abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218021992
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is domheid etaleren ism een totaal gebrek aan empathie demonstreren tegenwoordig hip?
Dat gejank altijd. Wie weet is de reden wel heel wat anders, wat moeten wij met zulke jank posts??
  maandag 23 juni 2025 @ 13:09:32 #52
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_218022007
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dat gejank altijd. Wie weet is de reden wel heel wat anders, wat moeten wij met zulke jank posts??
:')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 23 juni 2025 @ 13:31:55 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218022190
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat het verwerken en plaatsen van Asbest verboden is, is volkomen terecht. Echter de paniek over Asbest dat in bv gebouwen zit is in de allermeeste gevallen gruwelijk overdreven. Zolang er niet mee geklooid wordt is er niets aan de hand.
Je hoeft er niet mee te klooien, zodra je het uit een huis moet halen breekt het en komen er deeltjes los.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218027038
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je hoeft er niet mee te klooien, zodra je het uit een huis moet halen breekt het en komen er deeltjes los.
Bovendien staan huizen er soms wel honderd jaar of langer. Zelfs al zou de eerste bewoner precies weten welke muren of daken hij niet mag boren omdat er asbest in zit, de kans dat de vijfde bewoner (en daarna) dat ook nog weet is nihil.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 22:54:36 #55
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218027204
Nu we toch bezig zijn…. Roundup onkruidbestrijder weer toestaan. Ik dacht dat het in Europa was verboden weet niet of dit in de Verenigde Staten zo is..
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218027213
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nu we toch bezig zijn roundup onkruidbestrijder weer toestaan in europa us sat verboden weet biet dit in de usa is
Roundup is in de EU toegestaan.

Roundup is op geen enkele manier echt schadelijk voor mens en dier.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 22:56:46 #57
Belg
pi_218027224
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mobiel typen gaat mij niet. Te dikke vingers
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218027240
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:56 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Mobiel typen gaat mij niet. Te dikke vingers
Nou ik zie het.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 23:02:04 #59
Belg
pi_218027261
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ik zie het.
Heb het wat aangepast.

Maar ik dacht dat het verboden was. Of vroeger had je toch veel straffer product… in ieder geval gemeente arbeiders in België mogen geen schadelijke onkruidbestrijding meer gebruiken…
  maandag 23 juni 2025 @ 23:02:20 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218027264
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Walgelijke posts. Steek je hoofd lekker in een bak met asbestzaagsel.
Resistance is futile.
pi_218027299
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:02 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Heb het wat aangepast.

Maar ik dacht dat het verboden was. Of vroeger had je toch veel straffer product… in ieder geval gemeente arbeiders in België mogen geen schadelijke onkruidbestrijding meer gebruiken…
Roundup is verboden voor de gemeente en particulieren inderdaad die hun straatje onkruidvrij willen houden.
Een domme beslissing; sindsdien zie je overal natuurazijn te koop, wat direct schadelijk is voor het grondwater. Natuurazijn is ook verboden bot gebruik als onkruidbestrijder maar wel gewoon te koop.

Voor de land en tuinbouw is Roundup wel tiegestaan. Er is eigenlijk nooit een wetenschappelijk overtuigende eigenschap gevonden die echt de schadelijkheid bewijst.
(Dat velden er snel geel van worden MOET wel betekenen dat het gif is!
Maar nog belangrijker, er is geen goed alternatief.

Kijk maar naar de stoepen overal met belachelijke veel onkruid.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 24 juni 2025 @ 07:03:28 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218028340
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Roundup is op geen enkele manier echt schadelijk voor mens en dier.

Zou je er een glas van durven drinken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 juni 2025 @ 07:03:58 #63
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218028341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:26 schreef raptorix het volgende:
Heyyyyyyyyyy laten we DDT ook weer toestaan.
Wat is DDT?
pi_218028413
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 07:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zou je er een glas van durven drinken?
Nee maar wel een eetlepel
Vakman pur sang
pi_218028483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:
Ik wil niet direct pleiten voor de herinvoering van asbest in het algemeen maar het gevaar wordt wel redelijk overdreven...
[..]
NOS

Daarbij is de zg. "witte asbest" de minst schadelijke variant.
Sja. Een oom van mij is op 51-jarige leeftijd aan longkanker overleden. Van moment van ontdekking tot zijn dood was ongeveer 2 maanden, hij had nog net de tijd om zijn zaken nog te regelen.

Deze oom was accountant, één van het meest saaie soort mensen op Aarde. Altijd kantoorwerk, at zijn boterhammen, en heeft nooit gerookt. Instinctief extreem risicomijdend.

Het enige wat hij zich kon herinneren dat het misschien veroorzaakt zou kunnen hebben, was dat hij als kind met een figuurzaag figuurtjes uit asbest had gezaagd. Zijn vader was boer en er lag altijd wel ergens een asbestplaatje om in te zagen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 07:39:58 #66
3542 Gia
User under construction
pi_218028491
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De regelgeving wat betreft eenmalig verwijderen is inderdaad wat buitensporig, maar er is wel echt bewijs dat langdurige blootstelling gewoon erg schadelijk is.

Maar de echte vraag hier is natuurlijk waarom zou je dit goedje nou opnieuw willen gaan gebruiken nu het gevaar bekend is? Er zijn inmiddels prima alternatieven, het lukt al 25 jaar prima zonder asbest te bouwen, dus wat is hier nu het beoogd voordeel?
Dit. Er komt geen asbestplicht! Als gewone burger kun je prima asbest vermijden. Koop geen huis met asbest. Ga niet werken in een bedrijf waar met asbest gewerkt wordt. Het wordt vanzelf uitgeband, denk ik. En ja, natuurlijk is een verbod beter, alleen is het nogal een gedoe om het overal te verwijderen, ook op plekken waar het geen kwaad kan.

Asbest kan longkanker veroorzaken. Asbest verbieden.
Roken kan longkanker veroorzaken. Jamaar de tabaksindustrie......

Verbied dan alles wat kanker kan veroorzaken.
pi_218028508
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Roundup is verboden voor de gemeente en particulieren inderdaad die hun straatje onkruidvrij willen houden.
Een domme beslissing; sindsdien zie je overal natuurazijn te koop, wat direct schadelijk is voor het grondwater. Natuurazijn is ook verboden bot gebruik als onkruidbestrijder maar wel gewoon te koop.

Voor de land en tuinbouw is Roundup wel tiegestaan. Er is eigenlijk nooit een wetenschappelijk overtuigende eigenschap gevonden die echt de schadelijkheid bewijst.
Ik dacht dat meerdere onafhankelijke onderzoeken hadden aangetoond dat Roundup schadelijk voor bijen was. Dat met het onkruid ook bijen en andere insecten gedood worden. Dat is toch echte schadelijkheid, dacht ik zo. Zonder bijen geen fruit meer.
pi_218028524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 07:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik dacht dat meerdere onafhankelijke onderzoeken hadden aangetoond dat Roundup schadelijk voor bijen was. Dat met het onkruid ook bijen en andere insecten gedood worden. Dat is toch echte schadelijkheid, dacht ik zo. Zonder bijen geen fruit meer.
Dat is dan wel de grootste flauwekul, want met glyfosaat wordt een wintergewas behandeld, dat is bijna altijd een niet bloeiend gewas zoals Italiaans raaigras. Eén keer behandelen en dan is het dood en wordt er omgeploegd en gepland.

Ten eerste is dat nog geen bloei en bijenseizoen, ten tweede de bijen hebben niks te vinden op dat wintergewas. Ten derde glyfosaat werkt op een enzym blokkade die alleen planten treft.

Dat glyfosaat in grondwater als het daar terecht komt (en dat gebeurt niet snel want in de bodem is het zo afgebroken) daar geloof ik nog wel van dat het niet gewenst is.
Vakman pur sang
  dinsdag 24 juni 2025 @ 08:21:40 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218028657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:

g. Als je een week lang door een dichte asbestmist loopt, is het risico gelijk aan het roken van een paar pakjes sigaretten. Dat is niet gezond en moet je niet doen, maar niemand raakt er totaal van in de stress."

[..]
Ik weet nog dat oefeningen stilgelegd werden omdat er een paar stukjes asbest in het terrein lagen. Gewoon van die dakplaten.
Ondertussen verkocht de Cadi wel sigaretten met sloffen tegelijk.
The End Times are wild
pi_218028663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit. Er komt geen asbestplicht! Als gewone burger kun je prima asbest vermijden. Koop geen huis met asbest. Ga niet werken in een bedrijf waar met asbest gewerkt wordt. Het wordt vanzelf uitgeband, denk ik. En ja, natuurlijk is een verbod beter, alleen is het nogal een gedoe om het overal te verwijderen, ook op plekken waar het geen kwaad kan.

Dat kun je helemaal niet want het ligt op veel daken .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218028936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je het verbod eraf haalt daar in combinatie met de houding tov voorschriften; dan krijg je dat men het willekeurig implementeert in iets waar jij geen idee van hebt dat het erin zit.

Het enige voordeel is dat Rusland het nu kan exporteren en een grote klant erbij heeft.

De witteboordencriminelen die dit allemaal mogelijk maken zullen nooit perongeluk in asbest gaan zagen, boren of breken.

Bovendien is er nog niet letterlijk uitgesproken dat men iedereen tot en met de middenklasse liever gewoon dood ziet, maar de policies wijzen daar sterk op.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 09:01:35 #72
3542 Gia
User under construction
pi_218028992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kun je helemaal niet want het ligt op veel daken .
En als je daarvan afblijft, heb je er geen last van. Duh!
Maar nee, het moet overal verwijderd worden, waardoor er deeltjes in de lucht terecht komen.

Ik vind het prima dat het niet meer wordt gebruikt in nieuwbouw, maar een verbod en verplichting het overal te verwijderen slaat gewoon nergens op.
pi_218029120
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218029181
quote:
Waarschijnlijk zullen we dat ook wel weer terugzien. De vermogende klasses willen graag dat de rest van de VS allerhande rommel binnenkrijgt. Zolang zij er maar van weten en betere bronnen tot hun beschikking hebben.

Wat men daar ook allemaal in snoep en alle mag stoppen. Er was een Amerikaan die Amerikaanse en Europese producten vergeleek. Bij ons allemaal goedgekeurde natuurlijke stoffen in Skittles en de Amerikaanse variant stond bol van troep die hier verboden is ivm gezondheidsrisico's.
pi_218029223
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zullen we dat ook wel weer terugzien. De vermogende klasses willen graag dat de rest van de VS allerhande rommel binnenkrijgt. Zolang zij er maar van weten en betere bronnen tot hun beschikking hebben.

Wat men daar ook allemaal in snoep en alle mag stoppen. Er was een Amerikaan die Amerikaanse en Europese producten vergeleek. Bij ons allemaal goedgekeurde natuurlijke stoffen in Skittles en de Amerikaanse variant stond bol van troep die hier verboden is ivm gezondheidsrisico's.
Zelfde als met autos, waarom denk je dat een cybertruck de Europese wegen niet op mag :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218029265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zelfde als met autos, waarom denk je dat een cybertruck de Europese wegen niet op mag :')
Klopt

En Musk mocht onder de Doge vlag alle rapporten en instanties die vraagtekens bij Tesla zetten en stappen wilden ondernemen, laten opblazen.

Je zou het kunnen vergelijken met dat die CEO die verantwoordelijk was voor de periode met sjoemelsoftware bij VW het bedieningspaneel had gekregen om de onderzoeken weg te spoelen, voor ze boven tafel kwamen.
pi_218029820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat het niet meer wordt gebruikt in nieuwbouw, maar een verbod en verplichting het overal te verwijderen slaat gewoon nergens op.
Met welke wet of regel hebben wij opeens een verplichting om dit allemaal te verwijderen?
pi_218029832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met welke wet of regel hebben wij opeens een verplichting om dit allemaal te verwijderen?
Sterker nog, er zijn juist regels om te voorkomen dat mensen het zo maar doodleuk verwijderen, want dat is juist gevaarlijk voor de gezondheid als het niet met de juiste voorzorgsmaatregelen gebeurt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:22:05 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218030112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:01 schreef Gia het volgende:

[..]
En als je daarvan afblijft, heb je er geen last van. Duh!
Maar nee, het moet overal verwijderd worden, waardoor er deeltjes in de lucht terecht komen.

Er geldt geen verplichting om te verwijderen. Ik heb een huis uit 1959 waar ook nog gewoon asbest in zit, zo worden ze zelfs nog steeds verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 24-06-2025 11:30:29 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:16:42 #80
3542 Gia
User under construction
pi_218030570
quote:

[..]
Als je een huis koopt en je wilt verbouwen en je komt dan asbest tegen, dan moet het eruit. Vaak genoeg gezien bij klusprogramma's op tv. Levert altijd een onvoorziene kostenpost op.
pi_218030691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je een huis koopt en je wilt verbouwen en je komt dan asbest tegen, dan moet het eruit. Vaak genoeg gezien bij klusprogramma's op tv. Levert altijd een onvoorziene kostenpost op.
Ah de "ik heb het op tv gezien argument".

Omdat asbest er bij grote verbouwingen voorzichtig uitgehaald moet worden maak jij ervan dat er een verplichting is het overal te verwijderen. :')

Kijk wat minder tv en denk wat meer na.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:45:49 #82
3542 Gia
User under construction
pi_218030877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah de "ik heb het op tv gezien argument".

Omdat asbest er bij grote verbouwingen voorzichtig uitgehaald moet worden maak jij ervan dat er een verplichting is het overal te verwijderen. :')

Kijk wat minder tv en denk wat meer na.
https://www.rijksoverheid(...)t-ik-doen-bij-asbest

quote:
Stap 3: wie moet het weghalen?

Weet u na stap 2 dat het asbestmateriaal weg moet? Dan volgt de vraag wie daar verantwoordelijk voor is.
Soms moet het. Niet altijd.
Maar goed, het is een kwestie van tijd dat het verplicht weg moet bij elke verbouwing.
En ja, bij stap 2 noemen ze het wel 'verstandig', maar bij 3 staat dat het weg moet.
pi_218031030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 12:45 schreef Gia het volgende:

Maar goed, het is een kwestie van tijd dat het verplicht weg moet bij elke verbouwing.

Je verzint je eigen logica om je bizarre argument van verplichting maar te verdedigen. :')

Als ik mijn keuken verbouw waar geen asbest in zit hoeft niemand alsnog het asbest in het dak te gaan verwijderen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 13:10:22 #84
3542 Gia
User under construction
pi_218031123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je verzint je eigen logica om je bizarre argument van verplichting maar te verdedigen. :')

Als ik mijn keuken verbouw waar geen asbest in zit hoeft niemand alsnog het asbest in het dak te gaan verwijderen.
Nee, natuurlijk niet! Maar als jij je huis van boven naar beneden gaat verbouwen, wat gewoon veel voorkomt bij oude huizen, en er zit asbest in het dak, dan is de kans groot dat je het dringende advies krijgt om dat te verwijderen, omdat asbest in het dak slijt door weersinvloeden. En als je toch aan het verbouwen bent....
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:26:13 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218033829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 08:21 schreef LXIV het volgende:

Ik weet nog dat oefeningen stilgelegd werden omdat er een paar stukjes asbest in het terrein lagen. Gewoon van die dakplaten.
Ondertussen verkocht de Cadi wel sigaretten met sloffen tegelijk.
Of dat we in de jaren '90 uit gebouw 9 en 10 zijn gejaagd op Ede-West want ergens asbest in de plafondplaten...

quote:
De gemeente Ede is het nieuwe jaar begonnen met de sloop van twee gebouwen op het terrein van de
voormalige Prins Mauritskazerne. Deze gebouwen vormden samen met gebouw nr.8 (Kazernelaan) het
onderofficiershotel Ede West. Gebouw 8 werd midden jaren zeventig grondig verbouwd. Op de begane
grond kwamen een keuken, kantine en eetzaal en op de eerste verdieping de officierskantine. In
diezelfde tijd werden ook de beide legeringsgebouwen gebouwd (foto).
Door de jaren heen hebben veel dienstplichtigen hier ‘gelogeerd’. Op iedere kamer was plaats voor 4
onderofficieren. Begin jaren negentig werd er echter asbest aangetroffen en mocht er lange tijd
niemand meer naar binnen. Door deze overspannen reactie kregen bewoners van het complex
uiteindelijk nieuwe, militaire kleding verstrekt
Sloop onderofficiershotel Ede West
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:14:11 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218034207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of dat we in de jaren '90 uit gebouw 9 en 10 zijn gejaagd op Ede-West want ergens asbest in de plafondplaten...
[..]
Sloop onderofficiershotel Ede West
Nieuwe kleding want geslapen in een gebouw met asbest in het plafond!!!
Een keer in Güz is voor tonnen pgu en overig materieel vernietigd omdat er wat asbestplaat op de grond lag wat manschappen mogelijk contact mee hadden gehad. Risico echt nul, kleiner dan een kamer instappen samen met iemand die vijf minuten eerder buiten gerookt had. Maar toch alles vernietigd, wat ook weer tonnen kostte
The End Times are wild
pi_218035909
quote:

[..]
Die zou er komen maar is in 2023 afgeschoten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')