mexicaanse peper in koreaans gerechtquote:Op maandag 23 juni 2025 13:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een (veganistische) Koreaanse groentenpannenkoek, een yachaejeon.
Sterker nog: ik maak het (uit luiheid) met voorgesneden Chinese wokgroentenmix.quote:
China is veelvuldig actief geweest in Korea dus dat is niet zo'n gekke oplossing.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Sterker nog: ik maak het (uit luiheid) met voorgesneden Chinese wokgroentenmix.
Wat eet jij zoal vandaag?quote:Op maandag 23 juni 2025 14:10 schreef Jeroboam het volgende:
China is veelvuldig actief geweest in Korea dus dat is niet zo'n gekke oplossing.
Ken ik niet. Wat is dat? Iets Duits?quote:
Ik heb wel eens van Ritter Sport gehoord, maar weet niet wat Knusperkeks is.quote:
Lijkt me een lekker recept, ga ik bewaren!quote:Op maandag 23 juni 2025 13:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een (veganistische) Koreaanse groentenpannenkoek, een yachaejeon.
Knapperige koekjesquote:Op maandag 23 juni 2025 15:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens van Ritter Sport gehoord, maar weet niet wat Knusperkeks is.
Ik vind het niet lekker. Mij te melig. Heb liever pannenkoeken met ei gemaakt.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:52 schreef golfer het volgende:
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:52 schreef golfer het volgende:
Met genoeg peper zout en dip eroverheen heb ik anderhalf pannenkoekje weggekregenquote:Op maandag 23 juni 2025 18:06 schreef golfer het volgende:
Ik vind het niet lekker. Mij te melig. Heb liever pannenkoeken met ei gemaakt.
Daarom de shoarmaboer maar laten komen om een schotel lamsshoarma te bezorgen.quote:Op maandag 23 juni 2025 18:06 schreef golfer het volgende:
Ik vind het niet lekker. Mij te melig. Heb liever pannenkoeken met ei gemaakt.
De verhouding beslag/groente is verkeerd voor dit soort pannenkoeken. Het beslag is eigenlijk enkel om de de groente bij elkaar te houden, en knapperig mondgevoel. En niet als pannenkoek met groentevulling.quote:Op maandag 23 juni 2025 18:32 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Met genoeg peper zout en dip eroverheen heb ik anderhalf pannenkoekje weggekregen![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 23 juni 2025 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarom de shoarmaboer maar laten komen om een schotel lamsshoarma te bezorgen.
Ok thanks. Als ik em ga maken zal ik meer groente gebruiken. Ook meer volume gelijkquote:Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef z80 het volgende:
[..]
De verhouding beslag/groente is verkeerd voor dit soort pannenkoeken. Het beslag is eigenlijk enkel om de de groente bij elkaar te houden, en knapperig mondgevoel. En niet als pannenkoek met groentevulling.
Leuke twist, golfer!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond deze Salade Niçoise met garnalen. (ipv snijbonen maak ik het met tuinerwten.)
Bohhhhhhhquote:
Was goed geslaagd:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond deze Salade Niçoise met garnalen. (ipv snijbonen maak ik het met tuinerwten.)
Deze foto kan zo in een kookboek.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Was goed geslaagd:
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:39 schreef foodlover het volgende:
Straks verse friet met eigengemaakte bitterballen a la Holtkamp.
Vette bamischijvenquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:50 schreef Molo het volgende:
Bamischijf voor in de frituurpan, uit de Airfryer.
Dat laatste bleek geen succes want dat ding flikkerde helemaal uit elkaar
Wel lekker overigens, #fatforlife
Lijkt eerder op een sausje dan een omelet. Maar ziet er wel heel smakelijk uit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Had als lunch een boerenomelet. Heel lekker maar ben nu vooral aan het drinken.
[ link | afbeelding ]
Dat is denk ik kaas over de omelet heen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Lijkt eerder op een sausje dan een omelet. Maar ziet er wel heel smakelijk uit.
Heb je de pistache berliner van de AH al op?quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Had als lunch een boerenomelet. Heel lekker maar ben nu vooral aan het drinken.
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Lijkt eerder op een sausje dan een omelet. Maar ziet er wel heel smakelijk uit.
Yepquote:Op woensdag 25 juni 2025 19:46 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dat is denk ik kaas over de omelet heen.
Wat?!! Ik wist alleen popcorn. Ik ga zoeken en sowieso zaterdag naar een XL (voor popcorn). Berliner is grotere kans op aaaanwezigheid in een XL denk dus yeaah, dank je!quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Heb je de pistache berliner van de AH al op?
Nu 5 halen 2 betalen.
Dit is alsof je een junk een gratis shot aanbiedtquote:Op woensdag 25 juni 2025 20:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Heb je de pistache berliner van de AH al op?
Nu 5 halen 2 betalen.
🤣🤣quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:32 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dit is alsof je een junk een gratis shot aanbiedt
Lijken wel de gedroogde wortel- en spinazie broodjes die ik vroeger bij de dierenwinkel haalde en aan mijn konijn gafquote:[ afbeelding ] Op woensdag 25 juni 2025 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Yep![]()
En veel groenten en ham erin.
[..]
Wat?!! Ik wist alleen popcorn. Ik ga zoeken en sowieso zaterdag naar een XL (voor popcorn). Berliner is grotere kans op aaaanwezigheid in een XL denk dus yeaah, dank je!
Edit; direct gekeken en staat niet online dus echt top, bedankt!!
[ link | afbeelding ]
Aha ik keek bij aanbiedingen in de app. Nog niet geproefd maar moet lekker zijn, toch?quote:[ afbeelding ] Op woensdag 25 juni 2025 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Yep![]()
En veel groenten en ham erin.
[..]
Wat?!! Ik wist alleen popcorn. Ik ga zoeken en sowieso zaterdag naar een XL (voor popcorn). Berliner is grotere kans op aaaanwezigheid in een XL denk dus yeaah, dank je!
Edit; direct gekeken en staat niet online dus echt top, bedankt!!
[ link | afbeelding ]
Ze waren hier uitverkocht, maar was wel pas om half tien vanavond in de winkel dus dat was ook wel te verwachtenquote:Op woensdag 25 juni 2025 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aha ik keek bij aanbiedingen in de app. Nog niet geproefd maar moet lekker zijn, toch?
Ik vind ze lekker, goed gevuld die ik al 2 keer had.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aha ik keek bij aanbiedingen in de app. Nog niet geproefd maar moet lekker zijn, toch?
Ze zijn lekker 😊quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze waren hier uitverkocht, maar was wel pas om half tien vanavond in de winkel dus dat was ook wel te verwachten
Wellicht morgen weer een poging. Al vrees ik dat ze tegenvallen
Wasquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit PG tagliatelle met champignonsaus met daarbij een salade van komkommer, trostomaatjes, sjalot en peterselie met een frisse vinaigrette.
Kan het inmiddels beamen! Erg erg lekker, goeie vulling ookquote:
Mooi. Zaterdag naar 2 AH's, owee als ik 2x geen geluk heb.quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan het inmiddels beamen! Erg erg lekker, goeie vulling ook![]()
Normaal te duur, maar nu ze 5 voor een euro zijn hartstikke prima
Al 3 op
Mafaldine pasta eet zo lekkerquote:
Ik duim voor je!quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi. Zaterdag naar 2 AH's, owee als ik 2x geen geluk heb.
[..]
Mafaldine pasta eet zo lekker
De worsten die ik gekocht heb hadden allemaal een stomp uiteinde.quote:
Hete worst, ja, hij is gebakkenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 21:06 schreef SoS87 het volgende:
[..]
De worsten die ik gekocht heb hadden allemaal een stomp uiteinde.![]()
Ik had 2 varkenshaasjes met champignons en gebakken aardappeltjes.
Leuk zo'n rood broodje! Top dat het ook echt lekker is. En thanks voor de tip van de berliners, 2 pakjes gehaald.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:14 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die kip(kluifjes) met Koreaanse saus zijn zo lekker.
Er mist ietsquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk een verjaardag maar met zn 2 vieren (niet de mijne).
Lekker gegeten. Beide carpaccio.
[ link | afbeelding ]
Pizza 4 formaggi.
[ link | afbeelding ]
Verse pasta (spaghetti) pesto. Voor mij.
[ link | afbeelding ]
Black velvet taart en tiramisu (voor mij).
[ link | afbeelding ]
Komkommersalade?quote:
Moet ik ook weer eens doen. Ik ben alleen helaas niet de trotse bezitter van zo'n oventje.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:45 schreef foodlover het volgende:
Zelfgemaakte pizza uit het Ferrari oventje. Cava van Bach erbij.
Ik heb jaren pizzas gemaakt in de gewone oven. Met een pizzasteen of tegel erin. Dat gaat ook maar de pizza wordt echt beter bij kort bakken op hoge temperatuur. Die temperatuur haal de gewone oven niet.quote:Op zondag 29 juni 2025 01:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Moet ik ook weer eens doen. Ik ben alleen helaas niet de trotse bezitter van zo'n oventje.
Dat klopt. Maar zo'n pizzasteen met oventje lijkt me echt iets voor buiten. En dat heb ik niet.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:09 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ik heb jaren pizzas gemaakt in de gewone oven. Met een pizzasteen of tegel erin. Dat gaat ook maar de pizza wordt echt beter bij kort bakken op hoge temperatuur. Die temperatuur haal de gewone oven niet.
Na bijna 6 uur is het vlees nu in aluminium-folie ingepakt aan het 'rusten' en kan ik het over een half uur met twee vorken uit elkaar pulken gaan.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond maak ik pulled pork met coleslaw en BBQ-saus.![]()
De procureur staat nu al in de oven met 140 graden om heel langzaam te garen.
Klinkt heerlijk, wordt het ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Na bijna 6 uur is het vlees nu in aluminium-folie ingepakt aan het 'rusten' en kan ik het over een half uur met twee vorken uit elkaar pulken gaan.
quote:Op zondag 29 juni 2025 19:11 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Loaded fries met cajun kip.
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond maak ik pulled pork met coleslaw en BBQ-saus.![]()
De procureur staat nu al in de oven met 140 graden om heel langzaam te garen.
quote:Op maandag 30 juni 2025 17:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Na bijna 6 uur is het vlees nu in aluminium-folie ingepakt aan het 'rusten' en kan ik het over een half uur met twee vorken uit elkaar pulken gaan.
Wie doet er nou rauwe rode ui en rucola in een pokebowlquote:Op maandag 30 juni 2025 17:56 schreef Molo het volgende:
Pokebowl besteld, ga niet koken of moeilijk doen met dit weer
Ui is goedkoop en rucola is veel volume, weinig gewicht. Leuk voor de verkoper, mèèèèh voor de consumentquote:Op maandag 30 juni 2025 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie doet er nou rauwe rode ui en rucola in een pokebowl
Meh
Was wel oké met de lasagnebladenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een variant op Murtabak.
Maar omdat het deeg volkomen mislukt was ga ik proberen het in dunne lasagnebladen te bakken.
Erbij maak ik een frisse salade van komkommer, tomaat, lente-ui en peterselie met een vinaigrette.
Vandaag zelf pokebowl gemaakt, veel lekkerder uiteraardquote:Op maandag 30 juni 2025 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie doet er nou rauwe rode ui en rucola in een pokebowl
Meh
quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:36 schreef FutureFairytale het volgende:
In Ochten nu 3x de beste McFlurry pistache gehad. Met veel ijs en extra saus. Jammer dat het veels te ver weg is, maar eenmaal er langs, sla ik em niet over.
[ link | afbeelding ]
Straks na de lange dag lekker Dominos pizza bestellen. En toe verse ananas.
Wat zoek je helemaal in Ochten?quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:36 schreef FutureFairytale het volgende:
In Ochten nu 3x de beste McFlurry pistache gehad. Met veel ijs en extra saus. Jammer dat het veels te ver weg is, maar eenmaal er langs, sla ik em niet over.
Die was wel lekker... rest waren we niet heel enthousiast over.🙂quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik, uit Project Gezond, een Italiaans pannetje met salami en erwtjes. In plaats van gewone salami, maak ik het met Italiaanse truffelsalami.
Was heerlijkquote:Op donderdag 3 juli 2025 14:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit PG saltimbocca met daarbij gegrilde Romainesla.
Dat is heel lekker inderdaad! Wij doen er ipv witte wijn Marsala bij, is nog lekkerder, vind ik. Heb er gelijk weer zin inquote:
quote:
Onze koning wel hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:11 schreef SoS87 het volgende:
Kapsalon XXL
Ik durf het bijna niet te posten....
Tokkie-voer, niemand vindt dit echt lekker
Anoniem volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Onze koning wel hoor.
Zo. Vanmiddag gehaktballen draaien en braden. Vanavond AGV.
Nog een vraagje: waar is Mascara-klodder gebleven?![]()
Is het te doen, zo'n magnetron burgertje? Lijkt me dat het broodje zompig word maar misschien is dat wel zeer verbeterd in de loop der jaren.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:02 schreef Vincent_student het volgende:
Plannen wat veranderd, AVG wordt doorgeschoven naar zondag. Zaterdag spaghetti met vriendin, haar wens. Vanavond wat gemakkelijks. maar de rundergehaktballen, Mexicaans pittig gekruid, moesten toch wel worden gebraden. Gaan de vriezer in.
[ afbeelding ]
Gaat lekker.
[ afbeelding ]
Vanavond wordt het dit, ook omdat mijn gedachten bij de 4th of july zijn:
[ afbeelding ]
Als je de gebruiksaanwijzing volgt, word die inderdaad zompig. Niet te eten. Maar ik doen hem in de oven met 150 graden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is het te doen, zo'n magnetron burgertje? Lijkt me dat het broodje zompig word maar misschien is dat wel zeer verbeterd in de loop der jaren.
Klinkt weer heerlijk en smaakvolquote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:13 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, hier vanavond krokant gebakken eendenborstfilet (canette/ dus vrouwtjeseend), met gewokte spitskool, champignons, rode paprika, ui en knoflook
Smaakmakers; sesamolie, sojasaus en crispy chili olie
Dankje, was wel een beetje te pittig voor mijquote:Op vrijdag 4 juli 2025 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt weer heerlijk en smaakvol
Heerlijk!quote:
Welke heb je gebruikt? Die crispy chili oils horen niet zo pittig te zijn toch?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankje, was wel een beetje te pittig voor mij
Uitgeschoten met de chili olie
Ik had de crispy chili oil van Lee Kum Kee, die is een stuk pittiger dan die van die Boze Omaquote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke heb je gebruikt? Die crispy chili oils horen niet zo pittig te zijn toch?
Wel zin in nu, eend en chili oil zijn zo lekker, en de groenten erbij klinken ook erg goed
Chili olie vind ik heerlijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankje, was wel een beetje te pittig voor mij
Uitgeschoten met de chili olie
Goed jezelf verwendquote:Op zaterdag 5 juli 2025 11:27 schreef littlemindy het volgende:
Zalmhaasje, gerookte palingfilet en Hollandse nieuwe geshopt bij de visboer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond Kippie en straks bijgerechten kopen. Toe meloen en ijs.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Chili olie vind ik heerlijk.
Die met pinda's is niet pittig, alleen hartig.
[..]
Goed jezelf verwend![]()
Ik had koffie met een heerlijke mergpijp van de bakker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond Kippie en straks bijgerechten kopen. Toe meloen en ijs.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Chili olie vind ik heerlijk.
Die met pinda's is niet pittig, alleen hartig.
[..]
Goed jezelf verwend![]()
Ik had koffie met een heerlijke mergpijp van de bakker.Chili olie met pinda'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond Kippie en straks bijgerechten kopen. Toe meloen en ijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Restjes van gisteravond, eiersalade, tapenade, tomaat/mozza etc, erbij vers gebakken brood en een droge IPA![]()
![]()
![]()
Tussendoor een mini quiche van onze viswinkel met daarin garnalen.![]()
Vanavond gaan we uit eten bij een Indonesische toko.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
[..]
Chili olie met pinda's
Yep dat is de meest smaakvolle, vind ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Kalfsrosbief
Rode krielaardappeltjes nog in de schil met extra zoute roomboter
RabarberDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik heb een rames van de indo.
Die piep ik zo even op als ik trek krijg.
Nu eerst poes aan de staart trekken want ze probeert weer uit het raam te klimmen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yep dat is de meest smaakvolle, vind ik
Extra pistache McFlurry voor jou tegen de schrik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier vanavond couscous, kip, gegrilde groenten en geconfijte tomaatjes. Morgen de rest van de groenten op labneh die staat uit te lekken en met verse hummus en pita erbij ook
Straks als toetje brownie met slagroom, omdat het kanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #35quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we uit eten bij een Indonesische toko.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Browniequote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Extra pistache McFlurry voor jou tegen de schrik!
Hier vanavond couscous, kip, gegrilde groenten en geconfijte tomaatjes. Morgen de rest van de groenten op labneh die staat uit te lekken en met verse hummus en pita erbij ook
Straks als toetje brownie met slagroom, omdat het kanWas ie warm?
Vroeger bij BK warme brownie met bol ijs gegeten. Vond het geweldig, en bestaat nog zie ik.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Ik ben team afgekoelde browniequote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
BrownieWas ie warm?
Vroeger bij BK warme brownie met bol ijs gegeten. Vond het geweldig, en bestaat nog zie ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben team afgekoelde brownieHaha yes, drankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Afgekoeld ook dikke prima, als ie maar smeüig is. Of een laag pistachecreme erin
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Ik heb nog een stuk over voor morgen, dan doe ik er pistachecreme bij, beloofdquote:Op zaterdag 5 juli 2025 23:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha yes, drank![]()
Afgekoeld ook dikke prima, als ie maar smeüig is. Of een laag pistachecreme erin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nog een stuk over voor morgen, dan doe ik er pistachecreme bij, beloofd![]()
Zo, dat ziet er lekker uit zeg!quote:Op zondag 6 juli 2025 12:57 schreef Karzai het volgende:
vanochtend een eitje met spek, cracker met komijnekaas en een stuk cantaloupe meloen
van moeders een hapje meegekregen, zitten in ieder geval linzen, uien en aardappel in
[ afbeelding ]
Hier als lunch paar gyoza en versgemaakte hummus met zuurdesem erbij
Vanmorgen een matze met extra pure hagelslag, een hardgekookt eitje, mangosap en een espresso uit de percolator.
Vanmiddag het laatste stukje van de prijswinnende grilworst van slagerij Duijn.
Voor vanavond hebben we bij een sushitent voor mij sushi en sashimi en voor B. een pokebowl besteld.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Vanmorgen als ontbijt: volkorencracker met 30+ kaas, gekookt ei, veldsla, banaan.
Vanavond: groentesoep en flatbread met kruidenboter.![]()
Vanavond een Iberico rack, aard a la duchesse. en ik moet de G nog verzinnen...
[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 06-07-2025 19:36:46 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Voor de lunch had ik Spaghetti gemaakt, met spekjes, veel knoflook en wat Parmezaan. Glaasje water erbij![]()
AVG-tje: gekookte aardappelen, snijbonen en runderbraadworst. Toe: chocoladevla en/of vanillevla."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Koffie met een mini Dubai slofje als tussendoortje.
Avondeten Domino's. Halve 4 formaggi, halve bbq chicken.
Toe galiameloen, passievrucht en bekertje B&J cookie dough.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Loempias gemaakt, kipfilet tot gehakt gedraaid en rauw verwerkt in de vulling, wortel julienne, glasnoedels verdwaald stukje prei en groene paprika julienne, selderij. Een ui, pepertjes en paar tenen knoflook fijn gedraaid en door het mengsel. Kippenbouillon poeder, oestersaus, sesamolie, vet sin, zoute ketjap en witte peper. En rollen maar en eens wat gekoeld in de koelkast 5 bakken in diepe olie. Gegeten met pittige chilisaus. Restant loempias voor in de vriezer.![]()
Vanavond wordt het buikspek met krokant zwoerd, geroosterde prei en nasi goreng.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Dat was lekkerrrrquote:Op maandag 7 juli 2025 14:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het buikspek met krokant zwoerd, geroosterde prei en nasi goreng.![]()
![]()
![]()
Hollandsche spaghetti
Met gehaktballetjes en roerbakgroenten, lekker
Bar Ab besteld, duurste gerecht van mijn vaste Chinees, nog niet eerder gehad, dat is met peking eend, garnalen, ossenhaas en kipfilet.
Nog steeds niet gehad, want onverwacht bezoek en de deur uit geweest.
Dus ik moet morgen heel veel eten.![]()
![]()
Bakje yoghurt met fruit uit de tuin
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ontbeten met een vers botercroissantje met chocolade.
Vanmiddag tussendoor een koffiebroodje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Vanavond maak ik patatje stoofvlees en een komkommersalade met een frisse vinaigrette.![]()
(het stoofvlees staat intussen al 3 uur te pruttelen in de oven)There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik had als lunch cassavesoep met kokosmelk, meh. Lauwe aangelengde pap leek het wel, niet mijn ding
Vanavond pizza van de AH, Crosta Mollica voor iedereen thuis, en met extra blauwe kaas erop voor mij
Gisteren roti kip masala gegeten, met gekookte eitjes, spitskool en sperzieboontjes.
Vandaag heb ik de rest in bladerdeegpakketjes gemoffeld, die staan nu in de oven.
Leek me wel lekker
[ Bericht 0% gewijzigd door Kanaroe op 08-07-2025 20:15:47 ]![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik patatje stoofvlees en een komkommersalade met een frisse vinaigrette.![]()
(het stoofvlees staat intussen al 3 uur te pruttelen in de oven)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wrap Caesar kip voor de snelle honger
En daarna een Eazie wok small: Garnalen, omelet, groenten, zilvervliesrijst en bombay currysaus
Een rijpe peer met Griekse yoghurt toe![]()
Pizza met restje scherpe blauwe kaas erop, heeerlijkkkkkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vanavond maak ik kabeljauwhaas met een krokante korst en daarbij maak ik een gestoofde venkel-sinaasappelsalade met een scheutje cointreau.
Kabeljauw viel wat uit elkaar met op bord scheppenquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik kabeljauwhaas met een krokante korst en daarbij maak ik een gestoofde venkel-sinaasappelsalade met een scheutje cointreau.![]()
![]()
Vanavond maak ik een pastasalade met garnalen, gecombineerd met een restje van de venkel-sinaasappelsalade van gisteren.
Gegrilde groentensalade gegeten als ontbijt en tevens lunch. Vanavond smashburgers en bier
Straks gebakken kippenlevertjes, met ui, spek en champignons
Erbij; stokbrood, rauwe wortel en rauwe witlof
Eet samen met zoon, hij wil een mangosalade maken met appel en feta o.i.d. en neemt er een runderburger bij
Ik heb geen zin in mango met appel![]()
![]()
Nu citroenijs op een dropstokje
Als de drop zout was geweest vond ik het helemaal geweldig.
Vanavond pita falafel met knoflookyoghurt en groenterondo's uit de oven.
Toe een nectarine en bakje kersen.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:44 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een pastasalade met garnalen, gecombineerd met een restje van de venkel-sinaasappelsalade van gisteren.
Vanavond een vrij grote tomatensalade, twee kogelbiefstukjes en fusilli met pesto. Veel maar ook erg lekker.anonieme razernist![]()
Wij hadden deze week:
Pizza besteld:- gorgonzola, broccoli, ham, ui, salami en ei
Chicken tonight die met tomaten-roomsaus met broccoliroosjes erbij doorgebakken
Rode kool met spekburger en gekookte nieuwe aardappel en jus
vandaag: eigen gemaakte hamburger (gehakt, paprikapoeder, mosterd, uipoeder, knoflookpoeder, chilipoeder, zwarte peper, zout, iliaanse kruiden) op broodje met gebakken ui enzo. Erbij nog wat in oven gebakken aardappelpartjes.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Nu: perenijsje van Festini.
Koffie
Straks een eitje van de blije kip, cracker met jam en een stuk galia meloen
Vanmiddag Turks brood en merguezworstjes met knoflooksaus, sla, tomaat en komkommer
[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 11-07-2025 10:46:35 ]![]()
Plak appelcake met cappuccino. Straks bol met gebakken ei en ham, plus 2 mandarijnen.
Vanavond onderweg ergens eten met ouders. Ik schat in Vd Valk.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Nu: maisboterham met casselerrib en een omelet.
Vanavond: kant-en-klare maaltijden van onze dorpsjuwelier/traiteur slager.
Voor mij andijvie stamppot met een gehaktbal en voor B. een zuurkoolschotel.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
straks too good to go ophalen bij mr filet.
Zal wel weer een of twee hele gegrilde kippen zijn of een zak met wings
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.![]()
Vanavond stoofvlees en patat van Lidl, ben benieuwd. Heb als backup daar ook een emmer krokante kippenpoten meegenomen, die waren vorige keer erg lekker.
Erbij doperwtjes en geroosterde wortelen
Toetje: kersen
Vanmiddag een bakje kibbeling in Lauwersoog.
Zo een raspatat speciaal en een half kippetje pindasaus.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Nergens meer te krijgen hier in de buurt, vind dat ook altijd onwijs lekker in de zomerquote:
Ja was een aanrader! Kip staat nog in de koelkast want kind heeft ook stoofvlees lopen bunkerenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:10 schreef Molo het volgende:
Vanavond stoofvlees en patat van Lidl, ben benieuwd. Heb als backup daar ook een emmer krokante kippenpoten meegenomen, die waren vorige keer erg lekker.
Erbij doperwtjes en geroosterde wortelen
Toetje: kersen
Ik denk een verzinsel van de slager, maar wel heerlijk!quote:
Aardappelpuree, zuurkool, een soort witte kaassaus, hamreepjes, champignons.![]()
![]()
Ik sta net als te googlen en kwam rare recepten tegen waar ik niet zo warm van werdquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk een verzinsel van de slager, maar wel heerlijk!
Aardappelpuree, zuurkool, een soort witte kaassaus, hamreepjes, champignons.
Maar, was het lekker?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heerlijk lees ik zelfsquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik sta net als te googlen en kwam rare recepten tegen waar ik niet zo warm van werd
Maar, was het lekker?![]()
![]()
Ja zeker, dat staat er ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik sta net als te googlen en kwam rare recepten tegen waar ik niet zo warm van werd
Maar, was het lekker?
Eet het al jaren af en toe.![]()
Ja ik las met mijn neus, sorryquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zeker, dat staat er ook.
Eet het al jaren af en toe.
Geinig!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ontbijt:
Versgeplukte zwarte bessen & blauwe bessen, tayberries, eigen appelmoes, huisgemaakte yoghurt, eigen walnoten.
Avondeten:
Aardappelpuree, rode kroten, gehaktballetjes
Petit grand dessert: versgeplukte zwarte bessen, aalbesse, blauwe bessen; ijs, ricotta, baklavaik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Belgische garnalenkroket van onze viswinkel.
Leuk dat je weer post hier!quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:39 schreef sigme het volgende:
Ontbijt:
[ afbeelding ]
Versgeplukte zwarte bessen & blauwe bessen, tayberries, eigen appelmoes, huisgemaakte yoghurt, eigen walnoten.
Avondeten:
[ afbeelding ]
Aardappelpuree, rode kroten, gehaktballetjes
[ afbeelding ]
Petit grand dessert: versgeplukte zwarte bessen, aalbesse, blauwe bessen; ijs, ricotta, baklava![]()
Hier nog bakje kersen, want de kersen zijn werkelijk fantastisch op dit momentOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat geeft lelijke vlekken.quote:
Nu een hardgekookt eitje, mangosap en nespresso.
Vanavond, na ruim 3 maanden op de wachtlijst, gaan we in Amsterdam naar Fuku Ramen waar de recensenten van Het Parool en De Volkskrant helemaal lyrisch over waren.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Hihahoquote:
Net een Turkse bol met labneh, geconfijte tomaatjes en wat feta op
Straks nog maar aan de espresso denk ik, wellicht een tonic espressoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ga zo een kaiserbroodje met zelfgemaakte filet American, een uitje, gekookt ei, sla en mayo eten.
Straks verse tomatensoep met balletjes, brood, kruidenboter.![]()
Onze huisvriend (ik vind dat dus zo’n hilarisch woord he) had gisteren pot roast gemaakt en het was heeeeeerlijk. Wel lekker winters gerecht zo in de zomer
.
Ik ga zometeen pannenkoeken bakken. Ik krijg ze dus de laatste tijd helaas niet meer zo fluffy en ik heb geen idee waarom.
![]()
Lunch bordje nudeln met paddestoelen, roomsaus en Zwitserse kaas
[ Bericht 23% gewijzigd door Karzai op 13-07-2025 05:57:36 ]![]()
De term huisvriend ken ik vanuit de jaren 80. Betekende meestal dat een man vaak langs kwam bij een stel/gezin.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
Onze huisvriend (ik vind dat dus zo’n hilarisch woord he) had gisteren pot roast gemaakt en het was heeeeeerlijk. Wel lekker winters gerecht zo in de zomer
.
Ik ga zometeen pannenkoeken bakken. Ik krijg ze dus de laatste tijd helaas niet meer zo fluffy en ik heb geen idee waarom.
En dat na enige tijd die vent dan de vrouw lag af te batsen als de kinderen naar school waren en uiteindelijk volgde vaak een betrapping/scheiding![]()
![]()
Was nog in de tijd dat veel moeders niet werkten, maar dus wel vrij veel 'activiteiten' haddenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eetheld!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:56 schreef Karzai het volgende:
Lunch bordje nudeln met paddestoelen, roomsaus en Zwitserse kaas
https://imgur.com/a/QjA5tiTOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dankje, zojuist ook even broodje kalfsworst gehaald ben een paar dagen in Zwitserlandquote:
[ Bericht 10% gewijzigd door Karzai op 13-07-2025 05:54:35 ]![]()
Oh heerlijk, goeie kwaliteit producten en lekker ouderwets degelijk voer, ik hou er altijd wel vanquote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Dankje, zojuist ook even broodje kalfsworst gehaald ben een paar dagen in Zwitserland
https://imgur.com/a/vFj3mOv#Q7tvQMd
Vooraf
Droge ham met suikermeloen
Gegrilde scharrelkarbonade, salade met frambozendressing, baguette met kruidenboter.![]()
Dat is dus precies de definitie van huisvriend die ik ken en waarom ik het zo’n grappig woord vindquote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:19 schreef Molo het volgende:
[..]
De term huisvriend ken ik vanuit de jaren 80. Betekende meestal dat een man vaak langs kwam bij een stel/gezin.
En dat na enige tijd die vent dan de vrouw lag af te batsen als de kinderen naar school waren en uiteindelijk volgde vaak een betrapping/scheiding![]()
![]()
Was nog in de tijd dat veel moeders niet werkten, maar dus wel vrij veel 'activiteiten' hadden. Heb ook het idee dat vaak in van die whodunit shows/boeken de huisvriend er niet al te best vanaf kwam. Maargoed, ik heb geen piemel en onze huisvriend is hartstikke gay dus er wordt weinig gebatst maar vooral veel samen gekookt en wijn gedronken
.
![]()
Oh heerlijkquote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat is dus precies de definitie van huisvriend die ik ken en waarom ik het zo’n grappig woord vind. Heb ook het idee dat vaak in van die whodunit shows/boeken de huisvriend er niet al te best vanaf kwam. Maargoed, ik heb geen piemel en onze huisvriend is hartstikke gay dus er wordt weinig gebatst maar vooral veel samen gekookt en wijn gedronken
.
![]()
Ik zou dan de term ook vooral te pas en te onpas gebruiken ja
Zijn dat Nederlanders in de VS trouwens? Want anders komt die woordgrap toch anders over denk ik?
Ik ga vanavond lekker bieren denk ik, veel te huisvrouwerig bezig geweest, plus zomercovid te pakken. Topcombinatie
Moet intern wel lachen want voor een housewarming party voor morgen een dom cadeau gekocht voor het stelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht is dit helemaal al voorbij de hype hoor, ik kende het niet, maar die namen. WTF, nou ja, het past ze wel, die delen mijn suffe humor wel dus dat komt goed
Zit nu in mijzelf te gniffelen om Scrub HousefriendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kon het dus je kunt het!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
.
Nog niet gehoord maar beterschap!quote:Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:13 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Surinaamse bami met kip en chicken bao.
Toetje
[ link | afbeelding ]![]()
Ik had bowl en toe meloen met bolletje ijs. Morgen weer
Simpele avg.
Morgen bij een maatje eten, dus ik mag bestellen en betalen.![]()
Zometeen misschien nog een bekertje slagroom ijs. Tje want die bekertjes zijn echt klein![]()
![]()
Zelf gemaakt die chicken bao?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:13 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Surinaamse bami met kip en chicken bao.
Toetje
[ link | afbeelding ]![]()
Zo te horen mag jij daar altijd voor het eten zorgenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:05 schreef SoS87 het volgende:
Simpele avg.
Morgen bij een maatje eten, dus ik mag bestellen en betalen.![]()
Zometeen misschien nog een bekertje slagroom ijs. Tje want die bekertjes zijn echt klein
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh heerlijk![]()
Ik zou dan de term ook vooral te pas en te onpas gebruiken ja
Zijn dat Nederlanders in de VS trouwens? Want anders komt die woordgrap toch anders over denk ik?
Ik ga vanavond lekker bieren denk ik, veel te huisvrouwerig bezig geweest, plus zomercovid te pakken. Topcombinatie
Moet intern wel lachen want voor een housewarming party voor morgen een dom cadeau gekocht voor het stelGebruik de term vooral tegen mijn ouders en Nederlandse vrienden, hij spreekt geen Nederlands dus hij heeft geen idee dat ik ‘m tot huisvriend heb gebombardeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht is dit helemaal al voorbij de hype hoor, ik kende het niet, maar die namen. WTF, nou ja, het past ze wel, die delen mijn suffe humor wel dus dat komt goed.
Bier is ook altijd goed, kwam hier laatst in de supermarkt weer Leffe blond tegen dus die mooi een paar meegenomen.
Sterkte met je covid! Vervelend!
Ik heb dus laatst een scrubmommy gekocht en vond het best een prima ding! Dus zeker goed cadeau!![]()
Verslag daarvan:quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond, na ruim 3 maanden op de wachtlijst, gaan we in Amsterdam naar Fuku Ramen waar de recensenten van Het Parool en De Volkskrant helemaal lyrisch over waren.
golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #35There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ben een Full English aan het maken. Eten we later als lunch. backed beans, bacon, hash browns, toast, gegrilde tomaten, sausages, spiegelei, verse jus. Helaas geen Kippers.![]()
quote:Op zondag 13 juli 2025 01:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Gebruik de term vooral tegen mijn ouders en Nederlandse vrienden, hij spreekt geen Nederlands dus hij heeft geen idee dat ik ‘m tot huisvriend heb gebombardeerd.
Bier is ook altijd goed, kwam hier laatst in de supermarkt weer Leffe blond tegen dus die mooi een paar meegenomen.
Sterkte met je covid! Vervelend!
Ik heb dus laatst een scrubmommy gekocht en vond het best een prima ding! Dus zeker goed cadeau!![]()
Hier net broodje op, op naar een lunch-bbq met zooi vrienden. Ben benieuwd, dikke onweersbuien onderweg hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 13-07-2025 13:33:54 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Voor vanavond en nog een andere avond Thais besteld:
Voor B. Kai Pad Nam Prik Pao met witte rijst en voor mij Pad Thai Ruamit .
Hij regelt het kratje pils en de hapjesquote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo te horen mag jij daar altijd voor het eten zorgen![]()
![]()
Broodje kroket vanavond
Don't follow me. I am lost too
One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door![]()
![]()
Veeeeeeel groente
En fruit voor toe
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Ontbijt bestond uit een maisboterham met casselerrib en daarop een gebakken eitje met spek. Mangosap en nespresso.![]()
Straks wat plakken Amsterdamse ossenworst met schijfjes komkommer.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
En vanavond maak ik uit PG Mexicaanse lasagne met als extra van mij er wat kipgehakt dat we nog in de vriezer hadden er doorheen.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Forum Opties Forumhop: Hop naar: