Over welke tijd heb je het?quote:Op maandag 23 juni 2025 07:05 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Je kent die tijd Niet, ik vergeet het je.
Iedereen die bij de dokter aangaf geen zin te hebben werd als onstabiel verklaard. Deden volkeren bewust.
Hoe dat toch correleert met de bijstand en werken.. interessant zeg
Klinkt heel leuk. Maar het zijn echt de kneusjes met meerdere problemen die nu nog in de bijstand zitten. Die kunnen niet of nauwelijks gewoon aan het werk.quote:Op maandag 23 juni 2025 06:20 schreef Helenattenek het volgende:
Iemand in de bijstand aan het werk helpen die dat gewoon hoort te kunnen, is zo simpel als afknijpen. ipv lekker modaal laten leven.
Banen liggen voor het oprapen.
Als iemand uit de bijstand gaat werken, hoeft de staat de bijstand niet meer te betalen, en krijgt het inkomstenbelasting. Dat is 25k+/Jaar verschil voor de staat per persoon.
Ik had het niet beter kunnen schrijven dan deze pagina die ik vond na 2 google zoekopdrachten.quote:
Wat moet ik hiermee? Ik vroeg of jij je al had aangemeld bij defensie? Ze zitten daar te springen om personeel.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:13 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen schrijven dan deze pagina die ik vond na 2 google zoekopdrachten.
Uh daar heb ik Al even terug op geantwoord. Dat staat inmiddels op de vorige pagina.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat moet ik hiermee? Ik vroeg of jij je al had aangemeld bij defensie? Ze zitten daar te springen om personeel.
Ik heb die veinzende S5'ers altijd klootzakken gevonden.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:13 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen schrijven dan deze pagina die ik vond na 2 google zoekopdrachten.
is dat relevant voor de discussie?quote:Op maandag 23 juni 2025 07:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat moet ik hiermee? Ik vroeg of jij je al had aangemeld bij defensie? Ze zitten daar te springen om personeel.
Ik vind de hedendaagse s5'ers net zo erg. Gelukkig hebben we daar dit topic voorquote:Op maandag 23 juni 2025 07:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb die veinzende S5'ers altijd klootzakken gevonden.
VVD is gewoon een rationele partij. Arme sloebers zullen nooit op deze partij stemmen dus dan kunnen ze financieel worden aangepakt. De achterban (o.a. ik) vind dat prima.quote:Op maandag 23 juni 2025 06:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt de VVD en de lagere inkomens is altijd water en vuur geweest, dit maakt het beslist niet beter erop
Ik vind van wel. Al die users die staan te roeptoeteren dat bijstandstrekkers ook maar eens hun steentje moeten bijdragen, moeten dan zelf maar het goede voorbeeld geven en laten zien dat zij wel bereid zijn om iets te doen voor volk en vaderland.quote:
nee die komt voor een groot deel op het bord van Ruttequote:Op maandag 23 juni 2025 07:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Al die users die staan te roeptoeteren dat bijstandstrekkers ook maar eens hun steentje moeten bijdragen, moeten dan zelf maar het goede voorbeeld geven en laten zien dat zij wel bereid zijn om iets te doen voor volk en vaderland.
Nu gaat de discussie vnl. over de 'profiteurs' die van een uitkering moeten rondkomen, versus het wanbeleid van de VVD die jarenlang defensie heeft uitgekleed. Nu is er stront aan de knikker en wordt de rekening bij een van de meest kwetsbare groepen gelegd.
Je bent het toch wel met me eens dat het geldgebrek bij defensie echt niet de schuld is van de bijstandstrekkers?
Even terug in de tijd. Destijds, na WWII, werd er besloten dat we dit nooit meer wilden. De jaren daarna ging Europa hard aan het werk om een verenigd Europa te krijgen. Niet alleen voor financieel verkeer maar op elk gebied.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:32 schreef sp3c het volgende:
dit is niet echt een rationeel argument
ik ben helemaal voor een sterke krijgsmacht en ik ben helemaal voor het reevalueren van de bijstand maar ik vind ook dat de twee niets met elkaar te maken hebben
als er na de evaluatie geen geld af kan dan hoeft er wmb geen geld af
maar dan ben ik nog steeds voor een sterke krijgsmacht
en als je het met dat plan eens bent moet je de dienst in?quote:Op maandag 23 juni 2025 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Even terug in de tijd. Destijds, na WWII, werd er besloten dat we dit nooit meer wilden. De jaren daarna ging Europa hard aan het werk om een verenigd Europa te krijgen. Niet alleen voor financieel verkeer maar op elk gebied.
Daar zijn we vandaag de dag nog steeds mee bezig met bedroevend weinig resultaat. En nu met maar liefst twee oorlogen die allebei dreigen te escaleren, gaat Nederland zich eens achter de oren krabben en naar oplossingen zoeken om meer geld en nieuw bloed te krijgen voor defensie.
En dan komt de VVD met Het Grote Plan. Ze willen bijstandstrekkers gaan korten om zodoende ons leger weer wat financiele armslag te kunnen geven.
Is toch een logische vraag? Als defensie zo belangrijk is, dan ga je je toch aanmelden om Nederland te beschermen tegen Rusland/Iran?quote:Op maandag 23 juni 2025 07:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee die komt voor een groot deel op het bord van Rutte
maar er gaat (veel?) geld onterecht weg in de bijstand, dat weet iedereen volgens mij
dat moet stoppen en als Dilan het geld dat vrijkomt als dat een succes is in de krijgsmacht wil stoppen is dat wmb geen enkel probleem
je komt echter bij lange na niet bij het gevraagde bedrag en niemand heeft me nog uit kunnen leggen waarom die 5% nu echt nodig is en daarbovenop is het me nog steeds niet heel duidelijk waarom iemand in dienst moet om hier zijn mening te kunnen geven
Persoonlijke sneren lijken mij inderdaad niet nodig, beetje raar ook.quote:Op maandag 23 juni 2025 06:57 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Ik zal de plethora aan mogelijke persoonlijke sneren terzijde laten, maar het uitleggen:
Met bijstand en toeslagen en al, krijg je 37k netto. Ongeveer 20k daarvan is de bijstand.
Gaat de loeder eindelijk werken.. Dan is dat 20k bijstand dat Niet meer betaald hoeft te worden, plus 5k jaarlijks inkomstenbelasting. Of meer..
ik vind cultuur ook heel belangrijk maar ik ga ook niet in het theater over katten staan zingenquote:Op maandag 23 juni 2025 07:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is toch een logische vraag? Als defensie zo belangrijk is, dan ga je je toch aanmelden om Nederland te beschermen tegen Rusland/Iran?
Vind je dat nu echt zo vergezocht van mij?
Onzin, de bezuinigingen zijn al gaande sinds de jaren ‘90, ook aangejaagd door linkse partijen (Groen Links was elke verzieking hard aan het wapperen met dat punt) en de VVD heeft nooit alleen geregeerd volgens mij. In de laatste tegenbegroting van pvda/groenlinks vlak voor de inval van oekraine in 2022 en ruim na de inval van de krim werd er, als zij het voor het zeggen zouden hebben gehad, nog eens EXTRA 2,1 miljard per jaar bijbezuinigd. Het was heb nog niet genoeg.quote:Op maandag 23 juni 2025 04:26 schreef Cupfighter het volgende:
De veroorzaker van de problemen in het defensiebudget is de VVD, laat de bedrijven en mensen die geprofiteerd hebben van het beleid van de VVD hier aan betalen, dat zijn niet de bijstandsgerechtigden
Misschien, maar als je vindt dat de overheid het recht neemt in de portemonnee van bijstandstrekkers te graaien, dan vind ik op mijn beurt dat je als voorstander van deze maatregel jezelf maar moet gaan aanmelden bij de dichtstbijzijnde kazerne.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
en als je het met dat plan eens bent moet je de dienst in?
vreemde logica
ik heb mijn plicht al gedaan en ik vind ook de overheid het recht heeft om in die portemonnee te graaienquote:Op maandag 23 juni 2025 07:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Misschien, maar als je vindt dat de overheid het recht neemt in de portemonnee van bijstandstrekkers te graaien, dan vind ik op mijn beurt dat je als voorstander van deze maatregel jezelf maar moet gaan aanmelden bij de dichtstbijzijnde kazerne.
Zo levert iedereen zijn bijdrage op eigen wijze aan dit noodzakelijke kwaad.
Toch?
Tuurlijk mag je dat denken, ik wil niemand persoonlijk aanvallen hoewel ik besef dat het soms zo wel overkomt.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb mijn plicht al gedaan en ik vind ook de overheid het recht heeft om in die portemonnee te graaien
moet ik nu terug of mag ik dat wel denken?
is het ookquote:Op maandag 23 juni 2025 07:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat denken, ik wil niemand persoonlijk aanvallen hoewel ik besef dat het soms zo wel overkomt.
Komt voornamelijk omdat ik de VVD een waardeloze partij vind.
Och ja, er zijn meer dan genoeg potjes waar de VVD nog kan graaien voor de broodnodige centjes voor ons leger.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook
als je goed/beter gaat zoeken naar onterechte uitkeringen gaat zoeken kun je best wat winst halen maar je komt bij lange na niet in de buurt van wat nodig is als we deze waanzin doorzetten
niet alleen de VVDquote:Op maandag 23 juni 2025 08:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Och ja, er zijn meer dan genoeg potjes waar de VVD nog kan graaien voor de broodnodige centjes voor ons leger.
Pensioenfondsen, spaarrekeningen, nog meer belasting heffen over allerlei dingetjes (wat dat zou kunnen zijn, mag ieder voor zichzelf invullen), kortom, ik vind dit een perfect voorbeeld van Nederland op zijn smalst.
Nou ja, een veel grotere krijgsmacht gaat wel forse impact hebben op een al zeer krappe arbeidsmarkt. Met passen en meten kan je er een paar uit de bijstand persen om tanks te poetsen oid maar de rest moet elders vandaan komen.quote:Op maandag 23 juni 2025 07:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
en als je het met dat plan eens bent moet je de dienst in?
vreemde logica
ik ben al geweestquote:Op maandag 23 juni 2025 08:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, een veel grotere krijgsmacht gaat wel forse impact hebben op een al zeer krappe arbeidsmarkt. Met passen en meten kan je er een paar uit de bijstand persen om tanks te poetsen oid maar de rest moet elders vandaan komen.
Dan is de vraag of je bereid bent om zelf ook in dienst te gaan best interessant.
Maar praktisch zal het vooral betekenen dat de prijs van b.v. Automonteurs en installateurs verder gaat stijgen.
Terug hoeft niet. Maar we zullen wel moeten accepteren dat we hierdoor met z’n allen een klein stukje materiële welvaart in gaan leveren.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben al geweest
en ik vind dat het groter moet zijn, moet ik nu terug?
Dat is ruim 53 miljard euro. Ik denk, zonder dit te kunnen onderbouwen, dat dit nodig is voor goed materieel, goed getraind personeel en nog wat randzaken.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet alleen de VVD
iedereen die in de regering wil zal moeten snaaien om die 5% te halen
je kunt je beter afvragen waarom die 5% nu eigenlijk nodig is want dat doet niemand, partij die dat doet (niet pvda/gl) krijgt mijn stem
de helft is primaquote:Op maandag 23 juni 2025 08:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is ruim 53 miljard euro. Ik denk, zonder dit te kunnen onderbouwen, dat dit nodig is voor goed materieel, goed getraind personeel en nog wat randzaken.
Geen idee of dit specifiek op mij slaat, maar ik wil het best nog eens toelichten.quote:
als de man zou zeggen dat de 'klaploper' in dienst moet gaan snap ik je puntquote:Op maandag 23 juni 2025 08:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee of dit specifiek op mij slaat, maar ik wil het best nog eens toelichten.
Als een user blijft volhouden dat het heel normaal is dat een bijstandstrekker een deel van zijn inkomsten moet afstaan omdat het toch maar een klaploper is, ja dan neem ik het recht om te vragen of die persoon ook bereid is om zich aan te melden bij het leger.
Als we het dan over klaplopers hebben, kunnen we beter eens kijken naar Huize Oranje. Daar komen uitkering binnen van ettelijke miljoenen. Willem-Alexander krijgt maandelijks bijstand van ruim 900.000, 00 euro. Hij hoeft hier geen belasting over te betalen.
En voor degenen die nu meteen gaan joelen dat ik een afgunstige jaloerse trut ben, zeg ik: Nee, ik ben niet jaloers of afgunstig, ik vind dit gewoon zo krom en onrechtvaardig.
Lolquote:Op zondag 22 juni 2025 19:00 schreef Moonversion het volgende:
Prima idee
Mensen in de bijstand kunnen ook wel zonder uitkering leven of gaan werken
[ afbeelding ]
3145 euro netto inkomsten in de maand, koekkoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Alle bijstandstrekkers zijn klaplopers. Waren letterlijk zijn woorden.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de man zou zeggen dat de 'klaploper' in dienst moet gaan snap ik je punt
maar dat deed hij niet
Afgaande van de foto op de eerste pagina hier;quote:Op maandag 23 juni 2025 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Persoonlijke sneren lijken mij inderdaad niet nodig, beetje raar ook.
Alleenstaande ouder met als voorbeeld 2 kinderen.
100% bijstandsnorm : 17500 netto per jaar incl vakantiegeld (Bruto vind ik altijd beetje bullshit maar jij lijkt 20k zo te rekenen, 20k is bruto bijstand)
Met toeslagen erbij zit je jaarlijks op maximaal 31800 euro.
Dat lijkt een hoop, maar dat is dus wel voor een gezin van 3.
Normaliter verdien je dit in je eentje.. en dan heb je nog steeds recht op allerlei toeslagen.
Dus het is het grotendeels kletskoek.
Ja jouw stand punt is laat ons met rust of ga zelf eerst het leger inquote:Op maandag 23 juni 2025 08:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Alle bijstandstrekkers zijn klaplopers. Waren letterlijk zijn woorden.
Maar dit discussiepunt is al genoeg besproken. Ik hoop dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken.
Dat is bruto.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Afgaande van de foto op de eerste pagina hier;
1740 x 12 = 20880
Dat is excl vakantiegeld
Dat is netto
Oo dus ze hebben in dat excel vergeten dat te verwerken in de berekeningquote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is bruto.
Het is 1340 netto.
Want de VVD bepaalt dit allemaal? Nee....quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.leidschdagbla(...)etalen/72353357.html
[..]
De aap komt uit de mouw
Benieuwd hoeveel de VVD hier uit wil graaienNext stop gehandicaptenzorg, onderwijs en gezondheidszorg.
Alleenstaande ouders krijgen netto 1600 euro. (Net onder)quote:Op maandag 23 juni 2025 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Persoonlijke sneren lijken mij inderdaad niet nodig, beetje raar ook.
Alleenstaande ouder met als voorbeeld 2 kinderen.
100% bijstandsnorm : 17500 netto per jaar incl vakantiegeld (Bruto vind ik altijd beetje bullshit maar jij lijkt 20k zo te rekenen, 20k is bruto bijstand)
Met toeslagen erbij zit je jaarlijks op maximaal 31800 euro.
Dat lijkt een hoop, maar dat is dus wel voor een gezin van 3.
Normaliter verdien je dit in je eentje.. en dan heb je nog steeds recht op allerlei toeslagen.
Dus het is het grotendeels kletskoek.
quote:Op maandag 23 juni 2025 09:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Afgaande van de foto op de eerste pagina hier;
1740 x 12 = 20880
Dat is excl vakantiegeld
Dat is netto
1340 euro netto is voor alleenstaanden. 1600 euro netto met gezin.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is bruto.
Het is 1340 netto.
Dat is niet waar, ik wil graag cijfers zien of een bron.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alleenstaande ouders krijgen netto 1600 euro. (Net onder)
Dus dat is meer dan wat jij zegt.
Daar komen dan nog al gauw 400-500 euro per maand aan toeslagen bij voor huur en zorg. En vast ook nog wel kinder dingen.
Dan heb je het over ruim 2000 euro per maand, minstens.
Maar nogmaals 1600 euro, voor twee personen..quote:Op maandag 23 juni 2025 09:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
1340 euro netto is voor alleenstaanden. 1600 euro netto met gezin.
En nog vele honderden euro's aan toeslagen.
De Bijstand kan vooral beter door het dwingende karakter en boete-verplichtingen weer te verminderen (verplichting aan gemeenten om meteen boetes op te leggen bij een vergissing of 1 misstap).quote:Op maandag 23 juni 2025 09:44 schreef bianconeri het volgende:
Ps:
Bijstand kan overigens wel beter.
In NL krijg je heel veel geld gratis en daar hoef je eig niets voor te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |