Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er mensen serieus met dit soort argumenten komen. Dat je zonder blikken of blozen de levens van Israëlische burgers wil inzetten als politiek pressiemiddel. Burgers die al 25+ jaar onder raketaanvallen van hun buren lijden. Meedogenloos.
Ja of kwaadaardigheid.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.
In Iran heb je ook burgerslachtoffers door Israëlisch geweld. Ben je er dan ook voorstander van dat Nederland Iran helpt een raketschild op te tuigen om de Iraneze burgers te beschermen?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja of kwaadaardigheid.
En contraproductief want ik dacht dat iedereen aan de goede kant van de medaille het er wel over eens was juist niet hele bevolkingen of bevolkingsgroepen op één hoop te gooien en de goeden niet onder de kwaden te laten lijden.
Gaza platgooien of dat steunen omdat alle Palestijnen Hamas zouden zijn of Hamas zouden steunen is evenzeer moreel ver beneden de ondergrens.
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)quote:Op maandag 23 juni 2025 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.
Want Iran liet en laat Israël wel met rust?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)
zuchtquote:Op maandag 23 juni 2025 12:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
In Iran heb je ook burgerslachtoffers door Israëlisch geweld. Ben je er dan ook voorstander van dat Nederland Iran helpt een raketschild op te tuigen om de Iraneze burgers te beschermen?
Ja, zie 1 oktober 2024.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)
Dat was ook vergelding.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zie 1 oktober 2024.
En als het schild weg is, doen er nog vele anderen mee.
Ja.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht
Heb je uberhaupt ooit een boek over het M.O. gelezen?
Iran heeft nog steeds als doel om Israël te vernietigen. Net als de restanten van IS, Hezbollah, Hamas, diverse krijgsheren in Irak en Afghanistan en nog een heel aantal terroristische groeperingen, allemaal in bezit van raketten.quote:
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:46 schreef Perrin het volgende:
En contraproductief want ik dacht dat iedereen aan de goede kant van de medaille het er wel over eens was juist niet hele bevolkingen of bevolkingsgroepen op één hoop te gooien en de goeden niet onder de kwaden te laten lijden.
We hebben nooit een sanctie genomen die bewust alleen de onschuldige bevolking raakt en juist de regering niet. En dat is dit voorstel wel.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.
De keuze van een economische pijn of een bom op je hoofd vind ik vrij onvergelijkbaar. Dan moet je wel heel semantisch de gelijkenis in de term pijn zien en daarmee doen alsof het hetzelfde is.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.
Economische sancties raken vrijwel altijd vooral de burgerbevolking. En stoppen met wapenleveranties, linksom of rechtsom, maakt het gesanctioneerde land militair altijd zwakker en dus kwetsbaarder voor aanvallen. Daar is dit voorstel geen uitzondering op.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben nooit een sanctie genomen die bewust alleen de onschuldige bevolking raakt en juist de regering niet. En dat is dit voorstel wel.
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De keuze van een economische pijn of een bom op je hoofd vind ik vrij onvergelijkbaar. Dan moet je wel heel semantisch de gelijkenis in de term pijn zien en daarmee doen alsof het hetzelfde is.
Er is geen enkel ander land waar we mede zorgen voor een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden raketten. Zou dat wel zo zijn, zou het opheffen van dat schild ook een verschrikkelijke maatregel worden genoemd.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
Er is geen enkel ander land waar we mede zorgen voor een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden raketten. Zou dat wel zo zijn, zou het opheffen van dat schild ook een verschrikkelijke maatregel worden genoemd.
Waarom draait iedereen zich steeds een moeilijke hoekjes als ze geconfronteerd worden met de gevolgen? Volgens piri zelf leidt het tot duizenden doden. Als je daar mee dreigt moet je ook bereid zijn de consequenties te dragen, anders moet je er niet mee dreigen. Alsof het voor deze duizenden doden er toe doet hoe andere embargo's zijn vormgegevenquote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast.
Dat schild is ter verdediging.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.
Ik keur vooral antisemitisme en blinde jodenhaat af.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.
Timmermans heeft benadrukt dat het zijn doel is om Israël te laten voelen kwetsbaar te zijn. Zit geen woord Spaans bij.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.
Betalen doen we al niet, zij betalen een Nederlands bedrijf voor onderdelen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan bestellen ze die bouten en schroeven voortaan bij Ali Express. Big deal.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
Betalen doen we al niet, zij betalen een Nederlands bedrijf voor onderdelen.
Als je er niets van weet, lees dan in elk geval even terug in het topic waarin je post.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan bestellen ze die bouten en schroeven voortaan bij Ali Express. Big deal.
Dus je doel is om Israël kwetsbaar te laten voelen, daarvoor ben je bereid onschuldige burgers het slachtoffer van te laten zijn, maar alleen op papier want in de praktijk loopt het los omdat ze het ergens anders kunnen kopen?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan bestellen ze die bouten en schroeven voortaan bij Ali Express. Big deal.
Elkaar een gigantisch mes in de rug steken in aanloop naar verkiezingen is nu eenmaal ook traditie bij de PvdA.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar het was maar symboolpolitiek. Dus wat een aanstellers al die lui die de partij verlaten, toch, Karel?
Wat dan?quote:Op maandag 23 juni 2025 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Elkaar een gigantisch mes in de rug steken in aanloop naar verkiezingen is nu eenmaal ook traditie bij de PvdA.
Iran voerde al decennialang een proxy-oorlog, Hamas, Hezbollah en de Houthi's. Israël moest van de kaart worden geveegd.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg. Er zijn altijd wel relletjes binnen de partij waarbij mensen beschadigd worden.quote:
Fair point.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Elkaar een gigantisch mes in de rug steken in aanloop naar verkiezingen is nu eenmaal ook traditie bij de PvdA.
Eigenlijk hadden ze de mensen die sterke twijfels hadden bij de fusie, of toen al schijn hadden van sabotageclowns gewoon de partij uit moeten schoppen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja het idee dat je maar moet fuseren omdat je grotendeels hetzelfde stemgedrag hebt is natuurlijk dun. En dat blijkt als je maatschappijbeeld zodanig uit elkaar loopt.
Een fusie en een scheuring verder, wat ben je dan als links opgeschoten? Helemaal niks anders dan de zoveelste bevestiging dat ze bij PvdA en gl elkaar alleen maar messen in de rug kunnen steken.
Lekker democratisch wel.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Eigenlijk hadden ze de mensen die sterke twijfels hadden bij de fusie, of toen al schijn hadden van sabotageclowns gewoon de partij uit moeten schoppen.
Ja, dat begreep ik. Maar wat zijn de voorbeelden van de traditie van messen in elkaars rug steken bij verkiezingen?quote:Op maandag 23 juni 2025 13:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg. Er zijn altijd wel relletjes binnen de partij waarbij mensen beschadigd worden.
Iran vuurt toch zo ongeveer jaarlijks van alles op Israël af?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Zonder dat schild is er zo ongeveer geen Israël meer.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zie 1 oktober 2024.
En als het schild weg is, doen er nog vele anderen mee.
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen. Melkert werd na Kok genadeloos geslachtofferd na de verkiezingsnederlaag van 2002. Wouter Bos bouwde zijn frisse imago op de puinhopen van Melkerts gezapigheid. Cohen, die bescheiden verbinder, moest plaatsmaken na een geraffineerde coup. Samsom zag zijn trouwe rechterhand Asscher hem onverwacht onttronen. En voor dit alles botste Rottenberg als hervormer op de gevestigde orde, hij haalde de bezem door het old-boys netwerk maar het kostte hem uiteindelijk wel de kop.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik. Maar wat zijn de voorbeelden van de traditie van messen in elkaars rug steken bij verkiezingen?
Ja, na Willem Drees hebben 'we' heel wat interne strubbelingen gehad.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen. Melkert werd na Kok genadeloos geslachtofferd na de verkiezingsnederlaag van 2002. Wouter Bos bouwde zijn frisse imago op de puinhopen van Melkerts gezapigheid. Cohen, die bescheiden verbinder, moest plaatsmaken na een geraffineerde coup. Samsom zag zijn trouwe rechterhand Asscher hem onverwacht onttronen. En voor dit alles botste Rottenberg als hervormer op de gevestigde orde, hij haalde de bezem door het old-boys netwerk maar het kostte hem uiteindelijk wel de kop.
Deels natuurlijk hoe partijpolitiek werkt alleen gaat het vaak wat 'bloederig'.
Zou ook raar zijn als het niet zo was. Alleen gaat het er soms hard aan toe. En de 'redder' van de vorige ronde wordt al heel snel de boeman van de volgende.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, na Willem Drees hebben 'we' heel wat interne strubbelingen gehad.
Bij de VVD krijgt iedereen keurig een plekje achteraan in het grote dixieland-orkest. Daar wordt voorin zo hard op toeters geblazen, niemand zal je horen. Echte ploerten zoals Henk Kamp maken ze “erelid”. Daarom hangt er bij die club ook zo’n bedompte, verstikkende sfeer.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen. Melkert werd na Kok genadeloos geslachtofferd na de verkiezingsnederlaag van 2002. Wouter Bos bouwde zijn frisse imago op de puinhopen van Melkerts gezapigheid. Cohen, die bescheiden verbinder, moest plaatsmaken na een geraffineerde coup. Samsom zag zijn trouwe rechterhand Asscher hem onverwacht onttronen. En voor dit alles botste Rottenberg als hervormer op de gevestigde orde, hij haalde de bezem door het old-boys netwerk maar het kostte hem uiteindelijk wel de kop.
Wat wel interessant is, want volgens mij was Kamp geen fan van de huidige koers van de VVD en al helemaal niet van het huidige kabinet.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bij de VVD krijgt iedereen keurig een plekje achteraan in het grote dixieland-orkest. Daar wordt voorin zo hard op toeters geblazen, niemand zal je horen. Echte ploerten zoals Henk Kamp maken ze “erelid”. Daarom hangt er bij die club ook zo’n bedompte, verstikkende sfeer.
Ik vind het mooi hoor, hoe roodgroen zichzelf aan het heruitvinden is. Dat een stuk of wat mentaal versleten mastodonten zich niet in de nieuwe partij kunnen vinden, het zij zo. Er komen veel meer nieuwe leden voor terug. En doorrrrr.
Volgens mij is dat bij iedere partij zo. Rutte/verdonk, Omtzigt/de jonge?quote:Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
heruitvinden tot wat?quote:Op maandag 23 juni 2025 14:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bij de VVD krijgt iedereen keurig een plekje achteraan in het grote dixieland-orkest. Daar wordt voorin zo hard op toeters geblazen, niemand zal je horen. Echte ploerten zoals Henk Kamp maken ze “erelid”. Daarom hangt er bij die club ook zo’n bedompte, verstikkende sfeer.
Ik vind het mooi hoor, hoe roodgroen zichzelf aan het heruitvinden is. Dat een stuk of wat mentaal versleten mastodonten zich niet in de nieuwe partij kunnen vinden, het zij zo. Er komen veel meer nieuwe leden bij dan dat er oude weggaan. En doorrrrr.
Ik denk dat Henk Kamp vooral vindt dat Wilders een ”onbetrouwbare partner” is. Qua asielbeleid volgt hij graag de harde lijn van de PVV. Was het maar beter zakendoen met Geert!quote:Op maandag 23 juni 2025 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat wel interessant is, want volgens mij was Kamp geen fan van de huidige koers van de VVD en al helemaal niet van het huidige kabinet.
Dat klinkt in ieder geval heel stereotypisch vvd.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik denk dat Henk Kamp vooral vindt dat Wilders een ”onbetrouwbare partner” is. Qua asielbeleid volgt hij graag de harde lijn van de PVV. Was het maar beter zakendoen met Geert!
Over het onderwerp bestaanszekerheid heeft Kamp nog wel een appeltje te schillen met de gevallen coalitie. Kamp vindt dat arme mensen hun ellende aan zichzelf te wijten hebben. Die moet je als overheid zoveel mogelijk vernederen, opdat ze de kracht vinden zich uit de modder omhoog te vechten.
Hamas heeft zichzelf 7 oktober ook opnieuw uitgevondenquote:
Jarvis Cocker ook, afgaande op het nieuwe album van Pulp.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hamas heeft zichzelf 7 oktober ook opnieuw uitgevonden
En zelfkritiek die haast feller lijkt dan kritiek op andere partijen. Ik heb er een tijdje wat van meegemaakt: elk weekeinde was het zeuren op andere partijleden en de interne lijn (of het gebrek daaraan).quote:Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen.
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel voor het clubgevoel volgens mij, stabiel leiderschap, of zou dat toch slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.
Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Instabiele periodes kennen ook andere partijen natuurlijk. En ook daar moet er wel eens iemand het veld ruimen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel, stabiel leiderschap of zou dat slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?
Mooie benaming.quote:
Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:47 schreef Ringo het volgende:
Tot de GLUP, de Grote Linkse Ubermenschen Partij.
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:31 schreef nelaeryn het volgende:
Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.
Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?quote:Op maandag 23 juni 2025 15:35 schreef Ringo het volgende:
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:40 schreef nelaeryn het volgende:
Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?
Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:23 schreef -XOR- het volgende:
Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.
Mwah, de tegenhangeer van de Ubermensch was meer de door de Christelijke moraal geknevelde Europeaan (Duitser) dan dat hij een ander volk als minderwaardig beschreef.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
Neuh, de Ubermensch is in de filosofie van Nietzsche meer een volgend stadium in de evolutie, de Ubermensch als betere versie van de mens zelf, met een nieuwe moraal. Onder de Ubermensch staat dus in taxonomische zin de denkende mens zoals wij deze zijn en kennen. Overigens bestaat die Ubermensch nog niet, Zarathustra kondigt 'm alleen nog maar aan.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.
Aparte take. Dat gevoel heb ik juist bij de mensen van de VVD en in mindere mate van het CDA.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.
Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Je zou natuurlijk kunnen stellen dat die sabotageclowns de partij op onredelijke wijze hebben benadeeld. En iedereen die maar een klein beetje verstand van verenigingsrecht heeft, weet wat voor maatregel je dan kan nemen.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Eigenlijk hadden ze de mensen die sterke twijfels hadden bij de fusie, of toen al schijn hadden van sabotageclowns gewoon de partij uit moeten schoppen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel.
Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ikquote:Op maandag 23 juni 2025 20:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat dit topic wel een mooi voorbeeld is dat PvdA/GL flink gaat scoren deze verkiezingen. De gretigheid waarmee mensen ze proberen te framen als het grote kwaad is flink te merken. De demonisering van links werkt blijkbaar nog altijd goed.
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ik
Jawel, typische corpsbal/Golfclub sfeer.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
Ik merk zelf dat de afkeer voor waar de PvdA nu mee bezig is veel sterker is dan het gebruikelijke FOK!PVV/FvD/altright trollenleger die je altijd bezig ziet.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.
Ik heb ook even nagedacht hierover of ik misschien de gekkie ben. Maar de andere linkse partijen stemmen er ook mee in.80% op het congres stemde ermee in. Dan is mijn conclusie, nee ligt niet aan mij.
Er is ook werkelijk niks raars aan om geen wapens te leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat. Het is letterlijk het internationaal recht. Absoluut niet radicaal of extremistisch. De frame die anderen daarop plakken vind ik dan wel weer nodeloos extremistisch en polariserend. Kom op zeg er worden vergelijkingen met de NSDAP gemaakt. Dat is toch een hyperbool tot en met. Ook zeer antisemitisch om te doen alsof een wapenembargo joden haat zou zijn.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-pvda-koers-navo-topquote:Partijkoers PvdA
Een paar prominente PvdA'ers zegt het partijlidmaatschap op vanwege een voorstel voor een wapenembargo tegen Israël en de onrust die erover is ontstaan. Oud-Kamervoorzitter Gerdi Verbeet, oud-Kamerlid Lutz Jacobi en oud-wethouder Reshma Roopram hebben hun lidmaatschap opgezegd. Tegelijk hebben zich afgelopen weekend ook honderden nieuwe leden gemeld, zeggen GroenLinks en PvdA.
Gerdi Verbeet schuift bij ons aan in de studio.
Heb een hele andere ervaring.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, typische corpsbal/Golfclub sfeer.
Ben vaak bij hun bijeenkomsten geweest toen ik in de gemeenteraad zat. Dan ga je ook naar de concurrent.
Ageïsme is weer geen probleem in de DEI-partij bij uitstek.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij werd alleen Oudkerk uitgejouwd, en vooral omdat die extra spreektijd eiste. De rest is theatraal gejank van voorbije boomers die hun zin niet hebben gekregen.
Het stinkt hier naar culturele revolutie.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij werd alleen Oudkerk uitgejouwd, en vooral omdat die extra spreektijd eiste. De rest is theatraal gejank van voorbije boomers die hun zin niet hebben gekregen.
Wat een rare post.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
Gewoon een partij die een andere richting kiest, en dat valt heel erg op, want ze heeft te lang in apathie stilgestaan.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het stinkt hier naar culturele revolutie.
Heerlijk toch, laat ze lekker verder radicaliseren.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het stinkt hier naar culturele revolutie.
Mijn hemel dat mens kent ook geen schaamte he.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Verbeet zometeen te gast bij Nieuwsuur
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-pvda-koers-navo-top
Ik heb het niet over een koersverandering, maar over jouw manier waarop je met een oude garde om gaat.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon een partij die een andere richting kiest, en dat valt heel erg op, want ze heeft te lang in apathie stilgestaan.
Boomer is een mindset.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ageïsme is weer geen probleem in de DEI-partij bij uitstek.
Dit is dus het probleem.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Met Rob Oudkerk?quote:Op maandag 23 juni 2025 21:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het niet over een koersverandering, maar over jouw manier waarop je met een oude garde om gaat.
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ikquote:Op maandag 23 juni 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk toch, laat ze lekker verder radicaliseren.
Zijn we binnen nu en 5 jaar van die heel club verlost.
Dat meer dan 80% van de nieuwe partij achter deze motie staat? Is er een keertje eenheid op links, mag dat ook weer niet van de buitenwacht.quote:
Moet je bij CDA en D66 zijn komende tijd, denk ikquote:Op maandag 23 juni 2025 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ik
Die kunnen dan ook prima met GL-PvdA in een kabinet. Zolang PVV en de fascistenknechten van VVD buitenspel blijven, helemaal goedquote:Op maandag 23 juni 2025 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Moet je bij CDA en D66 zijn komende tijd, denk ik
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner. Hopelijk kan een andere linkse partij hiervan profiteren, kan daar wel zaken mee gedaan wordenquote:Op maandag 23 juni 2025 21:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die kunnen dan ook prima met GL-PvdA in een kabinet. Zolang PVV en de fascistenknechten van VVD buitenspel blijven, helemaal goed
Klaas Dijkhof is toch een denktank gestart? Dat in combinatie met een clubje partijen die de grondwet volgen en de anti-democraten buiten de deur houden kom je snel een heel eind.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ik
Ja die partijcongressen van de PVV, dat zijn spektakelstukken hoor.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:45 schreef timmmmm het volgende:
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner
Wie heeft het over partijcongressen van de PVV? Gaat het allemaal wel goed kameraad?quote:Op maandag 23 juni 2025 21:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja die partijcongressen van de PVV, dat zijn spektakelstukken hoor.
De vergelijking met de PVV gaat totaal niet op.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner. Hopelijk kan een andere linkse partij hiervan profiteren, kan daar wel zaken mee gedaan worden
Omhoog gevallen lul.quote:
Neuh, ze hebben de angel uit de fusie gehaald. En stonden in elke krant op de voorpagina. Een onhaalbare motie indienen doe je met een reden. Dit is gewoon bijzonder slim gespeeld.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:46 schreef timmmmm het volgende:
Wat denken we trouwens van de theorie die je veel leest, dan men bewust deze motie nu, voor het congres gedaan heeft en nu de verkiezingen nog in de kinderschoenen staan, zodat ze de ongewenste elementen in de partij meteen voor het blok zette en eruit gewerkt hebben voor ze later in de verkiezingen voor problemen konden zorgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |