abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218020382
Wat de bijstand inhoudt en wat je allemaal moet doen vind ik helemaal niet interessant

Vraagstuk is dat de VVD defensie uitgaven wil bekostigen uit dit potje

Dat vind ik wel schandalig voor alle mensen die met de bijstand te maken hebben

Nederland verloedert echt steeds meer op deze manier
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218020530
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Een S5 neem je niet, dat krijg je als je wordt afgekeurd door bepaalde redenen.
Ik denk zomaar dat jij een hele grote kans maakt op een S5.
Jij bent totaal ongeschikt om in het leger te gaan want je hebt "geen ballen".

S5 werd destijds op grote schaal misbruikt door lui die geen flikker over hadden voor hun vaderland itt deze VVD'er. Het waren kl@@tzakken van het zuiverste water die anderen het vuile werk lieten doen. Maar ja, dat snap jij toch niet. Vermoedelijk vind jij dat zij destijds gelijk hadden want "mensen doden, bah!" Jij en ik leven in een ander universum met andere waarden en percepties van de realiteit.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:18:47 #103
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_218020866
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:24 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Ja jouw stand punt is laat ons met rust of ga zelf eerst het leger in
Liefje, ik heb geen bijstand, nooit gehad ook.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:25:22 #104
210150 Hiddendoe
pi_218020909
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:46 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

S5 werd destijds op grote schaal misbruikt door lui die geen flikker over hadden voor hun vaderland itt deze VVD'er. Het waren kl@@:tzakken van het zuiverste water die anderen het vuile werk lieten doen. Maar ja, dat snap jij toch niet. Vermoedelijk vind jij dat zij destijds gelijk hadden want "mensen doden, bah!" Jij en ik leven in een ander universum met andere waarden en percepties van de realiteit.
Inderdaad, ik vind degenen die zich willens en wetens kapot willen laten schieten meer in aanmerking komen voor een S5 dan die zgn. klootzakken.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:29:18 #105
210150 Hiddendoe
pi_218020942
Maar goed, links kan dus niet denken in oplossingen werd hier eerder beweerd.
We hebben 5% nodig, 50 miljard dus. Dit bedrag kunnen we makkelijk bij elkaar schooien door de komende twee maanden dagelijks een benefietshow op tv uit te zenden en dan om de 5 minuten giro 555 te tonen met daarnaast de bedragen die met grote gulheid overgemaakt zullen worden.

Is dat een goed idee of niet?
pi_218021082
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:46 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

S5 werd destijds op grote schaal misbruikt door lui die geen flikker over hadden voor hun vaderland itt deze VVD'er. Het waren kl@@:tzakken van het zuiverste water die anderen het vuile werk lieten doen. Maar ja, dat snap jij toch niet. Vermoedelijk vind jij dat zij destijds gelijk hadden want "mensen doden, bah!" Jij en ik leven in een ander universum met andere waarden en percepties van de realiteit.
Stoer hoor egoïstisch VVD. Mannetje om zo tekeer tegen een dame , ik heb niks met de VVD maar jij bent wel een extreme schandvlek in vergelijking met andere mensen die ik hier ken en VVD stemmen
Je spoort gewoon niet, wel jammer dat de VVD flink heeft bezuinigd op de GGZ voor je maar het maakt ook niet uit, je lijkt niet meer helpen
En ja noem me dadelijk maar weer zielepiet of zeurpiet of geef maar weer een sneer naar links, denk je nu werkelijk dat ik daar wakker van lig als een kneus zoals jij dat zegt
  maandag 23 juni 2025 @ 11:47:00 #107
210150 Hiddendoe
pi_218021085
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik vind cultuur ook heel belangrijk maar ik ga ook niet in het theater over katten staan zingen
Ik snap je punt en ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd even rationeel ben in mijn reacties en dat ik ook niet altijd goed nadenk voor ik iets schrijf, en dat ik vaak afdwaal en offtopic ga.

Bijstand kan wat minder. Zal best, ik heb me daar niet zo verdiept.
Nederlandse defensie moet met spoed een soort basisbedrag bij elkaar schrapen om de Russen gepast van repliek te kunnen dienen. Snap ik ook.

Wat ik dus niet snap is dat dit bedrag bij de bijstandstrekkers gehaald moet worden.
Dan moeten ze maar een paar blikken collectanten opentrekken die deur aan deur gaan bij de bevolking en daar gaat zoeken naar geld in koektrommels en onder matrassen of in oude sokken.

Om maar wat te noemen. Want dit is toch in ieders belang?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 23-06-2025 11:54:20 ]
pi_218021232
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Stoer hoor egoïstisch VVD. Mannetje om zo tekeer tegen een dame , ik heb niks met de VVD maar jij bent wel een extreme schandvlek in vergelijking met andere mensen die ik hier ken en VVD stemmen
Je spoort gewoon niet, wel jammer dat de VVD flink heeft bezuinigd op de GGZ voor je maar het maakt ook niet uit, je lijkt niet meer helpen
En ja noem me dadelijk maar weer zielepiet of zeurpiet of geef maar weer een sneer naar links, denk je nu werkelijk dat ik daar wakker van lig als een kneus zoals jij dat zegt
Zoals ik al zei, je bent en blijft een jammerend drammertje.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Inderdaad, ik vind degenen die zich willens en wetens kapot willen laten schieten meer in aanmerking komen voor een S5 dan die zgn. klootzakken.
Zoals ik al zei, we leven in totaal verschillende werelden. Jij vindt mij gek, ik vind jou totaal van de pot gerukt. Zeker met jouw laatste opmerking.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:03:35 #109
210150 Hiddendoe
pi_218021252
quote:
Zoals ik al zei, we leven in totaal verschillende werelden. Jij vindt mij gek, ik vind jou totaal van de pot gerukt. Zeker met jouw laatste opmerking.
En zo blijven we elkaar lekker bezig houden. :+
pi_218021267
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
[..]
Liever een jammerend drammertje dat een gevoelloze egoist
pi_218021300
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Liever een jammerend drammertje dat een gevoelloze egoist
Jammerende drammertjes blijven tot hun dood arm, behoeftig, jaloers en boos. Het is maar waar je voor kiest.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:07:37 #112
210150 Hiddendoe
pi_218021303
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:02 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
[..]
Maar zou je het kunnen beargumenteren met rationele onderbouwing waarom iemand die zich vrijwillig laat kapotschieten bij zijn volle verstand is? Vooral als deze persoon een gezin heeft?
pi_218021306
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
;)
  maandag 23 juni 2025 @ 12:08:10 #114
210150 Hiddendoe
pi_218021311
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jammerende drammertjes blijven tot hun dood arm, behoeftig, jaloers en boos. Het is maar waar je voor kiest.
Zwak argument. Niet echt rationeel ook.
pi_218021350
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Oh nee hoor, ik kan best gelukkig zijn met weinig in tegenstelling tot gasten die altijd meer willen ook al gaat dat ten koste van zwakkeren, ikke ikke en rest kan stikken toch
pi_218021556
Als Nederland lid wordt van de russische federatie heb je ook geen bijstand meer en circa 5% uitgaven aan de oorlogs industrie. Een effectieve wijze om van de bijstand af te geraken lijkt me.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218021558
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De Bijstand kan vooral beter door het dwingende karakter en boete-verplichtingen weer te verminderen (verplichting aan gemeenten om meteen boetes op te leggen bij een vergissing of 1 misstap).

De Bijstand is al lang niet meer zo 'vrijheid blijheid' meer als pakweg 30 jaar geleden. Tegenwoordig zit voor vrijwel iedereen een inspanningsverplichting vast aan de Bijstand. Een verplichting om diverse cursussen te volgen, verplicht op een aantal geselecteerde sollicitatiegesprekken, verplichting om bepaald vrijwilligerswerk te kiezen enz.

Óók voor de talloze mensen met een arbeidsbeperking in de Bijstand.
Dwingende karakter? Bijstand is juist veel en veel te vrij.
Sollicatieplicht is een wassen neus, je kan doen en laten wat je wilt.
Er is geen controle op wat je met geld doet, werk doet en al je vrijheid doet.

Sure, een fout kan iedereen maken en dat hoeft niet tot ontslag van bijstand te leiden.
Maar buiten dat? Is de bijstand een luilekkerland. En ja ik heb ook ooit in de bijstand gezeten en dat waren de meest vrije jaren ooit (en nee dat was geen 30 jaar geleden).
pi_218021756
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar zou je het kunnen beargumenteren met rationele onderbouwing waarom iemand die zich vrijwillig laat kapotschieten bij zijn volle verstand is? Vooral als deze persoon een gezin heeft?
Dat begrijp jij toch niet want je snapt helemaal niks van 'offers brengen'. Linksen hebben een grote bek over solidariteit maar als het op aan komt, zijn het kruiperige lafaards.

Voor echte mannen die een keuze maken voor het accepteren van hun dienstplicht, wegen de voordelen en de voldoening die zij ervaren zwaarder dan de risico's, wat hun beslissing in hun eigen context volkomen rationeel maakt. Het gaat niet om het negeren van de gevaren, maar om het bewust afwegen ervan tegenover hogere doelen die zij als essentieel beschouwen. Voor iemand met een gezin kan de motivatie om in militaire dienst te gaan zelfs sterker zijn. Het kan voortkomen uit een diepgaand verlangen om een veilige toekomst te waarborgen voor hun kinderen, het bieden van financiële zekerheid (hetgeen een stabiele basis is voor hun gezin, hetgeen een rationele overweging is) en om een voorbeeld te stellen (ouders kunnen hun kinderen willen inspireren met waarden als plicht, moed en dienstbaarheid). Dus allemaal waarden en rationele overwegingen die een linkse kneus als jij niet wil accepteren.

G@dverdomme, zeg jij nu werkelijk dat al die buitenlandse, geallieerde militairen die de kusten van West-Frankrijk bestormden in 1944 om ons te bevrijden van de nazi's geestesgestoorde zieken waren? Nee, jij en @Cupfighter zijn de ware gekkies die GGZ-hulp nodig hebben.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:46:47 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218021794
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:26 schreef Digi2 het volgende:
Als Nederland lid wordt van de russische federatie heb je ook geen bijstand meer en circa 5% uitgaven aan de oorlogs industrie. Een effectieve wijze om van de bijstand af te geraken lijkt me.
Op dit spookbeeld zullen er inderdaad een paar heel rijk worden en de rest wordt weer uitgekleed.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218021844
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat pact blijft klagen over armen, men zou dat pact de wapens moeten afpakken want dat pact bestaat uit labiele leiders.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:56:59 #121
210150 Hiddendoe
pi_218021894
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:43 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat begrijp jij toch niet want je snapt helemaal niks van 'offers brengen'. Linksen hebben een grote bek over solidariteit maar als het op aan komt, zijn het kruiperige lafaards.

Voor echte mannen die een keuze maken voor het accepteren van hun dienstplicht, wegen de voordelen en de voldoening die zij ervaren zwaarder dan de risico's, wat hun beslissing in hun eigen context volkomen rationeel maakt. Het gaat niet om het negeren van de gevaren, maar om het bewust afwegen ervan tegenover hogere doelen die zij als essentieel beschouwen. Voor iemand met een gezin kan de motivatie om in militaire dienst te gaan zelfs sterker zijn. Het kan voortkomen uit een diepgaand verlangen om een veilige toekomst te waarborgen voor hun kinderen, het bieden van financiële zekerheid (hetgeen een stabiele basis is voor hun gezin, hetgeen een rationele overweging is) en om een voorbeeld te stellen (ouders kunnen hun kinderen willen inspireren met waarden als plicht, moed en dienstbaarheid). Dus allemaal waarden en rationele overwegingen die een linkse kneus als jij niet wil accepteren.

G@dverdomme, zeg jij nu werkelijk dat al die buitenlandse, geallieerde militairen die de kusten van West-Frankrijk bestormden in 1944 om ons te bevrijden van de nazi's geestesgestoorde zieken waren? Nee, jij en @:Cupfighter zijn de ware gekkies die GGZ-hulp nodig hebben.
Het zijn allemaal mooie woorden, maar denk dan ook even aan al die 'echte mannen' die totaal gebroken thuiskwamen. Oorlog op een slagveld maakt beesten van die mannen. Dat vergeet defensie nogal eens als ze personeel proberen te lokken met heldhaftige beelden van dappere mannen en vrouwen.

Nee, ik heb nergens beweerd dat de soldaten uit WWII gestoord waren. Die tijd kan je niet vergelijken met deze tijd.
Wat ik wel beweer is dat vandaag de dag een oorlog op deze primitieve en achterlijke manier te voeren compleet gekkenwerk is.

Om even terug te komen op al die mentaal gebroken helden; deze mensen worden finaal in de steek gelaten door de regering. Ze hebben hun kunstjes getoond, ze zijn weer 'veilig' in het vaderland en krijgen als dank een kutlintje en een dikke middelvinger.
Is het jou dat allemaal waard? Dan ben je nog gekker dan ik al dacht.
pi_218022114
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Op dit spookbeeld zullen er inderdaad een paar heel rijk worden en de rest wordt weer uitgekleed.
Zoveel veranderd er dus ook weer niet :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218022116
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Want de VVD bepaalt dit allemaal? Nee....
Ik heb het gekopieerd van de vorige topic over dit, heb het niet zelf geschreven
pi_218022333
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dwingende karakter? Bijstand is juist veel en veel te vrij.
Sollicatieplicht is een wassen neus, je kan doen en laten wat je wilt.
Er is geen controle op wat je met geld doet, werk doet en al je vrijheid doet.

Sure, een fout kan iedereen maken en dat hoeft niet tot ontslag van bijstand te leiden.
Maar buiten dat? Is de bijstand een luilekkerland. En ja ik heb ook ooit in de bijstand gezeten en dat waren de meest vrije jaren ooit (en nee dat was geen 30 jaar geleden).
Ik weet niet wanneer jij Bijstand kreeg, maar sinds de invoering van de Participatiewet is de Bijstand echt met geen mogelijkheid meer vrijblijvend te noemen hoor. Ook uit mijn eigen ervaring.

Gemeenten leggen Bijstandsgerechtigden daadwerkelijk verplichte cursussen op. Bij onze gemeente zo'n stuk of 3 a 4 per jaar per Bijstandsgerechtigde. Ook worden Bijstandsgerechtigden verplicht naar bepaalde sollicitatiegesprekken gestuurd, naar vacatures die al bekend zijn bij de gemeenten. Dan wordt er ook gecontroleerd of je bent geweest en hoe je het hebt gedaan en onder welke voorwaarden een vacature wellicht wél zou kunnen werken. Daar kom je dus niet zomaar onderuit (desnoods werken met behoud van uitkering).

Als dat niet mogelijk is worden Bijstandsgerechtigden verplicht vrijwilligerswerk te doen. Naar draagkracht, dat wel.

Ook moet je natuurlijk maandelijks opgeven wat er binnenkomt (financieel) en wordt dat periodiek gecheckt.

Nogmaals, dat vrijblijvende beeld van de Bijstand is echt een verhaal van decennia geleden, en zo niet, dan is het veelal een bij elkaar verzonnen verhaal of in ieder geval niet helemaal de waarheid.

Zelfs mensen met een arbeidsbeperking komen niet meer onder dit regime uit. Wat mij betreft mag het wel een tandje minder, al ben ik zelf gelukkig alweer 10 jaar aan het werk. Maar ik heb hier helaas ook van beide kanten mee te maken gehad (zowel als medewerker bij Sociale zaken als klant aan de andere kant van het loket).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218022405
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:43 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

G@dverdomme, zeg jij nu werkelijk dat al die buitenlandse, geallieerde militairen die de kusten van West-Frankrijk bestormden in 1944 om ons te bevrijden van de nazi's geestesgestoorde zieken waren? Nee, jij en @:Cupfighter zijn de ware gekkies die GGZ-hulp nodig hebben.
Hoewel oorlogen destijds ook traumatisch waren, was het wel duidelijk wie de vijand was. Tegenwoordig is dat niet meer zo helder. Een vijand kan tegenwoordig een 8-jarig kind zijn die gedwongen met een bomgordel rondloopt. De grens vervaagt tussen schuldig of onschuldig, goed en kwaad en dat fuckt meer dan ooit met mensen hun brein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')