abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218018893
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:05 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Je kent die tijd Niet, ik vergeet het je.
Iedereen die bij de dokter aangaf geen zin te hebben werd als onstabiel verklaard. Deden volkeren bewust.
Hoe dat toch correleert met de bijstand en werken.. interessant zeg
Over welke tijd heb je het?
pi_218018896
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 06:20 schreef Helenattenek het volgende:
Iemand in de bijstand aan het werk helpen die dat gewoon hoort te kunnen, is zo simpel als afknijpen. ipv lekker modaal laten leven.
Banen liggen voor het oprapen.

Als iemand uit de bijstand gaat werken, hoeft de staat de bijstand niet meer te betalen, en krijgt het inkomstenbelasting. Dat is 25k+/Jaar verschil voor de staat per persoon.
Klinkt heel leuk. Maar het zijn echt de kneusjes met meerdere problemen die nu nog in de bijstand zitten. Die kunnen niet of nauwelijks gewoon aan het werk.
pi_218018899
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat figuur is in alles in de jaren tachtig blijven hangen. Dat zie je toch wel?
pi_218018905
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik had het niet beter kunnen schrijven dan deze pagina die ik vond na 2 google zoekopdrachten.
pi_218018924
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:13 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Ik had het niet beter kunnen schrijven dan deze pagina die ik vond na 2 google zoekopdrachten.
Wat moet ik hiermee? Ik vroeg of jij je al had aangemeld bij defensie? Ze zitten daar te springen om personeel.
pi_218018943
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat moet ik hiermee? Ik vroeg of jij je al had aangemeld bij defensie? Ze zitten daar te springen om personeel.
Uh daar heb ik Al even terug op geantwoord. Dat staat inmiddels op de vorige pagina.
pi_218018948
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:13 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Ik heb die veinzende S5'ers altijd klootzakken gevonden.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:26:30 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218018966
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
is dat relevant voor de discussie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218018971
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:22 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik heb die veinzende S5'ers altijd klootzakken gevonden.
Ik vind de hedendaagse s5'ers net zo erg. Gelukkig hebben we daar dit topic voor
pi_218018977
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 06:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt de VVD en de lagere inkomens is altijd water en vuur geweest, dit maakt het beslist niet beter erop
VVD is gewoon een rationele partij. Arme sloebers zullen nooit op deze partij stemmen dus dan kunnen ze financieel worden aangepakt. De achterban (o.a. ik) vind dat prima.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:32:56 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019011
dit is niet echt een rationeel argument

ik ben helemaal voor een sterke krijgsmacht en ik ben helemaal voor het reevalueren van de bijstand maar ik vind ook dat de twee niets met elkaar te maken hebben

als er na de evaluatie geen geld af kan dan hoeft er wmb geen geld af

maar dan ben ik nog steeds voor een sterke krijgsmacht
pi_218019013
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
is dat relevant voor de discussie?
Ik vind van wel. Al die users die staan te roeptoeteren dat bijstandstrekkers ook maar eens hun steentje moeten bijdragen, moeten dan zelf maar het goede voorbeeld geven en laten zien dat zij wel bereid zijn om iets te doen voor volk en vaderland.

Nu gaat de discussie vnl. over de 'profiteurs' die van een uitkering moeten rondkomen, versus het wanbeleid van de VVD die jarenlang defensie heeft uitgekleed. Nu is er stront aan de knikker en wordt de rekening bij een van de meest kwetsbare groepen gelegd.

Je bent het toch wel met me eens dat het geldgebrek bij defensie echt niet de schuld is van de bijstandstrekkers?
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:36:50 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019074
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind van wel. Al die users die staan te roeptoeteren dat bijstandstrekkers ook maar eens hun steentje moeten bijdragen, moeten dan zelf maar het goede voorbeeld geven en laten zien dat zij wel bereid zijn om iets te doen voor volk en vaderland.

Nu gaat de discussie vnl. over de 'profiteurs' die van een uitkering moeten rondkomen, versus het wanbeleid van de VVD die jarenlang defensie heeft uitgekleed. Nu is er stront aan de knikker en wordt de rekening bij een van de meest kwetsbare groepen gelegd.

Je bent het toch wel met me eens dat het geldgebrek bij defensie echt niet de schuld is van de bijstandstrekkers?
nee die komt voor een groot deel op het bord van Rutte

maar er gaat (veel?) geld onterecht weg in de bijstand, dat weet iedereen volgens mij
dat moet stoppen en als Dilan het geld dat vrijkomt als dat een succes is in de krijgsmacht wil stoppen is dat wmb geen enkel probleem

je komt echter bij lange na niet bij het gevraagde bedrag en niemand heeft me nog uit kunnen leggen waarom die 5% nu echt nodig is en daarbovenop is het me nog steeds niet heel duidelijk waarom iemand in dienst moet om hier zijn mening te kunnen geven
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:39:30 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019103
naja 3,5

die 1,5% voor infrastructuur zal wel voor een groot deel naar Pro Rail enzo gaan en de rest naar starterswoningen die in het uiterste ernstigste oorlogste geval gebruikt kunnen worden voor het huisvesten van gemobiliseerde soldaten achter de grebbeline ofzo
pi_218019108
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:32 schreef sp3c het volgende:
dit is niet echt een rationeel argument

ik ben helemaal voor een sterke krijgsmacht en ik ben helemaal voor het reevalueren van de bijstand maar ik vind ook dat de twee niets met elkaar te maken hebben

als er na de evaluatie geen geld af kan dan hoeft er wmb geen geld af

maar dan ben ik nog steeds voor een sterke krijgsmacht
Even terug in de tijd. Destijds, na WWII, werd er besloten dat we dit nooit meer wilden. De jaren daarna ging Europa hard aan het werk om een verenigd Europa te krijgen. Niet alleen voor financieel verkeer maar op elk gebied.
Daar zijn we vandaag de dag nog steeds mee bezig met bedroevend weinig resultaat. En nu met maar liefst twee oorlogen die allebei dreigen te escaleren, gaat Nederland zich eens achter de oren krabben en naar oplossingen zoeken om meer geld en nieuw bloed te krijgen voor defensie.

En dan komt de VVD met Het Grote Plan. Ze willen bijstandstrekkers gaan korten om zodoende ons leger weer wat financiele armslag te kunnen geven.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:43:00 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019117
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Even terug in de tijd. Destijds, na WWII, werd er besloten dat we dit nooit meer wilden. De jaren daarna ging Europa hard aan het werk om een verenigd Europa te krijgen. Niet alleen voor financieel verkeer maar op elk gebied.
Daar zijn we vandaag de dag nog steeds mee bezig met bedroevend weinig resultaat. En nu met maar liefst twee oorlogen die allebei dreigen te escaleren, gaat Nederland zich eens achter de oren krabben en naar oplossingen zoeken om meer geld en nieuw bloed te krijgen voor defensie.

En dan komt de VVD met Het Grote Plan. Ze willen bijstandstrekkers gaan korten om zodoende ons leger weer wat financiele armslag te kunnen geven.
en als je het met dat plan eens bent moet je de dienst in?

vreemde logica
pi_218019118
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee die komt voor een groot deel op het bord van Rutte

maar er gaat (veel?) geld onterecht weg in de bijstand, dat weet iedereen volgens mij
dat moet stoppen en als Dilan het geld dat vrijkomt als dat een succes is in de krijgsmacht wil stoppen is dat wmb geen enkel probleem

je komt echter bij lange na niet bij het gevraagde bedrag en niemand heeft me nog uit kunnen leggen waarom die 5% nu echt nodig is en daarbovenop is het me nog steeds niet heel duidelijk waarom iemand in dienst moet om hier zijn mening te kunnen geven
Is toch een logische vraag? Als defensie zo belangrijk is, dan ga je je toch aanmelden om Nederland te beschermen tegen Rusland/Iran?
Vind je dat nu echt zo vergezocht van mij?
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:43:48 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019120
niveautje 'hoeveel vluchtelingen heb je zelf al in huis genomen?'

nul, ga ik niet doen ook
maar ik vind wel dat we de echte vluchtelinen moeten opvangen
pi_218019121
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 06:57 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Ik zal de plethora aan mogelijke persoonlijke sneren terzijde laten, maar het uitleggen:

Met bijstand en toeslagen en al, krijg je 37k netto. Ongeveer 20k daarvan is de bijstand.

Gaat de loeder eindelijk werken.. Dan is dat 20k bijstand dat Niet meer betaald hoeft te worden, plus 5k jaarlijks inkomstenbelasting. Of meer..
Persoonlijke sneren lijken mij inderdaad niet nodig, beetje raar ook.

Alleenstaande ouder met als voorbeeld 2 kinderen.
100% bijstandsnorm : 17500 netto per jaar incl vakantiegeld (Bruto vind ik altijd beetje bullshit maar jij lijkt 20k zo te rekenen, 20k is bruto bijstand)

Met toeslagen erbij zit je jaarlijks op maximaal 31800 euro.

Dat lijkt een hoop, maar dat is dus wel voor een gezin van 3.
Normaliter verdien je dit in je eentje.. en dan heb je nog steeds recht op allerlei toeslagen.

Dus het is het grotendeels kletskoek.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:44:28 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019122
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is toch een logische vraag? Als defensie zo belangrijk is, dan ga je je toch aanmelden om Nederland te beschermen tegen Rusland/Iran?
Vind je dat nu echt zo vergezocht van mij?
ik vind cultuur ook heel belangrijk maar ik ga ook niet in het theater over katten staan zingen
pi_218019129
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 04:26 schreef Cupfighter het volgende:
De veroorzaker van de problemen in het defensiebudget is de VVD, laat de bedrijven en mensen die geprofiteerd hebben van het beleid van de VVD hier aan betalen, dat zijn niet de bijstandsgerechtigden
Onzin, de bezuinigingen zijn al gaande sinds de jaren ‘90, ook aangejaagd door linkse partijen (Groen Links was elke verzieking hard aan het wapperen met dat punt) en de VVD heeft nooit alleen geregeerd volgens mij. In de laatste tegenbegroting van pvda/groenlinks vlak voor de inval van oekraine in 2022 en ruim na de inval van de krim werd er, als zij het voor het zeggen zouden hebben gehad, nog eens EXTRA 2,1 miljard per jaar bijbezuinigd. Het was heb nog niet genoeg.

https://groenlinks.nl/sit(...)vda%20groenlinks.pdf

Nu is het janken met Timmermans die als een populist gedraaid is nu alles te laat is. Alleen SGP heeft al die tijd gewaarschuwd dat dit scenario plaats zou kunnen vinden. Lubach heeft er nog een uitzending over gemaakt pas geleden.

Dit is politiek in een notendop. Net als het geroep dat partij x alles schuld is.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218019130
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
en als je het met dat plan eens bent moet je de dienst in?

vreemde logica
Misschien, maar als je vindt dat de overheid het recht neemt in de portemonnee van bijstandstrekkers te graaien, dan vind ik op mijn beurt dat je als voorstander van deze maatregel jezelf maar moet gaan aanmelden bij de dichtstbijzijnde kazerne.
Zo levert iedereen zijn bijdrage op eigen wijze aan dit noodzakelijke kwaad.
Toch?
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:48:34 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019140
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Misschien, maar als je vindt dat de overheid het recht neemt in de portemonnee van bijstandstrekkers te graaien, dan vind ik op mijn beurt dat je als voorstander van deze maatregel jezelf maar moet gaan aanmelden bij de dichtstbijzijnde kazerne.
Zo levert iedereen zijn bijdrage op eigen wijze aan dit noodzakelijke kwaad.
Toch?
ik heb mijn plicht al gedaan en ik vind ook de overheid het recht heeft om in die portemonnee te graaien

moet ik nu terug of mag ik dat wel denken?
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 07:50:01 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218019148
pi_218019158
quote:
88s.gif Op maandag 23 juni 2025 07:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik heb mijn plicht al gedaan en ik vind ook de overheid het recht heeft om in die portemonnee te graaien

moet ik nu terug of mag ik dat wel denken?

Tuurlijk mag je dat denken, ik wil niemand persoonlijk aanvallen hoewel ik besef dat het soms zo wel overkomt.
Komt voornamelijk omdat ik de VVD een waardeloze partij vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')