Je hebt gemist wat Klaver de laatste maand steeds voor inbreng heeft? Niks klimaat en milieu, maar WW, AOW, WAO, dat zijn zijn speerpunten. Werknemersrechten dus. Dat is zijn eerste prioriteit.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zie toch wel duidelijke verschillen tussen de PvdA en Pro.
PvdA is opgericht als een brede arbeiderspartij. De focus lag historisch op de verheffing van de arbeider, sociale zekerheid en een sterke rol voor de overheid in de economie.
Als je alleen al economie tegenover milieu bekijkt, zie je ook dat de PvdA historisch vaker de voorkeur aan werkgelegenheid en economische groei gaf.
En zoals ik Pro nu zie, stellen ze ecologische grenzen en duurzaamheid vrijwel altijd als eerste prioriteit.
https://stukroodvlees.nl/(...)da-groenlinks-en-sp/
En zie ook hier. Waar de PvdA zich neerzette als de "banenmotor" en de nadruk legde op het MKB en werkgelegenheid als fundament voor de samenleving:
https://dnpprepo.ub.rug.nl/492/7/PvdATK2012def.pdf
Tja, sommigen zoeken gewoon redenen om maar niet op deze partij te hoeven stemmen, ook al bestaan ze niet werkelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt gemist wat Klaver de laatste maand steeds voor inbreng heeft? Niks klimaat en milieu, maar WW, AOW, WAO, dat zijn zijn speerpunten. Werknemersrechten dus. Dat is zijn eerste prioriteit.
En dat was ook al zo tijdens de campagne, de GL achterban klaagde steen en been dat Timmermans en Klaver het nooit over klimaat hebben gehad in de hele campagne. Als er al een partij is opgegeten, is het GL.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
Eindelijk iets verstandigs van deze part-time CIDI lobbyist (met desalniettemin goede info over uiterst rechts). Reactie op een JA21 shill.
[ x ]
de elitaire club GL heeft NIETS met arbeid te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:48 schreef Mikeytt het volgende:
Groen, arbeid en links uit de naam halen is in ieder geval wel eerlijk.
Toch hadden de PvdA, GroenLinks en toen ook nog de SP samen een lijstverbinding bij de verkiezingen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie hun programma uit 2012 die ik hierboven ook linkte.
Daarin zitten nog de klassieke sociaaldemocratische waarden. Gecombineerd met sociaaleconomische hervormingen en strikte begrotingsdiscipline. Ze pleiten ook voor een een actievere overheid en een herwaardering van de publieke sector. Typische PvdA waarden.
Dat is echt een totaal andere grondslag dan GroenLinks.
Want? Wij van de culturele voorhoede werken ook gewoon.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de elitaire club GL heeft NIETS met arbeid te maken
jeetjequote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Want? Wij van de culturele voorhoede werken ook gewoon.
Seamus Heaney schreef ooit iets als "I spent the evening reading Lawrence, Marx and Hardy, while you just watched United". Nu sla ik weinig voetbal over, maar het gaat om het idee. Je kunt ook eens wat fatsoenlijks lezen ipv jezelf hersendood slaan met SBS6-pulp.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jeetje
waar haal je de tijd vandaan om dan ook nog woke en incluis te zijn
Jawel hoor, om elitair te zijn moet je een baan hebben namelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de elitaire club GL heeft NIETS met arbeid te maken
Toen mochten lijstverbindingen nog.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:17 schreef zakjapannertje het volgende:
Toch hadden de PvdA, GroenLinks en toen ook nog de SP samen een lijstverbinding bij de verkiezingen.
38 zetels haalden ze hiermee. Plus 8.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Toch hadden de PvdA, GroenLinks en toen ook nog de SP samen een lijstverbinding bij de verkiezingen.
ik heb geen baan meerquote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, om elitair te zijn moet je een baan hebben namelijk.
in 2017 waren daar nog 9 van over en dat bleven er 9 in 2021. Groenlinks was al zo'n 8 jaar groter, de jongerenbeweging van GL was ook al veel groter, bijna twee keer zo groot. Zonder de fusie was de PvdA overleden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:14 schreef capricia het volgende:
[..]
38 zetels haalden ze hiermee. Plus 8.
https://www.parlement.com/tweede-kamerverkiezingen-2012
Is toch niet zo heel lang geleden. 2012.
Groen links 4 zetels toen.
Volgens mij heb jij uitstekend geboerd, ouwe reus.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb geen baan meer
ik leef van een uitkering
dan hoor ik niet bij de elitaire PRO club dus
Inkomens uit arbeid vinden ze daar niet belangrijk, wel uitkeringen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, om elitair te zijn moet je een baan hebben namelijk.
Hoe komen die Groenlinkse snoodaards dan zo rijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:24 schreef EsserS het volgende:
[..]
Inkomens uit arbeid vinden ze daar niet belangrijk, wel uitkeringen.
Ik ook. En ik wil dat PRO van mijn geld afblijft.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb geen baan meer
ik leef van een uitkering
dan hoor ik niet bij de elitaire PRO club dus
Bizar hè.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
in 2017 waren daar nog 9 van over en dat bleven er 9 in 2021. Groenlinks was al zo'n 8 jaar groter, de jongerenbeweging van GL was ook al veel groter, bijna twee keer zo groot. Zonder de fusie was de PvdA overleden.
Ja maar volgens mij maakte het CDA ongeveer eenzelfde duikvlucht, alleen dan over twee verkiezingen verspreid.quote:
Er is gewoon een aardverschuiving geweest. Een heel nieuw tijdperk waarin al het evenwicht weer opnieuw bepaald moest worden. En nog steeds.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij maakte het CDA ongeveer eenzelfde duikvlucht, alleen dan over twee verkiezingen verspreid.
PRO-blemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:27 schreef Klopkoek het volgende:
DPG is op oorlogspad. Meerdere artikelen binnen een half uur tijd
https://www.nu.nl/politie(...)ssief-nederland.html
https://www.ad.nl/politie(...)pro-blemen~a044addb/
NU noemt partijen zonder zetels in hun artikel. PRO Eindhoven werd niet gekozen. Dat zegt NU er niet bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |