De aap komt uit de mouwquote:VVD kijkt naar bijstand om defensie-uitgaven te betalen
De VVD kijkt naar de bijstand om de hogere defensie-uitgaven te betalen die nodig zijn om de nieuwe NAVO-norm te halen. Dat heeft partijleider Dilan Yeşilgöz dinsdag gezegd. „Wij vinden dat werken echt meer moet lonen. En dat betekent dat je daarvoor bijvoorbeeld de bijstandsuitkeringen anders zou moeten inrichten.”
Op de NAVO-top van volgende week ligt een nieuwe norm voor van 3,5 procent van het bbp. Om dat percentage te halen, moet Nederland volgens het kabinet minstens 16 tot 19 miljard euro per jaar extra in Defensie steken. De WW-uitkeringen en de bijstand kosten dit jaar samen ongeveer 11 miljard.
GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans wil juist niet bezuinigen op zorg, onderwijs of de verzorgingsstaat. Hij denkt onder meer aan een „solidariteitsbijdrage” van de allerrijksten. Yeşilgöz wil eerst naar de overheid kijken. „We hebben een enorm stelsel met elkaar opgericht, een overheid die zich bemoeit met alles in uw leven. Dat kan echt een stuk minder.”
Of het volgende kabinet zegr gewoon fuck it, wij doen 2%quote:Op zondag 22 juni 2025 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Het geld moet ergens vandaan komen. Mensen in de bijstand kunnen ook gewoon gaan werken
400 elke maand aan Energie.. Die hebben nog een teeltbedrijf op zolder waar ze aan bijverdienenquote:Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Moonversion het volgende:
Prima idee
Mensen in de bijstand kunnen ook wel zonder uitkering leven of gaan werken
[ afbeelding ]
3145 euro netto inkomsten in de maand, koekkoek
Helemaal eens. In de bijstand is het een gegeven dat je toeslagen krijgt. Laat het Dan Niet uitkomen op ruim 3k maar 2-2.5k met alles erop en eraan.. met de kwijtscheldingen en upas en al die andere ongein erbij zit je hartstikke primaquote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html
[..]
De aap komt uit de mouw
Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaienNext stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
Kan ook een zeer slecht geisoleerde woning zijn waar ze er op los stoken en douchen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:54 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
400 elke maand aan Energie.. Die hebben nog een teeltbedrijf op zolder waar ze aan bijverdienen
2k haal je denk ik nooit. Misschien samen voor een koppel.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:54 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Helemaal eens. In de bijstand is het een gegeven dat je toeslagen krijgt. Laat het Dan Niet uitkomen op ruim 3k maar 2-2.5k met alles erop en eraan.. met de kwijtscheldingen en upas en al die andere ongein erbij zit je hartstikke prima
Nee, mensen die deels of volledig niet kunnen werken horen thuis in een arbeidsongeschiktheidsuitkering, niet in de Bijstand. De Bijstand gaat er juist vanuit dat mensen volledig aan het werk kunnen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niet iedereen kan werken. Daarom hebben we een bijstand voor. Wellicht is slimmer deze mensen gewoon aan parttime baan helpen, scheelt ook wat uitkering.
Ik denk dat ze een rolstoel ziet die ze wil verkopen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Dei foto van Yesilgoz in combinatie met het onderwerp.
Het is net die kwade heks uit Sneeuwwitje.
Of Gargamel uit de Smurfen.
Dat bedrag is inderdaad berekend voor partners met 2 kinderen. Dus netto 1550 per volwassene zeg maar waar je dan ook nog een kind voor moet verzorgen. Ik zou het niet ruim noemen.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
2k haal je denk ik nooit. Misschien samen voor een koppel.
Ik pleit ook al jaren om de bijstand op te delen in mensen met een vorm van een arbeidshandicap en degene die gewoon lui zijn/kantjes er vanaf lopen.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, mensen die deels of volledig niet kunnen werken horen thuis in een arbeidsongeschiktheidsuitkering, niet in de Bijstand. De Bijstand gaat er juist vanuit dat mensen volledig aan het werk kunnen.
Kijk eens om je heenquote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef rutger05 het volgende:
Een al reeds minimaal sociaal vangnet willen aantasten om de oorlogsindustrie te financieren en daarmee naar de meest kwetsbaren in de samenleving trappen is niet mijn idee van verantwoord en fatsoenlijk politiek bedrijven.
Sociaal vangnet simpeler maken zou al een boel helpen. Alle toeslagen afschaffen en compenseren via de belastingschijven.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef rutger05 het volgende:
Een al reeds minimaal sociaal vangnet willen aantasten om de oorlogsindustrie te financieren en daarmee naar de meest kwetsbaren in de samenleving trappen is niet mijn idee van verantwoord en fatsoenlijk politiek bedrijven.
Dat poogt men tot op zekere hoogte te realiseren met het programma Participatiewet in Balans.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef Harvest89 het volgende:
Ik pleit ook al jaren om de bijstand op te delen in mensen met een vorm van een arbeidshandicap en degene die gewoon lui zijn/kantjes er vanaf lopen.
Maar dat zal allemaal wel weer een duur grapje zijn of zo qua administratie/ambtenaar kosten. Ook goed, maar laat die mensen dan gewoon met rust.
Rusland komt de Oekraïne niet eens door, defensie heeft inderdaad meer geld nodig maar het wordt nu enorm rom overtrokken door diegene die defensie kapot bezuinigd heeft, door ene Rutte van jawel wederom de VVDquote:Op zondag 22 juni 2025 22:47 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen
Of vind je het liever prima dat je over 12 Jaar je huis uit wordt getrokken en op een trein naar siberie gezet wordt.
'minimaal' is om mn tranen bij af te pinken van het lachen...
Rusland oekraine is Niet het enige wat er in de wereld zal/heeft plaatsgevondenquote:Op maandag 23 juni 2025 02:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rusland komt de Oekraïne niet eens door, defensie heeft inderdaad meer geld nodig maar het wordt nu enorm rom overtrokken door diegene die defensie kapot bezuinigd heeft, door ene Rutte van jawel wederom de VVD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |