Lachen joh.
pi_218055323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:57 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Zulke dingen zijn makkelijk te roepen, en heel lastig in te voeren.
Kijk alleen al naar de 'legal' praktijken hier achter en dan snap je wel waarom.

Overigens voor heel veel dingen goed dat dingen vast staan, en dat de overheid niet alles kan maken (veel wel).
Dit maakt het wel lastig om altijd wettelijke dingen te doen.
Die juristen richten zich voornamelijk op de asielzoekers. Ik weet dat Marokko weleens moeilijk kan doen om hun onderdanen weer op te nemen, maar Turkije voor zover ik weet niet.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:18:29 #144
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218055485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die juristen richten zich voornamelijk op de asielzoekers. Ik weet dat Marokko weleens moeilijk kan doen om hun onderdanen weer op te nemen, maar Turkije voor zover ik weet niet.
Ik snap nu pas wat je bedoelt.

Hoezo zouden deze turkse en marrokaanse migranten recht hebben op een uitkering e.d.?
Als zij geen EU verblijfsstatus hebben dan is dat niet zo? -enkel bij een enkele losse vluchteling.

Of bedoel je mensen die Turkse en Marrokaanse roots hebben en die gewoon Nl-er zijn en europees paspoort?
Lachen joh.
pi_218055618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 09:59 schreef Pajanus het volgende:
Lastig onderwerp, zou graag zien dat deze mensen ook aan het werk gaan. lijkt mij dat, net zoals de meeste mensen, zij liever gewoon een 'normaal ' leven leiden en werken, sparen, vakantie gaan etcetera.
Het is toch niet normaal om je tijd te verspillen met arbeid met en voor boeren oftewel werkgevers?
pi_218055624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:18 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Ik snap nu pas wat je bedoelt.

Hoezo zouden deze turkse en marrokaanse migranten recht hebben op een uitkering e.d.?
Als zij geen EU verblijfsstatus hebben dan is dat niet zo? -enkel bij een enkele losse vluchteling.

Of bedoel je mensen die Turkse en Marrokaanse roots hebben en die gewoon Nl-er zijn en europees paspoort?
Ook mensen uit die landen met een verblijfsstatus voor onbepaalde tijd hebben recht op een bijstandsuitkering.

https://www.antwoordop.nl/bijstand/459969-bijstand-nationaliteit

quote:
Met deze vergunning heeft u in principe recht op bijstand. U moet wel aan alle voorwaarden voor bijstand voldoen. De gemeente hoeft uw aanvraag niet te melden bij de IND. Uw bijstandsaanvraag heeft geen gevolgen voor uw verblijf in Nederland.
pi_218055691

Staat haar scherm nou uit?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 10:47:51 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218055735
quote:
Daar moeten ze vanaf dag 1 vrijwilligerswerk doen, zoals meewerken op de scholen van hun kinderen. Zodat ze zo snel mogelijk de levenswijze van de Denen leren en overnemen.
pi_218055737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]

Het kan gewoon.
Persoonlijke anecdotes vormt geen bewijs voor wat dan ook.
Mijn opa rook tot zijn 90ste, het is dus niet een heel erg groot gevaar hè..

De cijfers zeggen wat anders.
Voor elk “hoofddoekje” met een baan zijn er 4 zonder werk.
En dan gaan we het nog niet eens hebben over de DEI baantjes wat nogal in opmars is geweest de afgelopen 10 jaar.
pi_218056183
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:44 schreef Drxx het volgende:
[ afbeelding ]

Daar stond jihadmeuk op, is dus even weggehaald voor deze niet-Nederlandse stockfoto.
pi_218056386
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:44 schreef Drxx het volgende:
[ afbeelding ]

Rare tenen zijn raar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218056444
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Daar stond jihadmeuk op, is dus even weggehaald voor deze niet-Nederlandse stockfoto.
YouPorn keek ze, maar was Haram.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:40:11 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_218056770
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

ahahahha check die foto. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 13:00:04 #154
Brabo Bastard
pi_218056917
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
YouPorn keek ze, maar was Haram.
Harman?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218057217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Harman?
Herman.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 13:30:34 #156
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218057249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 10:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ook mensen uit die landen met een verblijfsstatus voor onbepaalde tijd hebben recht op een bijstandsuitkering.

https://www.antwoordop.nl/bijstand/459969-bijstand-nationaliteit
[..]

Bedankt voor de link, erg interessant en ook heel erg krom.

Hoezo zorgen wij voor deze mensen?
Lachen joh.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 08:48:07 #157
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218190217

SPOILER
  zaterdag 12 juli 2025 @ 08:50:13 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218190226
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 08:48 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Krijg je er van als je ze vanalles toestopt. Geen motivatie om te werken natuurlijk met outkiering, kindbudget en voorrang huisj.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 12 juli 2025 @ 08:55:25 #159
396550 Richestorags
pi_218190242
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Nergens zijn we zo genereus naar de "nieuwe Nederlander" als in die landen. Goh, zou er een verband zijn? Tevens hebben we op de kutbaantjes al de Polen en Roemenen zitten.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:40:08 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218194385
quote:

[..]

oh help...

zelfbenoemde 'progressieven', die met verve dikke plakken stront schijten op bijbel, SGP'ers, RKK en christendom zijn nu al zo ver van het padje af dat ze de Koran en hadiths gaan reciteren en als valide bron inzetten.

God helpe onze toekomstige generaties. Vooral homo's, andersdenkenden en vrouwen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 juli 2025 @ 11:15:29 #161
396550 Richestorags
pi_218198694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
oh help...

zelfbenoemde 'progressieven', die met verve dikke plakken stront schijten op bijbel, SGP'ers, RKK en christendom zijn nu al zo ver van het padje af dat ze de Koran en hadiths gaan reciteren en als valide bron inzetten.

God helpe onze toekomstige generaties. Vooral homo's, andersdenkenden en vrouwen
En daarmee faciliteren ze vrijwillig de steeds verder oprukkende invloed van de Islam. Want ze laten zich in de luren leggen door dit soort teksten, ondertussen zich nog geen seconde afvragend waarom in Saudi-Arabië vrouwen pas sinds kort mogen auto rijden.
pi_218207409
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En daarmee faciliteren ze vrijwillig de steeds verder oprukkende invloed van de Islam. Want ze laten zich in de luren leggen door dit soort teksten, ondertussen zich nog geen seconde afvragend waarom in Saudi-Arabië vrouwen pas sinds kort mogen auto rijden.
omdat ze geen rijbewijs hadden?
pi_218208339
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
omdat ze geen rijbewijs hadden?
Ja, en waarom niet?
pi_218208796
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:43 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, en waarom niet?
Omdat rijbewijs halen geld kost en dat hebben ze niet
pi_218211707
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Omdat rijbewijs halen geld kost en dat hebben ze niet
Hahahahaha....
Dat zal het zijn...
_O-
Koeokoek..
pi_218211855
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
ahahahha check die foto. :D

:{²
TS heeft een moslimfetish. Speciaal foto erbij gezocht, niet die van het artikel natuurlijk. En het artikel ook nog zelf aangepast.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218211985
Het is wachten totdat ook de rest van de bevolking massaal werkloos thuis zit, dan is er geen verschil meer en is het probleem opgelost.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 14 juli 2025 @ 17:47:33 #168
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218212438
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 08:39 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus iemand met een hoofddoek kan niet geintegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij? Want "De Nederlander" is 1 type persoon? Nederland is van oudsher christelijk, zijn alle atheïsten dan ook niet geintegreerd?
Erasmus, Spinoza en Coornhert waren Nederlandse denkers die een grote invloed hebben gehad op de ontwikkeling en acceptatie van atheïsme. De stelling dat atheïsme dus een belangrijk onderdeel vormt van de Nederlandse cultuur valt daarmee gemakkelijk te verdedigen. Maar dat terzijde.
Life is what you make it.
pi_218212612
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Typische spin ook weer :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')