toch spreekt men bij NOS over een kast in de hal van de trein. Daar zit de snelschakelaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef MTL het volgende:
[..]
Zoiets was inderdaad ook mijn eerste ingeving, maar ik begreep dat het om een kast elders ging.
Tot het onderzoek is afgerond zal het wel speculeren blijven over wat er is gebeurd, maar aangezien niet alle VIRMs aan de kant zijn gezet zal het risico wel meevallen gok ik.
Ik kan niet garanderen dat ik niet over ga tot vandalisme als ik met dit weer vast zit in een trein zonder airco...quote:Op maandag 30 juni 2025 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
Ah, daar is de eerste al zonder airco
https://www.ad.nl/binnenl(...)nder-airco~a8539125/
Ik vermoed een defecte condensatorquote:Op maandag 30 juni 2025 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is speculeren, maar ik vermoed een ophoping van gas in de snelschakelaarkast.
Note to self: vierkantsleutel meenemen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan niet garanderen dat ik niet over ga tot vandalisme als ik met dit weer vast zit in een trein zonder airco...
Dat mag dan een serieus flinke condensator zijn, als daardoor een heel wandpaneel loskomt.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vermoed een defecte condensator
https://www.nu.nl/binnenl(...)nen-onderzoeken.html
En ze moeten alle treinen met zo'n onderdeel onderzoeken. Dus dat zijn ongeveer alle treinen?quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vermoed een defecte condensator
https://www.nu.nl/binnenl(...)nen-onderzoeken.html
Condensatoren zitten in elke trein. Maar er zijn duizend verschillende soorten en maten, dus het zal wel om een bepaald type gaan die in een bepaalde serie treinen is toegepast.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En ze moeten alle treinen met zo'n onderdeel onderzoeken. Dus dat zijn ongeveer alle treinen?
Verklaart wel waarom ik vanavond in een intercity van 4 ipv 10 delen stond.
Waarschijnlijk een hoogspanningscondensator. Daar zit een hoop energie in, want de spanning zit kwadratisch in de formule.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat mag dan een serieus flinke condensator zijn, als daardoor een heel wandpaneel loskomt.
Tja, een condensator kan exploderen, bij oververhitting en/of verkeerde polariteit.
Kan ik me bijna niet voorstellen, 5km verderop was niks gebeurd. Hier in Kiefersfelden ging het vanavond wel flink tekeer.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
2 juli 2025. De dag die de geschiedenis zal ingaan als de dag waarop Gronau onder water verdween als ik Buienradar mag geloven.
De tijd staat links bovenin...quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe live zijn die livestreams van ProRail eigenlijk?
Bekijk deze YouTube-video
Het is nu 23:09, en toch echt donker. Maar op het beeld is het misschieen een beetje aan het schemeren. Zit daar vertraging op?
Hij loopt dus inderdaad een uur achter. Is daar een reden voor?quote:
Past prima bij profail dusquote:Op woensdag 2 juli 2025 23:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het verschilt. De ene keer is het 10 minuten de andere keer een uur. Bij de vijf bruggen ook zo. Geen consistentie in te bemerken.
In geval van incidenten of (dodelijke) ongevallen wil je dat niet op beeld verspreiden, dan hebben ze tijd om de camera uit te zettenquote:Op woensdag 2 juli 2025 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe live zijn die livestreams van ProRail eigenlijk?
Bekijk deze YouTube-video
Het is nu 23:09, en toch echt donker. Maar op het beeld is het misschieen een beetje aan het schemeren. Zit daar vertraging op?
De belangrijkste vraag is natuurlijk, stond de ruyterlaantunnel onder het station weer onder water?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan ik me bijna niet voorstellen, 5km verderop was niks gebeurd. Hier in Kiefersfelden ging het vanavond wel flink tekeer.
U bedoelt de Prinsessetunnel? Geen idee, maar ongetwijfeldquote:Op donderdag 3 juli 2025 07:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is natuurlijk, stond de ruyterlaantunnel onder het station weer onder water?
Beetje een andere uithoekquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan ik me bijna niet voorstellen, 5km verderop was niks gebeurd. Hier in Kiefersfelden ging het vanavond wel flink tekeer.
Om vervolgens twee dagen later de beelden alsnog op het achtuurjournaal te kunnen terugzien. Lol.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:13 schreef b2py het volgende:
[..]
In geval van incidenten of (dodelijke) ongevallen wil je dat niet op beeld verspreiden, dan hebben ze tijd om de camera uit te zetten
Ik ben geheel elektrisch onderweg, en dat terwijl er geen waslijn hangtquote:Op donderdag 3 juli 2025 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beetje een andere uithoekLekker met de Kukkident Express op pad? Ga je nog Fernverkehr met 2x BR111 meepakken in Bayern?
Nou... Maanden geleden hadden we 's ochtends een lijkvinding op een plek waar ook een bouwwebcam van ProRail stond. Drie kwartier later hebben we met een bakje koffie gezellig zitten kijken hoe die werd gevonden en afgehandeld.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:13 schreef b2py het volgende:
[..]
In geval van incidenten of (dodelijke) ongevallen wil je dat niet op beeld verspreiden, dan hebben ze tijd om de camera uit te zetten
Lol dat verbaast me echt totaal niet. Ik denk ook niet dat dat per se een beweegreden is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... Maanden geleden hadden we 's ochtends een lijkvinding op een plek waar ook een bouwwebcam van ProRail stond. Drie kwartier later hebben we met een bakje koffie gezellig zitten kijken hoe die werd gevonden en afgehandeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |