Minst schadelijke is zoiets als borstkanker; de meeste overleven het wel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:
Ik wil niet direct pleiten voor de herinvoering van asbest in het algemeen maar het gevaar wordt wel redelijk overdreven...
[..]
NOS
Daarbij is de zg. "witte asbest" de minst schadelijke variant.
Vergeleken met blauwe asbest... Maar goed, we moeten niet net doen alsof het eoa chemisch strijdmiddel als Zyklon-B ofzo is.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:13 schreef xzaz het volgende:
Minst schadelijke is zoiets als borstkanker; de meeste overleven het wel.
Daarom zeg ik ook dat het opnieuw gaan gebruiken van asbest van mij helemaal niet hoeft.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Sorella het volgende:
Mijn vader werkte in een bedrijf waar veel asbest werdt gebruikt en is daar ook aan overleden dus kom bij mij niet aan dat het spul niet gevaarlijk is
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:
Wie zou het onderzoek van TNO gefinancierd hebben, denk je?
quote:Het onderzoek is uitgevoerd door TNO, de Universiteit Utrecht, de Radboud Universiteit en Crisislab.
Daar heb ik toen ik nog klein was mijn konijn aan verloren. We hadden last van mieren en mijn ouders hadden DDT gestrooid, geen rekening houdend met dat mijn tamme konijn daar ook altijd rond aan het snuffelen was.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:26 schreef raptorix het volgende:
Heyyyyyyyyyy laten we DDT ook weer toestaan.
Woningcorporaties.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zou het onderzoek van TNO gefinancierd hebben, denk je?
Het heeft ook bijna de hele slechtvalk populatie gedecimeerd doordat eierschalen er veel dunner van werden, gelukkig beschikken we nu in Europa weer over een prachtige populatiequote:Op zondag 22 juni 2025 17:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heb ik toen ik nog klein was mijn konijn aan verloren. We hadden last van mieren en mijn ouders hadden DDT gestrooid, geen rekening houdend met dat mijn tamme konijn daar ook altijd rond aan het snuffelen was.
Dat klinkt niet eens zo gek, kan mij best voorstellen dat het voor niche toepassingen de beste optie. Uiteraard niet risicovrij, maar dat zijn chloor en uranium ook niet. (Volgens mij klaagde niemand tijdens Chernobyl over de vrijgekomen asbest.)quote:Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zijn trouwens de situaties waar de VS over denkt om onder regulatie asbest toe te staan:
1. Diaphragma’s in chloorproductie
• In sommige elektrolyse-installaties wordt chrysotiel-asbest nog gebruikt als membraan om chloor en natronloog te scheiden.
• Alternatieven zijn beschikbaar, maar vergen aanpassingen aan bestaande installaties.
2. Remblokken voor vliegtuigen van militaire vliegtuigen
• In zeldzame gevallen wordt asbest nog gebruikt in remvoeringen bij oudere vliegtuigen (zoals de F-16), vanwege de hittebestendigheid.
• Ook hier geldt: er zijn alternatieven, maar vervanging is kostbaar of vertraagt onderhoud.
3. Pijpisolatie in kernreactoren (zeer beperkt en niet nieuwbouw)
• Voor bepaalde reactoren worden oudere systemen onderhouden waar asbest zit, en vervanging wordt tijdelijk toegestaan.
Ga dat vertellen aan de mensen die nu nog dood gaan door die troep.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:
Ik wil niet direct pleiten voor de herinvoering van asbest in het algemeen maar het gevaar wordt wel redelijk overdreven...
[..]
NOS
Dat staat nergens in het onderzoek. Er zijn hoogstens nuances wat betreft beschermde kleding enw werkzaamheden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
NOS
Softenon! Lood! Radium!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:26 schreef raptorix het volgende:
Heyyyyyyyyyy laten we DDT ook weer toestaan.
Je krijgt ook niet meteen longkanker als je een golfplaat met asbest verwijdert.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
NOS
Wist je dat asbest niet gevaarlijk is?quote:Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Sorella het volgende:
Mijn vader werkte in een bedrijf waar veel asbest werdt gebruikt en is daar ook aan overleden dus kom bij mij niet aan dat het spul niet gevaarlijk is
Is domheid etaleren ism een totaal gebrek aan empathie demonstreren tegenwoordig hip?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wist je dat asbest niet gevaarlijk is?
Rusland wil het mogelijk exporterenquote:Op maandag 23 juni 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat de vraag eerder moet zijn: welke lobbyist heeft Trump nu weer geld geboden? Of beter: welke asbestfabrikant?
Ik was mijn handen altijd graag in kwik, maakt zo lekker schoon.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:49 schreef Beathoven het volgende:
Terug naar asbest, arseen en radioactieve producten dan maar..
De bouwwereld en niet klooien dat lijkt met een contradictie.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
. Zolang er niet mee geklooid wordt is er niets aan de hand.
Maar dat is het punt. De kans dat een beunhaas ergens de boor of zaag inzet is aanwezig en ook bij brand kan het vrijkomen. Bij gebouwen die rijp zijn voor de sloop heb je ook jongeren die graag wat kapottrappen e.d. Tijdje in het buitenland gewoond, daar hadden we ook asbest op het dak liggen waar iemand op een gegeven moment mee ging lopen knoeien.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat het verwerken en plaatsen van Asbest verboden is, is volkomen terecht. Echter de paniek over Asbest dat in bv gebouwen zit is in de allermeeste gevallen gruwelijk overdreven. Zolang er niet mee geklooid wordt is er niets aan de hand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |