abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217990922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Iran mag gewoon geen kernwapens beschikken. Dat is alles.
Ah geweldig argument, het is gewoon zo. Ja dat proberen de voorstanders van zinloze oorlogen vaker aan te voeren.
pi_217990948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ah geweldig argument, het is gewoon zo. Ja dat proberen de voorstanders van zinloze oorlogen vaker aan te voeren.
Jij bent degene die allerlei dingen ziet die er niet zijn. Trump doet allerlei pogingen om te kijken of de bunker busters genoeg schade veroorzaken, zodat Amerika inderdaad niet in een zinloze oorlog terecht komt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:30:28 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217990952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij om er niks tegenover te kunnen stellen.
Dat hoeft ook niet. De waarheid is de waarheid, dat verandert niet adhv mijn posts.
pi_217990964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:30 schreef theunderdog het volgende:

Trump doet allerlei pogingen om te kijken of de bunker busters genoeg schade veroorzaken
:D :'( :D
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217990983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Opnieuw: Iran heeft de hele regio actief gedestabiliseerd met vele honderdduizenden doden tot gevolg. En dat was zonder dat ze de beschikking hadden over een dwangmiddel als een atoombom. Om Iran weg te zetten als een relatief ongevaarlijke factor is totaal misplaatst.
Ja. Maar het 'gevaar' is dus niet dat ze die kernwapens zouden gebruiken (want: mad. Dat is bij iran niet anders), maar dat de kernwapens ervoor zorgen dat ze over nog meer defensieve, politieke afschrikking beschikken. En ze bovenstaande dus nog makkelijker kunnen doen.

Het gaat om macht en invloed.
pi_217990997
Overigens, zo eerlijk ben ik uiteraard ook weer. Het hangt wel af van het gegeven in hoeverre Amerika Israel in bedwang kan houden. Want dat een Netanyahu (en de mensen om hem heen) het liefst een regime change willen is vrij duidelijk.

En de kans dat je dan wel in een zinloze, langdurig conflict komt is aanzienlijk.
pi_217991008
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een brouwer aanvallen? Ik neem het terug, Iran is de as van het kwaad.
:D
pi_217991022
twitter

Nu is de kans om het Ayatollah regime te vernietigen. Daar ga je niet mee onderhandelen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:40:26 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217991023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel heeft de hele regio actief gedestabiliseerd met vele honderdduizenden doden tot gevolg, Amerika ook. Iran heeft geen atoombom en Iran zou ook niet gevaarlijker of dodelijker zijn dan Israel met hun atoombom.
Jij draait de hele tijd de situatie om, is de realiteit A, dan zeg jij dat het B is.

Israël en de VS hebben deze regio niet gedestabiliseerd, maar het religieuze regime van Iran. En hoe weten we dit? Voordat zij aan de macht kwamen waren veel van de huidige problemen er niet. Sterker nog, onder het vorige leiderschap van Iran was er zelfs een prima relatie met Israël en Iraniërs ging zelfs met vakantie in Israël.

Sindsdien loopt het religieuze regime van Iran openlijk op te roepen voor de vernietiging van Israël. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Following the Iranian Revolution and the fall of the Pahlavi dynasty in 1979, Iran adopted a sharp anti-Israel stance. Iran cut off all official relations with Israel; official statements, state institutes, and events. Iran ceased to accept Israeli passports, and the holders of Iranian passports were banned from travelling to "the occupied Palestine". The Israeli Embassy in Tehran was closed and handed over to the PLO. Ayatollah Khomeini declared Israel an "enemy of Islam" and the "Little Satan". The United States was called the "Great Satan" while the Soviet Union was called the "Lesser Satan".

Bron
quote:
In December 2000, Ayatollah Ali Khamenei called Israel a "cancerous tumour" that should be removed from the region.

Bron
quote:
In 2005 Khamenei clarified Iran's position after an international furor erupted over a remark attributed to President Ahmadinejad according to which Israel should be "wiped off the map" by saying that "the Islamic Republic has never threatened and will never threaten any country"

Bron
quote:
On 15 August 2012, during a meeting with veterans of the Iran–Iraq War, Khamenei said that he was confident that "the superfluous and fake Zionist (regime) will disappear from the landscape"

Bron
quote:
On 9 September 2015, Khamenei said in his speech during the discussion about the JCPOA: "I'd say to Israel that they will not see the end of these 25 years".

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217991030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee klopt dat kan je niet weten. Daarom is het ook lang niet zo erg als de reele situatie die veroorzaakt wordt door de oorlog die Israel is gestart met Iran of door de genocide die Israel pleegt in Gaza.
Dat Israel ook nog veel bloeddorstiger zou kunnen zijn is beangstigend, maar geen argument dat ons over moet halen om ze dan maar carte blanche te geven.
Door het leveren van luchtafweer aan Israel geef je Israel geen carte blanche. Dat is al een vals begin van je redenatie, want er zijn genoeg andere manieren om de druk op Israel te zetten.

Als jij over de rug van onschuldige Israëlische burgers een wilde gok wil wagen dat Israel dan anders zou handelen mbt iran en gaza, dan accepteer ik dat. Ik vind het walgelijk, maar als jij zo denkt so be it.
pi_217991036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vergeet niet aan je slaap te denken he :@
pi_217991039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij om er niks tegenover te kunnen stellen.
Waarom reageer jij alleen op makkelijke one-liners? Serieuze vraag, is dat een act? Heb je geen zin om op posts met inhoud te reageren? Ben je aan het trollen?
pi_217991043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Het is een mooie bijkomstigheid dat het Iron Dome er is ja.
Wat jullie daarbij alleen steeds lijken te vergeten is de reden waarom dat Iron Dome er überhaupt is.

Regime change operaties van de CIA en Mossad uit het verleden die islamitische gekken aan de macht hebben opgeleverd?
pi_217991076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Het is een mooie bijkomstigheid dat het Iron Dome er is ja.
Wat jullie daarbij alleen steeds lijken te vergeten is de reden waarom dat Iron Dome er überhaupt is.

Regime change operaties van de CIA en Mossad uit het verleden die islamitische gekken aan de macht hebben opgeleverd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:56 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik heb meerdere keren een ander perspectief geboden en heb jou ook een keer gequote. Niemand van de voorstanders van die hypothese reageerde op mij.

Feit blijft dat het een hypothetische situatie is, en je kan niet weten hoe de situatie eruit had gezien als Israel geen luchtafweer zou hebben. Ze zouden juist harder kunnen aanvallen, omdat ze minder raketten kunnen toleren vanuit gaza, lebanon, yemen en iran.
Ja daar heb je een punt. Het is mijn overtuiging dat Bibi er alles aan doet om aan de macht en buiten de gevangenis te blijven. Een paar duizend dode burgerdoden aan eigen kant is misschien zelfs handig voor propaganda voor hem. Ik weet alleen niet of de rest van dat zooitje het zo onbarmhartig en doof voor de eigen bevolking is.
pi_217991092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet. De waarheid is de waarheid, dat verandert niet adhv mijn posts.
Goed dat je dat zelf inziet.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:52:25 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217991093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het religieuze regime in Iran is niet aan de macht gekomen door de CIA en Mossad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja daar heb je een punt. Het is mijn overtuiging dat Bibi er alles aan doet om aan de macht en buiten de gevangenis te blijven. Een paar duizend dode burgerdoden aan eigen kant is misschien zelfs handig voor propaganda voor hem. Ik weet alleen niet of de rest van dat zooitje het zo onbarmhartig en doof voor de eigen bevolking is.
Je zit weer eens volledig mis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217991097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Waarom reageer jij alleen op makkelijke one-liners? Serieuze vraag, is dat een act? Heb je geen zin om op posts met inhoud te reageren? Ben je aan het trollen?
Makkelijk eerst. De rest later. Tenzij er wat tussendoor komt.
pi_217991115
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:

Israël en de VS hebben deze regio niet gedestabiliseerd, maar het religieuze regime van Iran. En hoe weten we dit? Voordat zij aan de macht kwamen waren veel van de huidige problemen er niet. Sterker nog, onder het vorige leiderschap van Iran was er zelfs een prima relatie met Israël en Iraniërs ging zelfs met vakantie in Israël.
Voor 1980 was het pais en vree in het Midden Oosten, dat bewijst voor jou dat Iran de oorzaak is van alle ellende. Zelfs voor jou is dit een hilarisch kortzichtige take. Dat Iran voor hun revolutie een veel fijner land was dat klopt ja. Israel was ook beter voor Netanyahu.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:58:42 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217991139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Makkelijk eerst. De rest later. Tenzij er wat tussendoor komt.
Het is vooral het resultaat van een gebrek aan kennis.

Je hebt je laten leiden door talloze ladingen propaganda, mede van Al-Jazeera, net na de aanslagen van 7 oktober 2023, was je nog relatief pro-Israël maar dat sentiment is aan de hand al die propaganda volledig omgeslagen.

Dit terwijl je eigenlijk weinig weet van de geschiedenis van dit gebied en de geopolitieke verhoudingen. Het enige waar je mee bent gekomen zijn bespottelijke aantijgingen zoals dat Israël dagelijks Palestijnse kinderen aan het sniperen zou zijn en Palestijnse vrouwen zou verkrachten.

Immers, alles wat Hamas heeft gedaan, zou Israël ook doen, maar dan op veel grotere schaal stelde jij vorige maand nog. Dan ben je gewoon niet meer serieus te nemen natuurlijk.
pi_217991155
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het religieuze regime in Iran is niet aan de macht gekomen door de CIA en Mossad.
[..]
Je zit weer eens volledig mis.
Nee maar wel een koning die zo dictatoriaal en gewelddadig was dat ieder alternatief aantrekkelijk leek.

We hebben ondertussen een patroon van tijdens vredesonderhandelingen de andere partij uitmoorden. Nou gaat het doorgaans niet om lieve mensen, maar het laat een grote onverschilligheid zien naar de jonge soldaten die de oorlog uit mogen voeren, de gijzelaars en het thuisfront dat honderden ballistische raketten gaat koppen.

En iedereen die in de toekomst met je gaat praten zal zich wel twee keer bedenken of dat verstandig is.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:02:25 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217991181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vooral ook steun aan autocratische regimes. Wat altijd vroeger of later een gigantische en langdurige backfire oplevert.

• de Shah in Iran (1953-1979) → moellahs aan de macht, enorme destabilisering van de regio en nu in oorlog met Israël
• de Mujahideen in Afghanistan (~1980-2000) → brachten Al Qaeda voort en de oorlog in Afghanistan waar wij aan meededen
• de Zuid-Vietnamese dictatuur in Vietnam (1950-1975) → leverde de Vietnamoorlog op en uiteindelijk de Viet Cong die een communistische overwinning boekte
• Saddam in Irak (~1980-2000) → destabilisatie van de regio en ISIS
• Pinochet in Chili (1973-1990) → alle politieke geloofwaardigheid van de VS in Zuid-Amerika weg, veel anti-VS regimes daar tot de dag van vandaag

En nog vele, vele andere voorbeelden de afgelopen decennia. Het patroon is telkens een doel op korte termijn: communisme indammen, olie veiligstellen, bondgenoten behouden. Het resultaat op lange termijn is wrok, extremisme, revoluties, terrorisme, regionale chaos.

De VS is een olifant in een porseleinkast. Een aap met een machinegeweer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:03:51 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217991207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee maar wel een koning die zo dictatoriaal en gewelddadig was dat ieder alternatief aantrekkelijk leek.

We hebben ondertussen een patroon van tijdens vredesonderhandelingen de andere partij uitmoorden. Nou gaat het doorgaans niet om lieve mensen, maar het laat een grote onverschilligheid zien naar de jonge soldaten die de oorlog uit mogen voeren, de gijzelaars en het thuisfront dat honderden ballistische raketten gaat koppen.

En iedereen die in de toekomst met je gaat praten zal zich wel twee keer bedenken of dat verstandig is.
De Iraanse staatsgreep van 1953? Daar was de Mossad niet bij betrokken, wel de VS en het VK. En je kunt absoluut kritiek hebben op de tijd van de Shah, maar het was altijd nog een duizend keer beter dan het huidige religieuze regime en zorgde bovendien niet voor zoveel dreiging en destabilisatie in de regio.
pi_217991218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:40 schreef oblo het volgende:

[..]
Door het leveren van luchtafweer aan Israel geef je Israel geen carte blanche. Dat is al een vals begin van je redenatie, want er zijn genoeg andere manieren om de druk op Israel te zetten.

Als jij over de rug van onschuldige Israëlische burgers een wilde gok wil wagen dat Israel dan anders zou handelen mbt iran en gaza, dan accepteer ik dat. Ik vind het walgelijk, maar als jij zo denkt so be it.
Oh nou ik bied direct mijn excuses aan als ik betere manieren om Israel onder druk te zetten heb gemist. Vertel ik ben zeer benieuwd. Altijd bereid om wat te leren.

Het is een gokje over de rug van Israelische burgers, dat zal ik geen moment ontkennen. Maar die burgers zijn net zoveel waard als burgers in Gaza of Iran die in veel grotere getalen doodgaan. In Gaza doet Israel ook een gok over de rug van burgers dat verhongering een effectieve strategie is. In Iran een gok over de ruggen van burgers dat bombarderen een effectieve strategie is. Ik zie Israel minnende mensen die gokken allemaal met groot gemak goedpraten. Waarom een Nederlands gokje dan beneden elk niveau zou zijn geen idee, alsof het geen gok is om vooral niets effectiefs te ondernemen.
Waarom dit nou een wilde gok zou zijn dat weet ik niet. Wat we tot nu toe hebben geprobeerd heeft zo weinig resultaat gehad dat het iets steviger zal moeten.
pi_217991256
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral het resultaat van een gebrek aan kennis.

Je hebt je laten leiden door talloze ladingen propaganda, mede van Al-Jazeera, net na de aanslagen van 7 oktober 2023, was je nog relatief pro-Israël maar dat sentiment is aan de hand al die propaganda volledig omgeslagen.

Dit terwijl je eigenlijk weinig weet van de geschiedenis van dit gebied en de geopolitieke verhoudingen. Het enige waar je mee bent gekomen zijn bespottelijke aantijgingen zoals dat Israël dagelijks Palestijnse kinderen aan het sniperen zou zijn en Palestijnse vrouwen zou verkrachten.

Immers, alles wat Hamas heeft gedaan, zou Israël ook doen, maar dan op veel grotere schaal stelde jij vorige maand nog. Dan ben je gewoon niet meer serieus te nemen natuurlijk.
He een van die makkelijke users!

Ik heb in al die tijd anderhalf uur al Jazeera gezien en zelfs dat was voor de helft sociale media filmpjes van IDF soldaten. Een compilatie die jij niet durfde te zien.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:43 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217991262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vooral ook steun aan autocratische regimes. Wat altijd vroeger of later een gigantische en langdurige backfire oplevert.

• de Shah in Iran (1953-1979) => moellahs aan de macht, enorme destabilisering van de regio en nu in oorlog met Israë
• de Mujahideen in Afghanistan (~1980-2000) => brachten Al Qaeda voort en de oorlog in Afghanistan waar wij aan meededen
• de Zuid-Vietnamese dictatuur in Vietnam (1950-1975) => leverde de Vietnamoorlog op en uiteindelijk de Viet Cong die een communistische overwinning boekte
• Saddam in Irak (~1980-2000) => destabilisatie van de regio en ISIS
• Pinochet in Chili (1973-1990) => alle politieke geloofwaardigheid van de VS in Zuid-Amerika weg, veel anti-VS regimes daar tot de dag van vandaag

En nog vele, vele andere voorbeelden de afgelopen decennia. Het patroon is telkens een doel op korte termijn: communisme indammen, olie veiligstellen, bondgenoten behouden. Het resultaat op lange termijn is wrok, extremisme, revoluties, terrorisme, regionale chaos.

De VS is een olifant in een porseleinkast. Een aap met een machinegeweer.
Ik vind dit te makkelijk, Islamitische terreurorganisaties zijn uiteindelijk toch ook echt een product van de culturen daar. Wat natuurlijk verder niet wil zeggen dat het ingrijpen van de VS altijd succesvol is geweest, die hebben zeker fouten gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')