Ik ben best fan van bitwarden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het gebruik van een wachtwoordmanager heel lang zitten uitstellen, maar het gaat gebeuren nu.
Ik las in de bron iets over infostealers dus lijkt via malware op de devices van gebruikers buitgemaakt te zijn en niet bij de bedrijven zelf.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:05 schreef Jordy-B het volgende:
Het enorme gebrek aan details doet vermoeden dat er iets op facebook hep gestaan.
Ik heb inmiddels 402 wachtwoorden in mn wachtwoordkluis zitten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het gebruik van een wachtwoordmanager heel lang zitten uitstellen, maar het gaat gebeuren nu.
Ik had de zelf-gehoste variant al op het oogquote:
Dat heeft ook niet heel veel toegevoegde waarde. Maar een wachtwoordmanager helpt je wel om willekeurig gegenereerde wachtwoorden te gebruiken en te toetsen of de wachtwoorden wel uniek zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb al mijn gegevens in een schriftje staan.
Naam van website, gebruikersnaam en wachtwoord.
Ligt hier gewoon thuis op een veilige plek.
En ja, ik besef ook heus wel dat wanneer ik ergens inlog, dat het dan alsnog achterhaald kan worden.
Risico van het vak. Zouden er echt mensen bestaan die wachtwoorden hebben van meer dan 400 tekens?
Deze heeft wat te verbergen politie, AIVD, MIVD, NCTV ingelicht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik 450quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:06 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 402 wachtwoorden in mn wachtwoordkluis zitten.
Chrome moet je sowieso niet (meer) gebruiken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:02 schreef marretak het volgende:
Ja was ook op internet rotzooitje deze week want ik wilde google chrome downloaden en bij het instaleren ging deze chrashen en dus maar andere browser gedownload...
Tweet is alweer deleted?quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:03 schreef onlogisch het volgende:
Apple, Google, Facebook. Noem maar op. Grote kans dat die van jou er ook tussen zitten.
Lang leve 2FA
[ x ]
[ afbeelding ]
https://www.forbes.com/si(...)---change-yours-now/
Daarom gebruik ik KeepassXC, die slaat lokaal een encrypted database op en die ik dan weer sync met Onedrive.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Deze heeft wat te verbergen politie, AIVD, MIVD, NCTV ingelicht.
Ik ook, maar opgezegd, omdat ik nu de volledige suite van Proton gebruik, waar een pw manager bij in zit.quote:
Maar... Onedrive?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik KeepassXC, die slaat lokaal een encrypted database op en die ik dan weer sync met Onedrive.
Ben je niet afhankelijk van een clouddienst password manager.
Gebruik het op mijn werk ook.quote:
Ja, snap ik, maar afsluiten id niet het enige risico met Onedrive.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:20 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Gebruik het op mijn werk ook.
Werkt naar behoren maar zorg er wel voor dat het puur een backup is, als het afgesloten word dat ik niets kwijt ben.
Daarom heb ik ook nog een NAS draaien thuis.
Onedrive is dus echt alleen voor als mijn huis af brand.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat elke cloud storage mijn bestanden kan inzien, zeker als er een rechtelijk bevel achter zit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:24 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar afsluiten id niet het enige risico met Onedrive.
https://security.stackexc(...)drive-personal-vault
Nou ja, je wachtwoorden, waarvoor je allerlei moeite doet omze lokaal te houden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat elke cloud storage mijn bestanden kan inzien, zeker als er een rechtelijk bevel achter zit.
En eerlijk gezegd zoveel heb ik niet te verbergen dat ik me daar druk om moet maken.
Die zijn lokaal encrypted, succes Microsoft om die te decrypten, lukt misschien wel maar dat is wel heel veel moeite voor mij alleen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:30 schreef V. het volgende:
[..]
Nou ja, je wachtwoorden, waarvoor je allerlei moeite doet omze lokaal te houden.
Ook zoiets; sowieso zodat digibete naasten (met wat hulp) verder kunnen als me iets zou overkomen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
423...quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:06 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 402 wachtwoorden in mn wachtwoordkluis zitten.
Totdat deze wachtwoord manager gehackt wordt en je al je accounts in een keer kwijt bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Hier hetzelfde, maar dan in een nostalgisch kaartenbakje (met van die correspondentiekaartjes).quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijne: ********quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Bij deze zal ik een van die wachtwoorden lekker: pass123
Pfoe, wat verschrikkelijk!
Ja, of negerinnentettenquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:55 schreef nelaeryn het volgende:
Niet gewoon overal berenpak2 als wachtwoord gebruiken
1qaz2wsx3edcquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Bij deze zal ik een van die wachtwoorden lekker delen: pass123
Nou, vooruit, nog eentje: whatsupnigga
Pfoe, wat verschrikkelijk!
Vergeet MFA niet bij belangrijke accounts zoals je mail.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Nattekat het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |