https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-pvda-koers-navo-topquote:Partijkoers PvdA
Een paar prominente PvdA'ers zegt het partijlidmaatschap op vanwege een voorstel voor een wapenembargo tegen Israël en de onrust die erover is ontstaan. Oud-Kamervoorzitter Gerdi Verbeet, oud-Kamerlid Lutz Jacobi en oud-wethouder Reshma Roopram hebben hun lidmaatschap opgezegd. Tegelijk hebben zich afgelopen weekend ook honderden nieuwe leden gemeld, zeggen GroenLinks en PvdA.
Gerdi Verbeet schuift bij ons aan in de studio.
Heb een hele andere ervaring.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, typische corpsbal/Golfclub sfeer.
Ben vaak bij hun bijeenkomsten geweest toen ik in de gemeenteraad zat. Dan ga je ook naar de concurrent.
Ageïsme is weer geen probleem in de DEI-partij bij uitstek.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij werd alleen Oudkerk uitgejouwd, en vooral omdat die extra spreektijd eiste. De rest is theatraal gejank van voorbije boomers die hun zin niet hebben gekregen.
Het stinkt hier naar culturele revolutie.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij werd alleen Oudkerk uitgejouwd, en vooral omdat die extra spreektijd eiste. De rest is theatraal gejank van voorbije boomers die hun zin niet hebben gekregen.
Wat een rare post.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
Gewoon een partij die een andere richting kiest, en dat valt heel erg op, want ze heeft te lang in apathie stilgestaan.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het stinkt hier naar culturele revolutie.
Heerlijk toch, laat ze lekker verder radicaliseren.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het stinkt hier naar culturele revolutie.
Mijn hemel dat mens kent ook geen schaamte he.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Verbeet zometeen te gast bij Nieuwsuur
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-pvda-koers-navo-top
Ik heb het niet over een koersverandering, maar over jouw manier waarop je met een oude garde om gaat.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon een partij die een andere richting kiest, en dat valt heel erg op, want ze heeft te lang in apathie stilgestaan.
Boomer is een mindset.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ageïsme is weer geen probleem in de DEI-partij bij uitstek.
Dit is dus het probleem.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef Ringo het volgende:
Met Rob Oudkerk?quote:Op maandag 23 juni 2025 21:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het niet over een koersverandering, maar over jouw manier waarop je met een oude garde om gaat.
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ikquote:Op maandag 23 juni 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk toch, laat ze lekker verder radicaliseren.
Zijn we binnen nu en 5 jaar van die heel club verlost.
Dat meer dan 80% van de nieuwe partij achter deze motie staat? Is er een keertje eenheid op links, mag dat ook weer niet van de buitenwacht.quote:
Moet je bij CDA en D66 zijn komende tijd, denk ikquote:Op maandag 23 juni 2025 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ik
Die kunnen dan ook prima met GL-PvdA in een kabinet. Zolang PVV en de fascistenknechten van VVD buitenspel blijven, helemaal goedquote:Op maandag 23 juni 2025 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Moet je bij CDA en D66 zijn komende tijd, denk ik
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner. Hopelijk kan een andere linkse partij hiervan profiteren, kan daar wel zaken mee gedaan wordenquote:Op maandag 23 juni 2025 21:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die kunnen dan ook prima met GL-PvdA in een kabinet. Zolang PVV en de fascistenknechten van VVD buitenspel blijven, helemaal goed
Klaas Dijkhof is toch een denktank gestart? Dat in combinatie met een clubje partijen die de grondwet volgen en de anti-democraten buiten de deur houden kom je snel een heel eind.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou graag verstandige, pragmatische politiek zien, die de problemen daadwerkelijk aanpakt. Gaat de komende jaren niet gebeuren vrees ik
Ja die partijcongressen van de PVV, dat zijn spektakelstukken hoor.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:45 schreef timmmmm het volgende:
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner
Wie heeft het over partijcongressen van de PVV? Gaat het allemaal wel goed kameraad?quote:Op maandag 23 juni 2025 21:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja die partijcongressen van de PVV, dat zijn spektakelstukken hoor.
De vergelijking met de PVV gaat totaal niet op.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat waag ik dus te betwijfelen op deze manier. Hoe ze met andersdenkenden omgaan, op gelijke wijze als de PVV, maakt we wmb een even onbetrouwbare partner. Hopelijk kan een andere linkse partij hiervan profiteren, kan daar wel zaken mee gedaan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |