abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218015665
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html

quote:
VVD kijkt naar bijstand om defensie-uitgaven te betalen

De VVD kijkt naar de bijstand om de hogere defensie-uitgaven te betalen die nodig zijn om de nieuwe NAVO-norm te halen. Dat heeft partijleider Dilan Yeşilgöz dinsdag gezegd. „Wij vinden dat werken echt meer moet lonen. En dat betekent dat je daarvoor bijvoorbeeld de bijstandsuitkeringen anders zou moeten inrichten.”

Op de NAVO-top van volgende week ligt een nieuwe norm voor van 3,5 procent van het bbp. Om dat percentage te halen, moet Nederland volgens het kabinet minstens 16 tot 19 miljard euro per jaar extra in Defensie steken. De WW-uitkeringen en de bijstand kosten dit jaar samen ongeveer 11 miljard.

GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans wil juist niet bezuinigen op zorg, onderwijs of de verzorgingsstaat. Hij denkt onder meer aan een „solidariteitsbijdrage” van de allerrijksten. Yeşilgöz wil eerst naar de overheid kijken. „We hebben een enorm stelsel met elkaar opgericht, een overheid die zich bemoeit met alles in uw leven. Dat kan echt een stuk minder.”
De aap komt uit de mouw _O_

Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaien :) Next stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
pi_218015670
Geen idee of t nodig is maar goed
  zondag 22 juni 2025 @ 18:37:17 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218015688
Dei foto van Yesilgoz in combinatie met het onderwerp.

Het is net die kwade heks uit Sneeuwwitje.
Of Gargamel uit de Smurfen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218015866
Denk dat ze een kans ziet door een eigen wapen industrie op te bouwen en daar heb je mensen voor nodig. Dus die kunnen uit de bijstand en naar een betaalde baan in deze fabrieken.

Win win situatie
pi_218015924
Prima idee

Mensen in de bijstand kunnen ook wel zonder uitkering leven of gaan werken

3145 euro netto inkomsten in de maand, koekkoek
pi_218015938
Liever dood dan stemmen op de VVD
  zondag 22 juni 2025 @ 19:02:20 #7
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218015948
Het geld moet ergens vandaan komen. Mensen in de bijstand kunnen ook gewoon gaan werken
pi_218016117
Niet iedereen kan werken. Daarom hebben we een bijstand voor. Wellicht is slimmer deze mensen gewoon aan parttime baan helpen, scheelt ook wat uitkering.

Alleen naar bijstand kijken, is ook niet genoeg. Overheid moet zelf gaan krimpen, leg belasting op rijken.
Beiden kunnen prima aan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218016984
Was het niet zo dat mensen na hun 80ste enorm veel ziektekosten maken? Misschien daar ook een rem op zetten. Het moet ergens vandaan komen.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 20:54:23 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218017073
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:02 schreef Jahr00n het volgende:
Het geld moet ergens vandaan komen. Mensen in de bijstand kunnen ook gewoon gaan werken
Of het volgende kabinet zegr gewoon fuck it, wij doen 2%
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218017571
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Moonversion het volgende:
Prima idee

Mensen in de bijstand kunnen ook wel zonder uitkering leven of gaan werken

[ afbeelding ]

3145 euro netto inkomsten in de maand, koekkoek
400 elke maand aan Energie.. Die hebben nog een teeltbedrijf op zolder waar ze aan bijverdienen
pi_218017575
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html
[..]
De aap komt uit de mouw _O_

Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaien :) Next stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
Helemaal eens. In de bijstand is het een gegeven dat je toeslagen krijgt. Laat het Dan Niet uitkomen op ruim 3k maar 2-2.5k met alles erop en eraan.. met de kwijtscheldingen en upas en al die andere ongein erbij zit je hartstikke prima
pi_218017721
De VVD is weer demagogie aan het bedrijven. Bij de vorige verkiezingen waren asielzoekers ineens het probleem, nu zijn Bijstandsgerechtigden weer de zondebok. De VVD weet heel goed dat er juist eerst miljarden gereserveerd moeten worden om gaten in arbeidsongeschiktheidsstelsel te dichten.

Door de strikte toelatingsregels tot Wajong en WIA zijn er inmiddels tienduizenden mensen die een beroep moeten doen op Bijstand terwijl zij in werkelijkheid grotendeels of volledig arbeidsongeschikt zijn. Daar zal eerst iets aan moeten worden gedaan! Zie daarvoor bijvoorbeeld ook de rapportages van de commissie OCTAS.

Om een voorbeeld te geven: Via een verzekeringsarts bij het UWV weet ik dat er regelmatig mensen met de ziekte van Duchenne voor de Wajong worden afgewezen, en dus aangewezen zijn op Bijstand. Puur omdat zij op hun 23ste nog een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben. Let wel, mensen met de ziekte van Duchenne hebben een ernstige spierziekte en een levensverwachting van 30 tot 35 jaar.

Nog een voorbeeld: Mensen met een lager inkomen hebben een grotere kans om in de Bijstand te belanden dan mensen met een hoger inkomen. Terwijl zij exact dezelfde ernstige aandoening kunnen hebben. Ook in deze groep gaat het om mensen die nog enkel een theoretische vorm van arbeidsvermogen hebben, maar die in werkelijkheid echt te ziek zijn om te werken. Enkel omdat zij een laag inkomen hadden komen zij niet in aanmerking voor WIA.

Het is ronduit beschamend hoeveel arbeidsongeschikten Nederland in de Bijstand dumpt. Los dat eerst op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 23-06-2025 01:01:32 (Spelfouten gecorrigeerd) ]
  zondag 22 juni 2025 @ 22:18:18 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218017731
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:54 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
400 elke maand aan Energie.. Die hebben nog een teeltbedrijf op zolder waar ze aan bijverdienen
Kan ook een zeer slecht geisoleerde woning zijn waar ze er op los stoken en douchen.
  zondag 22 juni 2025 @ 22:19:58 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218017749
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:54 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Helemaal eens. In de bijstand is het een gegeven dat je toeslagen krijgt. Laat het Dan Niet uitkomen op ruim 3k maar 2-2.5k met alles erop en eraan.. met de kwijtscheldingen en upas en al die andere ongein erbij zit je hartstikke prima
2k haal je denk ik nooit. Misschien samen voor een koppel.
pi_218017766
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niet iedereen kan werken. Daarom hebben we een bijstand voor. Wellicht is slimmer deze mensen gewoon aan parttime baan helpen, scheelt ook wat uitkering.
Nee, mensen die deels of volledig niet kunnen werken horen thuis in een arbeidsongeschiktheidsuitkering, niet in de Bijstand. De Bijstand gaat er juist vanuit dat mensen volledig aan het werk kunnen.
pi_218017778
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Harvest89 het volgende:
Dei foto van Yesilgoz in combinatie met het onderwerp.

Het is net die kwade heks uit Sneeuwwitje.
Of Gargamel uit de Smurfen.
Ik denk dat ze een rolstoel ziet die ze wil verkopen.
pi_218017796
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
2k haal je denk ik nooit. Misschien samen voor een koppel.
Dat bedrag is inderdaad berekend voor partners met 2 kinderen. Dus netto 1550 per volwassene zeg maar waar je dan ook nog een kind voor moet verzorgen. Ik zou het niet ruim noemen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zondag 22 juni 2025 @ 22:29:14 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218017853
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nee, mensen die deels of volledig niet kunnen werken horen thuis in een arbeidsongeschiktheidsuitkering, niet in de Bijstand. De Bijstand gaat er juist vanuit dat mensen volledig aan het werk kunnen.
Ik pleit ook al jaren om de bijstand op te delen in mensen met een vorm van een arbeidshandicap en degene die gewoon lui zijn/kantjes er vanaf lopen.

Maar dat zal allemaal wel weer een duur grapje zijn of zo qua administratie/ambtenaar kosten. Ook goed, maar laat die mensen dan gewoon met rust.
pi_218017904
Een al reeds minimaal sociaal vangnet willen aantasten om de oorlogsindustrie te financieren en daarmee naar de meest kwetsbaren in de samenleving trappen is niet mijn idee van verantwoord en fatsoenlijk politiek bedrijven.
pi_218018005
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef rutger05 het volgende:
Een al reeds minimaal sociaal vangnet willen aantasten om de oorlogsindustrie te financieren en daarmee naar de meest kwetsbaren in de samenleving trappen is niet mijn idee van verantwoord en fatsoenlijk politiek bedrijven.
Kijk eens om je heen
Of vind je het liever prima dat je over 12 Jaar je huis uit wordt getrokken en op een trein naar siberie gezet wordt.

'minimaal' is om mn tranen bij af te pinken van het lachen...
pi_218018305
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef rutger05 het volgende:
Sociaal vangnet simpeler maken zou al een boel helpen. Alle toeslagen afschaffen en compenseren via de belastingschijven.

Overigens HRA ook afschaffen en compenseren in de belastingschijven.

Slaat ook nergens op...das pas echte subsidie voor de "rijken" en kan de huizenprijs ook gelijk naar beneden.
pi_218018370
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef Harvest89 het volgende:
Ik pleit ook al jaren om de bijstand op te delen in mensen met een vorm van een arbeidshandicap en degene die gewoon lui zijn/kantjes er vanaf lopen.

Maar dat zal allemaal wel weer een duur grapje zijn of zo qua administratie/ambtenaar kosten. Ook goed, maar laat die mensen dan gewoon met rust.
Dat poogt men tot op zekere hoogte te realiseren met het programma Participatiewet in Balans.

Maar naar mijn idee is dat geen goed beleid. De Bijstand is een minimumregeling en geen arbeidsongeschiktheidsregeling. Daarom kent de Bijstand bijvoorbeeld ook een vermogenstoets en partnertoets en de Wajong/WIA, arbeidsongeschiktheidsregelingen, kennen die niet. Een minimumregeling is simpelweg niet passend voor mensen die deels of volledig niet kunnen werken (zie ook de evaluatie van het VN-verdrag Handicap). Dat is een fundamentele denkfout in het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel die ontstaan is in 1998 en verergerd in 2003 en 2015.
pi_218018476
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 22:47 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Kijk eens om je heen
Of vind je het liever prima dat je over 12 Jaar je huis uit wordt getrokken en op een trein naar siberie gezet wordt.

'minimaal' is om mn tranen bij af te pinken van het lachen...
Rusland komt de Oekraïne niet eens door, defensie heeft inderdaad meer geld nodig maar het wordt nu enorm rom overtrokken door diegene die defensie kapot bezuinigd heeft, door ene Rutte van jawel wederom de VVD
pi_218018496
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 02:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Rusland komt de Oekraïne niet eens door, defensie heeft inderdaad meer geld nodig maar het wordt nu enorm rom overtrokken door diegene die defensie kapot bezuinigd heeft, door ene Rutte van jawel wederom de VVD
Rusland oekraine is Niet het enige wat er in de wereld zal/heeft plaatsgevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')