Zonder dat schild wordt Israël in een dag vernietigd.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:18 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als Israël geen raketschild meer heeft en dus zelf hard geraakt kan worden dan hebben ze belang bij vrede want ze willen immers geen slachtoffers in eigen land. Nu Israël wel is beschermd door een schild wanen ze zich veilig en denken ze ongestraft Iran te kunnen aanvallen met oa als gevolg een raketinslag in een ziekenhuis in Beër Sjeva. Dat zou Israël bespaart zijn gebleven als ze Iran met rust hadden gelaten.
Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er mensen serieus met dit soort argumenten komen. Dat je zonder blikken of blozen de levens van Israëlische burgers wil inzetten als politiek pressiemiddel. Burgers die al 25+ jaar onder raketaanvallen van hun buren lijden. Meedogenloos.
Ja of kwaadaardigheid.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.
In Iran heb je ook burgerslachtoffers door Israëlisch geweld. Ben je er dan ook voorstander van dat Nederland Iran helpt een raketschild op te tuigen om de Iraneze burgers te beschermen?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja of kwaadaardigheid.
En contraproductief want ik dacht dat iedereen aan de goede kant van de medaille het er wel over eens was juist niet hele bevolkingen of bevolkingsgroepen op één hoop te gooien en de goeden niet onder de kwaden te laten lijden.
Gaza platgooien of dat steunen omdat alle Palestijnen Hamas zouden zijn of Hamas zouden steunen is evenzeer moreel ver beneden de ondergrens.
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)quote:Op maandag 23 juni 2025 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens meer te begrijpen... zoveel onkunde en naïviteit.
Want Iran liet en laat Israël wel met rust?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)
zuchtquote:Op maandag 23 juni 2025 12:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
In Iran heb je ook burgerslachtoffers door Israëlisch geweld. Ben je er dan ook voorstander van dat Nederland Iran helpt een raketschild op te tuigen om de Iraneze burgers te beschermen?
Ja, zie 1 oktober 2024.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als Israël Iran met rust had gelaten zou dan Iran ook raketten op Israël hebben afgevuurd? (Retorische vraag)
Dat was ook vergelding.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zie 1 oktober 2024.
En als het schild weg is, doen er nog vele anderen mee.
Ja.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht
Heb je uberhaupt ooit een boek over het M.O. gelezen?
Iran heeft nog steeds als doel om Israël te vernietigen. Net als de restanten van IS, Hezbollah, Hamas, diverse krijgsheren in Irak en Afghanistan en nog een heel aantal terroristische groeperingen, allemaal in bezit van raketten.quote:
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:46 schreef Perrin het volgende:
En contraproductief want ik dacht dat iedereen aan de goede kant van de medaille het er wel over eens was juist niet hele bevolkingen of bevolkingsgroepen op één hoop te gooien en de goeden niet onder de kwaden te laten lijden.
We hebben nooit een sanctie genomen die bewust alleen de onschuldige bevolking raakt en juist de regering niet. En dat is dit voorstel wel.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.
De keuze van een economische pijn of een bom op je hoofd vind ik vrij onvergelijkbaar. Dan moet je wel heel semantisch de gelijkenis in de term pijn zien en daarmee doen alsof het hetzelfde is.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Algemene economische sancties, stoppen met wapenleveranties: zulke maatregelen hebben eigenlijk altijd (ernstige) gevolgen voor de burgerbevolking. Pijnlijk maar het gevolg van de keuze om een kwaadaardig regime onder druk te zetten. Met betrekking tot Israël willen veel partijen kennelijk die keuze niet maken, categorie kool en geit. GL-PvdA doet dat wel. Die standvastigheid valt op zichzelf al te prijzen.
Economische sancties raken vrijwel altijd vooral de burgerbevolking. En stoppen met wapenleveranties, linksom of rechtsom, maakt het gesanctioneerde land militair altijd zwakker en dus kwetsbaarder voor aanvallen. Daar is dit voorstel geen uitzondering op.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben nooit een sanctie genomen die bewust alleen de onschuldige bevolking raakt en juist de regering niet. En dat is dit voorstel wel.
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De keuze van een economische pijn of een bom op je hoofd vind ik vrij onvergelijkbaar. Dan moet je wel heel semantisch de gelijkenis in de term pijn zien en daarmee doen alsof het hetzelfde is.
Er is geen enkel ander land waar we mede zorgen voor een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden raketten. Zou dat wel zo zijn, zou het opheffen van dat schild ook een verschrikkelijke maatregel worden genoemd.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
Er is geen enkel ander land waar we mede zorgen voor een schild tussen tienduizenden burgers en duizenden raketten. Zou dat wel zo zijn, zou het opheffen van dat schild ook een verschrikkelijke maatregel worden genoemd.
Waarom draait iedereen zich steeds een moeilijke hoekjes als ze geconfronteerd worden met de gevolgen? Volgens piri zelf leidt het tot duizenden doden. Als je daar mee dreigt moet je ook bereid zijn de consequenties te dragen, anders moet je er niet mee dreigen. Alsof het voor deze duizenden doden er toe doet hoe andere embargo's zijn vormgegevenquote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast.
Dat schild is ter verdediging.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
We doen nu ineens alsof een algeheel wapenembargo een verschrikkelijke maatregel is die alleen in uitzonderlijke situaties wordt toegepast. Volgens mij valt dat wel mee, is het ongeveer stap één in het handboek Druk Uitoefenen Op Malafide Regimes.
Ik keur vooral antisemitisme en blinde jodenhaat af.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.
Timmermans heeft benadrukt dat het zijn doel is om Israël te laten voelen kwetsbaar te zijn. Zit geen woord Spaans bij.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
We verbieden het Israël toch niet om dat schild te bouwen en onderhouden? We betalen er alleen niet meer aan mee, omdat het onderdeel is van een bredere offensieve strategie, die we afkeuren.
Betalen doen we al niet, zij betalen een Nederlands bedrijf voor onderdelen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |