Het zal je morgen of overmorgen toch gebeuren als een trein stil valt, de airco ermee stopt en je er niet uit magquote:Op zondag 29 juni 2025 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geheel volgens protocol laten we de mensen niet uitstappen uit een trein die zich vult met rook.
We hebben procedures nou eenmaal op heel veel plekken belangrijker gemaakt dan gezond verstand, dus ik zou er niet raar van staan te kijken.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zal je morgen of overmorgen toch gebeuren als een trein stil valt, de airco ermee stopt en je er niet uit mag
Dan duurt het niet lang voordat iemand zo'n hamertje pakt. Het wordt dinsdagavond en woensdag 37 graden, dan gaan er echt mensen flauwvallen of erger.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zal je morgen of overmorgen toch gebeuren als een trein stil valt, de airco ermee stopt en je er niet uit mag
Preventief al het VIRM aan de kant genotquote:Op zondag 29 juni 2025 21:38 schreef marcb1974 het volgende:
Trein doet boem,
2 gewonden https://www.ad.nl/binnenl(...)s-gestrand~aafcda8e/
er is wel een preventieve herbekabelings-actie bij de VIRM. echter betreft dat laagspanningsbekabeling.quote:
Nou moeten we niet altijd geloven wat er staat in de artikelen in de categorie '112 nieuws'. Dat is vrijwel altijd op basis van 'een correspondent ter plaatse' wat gewoon een jonge 112-spotter/persfotograaf is.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geheel volgens protocol laten we de mensen niet uitstappen uit een trein die zich vult met rook.
men hield eerst rekening met een opzettelijke explosie. vandaar dat er groot werd uitgepakt. een politiehelikopter bleef uren boven de locatie circelen. de brand bleek uiteindelijk mee te vallen.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh, ik dacht gelijk aan een ontplofte lithium-ion accu.
Zoiets was inderdaad ook mijn eerste ingeving, maar ik begreep dat het om een kast elders ging.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is speculeren, maar ik vermoed een ophoping van gas in de snelschakelaarkast.
toch spreekt men bij NOS over een kast in de hal van de trein. Daar zit de snelschakelaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef MTL het volgende:
[..]
Zoiets was inderdaad ook mijn eerste ingeving, maar ik begreep dat het om een kast elders ging.
Tot het onderzoek is afgerond zal het wel speculeren blijven over wat er is gebeurd, maar aangezien niet alle VIRMs aan de kant zijn gezet zal het risico wel meevallen gok ik.
Ik kan niet garanderen dat ik niet over ga tot vandalisme als ik met dit weer vast zit in een trein zonder airco...quote:Op maandag 30 juni 2025 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
Ah, daar is de eerste al zonder airco
https://www.ad.nl/binnenl(...)nder-airco~a8539125/
Ik vermoed een defecte condensatorquote:Op maandag 30 juni 2025 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is speculeren, maar ik vermoed een ophoping van gas in de snelschakelaarkast.
Note to self: vierkantsleutel meenemen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan niet garanderen dat ik niet over ga tot vandalisme als ik met dit weer vast zit in een trein zonder airco...
Dat mag dan een serieus flinke condensator zijn, als daardoor een heel wandpaneel loskomt.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vermoed een defecte condensator
https://www.nu.nl/binnenl(...)nen-onderzoeken.html
En ze moeten alle treinen met zo'n onderdeel onderzoeken. Dus dat zijn ongeveer alle treinen?quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vermoed een defecte condensator
https://www.nu.nl/binnenl(...)nen-onderzoeken.html
Condensatoren zitten in elke trein. Maar er zijn duizend verschillende soorten en maten, dus het zal wel om een bepaald type gaan die in een bepaalde serie treinen is toegepast.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En ze moeten alle treinen met zo'n onderdeel onderzoeken. Dus dat zijn ongeveer alle treinen?
Verklaart wel waarom ik vanavond in een intercity van 4 ipv 10 delen stond.
Waarschijnlijk een hoogspanningscondensator. Daar zit een hoop energie in, want de spanning zit kwadratisch in de formule.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat mag dan een serieus flinke condensator zijn, als daardoor een heel wandpaneel loskomt.
Tja, een condensator kan exploderen, bij oververhitting en/of verkeerde polariteit.
Kan ik me bijna niet voorstellen, 5km verderop was niks gebeurd. Hier in Kiefersfelden ging het vanavond wel flink tekeer.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
2 juli 2025. De dag die de geschiedenis zal ingaan als de dag waarop Gronau onder water verdween als ik Buienradar mag geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |