Je kunt meer hypotheek krijgen om een huis te vergroenen. En ook meer voor een huis met een beter energielabel. Dus ja, ik ontken dat zonder te liegen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:19 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
Voor huurders geldt vooral dat je nog sneller uit de markt wordt geprijsd van enige vorm van een koopwoning (in je buurt), want die zijn allemaal geupgrade met belastinggeld.
Speler A betaalt belastingen, net als speler B. Speler B krijgt er nog wat extra van terug om zijn of haar huis op te pimpen. Speler A heeft geld afgedragen om potentiële huizen nog duurder te maken.
Dat lijkt ook vooral een probleem aan die kant van het groene spectrum: wees daar gewoon eerlijk over. Dit is goed voor de midden- en boven klasse. Niet de groep mensen die al buitenspel staan van de huizenmarkt. Dat ontkennen is simpelweg liegen.
Want ondermodaal heeft geen belang bij het niet uit de hand laten lopen van de klimaatverandering? Klimaatverandering tegengaan is geen 'hobby'.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:28 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
Dat gaat simpelweg niet samen met radicaal groen.
Je bent simpelweg niet goed geïnformeerd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:28 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
Dat gaat simpelweg niet samen met radicaal groen.
Ik zie GL alleen maar wauwelen over Israël en Gaza. Misschien dat die partij in de plaatselijke politiek een sociale agenda heeft, maar wat ik er landelijk van zie is dit een partij die dit land niet vooruit helpt, om het mild uit te drukken.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lees het programma van Den Uyl eens door, groener dan dat van GL. En lees eens de programma's van GL van de laatste 15 jaar door. Dan zie je dat die al tijden vooral voor 'arbeiders', lees mensen met een lager inkomen, opkomen.
Tja, dan volg je het te weinig. Het gaat in de Kamer zelden over Israël en Gaza.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie GL alleen maar wauwelen over Israël en Gaza. Misschien dat die partij in de plaatselijke politiek een sociale agenda heeft, maar wat ik er landelijk van zie is dit een partij die dit land niet vooruit helpt, om het mild uit te drukken.
ja sorry maar dan moet ik even heel pedant doen over iets als derde-ordegevolgen of verstrekkende (langetermijn)gevolgenquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt meer hypotheek krijgen om een huis te vergroenen. En ook meer voor een huis met een beter energielabel. Dus ja, ik ontken dat zonder te liegen.
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Want ondermodaal heeft geen belang bij het niet uit de hand laten lopen van de klimaatverandering? Klimaatverandering tegengaan is geen 'hobby'.
Die weglopende prijs heeft echt niets met dat vergroenen te maken. Een hoger energielabel maakt minder verschil in de prijs dan dat je extra hypotheek kunt krijgen met hetzelfde inkomen. De weglopende prijs komt door de huizenmarkt, niet door klimaatmaatregelen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:34 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
Als jij dat anders ziet: prima. Goen beleid is níet goed voor iedereen in Nederland. Wél voor financierders als banken, (grond)bezitters e.d. Níet voor mensen die een huis willen kopen, maar waarvoor de prijs steeds verder wegloopt.
Komt door het geldsysteemquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die weglopende prijs heeft echt niets met dat vergroenen te maken. Een hoger energielabel maakt minder verschil in de prijs dan dat je extra hypotheek kunt krijgen met hetzelfde inkomen. De weglopende prijs komt door de huizenmarkt, niet door klimaatmaatregelen.
Daarom wil het 'groene' beleid minder voedsel laten maken in Nederland. Stop toch met het doen alsof het groene beleid is voor de armste van Nederland. Of niet, en blijf liegen en bedriegen. Dat maakt het in niets anders dan wat Wilders en co doen.quote:De gevolgen van klimaatverandering in stijgende prijzen voor voedsel e.d. zullen wel als allereerste voor de armsten zijn.
Je kunt klimaatverandering niet tegen gaan als Nederland. Je kunt wel werken aan manieren om om te gaan met de gevolgen van een veranderend klimaat.quote:Eerst de armsten in de wereld, maar uiteindelijk ook voor de mensen met de lage inkomens hier. De mensen met hoge inkomens voelen er niks van. Dus juist die klimaatverandering tegengaan, dat is het meest pro-lage-inkomen beleid wat je uit kunt voeren.
Nee, minder vleesproductie is juist meer voedselproductie. Er is weinig zo inefficiënt in de wereld als de vleesproductie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:40 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
Daarom wil het 'groene' beleid minder voedsel laten maken in Nederland.
het standpunt is oldschool landje pik van de boerenquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, minder vleesproductie is juist meer voedselproductie. Er is weinig zo inefficiënt in de wereld als de vleesproductie.
Nogmaals: je bent gewoon echt slecht geïnformeerd over de standpunten van GL.
Fout. Helemaal fout. Ze willen meer boeren. https://groenlinks.nl/nie(...)ctief-voor-de-boerenquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:49 schreef gaatwelgoed het volgende:
[..]
het standpunt is oldschool landje pik van de boeren
dank, ga ik dat doenquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Fout. Helemaal fout. Ze willen meer boeren. https://groenlinks.nl/nie(...)ctief-voor-de-boeren
Nogmaals: lees je eens in.
vleesindustie is wel inefficient maar niet alles kan je omzetten naar land vor gewassen lijkt me, een deel van het grond in sommige streken lijkt me daar niet erg geschikt voor.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Fout. Helemaal fout. Ze willen meer boeren. https://groenlinks.nl/nie(...)ctief-voor-de-boeren
Nogmaals: lees je eens in.
Klopt, daarom pleit volgens mij ook niemand om de hele vlees- en melkindustrie af te schaffen. Of misschien de PvdD af en toe. De plannen zijn vooral om de enorme grootschaligheid van de industrie die slecht is voor mens, dier en milieu te verkleinen. Grondgebonden, biologisch, zulke zaken.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
vleesindustie is wel inefficient maar niet alles kan je omzetten naar land vor gewassen lijkt me, een deel van het grond in sommige streken lijkt me daar niet erg geschikt voor.
Er zijn hier bedrijven die 100% bestaan door de gratie van arbeidsmigranten, waar niemand wat aan heeft behalve de bedrijfseigenaar. Dat hoort hier gewoon niet. Arbeidsmigranten prima, maar dan wel voor minsten 150% van het minimumloon oid. En met door de bedrijfseigenaar betaalde huisvesting, die hij niet mag doorrekenen aan het personeel. Dan houden we de goede arbeidsmigratie over, maar de slechte gaat weg wat ook een hoop huisvesting scheelt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)9c588809cfe086&ei=23
Van Nispen vond dat te veel wordt gekeken naar symbolische maatregelen en dat de echte problemen niet worden aangepakt. Hij noemde het belangrijker om arbeidsmigratie terug te dringen dan asielmigratie.
Waarom blijft deze partij maar hameren op terugdringen arbeidsmigratie? We komen juist toch heel veel tekort?
Je kan toch gewoon minimumloon omhoog doen zodat er geen valse concurrentie is en dan kan personeel wel zelf een huis huren.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn hier bedrijven die 100% bestaan door de gratie van arbeidsmigranten, waar niemand wat aan heeft behalve de bedrijfseigenaar. Dat hoort hier gewoon niet. Arbeidsmigranten prima, maar dan wel voor minsten 150% van het minimumloon oid. En met door de bedrijfseigenaar betaalde huisvesting, die hij niet mag doorrekenen aan het personeel. Dan houden we de goede arbeidsmigratie over, maar de slechte gaat weg wat ook een hoop huisvesting scheelt.
Het gaat ook gewoon te koste van innovatie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn hier bedrijven die 100% bestaan door de gratie van arbeidsmigranten, waar niemand wat aan heeft behalve de bedrijfseigenaar. Dat hoort hier gewoon niet. Arbeidsmigranten prima, maar dan wel voor minsten 150% van het minimumloon oid. En met door de bedrijfseigenaar betaalde huisvesting, die hij niet mag doorrekenen aan het personeel. Dan houden we de goede arbeidsmigratie over, maar de slechte gaat weg wat ook een hoop huisvesting scheelt.
Zie bijvoorbeeld het sluiten van de mijnen door Den Uyl…quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo'n partij is de PvdA dus de afgelopen 50 jaar iig niet geweest.
Klopt, een groot deel kan je weinig anders verbouwen dan gras. Maar het kan en moet wel veel minder intensief.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
vleesindustie is wel inefficient maar niet alles kan je omzetten naar land vor gewassen lijkt me, een deel van het grond in sommige streken lijkt me daar niet erg geschikt voor.
Idd het regenwoud sloopen om sojabonen te verbouwen om onze intensieve vleesindustrie te voeren is waanzin.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, een groot deel kan je weinig anders verbouwen dan gras. Maar het kan en moet wel veel minder intensief.
Klopt, regenwouden moet je gewoon verbranden als biomassa, dan is het tenminste nog groene energie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd het regenwoud sloopen om sojabonen te verbouwen om onze intensieve vleesindustrie te voeren is waanzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |